Beyond reasonable doubt...quote:Op maandag 27 maart 2006 15:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij zei: "Als hij schuldig is, dan heeft hij lang genoeg vastgezeten." Dat is gewoon onzin. Thailand is de staat die dient te bepalen hoe lang deze knul vast moet zitten, niet Nederland.
Als hij onschuldig is, dan moet hij vrijkomen. Maar ik twijfel daar eerlijk gezegd aan. Zoals al duidelijk is geworden is het geen lieverdje in Nederland en moet hij haast wel hebben geweten dat zijn vriendin drugs aan het smokkelen was. Het is niet zo dat je die hoeveelheid even bij de buurtsuper inslaat en in je binnenzak stopt...
De 2 verdachten van de Puttense moordzaken, en Kees B. (van de moordzaak op Nienke Kleiss) hebben daar wel een andere mening over.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:35 schreef dVTB het volgende:
Simpele ja-nee vraag: kun je iemand veroordelen zonder voldoende bewijs?
Nee, in Nederland (gelukkig) niet.
Vergeet Rob van Zaanen niet.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:21 schreef Gio het volgende:
[..]
De 2 verdachten van de Puttense moordzaken, en Kees B. (van de moordzaak op Nienke Kleiss) hebben daar wel een andere mening over.
tuurlijk ze pakken zomaar iemand uit de rij en gooien die levenslang in het gevangquote:Op maandag 27 maart 2006 15:35 schreef dVTB het volgende:
Simpele ja-nee vraag: kun je iemand veroordelen zonder voldoende bewijs?
Ja, in Thailand (kennelijk) wel.
Nee, in Nederland (gelukkig) niet.
quote:Vanaf 1984 is hij regelmatig met justitie in aanraking geweest voor oplichting, (zware)geweldpleging, de wet wapens en munitie en ook wegens drugsdelikten en een keer wegens deelneming aan een criminele organisatie. Nu haast ik mij om te zeggen dat dit verleden geen bewijs is voor zijn schuld in Thailand, maar het maant wel om ook weer niet klakkeloos te geloven dat Machiel slechts een argeloze toerist was, die 'zomaar' is opgepakt en door een stelletje seniele Thaise rechters is veroordeeld. In de Amsterdamse onderwereld lacht men zich het 'leplazerus' over de kwestie, schreef een oude 'kennis' van Kuijt mij een poosje geleden: Hoe krijgt Machiel het voor elkaar dat er geen kritische vraag wordt gesteld, zijn moeder in elke talkshow zit en zelfs de Koningin voor hem op de barricaden gaat?
Nee, zij heeft "maar" 33 jaar gekregen, hoe belachelijkquote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:51 schreef Marty het volgende:
Ik weet niet zoveel van dit verhaal af, maar ik vraag me wel af wat er met zijn vriendin is gebeurd?
Aangezien zij de drugs bij zich had moet ze volgens het thaise rechtssysteem denk ik wel ter dood veroordeeld zijn, of niet?
quote:Machiel Kuijt terug in Nederland
` Thailand heeft de voor drugssmokkel
tot levenslang veroordeelde Machiel
Kuijt vrijgelaten.Hij is vanochtend
teruggekeerd op Schiphol.
Moordenaars ja... Heel goedquote:Op maandag 27 maart 2006 14:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij heeft niet lang genoeg vastgezeten. De Thaise wetgeving is heel duidelijk en consequent als het gaat om drugsdelicten. Hij heeft in Thailand de wet overtreden, dus moet hij daar op de blaren zitten.
Het land zou hier te klein zijn als Thailand moeilijk gaat doen om wat moordenaars die hier te lang vast zouden zitten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |