abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 november 2006 @ 15:34:12 #43
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_43206788
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind Bale niet echt uitzonderlijk. Ik heb het sowieso niet op method-acteurs en dan zeker niet op extreme types als Bale, iets echt worden noem ik niet acteren, acteren is doen alsof, dat doen die kerels niet. Dit geldt uiteraard ook voor Norton, al gaat die daar minder ver in. Ja, okay, ze spelen hun games wel uit, maar gebruiken de ene na de andere cheatcode, dan vind ik het op een andere manier toch net iets knapper.

Jackman heeft me zelden of nooit kunnen overtuigen van het feit dat ik 'm hoger zou moeten inschatten, dus dat ga ik ook niet doen.
Dat je nou niet wild kan worden van method acting kan ik nog wel begrijpen, maar om het nou te vergelijken met het gebruiken van cheatcodes bij games vind ik wel kort door de bocht genomen. IMO gaat het uiteindelijk toch om het resultaat op het witte doek. En als een Bale betere resultaten krijgt door compleet physiek en mentaal zijn karakter te 'worden', so be it.

En Jackman? Ik zal hem denk ik ook nooit met een oscar in z'n hand zien staan, maar ik geloof wel die veel meer in z;n mars heeft dan ie tot nog toe heeft kunnen laten zien. Time will tell, i guess...
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_43211487
Ook totaal niet eens met SoK, het komt puur door de rollen die Bale speelt, hij speelt bijna wel in al zijn films de hoofdpersoon, de held, 't mystieke figuur etc, bedoel ik denk als je hem bijvoorbeeld ik een film zet als finding neverland, of een andere serieuse drama dat we een hele andere bale te zien krijgen. Het is maar net wat hij speelt, en ik zou het zeker geen method acting noemen....
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:51:48 #45
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_45294223
Vandaag gezien. Erg leuk, al is de IMDb top 250 notering wat overdreven (en ook wel irrelevant ). Acteerwerk zit wel goed, vooral Bale dan, Jackman is nogal standaard. Caine en Johansson doen hun ding op stijlvolle wijze, maar het is toch de bijrol van Bowie die 't meest opvalt, boeiend personage, zelfs met weinig screentime.

Qua verhaal had ik gelezen dat het vol twists zat, met een versplinterde vertelstructuur en door mekaar lopende tijdlijnen. Dat valt wel mee, ik vond dat het nergens verwarrend werd, sommige dingen werden zelfs iets te duidelijk uitgelegd, misschien hadden ze wat meer dingen iets vager mogen laten. Het zit wel redelijk goed in elkaar, maar sommige hints zijn jammer genoeg iets te duidelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je 'm niet hebt gezien, zou ik de spoiler niet lezen, het is een serieus spoilende spoiler .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:28:27 #46
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45297703
Woensdag ook gezien, dit schreef ik er net over in het "gezien" topique:
quote:
Gisteren en eergisteren in de bios:

The Prestige
Christopher Nolan`s nieuwe film is wederom een sterke film geworden. Met een goed acterende cast en een interessant verhaal heeft ie een film gemaakt die de ruime 2 uur dat ie duurt weet te boeien. Het verhaal wordt in Memento style verteld, al is het hier niet zo erg als bij Memento en blijven de flashback en forwards duidelijk en goed te volgen. Jammer is dat het op het einde een minuut of 5-10 te lang wordt gerekt, waarin te veel wordt uitgelegd. Dat had niet gehoeven. Maar verder valt er weinig te klagen: het acteerwerk is erg goed, met een geweldige Bale en Caine, een leuke Johansson en een redelijke Jackman (die tegen het einde wel wat beter werd). En net als je denkt dat de film een beetje dood dreigt te bloeden, geeft Nolan je een heel cool laatste shot. Dat vond ik wel erg stoer.
Zeker een bioscoop bezoek waard!

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_45334141
Net gezien en het is echt een schitterende film, het begin gaat wat traag en er is dan nog niet veel spanning te bekennen, na een uur wordt tie echt super. C. Bale is echt een van mijn favoriete acteurs geworden. american psycho is nog een b-film maar die kerel gaat nu echt los.

moet trouwens nog steeds the machinist kijken van hem, die scoort op imdb ook erg hoog. Ik had gehoord dat hij voor die film echt veel kilo's moest afvallen om zn rol te spelen...
Nothing to see here, carry on
pi_45858751
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:14 schreef RijstNatie het volgende:
Net gezien en het is echt een schitterende film, het begin gaat wat traag en er is dan nog niet veel spanning te bekennen, na een uur wordt tie echt super. C. Bale is echt een van mijn favoriete acteurs geworden. american psycho is nog een b-film maar die kerel gaat nu echt los.

moet trouwens nog steeds the machinist kijken van hem, die scoort op imdb ook erg hoog. Ik had gehoord dat hij voor die film echt veel kilo's moest afvallen om zn rol te spelen...
In The Machinist is hij echt bijna niet bestaand, zo dun issie geworden voor die rol. Moet je voor de grap maar eens vergelijken met zijn uiterlijk in de Batman film.

Maar over deze film, ik heb m vanmiddag gezien, en ik vond het een hele mooie film. Zeker het einde vond ik sterk (alhoewel ik het grootste gedeelte wel al zag komen).

Ik geef de film een dikke 8, een van de betere films die ik de afgelopen tijd heb gezien. (alhoewel Children of Men en Blood Diamond ook hoog scoren op die lijst. )
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:12:45 #49
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_45858875
Ik heb hem anderhalve week geleden gezien en ik vond het echt een hele toffe film!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_45860718
Hele goede film, met twee van mijn favoriete acteurs.
pi_45881455
Gisteravond gezien en echt een hele goeie film. Heel boeiend, tot aan het eind, goed verhaal met mooie twists en een goed (edoch voorspelbaar) plot. Maar een film met Bale . kan natuurlijk niet slecht zijn .

Wat ik alleen wel had,vantevoren en tijdens de film was dat ik het toch jammer vind dat het wéér een film is over goochelaars/magie. The Illusionist is ook 'net' uit en daardor zat ik toch minder in The Prestige. De film welke je gewoon als tweede ziet, heeft sowieso een nadeel omdat beide films enorm goed zijn.
Whatever I want.
pi_45994568
Hier ben ik het geheel mee eens! In een korte tijd zijn er twee films uitgekomen die zich richten op gochelaar/magie, en ik moet zeggen dat ze beide indruk op mij gemaakt hebben. De verwachtingen van goed en slecht had ik mis in het begin van de film wat het eind zo mooi maakte. Als je de film gezien hebt is dit misschien wel interessant om te lezen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Source: IMDB
  maandag 5 februari 2007 @ 13:54:40 #54
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_46005800
En een leuke bijrol van Piper Perabo
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_46008344
Heb em gister ook gezien met mn vriendinnetje, maar we waren heel moe. Heb em na 3 kwartier opnieuw gestart omdat we er geen kont meer van begrepen en de acteurs maar niet uit elkaar konden houden. Daarna werd het wel duidelijker maar aan het einde van de film ging het weer veel te snel wat mij betreft. Daarnaast werden veel fragmenten chronologisch gezien lukraak door elkaar gegooid.
Ik was niet op de hoogte van het feit dat het om een verfilming van een boek ging, maar door de snelheid van de film en hoe bepaalde stukken volledig weg gelaten werden had ik daar al op gegokt.
Jupiler is goed
pi_46008564
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:17 schreef Aurelium het volgende:
Heb em gister ook gezien met mn vriendinnetje, maar we waren heel moe. Heb em na 3 kwartier opnieuw gestart omdat we er geen kont meer van begrepen en de acteurs maar niet uit elkaar konden houden. Daarna werd het wel duidelijker maar aan het einde van de film ging het weer veel te snel wat mij betreft. Daarnaast werden veel fragmenten chronologisch gezien lukraak door elkaar gegooid.
Ik was niet op de hoogte van het feit dat het om een verfilming van een boek ging, maar door de snelheid van de film en hoe bepaalde stukken volledig weg gelaten werden had ik daar al op gegokt.
  maandag 5 februari 2007 @ 23:26:02 #57
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46026415
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:17 schreef Aurelium het volgende:
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:34:21 #58
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_46029467
Lekker downloadje als je de acteurs niet eens meer uit elkaar kunt houden
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_46031345
Ik ga de film vanavond meer eens bekijken. De andere "soortgelijke" film met Edward Norton vond ik ook erg vermakelijk. Hopelijk is deze nog beter.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:02:05 #60
4180 Hare
Come fly with me!
pi_46032694
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:34 schreef Skull-splitter het volgende:
Lekker downloadje als je de acteurs niet eens meer uit elkaar kunt houden
Er is al een dvdrip uit hoor, dus daar ligt het niet aan
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_46046434
ik vond em zeker wel goed!
soms wat moeilijk te volgen idd, begint wat sloom. maar goeie twists, leuk verhaal

7.5/10
pi_46046531
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:26 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Wat een flauwe reacties zeg.
Ik vond de film gewoon erg lastig te volgen. Misschien omdat ik net terug was van een week wintersporten en zuipen.
Jupiler is goed
pi_46049271
Het feit dat je verteld dat je de film op al op DVD hebt gezien, terwijl hij nog moet uitkomen in de Nederlandse bioscopen en dat je blijkbaar meer interesse stak in je vriendinnetje dan aan je gedownloade DVD versie, verklaard een hoop volgens mij

kortom niemand zit te wachten op zulke reacties
pi_46093124
Wat mij betreft de beste film van 2006.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:53:40 #65
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46095843
goede film, doch niet briljant
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_46097756
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 01:31 schreef Myers het volgende:
Dat is niet niks
pi_46104999
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 01:31 schreef Myers het volgende:
I second that.

Gister bekeken. Mja gewoon steengoed, diep onder de indruk.
pi_46107770
Ik las in de Spits een kort review, erg positief, alleen het einde is volgens de reviewer afgeraffeld vanwege de tijdsduur? Ik ga er denk ik volgende week naar toe
pi_46107871
Ben ook diep onder de indruk Echt een topfilm....
Vele malen beter dan the illusionist.
pi_46108283
Aan het einde is juist heel veel aandacht besteed. Ik vond het echt een prachtig einde.
pi_46108516
zekers, al snapte ik het allerlaatste niet echt goed. Zal hem nog een keer bekijken
pi_46115155
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:44 schreef Myers het volgende:
Aan het einde is juist heel veel aandacht besteed. Ik vond het echt een prachtig einde.
Ik vond het einde wel mooi gedaan, maar jammer genoeg was het allemaal zo voorspelbaar. Alleen de manier hoe het einde ingevuld zou worden was nog enigzins een verrassing. De belangrijke 'twists' waren natuurlijk al lang en breed duidelijk voor de oplettende kijker. Dat maakt deze film voor mij toch wel een kleine teleurstelling.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_46115702
Ik vond deze film juist alles behalve voorspelbaar, om eerlijk te zijn heb ik geen enkele 'twist' aan zien komen.
pi_46116161
uit het filmkijk topic
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef pascalheister het volgende:
The Prestige (Nolan, 2006)

[afbeelding]

Magistraal maar toch met een klein smetje, de uitwerking van de flashback wordt al snel duidelijk wat toch de climax net ff iets minder maakt. Maar verder is het acteerwerk, setting van zeer grote klasse. btw leuke rol van David Bowie.

cijfer: 8,2
pi_46116361
Zeker een goede film al vond ik The Illusionist toch net iets beter
pi_46118884
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:13 schreef Myers het volgende:
Ik vond deze film juist alles behalve voorspelbaar, om eerlijk te zijn heb ik geen enkele 'twist' aan zien komen.
SPOILER
pi_46119284
Ik ga zometeen naar The Prestige

Ben benieuwd
pi_46127732
Gezien en een goede film. Wel een film waar je goed moet voor gaan zitten, want de film is moeilijk te volgen imo.

8/10.
pi_46130324
Heerlijke film, vond de film net wat beter dan de Illusionist omdat er wat meer aktie in voorkomt. Al kijk ik liever naar Jessica Biel dan naar Scarlett Johnson.
SPOILER
pi_46157691
Wow, wat een film Prachtig verhaal, uitstekend acteerwerk en hele stoere twists. Heb vorige week "The illusionist" gezien, maar vond deze heel wat beter. Een vraagje over het einde:
SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Jivis op 09-02-2007 22:41:25 ]
Amen.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:52:09 #81
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_46158304
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 22:36 schreef Jivis het volgende:
Wow, wat een film Prachtig verhaal, uitstekend acteerwerk en hele stoere twists. Heb vorige week "The illusionist" gezien, maar vond deze heel wat beter. Een vraagje over het einde:
SPOILER
SPOILER
  zaterdag 10 februari 2007 @ 01:53:27 #82
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_46162849
Echt een zeer briljante film Hij begint zo verwarrend en vaag, maar is zo ongelooflijk belonend
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_46163028
Hele goede film.

Echt maf gewoon...

Het is ook best voorspelbaar enzo maar dat is niet het belangrijkste van de film.
Iedereen had wel door van wie wat en hoe.
pi_46165412
Ik ga zometeen eens naar Rotterdam om deze film te kijken. Toen ik vorig jaar september in de VS was en er daar trailers van zag wilde ik hem al zien. Nu dan toch eindelijk .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')