abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2006 @ 00:37:26 #276
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_35391899
Dankje voor de update Keromane, ik hoorde idd van een collega dat Piet P. het erover had dat het na het weekeinde nog wel eens 'spannend' kon worden in de vorm van kou met flink wat sneeuw.
Zouden we nu eindelijk nog een beetje krijgen wat ons toekomt ;-)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  donderdag 23 februari 2006 @ 01:14:00 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35392954
op dit moment ziet het er leuk uit

als ik morgen wakker word vast niet meer...
The line is a dot to you!
pi_35393868

Dit is waar het om draait. Een uitval van koude bovenlucht uit het noorden, met op die dag een kleine depressiekern boven onze regio vanuit het noorden.

GFS laat het maandag gebeuren en dit komt al aardig binnen de 'voorspelbare' termijn. Zondagavond zou het beginnen met sneeuwen van het noorden uit en pas tegen maandagavond zou het droog gaan worden. Het is dan nog niet gedaan in deze prognoses. Medio dinsdag zou een nieuw neerslaggebied komen opzetten dat het tot woensdagavond blijft uithouden. Voor het hele land. Ook zouden we overal in de vorst blijven. Dan zou op donderdag vervolgens een groot actief neerslaggebied opkomen vanuit het westen, voorbode van dooi die vrijdag het land zou intrekken.

First things first, eerst maandag even afwachten. De rest is veel te ver vooruit. Toch laten de modellen nu een mogelijkheid zien voor dagenlange sneeuwval waarbij je in totaal mag denken aan 20 tot 50 cm.
  donderdag 23 februari 2006 @ 07:07:25 #279
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_35395599
Ik ben benieuwd of dit allemaal gaat uitkomen, en laat die 50cm maar in1keer vallen, reken maar dat ik dan niet naar mijn werk ben ik hou het iig ook in de gaten!
  donderdag 23 februari 2006 @ 07:34:20 #280
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_35395674
Het sneeuwt hier nu ook lichtjes en blijft nog liggen ook. (Leiden)
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:05:36 #281
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_35396369
GFS kaarten, ik heb mijn vertrouwen erin verloren deze winter. Straks een lekkere WC en dan lekker het voorjaar in. Sneeuw van betekenis zie ik niet meer komen... jammer.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_35397392
Hebben we nou volgend jaar ook nog kans op een koude winter, of is de kans op twee 'koude winters' achter elkaar niet zo groot?
pi_35398599
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:05 schreef joshus_cat het volgende:
Hebben we nou volgend jaar ook nog kans op een koude winter, of is de kans op twee 'koude winters' achter elkaar niet zo groot?
Ja hoor. Zo had je in de winter van 1984/1985 en 1985/1986 twee keer achter elkaar een elfstedentocht.
Voorspellingen daarover moet je echter, zo is deze winter ook weer gebleken, met een korreltje karrevracht zout nemen. Het weer in Nederland is afhankelijk van moeilijk/niet te voorspellen factoren afhankelijk.
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:59:00 #284
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35398663
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 07:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben benieuwd of dit allemaal gaat uitkomen, en laat die 50cm maar in1keer vallen, reken maar dat ik dan niet naar mijn werk ben ik hou het iig ook in de gaten!
juist
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:22:30 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35399450
Lijkt me nu wel duidelijk dat de mensen die voorspelden dat er een strenge winter zou komen poep spraken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35399562
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me nu wel duidelijk dat de mensen die voorspelden dat er een strenge winter zou komen poep spraken.
Nee, de winter was ''kouder dan normaal''.

(en de winter is nog niet afgelopen, alhoewel ik er gevoelsmatig ook niet veel meer van verwacht)
pi_35401109
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

(en de winter is nog niet afgelopen, alhoewel ik er gevoelsmatig ook niet veel meer van verwacht)
Ja, er waren dagen waarbij het drie graden was in plaats van vier. Maar streng kan ik deze winter met de beste wil van de wereld niet noemen. Hoeveel schaatstochten op natuurijs zijn er geweest?
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:07:01 #288
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_35401148
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Eens! Ik zat het me laatst ook al te bedenken dat er van de voorspellingen in deze reeks bar weinig uit zijn gekomen .

Laat maar komen die lente .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:08:38 #289
45206 Pietverdriet
pi_35401206
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

LOL
Kouder dan normaal? Deze kwakkelwinter?
waar haal je die wijsheid vandaan?
Een koude winter, zoals in topictitel staat is IMHO een winter waarin je -15 hebt met een snijdende oostenwind, mensen wordt aangeraden niet naar buiten te gaan, een elfsteden tocht plaatsheeft en mensen over het ijsselmeer rijden met auto's
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:15:32 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35401440
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Een koude winter, zoals in topictitel staat is IMHO een winter waarin je -15 hebt met een snijdende oostenwind, mensen wordt aangeraden niet naar buiten te gaan, een elfsteden tocht plaatsheeft en mensen over het ijsselmeer rijden met auto's
nogmaals die voorspellingen gingen volgens mij niet specifiek over Nederland, maar ook over de rest van Europa. En ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt, maar in Polen en Rusland was het de koudste winter in 30 jaar met temperaturen die overdag niet boven de -25 uitkwamen. Die koud ging ook door in Duitsland en daar viel ook erg veel sneeuw. Het probleem alleen was dat de kou vlak voor Nederland bleef steken elke keer...
The line is a dot to you!
pi_35429398

als dit doorzet pissen we weer naast de pot
het kan nog veranderen natuurlijk
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 01:02:06 #292
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_35429982
Ga der maar van uit, dan valt het altijd mee.......
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  vrijdag 24 februari 2006 @ 02:18:59 #293
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_35431261
quote:

[..]

LOL
Het is wel iets kouder als normaal etc..
Aangezien we al jaren mega kwakkelwinters hebben...
en tja dat het niet mega koud in NL is geworden is jammer.. maar dêm..het is behoorlijk fris geweest hoor met ook af en toe flink sneeuw .. lekker toch!
Verder in europa was er juist mega veel kou
Probeer je nu altijd je gelijk te halen of wat....
Staat toch zeker koude winter verwacht...... altijd leuk om af te wachten en zien wat het weer doet..
Post hier dan gewoon niet ofzo.. gezeur altijd
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_35432374
De afgelopen tien jaar hadden we geen kwakkelwinters maar zeer zachte winters. Zelfs deze winter verdient het stempel 'wakkelwinter' niet. Dit is een echte naast-de-pot-piesen-winter. Zoals maandag weer dreigt te gebeuren.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:58:36 #295
45206 Pietverdriet
pi_35434701
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 02:18 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Het is wel iets kouder als normaal etc..
dat hou ik voor een gerucht
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:15:08 #296
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_35435136
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:

dat hou ik voor een gerucht
Waarom?
Dat is gewoon bewezen met cijfers hoor.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_35436159
quote:

[..]

LOL
Ach dat over het ijserlmeer tijden dat hebben we volgens mij niet eens gehad bij de elfstedentochten die we de afgelopen 30 jaar ooit gehad hebben.

Maar dat zou wel eens een aangemane afwisseling zijn om in nederland een echt koude winter te hebben.

Als we gemiddeld naar europa kijken dan hebben de meeste gedeeltes niets te klagen over een warme winter. Alleen nederland met zijn zeeklimaat is de dans geod ontsprongen.

Volgens mij is het ook weer voor het eerst sinds jaren dat de skiliften in winterberg eo zo lang gebruikt kunnen worden.
pi_35442776
Dit topic loopt op z'n eind. De lente komt in zicht, volgende week kan nog winterweer brengen alhoewel het heel onzeker is. Het gaat erom hoe een depressiekern zich beweegt en waar deze komt te liggen. In het gunstige geval -als je van winterweer houdt- krijgen we bakken sneeuw en aflandige wind en vorst. Hebben we pech dan blijft het meest boven nul bij westenwinden en blijft het vooral droog. Het is weer een gevalletje erop of eronder en de modellen zwabberen nu bij iedere run.

Enfin, dit is waarschijnlijk het laatste topic in een intussen vrij lange reeks. Graag wil ik bij deze iedereen even bedanken voor de bijdragen. Het was leuk om het dagelijks even te lezen.

---

Edit. Het lijkt volgende week de goede kant op te gaan. Veel sneeuw in de kijker. Met een beetje mazzel het hele land, de bovenluchten zijn koud genoeg. Bij intensieve neerslag daalt de temperatuur. We zullen zien. Misschien komt een polar low ons ook nog even verrassen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Keromane op 24-02-2006 18:24:41 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:31:49 #299
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_35442911
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:28 schreef Keromane het volgende:
Enfin, dit is waarschijnlijk het laatste topic in een intussen vrij lange reeks. Graag wil ik bij deze iedereen even bedanken voor de bijdragen. Het was leuk om het dagelijks even te lezen.
Als we iemand moeten bedanken dan is het Keromane wel!

Ik betrapte mezelf erop dat ik deze winter eerst naar fok! ging voor de laatste voorspellingen, ipv naar KNMI.

En Keromane trek het je niet aan, jij kon er ook niets aan doen dat het een ongelooflijke net-niet-winter geworden is.

Temperatuur onder normaal en koudegetal van 25, hoevaak zou dat al voorgekomen zijn ?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:57:20 #300
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_35443912
Ik heb het met veel plezier gevolgd allemaal hier
Een super leuk topic
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: