Zelfs al rijdt de komende 3 jaar elke trein op tijd, dan nog zal het een hele tijd duren voor het imago verandert.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:15 schreef gekjongk het volgende:
Van dat imago zullen ze niet snel afkomen, het enigste is om de treinen WEL op tijd te laten rijden. Maar of dat ooit werkelijkheid zal worden? Who knows...
In mijn vorige post heb ik ook de NS gebruikt, maar dit geldt voor meer bedrijven natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:33 schreef Sjwing het volgende:
ff los van het ns voorbeeld, het gaat om het imagoprobleem dat een bedrijf of merk kan oplopen
neem buckler (ik weet het, dat gaat niet want het is van de markt)...imagoschade nooit meer goed gekomen
of worldonline...
ik vraag me af....stel dat je het als bedrijf beter gaat doen (je rijdt steeds vaker op tijd) maar het imago blijft. Hoe kun je dit bij een grote groep mensen dan were goed gaan doen.
vond de mp3 suggestie nog wel een goede trouwens
Precies, Nederlanders zijn gewoon zeikerds en dat is echt ons zwakste eigenschap. Huilen om die 5 minuten vertraging zit blijkbaar in ons bloed en áls het goed gaat, nog steeds zeiken. Dan verplaats je het gezeik alleen naar het kutweer, rookzuilen e.d.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:35 schreef Vava het volgende:
[..]
Zelfs al rijdt de komende 3 jaar elke trein op tijd, dan nog zal het een hele tijd duren voor het imago verandert.
En als je pech hebt, neemt ie alle inzittenden van die betreffende trein met zich mee, nee dank je dusquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:39 schreef -_Tommy_- het volgende:
voorbeeld nemen aan Japan... daar pleegt een machinist bijna hari kiri als ie 5 minuten te laat is...
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:41 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
En als je pech hebt, neemt ie alle inzittenden van die betreffende trein met zich mee, nee dank je dus.
Ik reis 3 tot 4 keer per week met de trein, toch heb ik weinig vertraging en als ik dan vertraging heb kan ik nog geld terug krijgen ook! Denk ook aan het feit dat er zoveel kan gebeuren waar de NS geen invloed op heeft en ook niet kan hebben.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:43 schreef Wackyduck het volgende:
De treinen hebben bijna altijd een paar minuten vertraging, zolang ze niet in staat zijn om een week lang de trein waarmee ik ga op tijd te laten rijden hebben ze niet veel recht op een erg positief imago. Maar misschien doet de nieuwe dienstregeling wonderen.![]()
Snel een vergoeding geven in plaats van dom gedoe met formulieren, daar ben ik wel voor. Sowieso bij kleine ongemakken, een kleine vergoeding kan zoveel doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:52 schreef p-etr-a het volgende:
Beetje meer klantvriendelijkheid kan een hoop doen met de mensen. Nu is het overdreven om gratis mp3-spelers weg te geven, maar het zou bijvoorbeeld makkelijker moeten zijn om geld terug te krijgen. Stel: je hebt vertraging, dan moet je nu een formulier invullen om je geld terug te krijgen et cetera. Dat is een hoop gedoe. Als het nou zo zou zijn dat je in dat geval naar een balie toe kunt gaan om te vertellen hoe het zit en dan meteen je geld terugkrijgen op vertoon van je vervoersbewijs, dan helpt dat stukken. Gratis koffie vind ik ook een mooie optie.
Voor wat betreft andere bedrijven: gratis klantenservice (geen 'servicenummer' dus), snelle hulp, klanten altijd goed op de hoogte houden, dingen aanbieden als geld terug/korting wanneer het echt niet door de beugel kan wat een overlast de klant heeft e.d. Een slecht imago komt altijd ergens vandaan!
Dat scheelt wel inderdaad. Ik heb er wel over nagedacht om een hele stapel van die geld-terug formulieren in huis te halen met een stapeltje kopieën van mijn OV-studentenkaart, maar het is er nog niet van gekomen en telkens als ik vertraging heb, heb ik er geen zin in.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:18 schreef Vava het volgende:
[..]
Snel een vergoeding geven in plaats van dom gedoe met formulieren, daar ben ik wel voor. Sowieso bij kleine ongemakken, een kleine vergoeding kan zoveel doen.
Bij de NS heb ik een abonnement dus ik kan via de website die vergoeding aanvragen, dan is het meestal wel binnen een week rond. Maar als je geen abonnement hebt moet je het via een formulier doen, dan is de stap om geld terug te vragen groter natuurlijk.
Dit zijn ze nu toch ook weer langzaam aan het terugbrengen? Ik heb al 2 keer weer een karretje door de trein gehad, en nu hebben ze wel een koffie automaat erin in plaats van kannen met oude koffiequote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:34 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik was wel blij met die koffie in de trein
Eigenlijk zou je dat gewoon moeten doen. De NS zit er niet mee dat mensen wat dat betreft wat lui zijn, ze geven toch geld terug bij vertraging? Dat veel mensen de moeite niet nemen is dan best jammer.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:24 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat scheelt wel inderdaad. Ik heb er wel over nagedacht om een hele stapel van die geld-terug formulieren in huis te halen met een stapeltje kopieën van mijn OV-studentenkaart, maar het is er nog niet van gekomen en telkens als ik vertraging heb, heb ik er geen zin in.
Inderdaad, misschien zou het ze zelfs stimuleren om maatregelen te nemen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:36 schreef Vava het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je dat gewoon moeten doen. De NS zit er niet mee dat mensen wat dat betreft wat lui zijn, ze geven toch geld terug bij vertraging? Dat veel mensen de moeite niet nemen is dan best jammer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |