Ik heb het niet zo op macro.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:41 schreef Mauro het volgende:
Oké Ron, dan gaan we ontopic.
Het blijft kriebelen. Ik wil macrofoto's gaan maken!
Heb net een leuke meevaller gehad (financieel). Maar wat kan ik dan doen?
Ik heb geïnformeerd naar die voorzetlenzen. Lijkt me niet echt wat. Leuk om te proberen, verder niet.
Tussenringen? Is dat wat, en hoe werkt dat?
Of gewoon een macro (voor Nikon een micro) lens? Maar dan welke?
Het blijft jeuken dat macrofotograferen!
Ik voorspel je: binnen 24 uur is het nog erger hier.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:46 schreef PdeHoog het volgende:
Wat nou....het kan ergerWedden van niet
Binnen 24 uurquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik voorspel je: binnen 24 uur is het nog erger hier.
Uhmmmm....niet direct mijn keuzes maar okquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:50 schreef Mauro het volgende:
Ik zat zelf te denken aan deze lenzen:
Tamron AF 55-200 f/4-5,6 Di II Mac.LD
of deze:
Cosina AF 100/3.5 MAKRO Digitar Nikon
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:53 schreef _evenstar_ het volgende:
ha dik al gezegd dat als ik een beetje ben bijgekomen van de ks en were veel meer mag doen enzo.. ik me ga richten op fotograferen.. lekker de natuur in etc.. beginnetje moet er zijn.. lekker te combineren met de wandelingetje met de kleine![]()
Da's ook een mooie lensquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:55 schreef PdeHoog het volgende:
Als je dan toch voor Tamron wilt gaan kijken, doe dan de Tamron 90mm 2.8 SP
Bij die Cosina bereik je overigens maar een 1:2-macro-beeld, dus da's ook niet echt je van hetDie tamron hierboven heeft een 1:1 bereik (dus 1 cm beeld is ook 1 cm op de CCD / film). Die extra voorzetlens die ze erbij leveren levert vermoedelijk ook lichtverlies op.
Da's analoogquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:58 schreef _evenstar_ het volgende:
canon eos 500 is dat een beetje een goede om te beginnen?
Ieder zo zijn eigen keuze denk ikquote:Op woensdag 25 januari 2006 00:01 schreef Mauro het volgende:
[..]
Da's ook een mooie lens
Maar met zo'n voorzetlens heb je niet zoveel last hoor. Dat zie je eigenlijk alleen maar in de hoeken van de foto (die overigens toch zowat altijd onscherp zijn met macrofotografie).
quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:05 schreef Subhuman het volgende:
Filmpjes zijn okay. Vooral diafilmpjes.
idd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:05 schreef Subhuman het volgende:
Filmpjes zijn okay. Vooral diafilmpjes.
Laat dat duidelijk zijn!quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Niemand zegt ook dat dat niet okay is
Vertel dan ook nog even welke diarol jouw voorkeur heeftquote:
Jup ik gebruik ook meestal Fuji Sensia 100, soms de Hema 100 ISO om een "nieuwe" camera uit te proberen, geeft ook prima resultaten. Heb nog een Fuji Velvia 50 in de koelkast liggen, moet ik ook eens uitproberen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vertel dan ook nog even welke diarol jouw voorkeur heeftIk prefereer 100 ISO Sensia
Ik had dus vandaag een rolletje geladen voor in de dierentuin, maar niet gebruikt nadat ik de sluitertijden had gezien van mijn D30
en nee....ook geen statief mee
Ik snap volgens mij niet waarom juliie "Als je analoog schiet alleeen dia's schiet." doen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:11 schreef Mauro het volgende:
[..]
idd.
Als ik analoog schiet, schiet ik altijd dia's
quote:Op woensdag 25 januari 2006 07:45 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh, mên vanacht was duidelijk minder dan de voorgaande nacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |