abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:54:00 #226
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_36655368
Moeilijk maar waarom niet de opvolger van de fx9 de FX01?
Die heeft zelfs een groothoek lens, en 3,6 optische zoom
Ik heb de FX9 en ben er erg blij mee.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:54:49 #227
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36655410
slaap er een nachtje over en kies dan degene die je het interessantst lijkt. Kan niet fout gaan lijkt me.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_36655655
Ik zou voor de FZ5 gaan. Ik heb zelf de FZ3, heel fijn toestel.

Wat een leuke site is waar je veel linken naar review sites hebt:

http://www.dcviews.com/
pi_36655884
Heb zelf de FZ5, fijne camera met vele mogelijkheden en een goede beeldstabilisator en een goede lens. Ik vind hem best compact. Nadeel vind ik wel dat er geen handmatige focus op zit want in het donker heeft hij, net als zoveel camera's moeite met scherpstellen, maar dat zal de FX9 ook wel niet hebben. Dacht trouwens dat de FZ5 ook al weer een opvolger heeft.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:18:24 #230
138710 Peulvrucht
Kutnaam...!
pi_36656334
Welke van de 2 toestellen maakt, zonder eerst allerlei dingen in te stellen, de mooiste foto's (scherpte, licht/helderheid, kleur etc.)?
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:23:28 #231
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_36656528
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:18 schreef Peulvrucht het volgende:
Welke van de 2 toestellen maakt, zonder eerst allerlei dingen in te stellen, de mooiste foto's (scherpte, licht/helderheid, kleur etc.)?
Tsja kijk eens op wat voorbeeld foto's op steve's digicams ofzo
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:28:36 #232
40714 Subhuman
Televised confession
pi_36656762
Graag verder in [centraal] Wie heeft er ervaringen met deze camera?

Ik zal beide topics laten mergen.
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 11:00:07 #233
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36666726
FZ5 is een tof toestelletje

Heb ik zelf ook, geen spijt van
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 5 april 2006 @ 22:09:42 #234
138710 Peulvrucht
Kutnaam...!
pi_36690871
Advies gevraagd over gebruik van de Panasonic DMC-FZ5...

Ik zit er aan te denken om een andere digitale camera te kopen, en wel de Panasonic DMC-FZ5.
Ik ben tot mijn voorlopige keuze gekomen omdat ik het liefst een wat groter formaat camera zoek, dit toestel goed getest is en enkele voorbeeld foto's (site van Steve's Digicams) er naar mijn mening naar tevredenheid uitzagen.
Probleem is echter dat ik wel een type ben die liefst zo weinig mogelijk zelf wil instellen, het liefst enkel in-/uitzoomen en afdrukken... Is dit toestel daar (zeer) geschikt voor òf moet daar eerst redelijk veel voor worden ingesteld om een mooie foto te maken?
Als ik een dergelijk toestel beter niet kan nemen, welk soort is dan beter voor mij?
pi_36692073
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:09 schreef Peulvrucht het volgende:
Advies gevraagd over gebruik van de Panasonic DMC-FZ5...

Ik zit er aan te denken om een andere digitale camera te kopen, en wel de Panasonic DMC-FZ5.
Ik ben tot mijn voorlopige keuze gekomen omdat ik het liefst een wat groter formaat camera zoek, dit toestel goed getest is en enkele voorbeeld foto's (site van Steve's Digicams) er naar mijn mening naar tevredenheid uitzagen.
Probleem is echter dat ik wel een type ben die liefst zo weinig mogelijk zelf wil instellen, het liefst enkel in-/uitzoomen en afdrukken... Is dit toestel daar (zeer) geschikt voor òf moet daar eerst redelijk veel voor worden ingesteld om een mooie foto te maken?
Als ik een dergelijk toestel beter niet kan nemen, welk soort is dan beter voor mij?
Je betaalt natuurlijk ook voor al die dingen die je handmatig in kan stellen. Dus is het misschien goed om je eerst af te vragen of er dan niet andere camera's zijn die je beter passen, als je toch die handmatige functies niet gebruikt of niet denkt te gaan gebruiken in de toekomst .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36697898
Dat is wel waar. Maar als de kwaliteit van de foto's beter is dan van een compacte camera en het formaat me beter ligt is dat het misschien wel waard. Ook het inzoomen vind ik wel behoorlijk belangrijk. Ben in iedergeval erg benieuwd of dat toestel (erg) goede foto's maakt in de volautomatische functie...
  donderdag 6 april 2006 @ 17:25:17 #237
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36713612
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:03 schreef Peulvrucht het volgende:
Ben in iedergeval erg benieuwd of dat toestel (erg) goede foto's maakt in de volautomatische functie...
Het gaat er natuurlijk vooral om of JIJ goede foto's maakt, automatische modus of niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:58:00 #238
138710 Peulvrucht
Kutnaam...!
pi_36761717
Welke camera (geen compact/spiegelreflex) raden jullie me aan?

Ik heb intussen een besluit genomen dat ik ga voor een wat groter formaat camera, echter geen spiegelreflex aangezien mijn budget tot maximaal 400 euro gaat.
Zit momenteel te dubben tussen de Panasonic DMC-FZ5 of FZ7, Sony DSC-H1 en Canon Powershot S2. Heb diverse reviewsties bekeken maar kom er niet echt uit welke nou het best geschikt voor mij is. Wil liefst niet al teveel instellen en wel uiteraard de mooiste foto's...
Als jullie een alternatief voor een iets goedkopere camera (maar wel zelfde formaat) met nagenoeg dezelfde kwaliteit hoor ik dat graag!
pi_36786813
Hoi Peulvrucht.
Ik had precies dezelfde keuze als jij.
De Sony viel voor mij af omdat ik niet aan de Memorystick wil; ik wilde graag een formaat waarvan de markt bepaalt hoeveel een MB kost en niet Sony. Ik heb een voorkeur voor SD omdat ze klein zijn, goedkoop en in steeds meer dingen gebruikt worden; zou wel eens de grootste standaard kunnen worden.
Goed, geen Sony dus.
Bij de Canon en de Panasonic moet je bij allebei een SD kaart kopen, plus een accu, en een tasje; reken op 100 euro.
Met die 100 extra kwam de Canon boven mijn budget uit; dus is het de pana geworden.
Leuke camera, veel camera voor eigenlijk niet zo veel geld.
  zondag 9 april 2006 @ 12:19:45 #240
138710 Peulvrucht
Kutnaam...!
pi_36788206
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:23 schreef mgerben het volgende:
Hoi Peulvrucht.
Ik had precies dezelfde keuze als jij.
De Sony viel voor mij af omdat ik niet aan de Memorystick wil; ik wilde graag een formaat waarvan de markt bepaalt hoeveel een MB kost en niet Sony. Ik heb een voorkeur voor SD omdat ze klein zijn, goedkoop en in steeds meer dingen gebruikt worden; zou wel eens de grootste standaard kunnen worden.
Goed, geen Sony dus.
Bij de Canon en de Panasonic moet je bij allebei een SD kaart kopen, plus een accu, en een tasje; reken op 100 euro.
Met die 100 extra kwam de Canon boven mijn budget uit; dus is het de pana geworden.
Leuke camera, veel camera voor eigenlijk niet zo veel geld.

Hoi MGerben,
Bedankt voor je reactie. Welke Panasonic heb je? Moet je vooraf veel instellen òf volstaat de automatische functie in veruit de meeste gevallen tot een tevreden resultaat? Wat mis je eventueel nog aan die camera wat je achteraf er nog wel op had willen hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')