quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 02:15 schreef P-Style het volgende:Alex4allofyou, ik wil je geen ongelijk geven. Ik wil wel zeggen dat je hier weer je persoonlijke mening verkondigt (waar opzich niks mis mee is). Want er zijn nog genoég mensen voor wie de continue verbetering van graphics nog héél lang door mag gaan. Die verzadiging is er nog làng niet. Anders zouden bedrijven als Nvidia en ATI het nu heel moeilijk hebben.
![]()
Ook in de filmwereld is die verzadiging er nog niet trouwens.
Jij bent tevreden, prima. Maar tevredenheid over graphics is iets heel persoonlijks. Dat alles steeds groter mooier en beter moet, dat is de menselijke aard.
Je moet een beetje uitkijken met het verkondigen van je mening en doen alsof het een feit is.
![]()
Is al de zoveelste keer dat je mij hierop wijst, maar als je gewoon kijkt naar de post zie je een onderstreept zinsgedeelte staan 'wat mij betreft'. Dus ik snap niet dat je dan het nodig acht mij hierop te wijzen.
Sterker nog, 95% van wat er in een thread staat is een mening, moet dat dan elke keer erbij gezet worden? Waar staat jouw verwijzing die duidelijk maakt dat dit jouw mening betreft? Wat is er fout aan mijn opmerking dat er heel veel mensen zijn die graphics niet het allerbelangrijkste vinden mits acceptabel? Wou je beweren dat dat niet zo is? Be my guest en verduidelijk het met argumenten zoals ik deed (en geef duidelijk aan dat het jouw mening betreft). Damn, is laatste keer dat ik inga op dat verwijt.
Door te stellen dat bedrijven als Nvidia en ATI bestaan die grafische kaarten verkopen onderbouw je jouw stelling dat die verzadiging er niet is.
Maar dat is helemaal niet wat ik stel, ik zeg niet dat er geen markt voor is, ik stel alleen dat er heel veel mensen zijn die het grafische aspect helemaal niet zo aandachtig meebeschouwen in hun koopgedrag als voorheen.
Als ik zeg dat er een verzadiging aan de hand is
in vergelijk met de filmindustrie dan bedoel ik dus dat de CGI (graphics) een steeds minder belang hebben in het kijk- of koopgedrag. Dat wil dus niet betekenen dat er geen films gekeken/gemaakt worden die hier wel op leunen (biggest blockbuster in 2005 is Star Wars), maar het kijkgedrag is niet meer puur gerelateerd aan de effecten. Men wil gewoon zien wat er van Darth Vader gekomen is en de poes pas is gewoon iets wat men verwacht en mooi meegenomen is. Die poes pas is tegenwoordig gewoon een given, men verwacht het en het is tegenwoordig op zo'n niveau dat minder effecten geen reden is het produkt niet te bekijken/ kopen. Dat is wat ik zei en nu weer zeg, niets meer en niet minder.
Verder zei ik niet dat ik tevreden was, het mag altijd beter, maar dat het voldoende is. Vergeet niet dat ik het heb over next gen consoles en grafische verbetering wel een verreiste is maar bench marks geen noodzakelijkheid.
[ Bericht 0% gewijzigd door alex4allofyou op 28-01-2006 17:31:31 ]