abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34575487
Grappig idee, maar het roept bij mij de volgende vragen op:
- Is het bouwtechnisch haalbaar qua ondergrond? Als je op een zandbodem kunt bouwen okee,
maar in deze omgeving zit je al snel met veengrond en da's 3x niks.
- Leidse Rijn is nu al dramatisch qua voorzieningen en logistiek; gaat dat ook meegenomen worden?
(nauwelijks aan- en afvoerwegen, matig OV, parkeerproblemen)
- Wie gaat deze grap betalen? Ik vraag me af of het rendabel kan worden. Zeker gezien het logistieke plaatje. Wanneer er geen fatsoenlijke infrastructuur wordt verwezenlijkt dan kan dit voorstel direct de prullenbak in.
  zondag 29 januari 2006 @ 12:22:57 #102
61927 DaveM
uitgefokt
pi_34575573
Gadver, wat een lelijk gebouw zeg.
pi_34575799
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 08:58 schreef Pony-Lover het volgende:
Hier een beter plaatje van het concept
[afbeelding]
website van het project
http://www.bellevanzuijlen.nl/index.html

De kans van Utrecht om eens van z'n provinciale imago af te komen
Ziet er uit als een mooie 6A . (voor de niet-klimmers onder ons: Dat wil zeggen dat je er leuk op kan klimmen.. ).
pi_34575903
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Flauwekul natuurlijk Ik weet dat de SP in Tilburg sowieso tegen het hoogbeleid is van die stad, of het nou sovjetachtig is of niet. Overigens is dit niet eens Sovjetstijl... dit riekt naar post-modernisme of zo en dat is een scheldwoord.
Dit is geen post-modernisme, dat is een stijl waarin 19e eeuwse neo-stijlen worden teruggehaald.
pi_34576002
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:20 schreef drexciya het volgende:
Grappig idee, maar het roept bij mij de volgende vragen op:
- Is het bouwtechnisch haalbaar qua ondergrond? Als je op een zandbodem kunt bouwen okee,
maar in deze omgeving zit je al snel met veengrond en da's 3x niks.
- Leidse Rijn is nu al dramatisch qua voorzieningen en logistiek; gaat dat ook meegenomen worden?
(nauwelijks aan- en afvoerwegen, matig OV, parkeerproblemen)
- Wie gaat deze grap betalen? Ik vraag me af of het rendabel kan worden. Zeker gezien het logistieke plaatje. Wanneer er geen fatsoenlijke infrastructuur wordt verwezenlijkt dan kan dit voorstel direct de prullenbak in.
Denk je niet dat de bouwers zelf al denken aan de technische haalbaarheid van hun project? Daarnaast, dit project is geprojecteerd direct NAAST de A2, ik denk dat het met aan en afvoer wel mee zal vallen.
Verder heb je natuurlijk gelijk dat de logistiek rondom vinex locaties in Nederland om te huilen is. Het ergste is wel dat ze aan de ene kant niet willen accepteren dat de auto het primaire vervoersmiddel is, maar dat ze verder ook geen enkele serieuze poging doen om een alternatief te bieden. Ze denken liever na over fietspaden tussen Utrecht en Amsterdam (hoe gek kun je het maken?) dan over een goede railverbinding tussen woon en werkkernen.
pi_34578241
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:38 schreef superheist het volgende:
nog betere impressie:
[afbeelding]
Wat een lelijk ding

En mensen die zelfmoord plegen spetteren dus zo op de A2?
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_34578279
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:43 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:

[..]

Wat een lelijk ding

En mensen die zelfmoord plegen spetteren dus zo op de A2?
Ik denk niet dat je op dat puntje kan komen
  zondag 29 januari 2006 @ 14:39:24 #108
61927 DaveM
uitgefokt
pi_34580211
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:43 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:

[..]

Wat een lelijk ding

En mensen die zelfmoord plegen spetteren dus zo op de A2?
pi_34582312
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:22 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

Ook een ontwerp van een Nederlands architectenbureau. Dat wordt de hoogste toren ter wereld en komt in Guangzhou, China te staan.

Waarom niet zoiets i.p.v. zo'n lompe toren?

Die toren in Guangzhou is dacht ik hoodzakelijk een radiotoren. Dan is het een stuk makkeljker om er een elegant ding van te maken.

Maar Pi de Bruijn beloofd niet veel goeds (Tweede kamer, Koopgoot )

Hier staat een mooi overzicht van de torens die in aanbouw zijn.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_34583825
Als dat ding inderdaad over de A2 heengaat gaat de bouw nog wel leuk worden. Automobilisten die zich 't leplazerus schrikken (en een gat in hun autodak vinden) omdat een bouwvakker een boutje laat vallen

En 't gaat natuurlijk helemaal leuk worden als er eens een glasplaat naar beneden waait.
  zondag 29 januari 2006 @ 16:29:04 #111
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_34584063
Afgrijselijke toren.
Past zo en zo niet in Nederland denk ik, van die hoge torens. Zeker omdat de rest van nederland gewoon bijna helemaal vlak is...
silence can say more than thousand words
pi_34584565
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:29 schreef 61neorej het volgende:
Afgrijselijke toren.
Past zo en zo niet in Nederland denk ik, van die hoge torens. Zeker omdat de rest van nederland gewoon bijna helemaal vlak is...
naja, opzich niks mis mee met hoogbouw en ik vind het ook logisch in NL dat daar nu serieus werk van wordt gemaakt. Dit ding echter is zo on-hollands naar mijn idee, dat het model mij veel te geforceerd lijkt.
pi_34591291
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Denk je niet dat de bouwers zelf al denken aan de technische haalbaarheid van hun project? Daarnaast, dit project is geprojecteerd direct NAAST de A2, ik denk dat het met aan en afvoer wel mee zal vallen.
Dat denk jij, maar Rijkswaterstaat heeft de aanleg van (nog meer) afritten van de A2 en A12 tegengehouden. Zodoende moet men vanuit Leidse Rijn over de bestaande op- en afritten wat tot nogal wat oponthoud leidt om de wijk uit te komen.

Je vraagt je daarom ook af waarom ze in vredesnaam Leidse Rijn op de huidige locatie hebben neergekwakt en zonder fatsoenlijk OV. Langs de A12 is ruimte zat, stamp dan maar een wijk uit de grond rond de afrit Waarder.

Wat dat aangaat is Woerden ook een drama; die stad is enorm gegroeid en er is nog steeds maar 1 afvoerroute naar de A12. Dat is iedere ochtend en middag ook weer feest.
pi_34593736
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:13 schreef drexciya het volgende:

Wat dat aangaat is Woerden ook een drama; die stad is enorm gegroeid en er is nog steeds maar 1 afvoerroute naar de A12. Dat is iedere ochtend en middag ook weer feest.
Die ene afrit is er dan ok nog eens een met belachelijk weinig cappaciteit
pi_34595615
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:41 schreef fokje het volgende:

[..]

naja, opzich niks mis mee met hoogbouw en ik vind het ook logisch in NL dat daar nu serieus werk van wordt gemaakt. Dit ding echter is zo on-hollands naar mijn idee, dat het model mij veel te geforceerd lijkt.
Kul-argument. Op die manier krijg je natuurlijk nooit een on-hollands stadsbeeld.

Moet er wel bijzeggen dat zo'n toren alleen goed oogt als ie niet alleen is. Hij zou 't goed doen in Den Haag of Rotterdam.
pi_34616377
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:59 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Kul-argument. Op die manier krijg je natuurlijk nooit een on-hollands stadsbeeld.

Wat denk jij dat ik met on-hollands bedoel eigenlijk? Of juist hollands, wat je maar wil.
quote:
Moet er wel bijzeggen dat zo'n toren alleen goed oogt als ie niet alleen is. Hij zou 't goed doen in Den Haag of Rotterdam.
Nou het lijkt mij juist het omgekeerde. Dat gebouw 'verdraagt' juist geen andere hoogbouw ernaast. Ik kan me vergissen hoor, maar zo zie ik het. Dat vind ik er ook zo 'on-hollands' eraan; om zo met ruimte om te gaan. Er hoeven geen truttige mini-wolkenkrabbers te komen, maar dit is gewoon een ander uiterste. Vind het niet echt passen.
pi_34617092
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:22 schreef fokje het volgende:

Wat denk jij dat ik met on-hollands bedoel eigenlijk? Of juist hollands, wat je maar wil.
Ik vat jouw uitroep over 'on-hollands bouwen' op als een sollicitatiecomissie die een 'vernieuwende' werknemer wil hebben, maar als ze dan werkelijk een 'vernieuwende' werknemer voor zich krijgen dan vinden ze dat toch weer te ver gaan. Oftewel, het moet toch allemaal binnen de vakjes passen, en liefst hebben we precies hetzelfde als vroeger, maar dan met het etiket 'vernieuwd'. En zelfs dat is eigenlijk al best wel eng.
quote:
Er hoeven geen truttige mini-wolkenkrabbers te komen, maar dit is gewoon een ander uiterste. Vind het niet echt passen.
Tsja, da's een mening. Persoonlijk vind ik dit soort architectuur wel boeiend, maar, nogmaals, wil je van zoiets echt kunnen genieten dan moet je 't niet bij een zo'n ding laten. Da's net zoiets als naar een driesterrenrestaurant gaan voor één gang.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2007 @ 15:15:08 #118
862 Arcee
Look closer
pi_53381395
quote:
Minister Cramer is tegen de bouw van
de toren Belle van Zuylen in de wijk
Leidsche Rijn in Utrecht,die de hoogste
van Nederland moet worden.Ze vindt net
als rijksbouwmeester Crouwel dat de
toren niet past in een omgeving van
overwegend laagbouw.De gemeente Utrecht
heeft het laatste woord over de bouw.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53381766
Laagbouw? Even verder op staat de Poort van Zuylen straks... zou ze dan ook tegen Westpoint in Tilburg zijn, of dat Achmeading in Leeuwarden?
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:43:02 #120
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53383217
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Arcee het volgende:

[..]
Terecht, dat ding was echt heel lelijk man.



<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53383626
262 meter is minder hoog dan je denkt hoor.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:09:03 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53383746
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:03 schreef Dutch_Courage het volgende:
262 meter is minder hoog dan je denkt hoor.
262
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:13:15 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53383863
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:03 schreef Dutch_Courage het volgende:
262 meter is minder hoog dan je denkt hoor.
Op zich ben ik ook zwaar voor hoge gebouwen, maar het mag er esthetisch ook wel een beetje mooi uit zien
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2007 @ 17:21:55 #124
862 Arcee
Look closer
pi_53384080
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:43 schreef Falco het volgende:
Terecht, dat ding was echt heel lelijk man.
Ja, de hoogte is eigenlijk 't enige gave aan die toren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53409833
Ik hoop dat Utrecht tegen dit advies in toch doorzet.

Hij zou op een belangrijke plaats komen te staan, naast het nieuwe station Leidscherijn-Centrum (vergelijkbaar met Bijlmer-Arena), en prima plek voor zo'n bouwerk, waar in de toekomst vazelf meer hoogbouw zal verschijnen. Bovendien is het economisch gewoon goed haalbaar, door de verscheidenheid aan functie die de toren zou krijgen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')