je kunt met bijna iedere camera wel leuke caviaplaatjes schieten, mits je cavias hebtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Weer iets over de Canon 350DAls je me op dit board al herkent ben ik dat-meisje-van-de-cavia-fotografie, zie mijn caviafotografiesite. Hier wil ik mee doorgaan, en het een beetje professioneler maken met een échte camera. Nu heeft mijn pa toevallig al een analoge Canon met wat extra spulletjes die ook op de Canon 350D passen (die ik dus mooi kan bruiklenen). Het geld ervoor heb ik nog niet, maar mijn verjaardag zit eraan te komen dus ik hoop dat ik omstreeks april/mei een camera kan kopen.
Mijn vraag is dus of jullie denken dat de Canon 350D hiervoor geschikt is? Of dat ik daarmee mooie caviaplaatjes kan schieten? (Uiteraard ook andere foto's, maar de cavia's staan op 1).
er gaan CF cards inquote:Edit: nog een vraagje: hoe zit het met het geheugen van deze camera? Gaan daar gewone kaartjes in? Ik heb nu een hele stapel scandisk kaartjes, past dat of moet ik er andere kaartjes voor hebben?
het is niet dat ik je de 350D wil afraden hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:13 schreef zoeperzazke het volgende:
Cavia's genoegIk fotografeer ook op beurzen enzo...
Ik weet niet of ik op korte termijn meer wil gaan doen met een camera. Ik weet wel dat ik het op den duur wel wil gaan leren omdat ik het ontzettend leuk vind, en als je zuinig bent op je camera heb je er toch wel heel langdurig plezier van... Maar het is inderdaad een overweging, ik weet het nog niet helemaal zeker en ik heb er dus ook geen haast bij... En ik moet ook nog héél veel vaktermen leren geloof ik
als ik naar die blauwige cavia's kijk zou ik haast zeggen dat je je witbalans verkeerd hebt staan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik waardeer je post ook enorm hoor, daar heb ik meer aan dan een gladde verkoper die je alles wat geld kost aan wil praten
op zich heb ik een goede leuke digicam, een Medion 5.1 megapixels maar ik heb bijvoorbeeld áltijd moeite met zwarte dieren op de foto te zetten... Kijk maar eens op deze reeks, http://www.zoeperzazke.nl/cavia/ryanne ... alle cavia's hebben een blauwige gloed en dat kan ik gewoon niet voorkomen met mijn huidige camera. En ik denk dat dat met een professionele camera wel te regelen is...
als het goed is heb je een aantal instellingen voor de witbalansquote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:47 schreef zoeperzazke het volgende:
En die witbalans is dus niet goed in te stellen. Ja, ik kan hem instellen maar dan worden de cavia's ineens geel. Is ook niet de bedoeling...
En met fotoshop kan inderdaad een hoop, nu beheers ik niet dat programma specifiek maar ik kan wel vrij veel met contrast enzo doen, maar om blauw caafs zwart te maken?
als je het doet. controlleer dan heel goed of je wel de lenzenn van je pa kunt gebruiken ne niet de body mee beschadigdquote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:20 schreef zoeperzazke het volgende:
ik heb automatisch, daglicht, fluorescerend en kunstlicht. Bij mijn weten zijn de foto's die je nu zag gemaakt met daglicht, als ze geel worden met kunstlicht.
Ben net in de fotozaak eens gaan kijken naar de camera, heb hem eens in mijn handen gehad. Heb ookeen Nikon D50 in mijn handen gehad maar daar had ik niet zo veel mee, onhandig vasthouden...
Hij is wel mooi, op dit moment hadden ze een aanbieding van 949 euro met een batterygrip erbij... het ook wat foto's gemaakt ermee, hij klikt lekker snel door. Met de lenzen die mijn pa nog heeft heb ik aan 1 lens heel weinig, maar aan de andere lens (ik geloof 80-200) juist heel veel om mooie foto's mee te maken, dat schijnt wel een gaaf effect te geven (al heb ik hety voor de cavia's niet echt nodig).
Ook de 9 scherpstelpunten vind ik wel heeel erg mooi en het feit dat hij een grote sensor heeft waardoor snelle bewegingen toch scherp op de foto gezet worden... Zoals je kunt raden zijn niet allle cavia's even braaf en is zo'n snelle zoeker wel erg ideaal...
Overigens was de prijs van de gewone camera met kitlens 899 euro, en daar kreeg ik wel een gratis tasje bij.
Hehe typisch man eigen. Mijn vrouw zei in de winkel dat ze een nieuwe camera wilde.. Liefst een SLR..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, ik weet niet precies wel type camera hij heeft (ook een canon, een analoge, maar verder...), maar dat vraag ik zeker eerst even na... Ik wil absoluut geen overhaaste beslissingen maken... al heb ik wel een vriend die gelijk zo ontzettend enthousiast dat hij op punt van aanschaf stond, maar dat heb ik toch maar even afgeremdEerst alles laten bezinken en als ik het over een paar weken nog wil maar eens gaan kijken hoe ver het financieel gaat lukken...
quote:Op zondag 26 februari 2006 11:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb het even nagevraagd: mijn vader heeft nu de gewone Canon EOS 350, dus zonder het d'tje van digitaal erachter. Weet iemand hier of dat die lenzen dan ook op de D passen?
ik weet niet, wat wil je ermee doen? gebruik je groothoek vaak? ben je van plan om het vaak te gebruiken?quote:En nog een vraagje: bij die camera zit een 35-90 lens en een 80-200, als ik me niet vergis (analoog dus). Nu vertelde de medewerker in de winkel dat alles bij digitaal keer 1,6 gaat, dus dat ik wel een (standaard?) lens nodig hebt voor groothoek. Wat kan ik hier het beste mee doen?
Als je grote europeesche handen hebt is een grip heel handig, als je kleine oosterse handen hebt is het niet altijd handig. Er zit een extra sluiter knop en wiel op je grip als ik het goed heb, da's wel handig, maar geen must.quote:Edit: nog een vraag: wie heeft er ervaring met de batterygrip? Is deze handig?
Hm, hij is al wel weer een paar jaartjes oud, maar dat is wat hij zei zo uit zijn hoofdquote:Op zondag 26 februari 2006 12:19 schreef Shark.Bait het volgende:bestaat er een analoge Eos 350?
Niet in deze quantum realiteit, je pa komt dus uit een ander universum.
Maar ik weet zeker dat zijn objectiefje op de 350D past.
Dat kan je eigenlijk alleen maar zelf bepalen. Net als bij eten, alleen door het zelf te proberen weet je of het lekker is.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:54 schreef Orealo het volgende:
Wie heeft er ervaring met een Canon 350D, Nikon D70s of D50?
Zou graag weten of ze een beetje lekker werken
Ga er maar van uit dat AiS objectieven op de huidige camera's passen en werken (F5-F6-F100-F80-D200-D1..-D2.. etc.)quote:En of er bij het aanschaffen dingen zijn om erg op te letten bij een van deze camera's
En passen lenzen uit 1940-1960 nog op nieuwe Nikon d's ?
Ik heb de D50. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met andere camera's, maar ik vind hem in ieder geval erg lekker werken. Sommige dingen zijn even wennen of moet je jezelf even aanleren (bijvoorbeeld met het terugkijken van foto's ofzo), maar dat is zo gebeurd, is mijn ervaring. Ik vind dat ie ook erg lekker in de hand ligt.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:54 schreef Orealo het volgende:
Wie heeft er ervaring met een Canon 350D, Nikon D70s of D50?
Zou graag weten of ze een beetje lekker werken
En of er bij het aanschaffen dingen zijn om erg op te letten bij een van deze camera's
En passen lenzen uit 1940-1960 nog op nieuwe Nikon d's ?
Die laatste combi heb ik gehad, veel plezier aan gehad, redelijk goeie alround lens en D100 heeft iets meer dan de D70s, althans dat is mijn mening. De eerste combi zal door meer mensen zijn gebruiktquote:Op maandag 27 februari 2006 21:43 schreef ForrestX het volgende:
korte vraag:
Nikon D70s + AF-S 18-70mm vs Nikon D100 + AF-S 24-85mm
pro's & cons en welke te nemen? Zijn beide even duur...
Bedenk je eens waarom je de D100 zou willen. Als het om het bereik van het objectief gaat, wat me sterk lijkt bij zulke kleine verschillen, geef ik je helemaal gelijk.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:43 schreef ForrestX het volgende:
korte vraag:
Nikon D70s + AF-S 18-70mm vs Nikon D100 + AF-S 24-85mm
pro's & cons en welke te nemen? Zijn beide even duur...
heb je foto's? Ik krijg het idee dat het niet gaat lukken, maar ik wil toch wel ff foto's zien van die dingen....quote:Op maandag 27 februari 2006 18:09 schreef Orealo het volgende:
Bedankt voor de reacties
Het gaat om de volgende lenzen :
micro-nikkor-P autp 1:3.5 f=55mm 684606
nikkor-q.c auto 1:2.8 f=135mm 386054
nikkor-S auto 1:1.4 f=55mm 1069401
nikkor-H.C auto 1:3.5 f=28mm 864144
Met lekker werken bedoel ik ja.. uhm.. zijn de menutjes niet irritant, istie niet zwaar, werkt 't een beetje gebruiksvriendelijk etc
Gaat absoluut niet om het objectief...in tegendeel...het objectief van de D70s spreekt mij meer aan dan degene die bij de D100 wordt geleverd qua bereik Een tele tot 200mm of 300mm is sowieso een must en komt er dus bij. Ik kan nergens info vinden over magnesium body's etc...heb daar ook nooit bij stil gestaan. Ze voelen iig redelijk hetzelfde aan en hebben allebei volgens mij een metalen huis...quote:Op maandag 27 februari 2006 21:54 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Bedenk je eens waarom je de D100 zou willen. Als het om het bereik van het objectief gaat, wat me sterk lijkt bij zulke kleine verschillen, geef ik je helemaal gelijk.
De D70s is gewoon een stukje modernere camera, met een iets lager gewicht en een wat groter display.
Het enige, en dan weet ik niet hoe dat bij de D100 zit, is de body. Als die van de D100 van magnesium oid is, is dat een stapje voor. Als het net als de D70s gewoon kunststof is, zo ik persoonlijk meer neigen richting de D70
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |