quote:VAN BASTEN VERRAST WEDEROM MET VOORSELECTIE
Wat niemand nog voor mogelijk had gehouden, gebeurde gisteren toch. Marco van Basten heeft met zijn voorselectie voor de oefenwedstrijd tegen Rusland van 7 februari toch voor enkele daverende verrassingen gezorgd. Desgevraagd wilde Van Basten de selectie van de nieuwelingen toelichten.
"Je speurt in de eredivisie toch altijd naar spelers die nog hongerig zijn en die nog te kneden zijn. Ik denk die gevonden te hebben in Luigi Bruins en Andwelé Slory. Slory is snel en kan prima als rechterspits fungeren, toch een positie waar we problemen hebben. Van Persie moet namelijk op links, Kuijt is geblesseerd en Babel niet in vorm. Dan komt Slory vanzelf in beeld. Luigi Bruins is ook gebeld door Italië, dus dat was wel een kwestie van snel handelen. Edson Braafheid wordt niet voor niets door Anderlecht begeerd, dus die wil ik ook eens aan het werk zien."
Een ander verhaal was het toevoegen van twee debutanten van Vitesse. Van Basten: "Ja, daar spelen de blessures van Kuijt en Vennegoor of Hesselink ook een rol in. Ik wilde een reservespits, liefst iemand die een beetje groot is. Aad de Mos belde me toen en zei dat ik Anduele Prijor moest nemen. Een Eijkelkamp met meer techniek. Nou ja, FC Twente staat onder Eijkelkamp vrij hoog en speelt al behoorlijk technisch, dus dan moet Prijor nog beter zijn. In datzelfde gesprek zei De Mos dat ik Civard Sprockel ook kon proberen, als die tenminste naast een ervaren vent staat. Die ga ik dus koppelen aan André Ooijer."
De selectie van Daley Blind, zoon van de gewezen Ajacied Danny, moet volgens Van Basten in een ander licht worden gezien. "Ja, ik wil daarmee een impuls geven aan de Ajax-opleiding. Daarmee ziet iedere jeugdspeler in Amsterdam, tot de jongste jongetjes aan toe, dat het nog altijd kan. Voor Daley is het vooral een mooi leermoment."
Tevens wekte Van Basten verbazing met het selecteren van Jonathan De Guzman en Leonardo. "Ik vrees alleen dat ze zullen afvallen, omdat de Nederlandse paspoorten nog niet rond zijn. Maar ook dit is een signaal. Alle buitenlanders in Nederland die nog geen international zijn, zien zo dat ik ze ook serieus volg. Zo voelen die jongens zich niet gepasseerd, " aldus Van Basten, die ook overweegt de Canadees Jacob Lensky van Jong Feyenoord een kans te geven.
Tot slot selecteerde Van Basten ook Berry Powel van De Graafschap. "Ik wilde toch drie spitsen. En Powel maakt zijn doelpuntjes. Rob Witschge heeft veel vrijdagavonden scoutend doorgebracht in de eerste divisie en ook dit is weer een signaal. Niemand in de eerste divisie zal nu nog denken dat ze geen kans maken. Wie presteert, komt in beeld."
Komende zaterdag maakt Van Basten de definitieve groep van 18 spelers bekend.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:19 schreef vitessezuid113 het volgende:
Prijor en Sprockel in oranje![]()
Rachid Bouaouzan werd gister ook al genoemd als mogelijke international voor Van Basten , dit bij Voetbal insite.
Maar zo zijn er nog wel meer namen te bedenken Vlug , Vorm , Krul etc etc![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:19 schreef vitessezuid113 het volgende:
Prijor en Sprockel in oranje![]()
Rachid Bouaouzan werd gister ook al genoemd als mogelijke international voor Van Basten , dit bij Voetbal insite.
Maar zo zijn er nog wel meer namen te bedenken Vlug , Vorm , Krul etc etc![]()
Ik had eigenlijk een schitterend artikel van je verwacht.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:11 schreef Heerlijkheid het volgende:
Misschien kan er even een korte titel aan dit topic worden gegeven, voor de herkenbaarheid. Iets zoals: Het nieuws van morgen.
(verkapt schopje van het beste topic dat VBL ooit heeft gehad)
quote:Uitslag komt niet
De voetbalquiz die de mods van Fok met kerst organiseerden lijkt op een fiasco uit te lopen. Tientallen users wachten al een week in spanning op de uitslag, maar de modjes laten niks meer van zich horen. Naar nu pas bekend is geworden, blijken ze ten prooi zijn gevallen aan een woedende Wim Suurbier, die het drietal opzocht toen ze in conclaaf waren om de uitslag van de quiz op te maken. De Ajacied uit de gouden zeventiger jaren drong de woning van Messenga binnen en sloeg wild om zich heen. Blauwe ogen en gekneusde ribben waren het gevolg. Suurbier voegde de hevig verbauwereerde en murw geslagen modjes toe dat hij in zijn voetballoopbaan wel degelijk goede voorzetten had afgeleverd en was woedend dat een vraag over zijn traptechniek in de Fok-quiz was opgenomen.
Of het ooit nog komt tot een uitslag van de quiz is nog maar de vraag.
Rubbereend, die niet bij het tragische voorval aanwezig was, heeft van Messenga en RayMania alle bescheiden gekregen, maar kan met de papieren niet veel uitrichten. "Ze zitten te veel onder het bloed. Ik vrees dat we de uitslag van de VBL-quiz maar moeten vergeten", zo zei hij spijtig.
Jammer dat de uitslag er al isquote:
quote:Zelf in de oorlog moeten de competities doorgaan
De Belgische bezetters hebben besloten dat de voetbalcompetities in Nederland en Duitsland gewoon doorgang zullen vinden. Alleen zullen de UEFA-tickets voor de UEFA-cup en de Champions League naar de belgische competitie gaan, waardoor deze uitkomt op 4 plaatsen voor directe plaatsing Champions League, 4 plaatsen voorronde Champions league en 8 plaatsen voor in de UEFA-cup.
De UEFA heeft nog geen uitspraak over gedaan, maar verwacht wordt dat de oprukkende belgische troepen binnen enkele weken Zwitserland zullen zijn binnengetrokken, en daarmee het kantoor van de UEFA zullen bezetten. Naar alle waarschijnlijkheid zal het EK van 2016 naar Belgie gaan, waardoor het land ook direct geplaatst is. Ook zal er dan een regel worden ingevoerd, dat in elke voetbalcompetitie minimaal 100 belgische spelers moeten voetballen. De finale van de Champions League zal gespeeld worden in het Constant Vanden Stock Stadion, en de finale van de UEFA-cup in het Feniks Stadion van RC Genk.
quote:Ten Cate per direct weg.
Niet Witte Tyfushond (Sneijder vs Sparta), Kankerneger (Perez tijdens FC Twente), Fucking Cockroach (Sneijder tegen Feyenoord) maar het Heil Fuhrer van Heitinga eergisteren in de 2-2 wedstrijd tegen Werder Bremen (tegen de niet al te frisse scheidsrechter, dat wel) zorgt er nu voor dat Ajax eindelijk stappen onderneemt tegen de trainer en selectie.
Allereerst zal Henk ten Cate zijn dienstverband per direct beeindigen, volgens Jaakke "kan Henk wegens de scheldpartijen tegen zijn eigen spelers (Feyenoord thuis red.) ,waardoor Emanuelsson boos zijn contract inleverde en uit rancune naar Feyenoord overstapte (Huntelaar kon nog net behouden worden red.), niet langer gehandhaaft worden. Henk geeft het verkeerde beeld en kan zich maar moeilijk aanpassen, de spelers nemen hem niet meer serieus".
Zeker vanwege de slechte reeks van spel en discipline na de winterstop was Ten Cate sowieso bezig aan zijn laatste maanden bij Ajax.In de afgelopen periode werd nipt gewonnen van Utrecht (1-0 rood voor Grygera, geseponeerd) en verloren van ADO den Haag (3-2, tegen 9 man van ADO, rood voor Vreven in minuut 5 en voor Rankovic in de 75e). Er was het 2-1 verlies was in Groningen (rood voor Perez en 2x geel voor Heitinga en Ten Cate naar de tribune verwezen), de winst na penalties van Haarlem in de beker (0-0) en het smadelijke 2-3 thuisverlies tegen Feyenoord (Rood voor Sneijder en Stekelenburg in dezelfde minuut, 2x geel voor Emanuelsson), het publiek morde al weer en de media doopt de pen reeds weer in bloed, Jaakke en van Geel konden niet anders dan Ten Cate na 8 maanden de laan weer uit te sturen. Voorlopig neemt Leo "ik kom weer thuis" Beenhakker de taken over en zal hij op disciplinair gebied bijgestaan worden door Jomanda, Emile Ratelband en nog een nader te bepalen positiviteitstrainer.
"We hebben de trein gemist", aldus Jaakke, "PSV presteerde zeer matig na de winterstop en indien we 9 punten meer hadden gehaald, hadden we PSV kunnen inhalen of gelijk kunnen komen. Nu staan we slechts 6e en moeten we maar hopen dat de selectie weer in het gareel te krijgen is."
Inderdaad AZ (de nieuwe koploper) laat zien dat een slechte reeks helemaal niet het einde van het seizoen betekent en dat wanneer een club zijn eigen spel blijft spelen men niet al in december/januari gefrustreerd over het veld hoeft te lopen. Het is tijd voor nieuwe mensen bij Ajax, met de juiste mentaliteit, die wat positievere invloed uitoefenen op de selectie, Stam is een waardevolle toevoeging op sportief gebied, maar heeft weinig overwicht op de jeugdige selectie. Met het snelle vertrek van Roger (Getafe) Gabri (Valencia) en Grygera (Lazio) is de gemiddelde leeftijd weer gedaald en zit men verlegen om ervaren krachten. Zeker omdat het Ajax niet lukte snel waardige vervanging aan te trekken en Davids liever voor de centen in Londen bleef.
Het seizoen is zeker nog niet verloren, maar er moet echt wat gebeuren. Sneijder is voetballend de beste speler bij Ajax, maar gezien zijn disciplinaire verleden geen waardige toevoeging aan het elftal, misschien dat een vertrek ala van Persie (Feyenoord naar Arsenal) een aantal seizoenen geleden een positieve invloed kan uitoefenen op zijn mentaliteit. In dat licht is de verregaande interesse van Barcelona (inmiddels naar verluidt 15 miljoen geboden), HSV en Liverpool misschien niet eens zo slecht voor de toekomst van Ajax.
In 2007-2008 is er weer kans. Hopelijk gebruiken Jaakke en van Geel de komende maanden goed om het elftal mentaal gebalanseerder te maken.
Jan Amsterdammer, 16-2-2007 voor Het Algemeen Dagblad.
Bron: De commercie in de voetballerij draaft doorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zie dat geweldige bestuur van Feyenoord er ook nog toe in staat in de zoektocht naar geld.
Ze zijn toch al druk bezig met de uitverkoop van onze club op allerlei terreinen.
Ik zie Peter Bosz al op een persconferentie:
'Dit nieuwe plan genereert ontzettend veel inkomsten die wij zo hard nodig hebben om aan te haken bij de top-5, voor Feyenoord het hoogst haalbare, voortaan zal Feyenoord door het leven gaan als Tena Lady Feyenoord, deze fabrikant van medische hulpmiddelen voor vrouwen past goed bij Feyenoord omdat onze selectie toch al voetbalt als een stel wijven, met dit sponsorcontract is een bedrag van 6 miljoen euro gemoeid. Voor Feyenoord is een dergelijk sponsorcontract onontbeerlijk, dit moet je als echte supporter gewoon begrijpen, anders heb je niet het beste voor met Feyenoord en ben je geen echte supporter.'![]()
(Of iets van die strekking).
Waarom kwam het nu niet uitquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:45 schreef WeebI het volgende:
[..]
Als dit uitkomt ga ik streaken tijdens Real - Barça in 2007
Nou, deels... Op 2 januari 2007 liet ik Sprockel in Oranje komen ( Krantenberichten over nog te komen voetbalgebeurtenissen ) en dat was een maand later bijna zo.quote:
Meen je dat nou?? Was ik alweer vergeten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, deels... Op 2 januari 2007 liet ik Sprockel in Oranje komen ( Krantenberichten over nog te komen voetbalgebeurtenissen ) en dat was een maand later bijna zo.![]()
( http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/34108 )
En Slory later die zomer ook... ( http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/37732 )
En De Tolk had de transfer van Charisteas naar Feyenoord al voorspeld!
Als ik zóveel onzin in 1 post zou stoppen, zou er ongetwijfeld ook wel per ongeluk íets van uit kunnen komenquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:00 schreef methodmich het volgende:
Ja, zie Krantenberichten over nog te komen voetbalgebeurtenissen
Al had jij gewacht tot de winterstop.
quote:Ook Jaap Stam keert terug op het veld
Het ongekende succes van Marc Overmars bij Go Ahead Eagles heeft bij FC Zwolle tot een onverwachte rentree gezorgd. Jaap Stam heeft na enkele gespreken met trainer Jan Everse ook besloten de voetbalschoenen weer op te zoeken.
Go Ahead Eagles is na de slechte competitiestart ongeslagen. Dit succes is voor een groot deel toe te schrijven aan de terugkeer van Marc Overmars in de Adelaarshorst. De vleugelaanvaller voert zowel de klassementen voor doelpunten als assists aan. Het recente succes heeft inmiddels ook bondscoach Bert van Marwijk naar de Adelaarshorst gebracht.
,,Dit succes voor onze aartsrivaal is onverkropbaar'', meldt trainer Jan Everse bij een persconferentie. ,,Daarom hebben wij aan Jaap gevraagd of hij onze defensie wilde versterken. ,,Hij heeft lang getwijfeld, maar het succes van zijn oud-teamgenoot bracht ook bij de verdediger het heilige vuur terug.''
De verdediger is blij dat hij weer op het veld kan staan. ,,Ik ben erg gemotiveerd en wil de ploeg zo goed mogelijk helpen.'' De ploeg kan een verdediger goed gebruiken. FC Zwolle heeft de meeste tegendoelpunten van de top 5. De Zwollenaren staan vierde met een achterstand van 10 punten op de aartsrivaal uit Deventer.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:34 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Als ik zóveel onzin in 1 post zou stoppen, zou er ongetwijfeld ook wel per ongeluk íets van uit kunnen komen.
quote:Vrede bindt kicksen weer onder
In navolging van de voormalige wereldsterren Marc Overmars (Go Ahead Eagles) en Jaap Stam (FC Zwolle) mag de Jupiler League zich opmaken voor een nieuwe rentree van een al even gestopte speler. TOP Oss heeft Regillio Vrede bereid gevonden zijn kicksen weer onder te binden en de club te helpen in de strijd tegen degradatie.
De Brabantse club ging de winterstop in als hekkensluiter in de Jupiler League. Volgens de nieuwe KNVB-regels dient de ploeg die als laatste eindigt te degraderen naar de hoofdklasse. In Oss zit men in zak en as, aangezien de concurrenten Fortuna Sittard, FC Omniworld en Haarlem inmiddels al zeven punten voorsprong hebben. Trainer Hans de Koning legde dan ook een fikse eis neer bij zijn bestuur. "In de zomer is al mijn ervaring zomaar vertrokken en ik kreeg niets terug. Ik wilde dan ook met alle geweld een ervaren verdediger, anders zie ik niet in hoe degradatie voorkomen kan worden. En ja, dan is Hansje straks de gebeten hond", aldus de verbitterde trainer.
Technische man Bert Zwanenburg startte een zoektocht naar een ervaren verdediger, maar kwam niet ver. "Nee, we hebben niets te besteden natuurlijk. Ik heb drie transfervrije Belgen gebeld, heb vier spelers uit de eredivisie benaderd voor een huurbeurt, maar kreeg steeds nul op het rekest. Eigenlijk bood Regillio zich daarna spontaan aan. Het is een goedkope oplossing, maar ik heb er vertrouwen in. Als we nu geen negentiende worden, dan mag De Koning zich komende zomer inderdaad gaan melden op het arbeidsbureau", laat ook Zwanenburg zich niet onbetuigd.
De boomlange Amsterdammer Vrede, bijna 36, verklaarde geïnspireerd te zijn door Overmars en Stam. "Als zulke grote mannen hun rentree maken, dan ga je zelf twijfelen hoor. Ik was nu teammanager, heel leuk, maar ik miste het gras. Bij partijtjes was ik vaak nog de beste. Ik help TOP Oss dan ook graag. Bovendien snijdt het mes aan twee kanten, want als ik het goed doe, dan is het niet uitgesloten dat ik nog een laatste klapper kan gaan maken", is Vrede optimistisch. De speler speelde 230 competitieduels als prof en scoorde daarin twintig keer. International was hij nooit en een topclub ontbreekt ook op zijn conduitestaat. Is het rijtje Overmars - Stam - Vrede dus wel logisch? "Ja hoor. Ik zou het zelfs omdraaien, gekeken naar de lengte", zegt Vrede met een knipoog. Daarna loopt de hoop van Oss richting het trainingsveld. Nog anderhalve week, dan moet hij er staan.
In dat geval hadden we Marcus Berg bij jullie vandaan gepluktquote:Op maandag 1 september 2008 23:28 schreef Prosac het volgende:
EXCLUSIEF
Atlético haalt Huntelaar op.
01/09/2008 23:20
Kort voor het sluiten van de markt moet Ajax op zoek naar een nieuwe targetman. Huntelaar vertrekt dan toch naar naar Madrid.
Verrassend genoeg vertrekt de topscorer van Ajax niet naar Real, maar naar het kleinere broertje Atlético, dat met 40 miljoen euro een van de duurste aankopen uit de geschiedenis doet.
Met Heitinga haalde de club uit Madrid al eerder een speler uit Amsterdam. Huntelaar zou morgenvroeg definitief zijn handtekening zetten onder het contract, dat hem voor vijf jaar verbindt aan de club.
Bronnen binnen Ajax melden dat men op deze korte termijn geen nieuwe spits meer kan halen en dat men alle vertrouwen geeft aan Dario Cvitanich.
quote:Club Atlético de Madrid was afgelopen maandag de club die het bod van veertig miljoen euro heeft uitgebracht op Klaas Jan Huntelaar. Dit heeft de redactie van Ajax Netwerk uit betrouwbare bronnen vernomen. Nadat de tweede club van Madrid het bod uit had gebracht - rond 09.00 in de ochtend - is er nog overleg geweest met Van Basten. De trainer sprak echter zijn veto uit.
Jij bent natuurlijk die betrouwbare bron...quote:Op donderdag 4 september 2008 00:16 schreef Prosac het volgende:
LOL!! en wat lees ik vandaag ineens.
Atlético de Madrid wilde Huntelaar
woensdag 03 september, door Aias, Leeuwarden, 22:00u, ajax.netwerk.to
[..]
Je bent acht minuten te laten met je nog te komen voetbalgebeurtenis, zo kan ik het ook welquote:Op maandag 1 september 2008 23:28 schreef Prosac het volgende:
Atlético haalt Huntelaar op.
01/09/2008 23:20
quote:Louis van Gaal vindt nieuwe club
23 januari 2009
Nadat Louis van Gaal in oktober vorig jaar zijn ontslag nam bij AZ, dat destijds na 5 wedstrijden in de Eredivisie nog stijf onderaan stond, bleef het stil rond de voormalig top-trainer. Maar gisteravond werd bekend dat Van Gaal een nieuwe werkgever heeft gevonden.
Per direct treedt hij in dienst bij Comedy Central, alwaar hij meewerkt als tekstschrijver van onder andere een stand-up comedy programma. Verder krijgt Van Gaal een eigen tv- serie gebaseerd op het populaire “The World According to Jim”.
De voor de hand liggende titel “The World According to Louis” lijkt hem op het lijf geschreven. In deze serie speelt de voormalige coach van onder meer Ajax en FC Barcelona.een uitgerangeerde voetbalcoach die na een mislukt avontuur bij een voetbalclub een politieke carrière uit de grond probeert te stampen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |