abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34486844
Ik dacht al,een paar geleden waren er opeens duizenden en de laatste tijd zie ik ze een stuk minder.
Hoogopgeleid noem ik toch wat anders dan een somalisch diploma waarmee ze in Engeland een winkeltje openen. Het is ook zo dat mensen uit asielzoekerscentra over het land verspreid worden en zolang er geen duizenden bij elkaar zitten heeft dat soort somalische type zaakjes geen overlevingskans. Je kan in NL er toch geen duizenden bij elkaar in een wijk zetten. Blijkbaar hebben die armoedige pauperplaatsen in Engeland veel leegstand.
Het is niet zo dat ze alle 30.000 vertrokken zijn maar ongeveer de helft van de 60.000 begreep ik?
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:29:24 #27
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34487540
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:17 schreef Pagan_poetry het volgende:
alle turken en marokkanen ook ? maar dan wel terug naar hun eigen land
En de :
  • Chinezen,
  • Indiers,
  • Polen,
  • Belgen,
  • Duitsers,
  • Engelsen,
  • etc etc.
    Het zou dan heel rustig worden, ook economisch gezien.

Heb je nog meer leuke one-liners of komt er nog een waardevolle bijdrage met betrekking tot dit topic voorbij.
    * Je voorgaande opmerking heb ik trouwens genote *
  • pi_34488195
    quote:
    Op donderdag 26 januari 2006 17:08 schreef klootje het volgende:

Het is niet zo dat ze alle 30.000 vertrokken zijn maar ongeveer de helft van de 60.000 begreep ik?
    Volgens mij is de helft van 60.000 nog altijd 30.000.
    pi_34506609
    (ze zijn bijna alle 30.000 vertrokken),dat staat in de eerste post,net of er 30.000 somaliers in NL waren.Het waren er dus minstens 2x zoveel;ik zie ze ook nog wel,ik weet hier in de buurt ook nog wel legale quatkauwpanden met een door de gemeente verstrekte vuilnisbak in de voortuin.Ik woonde in woensel west een paar geleden,die lui waren echt niet hoogopgeleid,de meesten wisten niet waar een pleepot voor was,ze scheten allemaal in hun tuin net als in de somalische woestijn,op televisie vertellen ze het altijd net iets anders. Huizen waar somaliers in hadden gezeten kregen constant post van deurwaarders,ze hadden altijd al het idee om naar Engeland te gaan dus. Niemand uit Tilburg noord?daar hadden ze er ook veel.Tilburg wil een grote stad worden.
    pi_34507948
    klootje, nu begin je al twee keer over 'hoogopgeleid' ...?
    Maar waar wordt beweerd dat de somaliers die vertrekken naar engeland dat zouden zijn? volgens mij ben je de eerste ....
    Het gaat er wel om dat mensen daar kennelijk veel beter in staat zijn een succesvol leven op te bouwen, terwijl ze eigenlijk nog meer 'nederlander' zijn gebleven dan ooit 'engels' te zijn geworden.
    Het liberale beleid om mensen niet te 'belonen' voor falen en te gaan 'verzorgen', maar ze gewoon de mogelijkheid te bieden voor zichzelf te zorgen en een eigen leven op te bouwen werkt daar beter (het principe: geef mensen geen vis, maar een hengel en leer ze vissen)

Ik mag sowieso hopen dat je Woensel west niet als maatstaf voor Nederland neemt, dan kunnen we de tent gelijk wel sluiten (ook juist vanwege de asociale autochtoontjes daaro)
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_34509446
    De facto heb je een X aantal laagopgeleiden nodig in een land die de baggerklusjes doen en wil je daarna het liefst van ze af, ongeacht nationaliteit. Als we nou eens daar ons beleid op toespitsen; Om de spits af te bijten de Tokkies naar Timboektoe.

Even serieus dan; Onder hoogopgeleide assielzoekers geld de VS als de heilige graal. En het hele beleid van de VS is ook om alleen hoogopgeleiden toe te laten, zelfs als je Europeaan bent moet je jezelf bewijzen. Nu moeten ze in zekere zin ook wel want de Amerikanen zelf worden steeds achterlijker. GB is een goede 2e in deze selectie. Op het Europeeese vaste land is op dit moment een soort brain drain aan de gang (ja, om eenzelfde reden bouwde Oos-Dld destijds ook de muur.) Het NL integratie beleid is tegenwoordig wel consequent, je nokt op, tenzij je echt heel zielig bent. Eigenlijk zou het omgekeerd moeten zijn, als je kunt bewijzen dat je zeer veel kwaliteiten hebt zou je moeten blijven. Om dit even nog te illustreren. Op een scholengemeenschap in de woonplaats van mijn ouders is kort geleden een illegaal in NL wonende leerling opgehaald door de IND. Dit meisje zat in VWO 6 en was de beste leerling van de school. Nu wordt ze uitgezet naar Albanie. Alleen het feit dat ze heel veel talent heeft is voor mij al een pre om haar hier te laten. Maargoed, wij kijken naar afkomst en niet naar wat mensen voor NL kunnen betekenen.
      vrijdag 27 januari 2006 @ 14:32:50 #32
    15449 Philosocles
    blogito ergo sum
    pi_34517122
    quote:
    Op vrijdag 27 januari 2006 08:53 schreef RM-rf het volgende:
    klootje, nu begin je al twee keer over 'hoogopgeleid' ...?
    Maar waar wordt beweerd dat de somaliers die vertrekken naar engeland dat zouden zijn? volgens mij ben je de eerste ....[..]
    Ik heb het zelf gesuggereerd in de openingspost, maar het wordt in de reportage ook gezegd. De Somaliėrs uit de reportage zijn over het algemeen 'goed opgeleid'; enkelen, zoals de onderzoeker, 'hoogopgeleid'. 'Goed opgeleid' zijn kan ook een mbo-opleiding betekenen. Het punt is dan ook meer dat de mensen over een opleiding beschikken waar zijzelf en hun omgeving iets aan hebben.

Voor wat betreft de uittocht geldt echter dat de kans daarop toeneemt met de hoogte van de opleiding. En blijkbaar zijn er onder Somaliėrs relatief meer hoogopgeleiden dan onder andere groepen allochtonen. Ik vermoed zelf dat dat onder meer aan de gretigheid ligt waarmee zij en hun kinderen Nederlands hebben geleerd, en dat binnen de groep zijn gaan gebruiken. Verder is van belang dat Groot-Brittanniė de Somalische diploma's erkent.

Nog een reden voor feit dat de emigranten 'goed opgeleid' zijn, is dat veel van hen tijdens de asielaanvraag in Nederland op kosten van de Staat allerlei cursussen hebben gevolgd, waar nu echter de Britse samenleving van profiteert in plaats van de Nederlandse. Het Britse parlementslid in de reportage zei dan ook hartelijk 'Thank you, Holland'.

[ Bericht 6% gewijzigd door Philosocles op 27-01-2006 14:43:41 ]
    iedereen is uniek behalve ik
    pi_34541860
    Prachtig toch? Ik vermoed dat het gros van de Nederlanders ze tegenwoordig ongetwijfeld liever ziet gaan dan komen, en dat ze zich daar beter thuis voelen is mooi meegenomen.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_34544824
    Goede reportage, maar toch geloof ik niet echt in dat 'hoogopgeleide'. het enige aan voorbeelden van bedrijfjes die ik gezien heb waren kappers, kruideniers etc. zo eentje idd waar de familie zwart werkt en een uitkering aanvraagt.
    trug van weggeweest
    pi_34552342
    quote:
    Op zaterdag 28 januari 2006 12:14 schreef rotsbloque het volgende:
    Goede reportage, maar toch geloof ik niet echt in dat 'hoogopgeleide'. het enige aan voorbeelden van bedrijfjes die ik gezien heb waren kappers, kruideniers etc. zo eentje idd waar de familie zwart werkt en een uitkering aanvraagt.
    Volgens mij valt dat inderdaad wel tegen.

Die stukje met de farmer's coal was wel erg nepperig.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')