Ja, daar heb ik ook last van: brandende voeten. Alleen als ik lig. Ik las nu ook de langere post van je hierboven en het lijkt me inderdaad een goed idee om eens langs de dokter te gaanquote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:15 schreef HPoi het volgende:
Ik ga maandag naar de dok. Ik heb wel vaak dat de urine helemaal niet geel is maar gewoon water zeg maar. En de pijn in mijn voeten is nu omgezet in hevig brandende voeten, valt alleen niks aan te zien. Tis net of er kokend bloed door mijn voeten stroomt.
hm, ik heb het gewoon de hele tijd en als ik loop dan is het helemaal erg.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:38 schreef doka het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook last van: brandende voeten. Alleen als ik lig. Ik las nu ook de langere post van je hierboven en het lijkt me inderdaad een goed idee om eens langs de dokter te gaan![]()
Herkenbaarquote:Op zondag 12 maart 2006 02:48 schreef hydrah het volgende:
Alles kwam in 1 keer op me af, ik moest meteen leren spuiten, en afspraken werden gemaakt met kinder-verpleegkundigen, phsychologen etc. etc. etc.
Ja, dat had ik ook: nadat ik insuline ging spuiten kon ik ineens kristalhelder zien zonder lenzen (terwijl ik daarvoor altijd -4.5 lenzen had). Ik heel enthousiastquote:Wat me opviel was dat ik de eerste 2 dagen verschrikkelijke hoofdpijn had, dit had te maken dat ik na 6 dagen ziekenhuis geen bril nodig had en dat ik dus weer normaal kon zien. Helaas verdween dit weer na een week of 4 en heb ik nu alsnog een bril.
Ik heb zelf geen pomp, dus daar kan ik je weinig over vertellen. Misschien moet je eens gaan praten met iemand die een pomp heeft. Die dingen zijn tegenwoordig heel klein, en als je gaat zwemmen kun je ze af doen.quote:een pomp zou ik misschien willen overwegen aangezien deze nog flexibeler is, maar ik ben bang voor het gevoel dat ik afhankelijk ben van een apparaat.
Ik zit met vragen als, Hoe kan je dan zwemmen, Hoe slaap je dan, Hoe zit het met sporten, Draag je dat ding 24/7 ?
Ik heb een jaar of 5 nu een pomp..en ik wil echt niet meer terug naar spuiten.quote:Op zondag 12 maart 2006 02:48 schreef hydrah het volgende:
Nu ik 3 maanden Lantis gebruik is mijn HBAC1 gedaald van 9,6 naar 8.1 dus er zit vooruitgang in, een pomp zou ik misschien willen overwegen aangezien deze nog flexibeler is, maar ik ben bang voor het gevoel dat ik afhankelijk ben van een apparaat.
Ik zit met vragen als, Hoe kan je dan zwemmen, Hoe slaap je dan, Hoe zit het met sporten, Draag je dat ding 24/7 ?
Dit is ongeveer mijn ervaring met Type 1
Wat bij mij ook is, is dat ik zeg maar (Ik weet niet of het lui-heid is of gewoon slordig) nooit prik, alleen als ik me niet lekker voel dan heb ik zeg maar de tijd om mijn bloedsuiker op te nemen. Maar normaal gesproken doe ik dat nooit, dat is best wel balen eigenlijk
Vreselijk...zo zie ik het ook...stelletje zieltjes met elkaar op vakantie en zielig doen over het feit dat ze suiker hebben.. blughquote:Op zondag 12 maart 2006 12:03 schreef hydrah het volgende:
Alleen dat groepsverband zielig doen ligt mij eigenlijk niet......
HFquote:Ik mag geen suiker van de dokter
Niet dat ik ruzie heb met de dokter
Maar ik mag toch geen suiker van de dokter
Het is ondoenlijk, zonder meer
Maar ja, ondoenlijk is ook doenlijk
Want onweer is ook weer
Zonder suiker valt me zwaar
Mocht ik nog eenmaal met, werkelijk waar
Ik kwam zo klaar als een klontje. Maar...
refr.
De Heer liep op water, niet op benzine
Ik tank geen water, ik spuit insuline
De Heer liep op water, ik tank insuline
Nog slechts op Lourdes durf ik hopen
Waar kreupelen zien en blinden lopen
Ja, daar nog slechts durf ik hopen
En dat heeft ook mij altijd weerhouden om mee te gaan naar zo'n diabetesdag/weekend/vakentie.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:01 schreef Suzziieee het volgende:
Vreselijk...zo zie ik het ook...stelletje zieltjes met elkaar op vakantie en zielig doen over het feit dat ze suiker hebben.. blugh![]()
Note:Dit is MIJN mening...mocht je wel dit soort dingen doen..prima,ik veroordeel je verder niet en als je er wel wat aan heb,helemaal topmijn ding is het alleen niet !!
Mij ook, eigenlijk wil ik er eens heen kijken of er wel eens mensen komenquote:Op zondag 12 maart 2006 15:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
En dat heeft ook mij altijd weerhouden om mee te gaan naar zo'n diabetesdag/weekend/vakentie.
Het was na een maaltijd maar ik zal van de week een keer testen voor ik ga etenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 07:58 schreef Suzziieee het volgende:
7,5 is wel oke... mits het na een maaltijd is
Je kan het beste nuchter controleren... dan moet ie voor iemand zonder suiker toch echt wel in de 4 zijn..op zijn hoogst een lage 5.
18,3 ja das wel hoog..maar ze is nog bezig met de instelling...zou me nu er nog niet te druk over maken en regelmatig eten,leven,prikken en controleren zodat je er achter komt waar de knelpunten zitten..zodat je samen in overleg met de behandelend arts aktie kan ondernemen..
Gaat je moeder ook naar een diabetesverpleegkundige? Want die weten meer als de ' gewone' internist.
Herkenbaarquote:Op zondag 12 maart 2006 12:03 schreef hydrah het volgende:
Sinds ik diabetes heb ben ik wel altijd aangesloten geweest bij het diabetes fonds DN nog wat, en krijg ook altijd aanbiedingen om met lot genoten te gaan skieen of iets dergelijks.
Alleen dat groepsverband zielig doen ligt mij eigenlijk niet, het klinkt stom maar ik ben niet zo'n praat graag typetje als het over mij zelf en mijn problemen gaat.
Zo heb ik die phychologe in het ziekenhuis meteen duidelijk gemaakt dat ik duidelijk geen zin in haar gezwets had..
Hier heb ik later nog gee spijt van gekregen, eigenlijk ben ik nog nooit echt emotioneel geweest over het krijgen van mijn diabetes, ik heb wel eens een slechte dag maar nooit echt depressief geweest erover. Ook niet in het ziekenhuis.
Maar dan ben ik wel zo dat ik minder niet zo vaak mijn emoties toon....
Ohwell
Dat het een sekte is en na een X aantal ontmoetingen de volgelingen aansporen tot plegen van massale zelfmoord ?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 07:57 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij zijn het ook geen 'zielig-doen' groepjes, maar juist bedoeld om eens met iemand die hetzelfde heeft van gedachte te kunnen wisselen, zoals doka al zegt. Als jullie al vooroordelen hebben over dat soort bijeenkomsten/vakanties, wat moet de 'buitenwereld' daar dan wel niet van denken.
Als je geen insuline aanmaakt heb je type 1.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:55 schreef portable het volgende:
hoi,
Ik ben 19 en sinds eind december diabates geconstateerd, type 2 denk ik, dus ik maak geen insuline meer.
Ik zou toch maar wat beter op jezelf gaan letten als ik jou was. Zeker aangezien de diagnose nog maar recent is gesteld, is het belangrijk je voorlopig aan een wat strikter dieet te houden. Zo kom je er beter achter hoe jouw lichaam reageert op insuline en kun je de insuline-eenheden die je spuit beter afstemmen op de koolhydraten die je binnen krijgt. Als je eenmaal een wat meer "ervaren" diabeet bent, kun je wat losser omgaan met je eetpatroon (en daarbij de momenten waarop je spuit).quote:Alleen ik denk dat ik er heel anders omga dan met andere mensen. Je weet wel dat ze je instellen op zoveel insuline en zoveel koolhydraten. Ik houd me daar daar totaal niet aan. Ik spuit wanneer ik wil en eet wat ik wil. Als ik eet spuit ik tien eenheden novarapid. Echt geen zin om een dieet te volgen. Soms spuit ik 20 dan krijg ik meestal een hypo weet ik dat ik weer laaf zit.. lol
Volgens mij zit jij een beetje in een soort van ontkenningsfase...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:55 schreef portable het volgende:
hoi,
Ik ben 19 en sinds eind december diabates geconstateerd, type 2 denk ik, dus ik maak geen insuline meer. Alleen ik denk dat ik er heel anders omga dan met andere mensen. Je weet wel dat ze je instellen op zoveel insuline en zoveel koolhydraten. Ik houd me daar daar totaal niet aan. Ik spuit wanneer ik wil en eet wat ik wil. Als ik eet spuit ik tien eenheden novarapid. Echt geen zin om een dieet te volgen. Soms spuit ik 20 dan krijg ik meestal een hypo weet ik dat ik weer laaf zit.. lol
Ja, misschien wel he?!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |