Hogere isowaarden lijken me geen overweging waard, waarschijnlijk krijg je er hele lelijke foto's mee, met veel ruis er op. Een hogere isowaarde zou in die zin goed kunnen zijn voor de scherpte, dat er automatisch meer licht op je sensor binnenkomt, waardoor je bij hetzelfde licht een kortere sluitertijd kunt gebruiken, en dus minder snel bewogen foto's krijgt. Maar zoals gezegd, levert dat (veel) meer ruis op, en heb je er dus eigenlijk vrij weinig aan.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:43 schreef gekjongk het volgende:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Sony Cybershot DSC-P200, en de Sony Cybershot DSC-W40.
Over de p200 kan ik genoeg vinden en het lijkt me ook goede keus. Aan de andere kant is de W40 ook interessant omdat hij wat goedkoper is. Maar over de W40 kan ik niet zoveel vinden (gebruikers ervaringen). En bij de w40 staat dat hij hogere iso waarden heeft, tot en met 1000 en dat zou goed zijn voor de scherpte? de p200 gaat maar tot en met 400. Is dit erg belangrijk?
Hier staan ze bijde langs elkaar met de specs. Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor vakantie foto's
http://www.sony.nl/product/CompareProductsFromComparisonPage.action?sectiontype=Product&site=odw_nl_NL&pcReturnUrl=%2Fproduct%2FProductComparisonWizard.action%3Fsectiontype%3DProduct%26site%3Dodw_nl_NL%26modelName%3DDSC-P200&comparisonViewType=techspec&models=DSC-P200&models=DSC-W40
(dikke link)
Dus wie heeft er ervaring mee en welke zou jij nemen?
voor dat bedrag zou ik voor de nieuwe kit 350 gaan, deze is al te krijgen voor 699.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:38 schreef Loutje het volgende:
Ik wil graag een cursus fotografie gaan doen maar ben nog niet helemaal thuis in de camera's. Ik zie de 350d vaak voorbij komen en die spreekt me dan ook wel aan. Maar nu vraag ik me af of ik niet beter een tweedehands 300d met lenzen kan kopen. Heb nu (denk ik) een redelijke aanbieding gevonden, wat denken jullie doorgaan voor een standaard 350d met kitlens of is een 300d voor mij als beginner ook een goede camera?
Dit is de (tweedehands) aanbieding die ik vond:
Perfecte complete digitale SRL-set
Body Canon EOS 300D in originele doos. EU-model, géén aziatische/amerikaanse import, dus geen REBEL model
Body 300D
Slechts 1476 opnames gemaakt
Originele Canon li-ion accu
Canon lader
Canon draagriem
Bodydop
Manual
Lens 1 (foto) Canon EFS 18-55mm
Lens 2 (foto) Canon EF 75-300 mm
Accessoires 2 X B&W F-PRO UV-Skylight 58 mm
Alle accessoires origineel (kabels, software etc.)
(Hoogste bieding staat nu op 425 euro)
Of zijn er misschien mensen met een beter optie? Ik wil graag natuurfoto's gaan maken, dieren, planten en wellicht eens een portret oid.
Wat raden jullie aan?
Hoogste bieding wil niet zeggen dat je 'm voor die prijs krijgt natuurlijkquote:Op donderdag 11 mei 2006 10:38 schreef Loutje het volgende:
Ik wil graag een cursus fotografie gaan doen maar ben nog niet helemaal thuis in de camera's. Ik zie de 350d vaak voorbij komen en die spreekt me dan ook wel aan. Maar nu vraag ik me af of ik niet beter een tweedehands 300d met lenzen kan kopen. Heb nu (denk ik) een redelijke aanbieding gevonden, wat denken jullie doorgaan voor een standaard 350d met kitlens of is een 300d voor mij als beginner ook een goede camera?
Dit is de (tweedehands) aanbieding die ik vond:
Perfecte complete digitale SRL-set
Body Canon EOS 300D in originele doos. EU-model, géén aziatische/amerikaanse import, dus geen REBEL model
Body 300D
Slechts 1476 opnames gemaakt
Originele Canon li-ion accu
Canon lader
Canon draagriem
Bodydop
Manual
Lens 1 (foto) Canon EFS 18-55mm
Lens 2 (foto) Canon EF 75-300 mm
Accessoires 2 X B&W F-PRO UV-Skylight 58 mm
Alle accessoires origineel (kabels, software etc.)
(Hoogste bieding staat nu op 425 euro)
Of zijn er misschien mensen met een beter optie? Ik wil graag natuurfoto's gaan maken, dieren, planten en wellicht eens een portret oid.
Wat raden jullie aan?
Ik ben ook al een tijdje naar een nieuwe digicam aan het kijken, voor de vakantie. Mijn budget: zo'n 250 euro. Eerst was ik enthousiast voor de Olympus mju 700, die heeft alles prima, behalve de fotokwaliteit kwam ik toen achter. Toen ben ik verder gaan kijken.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:43 schreef gekjongk het volgende:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Sony Cybershot DSC-P200, en de Sony Cybershot DSC-W40.
(..)
Maar over de W40 kan ik niet zoveel vinden (gebruikers ervaringen).
Zeker redelijk hoorquote:Op maandag 15 mei 2006 12:59 schreef matige_muis het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met de Canon Powershot A430? En dan met name de flits en de zoom?
Ik wil graag een leuk cameraatje waarmee ik eens in de zoveel tijd mee op pad kan gaan en de natuur kan fotograferen.
Is deze dan een beetje redelijk?
Ik wou inderdaad beestjes, bloemetjes, boombjes, sneeuw, gras en al dat soort dingen fotograferen...quote:Op maandag 15 mei 2006 13:05 schreef Elefes het volgende:
[..]
Zeker redelijk hoorIk heb er geen ervaring mee, maar de meeste camera's (vooral die van bekendere merken, en zeker Canon) zijn tegenwoordig zeer redelijk.
Ik weet niet of er hier verder mensen met ervaring met die camera zijn, maar anders zou je op internet eens kunnen zoeken naar reviews en voorbeeldfoto's.
Edit: ik lees je post nog eens goed, en wat wil je precies gaan fotograferen in de natuur?
Er zit een macro-functie op van 1cm afstand scherpstellen, dat is erg lekker dichtbijdus je kunt ook mooie close-ups van bloemen en beestjes maken daarmee.
Verder is 4x optische zoom niet genoeg om bijvoorbeeld een vogel uit een boom te schieten, hou daar wel rekening mee. Verder is het voor gewoon gebruik wel redelijk (de zoom).
Ik heb niet veel ervaring met meer optishe zoom, zelf ook altijd iets van 3 of 4x gehad. Er zijn ook camera's met bijvoorbeeld 10 of 12x optische zoom, ik denk dat die wel een stuk meer dichterbij kunnen halen. Alleen denk ik dat je dan ten eerste meer gaat betalen, en ten tweede een iets grotere camera krijgt, al weet ik dit allebei niet zeker. Dat zou je eens na moeten zoeken.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:20 schreef matige_muis het volgende:
[..]
Ik wou inderdaad beestjes, bloemetjes, boombjes, sneeuw, gras en al dat soort dingen fotograferen...
Misschien dat ik ook wel dingen van veraf wil fotograferen, hoeveel optische zoom zou ik dan eigenlijk voor moeten gaan?
Hoe hoger de iso-waarde, hoe meer licht er sowieso al binnenkomt op je foto (dus zonder een langere sluitertijd of een groter diafragma (kleiner f-getal), die ook zorgen voor meer licht in je foto's). Hoe hoger de iso-waarde, hoe korter je dus de sluitertijd kunt nemen, en hoe minder bewogen je foto's zullen zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:47 schreef Dizer het volgende:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera en ik vroeg me af or iemand enige ervaring heeft op het gebied van deze camera: Sony DSC-T9
Ik hoor van meerdere mensen dat het hele mooie foto's maakt, maar ik heb er een beetje moeite mee vanwege de ongeloovelijke kleine lens. En toch 3x optische zoom.
Wat ik belangrijk vind, is:
- mooie scherpe heldere foto's
- Geen bewogen beeld (ook zonder flits)
- Mooie foto's tijdens concerten. Dus ook niet bewogen (maar wel behoud van mooie kleuren met flits).
Als voorbeeld, zelfde afstand, zelfde moment, krijgt een vriendin van me deze kwaliteit foto's met haar camera (en flits):
[afbeelding]
Maar bij mij ontstaat er gauw zo een waas als ik flits gebruik: (huidige camera = IXUS40)
[afbeelding]
En dat terwijl haar camera een sony van 3 jaar geleden is met 2 megapixel.
Ik hoor ook van mensen, dat hoe hoger de ISO waarde, hoe minder bewogen beelden je hebt.
Een camera met ISO 640 en een camera met ISO 1000, is er echt veel verschil merkbaar?
Mag ik hier even een kleine nuance in aanbrengen?quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef Elefes het volgende:
[..]
Hoe hoger de iso-waarde, hoe meer licht er sowieso al binnenkomt op je foto (dus zonder een langere sluitertijd of een groter diafragma (kleiner f-getal), die ook zorgen voor meer licht in je foto's). Hoe hoger de iso-waarde, hoe korter je dus de sluitertijd kunt nemen, en hoe minder bewogen je foto's zullen zijn.
Ja, ik had ook alleen de essentie te pakkenquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:39 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Mag ik hier even een kleine nuance in aanbrengen?
Een groter diafragma en een langere sluitertijd zorgen ervoor dat er meer licht op je gevoelige plaat valt. Een hogere ISO-waarde zorgt er alleen voor dat er minder licht nodig is om hetzelfde resultaat te krijgen. De hoeveelheid licht blijft wel hetzelfde, je kan niet ineens extra licht toevoegen ofzo.
Einde mierenneuk modus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |