Ach, praktijk wijst bijna dagelijks uit dat je beter zelf het oversteek moment kan kiezen dan wachtne op groenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:37 schreef Jordy-B het volgende:
¤25, dacht ik... maar dat kan inmiddels wel hoger zijn (mag ook wel hoger zijn)...
Nieuwe tarieven voor 2006?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:38 schreef kokos het volgende:
Op dat gele briefje wat ik mee kreeg stond ¤50,- dat kan volgens mij niet kloppen?
wie fietste er door rood, diezelfde arme havo scholier, oorzaak en gevolg heet datquote:Op maandag 23 januari 2006 17:41 schreef kokos het volgende:
Wtf, 50 euro.
Nee daar helpen ze me mee als arme havo scholier.
hij die zonder zonden is, werpe de eerste steenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
wie fietste er door rood, diezelfde arme havo scholier, oorzaak en gevolg heet dat![]()
's nachts heeft een rood stoplicht dezelfde betekenisquote:Op maandag 23 januari 2006 17:43 schreef kokos het volgende:
Ja, ook nog op vrijdagnacht om vier uur als er niemand op straat is en ik zowat bevroren snel naar huis wou.
Lees dan meteen de opmerking erbij, geldt alleen voor plaatsen met een APV.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:42 schreef kokos het volgende:
Waat er bestaat een boete voor je fiets niet opslot zetten
Ja, zeg om 3 uur 's nachts stoppen en weer opgang komen met min 2.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
wie fietste er door rood, diezelfde arme havo scholier, oorzaak en gevolg heet dat![]()
dan zal die steen niet van mij afkomenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:44 schreef Baleog het volgende:
[..]
hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen![]()
ja ja, het is watquote:Op maandag 23 januari 2006 17:44 schreef kokos het volgende:
[..]
Ja, zeg om 3 uur 's nachts stoppen en weer opgang komen met min 2.
Zonder te kijken? Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:44 schreef Youssef het volgende:
[..]
Lees dan meteen de opmerking erbij, geldt alleen voor plaatsen met een APV.
Dat je de volgende keer meteen voor pampus gereden mag worden als je weer eens door rood knalt zonder te kijken. Mag je die 50 euro meteen houden.
Als je had gekeken dan had je wel opgemerkt dat er iemand anders in de buurt was.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:45 schreef kokos het volgende:
Zonder te kijken? Waar baseer je dat op?
je hebt in ieder geval niet in je portomenee gekeken voordat je door het rooie licht crosstequote:Op maandag 23 januari 2006 17:45 schreef kokos het volgende:
[..]
Zonder te kijken? Waar baseer je dat op?
Dan ben je dus sowieso dom, als je door rood rijdt zorg er dan tenminste voor dat niemand het ziet. Maargoed, neemt niet weg dat je 90% van de stoplichen waarschijnlijk ook door rood knalt dus kom niet aan met je 4 uur 's nachts huillie gezeik.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:46 schreef kokos het volgende:
Ja op afstand achter me. Maar jij zal wel gelijk hebben toch?
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dan ben je dus sowieso dom, als je door rood rijdt zorg er dan tenminste voor dat niemand het ziet. Maargoed, neemt niet weg dat je 90% van de stoplichen waarschijnlijk ook door rood knalt dus kom niet aan met je 4 uur 's nachts huillie gezeik.
Als fietsers niet zo pleurisirritant en gevaarlijk waren geweest had jij die boete ook vast niet gekregen.
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
je hebt in ieder geval niet in je portomenee gekeken voordat je door het rooie licht crosste![]()
Nu moest je ook stoppen voor oom agent en weer op gang komen met min 2...quote:Op maandag 23 januari 2006 17:44 schreef kokos het volgende:
Ja, zeg om 3 uur 's nachts stoppen en weer opgang komen met min 2.
Ik rij 's ochtends altijd door rood, er is toch geen hond op de weg.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:56 schreef DennisMoore het volgende:
Wie rijdt er midden in de nacht nou niét door rood, als van beide kanten geen verkeer nadert?
Geef je verstand de voorrang, heet dat.
En agenten die daar een prent voor uitschrijven, moeten ze keihard de laan uittrappen, ontslaan!
Met zulke boetes help je de burger nl. niet, maar vernuek je juist het vertrouwen en het respect van de burger in de overheid.
Daar hebben ze hele simpele oplossingen voor.......quote:Op maandag 23 januari 2006 18:59 schreef DennisMoore het volgende:
Ik zou overigens een officiële klacht indienen tegen zo'n hersenloze 'wetsdienaar'.
Om 'm te sarren, en papierwerk te bezorgen.
Ja, hoelang ik daar wel niet voor moet werken met dat minimumjeugdloonquote:Op maandag 23 januari 2006 18:56 schreef DennisMoore het volgende:
Wie rijdt er midden in de nacht nou niét door rood, als van beide kanten geen verkeer nadert?
Geef je verstand de voorrang, heet dat.
En agenten die daar een prent voor uitschrijven, moeten ze keihard de laan uittrappen, ontslaan!
Met zulke boetes help je de burger nl. niet, maar vernuek je juist het vertrouwen en het respect van de burger in de overheid.
zorg dan voor iets andersquote:Op maandag 23 januari 2006 19:42 schreef kokos het volgende:
[..]
Ja, hoelang ik daar wel niet voor moet werken met dat minimumjeugdloon
50 euo is het met de auto door rood licht rijden.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:39 schreef Youssef het volgende:
50 euro
Goed werk
[..]
Nieuwe tarieven voor 2006?![]()
Lees ff het topic door of klik op de links, met de auto betaal je 130 euro huppelkutjequote:Op maandag 23 januari 2006 21:16 schreef -beyond- het volgende:
50 euo is het met de auto door rood licht rijden.
Met de fiets is het 25 euro volgens mij.
Die zijn niet zo rijk (althans gaan ze vanuit)
Misschien heeft het ermee te maken dat door rood rijden op de fiets vooral voor jezelf gevaarlijk is, terwijl door rood rijden met de auto vooral voor anderen gevaarlijk is.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:16 schreef -beyond- het volgende:
Die zijn niet zo rijk (althans gaan ze vanuit)
Dat was voor oranje zei je. Oranje is niet rood.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:21 schreef marleenhoofd- het volgende:
ik betaalde toch echt 25
het was oranje, politie vond rood, ik kreeg een boete voor roodquote:Op maandag 23 januari 2006 21:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was voor oranje zei je. Oranje is niet rood.
klacht ingediend?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:39 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
het was oranje, politie vond rood, ik kreeg een boete voor rood
Hier dan suflul:quote:Op maandag 23 januari 2006 21:18 schreef Youssef het volgende:
[..]
Lees ff het topic door of klik op de links, met de auto betaal je 130 euro huppelkutje
Dank uquote:bron: http://www.infopolitie.nl/verkeer/diverse/boetebedragen.php#1
Met ingang van 1 januari 2004 zijn de boetebedragen verhoogd. Dit zijn enige van de aangepaste bedragen. Deze bedragen gelden tot 01-01-2006[/i]
Niet stoppen voor rood licht
* Bestuurders van motorvoertuigen. ¤ 95,-
* Bromfietsers, snorfietsers en bestuurders van invalidenvoertuigen met motor. ¤ 40,-
* Fietsers en bestuurders van invalidenvoertuigen zonder motor. ¤ 25,-
* Voetgangers ¤ 20,-
Deze bedragen gelden tot 01-01-2006, huppelkutje.quote:
De boete voor het niet op slot zetten van je fiets is inbeslagname van het betreffende rijwiel. Let hierbij op dat de inbeslagname van het rijwiel kan gebeuren door een burger. De inbeslagname is danwel niet gerechtigd, en de politie dient hiervan op de hoogte worden gesteld. Echter, omdat de boete op het niet op slot zetten van de fiets inbeslagname is, beschouwd de politie daarmee de zaak als afgedaan.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:42 schreef kokos het volgende:
Waat er bestaat een boete voor je fiets niet opslot zetten
En die agent welquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:10 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
nee, ik kan dat toch niet bewijzen
Goed opgelet!quote:Op maandag 23 januari 2006 23:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Deze bedragen gelden tot 01-01-2006, huppelkutje.
quote:Bron: Politie Vraagbaak
Het basistarief van een boete voor het rijden door
ROOD verkeerslicht:
Auto's/motoren: ¤ 130,-
Bromfietsen: ¤ 90,-
Fietsen: ¤ 50,-
LET OP:
Het betreft hier een basistarief.
Als er door de overtreding hinder/gevaar voor het overige verkeer ontstaat, kan de boete worden verhoogd.
Datum ter publicatie
5 januari 2006
Kloptquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:32 schreef SilentChaos het volgende:
En die agent welOk hij is ambtenaar dus hij krijgt gelijk met de "ja-nee" serenade
![]()
Ik was vorig jaar 22.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:16 schreef LKEN het volgende:
En het is toch ook zo dat als je jonger dan 16 bent 50% korting() krijgt?
Je had ook gewoon even verder kunnen lezen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:54 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb vorig jaar daar 25 euro voor moeten neertellen. 50?![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je had ook gewoon even verder kunnen lezen.
Dat vroegen ze mij ookquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:06 schreef snoopy het volgende:
[..]
Klopt![]()
Ik heb een paar jaar geleden een bekeuring van 26 euro gekregen omdat ik door rood zou zijn gefietst. Nu weet ik gewoon 100% zeker dat ik door groen ging. Ze hielden gewoon bijna iedereen aan. Op de hoek gaf er een signalementen door en 30 meter verder werd je dan aangehouden.
de signalementen gingen ongeveer zo: vrouw met licht shirt en donkere broek. En op dit drukke kruispunt was dat wel erg vaag. Ik kon hoog en laag springen maar die boete kreeg ik. En ze vertelden mij idd dat ik een getuige zou moeten hebben. Nou, vind die nog maar eens 10 minuten nadat je bent aangehouden voor iets dat je niet gedaan hebt![]()
Vroeg die muts me ook nog, voor een of andere enquete, waarom ik door rood was gefietst!
Ik heb heb haar toegeschreeuwd: DAT IK NIET DOOR ROOD WAS GEFIETST!
En ben toen weggereden.
Maar affijn toen was het dus nog iets van 26 euro...
Grappig opmerkingen van jequote:Op woensdag 25 januari 2006 16:46 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Dat vroegen ze mij ookIk was dan wel echt door rood gefietst, maar dan vragen ze nog: waarom deed je dat?
ik zeg: omdat ik naar de overkant wou...
Hij: waarom wacht je dan niet?
ik: er kwam niemand aan
hij: je keek inderdaad wel goed uit zag ik
ik: niet goed genoeg, anders had ik jullie wel gezien!
hij boos, collega (jongere gozer) lachen en die jonge gast zegt: ja maar we wilden alleen zeggen dat het ons opviel dat je goed uitkeek....
ik: krijg ik nou korting?
jonge gast weer lachen, oude gast nog meer saggo....
maar ja, ik was toen 23 euro kwijt, ze hebben die prijzen dus flink omhoog gegooid!
Ja die jonge agent vond't allemaal heel erg leukquote:Op woensdag 25 januari 2006 19:38 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Grappig opmerkingen van je![]()
Ik zou dan ook lachen
En die andere helft zo de zak van die agent inquote:Op woensdag 25 januari 2006 19:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja die ouwe zijn van de ouwe kern he.
Die gooien je het liefst nog in de cel
Maar de nieuwe generatie ziet meer door de vingers en geeft ook korting !
Ze hebben een keer mijn broertje gematst toen hij zonder helm achterop zat. ( hoefde maar de helft te betalen )
Ja hallo, ben geen rand debiel. Ik kijk wel voordat ik door rood ga.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:52 schreef demonsdance het volgende:
Ik vind 50 Euro boete wel erg veel, maar als je ziet wat je daar mee besparen kan, namelijk je leven?, dan vind ik het nog best meevallen.
Het komt nogal erg vaak voor dat het licht op rood staat en dat er geen automobilisten van de andere kant komen, en ja, als je dan toevallig haast hebt om ergens te komen, dan wil het nog wel eens voorkomen dat je de straat oversteekt, regelrecht door het rooie licht, en dan kom je er nog goed vanaf zou je zeggen, maar maak die fout toevallig eens op een drukke doordeweekse dag tijdens het spitsuur of zo, dan kan het je overkomen dat je door een auto wordt geschept, en bevondien riskeer je dan ook nog eens de levens van andere weggebruikers, dat wil je toch niet op je geweten hebben?
En ik begrijp best dat als je een boete thuisgestuurd krijgt en je weinig in te komen hebt dat dat een strop voor je is, maar wees dan in het vervolg iets voorzichtiger![]()
Toevallig kwam ik van mijn werk af waar ze een kopie van mijn ID moesten hebben, normaal heb ik die nooit bij me. Gelukquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:58 schreef slakkie het volgende:
Wat een belachelijk hoge boete eigenlijk voor zulke kleine verkeersovertredingen.
Maar goed, gelukkig kijk ik heeeel goed uit voordat ik door rood rij. Ik wil niet dubbel de lul zijn.
Speaking of which, ik neem aan dat je je ID bij je had?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |