eensch.quote:
kun je niet isset() gebruiken?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:21 schreef Desdinova het volgende:
[..]
eensch.
kan je een $string niet-overschrijfbaar maken voor die pageload?
dus
$string = "bla";
bescherm($string); (ofzo)
en dat
$string = "bla2";
dan niet meer werkt?
Omdat de query veel overzichtelijker wordt. Je ziet in een oogopslag hoe de tabellen gejoined worden (inner/left/right) en met welke velden (userID, locationID) en welke condities alleen het resultaat filteren. Zeker als er veel tabellen in de query staan of als er op meerdere kolommen wordt gejoind dan wordt de notatie zonder joins snel een onoverzichtelijke lijst met condities.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:51 schreef Tokus het volgende:
Waarom wordt er door de mensen hier die mysql'en zovaak nadrukkelijk een inner join aangegeven zoals hierboven ("inner join user u on i.userid = u.userid") ?
Dat kan toch ook gewoon door 2 tabellen te noemen en in je where-clause ze te verbinden?
1 2 3 4 5 | FROM information i INNER JOIN users u ON i.userID = u.userID INNER JOIN locations l ON i.locationID = l.locationID WHERE i.infoID = $id |
1 2 3 4 5 | FROM information i, users u, locations l WHERE i.infoID = $id AND i.userID = u.userID AND i.locationID = l.locationID |
1 2 3 4 5 | FROM information i, users u, locations l WHERE i.infoID = $id AND i.userID *= u.userID AND i.locationID *= l.locationID |
maar een define niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:31 schreef ViPeRII het volgende:
Kan je dit nog iets verder verklaren?
Volgens mij is een $string altijd overschrijfbaar?
ook niet zo:quote:
nee.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:37 schreef Desdinova het volgende:
[..]
ook niet zo:
define ("string", "bla");
define ("string", "bla2");
?
Je vergeet te iets te vertellenquote:
1 2 3 | echo CONSTANTE; //zonder de $ |
Ik geloof zelfs dat een JOIN intern sneller is dan een WHERE-clause in MySQL. Een WHERE-clausule wordt namelijk ná het maken van een resultset toegepast, in het geval van een WHERE-join dus nadat álle rijen met álle andere rijen zijn 'verbonden'. Een JOIN zal al vanaf het begin een restrictie toepassen waarna alsnog een WHERE-clausule kan worden toegepast.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:25 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Omdat de query veel overzichtelijker wordt. Je ziet in een oogopslag hoe de tabellen gejoined worden (inner/left/right) en met welke velden (userID, locationID) en welke condities alleen het resultaat filteren. Zeker als er veel tabellen in de query staan of als er op meerdere kolommen wordt gejoind dan wordt de notatie zonder joins snel een onoverzichtelijke lijst met condities.
...
ik zag t al op php.netquote:Op maandag 23 januari 2006 14:07 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je vergeet te iets te vertellen
[ code verwijderd ]
1 2 3 | echo "Beste " . $gebruiker . " op deze site " . $nogeenvar; ?> |
1 2 3 | define( 'TVP', true ); ?> |
Dat kan zo:quote:Op maandag 23 januari 2006 16:02 schreef Da_Koen het volgende:
Ja ok, dat had ik ook al bedacht. Mijn probleem zit um in de string zoals je hier boven ziet.
Mijn pagina's zien er namelijk vooral zo uit. Dus dan zou ik voor "Beste " en " op deze site " en apart veld moeten maken in de database waardoor je foute zinsconstructies krijgt(al zeker als het alles gaat vertalen).
Iemand die hier ervaging me heeft?
Ik stop vertalingen meestal niet in een database maar in aparte bestanden, voorbeeldje:quote:Op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef Da_Koen het volgende:
Dat is idd wel een aardige oplossing, bedankt. Weet er misschien nog iemand anders een (minder omslachtige )oplossing hiervoor?
1 2 | $lang['welcome'] = 'Welkom %s!'; |
1 2 | $lang['welcome'] = 'Welcome, %s!'; |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | use DBI; use Mysql; $DBHOST = "localhost"; $DBNAME = "test"; $DBUSER = "root"; $DBPASS = "root"; $DB = Mysql->connect($DBHOST, $DBNAME, $DBUSER, $DBPASS); $qry = qq~INSERT INTO movie VALUES ("3", "blaat"); $db->disconnect; |
isset() incombinatie met empty() en eventueel preg_matchquote:Op maandag 23 januari 2006 15:36 schreef Desdinova het volgende:
[..]
ik zag t al op php.net
nog ff n vraagje,
wat is de beste manier om te voorkomen/checken of inputfields leeg zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |