aah, oke. Ik krijg het nu via de coax binnen. Maar je kan er dus geen leuke geintjes mee uithalen om m aan je computer aan te sluiten of je modem ofzo?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:41 schreef longinus het volgende:
Dat is ook een ingang voor digitale televisie, ik krijg het binnen 3 maanden va de glasvezel binnen.
Jaaa..ik weet het ik weet het, maar nieuwsgierig hequote:Op maandag 23 januari 2006 22:46 schreef Conflict het volgende:
Neem nooit een dienst aan van UPC, al betalen ze jou!
Ik denk dat je dat "slechte ontvangst" even achterwegen moet laten en eens kijken of je eigen kabel systeem wel lekker is want er is zoveel bagger in de nederlandse woningen aangelegd.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:39 schreef nein het volgende:
(kon hier geen ander topic over vinden)
OK, ik heb nu dus met enig argwaan mijn 'gratis' media box geinstalleerd. Voorlopig heb ik een paar extra kanalen. Maar ik ben niet onder de indruk, want veeel kanalen (inclu het redelijk gangbare net5) bestaan gewoon uit blokjes; slechte ontvangst dus.
Al met al weet ik niet of ik hieraan die 2 euro extra per maand wil gaan uitgeven.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Maar iets heel anders wat ik me ook afvraag: Er zit achterop dat media box ding ook een ethernet stekkertjeEnig idee wat de mogelijkheden daarmee zijn, of wat upc daar in de toekomst mee zou kunnen doen? Ik kan me er echt niets bij voorstellen namelijk!
En daar zit het hem precies in die samsung decoder geeft inderdaad een flets beeld, je zou beter over kunnen gaan op de nokia decoder die is een stuk beter in kleur !!!quote:Op maandag 23 januari 2006 23:00 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat "slechte ontvangst" even achterwegen moet laten en eens kijken of je eigen kabel systeem wel lekker is want er is zoveel bagger in de nederlandse woningen aangelegd.
Digitale tv heeft wel zijn voordelen maar ik vind persoonlijk de compresie techniek nog te slecht . Alhoewel je al een betere kwaliteit hebt dan normaal kabel signaal, vind ik dat de kleuren niet mooit zijn. Vaak veel te gekleurd en niet natuurgetrouw. Maar ik haal mijn ervaringen wel van @home met een samsung decoder.
Tja dat weet ik helaas niet b&o ondersteund nu de samsung decoder ( zodat je dat kastje lekker weg kan zetten en via de b&o afstandbediening direct je kanalen kan kiezen) vandaar dat ik die alleen instaleer. (voor mijn werk) Maargoed ikzelf heb gewoon canaldigitaal met een schotel nog mooier beeldquote:Op maandag 23 januari 2006 23:03 schreef Diego27 het volgende:
[..]
En daar zit het hem precies in die samsung decoder geeft inderdaad een flets beeld, je zou beter over kunnen gaan op de nokia decoder die is een stuk beter in kleur !!!
!quote:Op maandag 23 januari 2006 23:44 schreef Bigs het volgende:
Die 8 talen ondertiteling bij Reality TV zijn trouwens ook wel grappig.
Je ziet het rechts in die navigatiebalk, onder het streepje dat aangeeft hoe ver het programma is (ojajoh?quote:Op maandag 23 januari 2006 23:45 schreef nein het volgende:
[..]
!Ik heb al bij 20 zender die ondertiteloptie geprobeerd, maar niets! Maar ff zappen naar reality tv dan
Dat je in de toekomst via dat ding dus evt. mail kunt gaan ontvangen.. spelletjes kunt spelen, eten kunt gaan bestellen en bepaalde websites kunt bezoekenquote:Op maandag 23 januari 2006 22:39 schreef nein het volgende:
(kon hier geen ander topic over vinden)
OK, ik heb nu dus met enig argwaan mijn 'gratis' media box geinstalleerd. Voorlopig heb ik een paar extra kanalen. Maar ik ben niet onder de indruk, want veeel kanalen (inclu het redelijk gangbare net5) bestaan gewoon uit blokjes; slechte ontvangst dus.
Al met al weet ik niet of ik hieraan die 2 euro extra per maand wil gaan uitgeven.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Maar iets heel anders wat ik me ook afvraag: Er zit achterop dat media box ding ook een ethernet stekkertjeEnig idee wat de mogelijkheden daarmee zijn, of wat upc daar in de toekomst mee zou kunnen doen? Ik kan me er echt niets bij voorstellen namelijk!
Ja preciesquote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat je in de toekomst via dat ding dus evt. mail kunt gaan ontvangen.. spelletjes kunt spelen, eten kunt gaan bestellen en bepaalde websites kunt bezoeken![]()
Per eind 2006 en 2007.. kun je er veel meer mee.. uiteraard met een grotere abbo.. ze zijn niet achterlijk enzo
Voor dat mailen, spelletjes spelen (kan nu al), eten bestellen etc. heb je die Ethernet poort niet nodig hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat je in de toekomst via dat ding dus evt. mail kunt gaan ontvangen.. spelletjes kunt spelen, eten kunt gaan bestellen en bepaalde websites kunt bezoeken![]()
Per eind 2006 en 2007.. kun je er veel meer mee.. uiteraard met een grotere abbo.. ze zijn niet achterlijk enzo
Het zit wel hoog of niet? ik internet al sinds 1999 via UPC nooit problemen gehad.quote:
Het zit zeker hoog, ik moet namelijk volgens hun 400 euro betalen voor "een maand zorgeloos uitproberen"quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:11 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het zit wel hoog of niet? ik internet al sinds 1999 via UPC nooit problemen gehad.
Iedere provider of tv maatschappij heeft uiteindelijk wel een aantal ontevreden klanten.
Op zich begrijpelijk dan, toch heb je dit soort kutzooi bij al dat soort bedrijven, KPN, Versatel, alle energie bedrijven etcquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:58 schreef Conflict het volgende:
[..]
Het zit zeker hoog, ik moet namelijk volgens hun 400 euro betalen voor "een maand zorgeloos uitproberen"
UPC is een zooitje en hun diensten kan je makkelijk bij een ander afnemen. Ik zal iedereeen ervoor waarschuwen, zoveel ik kan![]()
Je moet eerst op UPC knop drukken en dan kan je pas on guide en alle opties van de ontvanger gebruiken. Als je bv eerst op TV hebt gebruikt, dan pakt ie die knoppen niet, want dan denkt hij dat hij op de tv moet 'richten'.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:14 schreef SqueaK het volgende:
hmm heb net alles aangesloten en alles werkt perfect behalve:
de opties 'guide', 'interactive' en 'on demand'. Deze werken niet via zowel afstandbediening als het menu op het scherm...
als ik op die knoppen druk via de afstandbediening dan knipperen de lichtjes wel, maar er gebeurd simpelweg niets op het scherm...
waar kan dat aan liggen ?
jaa dat snap ik...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:34 schreef nein het volgende:
[..]
Je moet eerst op UPC knop drukken en dan kan je pas on guide en alle opties van de ontvanger gebruiken. Als je bv eerst op TV hebt gebruikt, dan pakt ie die knoppen niet, want dan denkt hij dat hij op de tv moet 'richten'.
Koop toch eens een stel nieuwe coax kabels en wedden dat alles dan beter werkt !!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:57 schreef nein het volgende:
oh hij bleef weer es hangen
Ik ben er dus echt niet tevreden over hoor, ik heb m precies 2 dagen uitgeprobeerd nu en de helft van de tijd werkte ie niet omdat ie geen signaal kreeg of bleef hangen.
Ja verdomme, moet ik daar ook weer voor dokken! Zo graag wil ik dat digitv nou ook weer niet, ik vind dat het moet werken met het spul dat er bij geleverd is hoor..quote:Op zondag 29 januari 2006 00:17 schreef Diego27 het volgende:
[..]
Koop toch eens een stel nieuwe coax kabels en wedden dat alles dan beter werkt !!
Of als dat het niet mocht oplossen, ruil je box om en je problemen zijn ook opgelost !!
Die korting blijf je gewoon houden, dus dan wordt het 10 euro + 2 euro. De adverteren het hele gebeuren wel als 1 prijs, maar het zijn eigenlijk nog steeds 2 losse kostenposten.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:40 schreef Webby het volgende:
Wat ik me afvraag is bij uitzonderingsgemeenten wat het kost. De site is hier niet duidelijk over. Daar staat 15 euro voor analoog + 2 euro voor digitaal. Maar in Hilversum is het analoge pakket 10 euro. Maken ze daar dan 15 van als je overstapt op digitaal of is digitaal gewoon 2 euro bovenop je huidige prijs.
En valt digitaal te splitten naar een slaapkamer?
kabel blijft hoor,quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ok, nu zal ik wel met een domme vraag komen. Maar vervalt je normale kabel-abbonement nu automatisch?
Dus m.a.w. betaal je maar een paar euro extra per maand voor een hoop leuke dingen?
Het signaal komt uit je gewone coax kabel, die gewoon in je tv zit. Die kabel stop je in het upc kastje, en vanuit het upc kkastje gaat weer een andere kabel naar de tv.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 12:41 schreef Webby het volgende:
Dus je hebt dan analoog en digitaal ... komt het signaal dan digitaal binnen vanaf dat je het aanvraagt? Of kan je bijv. je analoge lijn splitten en dan de woonkamer in digitaal proppen?
Jaquote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:16 schreef westcoastleader het volgende:
Maargoed blokkerig beeld, en geluid dat wegvalt.. kabels, signaal, je zou de helpdesk moeten bellen om signalen te laten testen.. misschien is t signaal wel onvoldoende...
Het signaal komt DIGITAAL binnen en wordt door t kastje omgezet naar ANALOOG.. Dus naast dat tv signaal analoog binnenkomt, komt t ook digitaal binnen. Je TV kan immers geen digitale signalen verwerken.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:03 schreef nein het volgende:
[..]
Het signaal komt uit je gewone coax kabel, die gewoon in je tv zit. Die kabel stop je in het upc kastje, en vanuit het upc kkastje gaat weer een andere kabel naar de tv.
Nou van die 10 eurocent per minuut word je ook niet echt armer.. En daarbij mocht t signaal slecht zijn, komt er een monteur gratis! Ligt t inderdaad aan je bekabeling, dan zouden er eventueel kosten bij komen (35 euro dacht ik) en sws wordt dit eerst aan je verteld, zodat je dat in iedergeval kan uitsluiten (dat het aan jezelf ligt en dat t dus onnodig geld gaat kosten)quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:05 schreef nein het volgende:
[..]
Ja![]()
En dat wil ik niet, want dat kost me geld. En ik ga geen geld betalen voor iets dat mij vrijblijvend is 'opgedrongen'. (een installateur op bezoek laten komen kost 80 euro ofzo, gekken!)
Dat weet ikquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:06 schreef westcoastleader het volgende:
[..]
Het signaal komt DIGITAAL binnen en wordt door t kastje omgezet naar ANALOOG.. Dus naast dat tv signaal analoog binnenkomt, komt t ook digitaal binnen. Je TV kan immers geen digitale signalen verwerken.
oh dat van die gratis monteur wist ik niet! Ach, ik heb helemaal geen zin in al die moeite! Daar ben ik gewoon eerlijk in.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:09 schreef westcoastleader het volgende:
[..]
Nou van die 10 eurocent per minuut word je ook niet echt armer.. En daarbij mocht t signaal slecht zijn, komt er een monteur gratis! Ligt t inderdaad aan je bekabeling, dan zouden er eventueel kosten bij komen (35 euro dacht ik) en sws wordt dit eerst aan je verteld, zodat je dat in iedergeval kan uitsluiten (dat het aan jezelf ligt en dat t dus onnodig geld gaat kosten)
preciesquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:05 schreef Webby het volgende:
Het kastje gaat dus naar je scart. Dat is wel onhandig ivm. een spelcomputer bijv. Moet er iig een scart switchbox tussen. Maar hoe moet ik het zien dat je dan alsnog normaal kan zappen, komt er uit het kastje scart en coax terwijl er 1 coax in gaat?
Zit er geen stekker aan dan?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 15:23 schreef nipeng het volgende:
Nadeel: het apparaat heeft geen \\\"uit\\\" knop.
Ik had nog een tipje gekregen van die UPC figuur aan de telefoon over het updaten.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:02 schreef Suijk het volgende:
Ik kreeg vandaag enkele software updates en het beeld is zienderogen beter geworden.
Bij ons zeiden ze dat we de oude mediabox niet naar hun terug hadden gestuurd, terwijl we dit wel hadden gedaan. Foutje van TPG kennelijk.quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:10 schreef nein het volgende:
hoe netjes! ik word nu net gebeld door upc, over hoe de bezorging van TPG was. Meteen evenmnklachten verteld en ze proberen er nu meteen iets aan te doen!
Iemand die dit weet?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:59 schreef Opa_vertelt het volgende:
Wordt het digitale signaal trouwens gecodeerd doorgegeven ofzo?
Ik heb meerdere tv\'s in huis en wil het signaal dus splitsen zonder op elke tv naar dezelfde zender
(die van de tuner) te hoeven kijken. Tuners voor digitale tv worden ook op marktplaats aangeboden.
Nu dacht ik zo\'n 2dehands tuner erbij te kopen en zo op 2 tv\'s te kunnen kijken. Kan dit, of moet ik
persé een tuner van UPC zelf hebben?
Regionale zenders komen binnenkort. Zappen doe ik door op ok te duwen en dan met de pijltjes links en rechts te zappen, werkt ook wel relaxed.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:38 schreef Logitik het volgende:
Wij hebben ook Digitale TC van UPC sinds een kleine week je nu.
Op zichwel tevreden mee, alleen is de zapsnelheid erg kut en kan ik geen TV Gelderland ontvangen (wat ik echt een leuke zender vind)
Ik denk dat ik binnekort de mediabox terug ga sturen: de voordelen wegen niet tegen de nadelen op.
Dat teletekst is inmiddels gelukt. Maar... hoe kan ik nu bladeren tussen verschillende subpagina's? Tussen pagina's onderling is geen probleem met de Ch+/Ch-, maar die supbpagina's (104/1, 104/2, 104/3) dat lukt me nog niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:28 schreef Juichtoon het volgende:
Dat is inderdaad een probleem. Je kan op de TV knop drukken van de remote zonder op de box te richten, als je vervolgens op de TT knop drukt werkt het wel. Wel eerst de juiste code vinden voor de bediening van de analoge TV.
Als het goed is komt er de 15e eindelijk een update. Met enkele nieuwe TV zenders! Hieronder ook echte radiozenders.
Welke zenders dit precies zijn kan je zien door handmatig te zoeken op het netwerk. Bovenste code veranderen in 999 en op OK drukken om te zoeken. In de EPG zie je dan welke nieuwe zenders er bij gaan komen. Je kan overigens de code ook veranderen naar 105 om AT5 te kunnen zien als je niet in Amsterdam woont![]()
Je gebruikt de teletekst functie van de TV.. misschien moet je een andere afstandsbediening code proberen.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:55 schreef pseudovlaming het volgende:
[..]
Dat teletekst is inmiddels gelukt. Maar... hoe kan ik nu bladeren tussen verschillende subpagina's? Tussen pagina's onderling is geen probleem met de Ch+/Ch-, maar die supbpagina's (104/1, 104/2, 104/3) dat lukt me nog niet.
Daar moet nog het woordje 'niet' tussenquote:Op maandag 23 januari 2006 23:07 schreef Conflict het volgende:
Als het eenmaal werkt hebben ze best een goed product.
De kans dat het allemaal naar behoren werkt is zeer gering.
www.upc.nl, daar staat genoeg uitleg en anders kun je altijd bellen.. word je altijd geholpenquote:Houd er rekening mee dat je niet geholpen wordt bij problemen, dat er veel fouten in rekeningen voorkomen en dat opzeggen vrijwel onmogelijk is.
+ / - knopje aan de zijkant van je afstandsbediening en alleen naar het infoblok kijken om te zien wat er op dat kanaal is en vervolgens doorzappen voor het 'beeld' verschijnt dan kun je erg snel zappen. Tja, de zaptechniek is iets veranderd.. maar ik hoef 'm gelukkig niet af te lerenquote:Ook is het zappen door de menu's in de nieuwe mediabox bedroevend traag (de TV-guide). Iemand een idee hoe je sneller kan zappen?
Ze hebben er geen uit knop op gezet om te voorkomen dat iedereen het ding dan 's nachts uitzet. Dan worden namelijk de firmware upgrades geladen waardoor de stabiliteit en opties worden verbetert.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 15:23 schreef nipeng het volgende:
Nadeel: het apparaat heeft geen \\\"uit\\\" knop. Ze moeten natuurlijk wel je kijkgedrag kunnen opvragen en het ding kunnen updaten (88:88:88).
Nee, die ligt vast. Ik denk wel dat er nog iets staat aan te komen waarmee je een 'favorieten' lijstje kan maken in de TV Guide.quote:Weet iemand of je de zenderindeling kan aanpassen?
Pas maar op.. ze hebben je zo doorquote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:25 schreef sylvesterrr het volgende:
Oeh, een topic over digitale tv van UPC...
Omdat ~2.3 miljoen klanten van een box voorzien best wat tijd kost. Als je hem eerder wil kun je 0800-1872 bellenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:05 schreef junkiexp het volgende:
Waarom heb ik die box nog niet ?
Oke,ik heb namelijk wel analoge kabel tv van upc.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:35 schreef Bigs het volgende:
[..]
Omdat ~2.3 miljoen klanten van een box voorzien best wat tijd kost. Als je hem eerder wil kun je 0800-1872 bellen
No shit, dat is handig.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:57 schreef Bigs het volgende:
[..]
Je ziet het rechts in die navigatiebalk, onder het streepje dat aangeeft hoe ver het programma is (ojajoh?):
[afbeelding]
Dat icoontje met die streepjes betekent dat je uit ondertiteling kunt kiezen (hier op Club)
Die 6 is de leeftijdskeuring van het programma.
[afbeelding]
Het oortje betekent dat er meerdere talen beschikbaar zijn (hier op Sailing channel)
Je ziet het overigens alleen als je de zender echt op hebt staan, niet als je er overheen bladert. De UPC decoder is trouwens een Thomson.
Zitten die niet standdard in het extra channel pakket. Ik heb ze ook maar wist niet dat dat tijdelijk is/was...quote:Op maandag 13 maart 2006 03:49 schreef Tref het volgende:
Ik heb het nu al 3 maanden en nog steeds gratis film 1,2+3 en al die sportkanalen zonder dat ik ervoor betaal. Wel heb ik dat extra channel-pack genomen.
Ik ben er best tevreden over: het beeld is goed, de kwaliteit ook en de extra kanalen zijn leuk.
Volgens mij moet je daar toch echt voor bij betalen....quote:Op maandag 13 maart 2006 14:33 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Zitten die niet standdard in het extra channel pakket. Ik heb ze ook maar wist niet dat dat tijdelijk is/was...
De eerste 6 maanden zijn inderdaad gratis en de eerste maand krijg je gratis het extra channel-pack erbij. Ik bestelde in December en toen kreeg je een gratis maand (toen nog) canal plus op zicht. Tot op heden heb ik die nog steeds, zonder er voor bij te hoeven betalen. Foutje denk ik.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:51 schreef erkel het volgende:
Eerste 6 maanden zijn toch geheel gratisJe betaalt gewoon de analoge abonnementskosten en na 6 maanden kun je er weer vanaf toch zonder addertjes onder het gras??
Staar op je factuur iedere maand weer netjes "1 maand compensatie Film1+Sport1" oid? Of zie je Film1+Sport1 helemaal niet terug op de factuur?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:05 schreef Tref het volgende:
[..]
De eerste 6 maanden zijn inderdaad gratis en de eerste maand krijg je gratis het extra channel-pack erbij. Ik bestelde in December en toen kreeg je een gratis maand (toen nog) canal plus op zicht. Tot op heden heb ik die nog steeds, zonder er voor bij te hoeven betalen. Foutje denk ik.
Nee, dat is het mooie.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Staar op je factuur iedere maand weer netjes "1 maand compensatie Film1+Sport1" oid? Of zie je Film1+Sport1 helemaal niet terug op de factuur?
óf je hebt de verkeerde mediabox en smartcard, óf Film1+Sport1 staat nog in het achterliggende systeem... Als ik jou was zou ik voorlopig geen extra zenders bestellen, grote kans dat je Film1+Sport1 dan kwijtraakt vanwege de synchronisatie.quote:
Was ik toch al niet van planquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
óf je hebt de verkeerde mediabox en smartcard, óf Film1+Sport1 staat nog in het achterliggende systeem... Als ik jou was zou ik voorlopig geen extra zenders bestellen, grote kans dat je Film1+Sport1 dan kwijtraakt vanwege de synchronisatie.
Je kunt niet alleen de verkeerde smartcard hebben. De smartcard en de mediabox moet je als één geheel zien. Probeer voor de gein je smartcard maar eens bij je buren in de mediabox te plaatsen, dat werkt niet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:21 schreef Tref het volgende:
[..]
Was ik toch al niet van plan
Maar kan het ook met de smartcard te maken hebben dan ?
Hoe vaak wordt dat "achterliggende klantenbestand" uitgeplozen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je kunt niet alleen de verkeerde smartcard hebben. De smartcard en de mediabox moet je als één geheel zien. Probeer voor de gein je smartcard maar eens bij je buren in de mediabox te plaatsen, dat werkt niet.
Als je inderdaad de verkeerde smartcard+mediabox hebt, kan het zijn dat er nu iemand anders betaalt voor Film1+Sport1 zonder dat hij het kan ontvangen. Dit kan ook betekenen dat de aan jouw klantnummer gekoppelde mediabox+smartcard bij iemand anders; als hij nu even 20 films á ¤ 3,99 besteld, heb je eind van de maand een leuke factuur...
Ik vermoed dat jouw zenderpakket gewoon is blijven hangen in het achterliggende systeem. Althans, dat hoop ik voor jou en voor mijn collega's (scheelt weer een hoop uitzoekwerk).
Kortom: ik houd me gewoon koest.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:14 schreef sylvesterrr het volgende:
Dat achterliggende systeem wordt bijgewerkt zodra er iets aan jouw zenderpakket wijzigt, of wanneer jij aan de HD doorgeeft dat een aantal zenders ontbreekt (waar je wel een abonnement op hebt).
Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt (zoniet, dan heb je pech).
Ik wil alleen van meerdere kanalen achter elkaar kunnen opnemen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:08 schreef nein het volgende:
Ik zag laatst in een folder zo'n zender systeem, waarmee je beeld van je televisie in de lucht doorzendt. Misschien zou dat ook werken bij digitale televisie? Ik weet zo niet meer hoe het heet, adners had ik wel ene plaatje neergezet.
Wow, spreek jij nooit andere mensen?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:03 schreef Aventura het volgende:
UPC heeft nu weer een bizarre actie. Blijkbaar ben ik blind uit het systeem gepikt en ben ik een van de mensen die ongevraagd zo een kastje krijgt toegestuurd. Morgen kan ik hem ophalen bij het postkantoor, maar ik weet niet of ik het aanneem. Ik heb geen zin om straks ergens aan vast te zitten. Ik vind dit echt een heel vage actie!
Nou sorry hoor. Ik dacht dat de mensen hier hem hadden aangevraagd. Ik ken verder ook niemand in mijn omgeving die het zomaar kreeg.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:30 schreef vruitig het volgende:
[..]
Wow, spreek jij nooit andere mensen?![]()
Ik heb hier digitale tv van Casema met een Samsung decoder. Die decoder heeft een eigen timer aan boord die je kunt programmeren zodat op de gewenste tijdstippen de gewenste zenders worden ingeschakeld. Via de synchro timer functie van de DVD/HDD recorder wordt de recorder dan tijdens je afwezigheid in- en ook weer uitgeschakeld. Werkt prima, maar als je wel thuis bent is het m.i. praktischer niet de synchro timer van de recorder te gebruiken maar tevens de timer van de recorder te programmeren, zodat je in afwachting van de voorgeprogrammeerde opname(n) ook gewoon naar andere digitale programma's kunt kijken. Het lijkt mij dat die mediabox van UPC toch ook wel een eigen timer aan boord heeft, dus daarmee zou het ook allemaal moeten kunnen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:06 schreef pdiscs het volgende:
Ik heb nu nog analoge televisie en begin me steeds vaker te ergeren aan de slechte kwaliteit van het signaal. Nu ben ik de voors en de tegens van digitale TV aan het doorlopen.
Het grootste nadeel vind ik dat je niet je video (of DVD/HDD recorder) kunt programmeren zodat je achter elkaar programma's van meerdere zenders kunt opnemen. B.v.:
20:30 - 21:00 NL1
21:15 - 23:00 RTL7
Of is er een "truc" zodat ik mijn DVD-recorder de Mediabox laat "zappen"? Zal wel niet he?
Als hiervoor een oplossing is, dan ben ik een toekomstige klant.
Dit is in elk geval iets! NIet ideaal, maar kan acceptabel zijn.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:35 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik heb hier digitale tv van Casema met een Samsung decoder. Die decoder heeft een eigen timer aan boord die je kunt programmeren zodat op de gewenste tijdstippen de gewenste zenders worden ingeschakeld. Via de synchro timer functie van de DVD/HDD recorder wordt de recorder dan tijdens je afwezigheid in- en ook weer uitgeschakeld. Werkt prima, maar als je wel thuis bent is het m.i. praktischer niet de synchro timer van de recorder te gebruiken maar tevens de timer van de recorder te programmeren, zodat je in afwachting van de voorgeprogrammeerde opname(n) ook gewoon naar andere digitale programma's kunt kijken. Het lijkt mij dat die mediabox van UPC toch ook wel een eigen timer aan boord heeft, dus daarmee zou het ook allemaal moeten kunnen.
Ja, in de VS is dat al heel gewoon. Daar hebben ze dergelijke dingen maar dan geïntegreerd in één apparaat. Dankzij de dubbel uitgevoerde tuner kunnen die dan ook nog twee verschillende programma's gelijktijdig opnemen op een ingebouwde harddisk. En uiteraard simpel te programmeren via een EPG en met chase play (al beginnen met terugkijken terwijl de opname nog loopt) en skippen van de reclameblokken. En dat allemaal in HDTV kwaliteit ...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:13 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Dit is in elk geval iets! NIet ideaal, maar kan acceptabel zijn.
Eigenlijk zou je een receiver moeten hebben met HDD en daarnaast minstens 2 tuners (zodat je ook een ander programma kunt kijken terwijl je aan het opnemen bent).
Ik heb net een dvd hd recorder van Philips gekocht. Deze wordt geleverd met een G-Kabel, wat eigenlijk gewoon een kleine afstandsbediening is. De dvd recorder zet het upc kastje op het juiste kanaal voordat hij gaat opnemen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:06 schreef pdiscs het volgende:
Ik heb nu nog analoge televisie en begin me steeds vaker te ergeren aan de slechte kwaliteit van het signaal. Nu ben ik de voors en de tegens van digitale TV aan het doorlopen.
Het grootste nadeel vind ik dat je niet je video (of DVD/HDD recorder) kunt programmeren zodat je achter elkaar programma's van meerdere zenders kunt opnemen. B.v.:
20:30 - 21:00 NL1
21:15 - 23:00 RTL7
Of is er een "truc" zodat ik mijn DVD-recorder de Mediabox laat "zappen"? Zal wel niet he?
Als hiervoor een oplossing is, dan ben ik een toekomstige klant.
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:34 schreef editor2 het volgende:
Jongens zoals zoveel jullie zij voor gegaan: Weg doen die hele box het is uiteindelijk bagger met ene grote B.
Leg eens uit...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:08 schreef editor2 het volgende:
Als je het nog niet hebt gehad dan moet je idd. het aanvragen.
Meestal als je een of andere dienst hebt van UPC dan krijg je hem gratis toegezonden.
Komt er zo een UPS bus voor de deur of was het TNT![]()
![]()
@ J.A.N.A.:
Wacht maar tot je 2 maanden verder bent. Wedden dat jij dan naar het Postkantoor rent?
En wanneer gaan we dit EINDELIJK in Nederland krijgen?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:30 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja, in de VS is dat al heel gewoon. Daar hebben ze dergelijke dingen maar dan geïntegreerd in één apparaat. Dankzij de dubbel uitgevoerde tuner kunnen die dan ook nog twee verschillende programma's gelijktijdig opnemen op een ingebouwde harddisk. En uiteraard simpel te programmeren via een EPG en met chase play (al beginnen met terugkijken terwijl de opname nog loopt) en skippen van de reclameblokken. En dat allemaal in HDTV kwaliteit ...
Is dat iets typisch Philps? Of kun je dit ook bij andere merken vinden?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:29 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Ik heb net een dvd hd recorder van Philips gekocht. Deze wordt geleverd met een G-Kabel, wat eigenlijk gewoon een kleine afstandsbediening is. De dvd recorder zet het upc kastje op het juiste kanaal voordat hij gaat opnemen.Wel moet ik zeggen dat ik zeer veel opgenomen programmas weggooi omdat er teveel blokjes en haperingen in zitten. Ik ga maar eens een stel duurdere coaxkabels kopen, misschien dat dat helpt.
Je kunt ze het wel weer laten doen, maar dan moet je meer centjes geven aan UPC.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Sinds vandaag doen de sport en filmkanalen het opeens niet meer!.
Die hebben het 2 maanden prima gedaan, en nu opeens zijn ze weg.
Al die andere vage kanalen (op de Aziatische na) doen het nog wel.
Vage zooi.
Ja maar, al die andere kanalen waar je extra voor moet betalen doen het wel..quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:46 schreef Adelante het volgende:
[..]
Je kunt ze het wel weer laten doen, maar dan moet je meer centjes geven aan UPC.
hmmm, bij mij is het andersom: ik mocht een maand lang genieten van al die extra shit, maarquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ja maar, al die andere kanalen waar je extra voor moet betalen doen het wel..
Op die Aziatische shit na.
Ik betaal trouwens niet extra voor die kanalen.
JA! Dat heb ik dus ook..met national geo!quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:51 schreef Aventura het volgende:
Heb de box geinstalleerd...maar hoor bij elke zender nu het geluid van Net 5
Heb ik gedaan, alleen hoor ik nu helemaal niets meerquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:28 schreef nein het volgende:
[..]
JA! Dat heb ik dus ook..met national geo!
Wat ze aan de telefoon zeiden, is om de tv-kabel achter uit je tv te trekken. Dan is t geluid in elk geval weg. Alleen dan kan je dus alleen maar via je digibox tv kijken.
Hebben ze jou nog niet gebeld of je er tevreden over was? Toen heb ik t meteen gevraagd hoe dat zat met dat zendergeluid erdoor. Maar het is gek dat je geluid nu helemaal weg is? Je hebt toch gewoon de coax achter uit je tv gehaald en niet uit je upc bakje?quote:Op maandag 3 april 2006 20:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, alleen hoor ik nu helemaal niets meer
En dat is nou net het kutte, nu zal ik dus met ze moeten bellen...en dat is niet gratis.
Ja, er gaat een coax van mijn wandkastje naar hetmediaboxje, de mediabox is op haar beurt verbonden aan mijn tv met zowel een tweede kort coax- als een scartkabel, net zoals in het boekje. Nu heb ik op aanraden van jou de tweede - kortere- coaxkabel uit mijn tv getrokken, en hoor ik dus helemaal niets meerquote:Op maandag 3 april 2006 21:21 schreef nein het volgende:
[..]
Hebben ze jou nog niet gebeld of je er tevreden over was? Toen heb ik t meteen gevraagd hoe dat zat met dat zendergeluid erdoor. Maar het is gek dat je geluid nu helemaal weg is? Je hebt toch gewoon de coax achter uit je tv gehaald en niet uit je upc bakje?
weird!
Ik heb alleen een TV, geen surround set of iets dergelijks...quote:Op maandag 3 april 2006 22:16 schreef Bigs het volgende:
Ik zou dan inderdaad toch eens een andere scartkabel proberen, want dat is wel heel vreemd. Je hebt het toch over geluid uit je TV he? Niet over geluid uit een receiver die aan je TV hangt oid?
Da's gek. Want het geluid uit je UPC box komt via de scart naar je TV..en niet via die korte coax. Die is er alleen om jou 'ouderwets tv' te leveren op je oude kanalen. Ik zie niet in hoe die korte coax jouw UPC box geluid zou moeten geven...Zit je scart er misschien niet goed in? Frut er eens een beetje aan als je de box aan hebt staan...misschien dat er een pinnetje niet helemaal lekker zit.quote:Op maandag 3 april 2006 21:24 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, er gaat een coax van mijn wandkastje naar hetmediaboxje, de mediabox is op haar beurt verbonden aan mijn tv met zowel een tweede kort coax- als een scartkabel, net zoals in het boekje. Nu heb ik op aanraden van jou de tweede - kortere- coaxkabel uit mijn tv getrokken, en hoor ik dus helemaal niets meer
Zoiu het bv. zo kunnen zijn dat de meegeleverde scartkabel defect is? Dat die geen geluid doorgeeft oid?
Hm dan heeft UPC slechte kabels meegestuurd. Ik zal zowel de coax-als de scartkabel uit de doos eens vervangen door spul wat ik nog heb liggen. Ik heb zelf namelijk wel altijd goede kabels. Vooral coax, want ik heb jaren geleden al gemerkt dat het een wereld van verschil kan geven als je wat meer geld uitgeeft aan een goede coaxkabel.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:54 schreef sylvesterrr het volgende:
Als je via de mediabox kijkt, en je hoort het geluid van je 'normale' tv (analoog), dan is je coax-kabel hoogstwaarschijnlijk niet voldoende afgeschermd. Deze kabel loshalen of vervangen door fatsoenlijke coax-12 moet dat probleem oplossen. Als je dan helemaal geen geluid meer hebt, moet je even kijken of de scartkabel goed is aangesloten (he, er worden 25.000 van die boxen per week bezorgd, er kunnen best enkele defecte kabels tussen zitten) en of het geluid überhaupt wel goed aan staat (menu->instellingen->tv instellingen->volume).
Mee eens, als ik maar een weekje dat ECP had kunnen uitproberen dan had ik al een betere keuze kunnen maken.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:47 schreef Wriker het volgende:
Ja, da's jammer. Maar ik heb toch eerst ff zonder Extra Channel Pack besteld, want ik wil eerst zeker weten of die mediabox naar behoren werkt bij mij. Als het dan bevalt, dan bestel ik het ECP wel bij. Die meteen erbij bestellen zou dom zijn, want dan zit je meteen een jaar vast aan het hele spul.
UPC zou er toch goed aan doen altijd een maand gratis het ECP erbij te doen, ik denk dat ze dan veel meer mensen over de streep trekken.
DTV kan ik nog even niks over zeggen maar over Sport1 kan ik alvast zeggen: alleen doen als je van voetbal houdt. Ik heb vorig jaar na jaren Canal+ (nu dus Film1/Sport1) eruit gedaan omdat het bijna alleen nog maar voetbal was.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:53 schreef Gunner het volgende:
Is het een beetje aan te radend at DTV? Ik wil graag Sport 1kunnen ontvangen maar dan moet ik wel dat Digitale TV hebben. Hoor er erg wisselende verhalen over
Tis heel simpel.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:43 schreef cultheld het volgende:
't is net met de post geleverd (samen met digitale telefonie)Ik begrijp alleen nog maar weinig van het technische verhaal (ik ben über a-technisch)
nee, daar voor moet je terugschakelen naar tv.quote:
Bij mij werkt het gewoonquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
nee, daar voor moet je terugschakelen naar tv.
Ik kan dus ook gewoon teletekst ontvangen en alle kanalen doen het prima.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:14 schreef SpiceP het volgende:
Hm, lekker zeg. Bij de satellietontvangers (ook digitaal) kan je gewoon teletekst bekijken, en heb je nog een EPG (Electronische Programma Gids).
(weer een reden om die digitale troep van de kabel links te laten liggen, 1. duur 2. slechte service 3. belabberde beeldkwaliteit op de overige NL zenders (artifacts/blokkerig beeld). Alleen ned 1,2 en 3 worden met een hoge bitrate doorgegeven om het in de winkel goed te kunnen verkopen: zie eens wat een kwaliteit mensen! (trap daar niet in) )
Lijkt me allemaal een beetje onzin hoor. Ik heb geen digitale tv van UPC maar van Casema, en daarmee kan ik gewoon zonder omschakelen naar teletekst kijken. Is ook begrijpelijk, want de teletekst zit gewoon in het videosignaal, en daarbij maakt het niet uit of je dat videosignaal nu analoog of digitaal ontvangt. En ja, er zit bij Casema ook een EPG bij, gekoppeld met de mogelijkheid om de timer van de settopbox te programmeren. En van een minder hoge bitrate bij andere zenders dan Nederland 1,2,3 merk ik ook weinig. Ja, de Nederlandse regionale omroepen worden inderdaad met een iets mindere kwaliteit doorgegeven, maar bij de overige zenders (publiek of commercieel) is daar niets van te merken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:14 schreef SpiceP het volgende:
Hm, lekker zeg. Bij de satellietontvangers (ook digitaal) kan je gewoon teletekst bekijken, en heb je nog een EPG (Electronische Programma Gids).
(weer een reden om die digitale troep van de kabel links te laten liggen, 1. duur 2. slechte service 3. belabberde beeldkwaliteit op de overige NL zenders (artifacts/blokkerig beeld). Alleen ned 1,2 en 3 worden met een hoge bitrate doorgegeven om het in de winkel goed te kunnen verkopen: zie eens wat een kwaliteit mensen! (trap daar niet in) )
Je hebt zeker een 4:3, 50Hz TV toestel. Wacht maar tot je plasma of LCD aanschaft, dan zal je het verschil nog beter kunnen zienquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:23 schreef Riparius het volgende:
[..]
Lijkt me allemaal een beetje onzin hoor. Ik heb geen digitale tv van UPC maar van Casema, en daarmee kan ik gewoon zonder omschakelen naar teletekst kijken. Is ook begrijpelijk, want de teletekst zit gewoon in het videosignaal, en daarbij maakt het niet uit of je dat videosignaal nu analoog of digitaal ontvangt. En ja, er zit bij Casema ook een EPG bij, gekoppeld met de mogelijkheid om de timer van de settopbox te programmeren. En van een minder hoge bitrate bij andere zenders dan Nederland 1,2,3 merk ik ook weinig. Ja, de Nederlandse regionale omroepen worden inderdaad met een iets mindere kwaliteit doorgegeven, maar bij de overige zenders (publiek of commercieel) is daar niets van te merken.
Ik heb een 37" LCD tv.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:23 schreef SpiceP het volgende:
[..]
Je hebt zeker een 4:3, 50Hz TV toestel. Wacht maar tot je plasma of LCD aanschaft, dan zal je het verschil nog beter kunnen zien :
En je hebt het ook vergeleken? Schotel en kabel? Tuurlijk. Vast wel, veel plezier en betaal je lekker blauw aan de super hoge kwaliteit van de kabelquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik heb een 37" LCD tv.
Ziet er prima uit.. Als je niet weet waar je het over hebt, houd dan ajb op.
Het is Philips die de decoders waarschijnlijk niet op tijd en goed werkend kan leveren, niet UPCquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:23 schreef SpiceP het volgende:
[..]
Je hebt zeker een 4:3, 50Hz TV toestel. Wacht maar tot je plasma of LCD aanschaft, dan zal je het verschil nog beter kunnen zienIk heb zelf geconstateert dat de kwaliteit van digitale tv via de kabel wat tegenvalt. Sterker nog, naast mezelf roept de consumentengids dit ook, en ook veel mensen op diverse sites welke over digitale TV gaan. En mensen die zijn overgestapt van kabel naar schotel en het verschil echt goed merken. Dus het is niet iets wat zomaar uit de lucht komt vallen.
Het is een feit dat kabelmaatschappijen er alles aan doen met hun lokkertjes (zoals gratis decoder, en hoge bitrate van Ned 1,2,3) om mensen vooral te laten overstappen naar het digitale pakket. En dan ga ik het niet hebben over de belofte van UPC met HDTV voor het WK, ze gaan het namelijk niet redden omdat ze de ontvangertjes nog niet gereed hebben. Teveel technische problemen. Op de schotel is dat geen probleem met HDTV. Kabelmaatschappijen zijn gewoon te duur, slechte service, en maken beloftes niet waar. Helaas maar waar.
Je bedoeld 126,48 op jaarbasis wat je kan besparen. Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik kan dus ook gewoon teletekst ontvangen en alle kanalen doen het prima.
Waar moet ik niet intrappen? Sowieso, we hebben het over 12 euro op jaarbasis.
Kan best zijn, maar UPC is wel verantwoordelijk. Zij deden immers een belofte die ze niet kunnen waarmakenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Het is Philips die de decoders waarschijnlijk niet op tijd en goed werkend kan leveren, niet UPC![]()
De prijs van m'n kabeltv zit bij de huur, ergo m'n huisbaas betaaltquote:Op woensdag 31 mei 2006 02:58 schreef SpiceP het volgende:
[..]
Je bedoeld 126,48 op jaarbasis wat je kan besparen. Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt
Eurosport 2, BBC 3&4, Cartoon Network, CNBC etc etc. ontvang jij via de gewone kabel?quote:Op woensdag 31 mei 2006 07:38 schreef DaMook het volgende:
Ik heb nu bijna 6 maanden gratis gehad. Moet ik nu zelf bellen dat ze het op komen halen, of sturen hun gewoon een bericht dat ik hem terug moet sturen ? Anders moet ik deze week even bellen dat ik hem niet meer hoef.
Ik had trouwens na 1,5 maand nog maar de helft van de zenders en na 3 maanden had ik alleen nog maar de zenders die we met niet digitaal ook hebben.
Heb je wel je decoder rechtstreeks op de muur?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:32 schreef nein het volgende:
Ik heb nog altijd blokjesKan maar een handvol zenders normaal zien. Pff..
"ja we zijn constant aan het updaten" yeah RIGHT.
ik kan overigens wel gewoon teletekst zien bij digitale tv, natuurlijk wel alleen van de zenders die via de gewone kabel het signaal oversturen.
Ja ok een paar zenders heb ik nog extra, maar in het begin had ik er veel meer, en als ze willen dat ik er geld aan uit ga geven (wat ik opzich nog wel wil ook), dan moeten ze niet na 1,5 en 3 maanden een hoop (de leukste) extra zenders af gaan sluiten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 07:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Eurosport 2, BBC 3&4, Cartoon Network, CNBC etc etc. ontvang jij via de gewone kabel?.
Ik betaal niets extra's en heb die zenders al sinds het begin.
Het Extra Channel pack is afhankelijk van de actie waar je aan mee deed maar 1 of 2 maanden gratis geweest. Dat was vanaf het begin al gekend. Kennelijk heb jij voor het pakket van 2 euro gekozen ipv het iets duurdere (meen 4 of 5 euro). Het is dus niet dat ze dingen af hebben gesloten, je hebt gewoon tijdelijk gratis wat extra zenders gekregen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:33 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ja ok een paar zenders heb ik nog extra, maar in het begin had ik er veel meer, en als ze willen dat ik er geld aan uit ga geven (wat ik opzich nog wel wil ook), dan moeten ze niet na 1,5 en 3 maanden een hoop (de leukste) extra zenders af gaan sluiten.
Nu nog een antwoord op de echte vraag. Moet ik zelf bellen om te zeggen dat ze de decoder op kunnen komen halen, of krijg ik een briefje met de vraag of ik abbonee wil worden ?
Geen splitters, wel is de kabel zelf zo'n 4 meter lang. Maar ik dacht dat t signaal pas afnam vanaf 10meter..quote:Op woensdag 31 mei 2006 07:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Heb je wel je decoder rechtstreeks op de muur?
Als je er een splitter tussen doet verzwakt het signaal.
Altijd zelf even achteraan gaan, nooit ervan uit gaan dat zij uit zichzelf contact opnemen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:33 schreef DaMook het volgende:
Nu nog een antwoord op de echte vraag. Moet ik zelf bellen om te zeggen dat ze de decoder op kunnen komen halen, of krijg ik een briefje met de vraag of ik abbonee wil worden ?
Op 10 meter krijg je inderdaad last met je analoge TV. Het digitale signaal is echter zwakker dan het analoge, waardoor je daar op kortere afstanden al last kunt krijgen. Maar een goeie kabel van 4 meter (met goeie stekkers ook) mag in principe geen probleem vormen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:09 schreef nein het volgende:
[..]
Geen splitters, wel is de kabel zelf zo'n 4 meter lang. Maar ik dacht dat t signaal pas afnam vanaf 10meter..
Als je geen gebruik wilt maken van die dienst (kabel) lijkt me dat je daar niet voor hoeft te betalen als je over zou stappen naar een ander alternatief. Dus je huurbaas kan dat geld dus lekker in zijn reet stoppen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 07:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De prijs van m'n kabeltv zit bij de huur, ergo m'n huisbaas betaalt.
Jawel, want jij zegt dat ik 126 per jaar kan besparen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:52 schreef SpiceP het volgende:
[..]
Als je geen gebruik wilt maken van die dienst (kabel) lijkt me dat je daar niet voor hoeft te betalen als je over zou stappen naar een ander alternatief. Dus je huurbaas kan dat geld dus lekker in zijn reet stoppen.Kortom, niet echt een argument.
Onzin. Met een goede afgeschermde kabel (bijv. Hirschmann) mag 10 m geen probleem zijn. Trouwens, de lengte van de kabel vanaf de verdeeldoos op straat totaan het aansluitpunt in je woning is ook al gauw (veel) meer dan 10 meter.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:38 schreef Bigs het volgende:
[..]
Op 10 meter krijg je inderdaad last met je analoge TV.
Nee. De digitale signalen zijn gewoon (gemultiplext) gemoduleerd op een analoge draaggolf om ze via het bestaande kabelnet te kunnen transporteren, en dat signaal is even sterk (of zwak) als van een analoog doorgegeven zender. Maar als je analoge ontvangst al niet in orde is, dan kun je ook bij digitale ontvangst problemen verwachten.quote:Het digitale signaal is echter zwakker dan het analoge, waardoor je daar op kortere afstanden al last kunt krijgen.
Je kunt box (incl. smartcard) best bij de buren aansluiten en werkend krijgen. Bij iemand met kabeltv via Essent zal je mediabox NIET gaan werken.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Wriker het volgende:
De box is gekoppeld aan je adres/abbo. Doe maar eens het luikje aan de voorkant open, dan weet je hoe.
Ok doe ik dat morgen evenquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:41 schreef Wriker het volgende:
[..]
Altijd zelf even achteraan gaan, nooit ervan uit gaan dat zij uit zichzelf contact opnemen.
Een simpel telefoontje naar het servicenummer is voldoende. Je krijgt een retourdoos toegestuurd (tenminste, dat is de bedoeling, ik wacht daar nog steeds op), die je zonder kosten kunt versturen via het postkantoor.
Ik meen me te herinneren dat de digitale signalen zwakker je huis binnenkomen dan analoge zenders.. 40dBmV tegen 60dBmV. Dat is omdat de harmonischen van een digitaal signaal niet echt lief zijn voor de analoge zenders (zie o.a. de interferentie die DVB-T en T-DAB op analoge tv-zenders geven).quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:27 schreef Riparius het volgende:
[..]
Onzin. Met een goede afgeschermde kabel (bijv. Hirschmann) mag 10 m geen probleem zijn. Trouwens, de lengte van de kabel vanaf de verdeeldoos op straat totaan het aansluitpunt in je woning is ook al gauw (veel) meer dan 10 meter.
[..]
Nee. De digitale signalen zijn gewoon (gemultiplext) gemoduleerd op een analoge draaggolf om ze via het bestaande kabelnet te kunnen transporteren, en dat signaal is even sterk (of zwak) als van een analoog doorgegeven zender. Maar als je analoge ontvangst al niet in orde is, dan kun je ook bij digitale ontvangst problemen verwachten.
Ok, de situatie ligt voor jou anders. Waarschijnlijk biedt ADSL ook geen uitkomst, vandaar dat je tevens kabelinternet hebt gok ik zo. En dan heb je (helaas) wel een abo op de kabel nodig. Jammer dat kabelmaatschappijen hier geen onderscheid in kunnen maken (weer zo'n voorbeeldje van monopoliepositie: je moet een abo op de kabel hebben, anders geen kabelinternet).quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jawel, want jij zegt dat ik 126 per jaar kan besparen.
Dat is niet zo aangezien ik m'n kabeltv niet betaal..
Behalve dat, ik heb. Chello Extreme
.. Dus de kabel kan sowieso niet weg
.
die heb ik ook net ontdekt! erg handig dat ze ook titel/artiest vermelden, zelfs in de screensaverquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:33 schreef nein het volgende:![]()
![]()
ik heb vanmiddag de Muziek-afdeling gevonden op mn box! Geweldig, op Alternative draaien ze allemaal favoriete nummers van me!
druk je scartplug eens aanquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:02 schreef nein het volgende:
![]()
Nou ligt alles eruit, beeld zwart, systeem is wel aan en uit te krijgen, maar verder niets qua beeld/geluid...
had ik net iets leuks gevonden ...![]()
![]()
Enige nadeel van die muziekzender is dat je die niet kunt opzetten zonder je tv aan te zetten. Speciaal mijn kastje op de stereo aangesloten, maar moet ik nog eerst mijn tv aanzetten om de radio-zenders te vinden.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:06 schreef remlof het volgende:
[..]
die heb ik ook net ontdekt! erg handig dat ze ook titel/artiest vermelden, zelfs in de screensaver
Nope, het basispakket kost 7,45 per maandquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:35 schreef tcr het volgende:
[..]
Trouwens het pakket van CanalDigitaal kost ¤ 12,95 per maand, nog wel goedkoper dan de ¤19,95 die ik bij de UPC betaal voor mijn digitale tv. Dus ¤84,- per jaar meer, wat kost nu een goed schotelsetje? Via CanalDigitaal zie ik prijzen van rond de 300 euro.
Deze kort door de bocht reactie is ook appels met peren, want UPC kan in eerste instantie geen ontvangers voor HDTV leveren op dit moment (er zijn problemen), en de ontvangers zijn meestal beperkt in mogelijkheden in tegenstelling tot de losse ontvangers. En je kunt een keuze maken. Dat kan je niet met een ontvanger die je nou eenmaal krijgt. UPC zendt inderdaad NL kanalen uit die niet op de schotel zitten, maar dat zijn themazenders. En zo heel boeiend zijn deze zenders niet. En zo heeft UPC weer zenders die ze niet doorgeven maar wel op de schotel zitten. Dus zo kunnen we wel blijven vergelijken tot je een ons weegt. Appels met peren dus.quote:Dus mijn schotel haal ik er pas na 3,5 jaar uit. En dan heb ik nog niet eens een decoder die HDTV kan. Die is alleen al 300 euro. En nu heeft schotel wel meer zenders dan mijn UPC-pakket, maar bij UPC heb ik ook kanalen (NL ondertiteld) die ik op de schotel niet kan ontvangen, dus dat zijn appels en peren. De abboprijs niet, want het 'gratis' abbonement kun je alleen vergelijk met de normale kabel (gezien het zenderaanbod).
En dat heb je niet met UPC zeker.... Voor elke TV heb je nou eenmaal een extra ontvanger nodig.quote:En dan heb ik het nog niet eens over de tv's in de andere kamers.
Prima, als jij er maar tevreden mee bent, maar ga geen onzin uitkramen over Canal Digitaal en de schotel.quote:Nee, UPC digital bevalt me prima, baal alleen dat het HDTV deel ze niet gaan lukken. Wil wel graag het WK in breedbeeld zien, misschien een maand abbo nemen op Sport1.
Ja maar dat pakket is niet vergelijkbaar met het UPC digital pakket, ik keek naar het Family pakket. Dan kom je nog niet aan een aantal zenders van UPC, maar wel in de buurt.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:29 schreef SpiceP het volgende:
[..]
Nope, het basispakket kost 7,45 per maand
Ik heb UPC digital juist gekozen voor de Themazenders, lekker allemaal verschillende Discovery's.quote:[..]
Deze kort door de bocht reactie is ook appels met peren, want UPC kan in eerste instantie geen ontvangers voor HDTV leveren op dit moment (er zijn problemen), en de ontvangers zijn meestal beperkt in mogelijkheden in tegenstelling tot de losse ontvangers. En je kunt een keuze maken. Dat kan je niet met een ontvanger die je nou eenmaal krijgt. UPC zendt inderdaad NL kanalen uit die niet op de schotel zitten, maar dat zijn themazenders. En zo heel boeiend zijn deze zenders niet. En zo heeft UPC weer zenders die ze niet doorgeven maar wel op de schotel zitten. Dus zo kunnen we wel blijven vergelijken tot je een ons weegt. Appels met peren dus.
Voor het basispakket niet. Bij UPC heb je altijd nog een analoog signaal.quote:En dat heb je niet met UPC zeker.... Voor elke TV heb je nou eenmaal een extra ontvanger nodig.
Ieder zo zijn eigen ding. Die themazenders kan ik op een andere manier (zonder abo) bekijken, en zat zenders die wel voldoen aan een thema, of van soortgelijke aard. Dat is nou het voordeel van satelliet.quote:Op zondag 4 juni 2006 10:41 schreef tcr het volgende:
[..]
Ja maar dat pakket is niet vergelijkbaar met het UPC digital pakket, ik keek naar het Family pakket. Dan kom je nog niet aan een aantal zenders van UPC, maar wel in de buurt.
[..]
Ik heb UPC digital juist gekozen voor de Themazenders, lekker allemaal verschillende Discovery's.
[..]
Voor het basispakket niet. Bij UPC heb je altijd nog een analoog signaal.
Op die themakanalen komen de documentaires die in het verleden door het 'gewone' discovery gemaakt zijn. Ik vind het wel een aanwinst eigenlijk, hetzelfde geldt voor het geschiedeniskanaal en hollanddoc.quote:Op zondag 4 juni 2006 10:41 schreef tcr het volgende:
[..]
Ik heb UPC digital juist gekozen voor de Themazenders, lekker allemaal verschillende Discovery's.
[..]
Zet het afleveradress op je werk,doe ik ook altijd met pakjesquote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:06 schreef PPL het volgende:
Van de week ook maar eens even bellen voor zo'n box.
Hij wordt thuisgestuurd, maar wat als je ovbderadg op je werk bent.
Kan je hem dan gaan afhalen op postkantoor ?
Is niet toegestaan. Afleveradres = Woonadres.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:56 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zet het afleveradress op je werk,doe ik ook altijd met pakjes.
De UPC-afstandsbediening is ook een universele afstandsbediening: TV, UPC en DVR (DVD, VCR etc).quote:Ik vind het wel lastig met verschillende afstandbedieningen hoor.
Ik heb een tv,home cinema set,dvd -video combi die ik allemaal met dezelfde afstandbediening kan bedienen.
Krijg ik er dadelijk weer een box en een afstandbediening bij,ik kijk het even aan maar het gaat hem niet worden vrees ik.
I know,maar daar kan ik niet de geavanceerde functies mee bedienen,ik moet er dus nog even over nadenkenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Is niet toegestaan. Afleveradres = Woonadres.
[..]
De UPC-afstandsbediening is ook een universele afstandsbediening: TV, UPC en DVR (DVD, VCR etc).
voorlopig kun je er nog niks mee, de ethernetpoort staat standaard geblokkeerd door de firmware. Het schijnt dat het iemand met wat modden gelukt is om het een paar tellen werkend te krijgen maar toen was wel z'n mediabox defect.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:40 schreef crossover het volgende:
Wat zijn de mogelijkheden met dat ding wat betreft internet? Er zit een ingang voor zo'n kabel in aan de achterkant, kan je daar nog toffe dingen mee?
Ik zou gewoon voor het basispakket kiezen, het extra pakket kost idd 2,- per maand maar je krijgt het extra pakket met 42 zenders ook de eerste maand gratis bij het basispakket. Kun je eerst even kijken of het wat is.quote:Je moet dan ff bellen met UPC, het is geloof ik een extra webkanaal dat in zo'n betaalpakket zit.
Maar ik ga nu slapen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:43 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Beetje off topic, maar je sluit simpelweg een decoderkastje aan op je CAI-aansluiting en een scart of tulp naar je TV. Opstarten et voila, je hebt tig zenders erbij waaronder 4 soorten MTV, 2x VH1 en 2 TV-kanalen van VPRO's 3voor12 en enkele radio-streams, zoals ze ook op internet te vinden zijn, maar dan een hogere kwaliteit gewoon op je TV.
Sterkte.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:49 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Wij gaan vanavond hem aansluiten.
Je kunt er gewoon mee zappen net als analoog, maar het duurt een seconde voor het beeld ook werkelijk verschijnt. Het tekstbalkje onderin met daarop het programma is al eerder te zien dus ik zap nu door op de naam van het programma en is er iets voor wat me aanspreekt laat ik 'm staan. Dat zappen gaat zelfs nog wat sneller dan bij analoog want je weet direct wat je te zien krijgtquote:Op zaterdag 10 juni 2006 23:45 schreef junkiexp het volgende:
Ik kreeg net gisteren een belletje,en ik krijg hem binnen 3 weken.
Het zal mij benieuwen.
1 nadeel zag ik bij een maat van me al een paar maanden geleden,het duurt best lang als je zapt voordat ie overspringt naar het volgende kanaal.
Is dat nog steeds zo
Dat zou ik wel extreem vervelend vinden,ik nogal een stereotype 'zapper'.
Klopt, maar het gaat nogal in een vage volgorde... Opzich ook niet zo vreemd, tis namelijk erg lastig om in 1 keer 1,2 miljoen huishoudens van een Mediabox te voorzien.quote:Op zondag 11 juni 2006 00:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik dacht dat het gewoon naar alle klanten toeging ofzo.
Er wordt een selectie uit het klantenbestand gemaakt, vaak gaat het per wijk o.i.d. De reacties op de deur tot deur actie varieren nogal. Sommige klanten zijn er heel blij mee omdat ze 'm dan meteen kunnen gebruiken en niet meer hoeven te wachten en er zijn klanten die het als een agressieve verkoop methode ervaren (zie radar). Maar eigenlijk is er van verkoop niet direct sprake want er zit een probeerperiode van 6 maanden aan vast.quote:Op zondag 11 juni 2006 00:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat nogal in een vage volgorde... Opzich ook niet zo vreemd, tis namelijk erg lastig om in 1 keer 1,2 miljoen huishoudens van een Mediabox te voorzien.
Zonde, vind het een prachtige actie. Krijgen we eindelijk wat gratis, is het nog niet goed.quote:Op zondag 11 juni 2006 00:15 schreef Beathoven het volgende:
Omdat de laatste groep ook z'n beklag heeft gedaan bij UPC zelf en consumenteninstanties loopt deze actie binnenkort op z'n eind.
Waar zitten die shop's dan?quote:Op zondag 11 juni 2006 00:23 schreef Beathoven het volgende:
Het blijft wel 6 maanden gratis, maar binnenkort is het dus alleen via de site, via de shop en via telefonische aanvraag te krijgen. Als je 'm bij de shop haalt wordt alles administratief meteen gereed gemeld en kun je 'm dezelfde dag al aansluiten en gebruiken.
eh..zit je eigenlijk wel in een gebied waar UPC als kabelexploitant ook zit?quote:Op zondag 11 juni 2006 00:33 schreef junkiexp het volgende:
Ze zitten blijkbaar niet in Rotterdam,dat verklaart een hoop.
Wup,anders kreeg ik die box ook niet hèquote:Op zondag 11 juni 2006 00:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
eh..zit je eigenlijk wel in een gebied waar UPC als kabelexploitant ook zit?
Volgens mij kun je de mediabox vooralsnog niet bij een dealer halen.quote:Op zondag 11 juni 2006 00:35 schreef FredvZ het volgende:
In Rotterdam zijn er nog wel een paar zakend die dealer zijn, daar kan je ook de Mediabox ophalen dacht ik.
quote:Op zondag 11 juni 2006 17:58 schreef Bigs het volgende:
Dan moet je je HDR op dit SCART afstemmen.. meestal zitten die kanalen gewoon onderaan, iets als E2 bijvoorbeeld. De Mediabox kun je helaas (nog) niet inprogrammeren voor een opname, dus die moet je van te voren zelf op het juiste kanaal zetten.
Het word versneld in de toekomst, net zoals er video on demand erg snel (lees binnen een maand) bij komt waardoor je net als www.uitzendinggemist.nl nieuws + andere programma's kunt kijken 'on demand' en er staat nog op de planning om de hele interface te veranderen/verbeterenquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:43 schreef SqueaK het volgende:
dat 'slome' zappen, blijft dat altijd zo, of is er in de toekomst een mogelijkheid dat dit versneld word ?
klopt, niet bij dealers, alleen via website, telefonisch of bij een upc shop zelf.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Volgens mij kun je de mediabox vooralsnog niet bij een dealer halen.
Je bent zojuist genaaid door je kabelbedrijfquote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:25 schreef Nora. het volgende:
Ik heb ook zo'n gratis Mediabox gekregen. De instalatie ging soepel, en het werkte ook meteen. Maar helaas, nu zet ik mijn tv weer aan en ik krijg gewoon zwart beeld. Ik kan wel onderin het beeld zenders uitkiezen, maar als ik op OK druk blijft het beeld zwart. Iemand?
Omdat het algemeen bekend is dat digitale tv bij kabelbedrijven nog in zijn kinderschoenen staat. Digitale tv ansich bestaat al 10 jaar (op de schotel). Bovendien betaal je teveel voor wat je daadwerkelijk ervoor terug krijgt, en dat is alleen maar ellende.quote:
Ja, zodat ze hopen dat je een abonnement neemt. Bovendien wordt je nu ook genaaid omdat je nog analoge kabel kijkt voor 15 euro per maand. Dus alsnog betaal je toch teveel aan je kabelboerquote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:32 schreef Nora. het volgende:
Ik betaal niet teveel want het is gratis.
Maar de vraag was eigenlijk: hoezo genaaid?
gezien het stroomverbruik wel, zou je haast zeggenquote:Op zondag 2 juli 2006 17:03 schreef junkiexp het volgende:
Dat ding wordt bloedheet zeg,ik kan mijn hand er echt niet ophouden.
Is dat normaal?
pff, onzin, gewoon ff stroom eraf en er weer op, wachten tot rode lampje constant brand, en op de upc knop van de afstandsbediening drukken, problem solved.quote:Op zondag 2 juli 2006 09:39 schreef Neptun3 het volgende:
Zwart beeld bij decoders wijst er meestal op dat of de kaart nog niet geactiveerd is of dat er ergens een kabeltje los of van slechte kwaliteit is.
Mijn volume werkt gewoon via de afstandsbediening van de media box.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:17 schreef Isegrim het volgende:
Volume veranderen wil niet via de Mediabox. Ik moet naar de TV toelopen om fysiek de volumeknop bij te stellen.
Iemand hier nog ideeën over: [Apple] Digitale TV op mijn iMac?
En wat heb ik aan die informatie?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:55 schreef nein het volgende:
[..]
Mijn volume werkt gewoon via de afstandsbediening van de media box.
Je moet via t instructieboekje de goede code zoeken voor je tvquote:
Het was gratizzz en dat wil ik graag zo houden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:59 schreef nein het volgende:
[..]
Dat je een nieuwe tv moet kopen waarschijnlijk
Ik zal eens even kijken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Je moet via t instructieboekje de goede code zoeken voor je tv
Done.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Je moet via t instructieboekje de goede code zoeken voor je tv
wauw, kan al 10 jaar op een schotelontvangerquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:01 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Enorm handig: in de tv-guide is nu een miniatuur van het laatst bekeken kanaal, nu kan ik kijken wanneer mijn volgende programma begint terwijl ik in een hoekje tv kan blijven kijken. Nu moet het alleen nog iets sneller, zodat ik niet 10 seconde moet missen.
Staat ook zo mooi, al die grijze schotels aan de gevel en met onweer moet de schotel los.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:02 schreef SpiceP het volgende:
[..]
wauw, kan al 10 jaar op een schotelontvanger
Je kan schotels in allerleie vormen, kleuren en maten krijgen. En bij onweer hoeft ie niet los, nooit problemen mee. Niet zogauw oordelen over dingen waar je geen verstand van hebt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:28 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Staat ook zo mooi, al die grijze schotels aan de gevel en met onweer moet de schotel los.![]()
Leve de kabel
Graag idd!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:42 schreef junkiexp het volgende:
En ook wil ik al die loze kanalen eruitflikkeren waar ik geen toegang tot heb.
Of het nummer onthouden (301 als ik het goed heb), maar volgens mij kan je niks aan de volgorde doen. Is inderdaad wel super irritant.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:42 schreef junkiexp het volgende:
Weet er iemand of je de kanale ook op je eigen volgorde kan zetten,ik kijk veel discovery en dan moet ik of zappen,of naar die ubertrage Guide.
Ik wil hem gewoon op 10 ofzo.
En ook wil ik al die loze kanalen eruitflikkeren waar ik geen toegang tot heb.
Kan je dan uberhaupt teletekst op de digitale zenders bekeken??? Heeft bij mij nooit gewerkt, die keren dat ik het probeerde...quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:22 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb soms dat ik geen teletekst kan bekijken als ik digitaal TV aan het kijken ben.
Als ik hem dan op normaal analoog zet werkt teletekst wel
gaat niet werken, en chello = upc is wel duidelijk hetzelfde, liberty global = upc = chello(internet) dus is precies hetzelfde. Favorieten instellen luk tnog steed sniet, `7 juli ston dgeplanned i s nu wat later geworden (reken medio augustus) en dan zal alles goed zijnquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:57 schreef nein het volgende:
mmmm..wat als ik nou mijn UPC kastje es voor de grap omruil met mijn Chello kastje, en de smartcards natuurlijk wel even in de juiste stad gebruik....heh
hmm
Oh shit..STOM! Voortaan kijken wat je typt Nein...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 04:10 schreef HOPit het volgende:
[..]
gaat niet werken, en chello = upc is wel duidelijk hetzelfde, liberty global = upc = chello(internet) dus is precies hetzelfde. Favorieten instellen luk tnog steed sniet, `7 juli ston dgeplanned i s nu wat later geworden (reken medio augustus) en dan zal alles goed zijn
Nog eens geprobeerd en ik zat dus blijkbaar op de knop te drukken in de UPC modus...quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:09 schreef Diego27 het volgende:
Ja natuurlijk kan dat wat denk je dan !!! Lijkt me logisch he !!!
Gewoon de teletekst button aanklikken en dan start het, doet ie dat bij jou niet dan is dat vaag, by the way niet alle zenders hebben teletekst he
quote:Op zondag 16 juli 2006 13:38 schreef gateway het volgende:
Kan je de zenders ook in je eigen volgorde zetten?? discovery zit nu een heel eind weg bijvoorbeeld....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |