quote:VAN BASTEN VERRAST WEDEROM MET VOORSELECTIE
Wat niemand nog voor mogelijk had gehouden, gebeurde gisteren toch. Marco van Basten heeft met zijn voorselectie voor de oefenwedstrijd tegen Rusland van 7 februari toch voor enkele daverende verrassingen gezorgd. Desgevraagd wilde Van Basten de selectie van de nieuwelingen toelichten.
"Je speurt in de eredivisie toch altijd naar spelers die nog hongerig zijn en die nog te kneden zijn. Ik denk die gevonden te hebben in Luigi Bruins en Andwelé Slory. Slory is snel en kan prima als rechterspits fungeren, toch een positie waar we problemen hebben. Van Persie moet namelijk op links, Kuijt is geblesseerd en Babel niet in vorm. Dan komt Slory vanzelf in beeld. Luigi Bruins is ook gebeld door Italië, dus dat was wel een kwestie van snel handelen. Edson Braafheid wordt niet voor niets door Anderlecht begeerd, dus die wil ik ook eens aan het werk zien."
Een ander verhaal was het toevoegen van twee debutanten van Vitesse. Van Basten: "Ja, daar spelen de blessures van Kuijt en Vennegoor of Hesselink ook een rol in. Ik wilde een reservespits, liefst iemand die een beetje groot is. Aad de Mos belde me toen en zei dat ik Anduele Prijor moest nemen. Een Eijkelkamp met meer techniek. Nou ja, FC Twente staat onder Eijkelkamp vrij hoog en speelt al behoorlijk technisch, dus dan moet Prijor nog beter zijn. In datzelfde gesprek zei De Mos dat ik Civard Sprockel ook kon proberen, als die tenminste naast een ervaren vent staat. Die ga ik dus koppelen aan André Ooijer."
De selectie van Daley Blind, zoon van de gewezen Ajacied Danny, moet volgens Van Basten in een ander licht worden gezien. "Ja, ik wil daarmee een impuls geven aan de Ajax-opleiding. Daarmee ziet iedere jeugdspeler in Amsterdam, tot de jongste jongetjes aan toe, dat het nog altijd kan. Voor Daley is het vooral een mooi leermoment."
Tevens wekte Van Basten verbazing met het selecteren van Jonathan De Guzman en Leonardo. "Ik vrees alleen dat ze zullen afvallen, omdat de Nederlandse paspoorten nog niet rond zijn. Maar ook dit is een signaal. Alle buitenlanders in Nederland die nog geen international zijn, zien zo dat ik ze ook serieus volg. Zo voelen die jongens zich niet gepasseerd, " aldus Van Basten, die ook overweegt de Canadees Jacob Lensky van Jong Feyenoord een kans te geven.
Tot slot selecteerde Van Basten ook Berry Powel van De Graafschap. "Ik wilde toch drie spitsen. En Powel maakt zijn doelpuntjes. Rob Witschge heeft veel vrijdagavonden scoutend doorgebracht in de eerste divisie en ook dit is weer een signaal. Niemand in de eerste divisie zal nu nog denken dat ze geen kans maken. Wie presteert, komt in beeld."
Komende zaterdag maakt Van Basten de definitieve groep van 18 spelers bekend.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:19 schreef vitessezuid113 het volgende:
Prijor en Sprockel in oranje![]()
Rachid Bouaouzan werd gister ook al genoemd als mogelijke international voor Van Basten , dit bij Voetbal insite.
Maar zo zijn er nog wel meer namen te bedenken Vlug , Vorm , Krul etc etc![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:19 schreef vitessezuid113 het volgende:
Prijor en Sprockel in oranje![]()
Rachid Bouaouzan werd gister ook al genoemd als mogelijke international voor Van Basten , dit bij Voetbal insite.
Maar zo zijn er nog wel meer namen te bedenken Vlug , Vorm , Krul etc etc![]()
Ik had eigenlijk een schitterend artikel van je verwacht.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:11 schreef Heerlijkheid het volgende:
Misschien kan er even een korte titel aan dit topic worden gegeven, voor de herkenbaarheid. Iets zoals: Het nieuws van morgen.
(verkapt schopje van het beste topic dat VBL ooit heeft gehad)
quote:Uitslag komt niet
De voetbalquiz die de mods van Fok met kerst organiseerden lijkt op een fiasco uit te lopen. Tientallen users wachten al een week in spanning op de uitslag, maar de modjes laten niks meer van zich horen. Naar nu pas bekend is geworden, blijken ze ten prooi zijn gevallen aan een woedende Wim Suurbier, die het drietal opzocht toen ze in conclaaf waren om de uitslag van de quiz op te maken. De Ajacied uit de gouden zeventiger jaren drong de woning van Messenga binnen en sloeg wild om zich heen. Blauwe ogen en gekneusde ribben waren het gevolg. Suurbier voegde de hevig verbauwereerde en murw geslagen modjes toe dat hij in zijn voetballoopbaan wel degelijk goede voorzetten had afgeleverd en was woedend dat een vraag over zijn traptechniek in de Fok-quiz was opgenomen.
Of het ooit nog komt tot een uitslag van de quiz is nog maar de vraag.
Rubbereend, die niet bij het tragische voorval aanwezig was, heeft van Messenga en RayMania alle bescheiden gekregen, maar kan met de papieren niet veel uitrichten. "Ze zitten te veel onder het bloed. Ik vrees dat we de uitslag van de VBL-quiz maar moeten vergeten", zo zei hij spijtig.
Jammer dat de uitslag er al isquote:
quote:Zelf in de oorlog moeten de competities doorgaan
De Belgische bezetters hebben besloten dat de voetbalcompetities in Nederland en Duitsland gewoon doorgang zullen vinden. Alleen zullen de UEFA-tickets voor de UEFA-cup en de Champions League naar de belgische competitie gaan, waardoor deze uitkomt op 4 plaatsen voor directe plaatsing Champions League, 4 plaatsen voorronde Champions league en 8 plaatsen voor in de UEFA-cup.
De UEFA heeft nog geen uitspraak over gedaan, maar verwacht wordt dat de oprukkende belgische troepen binnen enkele weken Zwitserland zullen zijn binnengetrokken, en daarmee het kantoor van de UEFA zullen bezetten. Naar alle waarschijnlijkheid zal het EK van 2016 naar Belgie gaan, waardoor het land ook direct geplaatst is. Ook zal er dan een regel worden ingevoerd, dat in elke voetbalcompetitie minimaal 100 belgische spelers moeten voetballen. De finale van de Champions League zal gespeeld worden in het Constant Vanden Stock Stadion, en de finale van de UEFA-cup in het Feniks Stadion van RC Genk.
quote:Ten Cate per direct weg.
Niet Witte Tyfushond (Sneijder vs Sparta), Kankerneger (Perez tijdens FC Twente), Fucking Cockroach (Sneijder tegen Feyenoord) maar het Heil Fuhrer van Heitinga eergisteren in de 2-2 wedstrijd tegen Werder Bremen (tegen de niet al te frisse scheidsrechter, dat wel) zorgt er nu voor dat Ajax eindelijk stappen onderneemt tegen de trainer en selectie.
Allereerst zal Henk ten Cate zijn dienstverband per direct beeindigen, volgens Jaakke "kan Henk wegens de scheldpartijen tegen zijn eigen spelers (Feyenoord thuis red.) ,waardoor Emanuelsson boos zijn contract inleverde en uit rancune naar Feyenoord overstapte (Huntelaar kon nog net behouden worden red.), niet langer gehandhaaft worden. Henk geeft het verkeerde beeld en kan zich maar moeilijk aanpassen, de spelers nemen hem niet meer serieus".
Zeker vanwege de slechte reeks van spel en discipline na de winterstop was Ten Cate sowieso bezig aan zijn laatste maanden bij Ajax.In de afgelopen periode werd nipt gewonnen van Utrecht (1-0 rood voor Grygera, geseponeerd) en verloren van ADO den Haag (3-2, tegen 9 man van ADO, rood voor Vreven in minuut 5 en voor Rankovic in de 75e). Er was het 2-1 verlies was in Groningen (rood voor Perez en 2x geel voor Heitinga en Ten Cate naar de tribune verwezen), de winst na penalties van Haarlem in de beker (0-0) en het smadelijke 2-3 thuisverlies tegen Feyenoord (Rood voor Sneijder en Stekelenburg in dezelfde minuut, 2x geel voor Emanuelsson), het publiek morde al weer en de media doopt de pen reeds weer in bloed, Jaakke en van Geel konden niet anders dan Ten Cate na 8 maanden de laan weer uit te sturen. Voorlopig neemt Leo "ik kom weer thuis" Beenhakker de taken over en zal hij op disciplinair gebied bijgestaan worden door Jomanda, Emile Ratelband en nog een nader te bepalen positiviteitstrainer.
"We hebben de trein gemist", aldus Jaakke, "PSV presteerde zeer matig na de winterstop en indien we 9 punten meer hadden gehaald, hadden we PSV kunnen inhalen of gelijk kunnen komen. Nu staan we slechts 6e en moeten we maar hopen dat de selectie weer in het gareel te krijgen is."
Inderdaad AZ (de nieuwe koploper) laat zien dat een slechte reeks helemaal niet het einde van het seizoen betekent en dat wanneer een club zijn eigen spel blijft spelen men niet al in december/januari gefrustreerd over het veld hoeft te lopen. Het is tijd voor nieuwe mensen bij Ajax, met de juiste mentaliteit, die wat positievere invloed uitoefenen op de selectie, Stam is een waardevolle toevoeging op sportief gebied, maar heeft weinig overwicht op de jeugdige selectie. Met het snelle vertrek van Roger (Getafe) Gabri (Valencia) en Grygera (Lazio) is de gemiddelde leeftijd weer gedaald en zit men verlegen om ervaren krachten. Zeker omdat het Ajax niet lukte snel waardige vervanging aan te trekken en Davids liever voor de centen in Londen bleef.
Het seizoen is zeker nog niet verloren, maar er moet echt wat gebeuren. Sneijder is voetballend de beste speler bij Ajax, maar gezien zijn disciplinaire verleden geen waardige toevoeging aan het elftal, misschien dat een vertrek ala van Persie (Feyenoord naar Arsenal) een aantal seizoenen geleden een positieve invloed kan uitoefenen op zijn mentaliteit. In dat licht is de verregaande interesse van Barcelona (inmiddels naar verluidt 15 miljoen geboden), HSV en Liverpool misschien niet eens zo slecht voor de toekomst van Ajax.
In 2007-2008 is er weer kans. Hopelijk gebruiken Jaakke en van Geel de komende maanden goed om het elftal mentaal gebalanseerder te maken.
Jan Amsterdammer, 16-2-2007 voor Het Algemeen Dagblad.
Bron: De commercie in de voetballerij draaft doorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zie dat geweldige bestuur van Feyenoord er ook nog toe in staat in de zoektocht naar geld.
Ze zijn toch al druk bezig met de uitverkoop van onze club op allerlei terreinen.
Ik zie Peter Bosz al op een persconferentie:
'Dit nieuwe plan genereert ontzettend veel inkomsten die wij zo hard nodig hebben om aan te haken bij de top-5, voor Feyenoord het hoogst haalbare, voortaan zal Feyenoord door het leven gaan als Tena Lady Feyenoord, deze fabrikant van medische hulpmiddelen voor vrouwen past goed bij Feyenoord omdat onze selectie toch al voetbalt als een stel wijven, met dit sponsorcontract is een bedrag van 6 miljoen euro gemoeid. Voor Feyenoord is een dergelijk sponsorcontract onontbeerlijk, dit moet je als echte supporter gewoon begrijpen, anders heb je niet het beste voor met Feyenoord en ben je geen echte supporter.'![]()
(Of iets van die strekking).
Waarom kwam het nu niet uitquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:45 schreef WeebI het volgende:
[..]
Als dit uitkomt ga ik streaken tijdens Real - Barça in 2007
Nou, deels... Op 2 januari 2007 liet ik Sprockel in Oranje komen ( Krantenberichten over nog te komen voetbalgebeurtenissen ) en dat was een maand later bijna zo.quote:
Meen je dat nou?? Was ik alweer vergeten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, deels... Op 2 januari 2007 liet ik Sprockel in Oranje komen ( Krantenberichten over nog te komen voetbalgebeurtenissen ) en dat was een maand later bijna zo.![]()
( http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/34108 )
En Slory later die zomer ook... ( http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/37732 )
En De Tolk had de transfer van Charisteas naar Feyenoord al voorspeld!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |