Maandagavond, klant voor kalkoensacijzen, tijdje terug dat ik op vlees had gestaan dus ik wist niet of we het hadden, naar collega gelopen of we het nog hadden. Nee, was uit het assortiment, terug naar klant.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:50 schreef o-fiel het volgende:
[..]
Het mooiste is als ze je gaan vertellen wat je eigenlijk wel in je assortiment moet hebben. En dan maar proberen te verontschuldigen tegenover de klant![]()
Ik pas het aan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:57 schreef blauwbloed het volgende:
hallo
ik ben nieuw hier op dit forum , ben een ah-er in hart en nieren. Even een paar wijzigingen doorgeven.
Re = Replenishment (afroep)= doen bestellingen naar leveranciers
LVC (geen vdc) = Landelijk vers centrum (alle vers artikelen)
DCT distribuite centrum tilburg.
Kan dit in het start topic gezet worden?
Tof.quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:02 schreef blauwbloed het volgende:
ik ben werkzaam op het LVC
Re = Replenishment, afroep = In het filiaal worden bestellingen gedaan, de afroepen, deze afroepen worden bij het LDC verzamelt, en vervolgens worden de artikelen besteld bij de leverancierquote:Op donderdag 26 januari 2006 00:08 schreef blauwbloed het volgende:
gevestigd in Nieuwegein, De afroeper bepaalt wat er bij ons in het pand komt , hij besteld dus bij een lev. , dit is afgestemd op het nieuwe bestelsyteem in de ah's. Re is dus geen systeem, maar de mensen die het bedienen. En dus voor alle stromen , kruideniers en vers, diepvries .
Daar zit het landelijke DC, dingen die niet genoeg worden besteld om op voorraad te houden bij de 4 regionale DC's staan daar. De karren komen gewoon binnen bij de regionale DC's, waarna het weer mee gaat met de normale dingen die wel bij de regionale DC's staan. Je kunt de karren herkennen aan ZEER slecht gestapelde karren, en de codes op de stickers zijn een stuk korter (getal of 7/8 denk ik(?)quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:28 schreef o-fiel het volgende:
In Geldermalsen zit toch ook een LVC of DC?
Daar komen onze wijnen vandaan nml.
Een cassière is cassière a of b.quote:Op donderdag 26 januari 2006 01:02 schreef blrrrt het volgende:
Verander is in de OP dat een verkoper 1 of 2 een vakkenvuller is. Dat is niet de enige functie hoor in de winkel.
Een cassière of een verkoper op de deli of een magazijnman zijn ook allemaal verkoper 1 of 2...
ja, echt een ramp!!!!quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:38 schreef Meki het volgende:
de ES Sinaasappelsap is eruit de assoirtimment
wij verkopen die pakken gewoon hoor!quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:48 schreef GotC het volgende:
Ik kon laatst een klant echt afschieten. Nja, bijna.
Klant: Eh hebben jullie ook tomatensoep in zo'n gigantische verpakking van Unox, die net zo groot is als die erwtensoep?
Ik: Nee meneer, dat is niet in ons assortiment.
Klant: Oh..want dat hebben ze bij de C1000 wel. Moet er dan eigenlijk wel in he, bij jullie?
Ik: Meneer, soms dan is er niet genoeg interesse voor een bepaald product, en dan komt het niet in ons assortiment.
Klant: Nou en? C1000 heeft het wel!
Ik: Eh, sorry dan daarvoor meneer.
(Klant tegen z'n vrouw: Zie het, de C1000 heeft wel meer producten)
Scheelde weinig of ik gooide een Hak potje naar zn hoofdSTEL je voor dat die klant 2 (twee!
!) blikken soep zou moeten kopen
er lopen Jumbo en c1000 spionnen hierquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:19 schreef blauwbloed het volgende:
even voor de duidelijkheid. Voorheen was Replenishment een groep afroepes. Deze roept als het ware de artikelen af bij de levernaciers, hoe men het in de winkel doet staat los van deze afroep. voor de oude garde onder ons staat het nog bekend als AFROEP. Het lvc rijdt ook naar de 4 Dc's in het land en daar wordt alle koel gekoppeld en dan naar de winkel gereden.
Zijn er nog meer vragen , stel ze gerust. Denk wel aan concurrentie gevoelige dingen........
Volgens mij bestaat dat niet volgens de CAO. Verander het nou maar van vakkenvuller in medewerker ofzo.quote:Op donderdag 26 januari 2006 01:58 schreef Maxvdw het volgende:
[..]
Een cassière is cassière a of b.
Niet verkoper.
Tenminste, zo staat het in men contract![]()
AH Sinaasappelsap is er nu toch in 1,5 liter en een stuk in prijs verlaagd?quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:32 schreef Mip1988 het volgende:
[..]
ja, echt een ramp!!!!![]()
binnen 1 dag regende het al klachten..
en bij ons staat nu de appelsientje 2 hoog op 1 plankzooitje zus
Brief + wachtwoord komt deze weekquote:Op donderdag 26 januari 2006 01:16 schreef blrrrt het volgende:
Voor de geïnteresseerden onder ons:
http://www.ah.nl/personeelsactie/
Ontvangen en meteen weggegooid, rare actiequote:Op donderdag 26 januari 2006 14:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Brief + wachtwoord komt deze week![]()
Ik heb een Imode telefoonquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:53 schreef Stew het volgende:
Op zich een leuke aktie, waar ik merk dat er op H weinig animo voor is.
Kom sowieso niet in aanmerking want ben een externe medewerker
ik geloof ik 28quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:56 schreef SHERMAN het volgende:
Ik ga er wel gebruik van maken.
Vraagje: is er een standaard aantal vakantie dagen dat iedereen krijgt?
ik krijg 4 weken per jaarquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:59 schreef SHERMAN het volgende:
Zoveel?
Wil 2 weken vakantie hebben, maar ik moet ook geopereerd worden, en daardoor ben ik ook ongeveer een week buiten bedrijf, moet ik dus ook een week voor vrij nemen.
Volgens mij is het inderdaad iets van 4 weken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:56 schreef SHERMAN het volgende:
Ik ga er wel gebruik van maken.
Vraagje: is er een standaard aantal vakantie dagen dat iedereen krijgt?
Je kan je nummer doornemen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:21 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik baal, ik heb al AH Mobiel, maar dat staat op iemands anders z'n naam, nu moet ik dus waarschijnlijk weer een nieuw nummer gaan aanvragen op mijn naam. Terwijl ik dit nummer (echt gaaf nummer) nog maar een jaartje heb.
Wat zou iemand doen, een Imode compatible telefoon omruilen -> Imode afschaffen en dan gewoon een gprs loos wel met camera telefoontje op AHmobiel..quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:23 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Echt? Vet.
* Twisted_Logic is weer blij
Nee telefoon unlocken en AH mobiel nemenquote:Op donderdag 26 januari 2006 17:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wat zou iemand doen, een Imode compatible telefoon omruilen -> Imode afschaffen en dan gewoon een gprs loos wel met camera telefoontje op AHmobiel..
SMM is in ieder geval een HBO-functie. Je kan natuurlijk ook zonder HBO-diploma in het bedrijf zelf doorgroeien.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:40 schreef Otto215 het volgende:
Wij hebben hier in de C1000 (waar ik werk) inderdaad van die lompe brede verpakkingen UNOX Soep
.
Maar Supermarkt Manager's bij jullie hebben die een HBO opleiding?
Food & Business, waarom moet ik daar eerst even bij nadenken voordat ik hem ga volgen??
Je moet nadenken over het feit van duaal gaan studeren. Albert Heijn is cool, maar als je duaal wilt moet je eerst een aantal gesprekken voeren die flink pittig zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:40 schreef Otto215 het volgende:
Wij hebben hier in de C1000 (waar ik werk) inderdaad van die lompe brede verpakkingen UNOX Soep
.
Maar Supermarkt Manager's bij jullie hebben die een HBO opleiding?
Food & Business, waarom moet ik daar eerst even bij nadenken voordat ik hem ga volgen??
Het hoeft niet duaal?!?! hoorquote:Op donderdag 26 januari 2006 19:30 schreef o-fiel het volgende:
[..]
Je moet nadenken over het feit van duaal gaan studeren. Albert Heijn is cool, maar als je duaal wilt moet je eerst een aantal gesprekken voeren die flink pittig zijn.
Vaker komenquote:Op donderdag 26 januari 2006 22:27 schreef stevenp het volgende:
Lol, ja dat is alles behalve handig
Maar ehm, tering moet ik weer 2 pagina's lezen, gaat hard hier :|
pssst. Een aantal mensen heeft het ook druk met werken bij een grote supermarktorganisatie...quote:
Waar werken ze dan dat ze het zo druk hebbenquote:Op donderdag 26 januari 2006 23:00 schreef highway101 het volgende:
[..]
pssst. Een aantal mensen heeft het ook druk met werken bij een grote supermarktorganisatie...
jij weer hequote:Op donderdag 26 januari 2006 21:50 schreef MouseInteractive het volgende:
Ik zie dat nog niemand de betekenis van WORP heeft gegeven:
WORP = Winst door Optimale Ruimtebeheersing en Productiviteit
damn, dacht ik toch ff de meerderheid te weten (PLU, DASA, FBIS, NASA) weet ik ze allemaal lekker net niet :s en dat terwijl ik er toch echt mee moet werken :squote:Op donderdag 26 januari 2006 23:23 schreef highway101 het volgende:
NASA nummer
EAN code
PLU code
DASA
RFBA
FBIS
die laatste 3 weet ik ongeveer.
Done.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:50 schreef MouseInteractive het volgende:
Ik zie dat nog niemand de betekenis van WORP heeft gegeven:
WORP = Winst door Optimale Ruimtebeheersing en Productiviteit
Vertel maar.quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:23 schreef highway101 het volgende:
NASA nummer
EAN code
PLU code
DASA
RFBA
FBIS
die laatste 3 weet ik ongeveer.
valt een operatie niet onder een ziekmelding?quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:59 schreef SHERMAN het volgende:
Zoveel?
Wil 2 weken vakantie hebben, maar ik moet ook geopereerd worden, en daardoor ben ik ook ongeveer een week buiten bedrijf, moet ik dus ook een week voor vrij nemen.
Kaak operatie... Vanavond wel vakantieplanning ingeleverd, maar inks over operatie gezegt, was nogal een haastige bedoeling.quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:58 schreef frederik het volgende:
[..]
valt een operatie niet onder een ziekmelding?
Volgens mij hoef je helemaal geen week vrij te nemen dan hoor (zeker indien het een medisch noodzakelijke ingreep is, een cosmetische ingreep kan nog wel eens vrije dagen kosten)
Is ziektewetquote:Op donderdag 26 januari 2006 23:59 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Kaak operatie... Vanavond wel vakantieplanning ingeleverd, maar inks over operatie gezegt, was nogal een haastige bedoeling.
De leidinggevende, man van de agf die net onder de vers vm valt, was een beetje ziek bezig.
Ja, en Heineken krat en Amstel krat dik omhoogquote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:08 schreef o-fiel het volgende:
De Hertog Jan sixpacks zijn in prijs verlaaaagd!
van hoeveel tot hoeveel ?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:13 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Ja, en Heineken krat en Amstel krat dik omhoog
en Grolsch nog steeds 8,29 ?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 01:13 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Amstel 7,99 => 8,79
Heineken 9,39 => 9,79
DASA: Decentraal assortiments nogwatquote:Op donderdag 26 januari 2006 23:48 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Vertel maar.
Zal ik dat plaatje van schapkaartje er ook tussen zetten met uitleg?
DASA: om binnen een filiaal product prijzen en het assortiment te beheren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:09 schreef highway101 het volgende:
[..]
DASA: Decentraal assortiments nogwat
RFBA: R..Filiaal Bestel Assistent
FBIS: Filiaal Besturings en Informatie Systeem.
Als jji door je dokter/tandarts wordt doorverwezen, heb je ws zelf niet eens de keuze voor datum, en kun je dit gewoon onder ziekte gooien, heb ik aantal maanden geleden ook gedaan. Was geen probleem.quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:59 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Kaak operatie... Vanavond wel vakantieplanning ingeleverd, maar inks over operatie gezegt, was nogal een haastige bedoeling.
De leidinggevende, man van de agf die net onder de vers vm valt, was een beetje ziek bezig.
R uit RFBA staat voor Redesign. Er zijn meer programma's met een R van redesign ervoor. Dit betekent dat het een nieuwe versie is ten opzichte van de oude. Vroeger was het dus FBA ipv RFBA.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:09 schreef highway101 het volgende:
[..]
DASA: Decentraal assortiments nogwat
RFBA: R..Filiaal Bestel Assistent
FBIS: Filiaal Besturings en Informatie Systeem.
Ik zeg dan altijd dan ze dan maar fijn naar de concullega gaanquote:Op woensdag 25 januari 2006 23:50 schreef o-fiel het volgende:
[..]
Het mooiste is als ze je gaan vertellen wat je eigenlijk wel in je assortiment moet hebben. En dan maar proberen te verontschuldigen tegenover de klant![]()
Blijft de dolly met 96 flessen eigenlijk nog bestaan??quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:31 schreef PoisonouS het volgende:
Nieuwe flessen zijn a la style frankrijk/italië etc, en hoeven niet meer hergebruikt te worden. Ze worden nog wel verzameld maar worden dan gewoon versnipperd, en opnieuw gesmolten..
Mag morgen alle oude palets weg gaan rijden en alle nieuwe palets met bovenstaande flessen op de goeie plaatsen gaan zetten. Dus wordt morgen lekker laat beginnen :>
Maargoed je zult wel gaan merken dat het vanuit de DC's kutter wordt qua stappelen van alle coca cola dingen (wat ik hoorde zijn er iets van 34 soorten frisdrank van coca cola die veranderen)
Ik word door verwezen ja, weet dus nog niet wanneer percies maar wel een schatting.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:49 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Als jji door je dokter/tandarts wordt doorverwezen, heb je ws zelf niet eens de keuze voor datum, en kun je dit gewoon onder ziekte gooien, heb ik aantal maanden geleden ook gedaan. Was geen probleem.
Collega van me moet ook over weekje of 2 geoppereerd worden, kost hem ook niks en wordt gewoon onder ziekte geknalt.
Filiaal nummer? En je staat op houdbaar neem ik aan?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:13 schreef waterreus23 het volgende:
Ben nieuw hier, werk al sinds Juli 2002 bij de Albert Heijn in Utrecht en ben verkoper 2.
Volgende week 3 (al zeg ik hetzelf) leuke worpen:
- Frisdranken exc Cola![]()
- Frisdranken Cola GV![]()
- Water
Het enige wat er veranderd volgens mij is dat er ruimte moet worden gemaakt voor de nieuwe Coca Cola, Fanta en Sprite flessen. (zie foto)
[afbeelding]
Volgens mij zag ik op de worpschets dat Crystal Clear eruit gaat, toch bij ons een hardloper![]()
Voor zover ik weet wel, en dat ze juist MEER op die dolly's willen hebben, is natuurlijk goed voor de productie cijfers hequote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:20 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Blijft de dolly met 96 flessen eigenlijk nog bestaan??
Filiaal nummer 1104, en ik sta op Houdbaarquote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:21 schreef SHERMAN het volgende:
Filiaal nummer? En je staat op houdbaar neem ik aan?
Welkom, je staat er in.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:30 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
Filiaal nummer 1104, en ik sta op Houdbaar![]()
Heb me ook aangemeld.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:35 schreef Webgangster het volgende:
Ik ga over op Ah mobiel, heb de brief net ontvangen en klinkt erg goed zeg
Na een jaar kan je dat gratis laten doenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:45 schreef Renesite het volgende:
Ik moet mijn tellie simlockvrij zien te maken![]()
Heb m nog maar een half jaarquote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:54 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Na een jaar kan je dat gratis laten doen
Had de worpschets van Frisdranken Cola GV vanmiddag voor me.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:20 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Hebben we hier te maken met een werkverslaafde die de worpschetsen mee naar huis neemt?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:55 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
Heb de worpschets van Frisdranken Cola GV voor me. De nieuwe flessen zijn alleen verkrijgbaar in 1 liter variant, de coca cola 1.5 liter blijft gewoon bestaan. We krijgen als ik het goed zie ook dolly's met 3x liter Coca Cola.
nee, zoals je in de AH deze week kunt lezen worden de flessen in 1 grote verzamel bag opgevangen en wordt op die manier retour gestuurd. je hoeft zelf ook geen flessen te tellen dat doet een tel machine voor je.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:20 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om de emballage-kant maar om de vul-kant van het dollyverhaal. Het is voor het vullen en het schapbeeld een onwijs verschil of er met dollies wordt gewerkt of met losse colli die je moet vullen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:16 schreef pimtenbrinke het volgende:
[..]
nee, zoals je in de AH deze week kunt lezen worden de flessen in 1 grote verzamel bag opgevangen en wordt op die manier retour gestuurd. je hoeft zelf ook geen flessen te tellen dat doet een tel machine voor je.
En nee denk niet dat hij de worp schets meeneemt naar huis maar gewoon even bekeken heeft op zijn werk. Net als ik![]()
en wat ook wel leuk is aan deze worp is dat coca cola en fanta etc.(de hardlopers) tegenwoordig ook in een standaard verpakking(3+1 fles gratis) verkrijgbaar zijn
Je weet wat dolly's zijn? Dat zijn die smalle "karretjes" met een aantal lagen cola flessen. Die blijven voor zover ik weet gewoon bestaan. Ik kan dat morgen wel met meer zekerheid zeggen thoquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:16 schreef pimtenbrinke het volgende:
[..]
nee, zoals je in de AH deze week kunt lezen worden de flessen in 1 grote verzamel bag opgevangen en wordt op die manier retour gestuurd. je hoeft zelf ook geen flessen te tellen dat doet een tel machine voor je.
En nee denk niet dat hij de worp schets meeneemt naar huis maar gewoon even bekeken heeft op zijn werk. Net als ik![]()
en wat ook wel leuk is aan deze worp is dat coca cola en fanta etc.(de hardlopers) tegenwoordig ook in een standaard verpakking(3+1 fles gratis) verkrijgbaar zijn
WS als ze leeg zijn, stapel je die gewoon een heel aantal dolly's op elkaar en gaat dat weer terug, + de zakken die er dus komen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:26 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om de emballage-kant maar om de vul-kant van het dollyverhaal. Het is voor het vullen en het schapbeeld een onwijs verschil of er met dollies wordt gewerkt of met losse colli die je moet vullen.
de kratten gaan er met 100% zekerheid uit, heb ook al wel wat palets zien staan vorige week, en dat waren idd verpakkingen van 4, maar volgens mij ook van meer. Beter wordt het er iig niet op, met die kratjes kon je net zo lekker gooienquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:34 schreef pimtenbrinke het volgende:
oke daar heb je gelijk in. Maar volgens mij komen de flessen in plastic binnen omdat er bij coca cola helemaal geen gebruik meer wordt gemaakt van dolly's of kratten.
Nee hoor, iemand die de schetsen op het werk heeft bekekenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:44 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Hebben we hier te maken met een we
Werkverslaafde die de worpschetsen mee naar huis neemt?
Je staat er bij.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:37 schreef vanBnaarC het volgende:
Meld me ook ff
Medewerker AH 1127 De Lier
3 filiaal
Afdelingen: HB, ZUIVEL, AGF, DIEPVRIES, VVV
Ik moest maandag ook prijs verlagingen en enkele verhogingen op hangen
Zakje Euroshopper Jus was zaterdag nog 0,22¤ cent en maandag nieuw kaartje 0,45¤ cent![]()
Alle sappen zijn eruit, maar verder? Denk het niet, zouden teveel producten zijn lijkt mij..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:42 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Je staat er bij.
Kan ieman mij trouwens vertellen wat er nou aan de hand is met die ES producten? Gaan ze er nou allemaal uit of inet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |