ja. koop een staalborstelboor. zet die op je boormachine en schuur het roest weg. was hem af met warm water en olie hem in met een doek. zet hem lang in een voorverwarmde oven van 200 graden. afentoe het vet uit de pan halen met keukendoek.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:15 schreef THEFXR het volgende:
ik ga hier zweepslagen krijgen,maar mijn braadpan is verroest, is er nog een methode om hem op orde te krijgen?
de bodem is gedeeltelijk verroest en hij kostte 40 euro bij de v&d.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:24 schreef Fixers het volgende:
Hoe verroest is verroest en wat voor braadpan is het?
oke, dank je voor je bijdragequote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. koop een staalborstelboor. zet die op je boormachine en schuur het roest weg. was hem af met warm water en olie hem in met een doek. zet hem lang in een voorverwarmde oven van 200 graden. afentoe het vet uit de pan halen met keukendoek.
hier staat ook het een en ander.quote:
oke, maar dat de pan verroest is, ligt niet aan het merk hoor, ben er gewoon onvoorzichtig mee geweest, vandaar die zweepslagen ,weet je.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:49 schreef bakkiepleur het volgende:
TIP: Als je tijd hebt ga eens naar Designer Outlet Roermond.. daar is de outlet shop van Le Creuset.
Binnen- en buitenzijde geėmailleerd , de binnenzijde wil je niet geėmailleerd hebben.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:39 schreef Steven184 het volgende:
Ook hier aan het kijken voor een braadpan. Iemand ervaring met de Relance Deluxe?
Waarom, omdat Piet dat zegt? Niets mis met een geėmailleerde binnenkant.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Binnen- en buitenzijde geėmailleerd , de binnenzijde wil je niet geėmailleerd hebben.
Persoonlijk hoe ik ook meer van gietijzer, tenminste nooit gezeur met wat ik wel een niet mag gebruiken. Daarbij hebben ze allemaal inmiddels een perfecte anti-aanbak.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:44 schreef zoalshetis het volgende:
het grote nadeel is dat je in emaille niet mag krassen/snijden. in gietijzer maakt dat niets uit
Mwoch, snijden op gietijzer is toch al funest voor je messen. Opscheppen met een metalen lepel maakt ook niets uit op emaille, zolang je niet met de punten van een vleesvork op je pan in gaat hakken is er niets aan de hand. Een patina, die vormt op gewoon emaille ook wel.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:44 schreef zoalshetis het volgende:
het grote nadeel is dat je in emaille niet mag krassen/snijden. in gietijzer maakt dat niets uit
ik heb een heerlijke kleine koekenpan van gietijzer met emaille. voor stoven/sudderen/gehaktsauzen en braden gebruik ik mijn grote gietijzeren lodgepan.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mwoch, snijden op gietijzer is toch al funest voor je messen. Opscheppen met een metalen lepel maakt ook niets uit op emaille, zolang je niet met de punten van een vleesvork op je pan in gaat hakken is er niets aan de hand. Een patina, die vormt op gewoon emaille ook wel.
Én kind, intussen. Scherp geheugen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:39 schreef TheFrankey het volgende:
is TS nou ooit nog met die thaise getrouwd? Met die bruidschat.... hoe zat het ook weer
belangrijker... hoe zit het met de bruidsschat?quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:03 schreef mgerben het volgende:
[..]
Én kind, intussen. Scherp geheugen.
Veel te veel off-topic.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
belangrijker... hoe zit het met de bruidsschat?
quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:10 schreef mgerben het volgende:
[..]
Veel te veel off-topic.
Het is hier geen slow-chat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |