Klinkt alsof Milan Stam dusdanig respecteert en blij is dat hij zo lang een grote en belangrijke steunpilaar van het team was, dat ze hem een afbouwende stap in zijn carriere gunnenquote:Op maandag 23 januari 2006 15:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Eind oktober 2005 werd op Football Italia (Channel4.com) gemeld dat Jaap Stam bij AC Milan wilde vertrekken, om in NL meer tijd door te kunnen doorbrengen met zijn gezin. AC meldde toen dat het zou meewerken, ondanks een doorlopend contract: "Als Stam wil terugkeren naar Nederland, dan zullen wij hem helpen. Milan is niet een club die iemand in de weg wil staan, maar Stam verlaat ons niet voor juni. Hij heeft het goed naar zijn zin in Italië en is nog voor twee jaar aan de club verbonden. Maar Jaap wilt terug naar Nederland om meer tijd over te houden voor zijn familie."
Van Persie was uiteraard slechts een voorbeeld. Zaïri zou wel een versterking zijn voor Ajax, hij is voor 6 maanden naar Ittihad Saoudie-Arabië, hij is dus wel haalbaar voor volgende seizoen. En wat betreft de slechte mentaliteit van Anouar Diba, dat valt te verwaarlozen, de media is er gauw bij met hun mening over Marokkaanse voetballers. Boukhari heeft een top-mentaliteit, wat heeft dat ons opgeleverd behalve de Johan Cruijff-schaal?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Julian Jenner is haalbaar en wellicht al in onderhandeling met Ajax, Anouar Diba heeft een slechte mentaliteit en is geen versterking voor Ajax en Jaouad Zaïri, Robin van Persie en Sergio Conceiçao willen hogstwaarschijnlijk niet eens naar Ajax.
Maar hij is wel erg traag. Jongens als Jenner en Diba zullen het erg makkelijk hebben tegen deze "opa".quote:Op maandag 23 januari 2006 16:04 schreef BoNi het volgende:
Ik hoop ook dat ze Juanfran vastleggen.
Tijdens zijn eerste wedstrijden was hij wat onhandig bezig, maar inmiddels heeft hij zeker laten zien een toegevoegde waarde voor dit Ajax te zijn.
Hij kan zowel 'voetballend' verdedigen als eens op een 'nette' manier aan de handrem trekken.
(voor het gemak vergeet ik maar even zijn incidentje bij Jong Ajax)
Jan van Halst was ook niet technisch, maar wel erg belangrijk!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:11 schreef El_Bassie het volgende:
Juanfran is helemaal niet supertraag. Wat een onzin. Verder zou ik Majstorovic graag bij Ajax zien, Majstorovic is een geboren leider, zelfs als hij het niet is, dan straalt hij het in ieder geval uit. Bovendien kopsterk, zeer sterk in de duels en meedogenloos. Een welkome aanvulling dus op de meisjes die we nu hebben.
Ga es weg!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar hij is wel erg traag. Jongens als Jenner en Diba zullen het erg makkelijk hebben tegen deze "opa".²
Zeg ik dat ik op Mathijsen reken? Nee.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:18 schreef Erwtensoep het volgende:
Op Mathijsen zou ik niet rekenen. Of Scheringa moet binnenkort doodvallen...
Lekker inhoudelijk zijn we weer. Ik heb gisteren een beetje gelet op Juanfran, hij komt echt op mij over als een houthakker zonder techniek en snelheid, misschien is hij snel in de loopacties, maar qua handelingssnelheid is het echt 3 keer niks, met alle respect voor de inmiddels bijna bejaarde Juanfran. Ik weet zeker dat Jenner hem zo voorbij loopt, ook Cristiano Ronaldo zou een goede avond hebben met zo'n tegenstander, ik snap dat Ajax op zoek is naar ervaring, maar haal dan de juiste spelers, kunnen ze Bergkamp niet eens polsen wellicht?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:12 schreef Roycoooooo het volgende:
Dude, donder jij eens op met je Jenner/diba![]()
Jij bent wél inhoudelijk, maar op basis van een IQ van 70 of minder. Dus of dat veel bijdraagt aan een discussie, vraag ik mij af. Julian Jenner en Anouar Diba zijn geweldig en in jouw ogen een aanwinst voor Ajax, maar wat wil je nu? Dat wij dit met je eens worden? Daarbij is Juanfran voor Ajax op dit moment belangrijk en kan ook de komende twee, drie jaar belangrijk voor Ajax zijn. Het feit dat je Dennis Bergkamp in verband brengt met Ajax, zegt genoeg over jouw voetbalkennis. Ik respecteer iedereen, ook jou, als Ajacied én FOK!-user. Maar wanneer jij geen nuttigere bijdragen gaat leveren dan dat je nu doet, mag je van mij wegblijven. Maar dat is mijn persoonlijke mening, weet niet hoe de rest erover denkt.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk zijn we weer. Ik heb gisteren een beetje gelet op Juanfran, hij komt echt op mij over als een houthakker zonder techniek en snelheid, misschien is hij snel in de loopacties, maar qua handelingssnelheid is het echt 3 keer niks, met alle respect voor de inmiddels bijna bejaarde Juanfran. Ik weet zeker dat Jenner hem zo voorbij loopt, ook Cristiano Ronaldo zou een goede avond hebben met zo'n tegenstander, ik snap dat Ajax op zoek is naar ervaring, maar haal dan de juiste spelers, kunnen ze Bergkamp niet eens polsen wellicht?²
Goh, ik wist niet dat als je 29 bent je tegenwoordig blijkbaar al bijna bejaard bent.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:
, met alle respect voor de inmiddels bijna bejaarde Juanfran.
Kun je nagaan wat jij bent. Op sterven na dood!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Goh, ik wist niet dat als je 29 bent je tegenwoordig blijkbaar al bijna bejaard bent.
Goede zaak dat Vermeer aan het herstellen is.quote:'Als je dit hebt meegemaakt, weet je wat je mist als voetballer'
Amsterdam, 23 januari 2006
Zijn laatste wedstrijd? Kenneth Vermeer moet lang denken om het juiste antwoord te achterhalen. De keeper liep drie maanden terug een beschadiging op aan de buitenmeniscus van zijn rechterknie. Maandagochtend maakte de doelman een langverwachte rentree op het trainingsveld. Nu is het een kwestie van heel blijven en zo snel mogelijk wedstrijdfit worden. ,,Want ik verlang echt naar mijn wedstrijdjes'', stelt Vermeer onomwonden na de keeperstraining van Fred Grim.
De glimlach op het gezicht van Vermeer spreekt boekdelen. Hier staat een gelukkige keeper. Blij dat het ergste achter de rug is en dat de keeperhandschoenen weer kunnen worden gebruikt. ,,Voor deze blessure was ik hooguit enkele dagen uitgeschakeld. Nooit langer. Eigenlijk was ik nooit geblesseerd'', legt Vermeer uit, ,,Dan is het wennen als je opeens maanden achtereen moet revalideren. Pas als je dit hebt meegemaakt, weet je wat je mist als voetballer.''
’s Ochtends aankomen in een leeg krachthonk en ’s middags vermoeid thuiskomen na een lange dag werken aan zijn herstel. Het is hem slecht bevallen. De 20-jarige Amsterdammer wil zich als keeper manifesteren, zijn kunsten laten zien. Vanaf het WK tot 20 jaar tijdens de zomermaanden werd een fraaie reeks wedstrijden bij elkaar gekeept. In het Gatorade Cupduel tussen Jong Ajax en Cambuur Leeuwarden ging het mis. De eerste prognose luidde een relatief lichte knieblessure. De keeper moest vooral zijn rust pakken en trainingen verplicht overslaan. Vermeer: ,,Kort daarop ging het tijdens een training toch helemaal mis. Ik voelde direct dat het toen helemaal fout zat.''
De keeper, die kort voor de blessure zijn contract nog verlengde tot 1 juli 2008, werd geopereerd. Zijn eerste, voorzichtige schreden in het kracht- en revalidatiehonk op de Toekomst zal de sluitpost uit de eigen jeugdopleiding niet snel meer vergeten. Vermeer moest wennen aan de eenzaamheid. Vooral ‘de groep’ werd node gemist.
De keeper leefde nooit eerder zo nadrukkelijk van dag tot dag. Met fysiotherapeut Pim van Dord als meer dan welkome steun en toeverlaat. ,,Je verlangt in zo’n fase steeds meer naar het veld. Helemaal als je je ploeggenoten van Jong Ajax aan het werk ziet. Uiteindelijk durf je zelfs weer te denken aan wedstrijden. Ook omdat je vanzelf weer, langzaam, naar de groep toe groeit. Nu is het echt heerlijk om weer terug te zijn.''
En opnieuw toont de keeper zijn gulste lach.
De belofte kreeg dit seizoen - zijn debuutjaar in de A-selectie - het rugnummer 30 toebedeeld. Met de bliksemtransfer van Bogdan Lobont naar Fiorentina afgelopen week en het nakende afscheid (na dit seizoen) van Hans Vonk, lijkt Vermeer spectaculair te kunnen stijgen in de hiërarchie van de selectie. Vermeer toont zich behoedzaam, maar is nooit te beroerd om zijn ambities uit te spreken. ,,Het ziet er inderdaad goed uit, al kan Ajax natuurlijk altijd besluiten om een nieuwe keeper aan te trekken. Natuurlijk hoop ik zeker de tweede keeper van Ajax te worden. Ik heb er in elk geval alle vertrouwen in dat mij dat gaat lukken.''
Nou nou. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar je hoeft me ook niet te beledigen hoor. Dat doe ik toch ook niet?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jij bent wél inhoudelijk, maar op basis van een IQ van 70 of minder.
Dit ben ik niet met je eens. Ik vind hem voetbaltechnisch gezien absoluut geen toegevoegde waarde voor Ajax.quote:Daarbij is Juanfran voor Ajax op dit moment belangrijk en kan ook de komende twee, drie jaar belangrijk voor Ajax zijn.
Ik weet dat Bergkamp zelf besloten heeft om zijn carriere af te sluiten bij Arsenal, maar het kan toch geen kwaad als er een delegatie van Ajax afreist naar Londen om hem eens te spreken en hem misschien op andere gedachten te brengen?quote:Het feit dat je Dennis Bergkamp in verband brengt met Ajax, zegt genoeg over jouw voetbalkennis.
Nou, dan mag jij ons nu even gaan vertellen wat voor elftal we met jou idiote ideeën moeten neerzetten, kopieer je het naar voetbalzone en doet alsof je daar de bom bent.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk zijn we weer. Ik heb gisteren een beetje gelet op Juanfran, hij komt echt op mij over als een houthakker zonder techniek en snelheid, misschien is hij snel in de loopacties, maar qua handelingssnelheid is het echt 3 keer niks, met alle respect voor de inmiddels bijna bejaarde Juanfran. Ik weet zeker dat Jenner hem zo voorbij loopt, ook Cristiano Ronaldo zou een goede avond hebben met zo'n tegenstander, ik snap dat Ajax op zoek is naar ervaring, maar haal dan de juiste spelers, kunnen ze Bergkamp niet eens polsen wellicht?²
Haal als keeper Boy Waterman terug, vind ik een betere keeper dan de huidige van Ajax. In de voorhoede kunnen ze Diba en Zaïri posteren. Sneijer achter de spitsen. Die zweedse verdediger van Fc Twente als boom van een kerel achterin. Tevens moeten ze hun stinkende best doen om Davids terug te halen om te kunnen fungeren als de Cocu van Ajax zeg maar.Dan ben je m.i. al heel ver.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef Messenga het volgende:
[..]
Nou, dan mag jij ons nu even gaan vertellen wat voor elftal we met jou idiote ideeën moeten neerzetten, kopieer je het naar voetbalzone en doet alsof je daar de bom bent.
Juist.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef M0NTANA het volgende:
we missen juist enkele keiharde verdedigers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |