Ik stel hier een voorbeeld.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:40 schreef Bupatih het volgende:
Wie gaat er dan ook een aflevering downloaden/kopen als hij die week daarna op vakantie gaat.
En je kan de aflevering wel terugkijken wanneer jij dat wilt, maar het moet wel binnen die week.
Elke bosmongool die zo achterlijk is voor een herhaling geld te betalen en dan ook nog eens aan talpa mag wat mij betreft aan de bedelstaf...die 1,50 is dan nog heel coulant.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:38 schreef PDOA het volgende:
Lees ik gisteren op nu.nl het volgende:
AMSTERDAM - Televisiezender Talpa is vanaf maandag begonnen met het aanbieden van zijn eigen televisieprogramma's tegen betaling op internet. Momenteel kunnen internetters op de site van Talpa na betaling van 1,50 euro afleveringen terugzien van de tv-serie Van Speijk.
De afleveringen kunnen worden gedownload. Daarna kan de internetter de gedownloade aflevering nog een week zien vanaf de computer. Daarna is het niet meer mogelijk. Talpa gebruikt digital rights management (drm) om de aflevering te beveiligen.
Goed, niks mis met downloaden tegen een kleine vergoeding, dat snap ik. Maar stel je nu eens voor: je downloadt een aflevering en je gaat daarna een week op vakantie, dat betekent dus dat je voor nop hebt betaald aangezien het maar een week werkt! En sowieso, je kan die aflevering (waar je notabene voor hebt betaald!) niet eens een keer terugkijken wanneer jij dat wilt. Wat is dit voor een flauwekul?
Schijnt mee te vallenquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:41 schreef kikoooooo het volgende:
Dat is hetzelfde in de videotheek. Je betaalt dus ook geen hoge bedragen.
drm is wel moeilijk te kraken trouwens.
Ik heb wel eens een film geprobeerd te kraken die op die manier beveiligd was... je krijgt dan zegmaar zo'n loginscherm in wmp. Na 3 dagen zoeken en proberen heb ik t maar opgegeven.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:18 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
Schijnt mee te vallen
Ook voor de iPod
Als ik een film huur, daarna een week op vakantie ga en daarna de film terug breng heb ik hem niet gekeken en ik krijg ook nog een boete omdat ik hem te laat terug heb gebrachtquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:41 schreef kikoooooo het volgende:
Dat is hetzelfde in de videotheek. Je betaalt dus ook geen hoge bedragen.
drm is wel moeilijk te kraken trouwens.
Jij gaat zeker ook vlak voordat je op vakantie gaat boodschappen doen en dan na de vakantie klagen dat je brood niet meer lekker is en het melk over datum isquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:40 schreef PDOA het volgende:
Ik stel hier een voorbeeld.
Jawel.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef PDOA het volgende:
Je huurt die aflevering toch niet?
quote:huren
hu·ren
overgank. werkw.; huurde; h. gehuurd
(1201-1250) afgeleid van huur
eerste editie 1864
woordvormen
1
·
zich het gebruik en genot van een zaak (roerend of onroerend) verschaffen gedurende bep. tijd en tegen een vooraf overeengekomen prijs
2
·
(mbt. personen) voor zekere tijd in dienst nemen tegen geldelijke vergoeding
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef PDOA het volgende:
Je huurt die aflevering toch niet? Je koopt 'm.
je huurt hem blijkbaarquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef PDOA het volgende:
Je huurt die aflevering toch niet? Je koopt 'm. En als die dan maar een week te kijken is, is dat stom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |