Iedereen is te koop. Gaan al die (voormalige)topspelers die naar Qatar gaan die kant op voor de prachtige wedstrijden?quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Net of Owen naar Nederland wil komen. Wees nou eens realistisch man![]()
Andy van der Meyde moet idd terugkomen. Verder snap ik niet helemaal precies hoe Hofland en Oude Kamphuis de ontwikkeling van Urby, Heitinga en Schilder in de weg zouden staan aangezien ze op andere posities (kunnen) spelen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:53 schreef gras het volgende:
[..]
We hebben betere verdedigers. Wat moet je met hun? Ze staan enkel de ontwikkeling in de weg van spelers als Schilder, Heitinga en Urby.
Buitenspelers zijn nodig. Andy van der Meyde en Jesper Grønkjær aantrekken. Mag wat kosten, maar dan heb je tenminste een aanzienlijke verbetering van je elftal.
Dat was al 2x uitgelegd hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Net of Owen naar Nederland wil komen. Wees nou eens realistisch man![]()
Voor het mooie weer en het salaris wat ze daar krijgen, wat een Nederlandse club niet kan betalen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:00 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Iedereen is te koop. Gaan al die (voormalige)topspelers die naar Qatar gaan die kant op voor de prachtige wedstrijden?
Leuk voor Nigel, HSV gaat hem ook door het elftal slingerenquote:'We zijn zeer blij dat we met Nigel een veelzijdige speler hebben kunnen vastleggen. Hij kan zowel op het middenveld als in de verdediging ingezet worden', verklaarde Dietmar Beiersdorfer, technisch directeur van HSV, op de website van zijn club.
Wat mij tegen staat is deze gedachtengang in de eerste plaats. Hoe wil je de Nederlandse competitie (en Ajax) weer laten groeien als je de komst van topspelers al op voorhand uitsluit. Niet geschoten is altijd mis en hoe meer je schiet hoe meer kans dat je raakt. Stel Ajax haalt in 1 keer vier spelers van het kaliber Owen. Bijv. Riquelme, Davids en Kuffour. Misschien dat die 'topspelers' dan al anders tegen Ajax en de Nederlandse competitie aankijken?quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:01 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat was al 2x uitgelegd hoor.
Buitenlandse toppers halen moet je inderdaad niet doen, behalve met een Ajax verleden.
Dus is elke speler te koopquote:Op donderdag 26 januari 2006 21:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Voor het mooie weer en het salaris wat ze daar krijgen, wat een Nederlandse club niet kan betalen.
Omdat er in Schotland meer geld is te verdienen. Die clubs hebben gewoon meer geld te besten door de TV gelden die ze daar ontvangen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:04 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Wat mij tegen staat is deze gedachtengang in de eerste plaats. Hoe wil je de Nederlandse competitie (en Ajax) weer laten groeien als je de komst van topspelers al op voorhand uitsluit. Niet geschoten is altijd mis en hoe meer je schiet hoe meer kans dat je raakt. Stel Ajax haalt in 1 keer vier spelers van het kaliber Owen. Bijv. Riquelme, Davids en Kuffour. Misschien dat die 'topspelers' dan al anders tegen Ajax en de Nederlandse competitie aankijken?
Ik heb toch het idee dat clubs als Glasgow Rangers en Celtic grotere spelers aantrekken dan Ajax. Terwijl die competitie ook ruk is.
Dat begrijp ik dus niet. Nigel maar zeiken dat ie een vaste plaats in het veld wil (rechtshalf). Maar in Hamburg gaat hetzelfde gebeurenquote:Op donderdag 26 januari 2006 21:03 schreef marsu het volgende:
[..]
Leuk voor Nigel, HSV gaat hem ook door het elftal slingeren
Ja als je geld hebt wat Nederlandse clubs niet hebben. Of er moet een 2 Abramovic komen, maar die wil ik echt niet in de Kuip zienquote:
Noem eens namen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:04 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik heb toch het idee dat clubs als Glasgow Rangers en Celtic grotere spelers aantrekken dan Ajax. Terwijl die competitie ook ruk is.
Nigel verstaat geen Duits.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:05 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet. Nigel maar zeiken dat ie een vaste plaats in het veld wil (rechtshalf). Maar in Hamburg gaat hetzelfde gebeuren.
Ik vind niet dat je een speler een jaarsalaris van 4 miljoen moet bieden, terwijl de rest maximaal rond de miljoen zit. En dat moet je met zo'n speler minimaal bieden. Glasgow en Celtic trekken soms wel eens de buidel open, maar om nou te zeggen dat die clubs zo'n indruk maken in Europa, niet echt. Het is echt geen garantie voor succes en vooral bij Ajax, waar de omgang met spelers toch al niet al te best is, volgens mij gedoemd te mislukken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:04 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Wat mij tegen staat is deze gedachtengang in de eerste plaats. Hoe wil je de Nederlandse competitie (en Ajax) weer laten groeien als je de komst van topspelers al op voorhand uitsluit. Niet geschoten is altijd mis en hoe meer je schiet hoe meer kans dat je raakt. Stel Ajax haalt in 1 keer vier spelers van het kaliber Owen. Bijv. Riquelme, Davids en Kuffour. Misschien dat die 'topspelers' dan al anders tegen Ajax en de Nederlandse competitie aankijken?
Als ik het zo uit de losse pols moet gokken denk ik dat ajax de afgelopen 5 seizoenen voor meer dan 70 miljoen in spelers heeft geinvesteerd. Dan heb ik het over transfersommen én salarissen van spelers die niet regelmatighebben gespeeld. Dat geld had dus bij wijze van spreke ook aan 1 toptransfer per jaar besteedt kunnen worden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja als je geld hebt wat Nederlandse clubs niet hebben. Of er moet een 2 Abramovic komen, maar die wil ik echt niet in de Kuip zien![]()
quote:
Prso heeft 1 keer wat leuks laten zien in de CL en Keane is te oudquote:Op donderdag 26 januari 2006 21:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die moet je als Ajax zijnde toch niet eens willen halen?
Prso was een belangrijke speler in die succesvolle tijd in Monaco en Keane is een man met ervaring die elke club wel aan z'n team zou willen toevoegen (denk ikquote:Op donderdag 26 januari 2006 21:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die moet je als Ajax zijnde toch niet eens willen halen?
Waarschijnlijk wel. Maar zéker als de grote Nederlandse clubs daar niet eens wat aan proberen te doen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Je verhaaltjes zijn allemaal leuk Tobbes, maar het lijkt meer op dagdromen. Nederlandse clubs zullen altijd opleidingsclubs blijven.
Net of Owen het zo goed doet op dit moment. Hoor je ook niks meer van.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:11 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mjah..ik dacht dan voornamelijk aan de 'de boertjes', maar ook aan Petrov en bijv Keane nu. Natuurlijk geen types van het kaliber Owen. Maar toch meerzeggende namen dan een Rosenberg of een Mitea.
Ach ik vind het wel goed dat er eens over gepraat wordt. De top 3 in Nederland moest eens wat meer proberen om wat grotere namen binnen te halen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Je verhaaltjes zijn allemaal leuk Tobbes, maar het lijkt meer op dagdromen. Nederlandse clubs zullen altijd opleidingsclubs blijven.
Wat hebben Feyenoord en PSV op dit moment te willen? Vrij weinig toch?quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:14 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ach ik vind het wel goed dat er eens over gepraat wordt. De top 3 in Nederland moest eens wat meer proberen om wat grotere namen binnen te halen.
Mjah. Het eerste wat de KNVB moet doen is die strenge begrotingscontrole e.d. aan te passen. Het spaanse en italiaanse voetbal is mede zo groot geworden omdat er meer gefraudeerd werd dan in de hele nederlandse bouwsector.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat hebben Feyenoord en PSV op dit moment te willen? Vrij weinig toch?
Dat is dan wel weer een beetje overdreven.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:14 schreef Tobbes het volgende:
Van Geel moet gewoon eens heel serieus naar Milaan om over een transfer van Gattuso te praten.
Dan staat iedere club over 10 jaar 100 miljoen in het rood, is dat wat je wilt?quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:16 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mjah. Het eerste wat de KNVB moet doen is die strenge begrotingscontrole e.d. aan te passen. Het spaanse en italiaanse voetbal is mede zo groot geworden omdat er meer gefraudeerd werd dan in de hele nederlandse bouwsector.
Nieuwe Bansheeboy?quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:14 schreef Tobbes het volgende:
Van Geel moet gewoon eens heel serieus naar Milaan om over een transfer van Gattuso te praten.
Allemaal leuk en aardig. Weet zeker dat de top 3 in ons land niet in staat is de salariseisen van die toppers op te hoesten. Tel daarbij de ploegen waartegen wij spelen nog eens bij op...quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:14 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ach ik vind het wel goed dat er eens over gepraat wordt. De top 3 in Nederland moest eens wat meer proberen om wat grotere namen binnen te halen.
Als ik daarvoor een spetterende competitie die gelooft in zichzelf terug krijg; wel ja.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan staat iedere club over 10 jaar 100 miljoen in het rood, is dat wat je wilt?
Ja Gattuso wel ja. Maar een speler van een club van het kaliber VIllareal, Schalke04, Parma, Auxerre, Glasgow Rangers. Dát zou voor Ajax toch haalbaar moeten zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:18 schreef Messenga het volgende:
[..]
Nieuwe Bansheeboy?
Even serieus, dat is natuurlijk onhaalbaar.
Op dit moment niks. Maar als feyenoord het lukt om Boateng te halen is dat toch een mooie opsteker? En psv heeft zich al eens met Robinho bemoeid. Het is dat die pleurisploeg uit Madrid zich ermee ging bemoeien, anders had psv zeker wel een kans denk ik.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat hebben Feyenoord en PSV op dit moment te willen? Vrij weinig toch?
Een speler die al op leeftijd is wil soms nog wel eens wat salaris inleveren hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:18 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig. Weet zeker dat de top 3 in ons land niet in staat is de salariseisen van die toppers op te hoesten. Tel daarbij de ploegen waartegen wij spelen nog eens bij op...
Inderdaad. Het hoeven geen spelers van clubs als Milan, Arsenal en Barcelona te zijn. Maar de middenmoot in de Spaanse, Italiaanse en Engelse competities moeten wij toch wel kunnen overtreffen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:20 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja Gattuso wel ja. Maar een speler van een club van het kaliber VIllareal, Schalke04, Parma, Auxerre, Glasgow Rangers. Dát zou voor Ajax toch haalbaar moeten zijn.
Het nadeel is dat ploegen als RBC, Heracles en Willem 2 niet echt aantrekkelijk zijn om tegen te spelen, dat is 1 van de redens waardoor spelers van dat soort ploegen niet naar Ajax gaan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:20 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja Gattuso wel ja. Maar een speler van een club van het kaliber VIllareal, Schalke04, Parma, Auxerre, Glasgow Rangers. Dát zou voor Ajax toch haalbaar moeten zijn.
Noem mij 1 europees bekende speler zonder ajax verleden die Ajax de afgelope jaren echt heeft geprobeerd te halen...quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:23 schreef Messenga het volgende:
[..]
Het nadeel is dat ploegen als RBC, Heracles en Willem 2 niet echt aantrekkelijk zijn om tegen te spelen, dat is 1 van de redens waardoor spelers van dat soort ploegen niet naar Ajax gaan.
Ik neem aan dat alles geprobeerd wordt wat binnen de mogelijkheden ligt. Je moet ook weer geen scheve verhoudingen in de selectie krijgen qua salaris.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:14 schreef Nashje het volgende:
[..]
Juanfranquote:Op donderdag 26 januari 2006 21:24 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Noem mij 1 europees bekende speler zonder ajax verleden die Ajax de afgelope jaren echt heeft geprobeerd te halen...
Geen, omdat ze zelf wel weten dat het niet snel zou lukken. Zou een Riquelme naar Ajax gaan?quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:24 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Noem mij 1 europees bekende speler zonder ajax verleden die Ajax de afgelope jaren echt heeft geprobeerd te halen...
Dat vind ik toch altijd zo'n kut argument. Wat maakt dat nou uit? Uiteindelijk moet je als Ajax alleen maar spelers met het salaris van een Riquelme willen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:25 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat alles geprobeerd wordt wat binnen de mogelijkheden ligt. Je moet ook weer geen scheve verhoudingen in de selectie krijgen qua salaris.
Tja, Conceicao werd destijds ook aan Ajax gelinkt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:23 schreef Nashje het volgende:
[..]
Kijk bijvoorbeeld eens naar Standard Luik, die Conceicao zomaar binnenhalen. Zou je vooraf ook niet zeggen.
Nu niet meer, maar toen ie stil stond bij Barcelona zouden wij echt wel een kans hebben.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:26 schreef Messenga het volgende:
[..]
Geen, omdat ze zelf wel weten dat het niet snel zou lukken. Zou een Riquelme naar Ajax gaan?
Berbatov bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:24 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Nee, als die weg zou kunnen dan liggen clubs als Chelsea, Liverpool en Arsenal op de loer.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:26 schreef Messenga het volgende:
[..]
Geen, omdat ze zelf wel weten dat het niet snel zou lukken. Zou een Riquelme naar Ajax gaan?
Die is wel in de picture geweest bij Ajax. Zelfs een gesprek geweest; maar toch afgehaakt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:26 schreef Messenga het volgende:
[..]
Als dat zo is heeft Ajax er gewoon weinig moeite in gestopt. Ajax is toch veel groter dan Standard Luik.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Tja, Conceicao werd destijds ook aan Ajax gelinkt.
Zeker, maar dat had net zo goed met Messi kunnen gebeuren,als die niet zo in de picture kwam.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:27 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nu niet meer, maar toen ie stil stond bij Barcelona zouden wij echt wel een kans hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |