oeps klinkt gevaarlijkquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:30 schreef stukovich het volgende:
Ik voed mijn kinderen later op zoals ik het wil, geen code die daar verandering in gaat brengen.
Het geloof hoeft voor hunzelf niet ter discussie te staan, maar op het moment dat ze dat aan andere volwassenen (ook al zijn het hun kinderen) gaan opleggen ben je verkeerd bezig.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:53 schreef mgerben het volgende:
[..]
Maar wie ben jij om te bepalen dat hun geloof voor die mensen ter discussie moet kunnen staan?
Jij vindt misschien dat alles open moet zijn voor discussie.
Dat is jouw mening.
Die mening wil ik ook wel bediscussiëren: Mogen er ook mensen zijn die menen dat sommige dingen niet ter discussie mogen staan?
Of moeten die mensen hun mening aanpassen aan jouw mening?
ik begrijp hem anders wel, waar bemoeit zo'n betweterige instelling zich mee.quote:
snap ik...hoor je mij toch ook niet zeggen !! Als je ze wel de algeheel geldende waarden en normen mee geeft is er zeker niets aan de hand !quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:42 schreef Baleog het volgende:
[..]
ik begrijp hem anders wel, waar bemoeit zo'n betweterige instelling zich mee.
Dat je zelf bepaald hoe je je kids opvoed wil natuurlijk niet zeggen dat je extremistisch bent![]()
hoe kan het dan gevaarlijk klinken?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:47 schreef Bjoro het volgende:
[..]
snap ik...hoor je mij toch ook niet zeggen !! Als je ze wel de algeheel geldende waarden en normen mee geeft is er zeker niets aan de hand !
Als "de opvoeder" het normaal vindt dat je zomaar andermans spullen mag wegnemen bijvoorbeeld, dan wordt het wel gevaarlijk !
Maar goed ik ken de persoon in kwestie niet, dus kan ook niet zeggen of het goed of fout is !
wat ik al zeg.....ik ken de persoon niet, dus weet niet wat hij/zij "normaal" vindt enzo, en dus ook zijn/haar kinderen als "normaal" zal meegeven !quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:48 schreef Baleog het volgende:
[..]
hoe kan het dan gevaarlijk klinken?![]()
Ook als het kind 18/21+ is eigenlijk al eerder?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef Meki het volgende:
Voor Brahim, een 53-jarige Marokkaanse bakker, is het startpunt ook meteen het einde van de discussie. ‘Ik leer mijn kinderen dat ze zich aan de Nederlandse wet moeten houden. Maar over geloof is er geen discussie. Niet naar de moskee gaan? Dat kan niet. Ik ben de vader.’
EENS , Nederland moet zich niet meebemoeien hoe mensen moeten leven
Dat is je goed recht, maar zij kunnen (en mogen volgens de wet) op hun 18de wel zeggen: toedeledokie met je ideeen pa, dat beslis ik allemaal zelf wel.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:30 schreef stukovich het volgende:
Ik voed mijn kinderen later op zoals ik het wil, geen code die daar verandering in gaat brengen.
Ik hoop dat dit een sarcastische poging tot olie op het vuur is.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:30 schreef stukovich het volgende:
en even later schrijf je:quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het geloof hoeft voor hunzelf niet ter discussie te staan, maar op het moment dat ze dat aan andere volwassenen (ook al zijn het hun kinderen) gaan opleggen ben je verkeerd bezig.
Dat druist in tegen de individuele vrijheidsprincipes. Dat jij dat verschil niet inziet doet me het ergste vermoeden.
Spreek je jezelf nu niet tegen?quote:Dat is je goed recht, maar zij kunnen (en mogen volgens de wet) op hun 18de wel zeggen: toedeledokie met je ideeen pa, dat beslis ik allemaal zelf wel.
Dat gebeurt al eeuwen in Nederland hoor en zal nog eeuwen gebeuren - en dat is absoluut niet iets van de islam in het bijzonder.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Misschien is het een eerste stap, maar blijkens de vetgedrukte zinnen nog lang niet genoeg (ook bij zware christenen trouwens, maar daar is het gelukkig uitzonderlijk).
Ik vind het nogal wat dat je een volwassene (22 jaar) niet de vrijheid gunt om zijn/haar eigen keuzes in het leven te maken. Dat vind ik dus eigenlijk niet kunnen in een land als Nederland.
Iemand van 22 heeft daarentegen de mogelijkheden om een zelfstandig leven te gaan leiden of kan anders hulp inroepen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat dat je een volwassene (22 jaar) niet de vrijheid gunt om zijn/haar eigen keuzes in het leven te maken. Dat vind ik dus eigenlijk niet kunnen in een land als Nederland.
Lijkt me toch niet dat ik mezelf tegenspreek.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:20 schreef mgerben het volgende:
[..]
en even later schrijf je:
[..]
Spreek je jezelf nu niet tegen?
Ik ben het nl met jou eens.
Als je van kinds af aan geïndoctrineerd wordt met denkbeelden die een open mening in de weg staan, dan moet je wel een heel sterk individu zijn wil je daar doorheen kunnen breken. Daarom is het ook zo belangrijk kinderen te laten kennismaken met verschillende opvattingen en cultuuruitingen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:28 schreef NorthernStar het volgende:
Iemand van 22 heeft daarentegen de mogelijkheden om een zelfstandig leven te gaan leiden of kan anders hulp inroepen.
Dat kunnen kinderen niet, maar die worden in Nederland massaal op scholen van alle gezinten en godsdiensten gestopt die er maar zijn. Met steun en geld van de overheid ook nog.
moeilijk misschien, maar best te doen ik ken toch een redelijk aantal mensen van rond de 20 die op een hele strenge refo manier zijn opgevoed, maar toch uiteindelijk hun eigen pad hebben gekozen. En die ouders lieten dat niet altijd zomaar toe. Ik denk ook dat als je extreem word opgevoed (in vergelijking met andere nederlanders) je er juist een afkeer van kan krijgen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:58 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Als je van kinds af aan geïndoctrineerd wordt met denkbeelden die een open mening in de weg staan, dan moet je wel een heel sterk individu zijn wil je daar doorheen kunnen breken. Daarom is het ook zo belangrijk kinderen te laten kennismaken met verschillende opvattingen en cultuuruitingen.
Misschien een collecte op fok voor een cursus begrijpend lezenquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat gebeurt al eeuwen in Nederland hoor en zal nog eeuwen gebeuren - en dat is absoluut niet iets van de islam in het bijzonder.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Misschien is het een eerste stap, maar blijkens de vetgedrukte zinnen nog lang niet genoeg (ook bij zware christenen trouwens, maar daar is het gelukkig uitzonderlijk).
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Misschien een collecte op fok voor een cursus begrijpend lezen
[..]
Waren er meer van zulke ouders, dan zouden er minder Turkse en Marokkaanse hangjongeren zijn, die op straat rondlopen en hun school niet afmaken. Dergelijke ouders brengen hun kinderen de normen en waarden van de Islam bij en zien er op toe dat hun kinderen hun opleiding afmaken. Dit zijn ook de kinderen, die later succesvol zullen zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Interessant beginpunt van een discussie met zes moslims. Ze laten het zich geduldig een paar keer uitleggen. Wat doet u als uw dochter van 22 jaar niet meer naar de moskee wil gaan?
Achmed, modern uitziende Turk met drie maatschappelijk geslaagde kinderen, leunt achterover. Hij glimlacht verontschuldigend. ‘Dat kan niet. Wat Allah heeft gezegd is de wet voor ons. Daar is grens. Kan niet over.’
Voor Brahim, een 53-jarige Marokkaanse bakker, is het startpunt ook meteen het einde van de discussie. ‘Ik leer mijn kinderen dat ze zich aan de Nederlandse wet moeten houden. Maar over geloof is er geen discussie. Niet naar de moskee gaan? Dat kan niet. Ik ben de vader.’
Als kinderen volwassen zijn hebben ze die keuze, zelfs in de meest stragge zwartekousen families, er mee eens zijn nee, discussieren ja onder druk zetten nee. Beter zelfs belijdenis doen is in die kringen keuze van de poersoon die belijdenis doet. De families waar jij van die druk spreekt zijn weinig, en bovendien zullen de ouders niet groots doen over het feit dat zij hun kind dwingen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]IN het christendom uitzonderlijk dat kinderen door hun ouders onder druk worden gezet of dat er problemen in de familie zijn omdat kinderen niet meer mee naar de kerk gaan/willen - wake up dude.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |