abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:05:09 #51
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_34518170
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik meen dat 1 op de 3 scheidingen om die reden is...
scheidingen an sich zijn idd 1 op 3.
Denk dat de oorzaak van schediging door het vreemdgaan iets hoger ligt dan 33.3%
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:10:09 #52
140079 tommie38
live your life
pi_34518344
PADDY

en dat is dan de manier waarop je vreemd gaat. Bij een bezoek aan bijvoorbeeld een parenclub waar iedereen komt voor het hebben van sex met een ander, vaak in het bijzijn van hun partner, gaat het dus niet om relaties. Ik heb al vaker gelezen dat dat zelfs je eigen relatie alleen maar serker kan maken en je sexleven ook nog eens een flinke impuls geeft
pi_34518528
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Zie jij het voor je? Je vrouw genietend in de armen van een hele mooie man?Zijn handen strelen liefkozend haar lichaam, en zij geniet zo, dat ze even het gevoel heeft opgetild te worden door iets wat mooier is, dan wat jullie twee ooit hebben gehad.
Het eerste stuk is alleen maar leuk, wat is er nu beter dan te zien dat je partner happy is, geniet, dat je dat kan gunnen aan de ander en er zelf plezier aan kan beleven?
Het laatste is je angst die spreekt en geen waarheid...
quote:
Ook genoeg dieren zijn monogaam.
Ik zie het als smoes om vreemd te gaan.
Die dan biologisch ook iets anders in elkaar zitten dan de mens...
quote:
jij gaat niet vreemd zonder toestemming, maar wil dat je weet dat er ook mooie mannen rondlopen, die ook goed in bed zijn.Nu maakt zij misschien die keuze nog niet, maar je geeft haar wel een vrijbrief wanneer je het wel doet.
En zij zal dan misschien ook vatbaarder zijn om echt verliefd te worden, omdat ze al aangaf, dat ze bang is je kwijt te raken, dus liefde en seks niet apart ziet.
succes
Angst, angst, angst, ik wil niet doen wat ik eigenlijk wil omdat ik bang ben dat de ander dat dan ook zou willen, wat nu als je dat gewoon ook ok vindt, dat je daar ook van geniet.

Ik geniet er zeer van om hem bezig te zien met een ander, die andere dame gek te zien worden van genot, want het is toch wel even mijn, ja mijn partner, die dat veroorzaakt, heb ik getraind
Ik geniet van zijn genot, hij geniet van mijn genot.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34518655
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:10 schreef tommie38 het volgende:
PADDY

en dat is dan de manier waarop je vreemd gaat. Bij een bezoek aan bijvoorbeeld een parenclub waar iedereen komt voor het hebben van sex met een ander, vaak in het bijzijn van hun partner, gaat het dus niet om relaties. Ik heb al vaker gelezen dat dat zelfs je eigen relatie alleen maar serker kan maken en je sexleven ook nog eens een flinke impuls geeft
Mits je het beide echt wil, open bent in je relatie, eerlijkheid vooraan staat, je rekening met elkaar houdt(stel je voor op een avond zit 1 van de 2 niet lekker in zijn vel alsnog en wil afkappen, moet direct en zonder morren gebeuren) en het helemaal goed zit met het vertrouwen.

Het is geen middel om een ingeslapen seksleven op de rails te krijgen of een relatie die niet denderend is beter te krijgen, het is een aanvulling voor degene die dit echt leuk lijkt, maar die eigenlijk niets tekort komen.
Dat zijn allemaal dingen die je in de bestaande relatie op moet lossen en die je niet opgelost krijgt door er anderen bij te betrekken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:18:47 #55
140079 tommie38
live your life
pi_34518666
Juist ERODOME, jij snapt wat ik bedoel
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:19:45 #56
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_34518706
Een open relatie is het gevolg van het onvermogen van een of beide partners hun driften ondergeschikt te maken aan de liefde voor elkaar.

En met wat voor lulkoek je verder op de proppen komt, het bovenstaande blijft keihard overeind staan. Kortom hoe erg je beide ook tevreden bent met een open relatie, een open relatie is een teken van karakter zwakte.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_34518730
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:10 schreef tommie38 het volgende:
PADDY

Maar jij gaat alleen, en nee, het is dan geen vreemdgaan, maar het is wel seks met een ander.
Zij kan dan uiteindelijk ook een keer gaan zonder jou, en daar een man treffen, die zonder vrouw daar zit. In de eerste instantie puur voor de daad, maar omdat je vrouw gevoelig is, en blijkbaar ontzettend veel liefde in haar lichaam heeft, zal zij toch vatbaarder zijn voor verliefdheid.
Kijk, wanneer zij vol overgave ja zou zeggen, we gaan ervoor, dan zou ik zeggen...oké, jullie keuze. Maar ik heb het gevoel dat het niet haar keuze is, en dat je haar pijn zal doen.
Ik snap dan ook niet, dat seks met een ander jou dan de bevrediging oplevert, waarna je op zoek bent (met die gedachte in je achterhoofd)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:22:14 #58
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_34518793
Datgene wat de mens onderscheidt van een dier is zijn vermogen zijn driften te beheersen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_34518800
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:19 schreef DoctorB het volgende:
Een open relatie is het gevolg van het onvermogen van een of beide partners hun driften ondergeschikt te maken aan de liefde voor elkaar.

En met wat voor lulkoek je verder op de proppen komt, het bovenstaande blijft keihard overeind staan. Kortom hoe erg je beide ook tevreden bent met een open relatie, een open relatie is een teken van karakter zwakte.
En het geen concessies willen doen in een relatie, de "I want it all" mentaliteit!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:24:31 #60
140079 tommie38
live your life
pi_34518896
quote:
En waarom zouden we onze driften ondergeschikt moeten maken aan de liefde voor elkaar??? Als de 1 helemaal geen zijn in sex heeft moet de andere zich daar dan maar bij neerleggen, bedoel je dat. Nou erg kortzichtig, vind je niet.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:26:12 #61
140079 tommie38
live your life
pi_34518959
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar jij gaat alleen, en nee, het is dan geen vreemdgaan, maar het is wel seks met een ander.
Zij kan dan uiteindelijk ook een keer gaan zonder jou, en daar een man treffen, die zonder vrouw daar zit. In de eerste instantie puur voor de daad, maar omdat je vrouw gevoelig is, en blijkbaar ontzettend veel liefde in haar lichaam heeft, zal zij toch vatbaarder zijn voor verliefdheid.
Kijk, wanneer zij vol overgave ja zou zeggen, we gaan ervoor, dan zou ik zeggen...oké, jullie keuze. Maar ik heb het gevoel dat het niet haar keuze is, en dat je haar pijn zal doen.
Ik snap dan ook niet, dat seks met een ander jou dan de bevrediging oplevert, waarna je op zoek bent (met die gedachte in je achterhoofd)
Als mijn vrouw zover zou zijn dat ze naar een parenclub gaat dan gaan we dus gezellig samen op een avond dat alleen paren worden toegelaten.
pi_34519018
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Mits je het beide echt wil, open bent in je relatie, eerlijkheid vooraan staat, je rekening met elkaar houdt(stel je voor op een avond zit 1 van de 2 niet lekker in zijn vel alsnog en wil afkappen, moet direct en zonder morren gebeuren) en het helemaal goed zit met het vertrouwen.

Het is geen middel om een ingeslapen seksleven op de rails te krijgen of een relatie die niet denderend is beter te krijgen, het is een aanvulling voor degene die dit echt leuk lijkt, maar die eigenlijk niets tekort komen.
Dat zijn allemaal dingen die je in de bestaande relatie op moet lossen en die je niet opgelost krijgt door er anderen bij te betrekken.
Maar zij accepteert het, maar echt blij is zij er blijkbaar niet mee. Ze gaan niet eens samen.

Met het 2e gedeelte ben ik het eens, en ik zou dan wanneer ik hem was, voor optie twee gaan.
Maar ik voel die drang om te vrijen met een ander dan mijn vriend dan ook niet.
Zou er ook niet aan toegeven, omdat ik juist seks als iets geweldigs ervaar tussen 2 mensen, die van elkaar houden.
Maar dit is mijn mening.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_34519065
quote:

Een gesloten relatie is het gevolg van het onvermogen van de ander de parter ruimte te geven zichzelf te zijn, het is een dwangmiddel waarmee je bezit claimt.
Onvermogen om de ander wat te gunnen en onvermogen om met lage emotie's als jaloesie om te gaan, onvermogen om te vertrouwen op de geestelijke band en daarom die lichamelijke bevestiging nodig hebbend.

Net zulke onzin als wat jij hier uitkraamt.
pi_34519118
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:26 schreef tommie38 het volgende:

[..]

Als mijn vrouw zover zou zijn dat ze naar een parenclub gaat dan gaan we dus gezellig samen op een avond dat alleen paren worden toegelaten.
Waarom? Zij mag dan toch ook even de gelegenheid hebben om alleen rond te kijken, zoals jij dan ook hebt gedaan?
Of ga jij niet eerder, dan dat zij ook wil? (zou ik zeker voor zijn)
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:30:39 #65
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_34519129
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:24 schreef tommie38 het volgende:

[..]

En waarom zouden we onze driften ondergeschikt moeten maken aan de liefde voor elkaar??? Als de 1 helemaal geen zijn in sex heeft moet de andere zich daar dan maar bij neerleggen, bedoel je dat. Nou erg kortzichtig, vind je niet.
Niet kortzichtig maar de consequentie van een relatie!
En waarom je driften ondergeschikt maken. Omdat uit je openingspost blijkt dat je je vriendin er veel pijn mee doet.
Je bent te laf om te kiezen.
Als je een vent zou zijn zou je OF kiezen om NIET met een ander te gaan ketsen OF je beeindigd de relatie en bent vrij om te ketsen met wie je wil.
Jouw "derde weg" is een weg van lafaards!
pi_34519224
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar zij accepteert het, maar echt blij is zij er blijkbaar niet mee. Ze gaan niet eens samen.

Met het 2e gedeelte ben ik het eens, en ik zou dan wanneer ik hem was, voor optie twee gaan.
Maar ik voel die drang om te vrijen met een ander dan mijn vriend dan ook niet.
Zou er ook niet aan toegeven, omdat ik juist seks als iets geweldigs ervaar tussen 2 mensen, die van elkaar houden.
Maar dit is mijn mening.
Hij is toch ook helemaal niet van plan nu naar de eerste de beste griet te rennen om die te pakken te nemen????????

Het is toch alleen een wens die geuit wordt, zo van he dat lijkt me wel wat, wat denk jij daarvan, wat is er zo mis met het feit dat dat geuit wordt?

Daar ben je toch samen voor, om dat soort dingen ook te kunnen delen, dat de mogelijkheid tot bespreken er ligt betekend niet dat het gelijk ook moet hoor....

Hij geeft al meerdere keren aan dat hij er niet over piekert om haar pijn te doen hiermee, dat als zij het alleen voor hem zou toestaan dat hij het niet zou doen, zijn relatie staat vooraan, maar de wens is er wel en die is geuit...

De topictitel is wat misplaatst omdat dit niet om vreemdgaan gaat, maar over de beginselen van het vragen om een open relatie, het begin van het praten daarover.

En dat jij je partner niet wil delen betekend niet dat anderen daar allemaal hetzelfde over denken en dat als anderen er anders over denken hun liefde minder groot is ofzo, dat is nonses...
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:34:03 #67
140079 tommie38
live your life
pi_34519258
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:30 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Niet kortzichtig maar de consequentie van een relatie!
En waarom je driften ondergeschikt maken. Omdat uit je openingspost blijkt dat je je vriendin er veel pijn mee doet.
Je bent te laf om te kiezen.
Als je een vent zou zijn zou je OF kiezen om NIET met een ander te gaan ketsen OF je beeindigd de relatie en bent vrij om te ketsen met wie je wil.
Jouw "derde weg" is een weg van lafaards!
Mensen die in zo'n situatie zitten en te laf zijn om te kiezen gaan JUIST vreemd. Ik kon wel kiezen, heb de keuze gemaakt het bespreekbaar te maken en zo kom je in een relatie verder anders zit je gewoon VAST.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:34:48 #68
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_34519287
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Een gesloten relatie is het gevolg van het onvermogen van de ander de parter ruimte te geven zichzelf te zijn, het is een dwangmiddel waarmee je bezit claimt.
Onvermogen om de ander wat te gunnen en onvermogen om met lage emotie's als jaloesie om te gaan, onvermogen om te vertrouwen op de geestelijke band en daarom die lichamelijke bevestiging nodig hebbend.

dus de schuld ligt bij de vrouw van TS?
De vrouw van TS denkt dat TS zoveel van haar houdt dat TS genoeg heeft aan haar. Maar dat is niet zo, TS wil AWN. Dat is dus de schuld van zijn vrouw en daarom moet zij het goed vinden?

Tuurlijk.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:37:58 #69
140079 tommie38
live your life
pi_34519377
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:34 schreef DoctorB het volgende:

[..]

De vrouw van TS denkt dat TS zoveel van haar houdt dat TS genoeg heeft aan haar. Maar dat is niet zo, TS wil AWN. Dat is dus de schuld van zijn vrouw en daarom moet zij het goed vinden?

Tuurlijk.
Jij bent vast geen doctor in de psygologie
pi_34519407
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:34 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Je leest niet wat ik schrijf, ik zeg dat dat net zulke grote onzin is als wat jij zegt....

Het is niemands schuld, niet die van hem dat hij deze wens heeft, niet van haar dat ze het daar moeilijk mee heeft.
Het enige wat ik zeg is dat je je belachelijk hooghartig gedraagd en jouw waarheid als algemene waarheid neerzet wat niet klopt, ik ken zeer succesvolle en zeer liefdevolle open relatie's, heb er zelf ook 1tje, in mei straks zijn we 14 jaar samen en nog kunnen we ons gedragen als een stel verliefde tieners, het is niet zo dat er minder liefde is door het opengooien van onze relatie, integendeel, het is alleen maar gegroeid.

Maar je draaft belachelijk door, het gaat hier namelijk alleen om het BESPREEKBAAR maken, niet dat de ts dit door gaat drukken ofzo...
pi_34519494
ik persoonlijk vind vreemd gaan echt not done!

maar als je zo sterk de behoefte naar een ander hebt zou ik toch eens bij mezelf te raden gaan wat mijn huwelijk dan wel niet voorsteld.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:41:46 #72
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_34519503
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:34 schreef tommie38 het volgende:

[..]

Mensen die in zo'n situatie zitten en te laf zijn om te kiezen gaan JUIST vreemd. Ik kon wel kiezen, heb de keuze gemaakt het bespreekbaar te maken en zo kom je in een relatie verder anders zit je gewoon VAST.
nee, jij dwingt je vrouw hiermee akkoord te gaan.
Je vrouw geeft aan dat ze dit niet wil. Jij gaat in het volgende gesprek verder aansturen op jouw lumineuze idee van de paren club of ander wijven en voor je het weet zeg je tegen haar dat dit de enige manier is om jullie relatie te redden.
Jij bent bezig je vrouw in een richting te dwingen waar ze helemaal niet in wil.

Dit verwerpelijke gedrag kost je je relatie. Nu nog niet, maar op een gegeven moment komt je vrouw iemand tegen die wel genoeg aan haar geeft. En dan is ze weg. Zonder een greintje respect voor je over te hebben.

Heb het lef om te zeggen dat je ander wijven wil en beeindig je relatie. Een "open relatie" is voor mensen die denken dat het hedonisme een vorm van geestelijke verlichting is.
pi_34519576
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 08:52 schreef tommie38 het volgende:
Het is niet de bedoeling dat IK naar een parenclub ga om ONS sexleven op te spicen. Het is iets waar we samen aan moeten werken. (...) We willen nu ons sexleven "op de loep" nemen en kijken of we grenzen kunnen gaan verleggen. Het zou dan best mogelijk zijn dat mijn gevoelens om met een ander te vrijen afzwakken. Zo zouden dan bijde partij tevreden kunnen zijn.
In de OP zeg je dat jullie een goed sexleven hebben. In hoeverre is het dan toch niet goed genoeg en heb je behoefte aan meer, anders of is het puur de behoefte aan iemand anders? Twijfel je nu wel of niet er aan of de behoefte aan vreemdgaan voortkomt uit 'gebreken' aan je huidige sexleven?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:46:16 #74
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_34519658
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:37 schreef tommie38 het volgende:

[..]

Jij bent vast geen doctor in de psygologie
klopt.
Psychologie zou dan weer wel kunnen, ware het niet dat psychologie doorgaans gestudeerd wordt door mensen waar e.e.a. aan schort.

Probeer anders eens filosofie. Dan leer je je hersens te gebruiken en leer je het verschil te zien tussen feiten en meningen. En je leert wat zelfrechtvaardiging inhoudt en wat dat met jouw verhaal te maken heeft.
pi_34519673
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is een gevoel wat hij heeft, en ook al ben ik het niet met zijn beweegredenen eens, het is wel zijn gevoel.

Ik baal ervan dat men steeds over bezit begint, wanneer een partner wil neuken met een ander, en jij dit niet leuk vindt.
Wanneer dit meteen bij kennismaking bekend zou worden gemaakt, weet de ander waar hij/zij aan toe is, en kan de keuze worden gemaakt, of wel, of niet doorgaan.

Dus over dwangmiddel gesproken, de partner die hier dus niets voor voelt, is altijd fout?Claimt?Ziet de ander als zijn/haar bezit?Waarom dan? Zie het dan ook vanuit de andere hoek. Hij/ zij die wordt geconfronteerd met iets waar hij/ zij niet echt gelukkig mee is, wordt gedwongen om mee te gaan, omdat ze anders wordt beticht van claimen, en gedwongen wordt om dit te accepteren, terwijl hij/zij hier niet voor gekozen heeft.

Een relatie heb je samen, en ja wanneer je iets wilt wat de andere zal kwetsen, laat je het. Mits je dit aan het begin van de relatie al besproken hebt.
Snap ook niet waarom iedereen dan meteen jaloersheid erbij betrekt. Je begint een relatie samen, en niet alleen.
Wanneer hun samen ervoor gaan ligt het anders, dan wanneer één van de twee ineens iets wil, wat de ander doet twijfelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')