duidelijk hoor.quote:op woensdag 25 januari 2006 15:19 schreef kiteless het volgende:
white noise is ruis waarvan de intensiteit niet varieert over het frequentiebereik.
(er bestaat ook brown noise, pink noise etc.)
je kunt het simpel genereren in bv. cooledit ofzo.
nou ja, moeilijk is het niet hoor, ik neem tenminste aan dat je bekend bent met de woorden "intensiteit" en "frequentie"quote:
nou hij heeft kort en bondig verteld waar het redelijk op neer komt.quote:
feitquote:op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef ta het volgende:
white noise is, simpel gezegd, ruis. de film white noise gaat over het feit (?) dat deze ruis soms stemmen en/of beelden van geesten doorgeeft. die zijn op je tv of radio te horen als je hem dus op ruis 'afsteld'.
tja, dat zal wel.quote:op vrijdag 27 januari 2006 11:33 schreef onemangang het volgende:
hier een genuanceerd verhaal over evp
tja, daar zit wat in.quote:op zondag 29 januari 2006 18:10 schreef diawlke het volgende:
dat is volgens mij gewoon het zelfde dan als je liedjes omgekeerd gaat beluisteren en daar dan dingen soms zelfs hele zinnen in herkent. als je met alle liedjes die gemaakt worden dit gaat proberen, zul je op den duur wel ergens bij uitkomen wat misschien wel op iets zou lijken.
ik heb de film gezien, en als je die dingen beluistert, dan hoor je toch niet het zelfde als wat er gezegd wordt dat je moet horen (ik toch niet). soms heb ik het idee dat je gewoon met een beetje fantasie overal wel iets uit kunt maken
we zijn gewoonweg geprogrammeerd om bepaalde patronen te herkennen. kijk maar bijvoorbeeld op hoeveel manieren we een gezicht kunnen herkennen, twee bolletjes en een lijntje is al een gezicht! terwijl je om een herkenbaar vliegtuig voor te stellen wel veel meer lijntjes nodig hebt. maar gezichten zijn nu eenmaal belangrijk in ons leven, vooral dan sociale omgang (baby's herkennen naar het schijnt al heel vroeg gezichten). taal en geluid is ook belangrijk voor ons, dus zul je heel snel zoeken naar patronen die misschien iets kunnen betekenen. dat is natuurlijk ook wel nodig, anders zou je nooit iemand kunnen verstaan als er wat veel achtergrondlawaai is (op café bijvoorbeeld), je moet de geluiden van je gesprekspartner kunnen filteren van de rest
euh nee, ik geloof er dus niet in dat je geesten kunt horen op een bandje
wat zijn zinnige antwoorden? ik heb boek het heet "het boek met alle antwoorden" voor de grap stel ik weleens een vraag, weet je dat die antwoorden vaak niet eens zo stom zijn. daarna doe ik het boek dicht en ik lach erom.quote:op maandag 30 januari 2006 05:42 schreef hardcorehooligans het volgende:
ik heb het hier alvaak over gehad.
het is bewezen dat de stemmen bestaan.
maar of het gaat om everleden dat is nooit bewezen.
maar f. jurgenson,b.de geus,h.kennis waren er van overtuigt dat het wel zo is.
zij kregen echt zinige antwoorden op hun vragen.
via radio of diode opnames jurgenson deed het gewoon met een bandrecorder.
dat lijkt me duidelijk: als je feedback krijgt, kan dit alleen maar betekenen dat er contact is.quote:op maandag 30 januari 2006 05:46 schreef nanking het volgende:
[..]
wat zijn zinnige antwoorden? ik heb boek het heet "het boek met alle antwoorden" voor de grap stel ik weleens een vraag, weet je dat die antwoorden vaak niet eens zo stom zijn. daarna doe ik het boek dicht en ik lach erom.
ik geloof best dat er stemmen op band te horen zijn etc. maar wie zegt dat het geen los vliegende energie is van alles wat er nog op de wereld leeft? (even heel simpel gezegd dus)
het heelal was toch oneindig groot, dan kan het toch niet weerkaatsen -> geen echo ?quote:op maandag 30 januari 2006 15:26 schreef jezebel het volgende:
10% van de ruis op je televisie is echo van de oerknal.
maar dat hoort verder niet in tru maar in wfl ofzo.
het heelal is toch niet leeg?quote:op maandag 30 januari 2006 17:13 schreef superfruitig het volgende:
[..]
het heelal was toch oneindig groot, dan kan het toch niet weerkaatsen -> geen echo ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |