abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35319389
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:28 schreef Xennia het volgende:
Hebben jullie het nog over dat door jou afgeluisterde gesprek gehad?
Over het afluisteren hadden we het al eerder gehad.

Een kleine reconstructie: Kim zat in de auto toen ze werd gebeld door een onbekende mannenstem die zonder omhaal zei: "Daniël doet het al maanden met het kindermeisje." Dat was alles. Zij heeft toen een U-bocht gemaakt en is naar hem toegereden.

"Geloof jij het?" vroeg ik aan Daniël.
"Nee, gelul."
"Hoe weet ze het dan?"
"Gewoon, zoals die dingen gaan."
"Hoe dan?"
"Ze is niet dom," zei hij. "Ze zal wel iets gemerkt hebben. Ze had het over een mannenstem, ik zou niet weten welke man..."
"Anne-Sophie kent genoeg mannen," zei ik.
"Anne Sophie?" Hij schudde zijn hoofd. "Nee, Anne-Sophie heeft niks in de gaten. Ze had jou er allang uitgetrapt, als ze het wist. Als ze je niet meteen vermoord had. Nee, Anne-Sophie weet van niks."
"Dan blijft Ute over."
"Wat? Die au pair die ons toen betrapt heeft?"
"Nou ja, iemand heeft Kim gebeld..."
"Je kijkt naar de verkeerde films, Nadine. Zo'n au pair... dat kind heeft geen enkele reden... straks moet ze terug naar de boerderij. Terug naar Vati en Mutti, terug naar de koeien. Er is nooit een anoniem telefoontje geweest. Kim is actrice, weet je nog?" Hij begon te lachen. "En niet eens zo'n slechte actrice. Ze heeft het slim gespeeld, dat moet ik haar nageven. Hoe lang heb jij eigenlijk meegeluisterd?"
"Tot de aftiteling."
"Ja, dat dacht ik al. Ik dacht al: Nadine heeft de popcorn op schoot, die is er eens lekker voor gaan zitten. Blikje cola erbij. Was het een goeie voorstelling?"
"Gaat wel." Ik begon te lachen. "Slecht geluid. Echt Nederlands, hè. Maken ze een keer een film, kun je de helft niet verstaan."
pi_35319545
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:56 schreef Mudman het volgende:
Ook de therapeut wordt in een paar regels afgeschilderd als een neurotische racistische sukkel.

Racistisch? Had ik al verteld dat ik geen neger ben?

Mijnheer W. heeft het beste voor met de Turkse medemens, hij houdt alleen niet zo van de vuurwapengevaarlijke Turkse medemens.
pi_35333619
Maar je hebt hem niet aan de tand gevoeld over zijn smeekbede om nog een kans bij Kim? Dat stukje uit het afgeluisterde telefoongesprek zou mij namelijk het meest dwarszitten.

Misschien heeft de Kale D. wel laten schaduwen om zo een zakelijke breuk te kunnen forceren. Of ik kijk te veel films.
pi_35335665
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:37 schreef Nadine26 het volgende:
... "Ga je mee naar Parijs?"
voorproefje:

" Goutte d'Or " door Juarez Machado
pi_35335861
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:56 schreef Gajus het volgende:

[..]

voorproefje:
[afbeelding]
" Goutte d'Or " door Juarez Machado
Wat een ontzettend lelijke mensen
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:04:51 #206
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35345733
* Vivi zingt : Freedom is just another word for nothing left to lose
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:05:41 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35345775
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

Wat een ontzettend lelijke mensen
en: furred, not shaven
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_35354999
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:45 schreef Ripley het volgende:
Doe dat dan ook zleden. Maar is het tegenwoordig ook hier al verboden om punten van kritiek te geven .
Helemaal niet.

Kritiek is leuk. Maar dan moet het wel goede kritiek zijn. Onderbouwd. Beetje je best doen. Die heldere, bondige, eerlijke pen van je in het gif dopen en vlammen. Mij in een paar scherpe alinea's AFMAKEN. Daar schort het een beetje aan, Ripley.

Ik citeer:
quote:
(je moet) in ieder geval niet van een bezette mannenneukende slet zonder moraal die op de kinderen zou passen een heldin proberen te maken
Een zesje, deze zin. Hij loopt niet. Dat geeft verder niet, want de inhoud is duidelijk. Maar dan nog, die inhoud... is dat alles?

Dat kan ik zelf veel beter. (Godverdomme zeg, moet ik dan álles zelf doen? Zelfs de kritiek op mijn eigen kutdagboek moet ik hier nog zelf aanleveren.)

DAGBOEK VAN EEN NARCISTISCHE EXHIBITIONISTE

Sinds afgelopen september schrijft Nadine S. op het Fok!forum een 'dagboek' over haar belevenissen als kindermeisje. Zij werkt voor een gefortuneerd Amsterdams echtpaar dat zich in een ernstige huwelijkscrisis bevindt. De man, Daniël genaamd, woont al geruime tijd op zichzelf, terwijl zijn Franse vrouw Anne-Sophie ('Madame') niets liever wil dan de schone schijn ophouden en haar huwelijk redden, maar helaas: Daniël heeft haar al ingeruild voor een jongere vriendin, de would be actrice Kim.

En dan breekt de dag aan dat Nadine S. het toneel betreedt. Op het eerste oog is zij een keurige, betrouwbare studente Frans die dol is op kinderen, maar - u voelt al nattigheid - schijn bedriegt. Nadine S. is namelijk niet wie zij zegt te zijn. Om precies te zijn is Nadine S. mommy's worst nightmare en daddy's ultimate fantasy. Want al snel - voetjes van de vloer, u voelt alweer nattigheid - laat het 26-jarige kindermeisje haar begerige oog vallen op de heer des huizes, en na enige flauwe schermutselingen hapt de uitgebluste huisvader toe.
Bent u daar nog?
Zo nee: slaap lekker.
Zo ja: het hele dagboek hangt aan elkaar van de clichés en de open deuren, dus het zal niemand verbazen dat het duo een affaire begint. Herstel: een geheime affaire, want achter de coulissen hoopt niet alleen de ex-vrouw van Daniël op een verzoening, ook zijn acterende vriendin Kim wil om onverklaarbare redenen haar leven delen met de omhooggevallen parvenu.

Deze opgeklopte soap zou de moeite van het vermelden nauwelijks waard zijn als Nadine S. - zonder het zelf overigens te beseffen - haar licht niet liet schijnen over een actueel thema. Een modern taboe: de guerilla tussen werkende moeders en hun kindermeisjes. Die loopgravenoorlog wordt vandaag de dag in talloze gezinnen uitgevochten, en Nadine S. geeft ons - nogmaals: zonder het zelf te beseffen - inzicht in de achtergronden van die guerilla.

Het kindermeisje is deelgenoot van familiegeheimen, en toch hoort ze niet bij de familie. Niet écht. Het kindermeisje moet tegen de klippen op 'te vriend' worden gehouden, en toch is ze geen vriendin. Geen échte vriendin. Het kindermeisje moet slim en leuk en hoogopgeleid zijn, en toch moet het niet de spuigaten uitlopen met die slimme, leuke hoogopgeleidheid, want dan wordt de werkende moeder jaloers. Verplaats je maar eens in haar. Stel je voor dat jij die werkende moeder bent. Ze is veertig. Of achtendertig, in elk geval is ze onder de pannen. Ze heeft drie kinderen en een man, een huis, een baan. Haar 'wilde jaren' zijn voorbij. En dat aanvaardt ze; zo is het leven. Toch?

Jawel. Tot er een kindermeisje opduikt dat haar met de neus op de feiten drukt. De jeugd. De toekomst. De keuzemogelijkheden. De seks. De avonturen. De verwachting. De belofte. De zorgeloosheid. De arrogantie.

Vroeger, toen Charlotte Brontë nog leefde, was alles beter. Toen kenden kindermeisjes hun plaats nog. Wie herinnert zich niet de bittere speech van Mrs Pryor in Brontë's roman Shirley, waarin zij stelt: "I was early given to understand that 'as I was not their equal', so I could not expect to 'have their sympathy'... My pupils, I was told, 'however much they might love me, and however deep the interest I might take in them, could not be my friends'... I must never transgress the invisible but rigid line which established the difference between me and my employers."

Die onzichtbare maar scherpe grens waarover Mrs Pryor het heeft, kan niet schaamtelozer worden overschreden dan in het echtelijke bed. Gelukkig zijn wij daarvoor bij Nadine S. aan het juiste adres. Zij ontfermt zich niet alleen over het dierbaarste bezit van haar werkgeefster - haar drie kinderen - , in één moeite door vervult zij ook haar echtelijke plicht. Wat je noemt: Mommy's worst nightmare. Het kindermeisje treft haar werkgeefster (én rivale) in het diepst van haar wezen: in haar moederschap en in haar huwelijk. Kortom: in haar vrouwelijkheid. Wat blijft er voor die arme vrouw nog over...?

Het gedrag van het kindermeisje is volstrekt immoreel en op geen enkele manier goed te praten. Maar Nadine S. zou Nadine S. niet zijn als zij dat niet tóch zou proberen. En dus komt zij op de proppen met een excuus - een doorzichtig, goedkoop en ongeloofwaardig excuus dat haar gedrag moet verklaren, en haalt u de zakdoek gerust tevoorschijn, we krijgen weer nattigheid, want wat wil het geval? Nadine S. heeft onlangs haar moeder verloren. Jazeker. Dáárom doet zij zo raar. Dát is de verklaring voor de seksaffaire met haar baas. Nadine S. rouwt. Zij heeft verdriet, zij weet het ook allemaal niet meer, en zo is het dus gekomen.

Allemaal onzin. Als één ding duidelijk wordt uit dit dagboek, dan is het dat Nadine S. een narcistische exhibitioniste is. Een manipulatieve en opportunistische avonturierster die zich over de rug van haar werkgevers probeert te verrijken. Een starfucker. Een slet. Het spijt me zeer, maar op dit soort onzinnige dagboeken zit niemand te wachten. Overigens is 'dagboek' een groot woord, want de schrijfster heeft weinig meer te bieden dan een verzameling losse aantekeningen en verwarde anekdotes. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de zieke seksscènes waarin wij onder meer worden getracteerd op een potje 'rimmen' (voor de geïnteresseerden onder u: Google geeft antwoord op alle vragen die u niet harop durft te stellen).

Waarom dit kindermeisje het nodig vindt haar buitenprofessionele activiteiten - lees: de seksuele escapades met haar werkgever - te delen met een aantal anonieme forumbezoekers, is een raadsel. Zij zou haar kostbare tijd beter kunnen besteden aan een intensieve dagtherapie. Kleien, kiezelstenen beschilderen, af en toe een rollenspel. Eén maal daags een grote, roze pil. En vooral: niet meer schrijven. Laten we hopen dat de toekomstige verplegers van Nadine S. zo verstandig zijn om haar laptopje af te zinken in een diepe vijver.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nadine26 op 22-02-2006 11:05:29 ]
pi_35355116
Putain de Dieu ! Wat een sublieme satire.
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:57:20 #210
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_35357345
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 03:25 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

En vooral: niet meer schrijven. Laten we hopen dat de toekomstige verplegers van Nadine S. zo verstandig zijn om haar laptopje af te zinken in een diepe vijver.
Pas dan voelen wij nattigheid...
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_35357532
Nee, is niks.

Hou het maar bij dat andere.
pi_35358196
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:06 schreef Mudman het volgende:
Nee, is niks.

Hou het maar bij dat andere.
Mudman, wat bazel je?
pi_35358903
Wat denk je?
pi_35359261
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:08 schreef Mudman het volgende:
Wat denk je?
Dat je bazelt, dus

Maar als ik mijn helderziende gave aanspreek, denk ik dat ik het volgens jou moet houden bij het zeurderige dagboekschrijven. Maar nee, ik ben een nieuwe weg ingeslagen. Ik voel een essay opborrelen, een lang gedicht, ik sta niet eens gek te kijken als ik straks mijn eerste schilderij maak. Ik zie rood, ik zie paars.
Alles is mogelijk, alles ligt weer open.
  woensdag 22 februari 2006 @ 11:23:16 #215
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35359303
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:21 schreef Nadine26 het volgende:

Alles is mogelijk, alles ligt weer open.
Altijd alle opties openhouden is mijn devies...
Wanneer vertrekken jullie naar Parijs?
En heb je Madame nog gezien?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_35362602
quote:

(Godverdomme zeg, moet ik dan álles zelf doen? Zelfs de kritiek op mijn eigen kutdagboek moet ik hier nog zelf aanleveren.)
Dat zou ook een mooie titel zijn: Kutdagboek! Een stuk flitsender dan het bejaarde 'vaginamonologen' en bovendien zeer a-propos, want in je continue strijd tussen verstand en gevoel -d.w.z. tussen brein en baarmoeder- heeft die laatste immers glansrijk gezegevierd. Dat je nog kunt zitten.

Hoe dan ook heb je met deze erudiete en bijtende analyse jezelf overstegen, je amechtige claqueje weer in verbazing achterlatend. What's next?
pi_35366013
Nadine, ik dacht uit de verhalen die je geschreven hebt op te maken dat je toch echt wel van Daniel hield? Maar jij noemt jezelf een 'manipulatieve en opportunistische avonturierster die zich over de rug van haar werkgevers probeert te verrijken.' Waar-om?

Misschien heb je in het verleden weleens de slet uitgehangen, beste Nadine S.? Wat stelde dat voor? Ik wilde schrijven geen fuck, maar dat is een beetje ongelukkig gekozen in de context.

In afwachting van een antwoord. etc. etc. etc.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_35368957
Daar meende ze niks van hoor. Ze was gewoon ontevreden over het niveau van de kritieken hier, en deed daarom aan ons voor hoe we haar eigenlijk hadden moeten afbranden.

Maar ja, dat deed ze dan weer zo goed, dat er nu eigeluk niks meer te zeggen is. Ze heeft ons alle wapens uit handen geslagen door zichzelf een doorzichtige, goedkope, ongeloofwaardige, narcistische, exhibitioniste, manipulatieve, opportunistische starfucker te noemen. Wat valt daar zelfs met de kwaadste wil ter wereld nog aan toe te voegen?
Hier past nog slechts één reactie en dat is de totale aanbidding..
pi_35369535
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:14 schreef dvr het volgende:

Hier past nog slechts één reactie en dat is de totale aanbidding.
Door heren van een zekere leeftijd.
pi_35370029
Het vergt inderdaad enige levenservaring om Nadine's uitzonderlijke kwaliteiten te herkennen
pi_35370081
Dat zal het zijn, dat zal het zijn.
pi_35370382
pi_35372600
Wat ik ervan vind? Star Wars meets THE LION KING.
Who's the leader of the club that's made for you and me?
pi_35393448
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:50 schreef R_ON het volgende:
Nadine, ik dacht uit de verhalen die je geschreven hebt op te maken dat je toch echt wel van Daniel hield? Maar jij noemt jezelf een 'manipulatieve en opportunistische avonturierster die zich over de rug van haar werkgevers probeert te verrijken.' Waar-om?

Misschien heb je in het verleden weleens de slet uitgehangen, beste Nadine S.? Wat stelde dat voor? Ik wilde schrijven geen fuck, maar dat is een beetje ongelukkig gekozen in de context.

In afwachting van een antwoord. etc. etc. etc.
Dvr heeft de vraag gelukkig al voor mij beantwoord

Ik schreef het stukje voor Ripley, maar Ripley staat niet alleen. Ripley staat model voor alle meisjes die dit dagboek huiverend en kokhalzend lezen, en die denken: 'Waarom zégt niemand iets?!' Ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook al een tijdje af. Het is wel lekker rustig, daar niet van. Maar je hoeft op dit forum maar even rond te kijken om te beseffen - en dat vind ik dan weer schokkend - hoe conservatief en intens vertrut er wordt gedacht over zaken als 'relaties' (spreek uit: reelaties) en 'eerlijkheid'.

Eerlijkheid, ik kan dat woord niet meer horen. Het is een uitgeholde term, leeg, een wegwerpwoord. Vraag aan tien mensen wat ze het állerbelangrijkste vinden in een relatie, en ze komen alle tien op de proppen met het E-woord.

Ik ben niet minder conservatief of vertrut dan alle anderen, ik denk er in grote lijnen hetzelfde over, daar zijn we mensen voor, maar ik ben toevallig zelf van het pad geraakt. (En Daniël ook). Waarom is dat gebeurd? Hoe zit dat? Hoe kan dat? Hoe gaan die dingen? Wat maakt dat mensen zich zo idioot gedragen? Welke excuses dragen ze aan, hoe proberen ze zich eronderuit te lullen, en vooral: dient het ergens toe? Zou het met geluk te maken hebben? Of gaat het om iets anders? Om wat?

Hoe conservatief en mormoons je in het diepst van je gedachten ook bent, dat zijn het soort gewetensvragen waarmee iedereen - maakt niet uit op welke manier - wel een keer te maken krijgt. Dat het leeuwendeel van de lezers hier mij een slet vindt en zelfs een 'mannenneukende slet', daar kijk ik niet van op. Zou ik zelf ook vinden, als ik het las. Maar dat soort kritiek is alleen maar het topje van de ijsberg: loze kreten, inkoppers. Zo kan ik het zelf ook. Maar waarom iemand er zo over denkt, dát hoor je dan weer niet... Dus toen heb ik die invuloefening zelf maar gemaakt
pi_35393525
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:14 schreef dvr het volgende:
Ze heeft ons alle wapens uit handen geslagen door zichzelf een doorzichtige, goedkope, ongeloofwaardige, narcistische, exhibitioniste, manipulatieve, opportunistische starfucker te noemen. Wat valt daar zelfs met de kwaadste wil ter wereld nog aan toe te voegen?
Nou: dat het teveel eer is, zo'n lang stuk over zo'n beroerd dagboek. (Ik kop hem vast even in voor Mudman )
pi_35393657
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:37 schreef dvr het volgende:
Het vergt inderdaad enige levenservaring om Nadine's uitzonderlijke kwaliteiten te herkennen
pi_35393674
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:42 schreef HijoDeDios het volgende:
Wat ik ervan vind? Star Wars meets THE LION KING.
Cryptisch...

Ik heb er lang over nagedacht, maar ik geloof dat ik 'm snap
pi_35394073
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:08 schreef Xennia het volgende:
Maar je hebt hem niet aan de tand gevoeld over zijn smeekbede om nog een kans bij Kim? Dat stukje uit het afgeluisterde telefoongesprek zou mij namelijk het meest dwarszitten.
pi_35394318
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 02:08 schreef Xennia het volgende:

[..]
Hij wilde wel van haar af, maar nog even niet - en zeker niet op deze 'flagrant délit'-achtige manier, omdat hij eerst het contract met haar vader wilde tekenen. En dan, als de inkt nog nat was geweest... - nou ja, dat was in elk geval het plan. Dat wist ik al die tijd al; daarom verbaasde dat 'nog één keer proberen...' mij eigenlijk niet. Het was een paniekreactie. Pompen of verzuipen, zeg maar
pi_35394363
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 02:25 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Hij wilde wel van haar af, maar nog even niet - en zeker niet op deze 'flagrant délit'-achtige manier, omdat hij eerst het contract met haar vader wilde tekenen. En dan, als de inkt nog nat was geweest... - nou ja, dat was in elk geval het plan. Dat wist ik al die tijd al; daarom verbaasde dat 'nog één keer proberen...' mij eigenlijk niet. Het was een paniekreactie. Pompen of verzuipen, zeg maar
Maar dat betekent dan ook dat hij haar al die tijd heeft gepompt terwijl hij jou ook pompte
pi_35394634
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 02:28 schreef Xennia het volgende:
Maar dat betekent dan ook dat hij haar al die tijd heeft gepompt terwijl hij jou ook pompte
Dames toch ... liever gepompt dan verzopen ... dunkt mij.
pi_35394643
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 02:55 schreef Gajus het volgende:

[..]

Dames toch ... liever gepompt dan verzopen ... dunkt mij.
Of verzuipen in zijn gepomp

pi_35394735
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 02:56 schreef Xennia het volgende:
Of verzuipen in zijn gepomp
Ik zie twee mogelijkheden: een Hercules-prestatie of een Xennia-illusie.
pi_35399692
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 02:28 schreef Xennia het volgende:
Niet terwijl, tenminste niet dat ik weet
pi_35400188
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:23 schreef Copycat het volgende:
Wanneer vertrekken jullie naar Parijs?

Parijs is geen goed idee.
De 'zaken' die D. er moet regelen, hebben te maken met de scheiding. D. zit er al, Madame reist hem vandaag achterna. Ze hebben er een bespreking met een van haar advocaten. Madame bezit onroerend goed in Frankrijk, en ze hebben een aantal coderekeningen in het buitenland. Ook moet er het één & ander worden besproken met de familie van Madame. Jammer hoor, ik had ze graag ontmoet
quote:
En heb je Madame nog gezien?
Straks. Ik pas op de kinderen terwijl zij in Parijs zit.
pi_35401781
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:29 schreef Nadine26 het volgende:

Niet terwijl, tenminste niet dat ik weet
Het kan wel hoor. Ik stapel mijn vrouwen ook altijd een beetje op als ik weinig tijd heb.

Zit Madame zo omhoog, of weet ze niet van je amoureuze betrekkingen met haar man, of is ze stiekem wel blij met je, zoals Gajes steeds heeft betoogd?
pi_35402956
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:24 schreef dvr het volgende:
Het kan wel hoor. Ik stapel mijn vrouwen ook altijd een beetje op als ik weinig tijd heb.
quote:
Zit Madame zo omhoog, of weet ze niet van je amoureuze betrekkingen met haar man, of is ze stiekem wel blij met je, zoals Gajes steeds heeft betoogd?
Ze schijnt opeens erge haast te hebben met de scheiding. Volgens D. geniet ze van zijn downfall; ze doet er graag nog een schepje bovenop. Daarom wil ze ook mee naar Parijs. Ze zit op de eerste rij, ze kan ontspannen achterover leunen terwijl D. op zijn blote knieën om een paar centen smeekt.

Volgens D. doet ze poeslief. Geen vuiltje aan de lucht. Ze weet inmiddels dat Kim het veld heeft geruimd, maar ik geloof niet dat ze op de hoogte is van mijn extracurriculaire bezigheden, want ook mij behandelt ze allervriendelijkst: "Oh, Nadine... je bent een engel," roept ze steeds, en: "Zonder jou zou ik het niet redden, zonder jou draai ik door." En zo is het natuurlijk ook, want Ute ligt inmiddels weer onder zeven dekbedden naar adem te happen.

pi_35403589
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:00 schreef Nadine26 het volgende:

Ze schijnt opeens erge haast te hebben met de scheiding.
Of met de wiedergutmachung? 't Is er uit haar perspectief wel de tijd voor, nu Daniel het zonder geld moet stellen en zijn vriendin de benen heeft genomen. En de plaats. Als ze om die reden nu zo positief gestemd is vrees ik dat ze van een koude kermis zal terugkomen, want Daniel had zich al aardig met zijn lot verzoend. Misschien blijft hij wel even hangen, gezellig een paar weekjes survivallen met de andere clochards en vagabonds.
pi_35404994
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:18 schreef dvr het volgende:

[..]

Of met de wiedergutmachung?
Denk je...? Toegegeven: dat is ook al door mijn hoofd geschoten... waarom kondigt ze op het allerlaatste moment aan dat ze mee wil naar Parijs? Ze heeft een kamer geboekt in hetzelfde hotel, terwijl haar familie er woont.
quote:
Misschien blijft hij wel even hangen, gezellig een paar weekjes survivallen met de andere clochards en vagabonds.
Onder de Pont Neuf... met uitzicht op het 'appartement de grand standing' van zijn ex-schoonfamilie
pi_35408965
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

[..]

Ze schijnt opeens erge haast te hebben met de scheiding. Volgens D. geniet ze van zijn downfall; ze doet er graag nog een schepje bovenop. Daarom wil ze ook mee naar Parijs. Ze zit op de eerste rij, ze kan ontspannen achterover leunen terwijl D. op zijn blote knieën om een paar centen smeekt.

Volgens D. doet ze poeslief. Geen vuiltje aan de lucht. Ze weet inmiddels dat Kim het veld heeft geruimd, maar ik geloof niet dat ze op de hoogte is van mijn extracurriculaire bezigheden, want ook mij behandelt ze allervriendelijkst: "Oh, Nadine... je bent een engel," roept ze steeds, en: "Zonder jou zou ik het niet redden, zonder jou draai ik door."
Het is een kwestie van tijd voor de gekwetste Kim Madame inlicht
pi_35409050
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:56 schreef Nadine26 het volgende:
Denk je...? Toegegeven: dat is ook al door mijn hoofd geschoten... waarom kondigt ze op het allerlaatste moment aan dat ze mee wil naar Parijs? Ze heeft een kamer geboekt in hetzelfde hotel, terwijl haar familie er woont.
Klinkt verdacht. Ze heeft volgens mij altijd al haar kans afgewacht en erop vertrouwd dat haar man weer terug zal keren nadat hij klaar is met buitenspelen.
pi_35438097
quote:

Om precies te zijn is Nadine S. mommy's worst nightmare en daddy's ultimate fantasy.
Daddy sure loves some spanking...
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_35439575
-edit-

[ Bericht 43% gewijzigd door HijoDeDios op 24-02-2006 12:56:23 (Ik drijf op drank en zelfcensuur.) ]
pi_35496627
MADAME & GUILLEMETTE

"... met hangende pootjes terug naar pappie."
“Het schaap.”
"Ja, het leven is hard."
"Quel surprise.”
“Oh, reken maar! Ze had geen notie. Een fille à papa... ze had geen idee dat het leven ook hard kon zijn voor haar.”
“Een wijze les, niet?”
“Absoluut.”
“Ze kan er in de toekomst haar voordeel mee doen. Dit is het lot van een femme trophée; op een dag gaat de glans eraf. Zij had Daniël niets te bieden, behalve haar lichaam.”
“En haar geld, niet te vergeten.”
Eh, oui... la pauvre conne. Hoe is Daniël er eigenlijk aan toe?”
“Dramatisch. Hij is alles kwijt.”
“Zie je hem vanavond?”
“Ik hoop het. Hij is al in Parijs, mijn vlucht vertrekt...” De telefoon rinkelde. “Dat is hem misschien.”
Maar hij was het niet.

Ik was binnengelaten door de werkster en stond al een tijdje besluiteloos in de hal. Nu het vriendinnengesprek werd onderbroken door de telefoon, zag ik mijn kans schoon om de keuken in te lopen. Ik begroette Guillemette. Ze had zich aan het aanrecht geposteerd en stond een salade Niçoise te bereiden. “Nee maar, daar hebben we Nadine!” riep ze overdreven enthousiast, terwijl ze de inhoud van een blikje ansjovis over de sla verdeelde. “Kom jij de oude meisjes – dat zei ze letterlijk: ‘les vieilles filles' - gezelschap houden?”
Madame stond met haar rug naar me toe te telefoneren.
“Ik pas op de kinderen,” zei ik.
“Goed zo.” Ze zei het op een toon van: ‘Brave meid, je hebt een brokje verdiend’, maar ik liet me niet kennen. Ik glimlachte meegaand en complimenteerde haar met haar nieuwe haarkleur.
“Ach ja, ik wilde eens wat anders,” zei ze koket. “Ik ben net terug van drie weken Zuid-Afrika; deze kleur is in Johannesburg het nieuwste van het nieuwste. Ik ben er zelf ook wel tevreden over, lekker pittig.”
“Paars is mijn lievelingskleur,” zei ik.
“Paars?” Ze keek gealarmeerd. “Het is donker aubergine.”
Ik draaide me om naar Madame, die klaar was met telefoneren. Ik bekeek de wapenuitrusting die ze droeg voor het uitstapje naar Parijs. Niet slecht, moest ik toegeven. Een goudkleurig glimjasje deed dienst als schild, terwijl er vanonder haar spijkerbroek een paar vlijmscherpe naaldhakken flitsten. Ze lachte uitdagend: “Mooi hè?” en ze draaide een rondje. “Chloé. Ken je Chloé? Het is onbetaalbaar, maar ik kon het niet laten liggen. Ik ga er zo vandoor,” vervolgde ze opgewekt. “Ik hoop dat je het allemaal gaat redden met de kinderen. De jongens zijn in alle staten, ze hebben voorgespeeld bij Ajax, op een talentendag. Ze kunnen over niets anders praten. Kun jij ze een beetje voorbereiden op slecht nieuws? Uitleggen dat de kans wel héél klein is dat ze worden geselecteerd? Oh, en de baby is verkouden. Enfin, ze is altijd verkouden. Geef haar een zoutoplossing... ze wordt elk uur wakker. Ik heb een briefje voor je gemaakt, het ligt naast de magnetron. Even denken... ja, de jongens hebben zaterdag een partijtje bij dat vreselijke jongetje... hoe heet hij, je kent hem wel... nou goed, kijk maar op het briefje. De cadeautjes liggen in de kast. En mijn autosleutels..," ze greep naar haar hoofd, "...ik had ze hier neergelegd, ik begrijp niet..."
"Het komt wel goed," zei ik. "Ik red me wel."
Er trok een schaduw over haar gezicht: “Nog één ding,” zei ze. “Laatst stond hier een deurwaarder op de stoep. Ik heb hem weggestuurd. Het zijn mijn zaken niet, ik weet niet wat Daniël allemaal uitspookt... je hebt vast wel gemerkt..." - ze maakte een vaag handgebaar - "... het schijnt dat Kim daar weg is.”
Ik knikte gedwee: ”Ja, Daniël vertelde me zoiets.”
“Hoe dan ook," ging ze door, terwijl ze met een vork door de sla husselde, "ik hoef het allemaal niet te weten. Maar die deurwaarder is een ander verhaal. Die komt mijn huis niet in. Begrijp je?"
Het bloed was naar mijn wangen gestegen; ik had moeite mijn geschoktheid te verbergen. Ik geloof niet dat Madame iets in de gaten had, maar het haviksoog van Guillemette stond zoals altijd op scherp: “Glaasje water, Nadine?” vroeg ze.
De telefoon ging.
Madame trok een sprint.
Weer was het loos alarm. Aan haar gezicht te oordelen was het iemand die ze absoluut niet wilde spreken; ze zei: "Ik sta met één been buiten," en meteen daarna kapte ze het gesprek af.
"Charlotte," zei ze met een zucht.
"Ah, non. Hoe is het met haar?" informeerde Guillemette.
"Slecht. Philippe wil scheiden."
"Philippe wil zo veel."
"Hij is depressief. Hij zit aan de medicijnen, hij wil er een eind aan maken."
"Moet hij doen." Guillemette stopte een stukje tomaat in haar mond. “Als weduwe is Charlotte beter af... Philippe is toch advocaat...? Heeft hij geld?”
Madame knikte.
“Bon, hij zal er wel te laf voor zijn. Het zal er wel op uitdraaien dat hij in psychotherapie gaat, ze gaan allemaal in psychotherapie – als je snel rijk wilt worden, moet je een praktijk in psychotherapie openen. Mijn god. Fantastische windhandel. Zit Daniël al in psychotherapie?”
“Niet dat ik weet.”
“Vraag het hem eens. Hij heeft alle reden, niet?”
“Zeg Nadine,” zei Madame, en ze wierp een schuine blik op mij. “Kijk jij even bij de baby? Ze zit voor de televisie in de woonkamer, voor je het weet heeft ze de halve boekenkast weer aan snippers gescheurd."
"Doet ze dat nog steeds?" vroeg Guillemette.
"La petite dernière," zei Madame verontschuldigend. "Oh, chérie, we moeten opschieten. Over drie kwartier rijdt mijn taxi voor."

De baby was voor de televisie in slaap gevallen; ze lag opgekruld op de bank. Nadat ik een dekentje over haar heen had gelegd, ging ik naast haar zitten. Met de afstandsbediening zette ik het geluid van de Teletubbies zachter.
"Ben je er klaar voor?" hoorde ik Guillemette vragen.
"Meer dan ooit."
"Je ziet er goed uit, Anne-Sophie. Zeg eens eerlijk, heb je iets laten doen?"
Het antwoord kon ik niet verstaan.
"Ah, mais c'est superbe," riep Guillemette. "On dirait huit ans de moins! Tu as l'air épanouie, tu sais?"
Het bleef stil. De baby sliep als een roos. Boven sloeg de stofzuiger aan; zo te horen bevond de werkster zich op de babykamer.

Kennelijk had Madame een peptalk voorbereid, want plotseling klonk haar stem boven het stofzuigergezoem uit: "Ik ken hem als geen ander," zei ze op gedreven toon. “Ik ken zijn zwakke plek. Geld! Bij hem draait alles om geld, dat is altijd zo geweest, maar nu hangt hem een faillissement boven het hoofd, hij heeft schulden... zijn hele zandkasteel is ingestort. Het spelletje is uit. Hij heeft gegokt en verloren. Hij staat met zijn rug tegen de muur. En nu is het mijn beurt. Ik heb lang genoeg op dit moment gewacht.”
“Heerlijk," vond Guillemette.
“Daniël heeft nog zoveel te leren. Dat is natuurlijk wat hem zo aantrekkelijk maakt, maar nu heeft hij zijn hand overspeeld. Dom. Want ik heb een punt bereikt... met mij valt niet meer te onderhandelen. Ik zet hem het mes op de keel. Ik weet precies wat ik wil. Ik weet precies waar ik het voor doe. Ik zal hem -"
De rest van haar woorden werden weggeloeid door de stofzuiger; de werkster kwam met veel kabaal de trap afgedaald. Ik zat nog steeds naast de slapende baby op de bank. Op het beeldscherm buitelden de Teletubbies zwijgend over elkaar heen, en ik haalde voor de zoveelste keer mijn mobieltje uit mijn tas, in de hoop dat Daniël iets van zich had laten horen.
Niets.
pi_35498148
... Chloé ...

[ Bericht 97% gewijzigd door kyrke op 26-02-2006 06:33:06 ]
pi_35499725
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 05:45 schreef Gajus het volgende:
En amour comme à la guerre, tous les coups sont permis ...
... strijdkreet van iedere zichzelf respecterende Française.
Inmiddels een half jaar verstreken, maar het geduld wordt beloond met une grande finale.

>>> mail alert <<<
pi_35531783
't blijft de vraag of Madame nou naar Parijs gaat om Daniel terug te veroveren of dat ze hem eerder figuurlijk gaat uitkleden
Ik gok op 't laatste. Alhoewel niet moet worden uitgesloten dat D. zijn ex (Geil jasje trouwens ) onder de financiele druk uit de kleren weet te lullen. Sja, Parijs... zelfde hotel... en brokkenpiloot Daniel moet tegenwoordig op de kleintjes letten, dus 't zal wel één hotelkamer wezen.

En Nadine maar naar de Teletubbies kijken

Wil niet zeiken, maar moet 't niet zijn: 'quelle surprise'... of eh Nadine... studeerde jij geen Frans?
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_35532495
quote:
Op zondag 26 februari 2006 00:44 schreef kyrke het volgende:
[afbeelding] ... Chloé ...
Brrr wat een koude kak
pi_35532740
quote:
ZELFS HET ALLERGROOTSTE IS MAAR KLEIN.
pi_35534450
quote:
Samenvatting

De jongen die mij aan dit baantje heeft geholpen, kent de familie waar ik werk.

Toen hij om half twee weer thuiskwam, wilde hij me nog een glas wijn inschenken, maar ik heb bedankt en ben weggevlucht.
Leuke jongen: "Mijn oma, denk ik?
Ik ben klaar voor het duel met het Poëziemeisje.
En ik schrijf het echt heet van de naald. Very nice." Thank you," en: "Have a nice day, Miss."zei hij lachend. Watch?
Net belde D. Hij komt me ophalen voor de Belangrijke Ontmoeting met de Chinese zakenman die van gekkigheid niet meer weet hoe hij van zijn geld af moet komen.

Daniël en ik zaten naast elkaar.
Ik probeerde hem nog te waarschuwen, ik zei: "Hé, ze proberen je onder tafel te krijgen," maar hij hoorde me niet, en trouwens: daar kwam de serveerster al aan met de fles en zeven duimhoge wijnglaasjes.
"Wat zegt hij?"

Daniël kan tevreden zijn, alweer.
Zijn mond zakte een stukje open.

Daniël en ik gaan samen weg!
Misschien niet het beste advies, in mijn persoonlijke situatie, maar wel mooi en simpel opgeschreven en daar gaat het toch maar om (zegt D.).

Zijn échte probleem is de Liefde. Problem solved."
Hij had gelijk. Let's talk business."
Ik dacht na.
... volgens de samenvattingsgenerator van MS Word.
op basis van de 273 dagboeknotities die Nadine het afgelopen halfjaar heeft geproduceerd

[ Bericht 2% gewijzigd door Gajus op 27-02-2006 09:52:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')