abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34395921
(kon hier geen ander topic over vinden)

OK, ik heb nu dus met enig argwaan mijn 'gratis' media box geinstalleerd. Voorlopig heb ik een paar extra kanalen. Maar ik ben niet onder de indruk, want veeel kanalen (inclu het redelijk gangbare net5) bestaan gewoon uit blokjes; slechte ontvangst dus.
Al met al weet ik niet of ik hieraan die 2 euro extra per maand wil gaan uitgeven.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Maar iets heel anders wat ik me ook afvraag: Er zit achterop dat media box ding ook een ethernet stekkertje Enig idee wat de mogelijkheden daarmee zijn, of wat upc daar in de toekomst mee zou kunnen doen? Ik kan me er echt niets bij voorstellen namelijk!
(:
pi_34395991
Dat is ook een ingang voor digitale televisie, ik krijg het binnen 3 maanden va de glasvezel binnen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34396250
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:41 schreef longinus het volgende:
Dat is ook een ingang voor digitale televisie, ik krijg het binnen 3 maanden va de glasvezel binnen.
aah, oke. Ik krijg het nu via de coax binnen. Maar je kan er dus geen leuke geintjes mee uithalen om m aan je computer aan te sluiten of je modem ofzo? *nep h4ackz0r*
(:
pi_34396266
Neem nooit een dienst aan van UPC, al betalen ze jou!
pi_34396401
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:46 schreef Conflict het volgende:
Neem nooit een dienst aan van UPC, al betalen ze jou!
Jaaa..ik weet het ik weet het, maar nieuwsgierig he (ook omdat mijn moeder in friesland serieus zit te denken over athome digitaal en wil zien wat de mogelijkheden zijn )
(:
  maandag 23 januari 2006 @ 23:00:08 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_34396899
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:39 schreef nein het volgende:

OK, ik heb nu dus met enig argwaan mijn 'gratis' media box geinstalleerd. Voorlopig heb ik een paar extra kanalen. Maar ik ben niet onder de indruk, want veeel kanalen (inclu het redelijk gangbare net5) bestaan gewoon uit blokjes; slechte ontvangst dus.
Al met al weet ik niet of ik hieraan die 2 euro extra per maand wil gaan uitgeven.

Maar iets heel anders wat ik me ook afvraag: Er zit achterop dat media box ding ook een ethernet stekkertje Enig idee wat de mogelijkheden daarmee zijn, of wat upc daar in de toekomst mee zou kunnen doen? Ik kan me er echt niets bij voorstellen namelijk!
Ik denk dat je dat "slechte ontvangst" even achterwegen moet laten en eens kijken of je eigen kabel systeem wel lekker is want er is zoveel bagger in de nederlandse woningen aangelegd.
Digitale tv heeft wel zijn voordelen maar ik vind persoonlijk de compresie techniek nog te slecht . Alhoewel je al een betere kwaliteit hebt dan normaal kabel signaal, vind ik dat de kleuren niet mooit zijn. Vaak veel te gekleurd en niet natuurgetrouw. Maar ik haal mijn ervaringen wel van @home met een samsung decoder.
  maandag 23 januari 2006 @ 23:01:59 #7
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_34396980
Voor 2,95 euro meer per maand heb je een wel degelijk beter ontvangst met digitale televisie van upc mits je de kabels natuurlijk goed hebt aangesloten.

De standaard kanalen die je nu hebt zijn sowieso beter en de andere kanalen varieren in bitraten en zijn soms sterker en soms wat minder dan wat je gewend bent, maar dat is maar net wat hun doorgeven. Ik vind het die paar euro wel waard !!
  maandag 23 januari 2006 @ 23:03:19 #8
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_34397042
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:00 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat "slechte ontvangst" even achterwegen moet laten en eens kijken of je eigen kabel systeem wel lekker is want er is zoveel bagger in de nederlandse woningen aangelegd.
Digitale tv heeft wel zijn voordelen maar ik vind persoonlijk de compresie techniek nog te slecht . Alhoewel je al een betere kwaliteit hebt dan normaal kabel signaal, vind ik dat de kleuren niet mooit zijn. Vaak veel te gekleurd en niet natuurgetrouw. Maar ik haal mijn ervaringen wel van @home met een samsung decoder.
En daar zit het hem precies in die samsung decoder geeft inderdaad een flets beeld, je zou beter over kunnen gaan op de nokia decoder die is een stuk beter in kleur !!!
  maandag 23 januari 2006 @ 23:07:05 #9
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_34397198
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:03 schreef Diego27 het volgende:

[..]

En daar zit het hem precies in die samsung decoder geeft inderdaad een flets beeld, je zou beter over kunnen gaan op de nokia decoder die is een stuk beter in kleur !!!
Tja dat weet ik helaas niet b&o ondersteund nu de samsung decoder ( zodat je dat kastje lekker weg kan zetten en via de b&o afstandbediening direct je kanalen kan kiezen) vandaar dat ik die alleen instaleer. (voor mijn werk) Maargoed ikzelf heb gewoon canaldigitaal met een schotel nog mooier beeld
pi_34397217
Als het eenmaal werkt hebben ze best een goed product.

De kans dat het allemaal naar behoren werkt is zeer gering. Houd er rekening mee dat je niet geholpen wordt bij problemen, dat er veel fouten in rekeningen voorkomen en dat opzeggen vrijwel onmogelijk is.
pi_34398216
De kleuren van de Mediabox vind ik juist wel helder. Als ik nu analoog kijk vind ik het veel te groen (op 2 verschillende TV's vergeleken). Als je echt zoveel blokken hebt is er echt iets mis in je installatie. Bij mij thuis is het best slecht aangesloten (6 meter coax met 2 splitters), maar het beeld is prima. Een vriend van mij had ontzettende ruis op z'n analoog, maar de Mediabox werkte daar op wat haperingen na ook best goed (na het vervangen van de stekkers aan zijn kabel is nu zowel analoog als digitaal strak).

Overigens vind ik het geluid ook duidelijk beter dan van het analoge signaal, zeker als je hem aan een receiver hangt. Al met al vind ik het die 4 euro (want je wilt natuurlijk ook wel lekker veel zenders voor je geld) wel waard.

Owja en de EPG is natuurlijk ook super (de balk onder in beeld in ieder geval, die andere is nog niet echt handig).
pi_34398476
Mijn ontvangst is nu oke trouwens! Ik denk dat mn box een paar uurtjes nodig had om alle programma's fatsoenlijk te decoderen ofzo...vreemd, maar volgens mij wel zo.

Het beeldverschil voor mij is dat de kleuren een tikje warmer (minder geel, iets rozer) zijn, en strepen van mn kabel zijn 100% weg.

Ook handig is dat ik gewone tv dingen zoals volume met de afstandsbedieing van die media box kan doen, ik was alweer bang dat ik met 2 verschillende AB's moest gaan zappen. Die EPG vind ik maar zo-zo, ik ga nog altijd liever naar tvgids.nl.

Ik heb wel weer voor het eerst in 6 jaar Jay Leno gezien

Het zappen naar verschillende kanalen is alleen traag, net zoals bij satteliet-tv (ook digitaal), beetje irritant, want ik druk sneller op de zapknop dan dat ding kan bijhouden, waardoor hij vaak te ver door'zapt'.
(:
pi_34398614
Mja daarom zap ik altijd via die piloot. Dus gewoon Ok duwen en dan met links en rechts door de zenders bladeren. Ik heb genoeg aan de naam van het programma meestal om te weten of ik wil kijken of niet.

Die 8 talen ondertiteling bij Reality TV zijn trouwens ook wel grappig.
pi_34398668
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:44 schreef Bigs het volgende:

Die 8 talen ondertiteling bij Reality TV zijn trouwens ook wel grappig.
! Ik heb al bij 20 zender die ondertiteloptie geprobeerd, maar niets! Maar ff zappen naar reality tv dan
(:
pi_34398717
Heb ik een nokia decoder van UPC?
(:
pi_34399125
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:45 schreef nein het volgende:

[..]

! Ik heb al bij 20 zender die ondertiteloptie geprobeerd, maar niets! Maar ff zappen naar reality tv dan
Je ziet het rechts in die navigatiebalk, onder het streepje dat aangeeft hoe ver het programma is (ojajoh? ):

Dat icoontje met die streepjes betekent dat je uit ondertiteling kunt kiezen (hier op Club)
Die 6 is de leeftijdskeuring van het programma.

Het oortje betekent dat er meerdere talen beschikbaar zijn (hier op Sailing channel)

Je ziet het overigens alleen als je de zender echt op hebt staan, niet als je er overheen bladert. De UPC decoder is trouwens een Thomson.
pi_34399259
COOL! ik moet natuurlijk wel het meeste eruit zien te halen he

Thomson, aah oke! 14.gif (niet dat ik daar nu zoveel mee kan, maar goed)
(:
pi_34400659
Shit, nu heb ik na t kijken van een DVDtje zwart beeld op die ontvanger

Menu komt wel door met goede huidige tijd,maar de guide info is van een uur geleden

gaar ding.
(:
  dinsdag 24 januari 2006 @ 01:04:06 #19
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_34400740
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:39 schreef nein het volgende:

Dat je in de toekomst via dat ding dus evt. mail kunt gaan ontvangen.. spelletjes kunt spelen, eten kunt gaan bestellen en bepaalde websites kunt bezoeken
Per eind 2006 en 2007.. kun je er veel meer mee.. uiteraard met een grotere abbo.. ze zijn niet achterlijk enzo
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_34401062
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:04 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Dat je in de toekomst via dat ding dus evt. mail kunt gaan ontvangen.. spelletjes kunt spelen, eten kunt gaan bestellen en bepaalde websites kunt bezoeken
Per eind 2006 en 2007.. kun je er veel meer mee.. uiteraard met een grotere abbo.. ze zijn niet achterlijk enzo
Ja precies
Nou begon ie net bij mij nadat ik de stroom eraf had gehaald te zeggen dat de software werd geupgrade.....nog steeds zwart beeld.
(:
pi_34401095
quote:

[..]

Voor dat mailen, spelletjes spelen (kan nu al), eten bestellen etc. heb je die Ethernet poort niet nodig hoor Dat gaat gewoon via het ingebouwde kabelmodem.
pi_34401327
Ik heb weer beeld! jeuj!

Alleen blijft het vaak hangen En krijg ik bij bepaalde kanalen bericht dat er niet genoeg signaal is. Volgens mij heb ik slechte kabels ofzo, maar ik heb geen zin om hiervoor weer nieuwe coaxkabels te kopen.
(:
pi_34420081
quote:

[..]

ze zijn niet achterlijk enzo
UPC wel hoor.
pi_34420175
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:08 schreef Conflict het volgende:

[..]

UPC wel hoor.
Het zit wel hoog of niet? ik internet al sinds 1999 via UPC nooit problemen gehad.

Iedere provider of tv maatschappij heeft uiteindelijk wel een aantal ontevreden klanten.
٩๏̯͡๏)۶
pi_34421443
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:11 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Het zit wel hoog of niet? ik internet al sinds 1999 via UPC nooit problemen gehad.

Iedere provider of tv maatschappij heeft uiteindelijk wel een aantal ontevreden klanten.
Het zit zeker hoog, ik moet namelijk volgens hun 400 euro betalen voor "een maand zorgeloos uitproberen"

UPC is een zooitje en hun diensten kan je makkelijk bij een ander afnemen. Ik zal iedereeen ervoor waarschuwen, zoveel ik kan
pi_34421795
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:58 schreef Conflict het volgende:

[..]

Het zit zeker hoog, ik moet namelijk volgens hun 400 euro betalen voor "een maand zorgeloos uitproberen"

UPC is een zooitje en hun diensten kan je makkelijk bij een ander afnemen. Ik zal iedereeen ervoor waarschuwen, zoveel ik kan
Op zich begrijpelijk dan, toch heb je dit soort kutzooi bij al dat soort bedrijven, KPN, Versatel, alle energie bedrijven etc
٩๏̯͡๏)۶
pi_34480306
Heb inmiddels een maandje spul in mn nieuwe flatje draaien en werkt best aardig. Voor die paar euro extra een hoop leuke extra kanalen en wat beter beeld. Jammer alleen dat software nog niet helemaal top is. Moet vaak hele spul resetten door ff de stekker eruit te halen en minuutje later weer erin te doen.. ff wachten totdat 8888 op scherm is geweest en lampje weer gewoon brand.

Check anders ook eens op;

http://www.hetdigitaletelevisieforum.com
http://www.chelloo.com/forum/index.php?board=34.0

Tv gids digital kanalen snel online http://www.chello.nl/Ente(...)e/6/8/9/0/nowandnext:

En mn eigen vergelijking van alle grotere tv aanbieders vind je hier: http://www.funriders.net/xls/Digitaletv.html
pi_34481613
aah, dat is erg handig! Dank je wel.
(:
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:14:11 #29
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_34552071
hmm heb net alles aangesloten en alles werkt perfect behalve:

de opties 'guide', 'interactive' en 'on demand'. Deze werken niet via zowel afstandbediening als het menu op het scherm...

als ik op die knoppen druk via de afstandbediening dan knipperen de lichtjes wel, maar er gebeurd simpelweg niets op het scherm...

waar kan dat aan liggen ?
pi_34555991
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:14 schreef SqueaK het volgende:
hmm heb net alles aangesloten en alles werkt perfect behalve:

de opties 'guide', 'interactive' en 'on demand'. Deze werken niet via zowel afstandbediening als het menu op het scherm...

als ik op die knoppen druk via de afstandbediening dan knipperen de lichtjes wel, maar er gebeurd simpelweg niets op het scherm...

waar kan dat aan liggen ?
Je moet eerst op UPC knop drukken en dan kan je pas on guide en alle opties van de ontvanger gebruiken. Als je bv eerst op TV hebt gebruikt, dan pakt ie die knoppen niet, want dan denkt hij dat hij op de tv moet 'richten'.
(:
pi_34556034
Crap wat mis ik dat kastje toch met 100 zenders aan rotzooi
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:48:25 #32
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_34556326
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:34 schreef nein het volgende:

[..]

Je moet eerst op UPC knop drukken en dan kan je pas on guide en alle opties van de ontvanger gebruiken. Als je bv eerst op TV hebt gebruikt, dan pakt ie die knoppen niet, want dan denkt hij dat hij op de tv moet 'richten'.
jaa dat snap ik...

maar tis al gelukt... ik had echt alles geprobeerd... niks wertkte...

totdat ik de stekker eruit trok, en er opnieuw in deed... en plots werkte die
pi_34556606
oh hij bleef weer es hangen
Ik ben er dus echt niet tevreden over hoor, ik heb m precies 2 dagen uitgeprobeerd nu en de helft van de tijd werkte ie niet omdat ie geen signaal kreeg of bleef hangen.
(:
  zondag 29 januari 2006 @ 00:17:49 #34
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_34567122
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:57 schreef nein het volgende:
oh hij bleef weer es hangen
Ik ben er dus echt niet tevreden over hoor, ik heb m precies 2 dagen uitgeprobeerd nu en de helft van de tijd werkte ie niet omdat ie geen signaal kreeg of bleef hangen.
Koop toch eens een stel nieuwe coax kabels en wedden dat alles dan beter werkt !!

Of als dat het niet mocht oplossen, ruil je box om en je problemen zijn ook opgelost !!
pi_34630376
HEEL irritant wordt dit: ik hoor dus het geluid van national geographic door ALLES heen! Heel zahcjtes, maar heel irritant.
(:
pi_34630421
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:17 schreef Diego27 het volgende:

[..]

Koop toch eens een stel nieuwe coax kabels en wedden dat alles dan beter werkt !!

Of als dat het niet mocht oplossen, ruil je box om en je problemen zijn ook opgelost !!
Ja verdomme, moet ik daar ook weer voor dokken! Zo graag wil ik dat digitv nou ook weer niet, ik vind dat het moet werken met het spul dat er bij geleverd is hoor..
(:
pi_34637323
Wel balen dat je zo'n problemen hebt. Dat National Geographic lijkt me toch interferentie van iets in je omgeving. Als jij een andere zender kijkt laat die Mediabox de NGC stream namelijk gewoon links liggen (hij decodeert maar 1 kanaal tegelijk). Die blokjes en signaalverlies problemen liggen voor 100% aan je binnenhuisinstallatie. De eisen voor een digitaal signaal liggen nu eenmaal anders dan voor een analoge TV.
pi_34640185
Wat ik me afvraag is bij uitzonderingsgemeenten wat het kost. De site is hier niet duidelijk over. Daar staat 15 euro voor analoog + 2 euro voor digitaal. Maar in Hilversum is het analoge pakket 10 euro. Maken ze daar dan 15 van als je overstapt op digitaal of is digitaal gewoon 2 euro bovenop je huidige prijs.

En valt digitaal te splitten naar een slaapkamer?
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_34642149
digitv is wel te splitten, als je er een mooie opstelling voor bedenkt
Tis alleen wel zo dat je op alle tv's alleen datgene zult zien, waarop het kastje is ingesteld, zappen vanuit je slaapkamer is er niet bij. De optie om meerdere decoders te bestellen komt eraan, dus daarvoor nog even geduld..

Op de vraag van: zou ik hem wel moeten aansluiten.. ik zou t wel doen.. je betaalt maar een paar euro meer voor veel meer zenders (4.95 dacht ik).. maar je kunt hem ook niet aansluiten en bewaren tot t analoge signaal van de kabel gehaald is.. binnen nu en 5 jaar verdwijnt dat namelijk..

Ze willen n nieuwe dimensie geven aan t televisie kijken, stemmen op idols bijv met de kleur knopjes e.d.

Maar mensen met een goeie tv hebben sws baat bij digitaal tv.. koop je een tv van +700 euro om daarop slechte analoog signaal te krijgen

Maargoed blokkerig beeld, en geluid dat wegvalt.. kabels, signaal, je zou de helpdesk moeten bellen om signalen te laten testen.. misschien is t signaal wel onvoldoende...
pi_34643105
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:40 schreef Webby het volgende:
Wat ik me afvraag is bij uitzonderingsgemeenten wat het kost. De site is hier niet duidelijk over. Daar staat 15 euro voor analoog + 2 euro voor digitaal. Maar in Hilversum is het analoge pakket 10 euro. Maken ze daar dan 15 van als je overstapt op digitaal of is digitaal gewoon 2 euro bovenop je huidige prijs.

En valt digitaal te splitten naar een slaapkamer?
Die korting blijf je gewoon houden, dus dan wordt het 10 euro + 2 euro. De adverteren het hele gebeuren wel als 1 prijs, maar het zijn eigenlijk nog steeds 2 losse kostenposten.
pi_34643155
Ok, nu zal ik wel met een domme vraag komen. Maar vervalt je normale kabel-abbonement nu automatisch?
Dus m.a.w. betaal je maar een paar euro extra per maand voor een hoop leuke dingen?
The gum you like, is coming back in style.
pi_34644279
Dus je hebt dan analoog en digitaal ... komt het signaal dan digitaal binnen vanaf dat je het aanvraagt? Of kan je bijv. je analoge lijn splitten en dan de woonkamer in digitaal proppen?
pi_34646292
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ok, nu zal ik wel met een domme vraag komen. Maar vervalt je normale kabel-abbonement nu automatisch?
Dus m.a.w. betaal je maar een paar euro extra per maand voor een hoop leuke dingen?
kabel blijft hoor,
dat kastje is aangesloten op je scart, dus je hebt eignelijk heel veel kanalen op je AV kanaal. En voor de rest kan je ook nog zappen naar j eoude zenders.
(:
pi_34646330
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:41 schreef Webby het volgende:
Dus je hebt dan analoog en digitaal ... komt het signaal dan digitaal binnen vanaf dat je het aanvraagt? Of kan je bijv. je analoge lijn splitten en dan de woonkamer in digitaal proppen?
Het signaal komt uit je gewone coax kabel, die gewoon in je tv zit. Die kabel stop je in het upc kastje, en vanuit het upc kkastje gaat weer een andere kabel naar de tv.
(:
pi_34646429
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:16 schreef westcoastleader het volgende:
Maargoed blokkerig beeld, en geluid dat wegvalt.. kabels, signaal, je zou de helpdesk moeten bellen om signalen te laten testen.. misschien is t signaal wel onvoldoende...
Ja
En dat wil ik niet, want dat kost me geld. En ik ga geen geld betalen voor iets dat mij vrijblijvend is 'opgedrongen'. (een installateur op bezoek laten komen kost 80 euro ofzo, gekken!)
(:
pi_34646468
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:03 schreef nein het volgende:

[..]

Het signaal komt uit je gewone coax kabel, die gewoon in je tv zit. Die kabel stop je in het upc kastje, en vanuit het upc kkastje gaat weer een andere kabel naar de tv.
Het signaal komt DIGITAAL binnen en wordt door t kastje omgezet naar ANALOOG.. Dus naast dat tv signaal analoog binnenkomt, komt t ook digitaal binnen. Je TV kan immers geen digitale signalen verwerken.
pi_34646556
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:05 schreef nein het volgende:

[..]

Ja
En dat wil ik niet, want dat kost me geld. En ik ga geen geld betalen voor iets dat mij vrijblijvend is 'opgedrongen'. (een installateur op bezoek laten komen kost 80 euro ofzo, gekken!)
Nou van die 10 eurocent per minuut word je ook niet echt armer.. En daarbij mocht t signaal slecht zijn, komt er een monteur gratis! Ligt t inderdaad aan je bekabeling, dan zouden er eventueel kosten bij komen (35 euro dacht ik) en sws wordt dit eerst aan je verteld, zodat je dat in iedergeval kan uitsluiten (dat het aan jezelf ligt en dat t dus onnodig geld gaat kosten)
pi_34646681
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:06 schreef westcoastleader het volgende:

[..]

Het signaal komt DIGITAAL binnen en wordt door t kastje omgezet naar ANALOOG.. Dus naast dat tv signaal analoog binnenkomt, komt t ook digitaal binnen. Je TV kan immers geen digitale signalen verwerken.
Dat weet ik Ik had het alleen even over hoe het is aangesloten. Dat er dus niet speciale kabels e.d. nodig zijn.
(:
pi_34646709
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:09 schreef westcoastleader het volgende:

[..]

Nou van die 10 eurocent per minuut word je ook niet echt armer.. En daarbij mocht t signaal slecht zijn, komt er een monteur gratis! Ligt t inderdaad aan je bekabeling, dan zouden er eventueel kosten bij komen (35 euro dacht ik) en sws wordt dit eerst aan je verteld, zodat je dat in iedergeval kan uitsluiten (dat het aan jezelf ligt en dat t dus onnodig geld gaat kosten)
oh dat van die gratis monteur wist ik niet! Ach, ik heb helemaal geen zin in al die moeite! Daar ben ik gewoon eerlijk in.
(:
pi_34650771
Waarom heb ik nog niet zon box?
pi_34651961
Het kastje gaat dus naar je scart. Dat is wel onhandig ivm. een spelcomputer bijv. Moet er iig een scart switchbox tussen. Maar hoe moet ik het zien dat je dan alsnog normaal kan zappen, komt er uit het kastje scart en coax terwijl er 1 coax in gaat?
pi_34652049
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:05 schreef Webby het volgende:
Het kastje gaat dus naar je scart. Dat is wel onhandig ivm. een spelcomputer bijv. Moet er iig een scart switchbox tussen. Maar hoe moet ik het zien dat je dan alsnog normaal kan zappen, komt er uit het kastje scart en coax terwijl er 1 coax in gaat?
precies
Het is ook wat irri met scart, maar dat was t toch al....ik heb al een gamecube, videorecorder, dvd speler en een laptop-scart en nu dit upc kastje erbij, woohoo
(:
pi_34691434
hoe netjes! ik word nu net gebeld door upc, over hoe de bezorging van TPG was. Meteen evenmnklachten verteld en ze proberen er nu meteen iets aan te doen!
(:
pi_34691886
Heeft iemand een overzicht van wanneer UPC de boxen uitdeeld per regio? of moet ik het aanvragen
pi_34692064
Ik heb geen idee hoe dat per regio is verdeeld, maar ik kreeg mijne gewoon aangeboden zonder te vragen.
(:
pi_34730199
Wordt het digitale signaal trouwens gecodeerd doorgegeven ofzo?

Ik heb meerdere tv's in huis en wil het signaal dus splitsen zonder op elke tv naar dezelfde zender
(die van de tuner) te hoeven kijken. Tuners voor digitale tv worden ook op marktplaats aangeboden.
Nu dacht ik zo'n 2dehands tuner erbij te kopen en zo op 2 tv's te kunnen kijken. Kan dit, of moet ik
persé een tuner van UPC zelf hebben?
Nee.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:23:27 #57
11502 nipeng
The last ride is free
pi_34730832
Heb ook zo\'n UPC ding op proef. Beeldkwaliteit is een stuk beter zo. Analoog komt wel met zeer matige kwaliteit binnen hier.

Nadeel: het apparaat heeft geen \"uit\" knop. Ze moeten natuurlijk wel je kijkgedrag kunnen opvragen en het ding kunnen updaten (88:88:88).

Weet iemand of je de zenderindeling kan aanpassen?
pi_34751199
Vandaag gelezen dat het in hilversum niet 2,99 kost, maar iets van 8 euro ... ik wacht wel tot 2007.
pi_34751215
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:23 schreef nipeng het volgende:

Nadeel: het apparaat heeft geen \\\"uit\\\" knop.
Zit er geen stekker aan dan? En UPC wil ik niets meer met te maken hebben maar da's puur persoonlijk. :')
pi_34763348
Ik kreeg vandaag enkele software updates en het beeld is zienderogen beter geworden.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_34767198
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:02 schreef Suijk het volgende:
Ik kreeg vandaag enkele software updates en het beeld is zienderogen beter geworden.
Ik had nog een tipje gekregen van die UPC figuur aan de telefoon over het updaten.

Je kunt hem handmatig updaten door op het kastje, het linkerknopje te pakken (dat dingetje dat naar links wijst). Terwijl je die ingedrukt houdt haal je de stekker er achter uit, en die doe je er daarna weer in (nog steeds dan knopje vasthouden) en als het goed is gaat ie dan updaten. En dan doet ie dat niet meer plotseling.

(Ik moet zeggen dat mijn beeldkwali de laatste 2 dagen weer ronduit slecht is; veel blokjes, haperend geluid)
(:
pi_34768692
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:10 schreef nein het volgende:
hoe netjes! ik word nu net gebeld door upc, over hoe de bezorging van TPG was. Meteen evenmnklachten verteld en ze proberen er nu meteen iets aan te doen!
Bij ons zeiden ze dat we de oude mediabox niet naar hun terug hadden gestuurd, terwijl we dit wel hadden gedaan. Foutje van TPG kennelijk.

UPC Digital is cool, maar soms hapert het beeld en wordt het even zwart. Dit is echter minder met de nieuwe mediabox. Bovendien kunnen we met de nieuwe mediabox ook canal+ kijken, dat is wel tof.

Wel zijn er veel functies die in de oude mediabox zaten verdwenen. Zoals pizza bestellen, emailen, enzo. Maar daar maakte ik toch weinig gebruik van. Ook is het zappen door de menu's in de nieuwe mediabox bedroevend traag (de TV-guide). Iemand een idee hoe je sneller kan zappen?
pi_34771512
Is daar ook porno op?
pi_34785531
Yep dat zit er ook op.
pi_34790755
UPC Mediabox ------> TROEP METEEN TERUGDOEN -----> Is een zeer goede tip

ben ik zelf 2x mee in de mist gegaan , wel 2 keer mijn gelijk gehad na 2 jaar !!!!

proef periode gaat goed , dan doet ie het niet meer , dan kan je het niet meer ontvangen , maar je abbo loopt door voor een jaar , dan komt monteur die niet komt , dan krijg je incasso's , dan kan je het weer wel ontvangen maar doet ie het niet . nee laat maar ik wil hier niets meer mee TROEP DUS
pi_34791182
best leuk zo'n digital+ pakket. Voor die 4,50 extra in de maand dubbel en dwars waard. Ipv +/- 24 analoge kanalen nu 70 kanalen en ook nog lekkere kanalen (VH1 Classic, Discovery Travel, Travel Channel e.d) en ja ook ik heb af en toe last die ie ff blokjes enzo geef maar laatste week is het weer prima. Ff stekker van mediabox uithalen ff minuutje wachten doet wonderen. Tuurlijk zou t niet zo moeten zijn maar t is helaas niet anders.
pi_34835857
Wat zijn de mogelijkeheden met een 2e tv? Ik hoorde dat je nu wel een 2e tv aan kunt sluiten maar je kunt alleen kijken naar t kanaal dat ook op het ''normale'' toestel te zien is. Klopt dat en is er misschien een foefje om dit te omzeilen?
Alle televisie's de wereld uit, radio's aan de macht.
pi_34852559
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:59 schreef Opa_vertelt het volgende:
Wordt het digitale signaal trouwens gecodeerd doorgegeven ofzo?

Ik heb meerdere tv\'s in huis en wil het signaal dus splitsen zonder op elke tv naar dezelfde zender
(die van de tuner) te hoeven kijken. Tuners voor digitale tv worden ook op marktplaats aangeboden.
Nu dacht ik zo\'n 2dehands tuner erbij te kopen en zo op 2 tv\'s te kunnen kijken. Kan dit, of moet ik
persé een tuner van UPC zelf hebben?
Iemand die dit weet?
Nee.
pi_34853066
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:30 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Iemand die dit weet?
Nee voorlopig. En bezint voor je met UPC begint.
pi_34853330
Wij hebben ook Digitale TC van UPC sinds een kleine week je nu.

Op zichwel tevreden mee, alleen is de zapsnelheid erg kut en kan ik geen TV Gelderland ontvangen (wat ik echt een leuke zender vind)

Ik denk dat ik binnekort de mediabox terug ga sturen: de voordelen wegen niet tegen de nadelen op.
pi_34857406
Wij krijgen hem binnenkort ook, maar ik sluit hem niet aan en stuur hem direct terug. Ik kijk toch haast nooit tv...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 14:34:54 #72
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_34936047
Ik heb m gister gekregen, en ik vind t tot nu toe nog wel goed. Goed beeld, in vergelijking met de analoge kabel die hier echt kut was. Soms inderdaad haperingen, hopen dat dat nog goed gaat komen.
Maar ik zie een knop op de AB zitten voor teletekst, maar deze werkt dus niet. Ook niet na het proberen van andere 'TV-instelcodes'.
Iemand enig idee voor teletekst?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
http://www.kuleuven.be
pi_34942222
Dat is inderdaad een probleem. Je kan op de TV knop drukken van de remote zonder op de box te richten, als je vervolgens op de TT knop drukt werkt het wel. Wel eerst de juiste code vinden voor de bediening van de analoge TV.

Als het goed is komt er de 15e eindelijk een update. Met enkele nieuwe TV zenders! Hieronder ook echte radiozenders.

Welke zenders dit precies zijn kan je zien door handmatig te zoeken op het netwerk. Bovenste code veranderen in 999 en op OK drukken om te zoeken. In de EPG zie je dan welke nieuwe zenders er bij gaan komen. Je kan overigens de code ook veranderen naar 105 om AT5 te kunnen zien als je niet in Amsterdam woont

pi_34960436
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:38 schreef Logitik het volgende:
Wij hebben ook Digitale TC van UPC sinds een kleine week je nu.

Op zichwel tevreden mee, alleen is de zapsnelheid erg kut en kan ik geen TV Gelderland ontvangen (wat ik echt een leuke zender vind)

Ik denk dat ik binnekort de mediabox terug ga sturen: de voordelen wegen niet tegen de nadelen op.
Regionale zenders komen binnenkort. Zappen doe ik door op ok te duwen en dan met de pijltjes links en rechts te zappen, werkt ook wel relaxed.
  zondag 12 februari 2006 @ 10:55:09 #75
94217 pseudovlaming
tandarts in spé
pi_34991738
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:28 schreef Juichtoon het volgende:
Dat is inderdaad een probleem. Je kan op de TV knop drukken van de remote zonder op de box te richten, als je vervolgens op de TT knop drukt werkt het wel. Wel eerst de juiste code vinden voor de bediening van de analoge TV.

Als het goed is komt er de 15e eindelijk een update. Met enkele nieuwe TV zenders! Hieronder ook echte radiozenders.

Welke zenders dit precies zijn kan je zien door handmatig te zoeken op het netwerk. Bovenste code veranderen in 999 en op OK drukken om te zoeken. In de EPG zie je dan welke nieuwe zenders er bij gaan komen. Je kan overigens de code ook veranderen naar 105 om AT5 te kunnen zien als je niet in Amsterdam woont

Dat teletekst is inmiddels gelukt. Maar... hoe kan ik nu bladeren tussen verschillende subpagina's? Tussen pagina's onderling is geen probleem met de Ch+/Ch-, maar die supbpagina's (104/1, 104/2, 104/3) dat lukt me nog niet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
http://www.kuleuven.be
pi_35689639
TVP
pi_35689957
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:55 schreef pseudovlaming het volgende:

[..]

Dat teletekst is inmiddels gelukt. Maar... hoe kan ik nu bladeren tussen verschillende subpagina's? Tussen pagina's onderling is geen probleem met de Ch+/Ch-, maar die supbpagina's (104/1, 104/2, 104/3) dat lukt me nog niet.
Je gebruikt de teletekst functie van de TV.. misschien moet je een andere afstandsbediening code proberen.
pi_35700992
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:07 schreef Conflict het volgende:
Als het eenmaal werkt hebben ze best een goed product.

De kans dat het allemaal naar behoren werkt is zeer gering.
Daar moet nog het woordje 'niet' tussen

Sorry Conflict, ik heb Telefonie, Chello, kabel TV en DTV van UPC maar nog nooit problemen met installatie of uitval gehad in de 5 jaar dat we het gebruiken. Of nou ja.. misschien 2x een dag geen verbinding met Chello maar voor de rest is het erg ok.
quote:
Houd er rekening mee dat je niet geholpen wordt bij problemen, dat er veel fouten in rekeningen voorkomen en dat opzeggen vrijwel onmogelijk is.
www.upc.nl, daar staat genoeg uitleg en anders kun je altijd bellen.. word je altijd geholpen
quote:
Ook is het zappen door de menu's in de nieuwe mediabox bedroevend traag (de TV-guide). Iemand een idee hoe je sneller kan zappen?
+ / - knopje aan de zijkant van je afstandsbediening en alleen naar het infoblok kijken om te zien wat er op dat kanaal is en vervolgens doorzappen voor het 'beeld' verschijnt dan kun je erg snel zappen. Tja, de zaptechniek is iets veranderd.. maar ik hoef 'm gelukkig niet af te leren

Of gewoon de kanaal nummers onthouden van de zenders waar je veel naar kijkt dan kun je die gewoon intoetsen net als met analoog. De TV guide gebruik ik eigenlijk alleen als ik me verveel

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 04-03-2006 02:39:09 ]
pi_35701296
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:23 schreef nipeng het volgende:

Nadeel: het apparaat heeft geen \\\"uit\\\" knop. Ze moeten natuurlijk wel je kijkgedrag kunnen opvragen en het ding kunnen updaten (88:88:88).
Ze hebben er geen uit knop op gezet om te voorkomen dat iedereen het ding dan 's nachts uitzet. Dan worden namelijk de firmware upgrades geladen waardoor de stabiliteit en opties worden verbetert.

Kijkgedrag wordt niet bijgehouden want dit staat in principe gelijk aan je surfgedrag op internet. Als dit laatste al bijgehouden wordt is het niet voor commerciele doeleinden maar omdat de overheid hier wel iets voor zal hebben opgesteld. In het laatste geval komt het automatisch in een archief en wordt dit na een bepaalde periode weer opgeschoond.
quote:
Weet iemand of je de zenderindeling kan aanpassen?
Nee, die ligt vast. Ik denk wel dat er nog iets staat aan te komen waarmee je een 'favorieten' lijstje kan maken in de TV Guide.
pi_35718151
weet iemand hoe je de digitale kast moet resetten? hij valt nml steeds uit
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_35718437
ik heb het al

upc
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_35721577
Oeh, een topic over digitale tv van UPC...
pi_35722187
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:25 schreef sylvesterrr het volgende:
Oeh, een topic over digitale tv van UPC...
Pas maar op.. ze hebben je zo door (ik=ex-P&I'er)
pi_35722804
Waarom heb ik die box nog niet ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_35723849
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:05 schreef junkiexp het volgende:
Waarom heb ik die box nog niet ?
Omdat ~2.3 miljoen klanten van een box voorzien best wat tijd kost. Als je hem eerder wil kun je 0800-1872 bellen
pi_35724023
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:35 schreef Bigs het volgende:

[..]

Omdat ~2.3 miljoen klanten van een box voorzien best wat tijd kost. Als je hem eerder wil kun je 0800-1872 bellen
Oke,ik heb namelijk wel analoge kabel tv van upc.

Ik wacht het wel af,des te beter is het beeld als ik de box krijg .
pi_35742850
Voordat mensen beginnen te zeuren over de kwaliteit van het beeld moet je er eerst voor zorgen dat uw eigen bekabeling en signaal splitter die aan de muur gemonteerd is van een goede kwaliteit is.Een roestige signaal splitter van 20 jaar oud voldoet niet meer.
Ik gebruik zelf digitale coax van Hirschman en connectoren van Hirschman.De coax is 1 euro per meter en de connectoren zijn 3 euro per stuk.
Hier een afbeelding van de juiste connector.

Dit alles is verkrijgbaar bij uw lokale electronica boer of onderdelen huis.Dit is een investering van 15 euro om een goed signaal naar uw mediabox te verkrijgen.Mocht het signaal hierna nog steeds bagger zijn dan is het duidelijk dat het probleem zich buitenshuis voor doet.

Als u chello internet heeft kunt u via deze pagina signaal ruis verhoudingen uitlezen van uw modem en mede bepalen of u coax verbinding naar uw huis brak is.
http://www.chelloo.com/index.php?option=com_content&task=view&id=47&Itemid=28

Success
pi_35981321
Ik heb het nu al 3 maanden en nog steeds gratis film 1,2+3 en al die sportkanalen zonder dat ik ervoor betaal. Wel heb ik dat extra channel-pack genomen.

Ik ben er best tevreden over: het beeld is goed, de kwaliteit ook en de extra kanalen zijn leuk.
  maandag 13 maart 2006 @ 14:32:45 #89
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_35990746
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:57 schreef Bigs het volgende:

[..]

Je ziet het rechts in die navigatiebalk, onder het streepje dat aangeeft hoe ver het programma is (ojajoh? ):

[afbeelding]
Dat icoontje met die streepjes betekent dat je uit ondertiteling kunt kiezen (hier op Club)
Die 6 is de leeftijdskeuring van het programma.

[afbeelding]
Het oortje betekent dat er meerdere talen beschikbaar zijn (hier op Sailing channel)

Je ziet het overigens alleen als je de zender echt op hebt staan, niet als je er overheen bladert. De UPC decoder is trouwens een Thomson.
No shit, dat is handig.
Had dat nog helemaal niet gezien!
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  maandag 13 maart 2006 @ 14:33:47 #90
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_35990779
quote:
Op maandag 13 maart 2006 03:49 schreef Tref het volgende:
Ik heb het nu al 3 maanden en nog steeds gratis film 1,2+3 en al die sportkanalen zonder dat ik ervoor betaal. Wel heb ik dat extra channel-pack genomen.

Ik ben er best tevreden over: het beeld is goed, de kwaliteit ook en de extra kanalen zijn leuk.
Zitten die niet standdard in het extra channel pakket. Ik heb ze ook maar wist niet dat dat tijdelijk is/was...
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_35999318
heb digitale tv van UPC al een maand of 10, vrijwel nooit problemen, maar goed, ik heb dan inderdaad gewoon goede kabels gekocht en aangesloten.

trouwens, die mensen die problemen hebben, moeten nog maar eens naar de helpdesk bellen.....die lui lijken wel overnieuw opgevoed, werd zelfs drie keer teruggebeld om te vragen of het nu wel werkte...

maar goed, teveel mensen hier willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten....
  maandag 13 maart 2006 @ 19:51:51 #92
75556 erkel
back from Dagestan
pi_36000812
Eerste 6 maanden zijn toch geheel gratis Je betaalt gewoon de analoge abonnementskosten en na 6 maanden kun je er weer vanaf toch zonder addertjes onder het gras??
Weisst
pi_36010140
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:33 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Zitten die niet standdard in het extra channel pakket. Ik heb ze ook maar wist niet dat dat tijdelijk is/was...
Volgens mij moet je daar toch echt voor bij betalen....
pi_36010232
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:51 schreef erkel het volgende:
Eerste 6 maanden zijn toch geheel gratis Je betaalt gewoon de analoge abonnementskosten en na 6 maanden kun je er weer vanaf toch zonder addertjes onder het gras??
De eerste 6 maanden zijn inderdaad gratis en de eerste maand krijg je gratis het extra channel-pack erbij. Ik bestelde in December en toen kreeg je een gratis maand (toen nog) canal plus op zicht. Tot op heden heb ik die nog steeds, zonder er voor bij te hoeven betalen. Foutje denk ik.
pi_36020041
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:05 schreef Tref het volgende:

[..]

De eerste 6 maanden zijn inderdaad gratis en de eerste maand krijg je gratis het extra channel-pack erbij. Ik bestelde in December en toen kreeg je een gratis maand (toen nog) canal plus op zicht. Tot op heden heb ik die nog steeds, zonder er voor bij te hoeven betalen. Foutje denk ik.
Staar op je factuur iedere maand weer netjes "1 maand compensatie Film1+Sport1" oid? Of zie je Film1+Sport1 helemaal niet terug op de factuur?

Btw, de nieuwe softwareupdate is er eindelijk (v1.82) waardoor de zgn. vcr-bug is opgelost.
pi_36022669
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:13 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Staar op je factuur iedere maand weer netjes "1 maand compensatie Film1+Sport1" oid? Of zie je Film1+Sport1 helemaal niet terug op de factuur?
Nee, dat is het mooie.

Btw, de nieuwe softwareupdate is er eindelijk (v1.82) waardoor de zgn. vcr-bug is opgelost.
[/quote]
pi_36022920
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:34 schreef Tref het volgende:

[..]

Nee, dat is het mooie.
óf je hebt de verkeerde mediabox en smartcard, óf Film1+Sport1 staat nog in het achterliggende systeem... Als ik jou was zou ik voorlopig geen extra zenders bestellen, grote kans dat je Film1+Sport1 dan kwijtraakt vanwege de synchronisatie.
pi_36024286
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:42 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

óf je hebt de verkeerde mediabox en smartcard, óf Film1+Sport1 staat nog in het achterliggende systeem... Als ik jou was zou ik voorlopig geen extra zenders bestellen, grote kans dat je Film1+Sport1 dan kwijtraakt vanwege de synchronisatie.
Was ik toch al niet van plan
Maar kan het ook met de smartcard te maken hebben dan ?
pi_36024575
mwaah, ik heb canalplus ook al langer dan een maand denk ik, kijk er alleen nooit meer naar
(:
pi_36029389
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:21 schreef Tref het volgende:

[..]

Was ik toch al niet van plan
Maar kan het ook met de smartcard te maken hebben dan ?
Je kunt niet alleen de verkeerde smartcard hebben. De smartcard en de mediabox moet je als één geheel zien. Probeer voor de gein je smartcard maar eens bij je buren in de mediabox te plaatsen, dat werkt niet.

Als je inderdaad de verkeerde smartcard+mediabox hebt, kan het zijn dat er nu iemand anders betaalt voor Film1+Sport1 zonder dat hij het kan ontvangen. Dit kan ook betekenen dat de aan jouw klantnummer gekoppelde mediabox+smartcard bij iemand anders; als hij nu even 20 films á ¤ 3,99 besteld, heb je eind van de maand een leuke factuur...

Ik vermoed dat jouw zenderpakket gewoon is blijven hangen in het achterliggende systeem. Althans, dat hoop ik voor jou en voor mijn collega's (scheelt weer een hoop uitzoekwerk ).
pi_36031289
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je kunt niet alleen de verkeerde smartcard hebben. De smartcard en de mediabox moet je als één geheel zien. Probeer voor de gein je smartcard maar eens bij je buren in de mediabox te plaatsen, dat werkt niet.

Als je inderdaad de verkeerde smartcard+mediabox hebt, kan het zijn dat er nu iemand anders betaalt voor Film1+Sport1 zonder dat hij het kan ontvangen. Dit kan ook betekenen dat de aan jouw klantnummer gekoppelde mediabox+smartcard bij iemand anders; als hij nu even 20 films á ¤ 3,99 besteld, heb je eind van de maand een leuke factuur...

Ik vermoed dat jouw zenderpakket gewoon is blijven hangen in het achterliggende systeem. Althans, dat hoop ik voor jou en voor mijn collega's (scheelt weer een hoop uitzoekwerk ).
Hoe vaak wordt dat "achterliggende klantenbestand" uitgeplozen.
pi_36031424
Dat achterliggende systeem wordt bijgewerkt zodra er iets aan jouw zenderpakket wijzigt, of wanneer jij aan de HD doorgeeft dat een aantal zenders ontbreekt (waar je wel een abonnement op hebt).

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt (zoniet, dan heb je pech).
pi_36031645
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:14 schreef sylvesterrr het volgende:
Dat achterliggende systeem wordt bijgewerkt zodra er iets aan jouw zenderpakket wijzigt, of wanneer jij aan de HD doorgeeft dat een aantal zenders ontbreekt (waar je wel een abonnement op hebt).

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt (zoniet, dan heb je pech).
Kortom: ik houd me gewoon koest.
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:20:34 #104
3185 Adelante
To let it go now
pi_36049482
Gisteren het UPC kastje ontvangen en geinstalleerd: erg mooi helder beeld, geluid merk ik niet heel veel verschil aan wanneer het over mijn reciever loopt en toch nog redelijk wat beeldstoringen tussen de uitzendingen door...

nog niet overtuigd van het voordeel tot dusver, maar UPC mag zich 6 maanden bewijzen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 23 maart 2006 @ 12:06:04 #105
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36292550
Ik heb nu nog analoge televisie en begin me steeds vaker te ergeren aan de slechte kwaliteit van het signaal. Nu ben ik de voors en de tegens van digitale TV aan het doorlopen.

Het grootste nadeel vind ik dat je niet je video (of DVD/HDD recorder) kunt programmeren zodat je achter elkaar programma's van meerdere zenders kunt opnemen. B.v.:
20:30 - 21:00 NL1
21:15 - 23:00 RTL7

Of is er een "truc" zodat ik mijn DVD-recorder de Mediabox laat "zappen"? Zal wel niet he?

Als hiervoor een oplossing is, dan ben ik een toekomstige klant.
pi_36292595
Ik zag laatst in een folder zo'n zender systeem, waarmee je beeld van je televisie in de lucht doorzendt. Misschien zou dat ook werken bij digitale televisie? Ik weet zo niet meer hoe het heet, adners had ik wel ene plaatje neergezet.
(:
  donderdag 23 maart 2006 @ 12:19:24 #107
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36292893
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:08 schreef nein het volgende:
Ik zag laatst in een folder zo'n zender systeem, waarmee je beeld van je televisie in de lucht doorzendt. Misschien zou dat ook werken bij digitale televisie? Ik weet zo niet meer hoe het heet, adners had ik wel ene plaatje neergezet.
Ik wil alleen van meerdere kanalen achter elkaar kunnen opnemen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:03:26 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36516592
UPC heeft nu weer een bizarre actie. Blijkbaar ben ik blind uit het systeem gepikt en ben ik een van de mensen die ongevraagd zo een kastje krijgt toegestuurd. Morgen kan ik hem ophalen bij het postkantoor, maar ik weet niet of ik het aanneem. Ik heb geen zin om straks ergens aan vast te zitten. Ik vind dit echt een heel vage actie!
pi_36517103
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:03 schreef Aventura het volgende:
UPC heeft nu weer een bizarre actie. Blijkbaar ben ik blind uit het systeem gepikt en ben ik een van de mensen die ongevraagd zo een kastje krijgt toegestuurd. Morgen kan ik hem ophalen bij het postkantoor, maar ik weet niet of ik het aanneem. Ik heb geen zin om straks ergens aan vast te zitten. Ik vind dit echt een heel vage actie!
Wow, spreek jij nooit andere mensen?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:57:18 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36517714
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:30 schreef vruitig het volgende:

[..]

Wow, spreek jij nooit andere mensen?
Nou sorry hoor. Ik dacht dat de mensen hier hem hadden aangevraagd. Ik ken verder ook niemand in mijn omgeving die het zomaar kreeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aventura op 31-03-2006 11:43:59 ]
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:21:00 #111
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_36518252
Ik heb ook sinds gister digitv(geen klachten behalve blijven hangen af en toe) maar ik hoor maar 1 kant van me tv geluid. Mono dus...waar kan dat aan liggen? En wie heeft het al geprobeerd om suround geluid aan te sluiten via de cinema set?
pi_36518746
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:06 schreef pdiscs het volgende:
Ik heb nu nog analoge televisie en begin me steeds vaker te ergeren aan de slechte kwaliteit van het signaal. Nu ben ik de voors en de tegens van digitale TV aan het doorlopen.

Het grootste nadeel vind ik dat je niet je video (of DVD/HDD recorder) kunt programmeren zodat je achter elkaar programma's van meerdere zenders kunt opnemen. B.v.:

Of is er een "truc" zodat ik mijn DVD-recorder de Mediabox laat "zappen"? Zal wel niet he?

Ik heb hier digitale tv van Casema met een Samsung decoder. Die decoder heeft een eigen timer aan boord die je kunt programmeren zodat op de gewenste tijdstippen de gewenste zenders worden ingeschakeld. Via de synchro timer functie van de DVD/HDD recorder wordt de recorder dan tijdens je afwezigheid in- en ook weer uitgeschakeld. Werkt prima, maar als je wel thuis bent is het m.i. praktischer niet de synchro timer van de recorder te gebruiken maar tevens de timer van de recorder te programmeren, zodat je in afwachting van de voorgeprogrammeerde opname(n) ook gewoon naar andere digitale programma's kunt kijken. Het lijkt mij dat die mediabox van UPC toch ook wel een eigen timer aan boord heeft, dus daarmee zou het ook allemaal moeten kunnen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:13:02 #113
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36519902
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:35 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik heb hier digitale tv van Casema met een Samsung decoder. Die decoder heeft een eigen timer aan boord die je kunt programmeren zodat op de gewenste tijdstippen de gewenste zenders worden ingeschakeld. Via de synchro timer functie van de DVD/HDD recorder wordt de recorder dan tijdens je afwezigheid in- en ook weer uitgeschakeld. Werkt prima, maar als je wel thuis bent is het m.i. praktischer niet de synchro timer van de recorder te gebruiken maar tevens de timer van de recorder te programmeren, zodat je in afwachting van de voorgeprogrammeerde opname(n) ook gewoon naar andere digitale programma's kunt kijken. Het lijkt mij dat die mediabox van UPC toch ook wel een eigen timer aan boord heeft, dus daarmee zou het ook allemaal moeten kunnen.
Dit is in elk geval iets! NIet ideaal, maar kan acceptabel zijn.

Eigenlijk zou je een receiver moeten hebben met HDD en daarnaast minstens 2 tuners (zodat je ook een ander programma kunt kijken terwijl je aan het opnemen bent).
pi_36520389
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:13 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Dit is in elk geval iets! NIet ideaal, maar kan acceptabel zijn.

Eigenlijk zou je een receiver moeten hebben met HDD en daarnaast minstens 2 tuners (zodat je ook een ander programma kunt kijken terwijl je aan het opnemen bent).
Ja, in de VS is dat al heel gewoon. Daar hebben ze dergelijke dingen maar dan geïntegreerd in één apparaat. Dankzij de dubbel uitgevoerde tuner kunnen die dan ook nog twee verschillende programma's gelijktijdig opnemen op een ingebouwde harddisk. En uiteraard simpel te programmeren via een EPG en met chase play (al beginnen met terugkijken terwijl de opname nog loopt) en skippen van de reclameblokken. En dat allemaal in HDTV kwaliteit ...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:29:46 #115
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_36523831
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:06 schreef pdiscs het volgende:

Ik heb net een dvd hd recorder van Philips gekocht. Deze wordt geleverd met een G-Kabel, wat eigenlijk gewoon een kleine afstandsbediening is. De dvd recorder zet het upc kastje op het juiste kanaal voordat hij gaat opnemen. Wel moet ik zeggen dat ik zeer veel opgenomen programmas weggooi omdat er teveel blokjes en haperingen in zitten. Ik ga maar eens een stel duurdere coaxkabels kopen, misschien dat dat helpt.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_36523946
Jongens zoals zoveel jullie zij voor gegaan: Weg doen die hele box het is uiteindelijk bagger met ene grote B.
31 december 2006: Inactive FOK!account
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:56:37 #117
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_36524632
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:34 schreef editor2 het volgende:
Jongens zoals zoveel jullie zij voor gegaan: Weg doen die hele box het is uiteindelijk bagger met ene grote B.

Ik kijk er met veel plezier naar, geen storingen e.d.

Dus praat voor jezelf.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:07:40 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_36524885
Ik heb het nu ook een week en alles werkt naar behoren. Heb alleen 2x de stekker er uit moeten trekken om die box te resetten.
Verder ben ik geen echte televisiekijker maar zet meestal gewoon VH-1 op als ik achter de PC zit, goeie muziek, leuke clips en geen reclame!
pi_36524899
Moet je het aanvragen heb 'm namelijk nog niet gehad.
pi_36524908
Als je het nog niet hebt gehad dan moet je idd. het aanvragen.
Meestal als je een of andere dienst hebt van UPC dan krijg je hem gratis toegezonden.
Komt er zo een UPS bus voor de deur of was het TNT

@ J.A.N.A.:

Wacht maar tot je 2 maanden verder bent. Wedden dat jij dan naar het Postkantoor rent?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:14:20 #121
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_36525080
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:08 schreef editor2 het volgende:
Als je het nog niet hebt gehad dan moet je idd. het aanvragen.
Meestal als je een of andere dienst hebt van UPC dan krijg je hem gratis toegezonden.
Komt er zo een UPS bus voor de deur of was het TNT

@ J.A.N.A.:

Wacht maar tot je 2 maanden verder bent. Wedden dat jij dan naar het Postkantoor rent?
Leg eens uit...
pi_36525263
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:30:19 #123
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_36525537
Ach die radar zeikers, die zijn nooit tevreden.

En die gene die hem terug gestuurd hebben hebben duidelijk de voorwaarden en mogelijkheden niet goed onderzocht.

Dubbeltje eerste rang verhaal...

Ik en iedereen in mijn omgeving (nu al zeker 15 huishoudens) hebben er totaal geen problemen mee, werkelijk niemand die iets te klagen heeft.
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:21:11 #124
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36545994
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:30 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, in de VS is dat al heel gewoon. Daar hebben ze dergelijke dingen maar dan geïntegreerd in één apparaat. Dankzij de dubbel uitgevoerde tuner kunnen die dan ook nog twee verschillende programma's gelijktijdig opnemen op een ingebouwde harddisk. En uiteraard simpel te programmeren via een EPG en met chase play (al beginnen met terugkijken terwijl de opname nog loopt) en skippen van de reclameblokken. En dat allemaal in HDTV kwaliteit ...
En wanneer gaan we dit EINDELIJK in Nederland krijgen?
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:21:41 #125
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36546006
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:29 schreef DragonFire het volgende:

[..]

Ik heb net een dvd hd recorder van Philips gekocht. Deze wordt geleverd met een G-Kabel, wat eigenlijk gewoon een kleine afstandsbediening is. De dvd recorder zet het upc kastje op het juiste kanaal voordat hij gaat opnemen. Wel moet ik zeggen dat ik zeer veel opgenomen programmas weggooi omdat er teveel blokjes en haperingen in zitten. Ik ga maar eens een stel duurdere coaxkabels kopen, misschien dat dat helpt.
Is dat iets typisch Philps? Of kun je dit ook bij andere merken vinden?
pi_36547579
Zit dat extra channel pack er nou wel of niet de eerste maand gratis bij? Ik lees in dit topic her en der van wel, maar volgens de site en de helpdesk niet. Daar probeerden ze me gelijk dat extra channel pack aan te smeren, en dat is volgens mij de enige echte adder: daar zit je een jaar aan vast (à 19,99 per maand).

Ik wil die media box wel eens uitproberen, en ben dan ook benieuwd of dat extra channel pack het de moeite waard maakt.

En voor degenen die hem teruggestuurd hebben; dat moet neem ik aan via het postkantoor, hoeveel kost dat? Dat moet ook aangetekend, neem ik aan?
pi_36547651
Volgens mij stuur je hem terug naar een antwoordnummer, dus dat kost je niks.
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:42:34 #128
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_36547822
Sinds vandaag doen de sport en filmkanalen het opeens niet meer! .
Die hebben het 2 maanden prima gedaan, en nu opeens zijn ze weg.
Al die andere vage kanalen (op de Aziatische na) doen het nog wel.
Vage zooi .
-
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:46:31 #129
3185 Adelante
To let it go now
pi_36547932
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Sinds vandaag doen de sport en filmkanalen het opeens niet meer! .
Die hebben het 2 maanden prima gedaan, en nu opeens zijn ze weg.
Al die andere vage kanalen (op de Aziatische na) doen het nog wel.
Vage zooi .
Je kunt ze het wel weer laten doen, maar dan moet je meer centjes geven aan UPC.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:48:16 #130
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_36547982
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:46 schreef Adelante het volgende:

[..]

Je kunt ze het wel weer laten doen, maar dan moet je meer centjes geven aan UPC.
Ja maar, al die andere kanalen waar je extra voor moet betalen doen het wel..
Op die Aziatische shit na.
Ik betaal trouwens niet extra voor die kanalen .
-
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:49:40 #131
3185 Adelante
To let it go now
pi_36548018
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:48 schreef Dr.Daggla het volgende:

Ja maar, al die andere kanalen waar je extra voor moet betalen doen het wel..
Op die Aziatische shit na.
Ik betaal trouwens niet extra voor die kanalen .
hmmm, bij mij is het andersom: ik mocht een maand lang genieten van al die extra shit, maar
die zijn nu uitgeschakeld. Sport1 en Film1 doen het nog steeds
pi_36548139
Oké gisteren het UPC Digital TV extra channel pack besteld. Ik ben benieuwd!
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:54:50 #133
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_36548167
van de upc site:
* De eerste zes maanden betaalt u uw huidig tarief voor Kabel TV (dit kan verschillen per gemeente). Daarna betaalt u in totaal
¤ 17,99. Prijswijzigingenvoorbehouden; dit geldt voor alle gemeenten.

Kortom als je in een gemeente woont waar je nu minder betaald voor analoog betaal je dus veel meer voor digitaal.
pi_36549064
hier is het 2 euro extra per maand voor de standaard zenders, nog es 2 euro extra per maand voor zenders als BBC3 erbij enzo, en daarna kan je de filmnet zenders erbij nemen voor veul meer per maand. Dus ik weet niet hoe je bij je 17,99 komt?
(:
  zaterdag 1 april 2006 @ 17:51:30 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36555730
Heb de box geinstalleerd...maar hoor bij elke zender nu het geluid van Net 5
pi_36556750
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:51 schreef Aventura het volgende:
Heb de box geinstalleerd...maar hoor bij elke zender nu het geluid van Net 5
JA! Dat heb ik dus ook..met national geo!
Wat ze aan de telefoon zeiden, is om de tv-kabel achter uit je tv te trekken. Dan is t geluid in elk geval weg. Alleen dan kan je dus alleen maar via je digibox tv kijken.
(:
  maandag 3 april 2006 @ 20:23:36 #137
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36619202
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:28 schreef nein het volgende:

[..]

JA! Dat heb ik dus ook..met national geo!
Wat ze aan de telefoon zeiden, is om de tv-kabel achter uit je tv te trekken. Dan is t geluid in elk geval weg. Alleen dan kan je dus alleen maar via je digibox tv kijken.
Heb ik gedaan, alleen hoor ik nu helemaal niets meer
En dat is nou net het kutte, nu zal ik dus met ze moeten bellen...en dat is niet gratis.
pi_36620008
Check de 3voor12 portal op #613, wel geinig
pi_36621678
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, alleen hoor ik nu helemaal niets meer
En dat is nou net het kutte, nu zal ik dus met ze moeten bellen...en dat is niet gratis.
Hebben ze jou nog niet gebeld of je er tevreden over was? Toen heb ik t meteen gevraagd hoe dat zat met dat zendergeluid erdoor. Maar het is gek dat je geluid nu helemaal weg is? Je hebt toch gewoon de coax achter uit je tv gehaald en niet uit je upc bakje?
weird!
(:
  maandag 3 april 2006 @ 21:24:04 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36621777
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:21 schreef nein het volgende:

[..]

Hebben ze jou nog niet gebeld of je er tevreden over was? Toen heb ik t meteen gevraagd hoe dat zat met dat zendergeluid erdoor. Maar het is gek dat je geluid nu helemaal weg is? Je hebt toch gewoon de coax achter uit je tv gehaald en niet uit je upc bakje?
weird!
Ja, er gaat een coax van mijn wandkastje naar hetmediaboxje, de mediabox is op haar beurt verbonden aan mijn tv met zowel een tweede kort coax- als een scartkabel, net zoals in het boekje. Nu heb ik op aanraden van jou de tweede - kortere- coaxkabel uit mijn tv getrokken, en hoor ik dus helemaal niets meer
Zoiu het bv. zo kunnen zijn dat de meegeleverde scartkabel defect is? Dat die geen geluid doorgeeft oid?
pi_36624040
Ik zou dan inderdaad toch eens een andere scartkabel proberen, want dat is wel heel vreemd. Je hebt het toch over geluid uit je TV he? Niet over geluid uit een receiver die aan je TV hangt oid?
  maandag 3 april 2006 @ 22:20:47 #142
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36624207
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:16 schreef Bigs het volgende:
Ik zou dan inderdaad toch eens een andere scartkabel proberen, want dat is wel heel vreemd. Je hebt het toch over geluid uit je TV he? Niet over geluid uit een receiver die aan je TV hangt oid?
Ik heb alleen een TV, geen surround set of iets dergelijks...
pi_36627989
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:24 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, er gaat een coax van mijn wandkastje naar hetmediaboxje, de mediabox is op haar beurt verbonden aan mijn tv met zowel een tweede kort coax- als een scartkabel, net zoals in het boekje. Nu heb ik op aanraden van jou de tweede - kortere- coaxkabel uit mijn tv getrokken, en hoor ik dus helemaal niets meer
Zoiu het bv. zo kunnen zijn dat de meegeleverde scartkabel defect is? Dat die geen geluid doorgeeft oid?
Da's gek. Want het geluid uit je UPC box komt via de scart naar je TV..en niet via die korte coax. Die is er alleen om jou 'ouderwets tv' te leveren op je oude kanalen. Ik zie niet in hoe die korte coax jouw UPC box geluid zou moeten geven...Zit je scart er misschien niet goed in? Frut er eens een beetje aan als je de box aan hebt staan...misschien dat er een pinnetje niet helemaal lekker zit.
(:
pi_36640987
Als je via de mediabox kijkt, en je hoort het geluid van je 'normale' tv (analoog), dan is je coax-kabel hoogstwaarschijnlijk niet voldoende afgeschermd. Deze kabel loshalen of vervangen door fatsoenlijke coax-12 moet dat probleem oplossen. Als je dan helemaal geen geluid meer hebt, moet je even kijken of de scartkabel goed is aangesloten (he, er worden 25.000 van die boxen per week bezorgd, er kunnen best enkele defecte kabels tussen zitten) en of het geluid überhaupt wel goed aan staat (menu->instellingen->tv instellingen->volume).
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:11:04 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36641490
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:54 schreef sylvesterrr het volgende:
Als je via de mediabox kijkt, en je hoort het geluid van je 'normale' tv (analoog), dan is je coax-kabel hoogstwaarschijnlijk niet voldoende afgeschermd. Deze kabel loshalen of vervangen door fatsoenlijke coax-12 moet dat probleem oplossen. Als je dan helemaal geen geluid meer hebt, moet je even kijken of de scartkabel goed is aangesloten (he, er worden 25.000 van die boxen per week bezorgd, er kunnen best enkele defecte kabels tussen zitten) en of het geluid überhaupt wel goed aan staat (menu->instellingen->tv instellingen->volume).
Hm dan heeft UPC slechte kabels meegestuurd. Ik zal zowel de coax-als de scartkabel uit de doos eens vervangen door spul wat ik nog heb liggen. Ik heb zelf namelijk wel altijd goede kabels. Vooral coax, want ik heb jaren geleden al gemerkt dat het een wereld van verschil kan geven als je wat meer geld uitgeeft aan een goede coaxkabel.
pi_36643157
Je kunt per e-mail of telefonisch (0900-1580) een nieuwe scartkabel en/of coax-kabel bestellen (gratis).
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:17:02 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36658642
Hoera, het werkt. Het lang aan de scartkabel want toen ik een andere probeerde, werkte het allemaal prima.
Ik zie nu dat jullie die 'extra channel pack' hebben. Ik niet, ik heb gewoon dat pakket wat na de 6 maanden 2 euro extra kost. Het basispakket dus, zeg maar. Dat klopt dan niet, toch?

[ Bericht 47% gewijzigd door Aventura op 04-04-2006 23:23:02 ]
pi_36662933
Je krijgt de eerste 6 maanden het UPC Digital TV Pack (¤ 2,16 p/m) gratis.
Als je digitale tv vóór 1 maart 2006 hebt besteld:
- mét Extra Channel Pack: 1 maand gratis Extra Channel Pack*** & Film1+Sport1
- zonder Extra Channel Pack: 1 maand gratis Extra Channel Pack & Film1+Sport1

Als je digitale tv na 28 februari (op 1 maart of later) hebt besteld:
- mét Extra Channel Pack: 1 maand gratis Extra Channel Pack***
- zonder Extra Channel Pack: 1 maand gratis Extra Channel Pack

*** Dit weet ik helaas niet 100% zeker...
  woensdag 5 april 2006 @ 09:55:53 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36665292
Ow, jammer...
pi_36666428
Ja, da's jammer. Maar ik heb toch eerst ff zonder Extra Channel Pack besteld, want ik wil eerst zeker weten of die mediabox naar behoren werkt bij mij. Als het dan bevalt, dan bestel ik het ECP wel bij. Die meteen erbij bestellen zou dom zijn, want dan zit je meteen een jaar vast aan het hele spul.

UPC zou er toch goed aan doen altijd een maand gratis het ECP erbij te doen, ik denk dat ze dan veel meer mensen over de streep trekken.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:53:13 #151
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36666567
Is het een beetje aan te radend at DTV? Ik wil graag Sport 1kunnen ontvangen maar dan moet ik wel dat Digitale TV hebben. Hoor er erg wisselende verhalen over
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:55:34 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36666627
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:47 schreef Wriker het volgende:
Ja, da's jammer. Maar ik heb toch eerst ff zonder Extra Channel Pack besteld, want ik wil eerst zeker weten of die mediabox naar behoren werkt bij mij. Als het dan bevalt, dan bestel ik het ECP wel bij. Die meteen erbij bestellen zou dom zijn, want dan zit je meteen een jaar vast aan het hele spul.

UPC zou er toch goed aan doen altijd een maand gratis het ECP erbij te doen, ik denk dat ze dan veel meer mensen over de streep trekken.
Mee eens, als ik maar een weekje dat ECP had kunnen uitproberen dan had ik al een betere keuze kunnen maken.
pi_36666678
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:53 schreef Gunner het volgende:
Is het een beetje aan te radend at DTV? Ik wil graag Sport 1kunnen ontvangen maar dan moet ik wel dat Digitale TV hebben. Hoor er erg wisselende verhalen over
DTV kan ik nog even niks over zeggen maar over Sport1 kan ik alvast zeggen: alleen doen als je van voetbal houdt. Ik heb vorig jaar na jaren Canal+ (nu dus Film1/Sport1) eruit gedaan omdat het bijna alleen nog maar voetbal was.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:58:52 #154
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36666699
Ja het gaat me om voetbal (champions league en Premier League)
pi_36667616
Toch even een correctie. Ik krijg net een brief binnen van UPC met een bevestiging van mijn aanvraag van DTV, en daarin staat dat ik wél 1 maand gratis het ECP krijg om uit te proberen. Ben benieuwd.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:40:24 #156
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36667755
Ik heb het net effe aangevraagd. Als het niets is gaat het retour
pi_36708378
't is net met de post geleverd (samen met digitale telefonie) Ik begrijp alleen nog maar weinig van het technische verhaal (ik ben über a-technisch)
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:57:22 #158
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_36708784
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:43 schreef cultheld het volgende:
't is net met de post geleverd (samen met digitale telefonie) Ik begrijp alleen nog maar weinig van het technische verhaal (ik ben über a-technisch)
Tis heel simpel.
Kabel uit de muur gaat in het kastje.
Het kastje verbind je 2x met je TV. Een keer met dat zwarte tulpkabeltje en één keer met scart.
En dan gewoon de stappen uit het boekje volgen.
-
pi_36865505
Ja kut!

Ik heb dat pakket nu een halve week, vanavond lekker vrij, zit met vriendin op de bank en opeens zwart beeld! Nu al een halfuur lang! Menu e.d. kan ik wel gewoon zien net als de programma informatie onder in beeld. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
pi_36865718
Hij doet het weer! Even een handige reset uitgevoerd door de stekker eruit en er weer in te steken!

Net als met mijn Chello (van UPC) modem. Wat een rommel!
pi_38386038
Is er geen teletekst bij UPC digital
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:03:28 #162
3185 Adelante
To let it go now
pi_38386094
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:02 schreef crossover het volgende:
Is er geen teletekst bij UPC digital
nee, daar voor moet je terugschakelen naar tv.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:10:48 #163
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38386434
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:03 schreef Adelante het volgende:

[..]

nee, daar voor moet je terugschakelen naar tv.
Bij mij werkt het gewoon .
-
pi_38386583
Hm, lekker zeg. Bij de satellietontvangers (ook digitaal) kan je gewoon teletekst bekijken, en heb je nog een EPG (Electronische Programma Gids).

(weer een reden om die digitale troep van de kabel links te laten liggen, 1. duur 2. slechte service 3. belabberde beeldkwaliteit op de overige NL zenders (artifacts/blokkerig beeld). Alleen ned 1,2 en 3 worden met een hoge bitrate doorgegeven om het in de winkel goed te kunnen verkopen: zie eens wat een kwaliteit mensen! (trap daar niet in) )
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:18:21 #165
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38386769
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:14 schreef SpiceP het volgende:
Hm, lekker zeg. Bij de satellietontvangers (ook digitaal) kan je gewoon teletekst bekijken, en heb je nog een EPG (Electronische Programma Gids).

(weer een reden om die digitale troep van de kabel links te laten liggen, 1. duur 2. slechte service 3. belabberde beeldkwaliteit op de overige NL zenders (artifacts/blokkerig beeld). Alleen ned 1,2 en 3 worden met een hoge bitrate doorgegeven om het in de winkel goed te kunnen verkopen: zie eens wat een kwaliteit mensen! (trap daar niet in) )
Ik kan dus ook gewoon teletekst ontvangen en alle kanalen doen het prima.
Waar moet ik niet intrappen? Sowieso, we hebben het over 12 euro op jaarbasis .
-
pi_38386996
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:14 schreef SpiceP het volgende:

Lijkt me allemaal een beetje onzin hoor. Ik heb geen digitale tv van UPC maar van Casema, en daarmee kan ik gewoon zonder omschakelen naar teletekst kijken. Is ook begrijpelijk, want de teletekst zit gewoon in het videosignaal, en daarbij maakt het niet uit of je dat videosignaal nu analoog of digitaal ontvangt. En ja, er zit bij Casema ook een EPG bij, gekoppeld met de mogelijkheid om de timer van de settopbox te programmeren. En van een minder hoge bitrate bij andere zenders dan Nederland 1,2,3 merk ik ook weinig. Ja, de Nederlandse regionale omroepen worden inderdaad met een iets mindere kwaliteit doorgegeven, maar bij de overige zenders (publiek of commercieel) is daar niets van te merken.
pi_38390095
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:23 schreef Riparius het volgende:

[..]

Lijkt me allemaal een beetje onzin hoor. Ik heb geen digitale tv van UPC maar van Casema, en daarmee kan ik gewoon zonder omschakelen naar teletekst kijken. Is ook begrijpelijk, want de teletekst zit gewoon in het videosignaal, en daarbij maakt het niet uit of je dat videosignaal nu analoog of digitaal ontvangt. En ja, er zit bij Casema ook een EPG bij, gekoppeld met de mogelijkheid om de timer van de settopbox te programmeren. En van een minder hoge bitrate bij andere zenders dan Nederland 1,2,3 merk ik ook weinig. Ja, de Nederlandse regionale omroepen worden inderdaad met een iets mindere kwaliteit doorgegeven, maar bij de overige zenders (publiek of commercieel) is daar niets van te merken.
Je hebt zeker een 4:3, 50Hz TV toestel. Wacht maar tot je plasma of LCD aanschaft, dan zal je het verschil nog beter kunnen zien Ik heb zelf geconstateert dat de kwaliteit van digitale tv via de kabel wat tegenvalt. Sterker nog, naast mezelf roept de consumentengids dit ook, en ook veel mensen op diverse sites welke over digitale TV gaan. En mensen die zijn overgestapt van kabel naar schotel en het verschil echt goed merken. Dus het is niet iets wat zomaar uit de lucht komt vallen.

Het is een feit dat kabelmaatschappijen er alles aan doen met hun lokkertjes (zoals gratis decoder, en hoge bitrate van Ned 1,2,3) om mensen vooral te laten overstappen naar het digitale pakket. En dan ga ik het niet hebben over de belofte van UPC met HDTV voor het WK, ze gaan het namelijk niet redden omdat ze de ontvangertjes nog niet gereed hebben. Teveel technische problemen. Op de schotel is dat geen probleem met HDTV. Kabelmaatschappijen zijn gewoon te duur, slechte service, en maken beloftes niet waar. Helaas maar waar.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:28:41 #168
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38390363
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:23 schreef SpiceP het volgende:

[..]

Je hebt zeker een 4:3, 50Hz TV toestel. Wacht maar tot je plasma of LCD aanschaft, dan zal je het verschil nog beter kunnen zien :
Ik heb een 37" LCD tv.
Ziet er prima uit.. Als je niet weet waar je het over hebt, houd dan ajb op .
-
pi_38390785
Het werkt de laatste tijd een stuk beter trouwens. Geen haperingen meer.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_38390965
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik heb een 37" LCD tv.
Ziet er prima uit.. Als je niet weet waar je het over hebt, houd dan ajb op .
En je hebt het ook vergeleken? Schotel en kabel? Tuurlijk. Vast wel, veel plezier en betaal je lekker blauw aan de super hoge kwaliteit van de kabel
pi_38393658
Ik heb nog altijd blokjes Kan maar een handvol zenders normaal zien. Pff..
"ja we zijn constant aan het updaten" yeah RIGHT.

ik kan overigens wel gewoon teletekst zien bij digitale tv, natuurlijk wel alleen van de zenders die via de gewone kabel het signaal oversturen.
(:
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:45:57 #172
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_38394267
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:23 schreef SpiceP het volgende:

[..]

Je hebt zeker een 4:3, 50Hz TV toestel. Wacht maar tot je plasma of LCD aanschaft, dan zal je het verschil nog beter kunnen zien Ik heb zelf geconstateert dat de kwaliteit van digitale tv via de kabel wat tegenvalt. Sterker nog, naast mezelf roept de consumentengids dit ook, en ook veel mensen op diverse sites welke over digitale TV gaan. En mensen die zijn overgestapt van kabel naar schotel en het verschil echt goed merken. Dus het is niet iets wat zomaar uit de lucht komt vallen.

Het is een feit dat kabelmaatschappijen er alles aan doen met hun lokkertjes (zoals gratis decoder, en hoge bitrate van Ned 1,2,3) om mensen vooral te laten overstappen naar het digitale pakket. En dan ga ik het niet hebben over de belofte van UPC met HDTV voor het WK, ze gaan het namelijk niet redden omdat ze de ontvangertjes nog niet gereed hebben. Teveel technische problemen. Op de schotel is dat geen probleem met HDTV. Kabelmaatschappijen zijn gewoon te duur, slechte service, en maken beloftes niet waar. Helaas maar waar.
Het is Philips die de decoders waarschijnlijk niet op tijd en goed werkend kan leveren, niet UPC
pi_38397507
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:18 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik kan dus ook gewoon teletekst ontvangen en alle kanalen doen het prima.
Waar moet ik niet intrappen? Sowieso, we hebben het over 12 euro op jaarbasis .
Je bedoeld 126,48 op jaarbasis wat je kan besparen. Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt
pi_38397523
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Het is Philips die de decoders waarschijnlijk niet op tijd en goed werkend kan leveren, niet UPC
Kan best zijn, maar UPC is wel verantwoordelijk. Zij deden immers een belofte die ze niet kunnen waarmaken
  woensdag 31 mei 2006 @ 03:03:07 #175
6941 APK
Factual, I think.
pi_38397538
TVP.

Ook hier maar even.
Schandalig dat die hoerenbox door mijn buren aangenomen mocht worden en ik nu naar het postkantoor moet om dat klotending terug te sturen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 31 mei 2006 @ 07:27:11 #176
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38397970
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 02:58 schreef SpiceP het volgende:

[..]

Je bedoeld 126,48 op jaarbasis wat je kan besparen. Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt
De prijs van m'n kabeltv zit bij de huur, ergo m'n huisbaas betaalt .
-
  woensdag 31 mei 2006 @ 07:38:50 #177
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_38398026
Ik heb nu bijna 6 maanden gratis gehad. Moet ik nu zelf bellen dat ze het op komen halen, of sturen hun gewoon een bericht dat ik hem terug moet sturen ? Anders moet ik deze week even bellen dat ik hem niet meer hoef .

Ik had trouwens na 1,5 maand nog maar de helft van de zenders en na 3 maanden had ik alleen nog maar de zenders die we met niet digitaal ook hebben.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 31 mei 2006 @ 07:41:20 #178
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38398037
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 07:38 schreef DaMook het volgende:
Ik heb nu bijna 6 maanden gratis gehad. Moet ik nu zelf bellen dat ze het op komen halen, of sturen hun gewoon een bericht dat ik hem terug moet sturen ? Anders moet ik deze week even bellen dat ik hem niet meer hoef .

Ik had trouwens na 1,5 maand nog maar de helft van de zenders en na 3 maanden had ik alleen nog maar de zenders die we met niet digitaal ook hebben.
Eurosport 2, BBC 3&4, Cartoon Network, CNBC etc etc. ontvang jij via de gewone kabel? .
Ik betaal niets extra's en heb die zenders al sinds het begin.
-
  woensdag 31 mei 2006 @ 07:42:30 #179
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38398043
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:32 schreef nein het volgende:
Ik heb nog altijd blokjes Kan maar een handvol zenders normaal zien. Pff..
"ja we zijn constant aan het updaten" yeah RIGHT.

ik kan overigens wel gewoon teletekst zien bij digitale tv, natuurlijk wel alleen van de zenders die via de gewone kabel het signaal oversturen.
Heb je wel je decoder rechtstreeks op de muur?
Als je er een splitter tussen doet verzwakt het signaal.
-
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:33:48 #180
50442 DaMook
pi_38398462
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 07:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Eurosport 2, BBC 3&4, Cartoon Network, CNBC etc etc. ontvang jij via de gewone kabel? .
Ik betaal niets extra's en heb die zenders al sinds het begin.
Ja ok een paar zenders heb ik nog extra, maar in het begin had ik er veel meer, en als ze willen dat ik er geld aan uit ga geven (wat ik opzich nog wel wil ook), dan moeten ze niet na 1,5 en 3 maanden een hoop (de leukste) extra zenders af gaan sluiten.

Nu nog een antwoord op de echte vraag . Moet ik zelf bellen om te zeggen dat ze de decoder op kunnen komen halen, of krijg ik een briefje met de vraag of ik abbonee wil worden ?

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
pi_38401582
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 08:33 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ja ok een paar zenders heb ik nog extra, maar in het begin had ik er veel meer, en als ze willen dat ik er geld aan uit ga geven (wat ik opzich nog wel wil ook), dan moeten ze niet na 1,5 en 3 maanden een hoop (de leukste) extra zenders af gaan sluiten.

Nu nog een antwoord op de echte vraag . Moet ik zelf bellen om te zeggen dat ze de decoder op kunnen komen halen, of krijg ik een briefje met de vraag of ik abbonee wil worden ?
Het Extra Channel pack is afhankelijk van de actie waar je aan mee deed maar 1 of 2 maanden gratis geweest. Dat was vanaf het begin al gekend. Kennelijk heb jij voor het pakket van 2 euro gekozen ipv het iets duurdere (meen 4 of 5 euro). Het is dus niet dat ze dingen af hebben gesloten, je hebt gewoon tijdelijk gratis wat extra zenders gekregen.

En je bent al abonnee, alleen kreeg je de eerste zes maanden gratis. Als je er vanaf wil zal je ze dus zelf moeten bellen op 0900-1580.
pi_38404616
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 07:42 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Heb je wel je decoder rechtstreeks op de muur?
Als je er een splitter tussen doet verzwakt het signaal.
Geen splitters, wel is de kabel zelf zo'n 4 meter lang. Maar ik dacht dat t signaal pas afnam vanaf 10meter..
(:
pi_38405809
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 08:33 schreef DaMook het volgende:

Altijd zelf even achteraan gaan, nooit ervan uit gaan dat zij uit zichzelf contact opnemen.
Een simpel telefoontje naar het servicenummer is voldoende. Je krijgt een retourdoos toegestuurd (tenminste, dat is de bedoeling, ik wacht daar nog steeds op), die je zonder kosten kunt versturen via het postkantoor.
pi_38412075
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:09 schreef nein het volgende:

[..]

Geen splitters, wel is de kabel zelf zo'n 4 meter lang. Maar ik dacht dat t signaal pas afnam vanaf 10meter..
Op 10 meter krijg je inderdaad last met je analoge TV. Het digitale signaal is echter zwakker dan het analoge, waardoor je daar op kortere afstanden al last kunt krijgen. Maar een goeie kabel van 4 meter (met goeie stekkers ook) mag in principe geen probleem vormen.
pi_38412543
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 07:27 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De prijs van m'n kabeltv zit bij de huur, ergo m'n huisbaas betaalt .
Als je geen gebruik wilt maken van die dienst (kabel) lijkt me dat je daar niet voor hoeft te betalen als je over zou stappen naar een ander alternatief. Dus je huurbaas kan dat geld dus lekker in zijn reet stoppen. Kortom, niet echt een argument.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:54:44 #186
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38412653
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:52 schreef SpiceP het volgende:

[..]

Als je geen gebruik wilt maken van die dienst (kabel) lijkt me dat je daar niet voor hoeft te betalen als je over zou stappen naar een ander alternatief. Dus je huurbaas kan dat geld dus lekker in zijn reet stoppen. Kortom, niet echt een argument.
Jawel, want jij zegt dat ik 126 per jaar kan besparen.
Dat is niet zo aangezien ik m'n kabeltv niet betaal. .
Behalve dat, ik heb . Chello Extreme .. Dus de kabel kan sowieso niet weg .
-
pi_38414100
Zomaar een gedachte: wat zou er gebeuren als ik mijn box mee zou nemen naar een huis waar men via Essent kabel krijgt? Zou je dan ook beeld krijgen?
(:
pi_38414595
De box is gekoppeld aan je adres/abbo. Doe maar eens het luikje aan de voorkant open, dan weet je hoe.
pi_38416493
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:38 schreef Bigs het volgende:

[..]

Op 10 meter krijg je inderdaad last met je analoge TV.
Onzin. Met een goede afgeschermde kabel (bijv. Hirschmann) mag 10 m geen probleem zijn. Trouwens, de lengte van de kabel vanaf de verdeeldoos op straat totaan het aansluitpunt in je woning is ook al gauw (veel) meer dan 10 meter.
quote:
Het digitale signaal is echter zwakker dan het analoge, waardoor je daar op kortere afstanden al last kunt krijgen.
Nee. De digitale signalen zijn gewoon (gemultiplext) gemoduleerd op een analoge draaggolf om ze via het bestaande kabelnet te kunnen transporteren, en dat signaal is even sterk (of zwak) als van een analoog doorgegeven zender. Maar als je analoge ontvangst al niet in orde is, dan kun je ook bij digitale ontvangst problemen verwachten.
pi_38418182
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Wriker het volgende:
De box is gekoppeld aan je adres/abbo. Doe maar eens het luikje aan de voorkant open, dan weet je hoe.
Je kunt box (incl. smartcard) best bij de buren aansluiten en werkend krijgen. Bij iemand met kabeltv via Essent zal je mediabox NIET gaan werken.
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:36:46 #191
50442 DaMook
pi_38418438
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:41 schreef Wriker het volgende:

[..]

Altijd zelf even achteraan gaan, nooit ervan uit gaan dat zij uit zichzelf contact opnemen.
Een simpel telefoontje naar het servicenummer is voldoende. Je krijgt een retourdoos toegestuurd (tenminste, dat is de bedoeling, ik wacht daar nog steeds op), die je zonder kosten kunt versturen via het postkantoor.
Ok doe ik dat morgen even . Dank je .

pi_38418714
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:27 schreef Riparius het volgende:

[..]

Onzin. Met een goede afgeschermde kabel (bijv. Hirschmann) mag 10 m geen probleem zijn. Trouwens, de lengte van de kabel vanaf de verdeeldoos op straat totaan het aansluitpunt in je woning is ook al gauw (veel) meer dan 10 meter.
[..]

Nee. De digitale signalen zijn gewoon (gemultiplext) gemoduleerd op een analoge draaggolf om ze via het bestaande kabelnet te kunnen transporteren, en dat signaal is even sterk (of zwak) als van een analoog doorgegeven zender. Maar als je analoge ontvangst al niet in orde is, dan kun je ook bij digitale ontvangst problemen verwachten.
Ik meen me te herinneren dat de digitale signalen zwakker je huis binnenkomen dan analoge zenders.. 40dBmV tegen 60dBmV. Dat is omdat de harmonischen van een digitaal signaal niet echt lief zijn voor de analoge zenders (zie o.a. de interferentie die DVB-T en T-DAB op analoge tv-zenders geven).
pi_38421616
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:54 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Jawel, want jij zegt dat ik 126 per jaar kan besparen.
Dat is niet zo aangezien ik m'n kabeltv niet betaal. .
Behalve dat, ik heb . Chello Extreme .. Dus de kabel kan sowieso niet weg .
Ok, de situatie ligt voor jou anders. Waarschijnlijk biedt ADSL ook geen uitkomst, vandaar dat je tevens kabelinternet hebt gok ik zo. En dan heb je (helaas) wel een abo op de kabel nodig. Jammer dat kabelmaatschappijen hier geen onderscheid in kunnen maken (weer zo'n voorbeeldje van monopoliepositie: je moet een abo op de kabel hebben, anders geen kabelinternet).

En je betaalt je kabeltv wel, want je zei dat het bij de huur inzit. Maargoed, als je eigen woonruimte hebt (huur/koop) dan is het de moeite om er over na te denken en bespaar je wel degelijk geld. Dus wie weet heb je dan alsnog iets aan mijn advies.
pi_38504579
ik heb vanmiddag de Muziek-afdeling gevonden op mn box! Geweldig, op Alternative draaien ze allemaal favoriete nummers van me!
(:
pi_38509733

Nou ligt alles eruit, beeld zwart, systeem is wel aan en uit te krijgen, maar verder niets qua beeld/geluid...

had ik net iets leuks gevonden ...
(:
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:06:02 #196
104871 remlof
Europees federalist
pi_38509811
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:33 schreef nein het volgende:
ik heb vanmiddag de Muziek-afdeling gevonden op mn box! Geweldig, op Alternative draaien ze allemaal favoriete nummers van me!
die heb ik ook net ontdekt! erg handig dat ze ook titel/artiest vermelden, zelfs in de screensaver
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:02 schreef nein het volgende:

Nou ligt alles eruit, beeld zwart, systeem is wel aan en uit te krijgen, maar verder niets qua beeld/geluid...

had ik net iets leuks gevonden ...
druk je scartplug eens aan
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:35:19 #197
12621 tcr
*nix 4ever
pi_38510516
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:06 schreef remlof het volgende:

[..]
die heb ik ook net ontdekt! erg handig dat ze ook titel/artiest vermelden, zelfs in de screensaver
Enige nadeel van die muziekzender is dat je die niet kunt opzetten zonder je tv aan te zetten. Speciaal mijn kastje op de stereo aangesloten, maar moet ik nog eerst mijn tv aanzetten om de radio-zenders te vinden.

Met het oude kastje was het makkelijker (was gewoon een tv-kanaal en dus gelijk met je ab te kiezen).

Trouwens het pakket van CanalDigitaal kost ¤ 12,95 per maand, nog wel goedkoper dan de ¤19,95 die ik bij de UPC betaal voor mijn digitale tv. Dus ¤84,- per jaar meer, wat kost nu een goed schotelsetje? Via CanalDigitaal zie ik prijzen van rond de 300 euro.

Dus mijn schotel haal ik er pas na 3,5 jaar uit. En dan heb ik nog niet eens een decoder die HDTV kan. Die is alleen al 300 euro. En nu heeft schotel wel meer zenders dan mijn UPC-pakket, maar bij UPC heb ik ook kanalen (NL ondertiteld) die ik op de schotel niet kan ontvangen, dus dat zijn appels en peren. De abboprijs niet, want het 'gratis' abbonement kun je alleen vergelijk met de normale kabel (gezien het zenderaanbod).

En dan heb ik het nog niet eens over de tv's in de andere kamers.

Nee, UPC digital bevalt me prima, baal alleen dat het HDTV deel ze niet gaan lukken. Wil wel graag het WK in breedbeeld zien, misschien een maand abbo nemen op Sport1 .
pi_38510750
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:06 schreef remlof het volgende:

[..]

druk je scartplug eens aan
t werkt

verrek! Vanmiddag had ik Kinkfm nog..die is opeens verdwenen uit de lijst...jammer
(:
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:51:03 #199
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_38510949
TERUGGESTUURD binnen een weekend.

Vooral omdat de mediabox die we kregen niet deed wat de reclame-DVD beloofde. Stil zetten van het beeld kan helemaal niet met die oude mediabox die we ontvingen.

En daarnaast vond ik het beeld niet beter dan met het analoge signaal. Dus binnen 5 dagen heb ik de box via het postkantoor weer terug gestuurd naar UPC.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:06:40 #200
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_38511431
Van de week ook maar eens even bellen voor zo'n box.
Hij wordt thuisgestuurd, maar wat als je ovbderadg op je werk bent.
Kan je hem dan gaan afhalen op postkantoor ?
Burnt to the core but not broken
pi_38513177
De postbode probeert 'm twee dagen achter elkaar te bezorgen, en daarna laat ie 't achter op het postkantoor.
pi_38513621
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:35 schreef tcr het volgende:

[..]

Trouwens het pakket van CanalDigitaal kost ¤ 12,95 per maand, nog wel goedkoper dan de ¤19,95 die ik bij de UPC betaal voor mijn digitale tv. Dus ¤84,- per jaar meer, wat kost nu een goed schotelsetje? Via CanalDigitaal zie ik prijzen van rond de 300 euro.
Nope, het basispakket kost 7,45 per maand
quote:
Dus mijn schotel haal ik er pas na 3,5 jaar uit. En dan heb ik nog niet eens een decoder die HDTV kan. Die is alleen al 300 euro. En nu heeft schotel wel meer zenders dan mijn UPC-pakket, maar bij UPC heb ik ook kanalen (NL ondertiteld) die ik op de schotel niet kan ontvangen, dus dat zijn appels en peren. De abboprijs niet, want het 'gratis' abbonement kun je alleen vergelijk met de normale kabel (gezien het zenderaanbod).
Deze kort door de bocht reactie is ook appels met peren, want UPC kan in eerste instantie geen ontvangers voor HDTV leveren op dit moment (er zijn problemen), en de ontvangers zijn meestal beperkt in mogelijkheden in tegenstelling tot de losse ontvangers. En je kunt een keuze maken. Dat kan je niet met een ontvanger die je nou eenmaal krijgt. UPC zendt inderdaad NL kanalen uit die niet op de schotel zitten, maar dat zijn themazenders. En zo heel boeiend zijn deze zenders niet. En zo heeft UPC weer zenders die ze niet doorgeven maar wel op de schotel zitten. Dus zo kunnen we wel blijven vergelijken tot je een ons weegt. Appels met peren dus.
quote:
En dan heb ik het nog niet eens over de tv's in de andere kamers.
En dat heb je niet met UPC zeker.... Voor elke TV heb je nou eenmaal een extra ontvanger nodig.
quote:
Nee, UPC digital bevalt me prima, baal alleen dat het HDTV deel ze niet gaan lukken. Wil wel graag het WK in breedbeeld zien, misschien een maand abbo nemen op Sport1 .
Prima, als jij er maar tevreden mee bent, maar ga geen onzin uitkramen over Canal Digitaal en de schotel.
  zondag 4 juni 2006 @ 10:41:04 #203
12621 tcr
*nix 4ever
pi_38523210
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:29 schreef SpiceP het volgende:

[..]

Nope, het basispakket kost 7,45 per maand
Ja maar dat pakket is niet vergelijkbaar met het UPC digital pakket, ik keek naar het Family pakket. Dan kom je nog niet aan een aantal zenders van UPC, maar wel in de buurt.
quote:
[..]

Deze kort door de bocht reactie is ook appels met peren, want UPC kan in eerste instantie geen ontvangers voor HDTV leveren op dit moment (er zijn problemen), en de ontvangers zijn meestal beperkt in mogelijkheden in tegenstelling tot de losse ontvangers. En je kunt een keuze maken. Dat kan je niet met een ontvanger die je nou eenmaal krijgt. UPC zendt inderdaad NL kanalen uit die niet op de schotel zitten, maar dat zijn themazenders. En zo heel boeiend zijn deze zenders niet. En zo heeft UPC weer zenders die ze niet doorgeven maar wel op de schotel zitten. Dus zo kunnen we wel blijven vergelijken tot je een ons weegt. Appels met peren dus.
Ik heb UPC digital juist gekozen voor de Themazenders, lekker allemaal verschillende Discovery's.
quote:
En dat heb je niet met UPC zeker.... Voor elke TV heb je nou eenmaal een extra ontvanger nodig.
Voor het basispakket niet. Bij UPC heb je altijd nog een analoog signaal.
pi_38532746
quote:
Op zondag 4 juni 2006 10:41 schreef tcr het volgende:

[..]

Ja maar dat pakket is niet vergelijkbaar met het UPC digital pakket, ik keek naar het Family pakket. Dan kom je nog niet aan een aantal zenders van UPC, maar wel in de buurt.
[..]

Ik heb UPC digital juist gekozen voor de Themazenders, lekker allemaal verschillende Discovery's.
[..]

Voor het basispakket niet. Bij UPC heb je altijd nog een analoog signaal.
Ieder zo zijn eigen ding. Die themazenders kan ik op een andere manier (zonder abo) bekijken, en zat zenders die wel voldoen aan een thema, of van soortgelijke aard. Dat is nou het voordeel van satelliet.

En dat analoge signaal kan me gestolen worden. Een extra decoder schaf ik nog liever aan dan dat ik 15 euro per maand nog extra neer moet tellen voor dat analoge signaal. Waarbij ik dus weer ben beperkt in de mogelijkheden qua ontvangst en naar een belabberde beeld moet kijken vol met strepen en ruis op de slaapkamer. En het bespaard me dus die 15 euro per maand, en haal ik de kosten voor een extra decoder er weer uit.

Kom op joh, analoog is iets van de vorige eeuw.
pi_38533836
quote:
Op zondag 4 juni 2006 10:41 schreef tcr het volgende:

[..]

[..]
Op die themakanalen komen de documentaires die in het verleden door het 'gewone' discovery gemaakt zijn. Ik vind het wel een aanwinst eigenlijk, hetzelfde geldt voor het geschiedeniskanaal en hollanddoc.
pi_38595602
Wat zijn de mogelijkheden met dat ding wat betreft internet? Er zit een ingang voor zo'n kabel in aan de achterkant, kan je daar nog toffe dingen mee?
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_38597514
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:06 schreef PPL het volgende:
Van de week ook maar eens even bellen voor zo'n box.
Hij wordt thuisgestuurd, maar wat als je ovbderadg op je werk bent.
Kan je hem dan gaan afhalen op postkantoor ?
Zet het afleveradress op je werk,doe ik ook altijd met pakjes .

Ik trouwens een soort van demo cd-rom gekregen van upc,met de mededeling dat ik binnenkort de box krijg.

Ik vind het wel lastig met verschillende afstandbedieningen hoor.

Ik heb een tv,home cinema set,dvd -video combi die ik allemaal met dezelfde afstandbediening kan bedienen.

Krijg ik er dadelijk weer een box en een afstandbediening bij,ik kijk het even aan maar het gaat hem niet worden vrees ik .
pi_38610092
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:56 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zet het afleveradress op je werk,doe ik ook altijd met pakjes .
Is niet toegestaan. Afleveradres = Woonadres.
quote:
Ik vind het wel lastig met verschillende afstandbedieningen hoor.

Ik heb een tv,home cinema set,dvd -video combi die ik allemaal met dezelfde afstandbediening kan bedienen.

Krijg ik er dadelijk weer een box en een afstandbediening bij,ik kijk het even aan maar het gaat hem niet worden vrees ik .
De UPC-afstandsbediening is ook een universele afstandsbediening: TV, UPC en DVR (DVD, VCR etc).
pi_38610369
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Is niet toegestaan. Afleveradres = Woonadres.
[..]

De UPC-afstandsbediening is ook een universele afstandsbediening: TV, UPC en DVR (DVD, VCR etc).
I know,maar daar kan ik niet de geavanceerde functies mee bedienen,ik moet er dus nog even over nadenken .

Heb ook eigenlijk geen plek voor dat kastje
pi_38612067
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:40 schreef crossover het volgende:
Wat zijn de mogelijkheden met dat ding wat betreft internet? Er zit een ingang voor zo'n kabel in aan de achterkant, kan je daar nog toffe dingen mee?
voorlopig kun je er nog niks mee, de ethernetpoort staat standaard geblokkeerd door de firmware. Het schijnt dat het iemand met wat modden gelukt is om het een paar tellen werkend te krijgen maar toen was wel z'n mediabox defect.

Op die manier met de mediabox gaan sleutelen is ook af te raden want het apparaat blijft eigendom van UPC. Is er iets mee dan vervangen ze 'm kosteloos, maar bij fysieke schade gaat dat niet op.

Maar wat internet betreft... er komt waarschijnlijk wel een vorm van internet beschikbaar genaamd 'walled garden'. Dit systeem wordt al gebruikt in o.a. Engeland en Zweden. Je kunt het misschien beter vergelijken met een luxe vorm van teletekst. De BBC heeft momenteel al z'n info via dit systeem beschikbaar staan. Als je naar zender 316 (of was het nu 312) van 3 voor 12 gaat kun je zien hoe het er ongeveer gaat uitzien

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 06-06-2006 23:47:21 ]
pi_38612347
Aah oke bedankt.
Ik las ook ergens dat je een 3voor12 zender kan kijken op je tv met UPC digital? Het werd me daarna nog ]uitgelegd, maar ik moet er dus een decoder ofzo voor aanschaffen? Is dit veel werk, duur en de moeite waard?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:48:18 #212
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38612423
Je moet dan ff bellen met UPC, het is geloof ik een extra webkanaal dat in zo'n betaalpakket zit. Dat kost je dacht ik een euro of twee extra per maand. Of bedoel je dat je nog niet zo'n UPC box hebt? Ook dan even bellen, dan krijg je die gratis toegestuurd.
pi_38612613
ik had er net nog ff een stuk aan toegevoegd.

Aansluiten is niet moeilijk. Als je weet hoe je een dvd speler aansluit is de mediabox ook een fluitje van een cent, alleen sluit je als extra nog de coax kabel aan van en naar de mediabox.

duur is het ook niet, je mag het de eerste 6 maanden proberen en als het niet bevalt altijd terugsturen. Na 6 maanden komt er 2,16 bovenop het kabel tv abbonement
quote:
Je moet dan ff bellen met UPC, het is geloof ik een extra webkanaal dat in zo'n betaalpakket zit.
Ik zou gewoon voor het basispakket kiezen, het extra pakket kost idd 2,- per maand maar je krijgt het extra pakket met 42 zenders ook de eerste maand gratis bij het basispakket. Kun je eerst even kijken of het wat is.
pi_38612819
Ik heb al zo'n ding, maar ik denk trouwens dat diegene een extra pakket had. Ik heb (nu nog) een basis pakket en daar zitten geen MTV2 e.d. op.
Hier dus:
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:43 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Beetje off topic, maar je sluit simpelweg een decoderkastje aan op je CAI-aansluiting en een scart of tulp naar je TV. Opstarten et voila, je hebt tig zenders erbij waaronder 4 soorten MTV, 2x VH1 en 2 TV-kanalen van VPRO's 3voor12 en enkele radio-streams, zoals ze ook op internet te vinden zijn, maar dan een hogere kwaliteit gewoon op je TV.
Maar ik ga nu slapen.
Morgen weer een hele dag niet werken, niet naar school en uitslapen. Erg vermoeiend.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:49:34 #215
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_38685899
Wij gaan vanavond hem aansluiten.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_38695958
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:49 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Wij gaan vanavond hem aansluiten.
Sterkte.
pi_38723080
Wordt dat ding bij jullie ook zo verrekte heet
pi_38723747
Nou, heet..... wel behoorlijk warm.
Zorg wel dat ie genoeg ventilatieruimte heeft rondom.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 19:02:28 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_38729035
Doos is inmiddels weer ongeopend afgeleverd bij het postkantoor.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_38737886
Ik kreeg net gisteren een belletje,en ik krijg hem binnen 3 weken.

Het zal mij benieuwen.

1 nadeel zag ik bij een maat van me al een paar maanden geleden,het duurt best lang als je zapt voordat ie overspringt naar het volgende kanaal.

Is dat nog steeds zo

Dat zou ik wel extreem vervelend vinden,ik nogal een stereotype 'zapper' .
  zondag 11 juni 2006 @ 00:03:12 #221
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38738289
echt zappen gaat echt waardeloos. Je kan eerst van te voren kijken welk programma er is en dan pas er heen zappen.
So we just called him Fred
pi_38738291
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 23:45 schreef junkiexp het volgende:
Ik kreeg net gisteren een belletje,en ik krijg hem binnen 3 weken.

Het zal mij benieuwen.

1 nadeel zag ik bij een maat van me al een paar maanden geleden,het duurt best lang als je zapt voordat ie overspringt naar het volgende kanaal.

Is dat nog steeds zo

Dat zou ik wel extreem vervelend vinden,ik nogal een stereotype 'zapper' .
Je kunt er gewoon mee zappen net als analoog, maar het duurt een seconde voor het beeld ook werkelijk verschijnt. Het tekstbalkje onderin met daarop het programma is al eerder te zien dus ik zap nu door op de naam van het programma en is er iets voor wat me aanspreekt laat ik 'm staan. Dat zappen gaat zelfs nog wat sneller dan bij analoog want je weet direct wat je te zien krijgt
pi_38738392
Ik heb nog niks gehad. Kennissen van me die vlakbij wonen wel. Waarom ik niet?

Edit: Aha, ik lees dat je kunt bellen. Dat gaan we dan maar eens doen.
pi_38738443
Hoe lang is het geleden dat je het aangevraagd hebt want de box zou binnen 3 weken na aanvraag bij je thuis bezorgd moeten worden. Als het iets langer geleden is zou ik ze even bellen.

oh ja, 'mocht' het zo zijn dat de mediabox niet verstuurd is als ze dat per telefoon aangeven, kun je 'm denk ik het beste bij de shop halen.. dan heb je 'm dezelfde dag nog in huis. Opnieuw versturen duurt iets langer.
pi_38738469
Ik heb het niet aangevraagd. Maar die kennissen kregen het zonder dat ze het hadden aangevraagd. Ik dacht dat het gewoon naar alle klanten toeging ofzo.
pi_38738485
Dan zou ik 'm dus bij de shop halen
  zondag 11 juni 2006 @ 00:11:42 #227
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38738496
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik dacht dat het gewoon naar alle klanten toeging ofzo.
Klopt, maar het gaat nogal in een vage volgorde... Opzich ook niet zo vreemd, tis namelijk erg lastig om in 1 keer 1,2 miljoen huishoudens van een Mediabox te voorzien.
pi_38738572
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Klopt, maar het gaat nogal in een vage volgorde... Opzich ook niet zo vreemd, tis namelijk erg lastig om in 1 keer 1,2 miljoen huishoudens van een Mediabox te voorzien.
Er wordt een selectie uit het klantenbestand gemaakt, vaak gaat het per wijk o.i.d. De reacties op de deur tot deur actie varieren nogal. Sommige klanten zijn er heel blij mee omdat ze 'm dan meteen kunnen gebruiken en niet meer hoeven te wachten en er zijn klanten die het als een agressieve verkoop methode ervaren (zie radar). Maar eigenlijk is er van verkoop niet direct sprake want er zit een probeerperiode van 6 maanden aan vast.

Omdat de laatste groep ook z'n beklag heeft gedaan bij UPC zelf en consumenteninstanties loopt deze actie binnenkort op z'n eind.
  zondag 11 juni 2006 @ 00:17:55 #229
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38738624
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:15 schreef Beathoven het volgende:
Omdat de laatste groep ook z'n beklag heeft gedaan bij UPC zelf en consumenteninstanties loopt deze actie binnenkort op z'n eind.
Zonde, vind het een prachtige actie. Krijgen we eindelijk wat gratis, is het nog niet goed.
pi_38738657
Azijnpissers.
pi_38738753
Het blijft wel 6 maanden gratis, maar binnenkort is het dus alleen via de site, via de shop en via telefonische aanvraag te krijgen. Als je 'm bij de shop haalt wordt alles administratief meteen gereed gemeld en kun je 'm dezelfde dag al aansluiten en gebruiken.
pi_38738867
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:23 schreef Beathoven het volgende:
Het blijft wel 6 maanden gratis, maar binnenkort is het dus alleen via de site, via de shop en via telefonische aanvraag te krijgen. Als je 'm bij de shop haalt wordt alles administratief meteen gereed gemeld en kun je 'm dezelfde dag al aansluiten en gebruiken.
Waar zitten die shop's dan?

Nog nooit gezien hier in de sad .
  zondag 11 juni 2006 @ 00:30:11 #233
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38738904
pi_38738984
Ze zitten blijkbaar niet in Rotterdam,dat verklaart een hoop .
  zondag 11 juni 2006 @ 00:35:12 #235
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38739030
In Rotterdam zijn er nog wel een paar zakend die dealer zijn, daar kan je ook de Mediabox ophalen dacht ik.
pi_38739268
Maakt voor de rest ook niet uit hoor,die box komt met een week of 2-3 hierheen.

Was gewoon benieuwd .
pi_38739598
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:33 schreef junkiexp het volgende:
Ze zitten blijkbaar niet in Rotterdam,dat verklaart een hoop .
eh..zit je eigenlijk wel in een gebied waar UPC als kabelexploitant ook zit?
pi_38739642
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

eh..zit je eigenlijk wel in een gebied waar UPC als kabelexploitant ook zit?
Wup,anders kreeg ik die box ook niet hè .
pi_38739973
ah, ok
pi_38745137
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:35 schreef FredvZ het volgende:
In Rotterdam zijn er nog wel een paar zakend die dealer zijn, daar kan je ook de Mediabox ophalen dacht ik.
Volgens mij kun je de mediabox vooralsnog niet bij een dealer halen.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:32:45 #241
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_38753855
Hoe zit het nou met die combo mediabox en hd-dvd recorder?
De kabel zit in mn mediabox, de RF out gaat naar mn hd/dvd-r.
Tussen die 2 zit ook een scart en er gaat een scart vanuit mn Tv naar de mediabox.
Hoe neem ik met de HD-R een kanaal op van de mediabox?
Kan dat?
pi_38754692
Dan moet je je HDR op dit SCART afstemmen.. meestal zitten die kanalen gewoon onderaan, iets als E2 bijvoorbeeld. De Mediabox kun je helaas (nog) niet inprogrammeren voor een opname, dus die moet je van te voren zelf op het juiste kanaal zetten.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:59:47 #243
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_38754727
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:58 schreef Bigs het volgende:
Dan moet je je HDR op dit SCART afstemmen.. meestal zitten die kanalen gewoon onderaan, iets als E2 bijvoorbeeld. De Mediabox kun je helaas (nog) niet inprogrammeren voor een opname, dus die moet je van te voren zelf op het juiste kanaal zetten.
pi_39338559
Ik heb de box vandaag binnengekregen maar ben er nog niet helemaal kapot van,het beeld is wel aardig
maar dat zappen gaat waardeloos.

Pluspunt is wel dat er een digital out op zit,die kan dan naar mijn receiver.

Maar daar zit ook al een dvd speler op met digital out,kan ik daar een splitter tussen zetten?.

Ik kijk het nog wel even aan .
  donderdag 29 juni 2006 @ 00:58:59 #245
50442 DaMook
pi_39341698
box weer opgestuurd een dag voor mijn gratis 6 maanden afliepen (al werkte ie al 3 weken niet meer .

pi_39344970
Ik heb het inmiddels ook aamgevraagd, inclusies het extra kanalenpakket.
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:43:13 #247
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_39347969
dat 'slome' zappen, blijft dat altijd zo, of is er in de toekomst een mogelijkheid dat dit versneld word ?
pi_39348614
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:43 schreef SqueaK het volgende:
dat 'slome' zappen, blijft dat altijd zo, of is er in de toekomst een mogelijkheid dat dit versneld word ?
Het word versneld in de toekomst, net zoals er video on demand erg snel (lees binnen een maand) bij komt waardoor je net als www.uitzendinggemist.nl nieuws + andere programma's kunt kijken 'on demand' en er staat nog op de planning om de hele interface te veranderen/verbeteren
pi_39348673
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:54 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Volgens mij kun je de mediabox vooralsnog niet bij een dealer halen.
klopt, niet bij dealers, alleen via website, telefonisch of bij een upc shop zelf.
pi_39423741
Ik heb ook zo'n gratis Mediabox gekregen. De instalatie ging soepel, en het werkte ook meteen. Maar helaas, nu zet ik mijn tv weer aan en ik krijg gewoon zwart beeld. Ik kan wel onderin het beeld zenders uitkiezen, maar als ik op OK druk blijft het beeld zwart. Iemand?
pi_39425861
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:25 schreef Nora. het volgende:
Ik heb ook zo'n gratis Mediabox gekregen. De instalatie ging soepel, en het werkte ook meteen. Maar helaas, nu zet ik mijn tv weer aan en ik krijg gewoon zwart beeld. Ik kan wel onderin het beeld zenders uitkiezen, maar als ik op OK druk blijft het beeld zwart. Iemand?
Je bent zojuist genaaid door je kabelbedrijf
pi_39427499
Ha. Ha.

Want? Dus?
pi_39427537
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 18:28 schreef Nora. het volgende:
Ha. Ha.

Want? Dus?
Omdat het algemeen bekend is dat digitale tv bij kabelbedrijven nog in zijn kinderschoenen staat. Digitale tv ansich bestaat al 10 jaar (op de schotel). Bovendien betaal je teveel voor wat je daadwerkelijk ervoor terug krijgt, en dat is alleen maar ellende.
pi_39427613
Ik betaal niet teveel want het is gratis.

Maar de vraag was eigenlijk: hoezo genaaid?
pi_39430690
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 18:32 schreef Nora. het volgende:
Ik betaal niet teveel want het is gratis.

Maar de vraag was eigenlijk: hoezo genaaid?
Ja, zodat ze hopen dat je een abonnement neemt. Bovendien wordt je nu ook genaaid omdat je nog analoge kabel kijkt voor 15 euro per maand. Dus alsnog betaal je toch teveel aan je kabelboer

Hoezo genaaid? Mwa, er zit in dat digitale pakket zelfs zenders die je op de schotel gratis kan krijgen. En een Nederlands pakket kost bij Canal Digitaal slechts 7,45 per maand. Bij UPC is dit minimaal 15,- + alle overige kosten als je digitale TV neemt. Ik heb er al veel over geschreven. Zoek maar even in mijn postgeschiedenis naar alles wat hiermee te maken heeft, en topics over schotels & satellieten en laat je verrassen.
pi_39433274
Maar hoe komt het dat het beeld zwart is, daar hadden we het toch over?

En wat voor televisie zou ik nu dan moeten nemen? Het digitale pakket (6 maanden gratis dus dat is sowieso niet van belang) is 2 euro meer dan het standaard, dus daar zou ik het niet voor laten. Ik heb de mediabox echter alleen aangesloten om er voor deze periode gebruik van te maken. Maar ik ben wel geinteresseerd in iets wat goedkoper is dan UPC.
pi_39443110
Zwart beeld bij decoders wijst er meestal op dat of de kaart nog niet geactiveerd is of dat er ergens een kabeltje los of van slechte kwaliteit is.

Satelliet is qua kijken wel iets goedkoper, maar de investering in hardware is wel wat hoger. Daarbij komt natuurlijk of je de mogelijkheid hebt om een schotel, gericht op het zuiden, te bevestigen aan je huis.
pi_39451433
Een schotel bevestigen lijkt mij ook best duur en waarschijnlijk niet slim omdat ik hier toch maar een paar jaar woon

Het zwarte beeld is pas gekomen bij de tweede keer aanzetten. Na het installeren werkte alles. De kabels lijken me dus wel goed en de kaart is ook geactiveerd...
pi_39451726
Dat ding wordt bloedheet zeg,ik kan mijn hand er echt niet ophouden.

Is dat normaal?
  zondag 2 juli 2006 @ 17:47:03 #260
3185 Adelante
To let it go now
pi_39452668
quote:
Op zondag 2 juli 2006 17:03 schreef junkiexp het volgende:
Dat ding wordt bloedheet zeg,ik kan mijn hand er echt niet ophouden.

Is dat normaal?
gezien het stroomverbruik wel, zou je haast zeggen

of het normaal is weet ik niet, maar de mijne wordt ook aardig warm
pi_39462069
Aah, weet iemand wat er bij mij aan de hand is? Nu kan ik geen tv kijken!

Hij heeft 100% signaal, maar kan geen zenders vinden!
pi_39746231
quote:
Op zondag 2 juli 2006 09:39 schreef Neptun3 het volgende:
Zwart beeld bij decoders wijst er meestal op dat of de kaart nog niet geactiveerd is of dat er ergens een kabeltje los of van slechte kwaliteit is.
pff, onzin, gewoon ff stroom eraf en er weer op, wachten tot rode lampje constant brand, en op de upc knop van de afstandsbediening drukken, problem solved.
pi_39754952
Heb ik al geprobeerd
pi_39762821
Volume veranderen wil niet via de Mediabox. Ik moet naar de TV toelopen om fysiek de volumeknop bij te stellen.

Iemand hier nog ideeën over: [Apple] Digitale TV op mijn iMac?
pi_39762993
Gooi die troep toch weg man. Digitale tv via de kabel is een flop.
pi_39763070
Verder vind ik het top. Prachtig beeld, lekker veel kanalen.
pi_39764106
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:17 schreef Isegrim het volgende:
Volume veranderen wil niet via de Mediabox. Ik moet naar de TV toelopen om fysiek de volumeknop bij te stellen.

Iemand hier nog ideeën over: [Apple] Digitale TV op mijn iMac?
Mijn volume werkt gewoon via de afstandsbediening van de media box.
(:
pi_39764164
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:55 schreef nein het volgende:

[..]

Mijn volume werkt gewoon via de afstandsbediening van de media box.
En wat heb ik aan die informatie?
pi_39764248
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat je een nieuwe tv moet kopen waarschijnlijk
(:
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:00:02 #270
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_39764257
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je moet via t instructieboekje de goede code zoeken voor je tv
pi_39764477
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:59 schreef nein het volgende:

[..]

Dat je een nieuwe tv moet kopen waarschijnlijk
Het was gratizzz en dat wil ik graag zo houden.
pi_39764485
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Ik zal eens even kijken.
pi_39764887
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Done. Ik had natuurlijk alleen de Quick Guide gebruikt.

Is er ook ergens een lijst van welke kanalen waar staan? Want het zijn er wel erg veel. Ze staan dan wel op categorie, maar toch.
pi_39766371

Enorm handig: in de tv-guide is nu een miniatuur van het laatst bekeken kanaal, nu kan ik kijken wanneer mijn volgende programma begint terwijl ik in een hoekje tv kan blijven kijken. Nu moet het alleen nog iets sneller, zodat ik niet 10 seconde moet missen.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_39766400
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:01 schreef kansloze_dertiger het volgende:

Enorm handig: in de tv-guide is nu een miniatuur van het laatst bekeken kanaal, nu kan ik kijken wanneer mijn volgende programma begint terwijl ik in een hoekje tv kan blijven kijken. Nu moet het alleen nog iets sneller, zodat ik niet 10 seconde moet missen.
wauw, kan al 10 jaar op een schotelontvanger
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:10:09 #276
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_39766632
box al een antal weken in huis, maar kan hem niet aan sluiten.... er zijn geen splitters meegeleverd end at stond wel in de brief....

mjah, de vraag is wat ik aan de splitters heb.... want hier zit geen kastje meer aan de muur, want omdat het internet steeds wegviel is alles aangepast door UPC....

Na 2 weken nog geen mail terug van UPC.... toch maar eens bellen!!

Ben wel benieuwd of het beeld beter is
pi_39767189
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:02 schreef SpiceP het volgende:

[..]

wauw, kan al 10 jaar op een schotelontvanger
Staat ook zo mooi, al die grijze schotels aan de gevel en met onweer moet de schotel los.
Leve de kabel
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_39768062
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:28 schreef kansloze_dertiger het volgende:

[..]

Staat ook zo mooi, al die grijze schotels aan de gevel en met onweer moet de schotel los.
Leve de kabel
Je kan schotels in allerleie vormen, kleuren en maten krijgen. En bij onweer hoeft ie niet los, nooit problemen mee. Niet zogauw oordelen over dingen waar je geen verstand van hebt.

en juist bij de kabel heb je meer kans op inslag en kapotte apparatuur bij onweer
pi_39770299
Weet er iemand of je de kanale ook op je eigen volgorde kan zetten,ik kijk veel discovery en dan moet ik of zappen,of naar die ubertrage Guide.

Ik wil hem gewoon op 10 ofzo.

En ook wil ik al die loze kanalen eruitflikkeren waar ik geen toegang tot heb.
pi_39770739
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:42 schreef junkiexp het volgende:
Graag idd!
pi_39771682
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:42 schreef junkiexp het volgende:
Weet er iemand of je de kanale ook op je eigen volgorde kan zetten,ik kijk veel discovery en dan moet ik of zappen,of naar die ubertrage Guide.

Ik wil hem gewoon op 10 ofzo.

Of het nummer onthouden (301 als ik het goed heb), maar volgens mij kan je niks aan de volgorde doen. Is inderdaad wel super irritant.
Die loze kanalen zou ik ook graag kwijt zijn, zeker omdat de box hier bij die kanalen begint te flippen. Blijkbaar is het scherm dat dat zegt opgebouwd uit twee lagen, maar hier wil hij die niet tegelijkertijd weergeven -> begin ADHD scherm...

Dat de zenders op zwart gaan heb ik ook minimaal 1 keer per week. Fijn allemaal, weer de stekker eruit halen enzo. Hier staat ie alleen nog maar omdat het gratis is. DVD-speler is hier nu ook niet aangesloten omdat we te weinig SCART-kabels hebben
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:04:15 #282
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_39791503
grrr hij blijft maar hangen op 80% zenderzoeken..... ook na en telefoontje met de helldesk....
pi_39796817
Ik heb soms dat ik geen teletekst kan bekijken als ik digitaal TV aan het kijken ben.

Als ik hem dan op normaal analoog zet werkt teletekst wel
٩๏̯͡๏)۶
pi_39801714
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:22 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb soms dat ik geen teletekst kan bekijken als ik digitaal TV aan het kijken ben.

Als ik hem dan op normaal analoog zet werkt teletekst wel
Kan je dan uberhaupt teletekst op de digitale zenders bekeken??? Heeft bij mij nooit gewerkt, die keren dat ik het probeerde...
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:09:16 #285
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_39802207
Ja natuurlijk kan dat wat denk je dan !!! Lijkt me logisch he !!!

Gewoon de teletekst button aanklikken en dan start het, doet ie dat bij jou niet dan is dat vaag, by the way niet alle zenders hebben teletekst he
pi_39802687
aaah! ik heb vanmiddag bij m'n moeder thuis Chello digitale televisie geinstalleerd. Ik ben jaloers op haar, dat kastje heeft echt perfect geluid en beeld en je kan nog sneller zappen ook. Je kan namelijk gewoon kiezen uit een grote lijst met zenders links in beeld. Bleh. *jaloers*
(:
pi_39802724
Sneller zappen? Niet met beeld...
pi_39802740
Of is Chello Digitale TV iets anders dan UPC Digitale TV?
pi_39802944
Ik vind dat zappen het grootste nadeeel hoor,dat zou voor mij een reden zijn om het kastje na een half jaar terug te sturen .
pi_39802970
Ik stuur 'm sowieso terug en daarna neem ik Digitale TV van KPN.
pi_39803050
Nee, niet sneller zappen met beeld. Maar je kan bij chello uit een lange lijst kiezen, daardoorheen scrollen.
(:
pi_39803950
Upc en chello is toch gewoon het zelfde ?
pi_39803984
Nope, het is toch wel anders. Een ander kastje, andere menu indeling. Bij chello kan je ook duidelijk je favoriete TV kanalen kiezen en indelen. Dat heb ik nog niet ontdekt bij chello.
(:
pi_39804028
mmmm..wat als ik nou mijn UPC kastje es voor de grap omruil met mijn Chello kastje, en de smartcards natuurlijk wel even in de juiste stad gebruik....heh
hmm
(:
pi_39810975
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:57 schreef nein het volgende:
mmmm..wat als ik nou mijn UPC kastje es voor de grap omruil met mijn Chello kastje, en de smartcards natuurlijk wel even in de juiste stad gebruik....heh
hmm
gaat niet werken, en chello = upc is wel duidelijk hetzelfde, liberty global = upc = chello(internet) dus is precies hetzelfde. Favorieten instellen luk tnog steed sniet, `7 juli ston dgeplanned i s nu wat later geworden (reken medio augustus) en dan zal alles goed zijn
pi_39814656
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 04:10 schreef HOPit het volgende:

[..]

gaat niet werken, en chello = upc is wel duidelijk hetzelfde, liberty global = upc = chello(internet) dus is precies hetzelfde. Favorieten instellen luk tnog steed sniet, `7 juli ston dgeplanned i s nu wat later geworden (reken medio augustus) en dan zal alles goed zijn
Oh shit..STOM! Voortaan kijken wat je typt Nein...
Ik bedoelde dus..
als ik mn UPC/CHello kast voor digitale televisie omruil met mn Athome/Essent kastje
(:
pi_39816290
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:09 schreef Diego27 het volgende:
Ja natuurlijk kan dat wat denk je dan !!! Lijkt me logisch he !!!

Gewoon de teletekst button aanklikken en dan start het, doet ie dat bij jou niet dan is dat vaag, by the way niet alle zenders hebben teletekst he
Nog eens geprobeerd en ik zat dus blijkbaar op de knop te drukken in de UPC modus... Stom dat ie de teletekst dan niet gewoon laat zien (Ik zit toch op de digitale zenders, volume doet het dan ook en die knop is toch nergens anders voor ) Maargoed in de TV modus van de afstandsbediening doet ie het wel gewoon...

En over die favorieten: Ik weet niet waarom het allemaal zo lang moet duren. Bij de muziekzenders zit die optie er al lang in. Niet dat het me veel uitmaakt augustus ofzo gaat ie toch weer de deur uit.
  zondag 16 juli 2006 @ 13:38:28 #298
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_39874602
Kan je de zenders ook in je eigen volgorde zetten?? discovery zit nu een heel eind weg bijvoorbeeld....
pi_39875757
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:38 schreef gateway het volgende:
Kan je de zenders ook in je eigen volgorde zetten?? discovery zit nu een heel eind weg bijvoorbeeld....
  zondag 16 juli 2006 @ 14:25:25 #300
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39875864
Ik weet nog niet of ik hier extra geld voor wil betalen. Om een half jaartje te proberen is het wel leuk.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')