abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34452887
Bah, altijd en overal hoor ik mensen klagen dat de NS (of het OV uberhaupt) van geen meter zou deugen. Dat de treinen altijd te laat zijn enzo

Nou, ik reis nu al 1,5 jaar ELKE dag met de trein en bus en heb pas drie, ik herhaal, DRIE keer vetraging gehad van bij elkaar nog geen half uur!

Dus.... niet zo zeuren, het OV is een briljante uitvinden. Het is net als een klok, alles perfect op elkaar afgestemd

Dus, bij deze: NS en al de overige OV-diensten RULES!
pi_34453146
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Bah, altijd en overal hoor ik mensen klagen dat de NS (of het OV uberhaupt) van geen meter zou deugen. Dat de treinen altijd te laat zijn enzo

Nou, ik reis nu al 1,5 jaar ELKE dag met de trein en bus en heb pas drie, ik herhaal, DRIE keer vetraging gehad van bij elkaar nog geen half uur!

Dus.... niet zo zeuren, het OV is een briljante uitvinden. Het is net als een klok, alles perfect op elkaar afgestemd

Dus, bij deze: NS en al de overige OV-diensten RULES!
lucky you

maar inderdaad. eigenlijk valt het wel mee met die vertragingen.
pi_34453194
Nou, mijn man heeft net nog 20 minuten stilgestaan met de trein.
En dat is niet de eerste keer.
Lekker hoor.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34453243
Ik heb de eerste week dat ik m'n OV in gebruik heb genomen al een aanreiding, een kapotte rem en de standaard vertraging meegemaakt. En ik ben Nederlander, dus ik mag klagen over de treinen (en over het weer).
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:42:48 #5
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_34453259
Ergens ben ik met je eens, dat we in NL eigelijk helemaal niet zo hoeven klagen, anderszijds moet je je eigen ervaring niet gaan inzetten om de werkelijkheid te verdraaien want echt, de gemiddelde persoon heeft echt wel meer vertraging. (ik heb in 1 weekend wel es meer vertraging gehad dan jij kennelijk in je hele leven, om maar wat te noemen)
/-=]
|o-0
~~~`
pi_34453290
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:40 schreef Mirage het volgende:
Nou, mijn man heeft net nog 20 minuten stilgestaan met de trein.
En dat is niet de eerste keer.
Lekker hoor.
ga een keer met de auto door de randstad, dan sta je ook wel eens 20 minuten stil...
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:45:39 #7
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34453350
Ik heb in 1 jaar bij elkaar wel anderhalve dag aan vertraging gehad..
- 1 volle dag met die sneeuw in november omdat de treinen niet meer reden
- 3 uur in september vorig jaar van Zwolle naar Groningen vanwege een treinbrand
- 2 x een uur met dat vrachtwagen ongeluk bij Wijhe in oktober

En dan heb ik het nog niet over die meerdere keren dat het een kwartiertje tot een uurtje duurde. Bovendien reis ik alleen in het weekend met de trein..

Dus kun je nagaan...
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_34453397
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Bah, altijd en overal hoor ik mensen klagen dat de NS (of het OV uberhaupt) van geen meter zou deugen. Dat de treinen altijd te laat zijn enzo

Nou, ik reis nu al 1,5 jaar ELKE dag met de trein en bus en heb pas drie, ik herhaal, DRIE keer vetraging gehad van bij elkaar nog geen half uur!

Dus.... niet zo zeuren, het OV is een briljante uitvinden. Het is net als een klok, alles perfect op elkaar afgestemd

Dus, bij deze: NS en al de overige OV-diensten RULES!
Nee.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_34453438
Soms is ov heel okay.
Soms zuigt het hard.
Voices tell me I'm the shit.
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:48:39 #10
30560 2Mini
Official Logo
pi_34453447
woon je in een dorp ofzo dan? Hier in den haag komen ze altijd te laat
Camera 1... 1!
pi_34453464
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:45 schreef greatgonzo het volgende:
Ik heb in 1 jaar bij elkaar wel anderhalve dag aan vertraging gehad..
- 1 volle dag met die sneeuw in november omdat de treinen niet meer reden
- 3 uur in september vorig jaar van Zwolle naar Groningen vanwege een treinbrand
- 2 x een uur met dat vrachtwagen ongeluk bij Wijhe in oktober

En dan heb ik het nog niet over die meerdere keren dat het een kwartiertje tot een uurtje duurde. Bovendien reis ik alleen in het weekend met de trein..

Dus kun je nagaan...
en hoevaak heb je stil gestaan dat het de schuld van de NS was?
juist

met de auto heb je ook last van sneeuw, en files door ongelukken!
pi_34453541
Nou, ik heb ook zo mijn redenen om te klagen bij de NS. Ik had op 7 december 2 dezelfde artikelen gekocht bij hun online-shop. Bedrag is op 14/12 afgeschreven en het zou na 2 weken geleverd worden. Ik kreeg pas gisteren 1 van de 2 artikels binnen. WTF!!
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:51:54 #13
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34453543
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:43 schreef biertapper het volgende:

[..]

ga een keer met de auto door de randstad, dan sta je ook wel eens 20 minuten stil...
Klopt, maar de auto is dan nog wel sneller Mijn ervaring met 7 maanden Den Haag - Amsterdam. Met OV zou ik er 1:15 over doen en in die 7 maanden is het 3 keer voor gekomen dat ik er langer over heb gedaan.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_34453711
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Bah, altijd en overal hoor ik mensen klagen dat de NS (of het OV uberhaupt) van geen meter zou deugen. Dat de treinen altijd te laat zijn enzo

Nou, ik reis nu al 1,5 jaar ELKE dag met de trein en bus en heb pas drie, ik herhaal, DRIE keer vetraging gehad van bij elkaar nog geen half uur!

Dus.... niet zo zeuren, het OV is een briljante uitvinden. Het is net als een klok, alles perfect op elkaar afgestemd

Dus, bij deze: NS en al de overige OV-diensten RULES!
en opeens heb je het

klote NS
─_(º.0)_/─
pi_34453724
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:43 schreef biertapper het volgende:

[..]

ga een keer met de auto door de randstad, dan sta je ook wel eens 20 minuten stil...
randstad...
Hij zit tussen de weilanden aan de andere kant van het land
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:56:49 #16
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34453727
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:49 schreef mcDavid het volgende:

[..]

en hoevaak heb je stil gestaan dat het de schuld van de NS was?
juist

met de auto heb je ook last van sneeuw, en files door ongelukken!
daar gaat het niet om, TS zegt dat hij bij de NS nog maar 3 x een vertraging heeft meegemaakt en de klok erop kan afstemmen.

Ik laat ff een simpel voorbeeldje zien dat dat niet bij iedereen het geval is..
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_34453790
Zeker in Limburg-Zuid.

Ik reis 5 dagen per week met de trein, en dan de trajecten:

Alkmaar - Amsterdam
Beverwijk - Amsterdam

Ik heb MINIMAAL 3 dagen per week een vertraging van 5 minuten of meer.

Kut NS
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:00:37 #18
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_34453854
Vanmorgen nog een defecte trein, waardoor het ineens heel erg wazig was welke treinen er nog wel en niet reden. Dan ben je blij dat de auto vlakbij staat en je dus iig iets hebt wat rijd
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_34453959
Ik heb gewoon vandaag moeten omreizen waardoor ik 3 kwartier te laat kwam, tja

Maar over het algemeen rijden ze wel goed
pi_34453991
Kan iemand mij vertellen waarom de trein (intercity) tussen Helmond-Eindhoven-Tilburg elke dag zo sloom gaat rijden of ff stopt?
Keer op keer wel dat gekut dat hij sloom gaat rijden tussen Boxtel en Best...
Fuck dat man, kut hoeren NS, leg een nieuw spoor aan of zoek de lijken, maar niet elke dag standaard pokke vertraging !!!!!!
JOHNNY HEITINGA
pi_34453993
In jouw dorp is het zeker koek en ei met de trein, TS.
pi_34454093
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
het OV is een briljante uitvinden.
Ho! Het OV wás een briljante uitvinding, totdat de regering besloot de prijzen omhoog te gooien, routes te wijzigen en pasjes in te voeren (die nog moeten komen, maar dat zal vast niet erg lang duren).

Het OV is een mooie uitkomst, maar dan zou je er ook een beetje op moeten kunnen rekenen. Je hoort mensen zeggen "Ja, ik ga wel met de trein, dus ik weet niet of ik op tijd ben." En dat is niet goed, ze moeten gewoon niet zo moeilijk doen met het OV.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:08:20 #23
139314 Spookje81
Ik ben Spookje
pi_34454105
Ik heb ook 5 jaar lang met de ns naar school gegaan en naar mn stage. Ik moest van Bergen op Zoom naar Goes/Vlissingen, zeer weinig problemen gehad, 1x uitval en 1x springer verder slechts weinig vertraging. Toen stage lopen in zwijndrecht. Nou in 5 maanden tijd wel meerdere keren per week vertraging gehad. En in het weekend ook nog op en neer naar den haag, ook een aantal keer leuke lange vertragingen gehad.
Dus is NS is niet altijd ok.
Wat die shop betreft, ik heb nog niet zo lang geleden de knuffeltrein besteld en binnen een week geleverd gehad. Dus raar dat je er zo problemen mee hebt.
En voor de liefhebbers kijk eens op http://www.opeenshadikhet.nl
Die site bestaat echt!!!
AC:ww Angel, village, 0601-9853-3200
forum.opeenshadikhet.nl
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:08:49 #24
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34454112
en het concurerend maken voor de auto!
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_34455116
En terecht dat men klaagt

Als je het maar vaak genoeg overkomt
Ik zelf nog niet te vaak,maar tijdje geleden dus wel en dat duurde dan de hele dag
oke kwam wel door noodweer ,maar toch!! leuk is anders
Salsa Española
pi_34457625
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:48 schreef 2Mini het volgende:
woon je in een dorp ofzo dan? Hier in den haag komen ze altijd te laat
Elke dag Dordrecht - Rotterdam

Dorpen idd
pi_34457665
Wij hebben tenminste ov.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34457706
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:56 schreef greatgonzo het volgende:
TS zegt dat hij bij de NS nog maar 3 x een vertraging heeft meegemaakt en de klok erop kan afstemmen.
Jep. Ik moet elke dag om half 9 beginnen op school in Rotterdam en pak de stoptrein in Dordrecht van 08:08 Kom ik altijd PRECIES 8:30 op school aan Soms zelfs 8:25..
pi_34459347
Nou er rijden anders behoorlijk vaak geen treinen op dat traject door nepbrandmeldingen in de tunnels van Blaak en Barendrecht. En op dat traject heb ik in de laatste anderhalf jaar ook vaak last van uitvallende en vertraagde treinen.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_34460044
Nooit gehad dus. Bij Blaak kom ik nooit
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:58:45 #31
41009 sugarnieuws
Topwebgames.nl / Beltoontop.nl
pi_34460092
Ach, mis je een trein dan neem je toch gewoon de volgende.
Iedereen moet zich niet zo druk maken.
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:59:29 #32
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_34460130
Mijn verhaal over NS:

Trein ging ipv 21.15 om 21.45 weg toen 21.45 was er nog niks gebeurd..5min ook niet...10min..anders spooe. Toen in de trein nog wachten op 2 treinen die eerst moeten. Dan eindelijk weg. Bij Hilversum Sportpark 22.15 ongeveer, bus reed weg op 22.12. Dus 1uur wachten op de volgende bus maja andere mensen hadden ook geen zin in (ook omdat 't koud was) dus maar een taxibusje bestelt. 7 mensen gingen mee, koste me 10 euro.

Maar vaak is NS wel oké, alleen de prijzen mogen wel iets lager.
pi_34461660
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:59 schreef nlboy het volgende:
Mijn verhaal over NS:

Trein ging ipv 21.15 om 21.45 weg toen 21.45 was er nog niks gebeurd..5min ook niet...10min..anders spooe. Toen in de trein nog wachten op 2 treinen die eerst moeten. Dan eindelijk weg. Bij Hilversum Sportpark 22.15 ongeveer, bus reed weg op 22.12. Dus 1uur wachten op de volgende bus maja andere mensen hadden ook geen zin in (ook omdat 't koud was) dus maar een taxibusje bestelt. 7 mensen gingen mee, koste me 10 euro.

Maar vaak is NS wel oké, alleen de prijzen mogen wel iets lager.
Geen last van dat laatste: OV-Studentenkaart
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:39:43 #34
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_34461838
Ik heb daar nog geen recht op, zit nog op de Middelbare school.
pi_34462239
Jezus, maar wat een achterlijke mongolen prijzen rekenen ze er voor zeg. Tering hufters, is maar goed dat ik een OV heb
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:51:42 #36
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_34462324
Mensen die zeuren en denken er sneller op de plaats van bestemming te komen

nekschot
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_34462837
Op een traject waar om de 10 minuten een trein rijdt zal je geen vertraging kennen nee. De rest van de mensen rijdt op trajecten waar eens per kwartier of eens per half uur of zelfs per uur een trein rijdt. Dan heb je vaker problemen.

Als ik precies de trein zou nemen die mij volgens de dienstregeling 10 minuten voor tijd op de bestemming zou brengen, dan kom ik letterlijk 19 van de 20 keer te laat. Neem ik een kwartier eerder de trein, dan kom ik bijna 3 van de 5 keer te laat. Neem ik 2 treinen eerder, dan kom ik nog maar 1 keer per maand te laat. Alleen dan is mijn reistijd voor een stukje van amper 40 km wel meer dan 2 uur heen en nog eens 2 uur terug. Dat is gewoon niet te doen als je als forens elke dag naar je werk moet. Voor een normale "garantie" dat ik altijd op tijd ben moet ik zelfs nog meer speling nemen en ben ik 5 uur per dag aan het reizen. Met de auto is dat 1,5 uur in standaard file en 2 uur met iets langere files.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:20:48 #38
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34463545
Gisteren weer met de trein en weer vertraging. Zie mijn topic ergens in deze reeks, dat maakt 4 keer op rij.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:23:28 #39
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34463644
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:43 schreef biertapper het volgende:

[..]

ga een keer met de auto door de randstad, dan sta je ook wel eens 20 minuten stil...
lekker argument. het alternatief is ook kut, en dus is t goed.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34463668
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:03 schreef Neuralnet het volgende:
Op een traject waar om de 10 minuten een trein rijdt zal je geen vertraging kennen nee. De rest van de mensen rijdt op trajecten waar eens per kwartier of eens per half uur of zelfs per uur een trein rijdt. Dan heb je vaker problemen.
Zit wat in inderdaad.
pi_34465938
De NS is je vriend.

Vertraging heb ik ook zelden, dat komt omdat ik ook niet op een risicotraject zit, op Amersfoort na dan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34466199
Nou, heb jij even geluk. In die vijf jaar dat ik met de trein ging was ik in het eerste jaar bij 10 al gestopt met tellen van het aantal keren vertraging of niet rijden van de trein. In sommige gebieden zal het wel beter zijn dan in de andere.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_34466243
In al die jaren dat ik werk, nog nooit vertraging gehad met de trein!
  woensdag 25 januari 2006 @ 23:30:16 #44
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_34466294
In het half jaar dat ik nu in Enschede naar school ga heb ik minimaal 4 keer per week vertraging met de trein En ongeveer om de 2 weken is er wel iets waardoor er helemaal geen trein rijd
edit: Ik ben nog te melden dat ik het over de Syntus heb
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  woensdag 25 januari 2006 @ 23:32:00 #45
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_34466362
De NS is helaas wel duur, maar ik moet toegeven dat ik ook voor mijn plezier zo nu en dan in de trein zit. De reden waarom ik weinig klaag, is omdat ik vrijwel altijd op de hoogte ben van de ontwikkelingen.

Jammer vind ik de vertragingen, maar ik heb me daar niet echt druk om gemaakt.
pi_34466487
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:32 schreef Ofyles2 het volgende:
De NS is helaas wel duur, maar ik moet toegeven dat ik ook voor mijn plezier zo nu en dan in de trein zit. De reden waarom ik weinig klaag, is omdat ik vrijwel altijd op de hoogte ben van de ontwikkelingen.

Jammer vind ik de vertragingen, maar ik heb me daar niet echt druk om gemaakt.
Naja "duur" is betrekkelijk... als ik een dagje Amsterdam doe of whatever... moet je eens kijken wat dat met de auto kost, met name benzine en parkeergeld. Dan ben ik met de trein veel goedkoper uit.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 25 januari 2006 @ 23:45:17 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_34466859
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:35 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Naja "duur" is betrekkelijk... als ik een dagje Amsterdam doe of whatever... moet je eens kijken wat dat met de auto kost, met name benzine en parkeergeld. Dan ben ik met de trein veel goedkoper uit.
Aan het begin van deze maand legde ik het traject Amsterdam-Eindhoven af per trein (oriëntatiedag universiteit). Om zo'n treinkaartje te kopen, moest ik echt flink sparen (26 euro). Toch blijf ik het jammer vinden dat de kaartverkoopautomaten geen bankbiljetten accepteren, je zal maar op een klein stationnetje komen en een eurotje extra neertellen.
pi_34467556
Ik heb ook amper problemen met de NS. Redelijk goede aansluitingen, amper vertragingen, vriendelijk personeel en goede service. Alleen als het mis gaat mag de informatievoorziening wel beter.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_34467597
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus.... niet zo zeuren, het OV is een briljante uitvinden. Het is net als een klok, alles perfect op elkaar afgestemd

Dus, bij deze: NS en al de overige OV-diensten RULES!
dan moest je vandaag maar eens van utrecht naar den bosch proberen te gaan met de trein kut ns
пусть всегда будет солнце
pi_34467752
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:06 schreef MoChe het volgende:

[..]

dan moest je vandaag maar eens van utrecht naar den bosch proberen te gaan met de trein kut ns
Het is makkelijk de NS zo zwart te maken.

Probeer jij maar eens zo'n ontiegelijk grote, logge organisatie te besturen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_34468445
hoe doen ze het dan gvd in andere landen?! ik kom heel vaak in duitsland en in al die tijd dat ik daar kom maa 1x een vertraging meegemaakt en die was maar 5minuutjes. In italie/frankrijk etc hebben in alle keren dat ik er was ook de treinen gewoon op tijd gereden en dat terwijl die landen toch echt stukken groter zijn dan Nederland
пусть всегда будет солнце
pi_34468677
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:38 schreef MoChe het volgende:
hoe doen ze het dan gvd in andere landen?! ik kom heel vaak in duitsland en in al die tijd dat ik daar kom maa 1x een vertraging meegemaakt en die was maar 5minuutjes. In italie/frankrijk etc hebben in alle keren dat ik er was ook de treinen gewoon op tijd gereden en dat terwijl die landen toch echt stukken groter zijn dan Nederland
Zou je hetzelfde zeggen als je in het buitenland ook elke dag zou reizen?

Vergeet niet dat grote landen logistiek beter zijn te regelen. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_34469209
Ik heb denk ik wel 1 op de 3 keer een vertraging van meer dan 10 minuten. Maar ik zit er verder niet zo mee. Ik gebruik OV dan ook niet om naar uni of werk te gaan, maar gewoon naar mn ouders op en neer. Dan is 10 minuten vertraging geen probleem.
pi_34470574
quote:
hoe doen ze het dan gvd in andere landen?! ik kom heel vaak in duitsland en in al die tijd dat ik daar kom maa 1x een vertraging meegemaakt en die was maar 5minuutjes. In italie/frankrijk etc hebben in alle keren dat ik er was ook de treinen gewoon op tijd gereden en dat terwijl die landen toch echt stukken groter zijn dan Nederland
Op vakantie is je mentaliteit anders. Het boeit niet echt hoe laat je aankomt. Of je zit op een stuk dat speciaal voor toeristen is en waar ze veel treinen kunnen inzetten. Ga je in Amsterdam op vakantie, dan zal je in en door Amsterdam ook weinig vertraging opmerken. Ga je een dag stappen in Leeuwarden, dan trek je daar een hele dag voor uit en vertrek je iets later. Je reist op andere tijdstippen. Je kient van te voren een aardige tijd uit om te vertrekken. Dan is het allemaal te doen.

In het buitenland zijn de frequenties waarmee de trein rijdt vaak lager. Als ze in Nederland elke 2 uur een trein zouden laten rijden, dan is het ook niet zo moeilijk om op tijd te rijden. Op vakantie kijk je rustig naar de vertrektijd en zorg je dat je er bent. Wie echter elke dag naar zijn werk moet met een om de 2 uur rijdende trein zal helemaal gek worden. De snelheid en het aantal treinen verschilt ook enorm met het buitenland. Jaag je met hoge snelheid 6 stoptreinen, diverse intercity's en een goederentrein over het spoor, dan is het andere koek om de trein op tijd te laten rijden. We hebben wel zo'n beetje het drukst bereden spoornet ter wereld.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  donderdag 26 januari 2006 @ 04:12:04 #55
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34470723
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:38 schreef MoChe het volgende:
hoe doen ze het dan gvd in andere landen?! ik kom heel vaak in duitsland en in al die tijd dat ik daar kom maa 1x een vertraging meegemaakt en die was maar 5minuutjes. In italie/frankrijk etc hebben in alle keren dat ik er was ook de treinen gewoon op tijd gereden en dat terwijl die landen toch echt stukken groter zijn dan Nederland
In Duitsland rijden op de drukke tracten net 1 trein per uur, stoptreinen soms zelfs maar 1x per 2 uur.

In Frankrijk hebben ze zo'n middag-onderhoudsgat in hun dienstregeling, dat tussen 12 en 14 ofzo geen/weinig treinen rijden..maf land.

En misschien rijden er wel meer treinen optijd omdat het zo'n grote landen zijn?
Hier in Nederland wonen we met een ruime 12 miljoen op een ministukje (zeg tussen Eindhoven, Roosendaal, Alkmaar, Amere, Zwolle, Deventer, Arnhem, Venlo), met intercities in de spits om de 15 minuten.

Sja, als er dan een vertraging is, werkt dat al snel door in de tig andere treinen die er achter zitten.

En dan vergeet ik nog even het feit dat minimaal 50% van de vertragingen direct te wijten is aan de firma ProRail die namens het min. van V&W de sporen onderhoudt, de verkeersleiding verzorgt - en daarmee ook de informatievoorziening en omroep.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 26 januari 2006 @ 04:14:47 #56
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34470733
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:06 schreef MoChe het volgende:

[..]

dan moest je vandaag maar eens van utrecht naar den bosch proberen te gaan met de trein kut ns
Omdat er een uurtje van de dag een overweg kapot was, wil nog niet zeggen dat het de hele dag ruk was.
Bovendien, NS betaalt een ander bedrijf (ProRail) voor het gebruik van het spoor, en het is juist dat ProRail dat moet zorgen voor de beschikbaarheid van spoor, bovenleiding en beveiliging.

Ik reis vrij regelmatig tussen Utrecht en Eindhoven, en heb daar hoogst zelden vertraging. Anders is via Arnhem nog een prima optie, desnoods ook nog via Rotterdam, of ik nog ergere nood via Arnhem en Venlo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 26 januari 2006 @ 04:16:36 #57
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34470740
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:40 schreef Wackyduck het volgende:
Nou er rijden anders behoorlijk vaak geen treinen op dat traject door nepbrandmeldingen in de tunnels van Blaak en Barendrecht. En op dat traject heb ik in de laatste anderhalf jaar ook vaak last van uitvallende en vertraagde treinen.
Soms kan er beter een trein uitvallen zodat de treinen erna op tijd zijn, dan een vertraagde trein toch te laten rijden, met veel grotere gevolgen.

Op Dordt-Rotterdam is het met die 5 IC's+2 stoptreinen per uur ook niet zo'n ramp als er eens een intercity uitvalt natuurlijk.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34470918
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 03:36 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Op vakantie is je mentaliteit anders. Het boeit niet echt hoe laat je aankomt. Of je zit op een stuk dat speciaal voor toeristen is en waar ze veel treinen kunnen inzetten.
ik ga niet naar duitsland voor vakantie dus tja...
bovendien is het stukje Tilburg--->Essen--->Göttingen niet echt toeristisch.. evnals Tilburg-->Leiden en heb in dat laatste toch zeker 2a3 keer per week te maken met vertragingen....
пусть всегда будет солнце
  donderdag 26 januari 2006 @ 05:58:02 #59
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34470927
Jij hoeft ook niet te betalen, dus als je dan eens een keer moet wachten moet je een gegeven paard niet in de bek kijken, maar als je moet betalen..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34471067
Ik bekijk het altijd maar van de positieve kant, soms zorgt vertraging van de trein ervoor dat je hem nog net kan halen, en de andere keer moet je wachten.

Alleen treinuitval (zondag, Capelle Schollevaar) om 10:30 in de ochtend, was weer zwaar klote. Laten ze dan ook meteen de RET waarschuwen dat mensen met treinkaartjes aan komen zetten in de bus..
World Wrestling Entertainment
pi_34471096
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:38 schreef MoChe het volgende:
hoe doen ze het dan gvd in andere landen?! ik kom heel vaak in duitsland en in al die tijd dat ik daar kom maa 1x een vertraging meegemaakt en die was maar 5minuutjes. In italie/frankrijk etc hebben in alle keren dat ik er was ook de treinen gewoon op tijd gereden en dat terwijl die landen toch echt stukken groter zijn dan Nederland
Yeah right. Alsof het in andere landen beter geregeld is Het gras altijd groener bij de buren he...

Ik denk dat wij echt niet mogen klagen met onze OV diensten. Je komt overal joh
pi_34471098
Vaak is het nieteens de schuld van de NS. Als er één internationale trein uit Brussel te laat komt, loopt de rest al in de soep bij Rotterdam. Als er weer eens iemand voor de trein springt, loopt alles ook in de soep. Als er weer eens een zwerver zonder kaartje door de politie opgehaald moet worden, huppa, vertraging. En sowieso, alle sein- en wisselstoringen zijn de schuld van de overheid, prorail.
pi_34485556
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:06 schreef MoChe het volgende:

[..]

dan moest je vandaag maar eens van utrecht naar den bosch proberen te gaan met de trein kut ns
En wat was het probleem? Ben 2 keer van Utrecht naar Den Bosch geweest, twee keer terug. Geen vertraging.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:34:30 #64
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_34485716
Op zich ben ik zeker wel voor het OV, maar je hebt wel geluk als je nog maar zo weinig vertraging hebt gehad!
Guanine en Cytosine! *O*
pi_34485837
Laatst was ik 1 minuut te laat op het station en toen ik de stationshal in liep reed de trein net weg. Op zo'n moment wil je vertraging en krijg je hem niet.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:44:15 #66
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_34486056
* Ding Dong *
Dames en heren, de trein van [A] naar [B] van 19.00 uur komt over ongeveer 47 seconden binnen, omdat Lucille het anders niet haalt. Herhaling: de trein van [A] naar [B] van 19.00 uur komt over ongeveer 47 seconden binnen, omdat Lucille het anders niet haalt.

Guanine en Cytosine! *O*
pi_34486289
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:44 schreef Koenholio het volgende:
* Ding Dong *
Dames en heren, de trein van [A] naar [B] van 19.00 uur komt over ongeveer 47 seconden binnen, omdat Lucille het anders niet haalt. Herhaling: de trein van [A] naar [B] van 19.00 uur komt over ongeveer 47 seconden binnen, omdat Lucille het anders niet haalt.

Ja precies
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34486543
Ik had laast dat de trein 4 minuten te vroeg weg ging, net niet gehaald.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34548425
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:56 schreef Mirage het volgende:

[..]

randstad...
Hij zit tussen de weilanden aan de andere kant van het land
Zeurwijf
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34548511
Mensen moeten potjandorie eens wat geduld krijgen.
Als je op het perron staat en er wordt omgeroepen dat de trein 5, ja 5 miezerige minuten vertraging heeft beginnen hele volksstammen te zuchten en te steunen van ellende. Kutvolk.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34548566
Misschien dat je in die 5 minuten je aansluiting mist dat je ergens anders moet slapen of een uur moet wachten? Of te laat op je werk/school?

Kutuser.
pi_34548787
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:08 schreef Koewam het volgende:
Misschien dat je in die 5 minuten je aansluiting mist dat je ergens anders moet slapen
Snotaap, als je beetje ingelicht bent weet je dat wanneer je de laatste trein mist door de fout van de zij een taxi vergoeden.

Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34548853
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:15 schreef kollie het volgende:

[..]

Snotaap, als je beetje ingelicht bent weet je dat wanneer je de laatste trein mist door de fout van de zij een taxi vergoeden.

Lekker dan... Kun je 10 minuten op de taxi wachten en 2 weken wachten op je geld

Maar je laat de andere argumenten voor het gemak maar weg? Kneus (als we dan toch gaan schelden)
pi_34548885
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:08 schreef Koewam het volgende:
Misschien dat je in die 5 minuten je aansluiting mist dat je ergens anders moet slapen of een uur moet wachten? Of te laat op je werk/school?

Kutuser.
Dan heb je je reis gewoon te strak gepland. Wat is nou 5 minuten? Heb je zo'n haast in je leven dat je geen 5 minuten kunt wachten?
pi_34548986
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:18 schreef Koewam het volgende:

[..]

Lekker dan... Kun je 10 minuten op de taxi wachten en 2 weken wachten op je geld

Kneus (als we dan toch gaan schelden)
geld hoef je niet te betalen, taxi-bedrijf declareert dat bij de NS
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34549005
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:08 schreef Koewam het volgende:

Kutuser.
Scheld je me nu uit?
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34550679
quote:
Omdat er een uurtje van de dag een overweg kapot was, wil nog niet zeggen dat het de hele dag ruk was.
Klopt, maar als ik minstens 3 keer per week overwegen langs een bepaald traject kapot aantref op verschillende tijden, dan is de kans groot dat mensen op andere tijden er ook last van hebben.
quote:
Anders is via Arnhem nog een prima optie, desnoods ook nog via Rotterdam, of ik nog ergere nood via Arnhem en Venlo.
Wie alternatieven heeft zal zelden over vertraging klagen aangezien hij toch op tijd op zijn bestemming komt. Die luxe hebben slechts weinig mensen.
quote:
Soms kan er beter een trein uitvallen zodat de treinen erna op tijd zijn, dan een vertraagde trein toch te laten rijden, met veel grotere gevolgen.
Soms ja. Niet regelmatig. Zolang ik wekelijks met uitval geconfronteerd wordt vind ik het onacceptabel. 1 keer per maand: ok. Maar om de dag is TE bizar.
quote:
ik ga niet naar duitsland voor vakantie dus tja...
Ik zag net een leuke quote in deze topic:
quote:
In Duitsland rijden op de drukke tracten net 1 trein per uur, stoptreinen soms zelfs maar 1x per 2 uur.
Hierom dus... als we dat in Nederland zouden doen reed ook alles 100 % op tijd.
quote:
Mensen moeten potjandorie eens wat geduld krijgen.
Als je op het perron staat en er wordt omgeroepen dat de trein 5, ja 5 miezerige minuten vertraging heeft beginnen hele volksstammen te zuchten en te steunen van ellende. Kutvolk.
Ik huil niet om 5 minuten. Ik zal je eens wat vertellen. Het spoorboekje geeft aan dat mijn trein om 7:00 komt, om 7:25 op zijn bestemming is en om 7:29 vertrekt de aansluitende trein die om 7:58 aankomt. Ik neem al een trein eerder, want met 8:28 kan ik theoretisch ook nog wel om half 9 op m'n werk zijn maar dat is al helemaal ondoenlijk met de NS.

De treinen rijden om het half uur. 5 minuten vertraging betekent dus gewoon 29 minuten wachten op de overstap. Dat is al niet miezerig meer he? Mijn reistijd is daardoor extreem opgelopen tot anderhalf uur (!). De aansluitende trein is vaak ook niet op tijd en ik moet tijd inhouden om te lopen. Reistijd: 2 uur in plaats van 5 kwartier. Ik moet ook nog eens terug. Dat is weer 45 minuten meer. Doe ik dat 5 keer per week, dan ben ik een slordige 8 uur langer onderweg door jou "miezerige 5 minuten". Stel dat ik 25 euro per uur verdien. Dat grapje kost me dus 200 euro per week. Of te wel 800 euro extra per maand. (Leuk detail: we praten hier over een afstand van hooguit 25 km. Ik heb de baan dan ook moeten laten schieten.)
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:38:47 #78
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_34551327
Ik heb in het afgelopen jaar (2005), ik heb het bijgehouden, 12x een vertraging van meer dan een half uur gehad, en twee keer dat ik niet eens meer naar huis kon (die keer in november en die keer eind december). Verder nog twee keer, vanwege ongelukken bij Amsterdam CS, drie uur en twee en een half uur vertraging in juni afgelopen jaar.

Oke, niet alles is de schuld van de NS, maar als ik de keren bekijk dat ik te laat op mijn werk kwam en hierdoor op mijn vingers getikt ben, of te laat op de faculteit kwam, voor college, zijn niet eens meer te tellen op vier handen ofzo. Dat is echt zo vaak gebeurd, en nee dan heb ik geen vijf minuten speling maar meestal langer. Maarja, dan zit ik ook op de drukste lijn van Nederland (Den Haag, Leiden, Schiphol, Amsterdam CS) en dan reis ik niet eens elke dag heen en weer, alleen als ik bij mijn ouders of vriend geslapen heb, want zelf woon ik wel in Amsterdam.

Gelukkig heb ik nog een OV, maar als ik die straks in moet leveren en vol moet gaan betalen, zorg ik wel dat ik zo snel mogelijk een autootje kan kopen... Kan ik tenminste nog mijn eigen spullen kwijt en moet ik niet de helft van de tijd staan.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_34551481
De trein en auto hebben ieder hun voordelen. De trein is goed op trajecten waar veel treinen rijden, je geen overstap hoeft te maken en begin- en eindbestemming dichtbij de stations liggen. Verder is de trein goed als je NAAR een grote stad moet. Ik zal bv niet met de auto naar Amsterdam gaan.

Zodra je moet overstappen, gebruik moet maken van meerdere vormen van openbaar vervoer en op trajecten reist met 1 trein per half uur of minder is het ronduit klote.

Een combinatie is daarom handig. Voordeeluren kaart om in de grote steden te komen en een auto voor de rest van de bestemmingen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_34551556
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:45 schreef Neuralnet het volgende:


Een combinatie is daarom handig. Voordeeluren kaart om in de grote steden te komen en een auto voor de rest van de bestemmingen.
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:13 schreef Neuralnet het volgende:


(Leuk detail: we praten hier over een afstand van hooguit 25 km. Ik heb de baan dan ook moeten laten schieten.)
ongeloofwaardig dit. Een baan laten schieten omdat de treinverbinding kut is. Koop een auto zou ik zeggen
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34551645
quote:
ongeloofwaardig dit. Een baan laten schieten omdat de treinverbinding kut is. Koop een auto zou ik zeggen
Had je de rest ook gelezen, dan had je opgemerkt dat de reistijd onevenredig lang werd. En ja, dat is reden om bepaalde banen niet te nemen. Zeker als ze niet alle reiskosten vergoeden en je dus als het ware loopt te werken voor de trein. Als starter op de arbeidsmarkt kan niet iedereen zich meteen een auto veroorloven. Dus ben ik een andere baan gaan zoeken die beter aansloot op mijn situatie.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_34551804
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef Rietvaerder het volgende:

Nou, ik reis nu al 1,5 jaar ELKE dag met de trein en bus en heb pas drie, ik herhaal, DRIE keer vetraging gehad van bij elkaar nog geen half uur!
Ik reis nu al drie weken (15 dagen dus) ELKE dag met de trein en heb al 7 keer vertraging had Waarvan zes keer meer dan een kwartier Maar natuurlijk nooit meer dan een half uur.

En daarvan reed drie keer de aansluiting recht voor mijn neus weg De reden dat trein 1 te laat was? "Zover ik kan zien rijden er alleen maar treinen voor ons, dus we staan in de file." "We staan even voor een rood sein."
Anders huur je ff incapabele logistieke planners in

Het is dat het met de auto helemaal niet te doen is
pi_34551828
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:53 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Had je de rest ook gelezen, dan had je opgemerkt dat de reistijd onevenredig lang werd. En ja, dat is reden om bepaalde banen niet te nemen. Zeker als ze niet alle reiskosten vergoeden en je dus als het ware loopt te werken voor de trein. Als starter op de arbeidsmarkt kan niet iedereen zich meteen een auto veroorloven. Dus ben ik een andere baan gaan zoeken die beter aansloot op mijn situatie.
Kijk, als jij geen zin hebt om te verhuizen voor een baan dan is dat jouw keuze. Maar ga dan niet janken dat je een baan moest laten schieten omdat de NS kut is

En die 800 euro die je misloopt (zie jouw geniale rekensommetje), kon je daar geen auto van kopen?
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34551892
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:13 schreef teknomist het volgende:

Probeer jij maar eens zo'n ontiegelijk grote, logge organisatie te besturen.
Als ze het niet kunnen dan moeten ze de prijs van de treinkaartjes er ook naar maken

Als de prijs met de helft omlaag gaat zal ik niet meer zeuren. Maar het is van de zotte dat ik bijna de helft van de dagen dat ik reis vertraging heb.
pi_34551941
quote:
Kijk, als jij geen zin hebt om te verhuizen voor een baan dan is dat jouw keuze. Maar ga dan niet janken dat je een baan moest laten schieten omdat de NS kut is
Leer lezen. De NS is niet kut omdat ik een baan liet schieten. De NS is kut omdat de reistijd onevenredig veel oploopt. Dat is iets anders.
quote:
En die 800 euro die je misloopt (zie jouw geniale rekensommetje), kon je daar geen auto van kopen?
Geld mislopen impliceert niet dat ik het geld krijg en heb als de NS WEL optijd is. Is het nu zo moeilijk?

Je bent niet echt van de slimste. Volgens jou moeten mensen zich maar aan de NS aanpassen in plaats dat zij een goede dienst leveren.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_34552038
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:07 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Leer lezen. De NS is niet kut omdat ik een baan liet schieten. De NS is kut omdat de reistijd onevenredig veel oploopt. Dat is iets anders.
en je doordat de reistijd onevenredig veel opliep je een baan moest laten schieten. Was dan verhuisd als die baan zo mooi was
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:15:36 #87
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_34552117
nou, het afgelopen half jaar heb ik bijna iedere dag wel vertraging gehad hoor. En nee dat lag niet alleen aan de NS, de syntus is even kut, of zelfs nog erger.
pi_34552142
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:13 schreef Neuralnet het volgende:
Ik huil niet om 5 minuten. Ik zal je eens wat vertellen. Het spoorboekje geeft aan dat mijn trein om 7:00 komt, om 7:25 op zijn bestemming is en om 7:29 vertrekt de aansluitende trein die om 7:58 aankomt. Ik neem al een trein eerder, want met 8:28 kan ik theoretisch ook nog wel om half 9 op m'n werk zijn maar dat is al helemaal ondoenlijk met de NS.

De treinen rijden om het half uur. 5 minuten vertraging betekent dus gewoon 29 minuten wachten op de overstap. Dat is al niet miezerig meer he? Mijn reistijd is daardoor extreem opgelopen tot anderhalf uur (!).
Je kan er lang en kort over ouwehoeren, maar als jij steevast je reist plant met slechts vier (!!!) minuten speling voor een overstap, dan moet je niet zeuren als dat regelmatig misgaat. Je hebt het toch over een trein, die samen met andere en met weer en wind op vaste rails moet rijden, en onderweg regelmatig moet stoppen om passagiers in en uit te laten.

En over je reistijd moet je ook niet zeuren want je kan natuurlijk altijd dichter bij je werk gaan wonen.
pi_34552205
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:07 schreef Neuralnet het volgende:

Je bent niet echt van de slimste.
mooi compliment
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:27:42 #90
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34552401
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:16 schreef Wriker het volgende:

[..]

Je kan er lang en kort over ouwehoeren, maar als jij steevast je reist plant met slechts vier (!!!) minuten speling voor een overstap, dan moet je niet zeuren als dat regelmatig misgaat. Je hebt het toch over een trein, die samen met andere en met weer en wind op vaste rails moet rijden, en onderweg regelmatig moet stoppen om passagiers in en uit te laten.

En over je reistijd moet je ook niet zeuren want je kan natuurlijk altijd dichter bij je werk gaan wonen.
ja verhuizen is ook lekker goedkoop
en hij zegt dat hij juist zijn reistijd vroeger inplant omdat die 4 minuten overstaptijd die hij heeft gewoon nooit red...

en ja, vaak zat meegemaakt dat de verbindingen voor geen reet meer kloppen door 5 minuten vertraging, als je bijvoorbeeld moet overstappen en je hebt 5 minuten vertraging, is de overstaptrein meestal weg, om even een voorbeeld te geven: in den bosch kan je overstappen op de trein naar arnhem. deze trein vertekt meestal 1 minuut nadat de trein naar utrecht is aangekomen en je kan overstappen. maar die trein naar utrecht heeft standaard 3 minuten vertraging. dus wat gebeurt er: als een trein langer dan 3 mminuten vertraging heeft dan word de trein genoteerd als vertraagd. aangezien de ene trein naar arnhem door de andere trein naar utrecht de term vertraagd kan krijgen (omdat ie zou wachten voor een verbinding), rijd ie door. dit is immers een van de plannetjes van de NS om minder vertraagde treinen te hebben. ofwel: mensen krijgen de kans niet om over te stappen en moeten een half uur wachten totdat er weer een trein gaat.

met het nieuwe spoorboekje word dit probleem trouwens nog erger, aangezien ze de intercity functies willen vermengen met sneltreinen en mensen meer zullen moeten gaan overstappen
en overstappen is geheit een ander woord voor vertraging...
put
your
clothes
on!
pi_34552440
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:16 schreef Wriker het volgende:

Je kan er lang en kort over ouwehoeren, maar als jij steevast je reist plant met slechts vier (!!!) minuten speling voor een overstap, dan moet je niet zeuren als dat regelmatig misgaat.
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Als de NS zegt dat je 8.11 aankomt en de volgende trein om 8.15 vertrekt, moet dat genoeg zijn. In vier minuten kun je desnoods Utrecht CS overrennen. Als de trein steevast te laat aankomt kan de NS de reistijden veranderen en/of overstaptijden vergroten. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Nu is het altijd maar gissen.

Ga je weg zoals het hoort dan kom je te laat op je afspraak. Ga je de volgende keer een half uur eerder weg, dan ben je er natuurlijk een half uur te vroeg omdat de trein op tijd rijdt
pi_34552501
In de Sp!ts stond deze maand nog een interessant stukje van die Rover-man. De NS zorgt ervoor dat er steeds meer treinen op tijd rijden. Allemaal leuk en aardig, maar dat is niet waar het om gaat. Het gaat erom dat steeds meer passagiers op tijd aan moeten komen. Als je ervoor zorgt dat de aansluiting op tijd vertrekt rijdt die trein weliswaar op tijd, maar een hoop passagiers moeten daardoor minimaal een kwartier (en soms een half uur) wachten.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:38:36 #93
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34552666
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:32 schreef ChrisJX het volgende:
In de Sp!ts stond deze maand nog een interessant stukje van die Rover-man. De NS zorgt ervoor dat er steeds meer treinen op tijd rijden. Allemaal leuk en aardig, maar dat is niet waar het om gaat. Het gaat erom dat steeds meer passagiers op tijd aan moeten komen. Als je ervoor zorgt dat de aansluiting op tijd vertrekt rijdt die trein weliswaar op tijd, maar een hoop passagiers moeten daardoor minimaal een kwartier (en soms een half uur) wachten.
ach weet je, ze proberen er allemaal zo leuk onderuit te komen. eers veranderen ze de omroep berichten naar "de trein komt over 20 minuten aaaaaan", dan zeggen ze dat alles op tijd rijd, maar de overstappen zijn tegenwoordig steeds minder... en ze doen moeilijk met kaartjes waar ze tot voor oktober nooit problemen mee hadden, en de ritprijzen zijn omhoog gegaan (van 1,10 euro naar 1,30 euro om van eindhoven beukenlaan naar eindhoven te reizen vind ik schandalig...)
put
your
clothes
on!
pi_34552823
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:38 schreef Jerruh het volgende:
ach weet je, ze proberen er allemaal zo leuk onderuit te komen. eers veranderen ze de omroep berichten naar "de trein komt over 20 minuten aaaaaan", dan zeggen ze dat alles op tijd rijd, maar de overstappen zijn tegenwoordig steeds minder... en ze doen moeilijk met kaartjes waar ze tot voor oktober nooit problemen mee hadden, en de ritprijzen zijn omhoog gegaan (van 1,10 euro naar 1,30 euro om van eindhoven beukenlaan naar eindhoven te reizen vind ik schandalig...)
Dat is idd nog het walgelijke.

Je betaalt je scheel voor een kaartje dat steeds duurder wordt, maar je hebt constant vertraging die nog niet eens fatsoenlijk wordt aangekondigd, je kunt daardoor nergens vanuit gaan en met een beetje pech sta je nog de hele reis ook.

De prijs is totaal niet proportioneel. De prijs die je met 40% korting krijgt, dát zou ik een fatsoenlijke prijs vinden. Zonder dat je daar dus een voordeelurenkaart voor hoeft te kopen. Want aan die kaart heb je ook niets als je moet gaan werken. Heb eens van de conducteur op m'n flikker gehad omdat ik een kaartje met korting had en de trein om 8.57 vertrok. Wat moet ik dan doen, voor 1 station een kaartje volle prijs kopen en daarna met korting? Dan ben ik net zo duur uit
pi_34553629
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:29 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Als de NS zegt dat je 8.11 aankomt en de volgende trein om 8.15 vertrekt, moet dat genoeg zijn. In vier minuten kun je desnoods Utrecht CS overrennen. Als de trein steevast te laat aankomt kan de NS de reistijden veranderen en/of overstaptijden vergroten. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Nu is het altijd maar gissen.

Ga je weg zoals het hoort dan kom je te laat op je afspraak. Ga je de volgende keer een half uur eerder weg, dan ben je er natuurlijk een half uur te vroeg omdat de trein op tijd rijdt
Dat hoort nou eenmaal bij reizen, je kan er niet van uit gaan dat je met 4 minuten speling op tijd komt. Als je met de auto reist en een veerboot over wil zorg je ook dat je ruim op tijd aanwezig bent. Of als je een vliegtuig wil halen. Dan laat je het niet op 5 minuutjes aankomen en ga je vervolgens klagen als je het niet gehaald hebt.

Dat NS er goed aan zou doen de overstaptijden te vergroten ben ik natuurlijk helemaal met je eens, maar dat is een beetje veel gevraagd, denk ik.
pi_34553736
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:29 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Als de NS zegt dat je 8.11 aankomt en de volgende trein om 8.15 vertrekt, moet dat genoeg zijn. In vier minuten kun je desnoods Utrecht CS overrennen. Als de trein steevast te laat aankomt kan de NS de reistijden veranderen en/of overstaptijden vergroten. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Nu is het altijd maar gissen.

Ga je weg zoals het hoort dan kom je te laat op je afspraak. Ga je de volgende keer een half uur eerder weg, dan ben je er natuurlijk een half uur te vroeg omdat de trein op tijd rijdt
Het is net met vliegen. Als een boekingsmaatschappij zegt dat je 50 minuten hebt, ga ik er vanuit dat ik dat haal. Ook al is het aan de andere kant van het vliegveld.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34554190
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:16 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Het is net met vliegen. Als een boekingsmaatschappij zegt dat je 50 minuten hebt, ga ik er vanuit dat ik dat haal. Ook al is het aan de andere kant van het vliegveld.
50 minuten is wat anders dan 5 minuten. Als je 50 minuten speling hebt voor een overstap, dan mag je aannemen dat je dat wel haalt. Zit er slechts 5 minuten tussen, dan zou ik toch kijken of ik niet wat eerder kan aankomen. Er hoeft maar 1 scheet te gebeuren en je haalt het al niet meer.
pi_34556456
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:31 schreef Wriker het volgende:
50 minuten is wat anders dan 5 minuten. Als je 50 minuten speling hebt voor een overstap, dan mag je aannemen dat je dat wel haalt. Zit er slechts 5 minuten tussen, dan zou ik toch kijken of ik niet wat eerder kan aankomen. Er hoeft maar 1 scheet te gebeuren en je haalt het al niet meer.
Vijftig minuten voor een vliegtuig is wat vijf minuten voor een trein is. Ietwat krapjes, maar je mag er vanuit gaan dat het lukt.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:55:59 #99
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34556550
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:31 schreef Wriker het volgende:

[..]

50 minuten is wat anders dan 5 minuten. Als je 50 minuten speling hebt voor een overstap, dan mag je aannemen dat je dat wel haalt. Zit er slechts 5 minuten tussen, dan zou ik toch kijken of ik niet wat eerder kan aankomen. Er hoeft maar 1 scheet te gebeuren en je haalt het al niet meer.
ja maar....
als je overstapt heb je geen keuze, je komt immers uit een trein en als die trein is vertraagd en de overstaptijd was 4 minuten, ben je de sjaak... en DAT is iets wat nog steeds regelmatig voorkomt...
en vooral op kleinere stationnetjes laten ze het snel afweten. ik sta zo vaak op beukenlaan dat een trein gewoon niet rijd en dat het niet eens word omgeroepen...
put
your
clothes
on!
pi_34557145
Natuurlijk heb je wel keuze. Een trein eerder nemen op het eerste deel van je reis, zodat je meer speling hebt voor de tweede!
pi_34558262
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:16 schreef Wriker het volgende:
Natuurlijk heb je wel keuze. Een trein eerder nemen op het eerste deel van je reis, zodat je meer speling hebt voor de tweede!
Zo kun je iedere vertraging afdoen. Twintig minuten overstaptijd, maar door vertraging je aansluiting gemist? Had je maar nog eerder weg moeten gaan.

De NS zegt dat een trein om x uur aankomt, dus dan mag je daar van uit gaan. Anders moeten zij hun treinen maar meer speling geven en op elk station vijf minuten laten staan.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:01:56 #102
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_34558604
Nou ik reis al zo'n 7 jaar met de NS en ik heb echt veel vertraging gehad. Ik heb zeker meer dan 150 euro terug gekregen, ben uiteindelijk maar gestopt met tellen. Moet wel zeggen dat het de laatste tijd best goed gaat (alleen geen goede aansluiting meer ggrrr, gek he dat je dan minder vaak je aansluiting mist. Je moet toch al half uur wachten).
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_34558819
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zo kun je iedere vertraging afdoen. Twintig minuten overstaptijd, maar door vertraging je aansluiting gemist? Had je maar nog eerder weg moeten gaan.

De NS zegt dat een trein om x uur aankomt, dus dan mag je daar van uit gaan. Anders moeten zij hun treinen maar meer speling geven en op elk station vijf minuten laten staan.
Wat dacht jij, ik reageer eerst en ga dan het topic eens lezen?
pi_34559136
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:08 schreef Wriker het volgende:

Wat dacht jij, ik reageer eerst en ga dan het topic eens lezen?
Wat dacht jij, ik weet niets zinnigs meer dus kom met een of andere vage smiley?
pi_34559644
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:18 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Wat dacht jij, ik weet niets zinnigs meer dus kom met een of andere vage smiley?
Als je nou even de moeite had genomen wat te lezen dan had je gezien dat het juist de hele tijd ging om een overstaptijd van slechts 5 minuten, en dat ik een paar berichten eerder al had geschreven dat een langere overstaptijd natuurlijk wel haalbaar moet zijn. Waar het om gaat is dat er mensen lopen te klagen als ze een krappe speling van 5 minuten niet halen, en niet begrijpen dat bij zo'n vorm van openbaar vervoer een stiptheid op de minuut nauwkeurig amper haalbaar is.

Kun je ons nog een beetje volgen, of moet ik het nog een keer samenvatten voor je?
pi_34560079
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:33 schreef Wriker het volgende:

Waar het om gaat is dat er mensen lopen te klagen als ze een krappe speling van 5 minuten niet halen, en niet begrijpen dat bij zo'n vorm van openbaar vervoer een stiptheid op de minuut nauwkeurig amper haalbaar is.

Kun je ons nog een beetje volgen, of moet ik het nog een keer samenvatten voor je?
Ik geloof dat ik op dit standpunt ook al meerdere keren mijn mening heb gegeven. Maar als je het niet kunt volgen, wil ik hem nog wel even herhalen.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:16:31 #107
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34561051
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:16 schreef Wriker het volgende:
Natuurlijk heb je wel keuze. Een trein eerder nemen op het eerste deel van je reis, zodat je meer speling hebt voor de tweede!
dan snap je iets niet...
stel dat je overstaptijd 4 minuten is en beide treinen rijden eens in het halve uur, dan schiet je niks op. dan kan je een half uur vroeger gaan ja, en dan ben je dus een half uur extra kwijt, een half uur dat met een betere overstapregime en een beetje klantgerichtheid te voorkomen is...
put
your
clothes
on!
pi_34561092
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:08 schreef Wriker het volgende:
Wat dacht jij, ik reageer eerst en ga dan het topic eens lezen?
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:18 schreef ChrisJX het volgende:
Wat dacht jij, ik weet niets zinnigs meer dus kom met een of andere vage smiley?
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:33 schreef Wriker het volgende:
Kun je ons nog een beetje volgen, of moet ik het nog een keer samenvatten voor je?
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:47 schreef ChrisJX het volgende:
als je het niet kunt volgen, wil ik hem nog wel even herhalen.
Ga je nou al m'n reacties beantwoorden met wat ik schreef? "Wat je zegt ben je zelf"? Je doet je avatar eer aan!
pi_34561222
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:16 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dan snap je iets niet...
stel dat je overstaptijd 4 minuten is en beide treinen rijden eens in het halve uur, dan schiet je niks op. dan kan je een half uur vroeger gaan ja, en dan ben je dus een half uur extra kwijt, een half uur dat met een betere overstapregime en een beetje klantgerichtheid te voorkomen is...
Natuurlijk schiet je dan wel iets op. Dan heb je 34 minuten overstaptijd in plaats van 4 minuten. Wedden dat je die wel haalt?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:25:01 #110
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34561302
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:22 schreef Wriker het volgende:

[..]

Natuurlijk schiet je dan wel iets op. Dan heb je 34 minuten overstaptijd in plaats van 4 minuten. Wedden dat je die wel haalt?
joh.... die tijd heb je ook als je de trein nota bene mist...
put
your
clothes
on!
pi_34562028
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:17 schreef Wriker het volgende:

Ga je nou al m'n reacties beantwoorden met wat ik schreef? "Wat je zegt ben je zelf"? Je doet je avatar eer aan!
Bedankt voor het compliment Ik ben in het echt idd ook zo lief
pi_34562395
Wriker en ChrisJX, doe eens niet dat schelden tegen elkaar. Jullie verpesten het hele topic met die onzin.
pi_34565088
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:54 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Bedankt voor het compliment Ik ben in het echt idd ook zo lief
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34568714
quote:
en je doordat de reistijd onevenredig veel opliep je een baan moest laten schieten. Was dan verhuisd als die baan zo mooi was
Het was 1 van de factoren. Erg offtopic hier. Waar het om gaat is dat het "argument" "je kan toch verhuizen" NOOIT een rechtvaardiging kan zijn voor wanprestatie van een vervoersbedrijf. Als ik 1 uur wil reizen, dan doe ik dat. Als de NS belooft mij in een uur op de plaats van bestemming te brengen, dan ga ik een wederzijdse overeenkomst aan door voor DIE reis te betalen. Doe ik er vervolgens TOCH 2 uur over, dan voel ik me genaaid omdat het product onbruikbaar is. Het wel of niet kunnen verhuizen doet hier totaal niet ter zake.
quote:
Je kan er lang en kort over ouwehoeren, maar als jij steevast je reist plant met slechts vier (!!!) minuten speling voor een overstap, dan moet je niet zeuren als dat regelmatig misgaat.
Draai het eens om: de NS plant zijn dienstrooster ZO dat er slechts 4 minuten tussen zit terwijl ze weten dat ze het niet waar kunnen maken. De klant structureel een half uur laten wachten als het misgaat is onacceptabel, dus zullen er ervoor moeten zorgen dat die 4 minuten minstens 14 minuten wordt. Een bedrijf hoort een acceptabele dienst te leveren. Ik hoef het niet te dulden dat men slechts een halve dienst levert en ik me daaraan met het onmogelijke moet aan moet passen. 5, 10 of zelfs 15 minuten eerder weggaan is een optie. Elke dag 2 keer 30 minuten op een station in de vrieskou blauwbekken NIET.
quote:
ja verhuizen is ook lekker goedkoop
en hij zegt dat hij juist zijn reistijd vroeger inplant omdat die 4 minuten overstaptijd die hij heeft gewoon nooit red...
Inderdaad. Verhuizen is slechts een drogargument om een inferieur product te verbergen. De strekking in mijn betoog was juist dat voor veel mensen vroeger inplannen het extra inplannen van minstens een half uur betekent en hoe DAT ervoor kan zorgen dat een bestemming zo goed als onbereikbaar wordt.

Een uur reizen is net te doen. Maar als je moet overstappen, dan moet je in sommige gevallen 2 keer een half uur erbij tellen wil je enigszins op tijd kunnen komen. Mensen denken al heel gauw: dan ga je toch 5 minuten eerder weg. Dat kan dus niet als de trein eens per half uur rijdt.
quote:
met het nieuwe spoorboekje word dit probleem trouwens nog erger, aangezien ze de intercity functies willen vermengen met sneltreinen en mensen meer zullen moeten gaan overstappen
en overstappen is geheit een ander woord voor vertraging...
Daar komt nog bij dat een sneltrein er veel langer over doet. De vertraging wordt ingebouwd in de reis. Langer stilstaan bij stations, meer stoppen en langzamer rijden. Ritten van een uur duren straks 40 + 35 minuten. En tussen die 2 treinen moet je weer een overstapbuffer nemen waardoor de reistijd akelig dicht bij de 2 uur gaat liggen. Er zijn gewoon mensen die niet begrijpen dat zulke dingen voor een eenmalige reis naar hun verre oma geen probleem is, maar als forens is een dergelijke dienst onbruikbaar.
quote:
Dat hoort nou eenmaal bij reizen, je kan er niet van uit gaan dat je met 4 minuten speling op tijd komt. Als je met de auto reist en een veerboot over wil zorg je ook dat je ruim op tijd aanwezig bent. Of als je een vliegtuig wil halen. Dan laat je het niet op 5 minuutjes aankomen en ga je vervolgens klagen als je het niet gehaald hebt.
Zoals ik al zei gaat het om 5 minuten OF 35 minuten. Het is NIET acceptabel om te verwachten dat iemand elke reis 35 minuten vertraging, want vertraging is het ten opzichte van de klant, incalculeert.

Je vergelijking met het vliegtuig gaat helemaal mank. Voor een dergelijke eenmalige reis boeit dat half uurtje niet. En ja, ik sta 2 uur van te voren bij Schiphol voor een reis van 9 uur. Een forens die 2 keer per dag, 10 keer per week dat half uurtje mist bij een binnenlandse forensenreis heeft toch een ander probleem. Ook met de auto en de veerpont sla je de plank mis: op basis van ervaring kan ik in plaats van 5 minuten 10 minuten speling nemen zodat de veerpont niet zonder mij vertrekt door een file. Bij treinen is het OF OF: 5 minuten speling of een half uur EN geldt dat de reistijd onevenredig toeneemt.
quote:
Als je nou even de moeite had genomen wat te lezen dan had je gezien dat het juist de hele tijd ging om een overstaptijd van slechts 5 minuten, en dat ik een paar berichten eerder al had geschreven dat een langere overstaptijd natuurlijk wel haalbaar moet zijn.
Als JIJ de moeite neemt om te leren lezen dan had je opgemerkt dat er keuze is tussen 5 OF 35 minuten en dat het laatste theoretisch wel haalbaar is maar onacceptabel voor een reis die je meerdere malen per week moet afleggen. Het verdubbelt je reistijd en dat boeit niet als ik 1 keer per jaar met een vliegtuig naar de USA ga, maar wel als ik honderden malen per jaar naar mijn werk moet.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 29 januari 2006 @ 10:47:55 #116
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_34573352
Blijven drinken jongens.... blijven drinken.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:10:16 #117
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34591161
Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.

Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.

vr. : Glanerburg-Enschede-Utrecht-Eindhoven
za.: Den Bosch-Utrecht-Deventer-Zwolle-Ljouwert
zo.: It Hearrenfean-Zwolle-Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34591448
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:33 schreef Wriker het volgende:

[..]

Als je nou even de moeite had genomen wat te lezen dan had je gezien dat het juist de hele tijd ging om een overstaptijd van slechts 5 minuten, en dat ik een paar berichten eerder al had geschreven dat een langere overstaptijd natuurlijk wel haalbaar moet zijn. Waar het om gaat is dat er mensen lopen te klagen als ze een krappe speling van 5 minuten niet halen, en niet begrijpen dat bij zo'n vorm van openbaar vervoer een stiptheid op de minuut nauwkeurig amper haalbaar is.

Kun je ons nog een beetje volgen, of moet ik het nog een keer samenvatten voor je?
Daar kan ik inkomen, maar dan moet de NS ook geen reisadviezen doen met een overstaptijd van 5min als je een reis via de reisplanner raadpleegt.

Want daar zou ik toch vanuit van moeten kunnen gaan dat het klopt.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34591592
Kl*te imago ...en dan?

Hier posten ook alleen maar whiners over hun vertragingen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 29 januari 2006 @ 20:23:41 #120
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34591651
openbaar vervoer sucks donkeyballs....
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  zondag 29 januari 2006 @ 20:26:36 #121
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34591743
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:10 schreef MREn het volgende:
Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.

Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.

vr. : Glanerburg-Enschede-Utrecht-Eindhoven
za.: Den Bosch-Utrecht-Deventer-Zwolle-Ljouwert
zo.: It Hearrenfean-Zwolle-Enschede.
Waarom via Deventer naar Zwolle?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 29 januari 2006 @ 20:40:44 #122
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34592277
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:26 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Waarom via Deventer naar Zwolle?
Omdat ik nog niet wist of ik naar huis ging of naar een verjaardag, en mn vriendin pas in Apeldoorn belde dat het toch wel gezellig was en of ik ook wou komen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 29 januari 2006 @ 20:41:09 #123
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34592294
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:40 schreef MREn het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet wist of ik naar huis ging of naar een verjaardag, en mn vriendin pas in Apeldoorn belde dat het toch wel gezellig was en of ik ook wou komen.
Ah op die manier. Deventer.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 29 januari 2006 @ 20:48:35 #124
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34592634
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:18 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Daar kan ik inkomen, maar dan moet de NS ook geen reisadviezen doen met een overstaptijd van 5min als je een reis via de reisplanner raadpleegt.
Iedereen snapt toch wel dat geen enkel bedrijf een zekerheid kan bieden van 100%?

Als NS een reisadvies geeft met 5 minuten overstaptijd, kun je zelf toch ook wel bedenken dat de kans dat je die niet haalt groter is dan een relatie met een tijd van 20 minuten wachten?

Eigenlijk is het een erg gemakkelijke afweging: biedt je je reizigers een overstaptijd van 5 minuten die in 90% van de keren gehaald wordt, en 10% van de keren een vertraging van 30 minuten oplevert, of bied je een overstaptijd van 20 minuten, waardoor je kans op een gehaalde overstap toeneemt naar 98% en je nog maar in 2% van de keren 30 minuten vertraging hebt.

Resultaat: je bent elke dag 20 minuten langer onder weg, terwijl je in nog een vijfde van je aantal reizen profijt hebt van die 20 minuten wachten, ik zou het wel weten hoor.
quote:
Want daar zou ik toch vanuit van moeten kunnen gaan dat het klopt.
Maar zoals ik al stelde: geen enkel bedrijf kan 100% beschikbaarheid garanderen. En sommige bedrijven zijn daar vatbaarder voor dan anderen. Een ondergrondse waterleiding heeft nu eenmaal minder last van externe factoren dan een trein reizigers, die gebonden is aan specifieke infra.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 29 januari 2006 @ 20:50:17 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34592710
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:41 schreef Jaguarized het volgende:

Deventer.
Qua overstappen prima station, alleen jammer van de vertragingingsgevoeligheid wegens het hebben van slechts één perron.

Gelukkig is de IC uit Twente zelden te laat
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34604294
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:10 schreef MREn het volgende:
Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.

Dit weekend weer eens nul minuten vertraging, zoals ik wel vaker heb.

vr. : Glanerburg-Enschede-Utrecht-Eindhoven
za.: Den Bosch-Utrecht-Deventer-Zwolle-Ljouwert
zo.: It Hearrenfean-Zwolle-Enschede.
In het weekend heb ik idd ook zelden vertraging
pi_34604428
quote:
Op zondag 29 januari 2006 20:48 schreef MREn het volgende:
*verhaal*
Dus als ik van Enschede naar Maastricht wil, moet ik 4 keer overstappen. En dan moet ik 20 minuten overstap tijd nemen ?? lekker lange reis wordt het dan. Ik snap wel wat je bedoelt, maar in sommige gevallen is dat onmogelijk, en de ns moet dan gewoon niet zo'n adviezen doen als ze 90% van de keren de aansluiting niet halen. (trein van roermond-nijmegen nijmegen-zwolle)
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  maandag 30 januari 2006 @ 16:35:44 #128
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34616769
quote:
Op maandag 30 januari 2006 08:04 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Dus als ik van Enschede naar Maastricht wil, moet ik 4 keer overstappen.
Nee, slechts één keer, en wel in Utrecht, ruim kwartier wachttijd, haal je gegarandeerd.
quote:
En dan moet ik 20 minuten overstap tijd nemen ?? lekker lange reis wordt het dan. Ik snap wel wat je bedoelt, maar in sommige gevallen is dat onmogelijk, en de ns moet dan gewoon niet zo'n adviezen doen als ze 90% van de keren de aansluiting niet halen. (trein van roermond-nijmegen nijmegen-zwolle)
In veel gevallen kan een trein ook niet op andere tijden rijden omdat deze zo ingevlochten zit tussen andere treinseries en enkelspoors baanvakken.

Juist de trein Roosendaal-Zwolle is daar een prima voorbeeld voor: de overstap in Den Bosch (dus vanaf Eindhoven richting Nijmegen) is al jaren kut, maar die trein kan gewoon niet vijf minuten later weg ivm drukte Arnhem, enkelspoor Ravenstein, kritieke aansluitingen in Zutphen, Deventer en krappe keertijd in Zwolle.

En NS kan best een advies geven met 5 minuten overstap tijd, ze weten toch niet welke aansluitingen wel gehaald worden en welke niet, dus standaard een reisadvies dat 20 minuten vertraging in calculeert voor elke trein lijkt me weinig reëel. Ik ken ook overstappen van 3 minuten waarbij de ene trein 200 meter voor de andere staat, die mis ik nooit, en er zijn overstappen van 5 minuten waarbij ik weet dat die inderdaad vaker dan wenselijk de mist in gaat. En om dat laatste geval nog interessanter te maken: dat is nog niet eens de schuld van NSR maar van Syntus omdat die barrels van hun maar 120 kunnen.

Maar jij mag best met 20 minuten vertraging per overstap rekenen hoor, ik doe het nooit. Alleen bij belangrijke zaken, ga ik een uur eerder, maar ik denk dat ik de afgelopen vijf jaar maar een keer of tien die marge nodig heb gehad (overstap op 1x/uur busverbinding), en dan heb ik het over 10 keer op zo'n 200 a 250 reizen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')