abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:11:20 #1
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_38371301
Stel je woont op een studentenkamer en je hebt natuurlijk een slechte analoge ontvangst voor je televisie. Iets dat bijzonder treurig is, want nu komt die breedbeeld tv alleen tot zijn recht als je dvd's kijkt of spelletjes speelt. De wonderen der techniek zijn gelukkig de wereld nog niet uit, want uit dat dunne poepkabeltje kun je tegenwoordig ook mooiere beelden poepen met behulp van digitale tv.

Echter ik neem kabel af van mijn huisbaas die dus ook de rekening iedere keer voor zijn neus krijgt. Ik kan dus in feite ook geen UPC digital nemen. Ik vond het echter toch een goed plan om eens te bellen met die mensen van UPC. Ze konden inderdaad geen nieuw klantnummer voor me aanmaken, omdat ik geen echt kabelabonnement heb. Echter ze konden het wel gewoon doen op de naam van mijn huisbaas en ze sturen dan ook zonder blikken of blozen de doos op.

Maw, Ik krijg nu een doos met een digitale tv kastje en mijn huisbaas krijgt uit het niets een rekening. Prachtig die servicedecks die totaal geen gegevens meer van je hoeven, zodra je je huisnummer en postcode hebt gegeven
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:11:53 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_38371323
Kan ik hierdoor in de problemen geraken is mijn vraag.
pi_38371707
Als je nu al slechte ontvangst hebt zou dat met digitale TV niet veel beter worden.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:37:49 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38372379
Dat ligt er maar net aan hoe tolerant je huisbaas is...
So we just called him Fred
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:00:08 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_38373259
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:21 schreef vruitig het volgende:
Als je nu al slechte ontvangst hebt zou dat met digitale TV niet veel beter worden.
Bij een vriend van me is dat dus als sneeuw voor de zon verdwenen
pi_38375522
Mocht je de mogelijkheid hebben tot een schotel, zou ik dat doen. Ik raad je met klem dat UPC digital af. Ten eerste omdat je op kosten wordt gedreven, ten 2e de kwaliteit, en als laatste: het is UPC, dus als er iets aan de hand is kan jeje service wel vergeten.

Het lijkt allemaal zo mooi, je krijgt zo'n kastje opgestuurd enz. Maar zelfs die kastjes mankeert nog het e.e.a. aan, zoals het energieverbruik. De zenders Ned 1,2,3 worden nu expres doorgegeven in een hogere bitrate (digitaal) zodat ze in de winkel dat digitale TV met een mooi verkooppraatje kunnen aanprijzen, maar de rest van de zenders laat te wensen over. Het is gewoon een addertje onder het gras. Maargoed, mocht je écht geen mogelijkheid hebben tot een schotel, en analoog is echt bagger dan kan ik me nog enigzins indenken dat je dit doet. Maar ik zou echt gaan afwegen naar de voor en nadelen.

Een basisabonnement bij Canal Digitaal Satelliet kost slechts 7,45 euro per maand. Heb je alle Nederlandse commerciele zenders, incl. nog eens 200 extra gratis free to air kanalen op de Astra 1. En dan heb ik het nog niet over het aanbod als je een speciale multisat schotel neemt. Heb je gelijk BBC 1/4 en ITV 1/4 er gratis bij (in totaal zo'n 3000 zenders, en genoeg keuzevrijheid die je bij UPC niet hebt. )

Zie maar
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:17:29 #7
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_38376118
ja weet je wat een schotel kost, en dan moet ik ook nog toestemming vragen om die plaatsen, etc etc. UPC is dan voor 2 euro nog wat veel goedkoper
pi_38376513
Ik heb UPC digitaal en ga er wel weer vanaf
Slechte kwaliteit van het complete pakket
pi_38389306
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:17 schreef Fliepke het volgende:
ja weet je wat een schotel kost, en dan moet ik ook nog toestemming vragen om die plaatsen, etc etc. UPC is dan voor 2 euro nog wat veel goedkoper
En weet je wat UPC kost dan (en vooral op langere termijn) ? De schotel haal je er na 2 jaar weer uit ! (aanschafkosten). En woningbouw toestemming vragen? Niet nodig, gezien jeje kunt beroepen op de Europese wetgeving vrijheid in ontvangen van informatie. En je kan anders nog terecht bij Satelliet Platform Nederland

UPC kost geen 2 euro nogwat, want je betaald naast die 2,16 nog eens het tafrief voor de kabel zelf die zo'n 15,- per maand bedraagd. Bij elkaar toch al gauw 17,16 euro! Terwijl je bij Canal digitaal slechts 7,45 betaald per maand voor het simpele pakket wat UPC ook biedt.

Even een vergelijking:

UPC Digital TV pack
Uw (analoge) Standaardpakket Radio/TV * 15,83
Digitale ontvangst & het UPC Digital TV pack 2,16
Totaal 17,99

* De eerste zes maanden betaalt u uw huidig tarief voor Kabel TV (dit kan verschillen per gemeente). Daarna betaalt u in totaal ¤ 17,99. Prijswijzigingenvoorbehouden; dit geldt voor alle gemeenten.

Prijzen Canal Digitaal Satelliet:

Basispakket 7,45 per maand (te vergelijken met UPC Digital TV Pack (enige nadeel, geen Belgische één , Canvas, en Cartoon Network. Die zitten in het familiepakket van 12,95 (en dan nog, veel goedkoper dan UPC. En via de schotel kan je met een Dreambox nog eens Pay TV gratis kijken, incl. Disney channels, Cartoon network, MGM, Premiere, Pr0n etc etc. Bovendien kan je de programma's van de zuiderburen op het gratis Free to Air kanaal BVN terugzien.).

Activeringskosten:

Canal Digitaal: Basis ¤ 4,95 / Film1 Sport1 ¤ 4,95, en een eenmalige registratievergoeding van ¤ 19,95. = 24,90.

Bij UPC: De eenmalige activatiekosten bedragen ¤ 49,99.

Conclusie:
Kosten die je bespaard op wat je aan de kabelboer moet betalen á 17,99 p.mnd is al gauw 10,54 p.mnd als je een basis abo hebt op Canal Digitaal van 7,45 p.mnd. Dit is een besparing van 126,48 op jaarbasis ! Dat is na 2 jaar al gauw een bedrag van 252,96 euro. En wat kost een gemiddelde basisschotelsetje (incl. ontvanger) ? Iets van 250 euro? I rest my case.

dinsdag 30 mei 2006 @ 23:27:05 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_38393451
ik betaal dus alleen maar die 2,16 dan van mn analoge kabel kan ik niet af
pi_38397533
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:27 schreef Fliepke het volgende:
ik betaal dus alleen maar die 2,16 dan van mn analoge kabel kan ik niet af
Maar je betaald wel die analoge kabel, anders is er geen digitale tv ontvangst mogelijk, gezien dat signaal over dezelfde kabel gaat. Kortom: 17,99
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:01:35 #12
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_38400344
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 03:02 schreef SpiceP het volgende:

[..]

Maar je betaald wel die analoge kabel, anders is er geen digitale tv ontvangst mogelijk, gezien dat signaal over dezelfde kabel gaat. Kortom: 17,99
Die zit in mn huur en daar kan ik niet eens vanaf
pi_38423513
Zelfde verhaal als Dr. Dagla dus Nouja, in dat geval heb ik niets gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')