Ze zullen Playstation online vast wel aanpassenquote:Op woensdag 1 februari 2006 14:28 schreef SToRM81 het volgende:
Ze zijn er blijkbaar wel al mee bezig sinds de release van de PS2 network adapter
http://www.computerandvid(...)_story.php?id=133431
En ze hadden toch ook iemand in dienst die heeft geholpen met het opzetten van XBox Live?
Nintendo & Sega lachten zich kapot toen Sony aankondigde een eigen console te bouwen. Zonder enige ervaring zou het zeker tientallen jaren duren voordat Sony voet aan de grond zou krijgen. Als het al zo lang met de PS door zou gaan.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:02 schreef twi het volgende:
Hoe dan ook, Sony zal de stap van niks naar Live beater gewoon vrijwelonmogelijk kunnen maken. Het is simpelweg onmogelijk om zoiets in 1 keer probleemloos uit de grond te stampen. Een bedrijf met de ervaring, grootte en resources (vergeet niet wat het hele Live gebeuren Microsoft heeft gekost, 1 miljard dacht ik) als Microsoft is nu na drie jaar beland bij de kwaliteit en mogelijkheden die de 360 biedt en het is eigenlijk het grote speerpunt van de console. Bij de PS3 hoor je nu pas voor het eerst iets erover. Ook al zijn ze er al maanden of een jaar mee bezig (wat me sterk lijkt, gezien de lachwekkende "presentatie" op de E3 wat betreft online gaming), dan nog is het gat te groot om op het niveau van Live te komen.
Hardware maken is wel iets heel anders als een online dienst opzetten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nintendo & Sega lachten zich kapot toen Sony aankondigde een eigen console te bouwen. Zonder enige ervaring zou het zeker tientallen jaren duren voordat Sony voet aan de grond zou krijgen. Als het al zo lang met de PS door zou gaan.
Nu in 2006 is Sega gedegradeerd tot softwarehuis, en Sony gepromoveerd tot marktleider.
Nokia, Atari, Sega, deden allemaal een gooi naar een plekje naast de Gameboy. They failed miserably. Sony komt met de PSP. Direct een belangrijke speler naast Nintendo op de handheld-markt.
Sony en iets in één keer succesvol lanceren? Ik dacht het wel.
Sony heeft links en rechts al wat ervaring met online gaming services (Everquest, StarWars Galaxies, Planetside), ze hebben nu de man achter Xbox Live in huis (onderschat hem niet), en voor de PS2 was de ethernetpoort een bijkomstigheid. Een leuk dingetje, vandaar dattie los verkocht werd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hardware maken is wel iets heel anders als een online dienst opzetten.
Tang>varken en zo.
Overigens faalde Sony ook gigantisch met de huidige opzet..
Dus in een keer succesvol is sowieso geen mogelijkheid meer..
was dat niet gewoon iemand die aan Xbox live heeft meegewerkt?quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Sony heeft links en rechts al wat ervaring met online gaming services (Everquest, StarWars Galaxies, Planetside), ze hebben nu de man achter Xbox Live in huis (onderschat hem niet), en voor de PS2 was de ethernetpoort een bijkomstigheid. Een leuk dingetje, vandaar dattie los verkocht werd.
Met de Ethernet-integratie geeft Sony in elk geval aan dat ze nu serieus zaken willen doen met het Online-gebeuren.
Ik geloof best dat Sony een goed Live netwerk kan opzetten, groot bedrijf, goede mensen, ervaring met MMORPG's, moet lukken. Van mij hoeft het alleen niet, game toch zelden online op Xbox Live.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Sony heeft links en rechts al wat ervaring met online gaming services (Everquest, StarWars Galaxies, Planetside), ze hebben nu de man achter Xbox Live in huis (onderschat hem niet), en voor de PS2 was de ethernetpoort een bijkomstigheid. Een leuk dingetje, vandaar dattie los verkocht werd.
Met de Ethernet-integratie geeft Sony in elk geval aan dat ze nu serieus zaken willen doen met het Online-gebeuren.
Weet je... Dat is niet eens zo'n slechte theorie!quote:Op woensdag 1 februari 2006 08:04 schreef Retuobak het volgende:
Misschien kijken ze welke features men graag ziet? En daarbij, misschien verschijnt de dienst niet direct bij de launch van de PS3, daar online gamen nog niet zo groot is in Jappenland (naar verhouding iig) komen ze er misschien pas mee bij de US launch (die ws. eind dit jaar zal zijn). Dat zou ze wat extra maandjes geven.
Maar bij de xbox 360 is de HDD ook niet meer standaard. Waar bij de vorige xbox developers nog zorgeloos de HDD konden aanspreken, moeten ze nu rekening houden met het feit dat niet iedere 360 bezitter een HDD heeft.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen HDD, en ws ook niet de keuze zoals met de 360, weer een punt waarin de PS3 toch echt flink achterblijft...
Maar iedereen die LIVE gamed heeft er sowieso 1 nodig..quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:59 schreef P-Style het volgende:
Maar bij de xbox 360 is de HDD ook niet meer standaard. Waar bij de vorige xbox developers nog zorgeloos de HDD konden aanspreken, moeten ze nu rekening houden met het feit dat niet iedere 360 bezitter een HDD heeft.
Niet per se toch?quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar iedereen die LIVE gamed heeft er sowieso 1 nodig..
Je kunt toch zeker wel met een Core System (en memory card uiteraard) online gamen?!quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:11 schreef Retuobak het volgende:
Wrong.
alleen silver volgens mij...quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je kunt toch zeker wel met een Core System (en memory card uiteraard) online gamen?!
En is natuurlijk niemand die dat kan bevestigen, aangezien alle xbox 360 bezitters hier toch een premium pack hebben.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:24 schreef SocialDisorder het volgende:
alleen silver volgens mij...
Ik ga ervan uit dat ze met "opslagmedium" een HDD òf Memory Unit bedoelen.quote:Opmerking: voor het Gold- en Silver-lidmaatschap is een Xbox 360 opslagmedium en een breedbandverbinding vereist. Voor Gold moet je een maandelijks of jaarlijks lidmaatschap nemen. Aan downloads van de Xbox Live Marketplace en MMO-games zijn mogelijk extra kosten verbonden.
HDD is niet vereist dus.quote:Vereist als er geen hard-drive wordt gebruikt om te spelen op Xbox Live en gamevorderingen op te slaan
Het ging eigenlijk meer over in hoeverre en waarbij HDD's vereist zijn bij de next-gen consoles, aangezien ze bij geen enkele console meer standaard ingebouwd is.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:31 schreef SocialDisorder het volgende:
yup, maar laten we ons weer een beetje focussen op de PS3.
Wat dacht je dan? Als een uur al op 4,7 GB zou passen, wat is dan in vredesnaam het nut van de 50GB die Blu-Ray biedt?quote:Ik schrok wel dat 20 minuten HD-video al 4,7 GB is. Dát had ik nou ook weer niet verwacht. Ik dacht een uur op 4,7 GB.
Hetzelfde als de 9GB DVD van 50 Cent Bulletproof; rapvideosquote:Op woensdag 1 februari 2006 17:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het ging eigenlijk meer over in hoeverre en waarbij HDD's vereist zijn bij de next-gen consoles, aangezien ze bij geen enkele console meer standaard ingebouwd is.
[..]
Wat dacht je dan? Als een uur al op 4,7 GB zou passen, wat is dan in vredesnaam het nut van de 50GB die Blu-Ray biedt?
Vereist niet, maar hdd's zijn wel een goedkope manier om snelheid en functionaliteit toe te voegen aan je console. Mits je natuurlijk gaat voor een 3,5" model.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:34 schreef P-Style het volgende:
Het ging eigenlijk meer over in hoeverre en waarbij HDD's vereist zijn bij de next-gen consoles, aangezien ze bij geen enkele console meer standaard ingebouwd is.
Klopt. Maar de PS3 ondersteunt dan ook een HDD (of deze nou standaard meegelevert wordt of niet). En ik veracht niet dat ze die ondersteuning nu wéér gaan schrappen net zoals ze bij de PS2 deden.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:38 schreef Retuobak het volgende:
Vereist niet, maar hdd's zijn wel een goedkope manier om snelheid en functionaliteit toe te voegen aan je console.
Dié discussie hebben we al eens gehad.quote:Mits je natuurlijk gaat voor een 3,5" model.
Grote voedingen?quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:56 schreef P-Style het volgende:
Ik herhaal: Dié discussie hebben we al eens gehad.In consoles moet alles zo klein en efficiënt mogelijk. Grote kasten, grote koelers en grote HDD's horen daar dus niet bij.
Eìgenlijk ook niet.quote:
En hoe groot de voeding is....quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:08 schreef P-Style het volgende:
Over voedingen gesproken... Ik ben wel benieuwd wat voor vermogen de PS3 voeding straks trekt.
*krijgt een visioen van een gigantische energie rekening*quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:08 schreef P-Style het volgende:
Over voedingen gesproken... Ik ben wel benieuwd wat voor vermogen de PS3 voeding straks trekt.
Nou ja, de ps3 zelf is ook bijzonder groot.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:12 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe dan ook is de voeding intern, dus veel "last" van de grootte zul je niet hebben.
Ja, wordt dat ding nog warmenquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou ja, de ps3 zelf is ook bijzonder groot..
Maar wel okay dat ie intern is..
Verklaart ook gelijk z'n grootte.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou ja, de ps3 zelf is ook bijzonder groot..
Maar wel okay dat ie intern is..
3,5" IS niet groot, haal er eens een uit je PC zou ik zeggen, kun je zien hoe immens klein die dingen zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:56 schreef P-Style het volgende:
Ik herhaal: Dié discussie hebben we al eens gehad.In consoles moet alles zo klein en efficiënt mogelijk. Grote kasten, grote koelers en grote HDD's horen daar dus niet bij.
Ik weet hoe groot 3,5" is. Sterker nog... er ligt er nu een naast me!quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:32 schreef Retuobak het volgende:
3,5" IS niet groot, haal er eens een uit je PC zou ik zeggen, kun je zien hoe immens klein die dingen zijn.
De grootte dus. Als de optionele Xbox 360 HDD 3,5" was, dan had die hele xbox 360 ook groter moeten zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:37 schreef Retuobak het volgende:
De reden dat er geen in de 360 zit is al bekend natuurlijk
MS wilde een core pack maken om zodanig verder in de productcyclus naar $99 te kunnen gaan. Dat heeft Allard of Moore (weet niet meer welke) een paar maandjes terug gezegd. En tja, je kunt moeilijk intern doen bij premium en niks bij core, want dan kunnen mensen met een core een nieuwe console halen mochten ze een HDD willen.
De PS3 had dan dus ook groter moeten zijn.quote:En Sony, tja........Sony heb ik nooit begrepen.
Groter dus. Als er genoeg ruimte was geweest, dan hadden ze ook wel een gleuf kunnen maken waar je de 3,5" inschuift net als bij de grote PS2. Toch hebben ze het niet gedaan, omdat ze met een 2,5" drive de xbox 360 een stuk kleiner konden maken.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:44 schreef Retuobak het volgende:
De 360 zou iets breder moeten zijn, dan nu excl. hdd, incl. hetzelfde. Er zit namelijk naast de DVD drive een lege ruimte (vorm zou anders niet consistent zijn). En daar past met een verbreding van de console vrijwel een HDD in. Als het ding erom heen was gedesigned zou het ws. prima kunnen.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:51 schreef Retuobak het volgende:
Met een 3,5" drive in een cartridge wordt het groot ja, dat stel ik dan ook niet voor. Maar ja, ik was ook gewoon gegaan voor een console die uiteindelijk dropt naar $150 en WEL een interne HDD heeft. En een stuk kleiner is bullshit, dat weet jij net zo goed als ik.
Dat verklaart dat 'ie nu geen 3,5" drive ondersteunt.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:58 schreef Retuobak het volgende:
Design de 360 vanaf het begin met de HDD in mind en hij was echt niet of nauwelijks groter geworden, dat is nu ook wel goed te zien aan de hoeveelheid ruimte die nog over is op bepaalde plaatsen.
Playstation Network it is.quote:PS3 and PSP online together
Cue the orchestra, dim the lights
By Stuart Gorman: woensdag 01 februari 2006, 19:55
THE SNEAKY NINJAS dressed all in black at gameshout got a look at the March issue of Playstation Magazine.
And the saucy, glossy hard copy expounds on the info in this article concerning a Sony version of the Xbox Live service.
So we've known for more than a week that Sony is shoring up their banks in response to Xbox Live's success, but what name will it have? Playstation Magazine says Playstation Network. That's good. Keep it simple guys. You don't want to shock the consumers with anything fancy.
Not only is the PSN (hey, I just made an acronym) supposed to counter the Xbox Live, but the claim is, it'll surpass all of the Xbox Live's functionality, and reign supreme for a thousand year... ok, I made that last bit up.
But wait! It get's even better. PSP owners will get a slice of the pie too, for the PSN is said to cover the Portable as well.
Take it home, Sony. µ
Ik niet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:42 schreef H.Flick het volgende:
Ik ben echt bang dat er binnenkort geen singleplayer games meer bestaan
misschien co-op die het als multiplayervariant over zal gaan nemenquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:42 schreef H.Flick het volgende:
Ik absoluut niet, daarvoor is die markt veel te groot. De meeste gamers spelen vooral singleplayer. En terecht, wat zouden we moeten zonder games als KotoR, Zelda, Mario, Halo, Kingdom Hearts etc etcquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:42 schreef H.Flick het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |