Ik (vwo, nu uni) heb absoluut geen moeite met theorie, theorie ook gehaald in 1X maar heb de praktijk nooit meer afgemaakt, ging niet zo best (qua inzicht), misschien wel stom om dat niet te doen maarja. Maar om ff op je vraag terug te komen denk ik niet dat het over het algemeen zo heel veel uit maakt (uitzonderingen als mij daargelaten, maar er zullen ook wel vmbo'ers zijn met hetzelfde waardeloze inzicht als ikquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:46 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Al is er natuurlijk ook wel een beetje verband tussen intelligentie en inschattingsvermogen enzo.. maar dat gaat natuurlijk lang niet altijd op. (big brother kelly is een typisch voorbeeld)
Maar ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat vwo'ers gemiddelt meer lessen nodig hadden als vmbo'ers (en havisten zaten daar dan weer tussen in) maar ik zou echt niet meer weten waar (en of het klopt)
WTF??? ik verpest helemaal niks man...quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:01 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Staat helemaal niet goed! je verpest de hele op!!!![]()
ja hier in nederland doen ze ook moeilijk hoor. en volgens mij is het ook nog zo dat het duurder is als je onder 24 (?) bent..quote:Op woensdag 25 januari 2006 05:50 schreef Devilnl het volgende:
[..]
volgens mij gaat dat hier ook een probleem worden.
maar.. nee heb je. ja kun je krijgen
Of ik moet het sarcasme er nog meer bovenop leggen.. of jijquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:41 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
WTF??? ik verpest helemaal niks man...
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:34 schreef dribbel79 het volgende:
whatever, jij kan de TT nog aanpassen, als je dat nou es doet ipv te lopen mauwen dat er iets niet goed is...
meestal komt sarcasme toch wel over met de juiste smileys.. maar goed, zie je hem nu dribbel?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:01 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Staat helemaal niet goed! je verpest de hele op!!!![]()
---------------><-------------- gefeliciteerd nog
Dank uquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:59 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
meestal komt sarcasme toch wel over met de juiste smileys.. maar goed, zie je hem nu dribbel?![]()
en gefeliciteerd natuurlijk! heb je al een motor thuis?
ik d8 ff, wat ga je bij het cbr doen, maar na google begrijp ik dat een motortype van honda isquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:02 schreef dribbel79 het volgende:
Yes, i can see now...
Dank je, nog geen motor, ga zondag ff bij een CBR kijken...
volgens mij juist niet..quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef Robin__ het volgende:
Motors zijn cool!
Hoeveel ben je nou gemiddelt kwijt voor je a rijbewijs? Ik zou mn a er graag bij willen, al ken ik niemand met motor.. maar zo'n ding is iig betaalbaarder dan een auto heb ik het idee? (iemand meer info? links naar sites/fora?)
ja de lessen zijn misschien wel duurder, maar een motor is goedkoper dan een auto. als je kijkt naar normale auto <-> normale motor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:12 schreef Devilnl het volgende:
[..]
volgens mij juist niet..
kheb verhalen gehoort van "kennis" dat zij iets van 55euro moest betalen (per uur les???).. en examen iets van 190euro??
iets in die richting
Nog gefeliciteerdquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ben in 2005 op 28 november geslaagd
40 euri per uur, 2 uur per les.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef Robin__ het volgende:
Motors zijn cool!
Hoeveel ben je nou gemiddelt kwijt voor je a rijbewijs? Ik zou mn a er graag bij willen, al ken ik niemand met motor.. maar zo'n ding is iig betaalbaarder dan een auto heb ik het idee? (iemand meer info? links naar sites/fora?)
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:54 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ik d8 ff, wat ga je bij het cbr doen, maar na google begrijp ik dat een motortype van honda is
is het er ook zo eentje? of heb je zelf een plaatje?
[afbeelding]
moet je ook opnieuw theorie doen als je bv..quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:43 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
40 euri per uur, 2 uur per les.
ik had 20 lessen nodig (incl. AVB is voertuigbeheersing)
theorie 35 euri
AVB examen 85 euro
afrijden 195 euro
ik ben voor A 2000,- kwijt ofzo... (ruim genomen)
nee, maar er zweft hier iemand rond die het verschil tussen TT en OP niet kentquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dank u
Is er nou wat mis met de tt of niet
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, maar er zweft hier iemand rond die het verschil tussen TT en OP niet kent
verdomd ja...gelijk ff geregeld...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, maar er zweft hier iemand rond die het verschil tussen TT en OP niet kent
theorie voor motor is altijd apart, enige voordeel bij motorrijles is dat als je autorijbewijs hebt, je de weg op kan om te lessen zonder theoriecertificaatquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:51 schreef Devilnl het volgende:
[..]
moet je ook opnieuw theorie doen als je bv..
binnen 1jaar auto & motor doet?.. of hoeft dat alleen niet bij auto-vrachtauto binnen 1 jaar?
nicequote:
Yep...eerst ff technische staat bekijken, dan proefrit maken, dan besluit nemen...is op een zondag, dus kan 'm niet gelijk meenemen...quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:17 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
nicedie ga je misschien zondag kopen? ook proefritje maken enzo?
![]()
Yep, net als bij de auto...scheelt niet zo heel veel, alleen specifieke dingen voor de motor (plaats op de weg, technische dingetjes, kleding etc.)quote:ik had gelezen dat je geen theorie hoefde te halen voor je begon, dus ik dacht dat het helemaal niet moestmaar je hoeft t alleen niet vantevoren te doen. is die theorie ook een jaar geldig?
Yep, zowel nabespreken en bijwerken leskaart als tussendoor ff rookpauze / bespreken...quote:ik zag op site van mn oude rijschool pakket van 1200 euro voor 18 lessen van 1,5 uur.. incl examens. (bij die rijschool is motorles 1,5 uur incl 15 min nabesprekenhad jij dat ook binnen die 2 uur?)
Yep...alles met nee beantwoorden, knijp met je ogen en tekenenquote:moet je eigenlijk opnieuw eigen verklaring hebben?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:44 schreef dribbel79 het volgende:
Yep...eerst ff technische staat bekijken, dan proefrit maken, dan besluit nemen...is op een zondag, dus kan 'm niet gelijk meenemen...
maar waarom hoef je dan die extra motor dingen niet te leren als je al B rijbewijs hebt? (ik bedoel, plaats op de weg, technische dingen, lijkt me allemaal wel handig om dat vantevoren te weten)quote:Yep, net als bij de auto...scheelt niet zo heel veel, alleen specifieke dingen voor de motor (plaats op de weg, technische dingetjes, kleding etc.)
ja er staat op hun site enige rijschool in den haag daar erkend.quote:Yep, zowel nabespreken en bijwerken leskaart als tussendoor ff rookpauze / bespreken...
1200 euro minus examens (35, 85 en 195 euro) = 885 euro, delen door 27 (18 keer 1,5 uur les) = 32,8 euro/ uur...goeie deal...hopen dat je daar genoeg aan hebt, dan is t een werelddeal, voor 1200 euro je rijbewijs A...is die rijschool erkend door 't KNMV??
hmm ok maar waarom moet je dat nog een keer doen dan? als je rijbewijs al hebt. als je ineens een of andere ziekte krijgt, hoef je dat toch ook niet op te geven bij verlengen rijbewijs oid?quote:Yep...alles met nee beantwoorden, knijp met je ogen en tekenen
ja maar heb er nu geen geld voor helaas. maar zo ben ik ook geinteresseerd in C. dat lijkt me ook gaaf om te hebben. maar dan kijk je zo eens naar de prijzen..(dat is geloof ik 2000 euro ofzo voor een pakket, weet niet meer zeker) eerst maar eens afstuderen voor ik eraan ga denkenquote:Op woensdag 25 januari 2006 18:37 schreef Robin__ het volgende:
Jij hebt ook interesse Ferryfan4ever?Maargoed, eerst maar eens kijken hoe ik financieel uit mn autorijlessen kom, dan zien we wel verder. Ik had eerlijk gezegt gedacht dat het goedkoper zou zijn, met autorijles ben je toch het grootste deel van al je lessen bezig met inzicht en kijkgedrag.. wat doe je dan in de praktijk lessen (na je voortuigbeheersing)?
nuttig bij verhuizenquote:Op woensdag 25 januari 2006 19:05 schreef Robin__ het volgende:
Ik weet niet precies wat C inhoud, kleine vrachtwagens toch? Kan me niet voorstellen dat dat nuttig is tenzij je chauffeur wilt worden natuurlijk (al hoef je daar niet voor te studeren..)
volgens mij heb je daar geen theoriecertificaat voor nodig. als je B hebt dan kun je gewoon E erbij halen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:17 schreef Maikalo het volgende:
Weet iemand trouwens of je dezelfde theorie kan gebruiken voor je EB als voor je gewone B rijbewijs?
Inderdaad, en dan is het nog maar te hopen dat moeder natuur het toelaat (vriest het niet, dan regent het wel)...anders is het met al die pekelzooi die van straat komt bij regen ook nog effe wachten (of je moet je fiets helemaal laten behandelen)quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:09 schreef Ferryfan4ever het volgende:
spannendwe horen wel hoe t was
ik hoop dat alles beetje okay is, dan kan je lekker gaan toeren.
Dat moet je wel leren met je theorie, alleen heb je tijdens je AVB (op een parkeerplaats je voertuigbeheersing doen) die info niet echt nodig en wordt het (als je de weg opgaat) door de instructeur verteld...quote:maar waarom hoef je dan die extra motor dingen niet te leren als je al B rijbewijs hebt? (ik bedoel, plaats op de weg, technische dingen, lijkt me allemaal wel handig om dat vantevoren te weten)
Hier klopt sowieso weinig van denk ikquote:ja er staat op hun site enige rijschool in den haag daar erkend.
De prijzen zijn iig goed, als je ook les krijgt door erkende instructeurs dan zit je helemaal goed.quote:en er staat op de site: - Lesprijs ¤ 54,00 per 90 minuten
- Inschrijfgeld praktijkexamen deel 1: ¤ 71.25
- Inschrijfgeld praktijkexamen deel 2: ¤ 136.95
theorie btw niet in dit pakket. pakket met theorie had ook lessen, maar die lijken me niet nodig
ik had daar een pakket voor B, 1000 euro, 20 lessen, TTT en examen. maar uiteindelijk is t 40 lessen + 2 examens geworden, en kostte het in totaal 1000 euro meer..
volgens mij kosten die motorrijlessen evenveel als autorijlessen. (want ik herinner me dat ik ook 54 moest betalen voor 1,5 uur)
Het gaat om je fysieke gesteldheid tijdens lessen, de rijschool is verantwoordelijk voor je. Waarom je bij een examen zo'n ding nog es in moete vullen/ tekenen, geen idee...quote:hmm ok maar waarom moet je dat nog een keer doen dan? als je rijbewijs al hebt. als je ineens een of andere ziekte krijgt, hoef je dat toch ook niet op te geven bij verlengen rijbewijs oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |