abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148647643
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:34 schreef DanaCat het volgende:
Hoi,

Ik heb ook pcos. Bij mij werd het een aantal jaren geleden gediagnoseerd.
ik kreeg klachten zoals kingroei en halsgroei en onregelmachtige menstruatie.

Ik had 1 jaar niet geen menstruatie. Bij de huisarts werd ik thuis gestuurd met de mededeling;
"het komt wel terug".

2 maanden gewicht niks 4 maanden gewacht niks. tot 1 jaar.
Ik begon veel informatie te zoeken en bezocht informatieavonden.

Ik ben veel afgevallen door een normaal dieet. en begon te bewegen.
Vis,noten,avocado,zuurdesem brood,magere zuivel. ect...

Mijn haargroei werd beduidend minder. mijn menstruatie kreeg ik volledig als cadeau.
tot nu.

ik ben nu slank,mijn haar glanst,en voel me fit!!

ik wil alle meiden hoop geven en laat je niet kisten door wat anderen zeggen.
zorg goed voorjezelf en let op je gewicht, vee; vis,noten,

Succes

Liefs Dana
hier hoop ik op
mn gyn zit nu steeds zwaar te hinten op een maagoperatie maar dat zie ik echt niet zitten
nu mn eetpatroon drastisch omgegooid, want afvallen zegt ook de huisarts zal waarschijnlijk al een groot deel van de klachten verminderen
en een gezonder gewicht is vanwege meerdere redenen natuurlijk verstandig
  maandag 9 februari 2015 @ 12:59:39 #152
202348 Susi
Temple of Love
pi_149505421
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Succes!
Nou, ik hoor bij de club. Ik heb nog geen kinderwens, dus mijn HA geeft alleen afvallen als advies en als ik toch zwanger wil worden en het lukt niet na een jaar, dat hij ij dan kan doorverwijzen naar de gyn.
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 16:22:35 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153720249
*Kick*

Geen idee of er nog behoefte is aan dit topic maar ik zat eens te zoeken op PCO(S) en kwam toen dit topic tegen :) Bij mij is het een maand geleden ook vastgesteld. Meteen een kuurtje progesteron gekregen om menstruatie op te wekken en dan van dag 3 t/m dag 7 van de cyclus aan de clomid om de eisprong op te wekken. Ik zit nu op dag 5 en ik bloed zo erg dat ik er echt naar van word ;( Ik loop echt helemaal leeg. Hopelijk duurt dit niet lang meer en gaat het niet elke maand zo voortaan want ik word er echt naar van -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 21 juni 2015 @ 20:45:41 #154
202348 Susi
Temple of Love
pi_153727313
Houd je Hb in de gaten, als je zoveel bloedt.
pi_158825818
Geen idee of er nog iemand in dit topic kijkt, maar toch even een vraagje.
Zitten er hier meer vrouwen met terugkerende pijnklachten bij de eierstokken?
pi_158826931
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:07 schreef Ooi86 het volgende:
Ik wil me ook even melden. Na inmiddels 8 maanden niet ongesteld te zijn geweest na het stoppen van de pil, blijkt nu dat ik pco heb. Ik heb geen overgewicht ofzo, puur alleen het niet ongesteld worden. We hebben nog geen kinderwens, maar nu moeten we maar eens goed na gaan denken hoe lang we nog willen wachten.

Just my 2 cents...
Even een blast-from-the-past.

Na ongeveer 1 jaar nadat ik was gestopt met de pil werd ik weer ongesteld en na ongeveer 1,5 jaar had ik een redelijk regelmatige cyclus. Afgelopen week is er weer een echo gemaakt en ben ik officieel PCO-vrij :D

Moraal van het verhaal dat sommige hier kan helpen: ontpillen kan heel lang duren en tijdelijke PCO veroorzaken.
pi_158827406
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:45 schreef Lokasenna het volgende:
Geen idee of er nog iemand in dit topic kijkt, maar toch even een vraagje.
Zitten er hier meer vrouwen met terugkerende pijnklachten bij de eierstokken?
nou, toevallig had ik afgelopen week ook vage pijnklachten

normaal eigenlijk nooit last van, heeft een paar dagen aangehouden
pi_158827492
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:45 schreef Susi het volgende:
Houd je Hb in de gaten, als je zoveel bloedt.
en hierover kan ik helaas ook meepraten

destijds was nog geen pcos bij mij vastgesteld, maar ben tot 2 keer toe in t ziekenhuis beland vanwege bloedarmoede

idd goed in de gaten houden
pi_158828219
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:25 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

nou, toevallig had ik afgelopen week ook vage pijnklachten

normaal eigenlijk nooit last van, heeft een paar dagen aangehouden
Ik ben er ongeveer anderhalve maand geleden mee naar de eerste hulp gegaan. Daarna meerdere keren naar de huisarts geweest en doorverwezen naar de gynaecoloog. Die heeft een echo gemaakt waarop een krans te zien was rond de eierstokken, dus moet nu afwachten op uitslag van de bloedtest. Maar ik zag dat soort pijnklachten niet echt bij de symptomen staan, vandaar mijn vraag.
pi_158829899
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:44 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik ben er ongeveer anderhalve maand geleden mee naar de eerste hulp gegaan. Daarna meerdere keren naar de huisarts geweest en doorverwezen naar de gynaecoloog. Die heeft een echo gemaakt waarop een krans te zien was rond de eierstokken, dus moet nu afwachten op uitslag van de bloedtest. Maar ik zag dat soort pijnklachten niet echt bij de symptomen staan, vandaar mijn vraag.
krans als in cysten? ;(

ik ben stiekem ook een beetje bang dat er bij mij weer iets nieuws bij is gekomen..als t weer terug komt en langer aanhoudt, zal ik me ook weer naar de medici begeven
pi_158829975
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:28 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

krans als in cysten? ;(

ik ben stiekem ook een beetje bang dat er bij mij weer iets nieuws bij is gekomen..als t weer terug komt en langer aanhoudt, zal ik me ook weer naar de medici begeven
Ja, een hele hoop aan beide kanten. Baal er wel van, al had ik het wel een beetje vermoed door onregelmatige menstruaties.
pi_158831674
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:30 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja, een hele hoop aan beide kanten. Baal er wel van, al had ik het wel een beetje vermoed door onregelmatige menstruaties.
heel erg kut, succes de komende tijd!
pi_158831770
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:11 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

heel erg kut, succes de komende tijd!
Dankje, jij ook.
Van wat voor klachten heb jij last?
pi_158831969
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:14 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dankje, jij ook.
Van wat voor klachten heb jij last?
zeurende pijn, ik ben bang dat t (weer) vleesbomen zijn
ben daar al 2 keer eerder aangeholpen
ging een hele tijd goed, al zeker 2 jaar daar geen last van gehad tot vorige week dus

heb trouwens de mirena, dus heen bloedingen meer als indicatie
pi_158832159
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:19 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

zeurende pijn, ik ben bang dat t (weer) vleesbomen zijn
ben daar al 2 keer eerder aangeholpen
ging een hele tijd goed, al zeker 2 jaar daar geen last van gehad tot vorige week dus

heb trouwens de mirena, dus heen bloedingen meer als indicatie
Wat naar. Hopelijk voor jou valt het mee en komt het niet meer terug.
pi_158834415
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:25 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Wat naar. Hopelijk voor jou valt het mee en komt het niet meer terug.
dat hoop ik ook ja
pi_158879299
Ik wist niet dat er zoiets bestond als "PCO-vrij". Wel fijn dat het kan.
pi_158880836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:01 schreef leonieke het volgende:
Vraag me ook wel af hoe dat kan. Wist niet dat je er wat aan kon doen waardoor het over kan gaan.
  woensdag 6 januari 2016 @ 20:05:18 #169
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_158881250
Ik had ook 7 a 8 jaar geleden diagnose PCOS, ook duidelijk te zien op de echo. Ik heb oa daarvoor acupunctuur gehad en na een aantal behandelingen was het echt weg en had ik een regelmatige cyclus en was er een normale echo. Heel bijzonder en ik had het ook niet verwacht.
Make love, not war ☮
pi_158881418
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:05 schreef Diaan73 het volgende:
Ik had ook 7 a 8 jaar geleden diagnose PCOS, ook duidelijk te zien op de echo. Ik heb oa daarvoor acupunctuur gehad en na een aantal behandelingen was het echt weg en had ik een regelmatige cyclus en was er een normale echo. Heel bijzonder en ik had het ook niet verwacht.
Goed om te horen dat het wel kan. O+
  woensdag 6 januari 2016 @ 20:15:53 #171
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_158881589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:10 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Goed om te horen dat het wel kan. O+
:Y Acupunctuur heeft mij ook ondersteund bij IUI (goede omstandigheden creëren zoals de acupuncturist het noemde) en tijdens de zwangerschap die daaruit volgde heb ik ook nog tijdje acupunctuur gehad en zij kon aan mijn polsslag voelen wat het geslacht was van de baby. En dat klopte. Toen de baby in een stuit bleek te liggen, heeft acupunctuur ook geholpen bij het draaien.

Ik heb dus veel vertrouwen in acupunctuur.
Make love, not war ☮
pi_158881603
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:01 schreef leonieke het volgende:
Ja, echt he?! Daarom post ik het ook even. Dit soort verhalen had ik nooit gelezen toen ik hoorde dat ik het had.
pi_158905344
Nou, vandaag uitslag gehad van de bloedtesten. Was heel bevestigend, LH/FSH ratio hoger dan 3 en nauwelijks progesteron. ;(
Gyn heeft me nu de antcionceptiepil voorgeschreven als behandeling.
pi_158906615
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:39 schreef Lokasenna het volgende:
Nou, vandaag uitslag gehad van de bloedtesten. Was heel bevestigend, LH/FSH ratio hoger dan 3 en nauwelijks progesteron. ;(
Gyn heeft me nu de antcionceptiepil voorgeschreven als behandeling.
;(
sterkte!
pi_167314327
Enorme kick :)

Gisteren diagnose PCOS gekregen. Ik ben me nu aan het inlezen wat ik zelf met voeding kan doen om het eventueel "tegen" te gaan. Ik at al een tijd heel gezond/paleo, heb geen overgewicht (meer) maar wil vanaf januari echt voor the next level. Ik lees: geen geraffineerde suikers en weinig koolhydraten.

Zijn hier mensen met ervaring in die richting? Dus verminderde PCOS-klachten/symptomen door dieet? En evt supplementen slikken?
Dit, dat, alles.
pi_167550338
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:24 schreef Philomijn het volgende:
Enorme kick :)

Gisteren diagnose PCOS gekregen. Ik ben me nu aan het inlezen wat ik zelf met voeding kan doen om het eventueel "tegen" te gaan. Ik at al een tijd heel gezond/paleo, heb geen overgewicht (meer) maar wil vanaf januari echt voor the next level. Ik lees: geen geraffineerde suikers en weinig koolhydraten.

Zijn hier mensen met ervaring in die richting? Dus verminderde PCOS-klachten/symptomen door dieet? En evt supplementen slikken?
Niet echt wat je zoekt wellicht, maar ik deel het toch even. Hier ook diagnose PCOS (geen cyclus, er zat 5/6 maanden tussen menstruaties) en licht overgewicht. Ben toen koolhydraatarmer gaan eten (niet heel streng, gewoon wat opletten met dingen als pasta en brood) en ook meer gaan bewegen. Ik viel toen in 3 maanden zo'n 9 kilo af. Toen we eenmaal de juiste dosering Clomid hadden gevonden, was ik in de tweede ronde zwanger. Maar in hoeverre dat nu samenhing met mijn eetpatroon... geen idee.

Overigens heb ik sinds een jaar (mijn zoon is bijna 2,5) spontaan wel weer een cyclus; een van 5/6 weken weliswaar, maar wel tamelijk regelmatig en met een duidelijk herkenbare eisprong. Kennelijk is er toch iets 'gereset'?
pi_167619258
Ervaringsverhalen (zeker positieve ;)) zijn altijd fijn! Thanks! Over de reset heb ik ook al eens gehoord! Dat klinkt ook hoopvol!

Eind januari ga ik weer naar de gyn en dan gaan we wss aan de slag met clomid. En daar heb ik ook goede hoop bij. Fijn om te horen dat het toen bij jou zo snel raak was!

Ik lees veel over insulineresistentie als mogelijke oorzaak. En vitamine D3 als supplement om te slikken. Begin januari ga ik naar een hormoontrainer. Ben benieuwd wat zij te melden heeft.
Dit, dat, alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')