Tsja kijk eens op wat voorbeeld foto's op steve's digicams ofzoquote:Op dinsdag 4 april 2006 22:18 schreef Peulvrucht het volgende:
Welke van de 2 toestellen maakt, zonder eerst allerlei dingen in te stellen, de mooiste foto's (scherpte, licht/helderheid, kleur etc.)?
Je betaalt natuurlijk ook voor al die dingen die je handmatig in kan stellen. Dus is het misschien goed om je eerst af te vragen of er dan niet andere camera's zijn die je beter passen, als je toch die handmatige functies niet gebruikt of niet denkt te gaan gebruiken in de toekomstquote:Op woensdag 5 april 2006 22:09 schreef Peulvrucht het volgende:
Advies gevraagd over gebruik van de Panasonic DMC-FZ5...
Ik zit er aan te denken om een andere digitale camera te kopen, en wel de Panasonic DMC-FZ5.
Ik ben tot mijn voorlopige keuze gekomen omdat ik het liefst een wat groter formaat camera zoek, dit toestel goed getest is en enkele voorbeeld foto's (site van Steve's Digicams) er naar mijn mening naar tevredenheid uitzagen.
Probleem is echter dat ik wel een type ben die liefst zo weinig mogelijk zelf wil instellen, het liefst enkel in-/uitzoomen en afdrukken... Is dit toestel daar (zeer) geschikt voor òf moet daar eerst redelijk veel voor worden ingesteld om een mooie foto te maken?
Als ik een dergelijk toestel beter niet kan nemen, welk soort is dan beter voor mij?
Het gaat er natuurlijk vooral om of JIJ goede foto's maakt, automatische modus of niet.quote:Op donderdag 6 april 2006 08:03 schreef Peulvrucht het volgende:
Ben in iedergeval erg benieuwd of dat toestel (erg) goede foto's maakt in de volautomatische functie...
quote:Op zondag 9 april 2006 11:23 schreef mgerben het volgende:
Hoi Peulvrucht.
Ik had precies dezelfde keuze als jij.
De Sony viel voor mij af omdat ik niet aan de Memorystick wil; ik wilde graag een formaat waarvan de markt bepaalt hoeveel een MB kost en niet Sony. Ik heb een voorkeur voor SD omdat ze klein zijn, goedkoop en in steeds meer dingen gebruikt worden; zou wel eens de grootste standaard kunnen worden.
Goed, geen Sony dus.
Bij de Canon en de Panasonic moet je bij allebei een SD kaart kopen, plus een accu, en een tasje; reken op 100 euro.
Met die 100 extra kwam de Canon boven mijn budget uit; dus is het de pana geworden.
Leuke camera, veel camera voor eigenlijk niet zo veel geld.
Hoi MGerben,
Bedankt voor je reactie. Welke Panasonic heb je? Moet je vooraf veel instellen òf volstaat de automatische functie in veruit de meeste gevallen tot een tevreden resultaat? Wat mis je eventueel nog aan die camera wat je achteraf er nog wel op had willen hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |