abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:12:59 #1
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_34406960

Deze Engelsman heeft z'n ups en downs gekend in de muziekindustrie, maar uiteindelijk komt kwaliteit altijd boven drijven. Zijn carrière wachtte als het ware op het album 'White Ladder', dat David in 1998 uitbracht op zijn eigen label, omdat eigenlijk niemand meer vertrouwen in hem had. Deze schitterende plaat deed het eerst goed in Ierland, verkocht daar zelfs beter dan U2, en werd later ook elders een succes, onder andere in de VS doordat het album daar door het platenlabel van Dave Matthews werd uitgebracht.

Zijn nieuwste album is "Life in slow motion" en op dit moment is zijn Europese tour gaande. Dit topic is bedoeld om onbekende juweeltjes van de man aan te prijzen, elkaar op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen rond David Gray en om je mening te spuien over deze bijzondere artiest. Succes!

pi_34407899
Leuk moment deze post. Vanavond ben ik ook in 013 om David voor het eerst live mee te maken.

In 1998 ben ik, zoals veel mensen, voor het eerst in aanraking gekomen met David Gray. Dankzij het nummer 'Babylon' en vervolgens de CD 'White Ladder', waarop juweeltjes als 'My oh my', 'This year's love', 'Sail Away' de sfeer nadrukkelijk bepalen. En waarop een ongelooflijk mooie cover van de Soft Cell-klassieker 'Say Hello, Wave Goodbye' voor mij de absolute topper is.
Na de ontdekking van dit album ben ik terug gegaan in de tijd en heb ook het oudere werk van David Gray verzameld en ben hem blijven volgen in zijn muzikale ontwikkeling. Ten onrechte krijgt deze artiest niet de aandacht die hem toekomt, en die wel wordt gegund aan beduidend mindere goden.

Morgen een recensie van het optreden in Tilburg ;-)
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_34411232
haha, ik was iets eerder: David Gray (Deel 2)
  dinsdag 24 januari 2006 @ 15:50:24 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_34415833
Ja dat zag ik dus vanochtend niet. heb wel gezicht, maar toen helaas niet gevonden. Zal het topic wel ff reporten, zodat ie dicht gaat.
pi_34435142
misschien kun je de post even kopieren en plakken in het andere topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')