lucky youquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Bah, altijd en overal hoor ik mensen klagen dat de NS (of het OV uberhaupt) van geen meter zou deugen. Dat de treinen altijd te laat zijn enzo
Nou, ik reis nu al 1,5 jaar ELKE dag met de trein en bus en heb pas drie, ik herhaal, DRIE keer vetraging gehad van bij elkaar nog geen half uur!
Dus.... niet zo zeuren, het OV is een briljante uitvinden. Het is net als een klok, alles perfect op elkaar afgestemd
Dus, bij deze: NS en al de overige OV-diensten RULES!
ga een keer met de auto door de randstad, dan sta je ook wel eens 20 minuten stil...quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:40 schreef Mirage het volgende:
Nou, mijn man heeft net nog 20 minuten stilgestaan met de trein.
En dat is niet de eerste keer.
Lekker hoor.
Nee.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Bah, altijd en overal hoor ik mensen klagen dat de NS (of het OV uberhaupt) van geen meter zou deugen. Dat de treinen altijd te laat zijn enzo
Nou, ik reis nu al 1,5 jaar ELKE dag met de trein en bus en heb pas drie, ik herhaal, DRIE keer vetraging gehad van bij elkaar nog geen half uur!
Dus.... niet zo zeuren, het OV is een briljante uitvinden. Het is net als een klok, alles perfect op elkaar afgestemd
Dus, bij deze: NS en al de overige OV-diensten RULES!
en hoevaak heb je stil gestaan dat het de schuld van de NS was?quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:45 schreef greatgonzo het volgende:
Ik heb in 1 jaar bij elkaar wel anderhalve dag aan vertraging gehad..
- 1 volle dag met die sneeuw in november omdat de treinen niet meer reden
- 3 uur in september vorig jaar van Zwolle naar Groningen vanwege een treinbrand
- 2 x een uur met dat vrachtwagen ongeluk bij Wijhe in oktober
En dan heb ik het nog niet over die meerdere keren dat het een kwartiertje tot een uurtje duurde. Bovendien reis ik alleen in het weekend met de trein..
Dus kun je nagaan...
Klopt, maar de auto is dan nog wel snellerquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:43 schreef biertapper het volgende:
[..]
ga een keer met de auto door de randstad, dan sta je ook wel eens 20 minuten stil...
en opeens heb je hetquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Bah, altijd en overal hoor ik mensen klagen dat de NS (of het OV uberhaupt) van geen meter zou deugen. Dat de treinen altijd te laat zijn enzo
Nou, ik reis nu al 1,5 jaar ELKE dag met de trein en bus en heb pas drie, ik herhaal, DRIE keer vetraging gehad van bij elkaar nog geen half uur!
Dus.... niet zo zeuren, het OV is een briljante uitvinden. Het is net als een klok, alles perfect op elkaar afgestemd
Dus, bij deze: NS en al de overige OV-diensten RULES!
randstad...quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:43 schreef biertapper het volgende:
[..]
ga een keer met de auto door de randstad, dan sta je ook wel eens 20 minuten stil...
daar gaat het niet om, TS zegt dat hij bij de NS nog maar 3 x een vertraging heeft meegemaakt en de klok erop kan afstemmen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:49 schreef mcDavid het volgende:
[..]
en hoevaak heb je stil gestaan dat het de schuld van de NS was?
juist
met de auto heb je ook last van sneeuw, en files door ongelukken!
Ho! Het OV wás een briljante uitvinding, totdat de regering besloot de prijzen omhoog te gooien, routes te wijzigen en pasjes in te voeren (die nog moeten komen, maar dat zal vast niet erg lang duren).quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
het OV is een briljante uitvinden.
Elke dag Dordrecht - Rotterdamquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:48 schreef 2Mini het volgende:
woon je in een dorp ofzo dan? Hier in den haag komen ze altijd te laat
Jep. Ik moet elke dag om half 9 beginnen op school in Rotterdam en pak de stoptrein in Dordrecht van 08:08quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:56 schreef greatgonzo het volgende:
TS zegt dat hij bij de NS nog maar 3 x een vertraging heeft meegemaakt en de klok erop kan afstemmen.
Geen last van dat laatste: OV-Studentenkaartquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:59 schreef nlboy het volgende:
Mijn verhaal over NS:
Trein ging ipv 21.15 om 21.45 weg toen 21.45 was er nog niks gebeurd..5min ook niet...10min..anders spooe. Toen in de trein nog wachten op 2 treinen die eerst moeten. Dan eindelijk weg. Bij Hilversum Sportpark 22.15 ongeveer, bus reed weg op 22.12. Dus 1uur wachten op de volgende busmaja andere mensen hadden ook geen zin in (ook omdat 't koud was) dus maar een taxibusje bestelt. 7 mensen gingen mee, koste me 10 euro.
Maar vaak is NS wel oké, alleen de prijzen mogen wel iets lager.![]()
lekker argument. het alternatief is ook kut, en dus is t goed.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:43 schreef biertapper het volgende:
[..]
ga een keer met de auto door de randstad, dan sta je ook wel eens 20 minuten stil...
Zit wat in inderdaad.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:03 schreef Neuralnet het volgende:
Op een traject waar om de 10 minuten een trein rijdt zal je geen vertraging kennen nee. De rest van de mensen rijdt op trajecten waar eens per kwartier of eens per half uur of zelfs per uur een trein rijdt. Dan heb je vaker problemen.
Naja "duur" is betrekkelijk... als ik een dagje Amsterdam doe of whatever... moet je eens kijken wat dat met de auto kost, met name benzine en parkeergeld. Dan ben ik met de trein veel goedkoper uit.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:32 schreef Ofyles2 het volgende:
De NS is helaas wel duur, maar ik moet toegeven dat ik ook voor mijn plezier zo nu en dan in de trein zit. De reden waarom ik weinig klaag, is omdat ik vrijwel altijd op de hoogte ben van de ontwikkelingen.
Jammer vind ik de vertragingen, maar ik heb me daar niet echt druk om gemaakt.
Aan het begin van deze maand legde ik het traject Amsterdam-Eindhoven af per trein (oriëntatiedag universiteit). Om zo'n treinkaartje te kopen, moest ik echt flink sparen (26 euro). Toch blijf ik het jammer vinden dat de kaartverkoopautomaten geen bankbiljetten accepteren, je zal maar op een klein stationnetje komen en een eurotje extra neertellen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Naja "duur" is betrekkelijk... als ik een dagje Amsterdam doe of whatever... moet je eens kijken wat dat met de auto kost, met name benzine en parkeergeld. Dan ben ik met de trein veel goedkoper uit.
dan moest je vandaag maar eens van utrecht naar den bosch proberen te gaan met de treinquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus.... niet zo zeuren, het OV is een briljante uitvinden. Het is net als een klok, alles perfect op elkaar afgestemd
Dus, bij deze: NS en al de overige OV-diensten RULES!
Het is makkelijk de NS zo zwart te maken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:06 schreef MoChe het volgende:
[..]
dan moest je vandaag maar eens van utrecht naar den bosch proberen te gaan met de treinkut ns
![]()
Zou je hetzelfde zeggen als je in het buitenland ook elke dag zou reizen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:38 schreef MoChe het volgende:
hoe doen ze het dan gvd in andere landen?! ik kom heel vaak in duitsland en in al die tijd dat ik daar kom maa 1x een vertraging meegemaakt en die was maar 5minuutjes. In italie/frankrijk etc hebben in alle keren dat ik er was ook de treinen gewoon op tijd gereden en dat terwijl die landen toch echt stukken groter zijn dan Nederland![]()
Op vakantie is je mentaliteit anders. Het boeit niet echt hoe laat je aankomt. Of je zit op een stuk dat speciaal voor toeristen is en waar ze veel treinen kunnen inzetten. Ga je in Amsterdam op vakantie, dan zal je in en door Amsterdam ook weinig vertraging opmerken. Ga je een dag stappen in Leeuwarden, dan trek je daar een hele dag voor uit en vertrek je iets later. Je reist op andere tijdstippen. Je kient van te voren een aardige tijd uit om te vertrekken. Dan is het allemaal te doen.quote:hoe doen ze het dan gvd in andere landen?! ik kom heel vaak in duitsland en in al die tijd dat ik daar kom maa 1x een vertraging meegemaakt en die was maar 5minuutjes. In italie/frankrijk etc hebben in alle keren dat ik er was ook de treinen gewoon op tijd gereden en dat terwijl die landen toch echt stukken groter zijn dan Nederland
In Duitsland rijden op de drukke tracten net 1 trein per uur, stoptreinen soms zelfs maar 1x per 2 uur.quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:38 schreef MoChe het volgende:
hoe doen ze het dan gvd in andere landen?! ik kom heel vaak in duitsland en in al die tijd dat ik daar kom maa 1x een vertraging meegemaakt en die was maar 5minuutjes. In italie/frankrijk etc hebben in alle keren dat ik er was ook de treinen gewoon op tijd gereden en dat terwijl die landen toch echt stukken groter zijn dan Nederland![]()
Omdat er een uurtje van de dag een overweg kapot was, wil nog niet zeggen dat het de hele dag ruk was.quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:06 schreef MoChe het volgende:
[..]
dan moest je vandaag maar eens van utrecht naar den bosch proberen te gaan met de treinkut ns
![]()
Soms kan er beter een trein uitvallen zodat de treinen erna op tijd zijn, dan een vertraagde trein toch te laten rijden, met veel grotere gevolgen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:40 schreef Wackyduck het volgende:
Nou er rijden anders behoorlijk vaak geen treinen op dat traject door nepbrandmeldingen in de tunnels van Blaak en Barendrecht. En op dat traject heb ik in de laatste anderhalf jaar ook vaak last van uitvallende en vertraagde treinen.
ik ga niet naar duitsland voor vakantie dus tja...quote:Op donderdag 26 januari 2006 03:36 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Op vakantie is je mentaliteit anders. Het boeit niet echt hoe laat je aankomt. Of je zit op een stuk dat speciaal voor toeristen is en waar ze veel treinen kunnen inzetten.
Yeah right. Alsof het in andere landen beter geregeld isquote:Op donderdag 26 januari 2006 00:38 schreef MoChe het volgende:
hoe doen ze het dan gvd in andere landen?! ik kom heel vaak in duitsland en in al die tijd dat ik daar kom maa 1x een vertraging meegemaakt en die was maar 5minuutjes. In italie/frankrijk etc hebben in alle keren dat ik er was ook de treinen gewoon op tijd gereden en dat terwijl die landen toch echt stukken groter zijn dan Nederland![]()
En wat was het probleem? Ben 2 keer van Utrecht naar Den Bosch geweest, twee keer terug. Geen vertraging.quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:06 schreef MoChe het volgende:
[..]
dan moest je vandaag maar eens van utrecht naar den bosch proberen te gaan met de treinkut ns
![]()
Ja preciesquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:44 schreef Koenholio het volgende:
* Ding Dong *
Dames en heren, de trein van [A] naar [B] van 19.00 uur komt over ongeveer 47 seconden binnen, omdat Lucille het anders niet haalt. Herhaling: de trein van [A] naar [B] van 19.00 uur komt over ongeveer 47 seconden binnen, omdat Lucille het anders niet haalt.![]()
Zeurwijfquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:56 schreef Mirage het volgende:
[..]
randstad...
Hij zit tussen de weilanden aan de andere kant van het land![]()
Snotaap, als je beetje ingelicht bent weet je dat wanneer je de laatste trein mist door de fout van de zij een taxi vergoeden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:08 schreef Koewam het volgende:
Misschien dat je in die 5 minuten je aansluiting mist dat je ergens anders moet slapen
Lekker dan... Kun je 10 minuten op de taxi wachten en 2 weken wachten op je geldquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:15 schreef kollie het volgende:
[..]
Snotaap, als je beetje ingelicht bent weet je dat wanneer je de laatste trein mist door de fout van de zij een taxi vergoeden.
![]()
Dan heb je je reis gewoon te strak gepland. Wat is nou 5 minuten? Heb je zo'n haast in je leven dat je geen 5 minuten kunt wachten?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:08 schreef Koewam het volgende:
Misschien dat je in die 5 minuten je aansluiting mist dat je ergens anders moet slapen of een uur moet wachten?Of te laat op je werk/school?
Kutuser.
geld hoef je niet te betalen, taxi-bedrijf declareert dat bij de NSquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:18 schreef Koewam het volgende:
[..]
Lekker dan... Kun je 10 minuten op de taxi wachten en 2 weken wachten op je geld
Kneus(als we dan toch gaan schelden)
Scheld je me nu uit?quote:
Klopt, maar als ik minstens 3 keer per week overwegen langs een bepaald traject kapot aantref op verschillende tijden, dan is de kans groot dat mensen op andere tijden er ook last van hebben.quote:Omdat er een uurtje van de dag een overweg kapot was, wil nog niet zeggen dat het de hele dag ruk was.
Wie alternatieven heeft zal zelden over vertraging klagen aangezien hij toch op tijd op zijn bestemming komt. Die luxe hebben slechts weinig mensen.quote:Anders is via Arnhem nog een prima optie, desnoods ook nog via Rotterdam, of ik nog ergere nood via Arnhem en Venlo.
Soms ja. Niet regelmatig. Zolang ik wekelijks met uitval geconfronteerd wordt vind ik het onacceptabel. 1 keer per maand: ok. Maar om de dag is TE bizar.quote:Soms kan er beter een trein uitvallen zodat de treinen erna op tijd zijn, dan een vertraagde trein toch te laten rijden, met veel grotere gevolgen.
Ik zag net een leuke quote in deze topic:quote:ik ga niet naar duitsland voor vakantie dus tja...
Hierom dus... als we dat in Nederland zouden doen reed ook alles 100 % op tijd.quote:In Duitsland rijden op de drukke tracten net 1 trein per uur, stoptreinen soms zelfs maar 1x per 2 uur.
Ik huil niet om 5 minuten. Ik zal je eens wat vertellen. Het spoorboekje geeft aan dat mijn trein om 7:00 komt, om 7:25 op zijn bestemming is en om 7:29 vertrekt de aansluitende trein die om 7:58 aankomt. Ik neem al een trein eerder, want met 8:28 kan ik theoretisch ook nog wel om half 9 op m'n werk zijn maar dat is al helemaal ondoenlijk met de NS.quote:Mensen moeten potjandorie eens wat geduld krijgen.
Als je op het perron staat en er wordt omgeroepen dat de trein 5, ja 5 miezerige minuten vertraging heeft beginnen hele volksstammen te zuchten en te steunen van ellende. Kutvolk.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:45 schreef Neuralnet het volgende:
Een combinatie is daarom handig. Voordeeluren kaart om in de grote steden te komen en een auto voor de rest van de bestemmingen.
ongeloofwaardig dit. Een baan laten schieten omdat de treinverbinding kut is. Koop een auto zou ik zeggenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:13 schreef Neuralnet het volgende:
(Leuk detail: we praten hier over een afstand van hooguit 25 km. Ik heb de baan dan ook moeten laten schieten.)
Had je de rest ook gelezen, dan had je opgemerkt dat de reistijd onevenredig lang werd. En ja, dat is reden om bepaalde banen niet te nemen. Zeker als ze niet alle reiskosten vergoeden en je dus als het ware loopt te werken voor de trein. Als starter op de arbeidsmarkt kan niet iedereen zich meteen een auto veroorloven. Dus ben ik een andere baan gaan zoeken die beter aansloot op mijn situatie.quote:ongeloofwaardig dit. Een baan laten schieten omdat de treinverbinding kut is. Koop een auto zou ik zeggen
Ik reis nu al drie weken (15 dagen dus) ELKE dag met de trein en heb al 7 keer vertraging hadquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Nou, ik reis nu al 1,5 jaar ELKE dag met de trein en bus en heb pas drie, ik herhaal, DRIE keer vetraging gehad van bij elkaar nog geen half uur!
Kijk, als jij geen zin hebt om te verhuizen voor een baan dan is dat jouw keuze. Maar ga dan niet janken dat je een baan moest laten schieten omdat de NS kut isquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:53 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Had je de rest ook gelezen, dan had je opgemerkt dat de reistijd onevenredig lang werd. En ja, dat is reden om bepaalde banen niet te nemen. Zeker als ze niet alle reiskosten vergoeden en je dus als het ware loopt te werken voor de trein. Als starter op de arbeidsmarkt kan niet iedereen zich meteen een auto veroorloven. Dus ben ik een andere baan gaan zoeken die beter aansloot op mijn situatie.
Als ze het niet kunnen dan moeten ze de prijs van de treinkaartjes er ook naar makenquote:Op donderdag 26 januari 2006 00:13 schreef teknomist het volgende:
Probeer jij maar eens zo'n ontiegelijk grote, logge organisatie te besturen.
Leer lezen. De NS is niet kut omdat ik een baan liet schieten. De NS is kut omdat de reistijd onevenredig veel oploopt. Dat is iets anders.quote:Kijk, als jij geen zin hebt om te verhuizen voor een baan dan is dat jouw keuze. Maar ga dan niet janken dat je een baan moest laten schieten omdat de NS kut is
Geld mislopen impliceert niet dat ik het geld krijg en heb als de NS WEL optijd is. Is het nu zo moeilijk?quote:En die 800 euro die je misloopt (zie jouw geniale rekensommetje), kon je daar geen auto van kopen?
en je doordat de reistijd onevenredig veel opliep je een baan moest laten schieten. Was dan verhuisd als die baan zo mooi wasquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:07 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Leer lezen. De NS is niet kut omdat ik een baan liet schieten. De NS is kut omdat de reistijd onevenredig veel oploopt. Dat is iets anders.
Je kan er lang en kort over ouwehoeren, maar als jij steevast je reist plant met slechts vier (!!!) minuten speling voor een overstap, dan moet je niet zeuren als dat regelmatig misgaat. Je hebt het toch over een trein, die samen met andere en met weer en wind op vaste rails moet rijden, en onderweg regelmatig moet stoppen om passagiers in en uit te laten.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:13 schreef Neuralnet het volgende:
Ik huil niet om 5 minuten. Ik zal je eens wat vertellen. Het spoorboekje geeft aan dat mijn trein om 7:00 komt, om 7:25 op zijn bestemming is en om 7:29 vertrekt de aansluitende trein die om 7:58 aankomt. Ik neem al een trein eerder, want met 8:28 kan ik theoretisch ook nog wel om half 9 op m'n werk zijn maar dat is al helemaal ondoenlijk met de NS.
De treinen rijden om het half uur. 5 minuten vertraging betekent dus gewoon 29 minuten wachten op de overstap. Dat is al niet miezerig meer he? Mijn reistijd is daardoor extreem opgelopen tot anderhalf uur (!).
quote:
ja verhuizen is ook lekker goedkoopquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:16 schreef Wriker het volgende:
[..]
Je kan er lang en kort over ouwehoeren, maar als jij steevast je reist plant met slechts vier (!!!) minuten speling voor een overstap, dan moet je niet zeuren als dat regelmatig misgaat. Je hebt het toch over een trein, die samen met andere en met weer en wind op vaste rails moet rijden, en onderweg regelmatig moet stoppen om passagiers in en uit te laten.
En over je reistijd moet je ook niet zeuren want je kan natuurlijk altijd dichter bij je werk gaan wonen.
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:16 schreef Wriker het volgende:
Je kan er lang en kort over ouwehoeren, maar als jij steevast je reist plant met slechts vier (!!!) minuten speling voor een overstap, dan moet je niet zeuren als dat regelmatig misgaat.
ach weet je, ze proberen er allemaal zo leuk onderuit te komen. eers veranderen ze de omroep berichten naar "de trein komt over 20 minuten aaaaaan", dan zeggen ze dat alles op tijd rijd, maar de overstappen zijn tegenwoordig steeds minder... en ze doen moeilijk met kaartjes waar ze tot voor oktober nooit problemen mee hadden, en de ritprijzen zijn omhoog gegaan (van 1,10 euro naar 1,30 euro om van eindhoven beukenlaan naar eindhoven te reizen vind ik schandalig...)quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:32 schreef ChrisJX het volgende:
In de Sp!ts stond deze maand nog een interessant stukje van die Rover-man. De NS zorgt ervoor dat er steeds meer treinen op tijd rijden. Allemaal leuk en aardig, maar dat is niet waar het om gaat. Het gaat erom dat steeds meer passagiers op tijd aan moeten komen. Als je ervoor zorgt dat de aansluiting op tijd vertrekt rijdt die trein weliswaar op tijd, maar een hoop passagiers moeten daardoor minimaal een kwartier (en soms een half uur) wachten.
Dat is idd nog het walgelijke.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:38 schreef Jerruh het volgende:
ach weet je, ze proberen er allemaal zo leuk onderuit te komen. eers veranderen ze de omroep berichten naar "de trein komt over 20 minuten aaaaaan", dan zeggen ze dat alles op tijd rijd, maar de overstappen zijn tegenwoordig steeds minder... en ze doen moeilijk met kaartjes waar ze tot voor oktober nooit problemen mee hadden, en de ritprijzen zijn omhoog gegaan (van 1,10 euro naar 1,30 euro om van eindhoven beukenlaan naar eindhoven te reizen vind ik schandalig...)
Dat hoort nou eenmaal bij reizen, je kan er niet van uit gaan dat je met 4 minuten speling op tijd komt. Als je met de auto reist en een veerboot over wil zorg je ook dat je ruim op tijd aanwezig bent. Of als je een vliegtuig wil halen. Dan laat je het niet op 5 minuutjes aankomen en ga je vervolgens klagen als je het niet gehaald hebt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Als de NS zegt dat je 8.11 aankomt en de volgende trein om 8.15 vertrekt, moet dat genoeg zijn. In vier minuten kun je desnoods Utrecht CS overrennen. Als de trein steevast te laat aankomt kan de NS de reistijden veranderen en/of overstaptijden vergroten. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Nu is het altijd maar gissen.
Ga je weg zoals het hoort dan kom je te laat op je afspraak. Ga je de volgende keer een half uur eerder weg, dan ben je er natuurlijk een half uur te vroeg omdat de trein op tijd rijdt
Het is net met vliegen. Als een boekingsmaatschappij zegt dat je 50 minuten hebt, ga ik er vanuit dat ik dat haal. Ook al is het aan de andere kant van het vliegveld.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Als de NS zegt dat je 8.11 aankomt en de volgende trein om 8.15 vertrekt, moet dat genoeg zijn. In vier minuten kun je desnoods Utrecht CS overrennen. Als de trein steevast te laat aankomt kan de NS de reistijden veranderen en/of overstaptijden vergroten. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Nu is het altijd maar gissen.
Ga je weg zoals het hoort dan kom je te laat op je afspraak. Ga je de volgende keer een half uur eerder weg, dan ben je er natuurlijk een half uur te vroeg omdat de trein op tijd rijdt
50 minuten is wat anders dan 5 minuten. Als je 50 minuten speling hebt voor een overstap, dan mag je aannemen dat je dat wel haalt. Zit er slechts 5 minuten tussen, dan zou ik toch kijken of ik niet wat eerder kan aankomen. Er hoeft maar 1 scheet te gebeuren en je haalt het al niet meer.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het is net met vliegen. Als een boekingsmaatschappij zegt dat je 50 minuten hebt, ga ik er vanuit dat ik dat haal. Ook al is het aan de andere kant van het vliegveld.
Vijftig minuten voor een vliegtuig is wat vijf minuten voor een trein is. Ietwat krapjes, maar je mag er vanuit gaan dat het lukt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:31 schreef Wriker het volgende:
50 minuten is wat anders dan 5 minuten. Als je 50 minuten speling hebt voor een overstap, dan mag je aannemen dat je dat wel haalt. Zit er slechts 5 minuten tussen, dan zou ik toch kijken of ik niet wat eerder kan aankomen. Er hoeft maar 1 scheet te gebeuren en je haalt het al niet meer.
ja maar....quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:31 schreef Wriker het volgende:
[..]
50 minuten is wat anders dan 5 minuten. Als je 50 minuten speling hebt voor een overstap, dan mag je aannemen dat je dat wel haalt. Zit er slechts 5 minuten tussen, dan zou ik toch kijken of ik niet wat eerder kan aankomen. Er hoeft maar 1 scheet te gebeuren en je haalt het al niet meer.
Zo kun je iedere vertraging afdoen. Twintig minuten overstaptijd, maar door vertraging je aansluiting gemist? Had je maar nog eerder weg moeten gaan.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:16 schreef Wriker het volgende:
Natuurlijk heb je wel keuze. Een trein eerder nemen op het eerste deel van je reis, zodat je meer speling hebt voor de tweede!
Wat dacht jij, ik reageer eerst en ga dan het topic eens lezen?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zo kun je iedere vertraging afdoen. Twintig minuten overstaptijd, maar door vertraging je aansluiting gemist? Had je maar nog eerder weg moeten gaan.
De NS zegt dat een trein om x uur aankomt, dus dan mag je daar van uit gaan. Anders moeten zij hun treinen maar meer speling geven en op elk station vijf minuten laten staan.
Wat dacht jij, ik weet niets zinnigs meer dus kom met een of andere vage smiley?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:08 schreef Wriker het volgende:
Wat dacht jij, ik reageer eerst en ga dan het topic eens lezen?![]()
Als je nou even de moeite had genomen wat te lezen dan had je gezien dat het juist de hele tijd ging om een overstaptijd van slechts 5 minuten, en dat ik een paar berichten eerder al had geschreven dat een langere overstaptijd natuurlijk wel haalbaar moet zijn. Waar het om gaat is dat er mensen lopen te klagen als ze een krappe speling van 5 minuten niet halen, en niet begrijpen dat bij zo'n vorm van openbaar vervoer een stiptheid op de minuut nauwkeurig amper haalbaar is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:18 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wat dacht jij, ik weet niets zinnigs meer dus kom met een of andere vage smiley?
Ik geloof dat ik op dit standpunt ook al meerdere keren mijn mening heb gegeven. Maar als je het niet kunt volgen, wil ik hem nog wel even herhalen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:33 schreef Wriker het volgende:
Waar het om gaat is dat er mensen lopen te klagen als ze een krappe speling van 5 minuten niet halen, en niet begrijpen dat bij zo'n vorm van openbaar vervoer een stiptheid op de minuut nauwkeurig amper haalbaar is.
Kun je ons nog een beetje volgen, of moet ik het nog een keer samenvatten voor je?
dan snap je iets niet...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:16 schreef Wriker het volgende:
Natuurlijk heb je wel keuze. Een trein eerder nemen op het eerste deel van je reis, zodat je meer speling hebt voor de tweede!
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:08 schreef Wriker het volgende:
Wat dacht jij, ik reageer eerst en ga dan het topic eens lezen?![]()
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:18 schreef ChrisJX het volgende:
Wat dacht jij, ik weet niets zinnigs meer dus kom met een of andere vage smiley?
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:33 schreef Wriker het volgende:
Kun je ons nog een beetje volgen, of moet ik het nog een keer samenvatten voor je?
Ga je nou al m'n reacties beantwoorden met wat ik schreef? "Wat je zegt ben je zelf"? Je doet je avatar eer aan!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:47 schreef ChrisJX het volgende:
als je het niet kunt volgen, wil ik hem nog wel even herhalen.
Natuurlijk schiet je dan wel iets op. Dan heb je 34 minuten overstaptijd in plaats van 4 minuten. Wedden dat je die wel haalt?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:16 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dan snap je iets niet...
stel dat je overstaptijd 4 minuten is en beide treinen rijden eens in het halve uur, dan schiet je niks op. dan kan je een half uur vroeger gaan ja, en dan ben je dus een half uur extra kwijt, een half uur dat met een betere overstapregime en een beetje klantgerichtheid te voorkomen is...
joh.... die tijd heb je ook als je de trein nota bene mist...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:22 schreef Wriker het volgende:
[..]
Natuurlijk schiet je dan wel iets op. Dan heb je 34 minuten overstaptijd in plaats van 4 minuten. Wedden dat je die wel haalt?
Bedankt voor het complimentquote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:17 schreef Wriker het volgende:
Ga je nou al m'n reacties beantwoorden met wat ik schreef? "Wat je zegt ben je zelf"? Je doet je avatar eer aan!
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:54 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bedankt voor het complimentIk ben in het echt idd ook zo lief
Het was 1 van de factoren. Erg offtopic hier. Waar het om gaat is dat het "argument" "je kan toch verhuizen" NOOIT een rechtvaardiging kan zijn voor wanprestatie van een vervoersbedrijf. Als ik 1 uur wil reizen, dan doe ik dat. Als de NS belooft mij in een uur op de plaats van bestemming te brengen, dan ga ik een wederzijdse overeenkomst aan door voor DIE reis te betalen. Doe ik er vervolgens TOCH 2 uur over, dan voel ik me genaaid omdat het product onbruikbaar is. Het wel of niet kunnen verhuizen doet hier totaal niet ter zake.quote:en je doordat de reistijd onevenredig veel opliep je een baan moest laten schieten. Was dan verhuisd als die baan zo mooi was
Draai het eens om: de NS plant zijn dienstrooster ZO dat er slechts 4 minuten tussen zit terwijl ze weten dat ze het niet waar kunnen maken. De klant structureel een half uur laten wachten als het misgaat is onacceptabel, dus zullen er ervoor moeten zorgen dat die 4 minuten minstens 14 minuten wordt. Een bedrijf hoort een acceptabele dienst te leveren. Ik hoef het niet te dulden dat men slechts een halve dienst levert en ik me daaraan met het onmogelijke moet aan moet passen. 5, 10 of zelfs 15 minuten eerder weggaan is een optie. Elke dag 2 keer 30 minuten op een station in de vrieskou blauwbekken NIET.quote:Je kan er lang en kort over ouwehoeren, maar als jij steevast je reist plant met slechts vier (!!!) minuten speling voor een overstap, dan moet je niet zeuren als dat regelmatig misgaat.
Inderdaad. Verhuizen is slechts een drogargument om een inferieur product te verbergen. De strekking in mijn betoog was juist dat voor veel mensen vroeger inplannen het extra inplannen van minstens een half uur betekent en hoe DAT ervoor kan zorgen dat een bestemming zo goed als onbereikbaar wordt.quote:ja verhuizen is ook lekker goedkoop
en hij zegt dat hij juist zijn reistijd vroeger inplant omdat die 4 minuten overstaptijd die hij heeft gewoon nooit red...
Daar komt nog bij dat een sneltrein er veel langer over doet. De vertraging wordt ingebouwd in de reis. Langer stilstaan bij stations, meer stoppen en langzamer rijden. Ritten van een uur duren straks 40 + 35 minuten. En tussen die 2 treinen moet je weer een overstapbuffer nemen waardoor de reistijd akelig dicht bij de 2 uur gaat liggen. Er zijn gewoon mensen die niet begrijpen dat zulke dingen voor een eenmalige reis naar hun verre oma geen probleem is, maar als forens is een dergelijke dienst onbruikbaar.quote:met het nieuwe spoorboekje word dit probleem trouwens nog erger, aangezien ze de intercity functies willen vermengen met sneltreinen en mensen meer zullen moeten gaan overstappen
en overstappen is geheit een ander woord voor vertraging...
Zoals ik al zei gaat het om 5 minuten OF 35 minuten. Het is NIET acceptabel om te verwachten dat iemand elke reis 35 minuten vertraging, want vertraging is het ten opzichte van de klant, incalculeert.quote:Dat hoort nou eenmaal bij reizen, je kan er niet van uit gaan dat je met 4 minuten speling op tijd komt. Als je met de auto reist en een veerboot over wil zorg je ook dat je ruim op tijd aanwezig bent. Of als je een vliegtuig wil halen. Dan laat je het niet op 5 minuutjes aankomen en ga je vervolgens klagen als je het niet gehaald hebt.
Als JIJ de moeite neemt om te leren lezen dan had je opgemerkt dat er keuze is tussen 5 OF 35 minuten en dat het laatste theoretisch wel haalbaar is maar onacceptabel voor een reis die je meerdere malen per week moet afleggen. Het verdubbelt je reistijd en dat boeit niet als ik 1 keer per jaar met een vliegtuig naar de USA ga, maar wel als ik honderden malen per jaar naar mijn werk moet.quote:Als je nou even de moeite had genomen wat te lezen dan had je gezien dat het juist de hele tijd ging om een overstaptijd van slechts 5 minuten, en dat ik een paar berichten eerder al had geschreven dat een langere overstaptijd natuurlijk wel haalbaar moet zijn.
Daar kan ik inkomen, maar dan moet de NS ook geen reisadviezen doen met een overstaptijd van 5min als je een reis via de reisplanner raadpleegt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:33 schreef Wriker het volgende:
[..]
Als je nou even de moeite had genomen wat te lezen dan had je gezien dat het juist de hele tijd ging om een overstaptijd van slechts 5 minuten, en dat ik een paar berichten eerder al had geschreven dat een langere overstaptijd natuurlijk wel haalbaar moet zijn. Waar het om gaat is dat er mensen lopen te klagen als ze een krappe speling van 5 minuten niet halen, en niet begrijpen dat bij zo'n vorm van openbaar vervoer een stiptheid op de minuut nauwkeurig amper haalbaar is.
Kun je ons nog een beetje volgen, of moet ik het nog een keer samenvatten voor je?
Waarom via Deventer naar Zwolle?quote:Op zondag 29 januari 2006 20:10 schreef MREn het volgende:
Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.
Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.
vr. : Glanerburg-Enschede-Utrecht-Eindhoven
za.: Den Bosch-Utrecht-Deventer-Zwolle-Ljouwert
zo.: It Hearrenfean-Zwolle-Enschede.
Omdat ik nog niet wist of ik naar huis ging of naar een verjaardag, en mn vriendin pas in Apeldoorn belde dat het toch wel gezellig was en of ik ook wou komen.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waarom via Deventer naar Zwolle?
Ah op die manier.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:40 schreef MREn het volgende:
[..]
Omdat ik nog niet wist of ik naar huis ging of naar een verjaardag, en mn vriendin pas in Apeldoorn belde dat het toch wel gezellig was en of ik ook wou komen.
Iedereen snapt toch wel dat geen enkel bedrijf een zekerheid kan bieden van 100%?quote:Op zondag 29 januari 2006 20:18 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomen, maar dan moet de NS ook geen reisadviezen doen met een overstaptijd van 5min als je een reis via de reisplanner raadpleegt.
Maar zoals ik al stelde: geen enkel bedrijf kan 100% beschikbaarheid garanderen. En sommige bedrijven zijn daar vatbaarder voor dan anderen. Een ondergrondse waterleiding heeft nu eenmaal minder last van externe factoren dan een trein reizigers, die gebonden is aan specifieke infra.quote:Want daar zou ik toch vanuit van moeten kunnen gaan dat het klopt.
Qua overstappen prima station, alleen jammer van de vertragingingsgevoeligheid wegens het hebben van slechts één perron.quote:
In het weekend heb ik idd ook zelden vertragingquote:Op zondag 29 januari 2006 20:10 schreef MREn het volgende:
Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.
Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.
vr. : Glanerburg-Enschede-Utrecht-Eindhoven
za.: Den Bosch-Utrecht-Deventer-Zwolle-Ljouwert
zo.: It Hearrenfean-Zwolle-Enschede.
Dus als ik van Enschede naar Maastricht wil, moet ik 4 keer overstappen. En dan moet ik 20 minuten overstap tijd nemen ?? lekker lange reis wordt het dan. Ik snap wel wat je bedoelt, maar in sommige gevallen is dat onmogelijk, en de ns moet dan gewoon niet zo'n adviezen doen als ze 90% van de keren de aansluiting niet halen. (trein van roermond-nijmegen nijmegen-zwolle)quote:Op zondag 29 januari 2006 20:48 schreef MREn het volgende:
*verhaal*
Nee, slechts één keer, en wel in Utrecht, ruim kwartier wachttijd, haal je gegarandeerd.quote:Op maandag 30 januari 2006 08:04 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Dus als ik van Enschede naar Maastricht wil, moet ik 4 keer overstappen.
In veel gevallen kan een trein ook niet op andere tijden rijden omdat deze zo ingevlochten zit tussen andere treinseries en enkelspoors baanvakken.quote:En dan moet ik 20 minuten overstap tijd nemen ?? lekker lange reis wordt het dan. Ik snap wel wat je bedoelt, maar in sommige gevallen is dat onmogelijk, en de ns moet dan gewoon niet zo'n adviezen doen als ze 90% van de keren de aansluiting niet halen. (trein van roermond-nijmegen nijmegen-zwolle)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |