Ben op Kreta en op Mallorca op vakantie geweest. Maar om nu te zeggen dat Kreta duurder is... Nee, je moet gewoon genoeg geld mee nemen en het zelf gezellig maken.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:17 schreef Veilside_red het volgende:
Ik wil van de zomer ook naar kreta en de bedoeling is om met 8 tot 10 personen te gaan. Is kreta nu echt zoveel duurder als spanje? En weet iemand nog een goed all in hotel voor een leuke prijs die niet te ver van alles af is? We konden wel een paar mooie all ins vinden maar die lagen 1,5 km buiten het centrum. En zijn baco's en andere mixen gratis in een all in hotel dan? Alvast bedankt voor alle info!!!
Ik ben ook all in geweest ( hotel arminda) lag ook stukje buiten het centrum...probleem met all in hotels is dat je alleen fris bier en wijn gratis hebt voor sterker moet je betalen. Wel chill is 3keer per dag onbeperkt buffet....vaak zijn het bijna alleen gezinnen die er zitten.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:17 schreef Veilside_red het volgende:
Ik wil van de zomer ook naar kreta en de bedoeling is om met 8 tot 10 personen te gaan. Is kreta nu echt zoveel duurder als spanje? En weet iemand nog een goed all in hotel voor een leuke prijs die niet te ver van alles af is? We konden wel een paar mooie all ins vinden maar die lagen 1,5 km buiten het centrum. En zijn baco's en andere mixen gratis in een all in hotel dan? Alvast bedankt voor alle info!!!
sorry maar wat is er MOOI aan starbeach je bedoelt hiermee denk ik de meisjesquote:Op maandag 23 januari 2006 16:04 schreef daaaaan het volgende:
Alsof veel FOK-ers daar heengaan
Die zitten of achter hun PC de hele zomer, of ze gaan naar Oostenrijk of zo'n ander saai land.
Maar goed : ik ben er vorig jaar geweest en Starbeach : daar moet je echt 1 keer in je leven geweest zijn! Wow wat mooi!En het stappen is echt super.
Ik ga nu eerst een aantal maanden naar Bonaire, en als ik bij m'n terugkomst nog behoefte heb om nog weg te gaan, wordt dat een last-minute Turkije of Chersonissos!
Kreta 2005 is er ja.. 2006 niet!?!?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:22 schreef paultjuhhh het volgende:
is al een topic over TS
Een hard rock cafequote:Op donderdag 26 januari 2006 14:53 schreef nationx het volgende:
Starbeach is heel leuk brengen je cocktails veel muziek! Je moet er wel van houden maar er hangt een hele leuke sfeer. Toen ik er was was er ook een schuimparty heel erg leuk! Je hebt er ook een hard rock cafe speelt best vaak een bandje was ook heel leuk! Wij hadden een leuke vakantie gehad op kreta!![]()
same here dusquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:09 schreef wlsandman het volgende:
* meldt![]()
15 dagen, 4 personen, App. Ida Village, 12 juli vertrekken![]()
Ik heb er echt zin in, vorig jaar rimini, dat was zeer goed bevallen dus kijken hoe we kreta onveilig kunnen maken![]()
![]()
nadeel ida village vond ik wel de afstand tot centrumquote:Op zondag 5 februari 2006 18:30 schreef keijz het volgende:
[..]
same here dus
we willen daar ook nog gaan duiken.. weet iemand of dat een beetje te doen is qua prijs?
hoe lang lopen dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 22:38 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
nadeel ida village vond ik wel de afstand tot centrum
dat weten we idd, maar iig wel dicht bij star beachquote:Op zondag 5 februari 2006 22:38 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
nadeel ida village vond ik wel de afstand tot centrum
Nah ik zie het wel.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:47 schreef The_Yellowman het volgende:
Porto Village
Ligging
Het centrum van Chersonissos ligt op ongeveer 600 meter vanaf Porto Village en het strand is op circa 800 meter afstand (beide deels via een hellende weg). De bus stopt op 300 meter van het complex.
Star beach:
Ligging
Direct aan het Star Beach zandstrand en naast het Star Beach Aquapark. Het uitgaanscentrum van Chersonissos is op ongeveer 1500 meter afstand. Het begin van het centrum is echter al op circa 500 meter. De bushalte is op ongeveer 50 meter van het complex.
zegt niet veel natuurlijk...
max. 2.1 kmben er ook wel benieuwd naar eigenlijk...
ik las iets van 1.2 km ergenst gloof ik, maar weet ik niet zeker...
Nou ik denk niet dat die kloof in een cirkel loopt ofzo. Je zal wel gewoon terug moeten lopen denk ikquote:Op zondag 26 februari 2006 15:20 schreef loesjegirl het volgende:
Hallo mensen!
Iemand bekend met de Samaria-kloof?
Wij zitten in het Star beach hotel en vragen ons af of je er makkelijk naar toe kunt rijden (wij huren een auto) en dan zonder begelijding en/of gids daar kan lopen? Hoe lang loop je er ongeveer over?
En als je aan het eind bent, sta je dan weer op het beginpunt of moet je dan een taxi nemen om weer terug te komen bij de plaats waar je je auto neer hebt gezet?
De kloof loopt van de hoogvlakte van Omalos (op ongeveer 1100 meter hoogte) naar het plaatsje Agia Roumeli aan de zuidkust van Kreta. Probleem aan het eindpunt: er zijn geen wegen en dus ook geen taxis. Je zou terug omhoog kunnen lopen, maar de kloof heeft een lengte van 18 kilometer. Niet echt aan te raden dus.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:20 schreef loesjegirl het volgende:
Hallo mensen!
Wij zitten in het Star beach hotel en vragen ons af of je er makkelijk naar toe kunt rijden (wij huren een auto) en dan zonder begelijding en/of gids daar kan lopen? Hoe lang loop je er ongeveer over?
En als je aan het eind bent, sta je dan weer op het beginpunt of moet je dan een taxi nemen om weer terug te komen bij de plaats waar je je auto neer hebt gezet?
Dat hotel ga ik ook heen van de zomerquote:Op maandag 27 februari 2006 18:42 schreef willyp het volgende:
Ben dit jaar samen met mijn vriendin naar Chersonisos geweest in het hotel Eri.
Voor ons beiden was het nieuw (het land maar ook samen reizen) en het beviel ons helemaal!! Zeker het hotel Eri is een aanrader (als je een beetje van all-in houdt).
Stel je gaat naar een restaurand, dan kies je al veelal voor iets bekends of je kiest gewoon iets om te proberen en mocht je het dan niet lekker vinden eet je het meestal toch op omdat het redelijk duur is in die landen.
Met all-in kun je gewoon lekker kleine stukjes proberen van alles en "echt" de griekse specialiteiten leren kennen met wat je wel en niet lekker vin.
Voordeel van all-in in dit hotel is dat je een open buffet hebt (goed warm en veeel diverse soorten!). In de ochtend / middag /avond is er telkens weer nieuwe dingen om te eten in open buffet vorm. Ook staat er altijd (gratis) ijs overal ter beschikking met diverse sapjes automaten... (heeel lekker)
Voor de rest is Chersonisos leuk om uit te gaan, shoppen of gewoon scootertje pakken en de bergen ingaan... je zult versteld staan van al het moois wat je daar ziet! Let wel op bij kopen van artikelen, ze verstaan bijna allemaal nederlands of zijn zelf nederlands van komaf. Dus let opje taalgebruik (afdingen etc)
Relax, wij gaan ook naar ida villagequote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:56 schreef Frozen het volgende:
Ik ben er vorig jaar september geweest en heb een toptijd gehad!
Wij zaten in Ida village 3, wat zeer mooi gelegen is tegenover Star Beach. ( berg op )
Op zo'n 10 minuten lopen is het centrum van Chersonissos.
Qua eten gingen we elke avond verder de berg op: daar heb je 3 dorpen op een rij waar je voor weinig geld superlekker kan eten, plus een mooi uitzicht over de hele kustlijn. Het is er ietsjes minder toeristisch dan aan zee.
Voor diegenen die nog gaan: veel plezier![]()
Vanaf ida village 3 is het zo'n 10 minuten naar het eerste dorp. Het tweede dorp is tegen het eerste dorp aangebouwd, dus daar loop je zo in. ( dorpjes zijn erg klein, smalle straatjes )quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:52 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Relax, wij gaan ook naar ida village![]()
Maar hoe lang is dat lopen naar 1 van die drie dorpen?
Plan de dag erna geen andere actieve excursie, maar een dagje strond ofzo.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:20 schreef loesjegirl het volgende:
Hallo mensen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |