abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34387545

Als er iemand over een lange adem beschikt, dan is het David Gray wel. Pas na drie albums die allemaal hopeloos roemloos ten onder gingen, lonkte het grote succes pas bij de release van de cd White Ladder. Opvallend is dat Ierland de nieuwe muzikale held als eerste in zijn armen sloot, de rest van de wereld viel daarna ook snel voor Gray's gevoelige juweeltjes

Op zijn nieuwste plaat Life In Slow Motion laat Gray weer een melancholische kant van zich zien. In tegenstelling tot zijn voorgangers is de nieuwe cd niet in zijn huiskamer opgenomen, maar in een professionele studio. De hulp van topproducer Marius De Vries (bekend van o.a. U2, David Bowie en Madonna) werd ingeroepen en het resultaat mag er zijn. Gray biedt je een indringend kijkje in de diepste roerselen van zijn ziel op plaat en podium.

Albums:
David Gray - A Century Ends (1992)
David Gray - Flesh (1994)
David Gray - Sell Sell Sell (1996)
David Gray - White Ladder (1998)
David Gray - Lost Songs (2000)
David Gray - The EP's 92-94 (2001)
David Gray - A New Day at Midnight (2002)
David Gray - Life in Slow Motion (2005)

Links:
www.davidgray.com
http://www.djoliver.dsl.pipex.com/html/downloads.htm
(veel livemateriaal en video's)

Morgen (24-01-2006) te zien in 013!

[ Bericht 40% gewijzigd door Frenkel op 23-01-2006 19:26:53 ]
pi_34387816
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:01 schreef Subterranean het volgende:
Jaja! Morgen alweer! We hebben er zin in! Om goed in de stemming te komen, ben ik al de hele dag David Gray aan het luisteren.

Jammer dat de laatste trein voor ons al om 23:09 gaat. Daarom zullen we waarschijnlijk wel wat nummers moeten missen.
Ook hopen dat de treinen, ondanks het vriesweer, gewoon fatsoenlijk blijven rijden, anders is het ook zo onhandig.
Blijf gelukkig bij vrienden in Tilburg slapen..
Heb vaker gehad dat ik eerder weg moest bij een concert om de laatste trein te halen...
pi_34394048
Ik had de vorige volgemaakt ! Op naar morgenavond dan maar!

Leuke OP trouwens, die link met muziek & video's kende ik nog niet.
pi_34395262
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:28 schreef Frenkel het volgende:

[..]

Blijf gelukkig bij vrienden in Tilburg slapen..
Heb vaker gehad dat ik eerder weg moest bij een concert om de laatste trein te halen...
Met een beetje geluk zou je die trein moeten kunnen halen. Ik denk dat David Gray rond 21.00 uur het podium op zal komen, zeg dat hij een uur en drie kwartier speelt, betekent dat het concert om 22.45 uur afgelopen is. Vanaf 013 is het ongeveer vijf minuten lopen naar het station.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_34407993
Of je hebt mazzel en woont in Tilburg :-)

Veel plezier vanavond mensen. Het wordt vast en zeker genieten. Ik kijk er naar uit.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_34432058
Net terug van het concert. Geweldig genoten. David klinkt live echt goed.

Hoogtepunten voor mij waren Please forgive me, Disappearing world, Hospital Food, This years love en Babylon (en die hilarische drummer). De support-act vond ik ook wel apart. Niet iets wat je direct zou verwachten bij een concert van David Gray.

Eén minpuntje: David was de hele avond niet zo spraakzaam, pas op het einde kwam hij een beetje los.
pi_34434352
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:44 schreef marky_mark het volgende:

Eén minpuntje: David was de hele avond niet zo spraakzaam, pas op het einde kwam hij een beetje los.
viel me idd ook al op ja... en toch vind ik het jammer dat Please forgive me niet zo "groot" was Heet iemand de naam van dat wat onbekendere nummer meegekregen, die met een elektronisch deuntje begon... ik dacht dat het een naam van een stad was...?
pi_34434543
Ik reageer met één van zijn songtitels "My Oh My". Errug vet was het, ben net thuis. Dat van die spraakzaamheid was me nog niet opgevallen, maar klopt eigenlij k wel ja. Please Forgive Me vond ik juist wel errug gaaf/uitgebreid, met het publiek erbij enzo. En Shine !

Dat elekotrinische deuntje heette Baltimore geloof ik...
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:16:55 #9
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_34437383
* Jojogirl is ook weer wakker en vond het helemaal super. Sail away en my oh my waren top, maar wat eigenlijk niet. De drummer was erg grappig En Baltimore was inderdaad dat nummer met het elektronische begin.

De supportact vond ik trouwens ook wel erg goed. Iets anders genre, maar erg leuk. Wel een beetje kort trouwens.
pi_34438936
Ik vond het echt fantastisch, heerlijke avond! Een aantal nummers kreeg een lekkere extended live-bewerking en in de toegift kwamen ook de oudere krakers Shine en Babylon nog aan bod. Een lange toegift, bij elkaar duurde het bijna twee uur. En een nieuw nummer dus, Baltimore (ik ken het tenminste niet, hij speelde het in augustus tijdens de US tour ook al las ik) wat ik wel lekker vond klinken. Up-tempo en een wat ander geluid, tof. Het enige nummer dat ik nog steeds niet kan waarderen is The One I Love. Als hij begint met alleen electrische gitaar vind ik het eigenlijk prachtig, maar als de drums invallen veranderd het in een gedrocht dat swingt als een vierkante bal gehakt… Maar niet te veel gezeur over 1 nummer, er waren zovele hele goeie bij die klonken als een klok! Wel laat thuis na de rijen voor de jas, de parkeergarage betaalautomaat en de parkeergarage uitgang, en een goed uur rijden. Beetje wazig op het werk dus nu…:-)
Let go of your heart, let go of your head, and feel it now!
pi_34438953
Idd dat prachtige nummer (nieuw? want voor mij totaal onbekend) heette Baltimore. Idd David was tussen de nummers door niet echt spraakzaam. Maar....
Muzikaal stonden hij en zijn band als een huis. Krachtige stem, strakke begeleiding en vooral met z'n allen veel plezier op het podium. Dat was wel duidelijk. Kan trouwens ook niet anders met zo'n wazig type als drummer. Ik heb me regelmatig een breuk gelachen om die man. Was een show binnen de show. Sail Away, Baltimore, Babylon, This Year's Love, My Oh My....allemaal hoogtepunten. Een van mijn persoonlijke favorieten kwam helaas niet voorbij: die briljante cover van de Soft Cell-klassieker Say Hello, Wave Goodbye....maar dat mocht de pret niet drukken.

En nog even over het voorprogramma: Gabriella en Rodriguez uit Mexico (niet Spanje, hoor ;-) ): een van de prettigste voorprogramma's die ik ooit heb gezien. Ze konden moeiteloos het publiek een half uurtje afleiding bieden met het ritmische gitaarspel. Erg leuk natuurlijk, was hun bewerking van Stairway to Heaven.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_34447398
Baltimore is trouwens van Nina Simone, de link in de OP heeft een MP3 staan van dit nummer, vandaar.
pi_34452694
T was echt supergoed!

Veel nummers klinken Live zoveel beter, zoals het eerste nummer: Alibi..

Deze stonden op het DG forum:
http://www.persfoto.com/database/thumbnails.php?album=304
quote:
Setlist
Alibi
Nos Da Cariad
Sail Away
My Oh My
The One I Love
Long Distance Call
Disappearing World
Please Forgive Me
Ain't No Love
Lately
Hospital Food
Baltimore
Silver Lining
Freedom

-----

Shine
Now And Always
This Years Love
Babylon
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:40:19 #14
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_34455109
Heb maandagavond pas voor het eerst muziek van hem gehoord, vond het niet zo spannend, maar dat concert was echt een heel ander verhaal! Supermooi zeg, heerlijk beetje tegen m;'n vrouwtje aan staan hangen, ideale muziek daar voor. Zal me er eens wat verder in verdiepen.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_34488369
pi_34644315
Wat is er met Stanley_Climbfall gebeurd eigenlijk?
pi_34646313
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:43 schreef koenimex het volgende:
Haha, die hield het vorige David Gray topic in leven inderdaad..
Misschien kan hij deze niet vinden
pi_35092877
David Gray op Pinkpop (maandag) !!

http://www.davidgray.com/news.php?id=1050048611

pi_35100693
Nu moet ik naar PINKPOP! Dan weten jullie het vast! Dank voor je berichtje!
pi_35193083
Even voor de volledigheid: Baltimore blijkt van Randy Newman, Nina Simone en Nils Lofgren coverden het in de seventies.
Let go of your heart, let go of your head, and feel it now!
pi_35201541
Ik dacht dat de keuze tussen Rock Werchter en Pinkpop ook dit jaar weer een makkelijke zou worden. En nu blijkt dat David op Pinkpop komt optreden...
pi_35215310
quote:
Hij leeft nog gewoon, maar moet vaak fluiten. En is veel bij Frank Boeijen te vinden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 12 maart 2006 @ 21:30:02 #23
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35973123
quote:

Ik was er even niet, het was een beetje koud in mijn hart..

Ik zit er sterk over te denken om naar Pinkpop te gaan, dat zou dan voor het eerst zijn, maar dit wordt wel heel bijzonder zeg..
pi_36082984
Zijn er hier nog mensen die op Pinkpop David Gray gaan aanschouwen?
pi_36091269
Jazeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')