Nipt denk ik.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:44 schreef Tokay het volgende:
Oh, wat gemeen!![]()
Tot de zomer zullen ze het toch wel halen?![]()
Hoezo? Jij weet toch helemaal niet op welke lengte ik wil inzetten?quote:
Kijk, da's nou wél gemeen.quote:Tot de zomer zullen ze het toch wel halen?![]()
Hallo Z, duizelijk weer in vorm na een weekje in de sneeuw?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:46 schreef Z het volgende:
Nipt denk ik.
quote:Op maandag 23 januari 2006 11:47 schreef pyl het volgende:
Hoezo? Jij weet toch helemaal niet op welke lengte ik wil inzetten?
Ik was het jaartal vergeten. Zomer 2060, moest daar staan.quote:Kijk, da's nou wél gemeen.
nog twee cijfers omgedraaid ookquote:Op maandag 23 januari 2006 11:52 schreef Tokay het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik was het jaartal vergeten. Zomer 2060, moest daar staan.
Kijk. Dat bedoel ik nou. In één keer goed.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:56 schreef Z het volgende:
Duchamps?
quote:
hij lijkt dan ook sprekend op pedro delgadoquote:Op maandag 23 januari 2006 11:59 schreef pyl het volgende:
[..]
Kijk. Dat bedoel ik nou. In één keer goed.![]()
Plaatje heeft ruim een week opgestaan, Z. Tsssssk.De eerste reactie van een niet nader de noemen persoon (ja, ja, de mantel der liefde en zo) was: "wielrenner?".
![]()
O...wat leuk...wordt pyl mod?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:44 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
De sollicitatie-mail, namens pyl, is reeds verstuurd...![]()
Mag ik ook een afschrift?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:44 schreef Treinhomo het volgende:
De sollicitatie-mail, namens pyl, is reeds verstuurd...![]()
Nee; dan is de verrassing eraf...quote:Op maandag 23 januari 2006 12:53 schreef pyl het volgende:
Mag ik ook een afschrift?
Wie niet, pos, wie niet?quote:Op maandag 23 januari 2006 14:10 schreef pos het volgende:
Die mevrouw op je plaatje, pyl...heeft zij iets op haar geweten?
Dan weet ik het geloof ik niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:23 schreef pyl het volgende:
[..]
Maar daarmee is ze niet beroemd geworden.![]()
Mevrouw deed het nog jonger dan Bobby.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:25 schreef Berkery het volgende:
Mogen we een hint?
Heeft ze iets met de politiek te maken? Amerikaanse?quote:
Yep, Judith om precies te zijn, de eerste die nóg jonger grootmeester werd dan Bobby Fischer. Vijftien was ze toen, in 1991 (hij indertijd, in 1958, ook, maar een paar maanden ouder).quote:Op maandag 23 januari 2006 14:34 schreef Berkery het volgende:
Schaakster? 1 van de Polgars?
En ik dacht eerst dat het Anna Corina Pese wasquote:Op maandag 23 januari 2006 14:49 schreef Berkery het volgende:
Ik had het niet durven gokken, want ze ziet eruit als een groupie van de Josti Band...
quote:Op maandag 23 januari 2006 14:49 schreef Berkery het volgende:
Ik had het niet durven gokken, want ze ziet eruit als een groupie van de Josti Band...
quote:Op maandag 23 januari 2006 15:01 schreef pyl het volgende:
Gellius, ga je mond spoelen met je surrealistische antwoord!![]()
Whoops! Herstel!!quote:
Om hem moest ik gister erg lachenquote:
Mag ik zelf ook inzetten en zal ik dan de kas beherenquote:Op maandag 23 januari 2006 11:42 schreef pyl het volgende:
Kun je hier ook weddenschappen afsluiten over hoe lang dat gaat duren?
![]()
Zijn achternaam is bijna gelijk aan het levensmiddel waar hij reclame voor maakt.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:13 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Om hem moest ik gister erg lachen
Kom alleen niet op z'n naam....
Jajajaja d'r zit ook een Q in,toch?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:18 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Zijn achternaam is bijna gelijk aan het levensmiddel waar hij reclame voor maakt.
Zijn voornaam begint met een Q inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:21 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Jajajaja d'r zit ook een Q in,toch?
quote:Op maandag 23 januari 2006 15:28 schreef dartfanaat het volgende:
Ristie
"Hoogmoed komt voor de val" is een iets bekender gezegde.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:15 schreef peaceman het volgende:
Onderschatting bezorgt meestal de overwinning aan de onderschatte....
Hans Bohmquote:
True, maar vind die van mij leukerquote:Op maandag 23 januari 2006 15:32 schreef pyl het volgende:
[..]
"Hoogmoed komt voor de val" is een iets bekender gezegde.![]()
Waar zie je dat dan aan? Dat heb ik namelijk wel. Alleen was jouw uitspraak de meest geschikte om te quoten voor wat ik wilde zeggen....quote:Maar afijn, je hebt weer eens niet verder gelezen, zie ik wel .....![]()
quote:
Die staat er ook op idd maar ik bedoel eigenlijk die met die vlechten.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:47 schreef Z het volgende:
De Jong?
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:05 schreef Z het volgende:
Wat is dat in hemelschnaam?
Met 3D en "poort" kom je toch alweer aardig in de richting, Berkery.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:09 schreef Berkery het volgende:
Dat zou een patrijspoort kunnen voorstellen. Of een 3D-munt.![]()
Nee, maar de kerk staat niet ver weg.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:10 schreef Gellius het volgende:
Dat is een kerkvader, niet?
Nee hoor, 'gewoon' een Europeaan.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:14 schreef Z het volgende:
Is het een Chinees?
Vakbroeder, dat wel, maar dan zo'n 500 jaar eerder.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:14 schreef Gellius het volgende:
Poort, drie-dee. Enfin, Rodin zal het toch niet wezen? die droeg een gebaardte, bij mijn weten.
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:35 schreef fotoloog het volgende:
Italiaan dunkt me
Nee.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:14 schreef Tokay het volgende:
Is dat de deur van de Sint Pieter in Rome?
quote:Op maandag 23 januari 2006 18:17 schreef Z het volgende:
Een deur in Florence?
quote:. Italian designer, sculptor, goldsmith, architect and writer. He was Florentine and first came to prominence as winner of the 1401 competition for a set of bronze doors to the Florence Baptistry, intended to match those of Andrea Pisano. The original brief seems to have been for a set of 28 Old Testament scenes, the trial subject being The Sacrifice of Isaac. Both
s winning relief and that of the runnerup, Brunelleschi, survive (Florence, Bargello). The programme was subsequently changed to a series of New Testament scenes, plus saints, but the format of 28 quatrefoils (foils) was retained. Each scene employs just a few figures, dramatically set in high relief against a neutral background, with the context conveyed by minimal stage like settings (though with some minutely observed details in the landscapes), and all executed in the graceful linear rhythms of the International Gothic style. Executed between 1403 and 1424, the commission necessitated the establishment of a large workshop in which many of the future masters of the Florentine school received their training, including Donatello, Masolino, Uccello and Antonio Pollaiuolo.
As soon as the first set was completed, the Merchants' Guild (which was responsible for the upkeep of the Baptistry) commissionedto produce a second set for the last remaining doorway. These, the celebrated Gates of Paradise (as Michelangelo later admiringly dubbed them), took from 1425 to 1452 and, instead of 28 quatrefoils, there are just ten rectangular window like frames containing scenes presented in a radically new style, conveying a sense of depth through linear perspective, with the relief graded through to very low for distant objects and a rational diminution of figure scale. Since the commencement of the first doors, Donatello had used exactly these means to revolutionize narrative relief (e.g. St. George and the Dragon, c. 1417, Florence, Or San Michele), and
quickly assimilated them.
(...)
A keen collector of classical antiques, he was also a historian, his Commentarii (uncompleted at his death) providing a valuable source of information about trecento artists, as well as containing the earliest surviving autobiography by an artist.
quote:Op maandag 23 januari 2006 19:44 schreef wyccie het volgende:
gokje: Bernini?
Het is een érg mooie deur, pyl!quote:Op maandag 23 januari 2006 19:48 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
Je kunt niet zeggen dat ik er geen moeite voor doe.![]()
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:32 schreef sooty het volgende:
Faith Hill ?
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:57 schreef Treinhomo het volgende:
M.C. Escher ?
quote:Of is die té dummie-esque ?
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:58 schreef sooty het volgende:
Jelle Ziijlstra ?
Nee, geen spatie, ik hou me gewoon aan de regels.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:04 schreef Treinhomo het volgende:
Eventjes een semi-coming-out:
Het was alweer een tijdje geleden.
Zet jij tussen het laatste woord van een vraag en het vraagteken een spatie of niet ?
Nooit!quote:Op maandag 23 januari 2006 21:04 schreef Treinhomo het volgende:
Zet jij tussen het laatste woord van een vraag en het vraagteken een spatie of niet ?
Gespotte spatie-plaatsers zijn:
- tong80.
- sooty.
- Treinhomo.
O ja?quote:Op maandag 23 januari 2006 20:13 schreef pyl het volgende:
Nou ja, tegen zóveel charme ben ik niet bestand. Meneers naam was Lorenzo Ghiberti; voor zijn kunstenaarschap zie plaatje en tekst op de vorige pagina.
Ik zou zeggen, wyccie en Tokay: op naarFlorence
deze zomer!! Het zijn de deuren op het Babtisterium, je loopt er zo langs bij de Dom (met zijn fameuze koepel van Brunelleschi) en de campanille van Giotto ....
En er is nog veel meer te zien, in Florence, schijnbaar.![]()
Ik beken.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:04 schreef Treinhomo het volgende:
- tong80.
- sooty.
- Treinhomo.
Ik ben een echte spatie man.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:04 schreef Treinhomo het volgende:
- tong80.
- sooty.
- Treinhomo.
Maar daar moet toch ook helemaal geen spatie voor!?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:08 schreef Treinhomo het volgende:
Aaaarrrrrgggghhhhhhh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er zijn zelfs mensen die geen spatie voor een uitroepteken plaatsen...![]()
Nee; achter een smiley hoort géén punt...quote:Op maandag 23 januari 2006 21:10 schreef Z het volgende:
Heeft iemand dat interpunctie topic over punten achter smilies toevallig bij de hand/bookmarks enz ...?
Echt wel !quote:Op maandag 23 januari 2006 21:12 schreef Tokay het volgende:
Maar daar moet toch ook helemaal geen spatie voor!?![]()
Hoe kom je daar zo bij, TH?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:13 schreef Treinhomo het volgende:
Echt wel !
Bij de '...' dan weer geen spatie?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee; achter een smiley hoort géén punt...![]()
Kwestie van esthetiek, mijn waarde.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:16 schreef pyl het volgende:
Hoe kom je daar zo bij, TH?
Jij vroeg aan een gids waar zich de Renaissance bevond?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:10 schreef Tokay het volgende:
Ik heb nog een fraaie reis-anekdote over Florence, maar daar schaam ik me zó erg voor dat ik hem niet durf te vertellen.
Tuurlijk niet; dat ziet er toch niet uit ?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:17 schreef Z het volgende:
Bij de '...' dan weer geen spatie?
's weer 's wat anders dan komma-onaneren...quote:Op maandag 23 januari 2006 21:21 schreef Tokay het volgende:
Wat leuk, spatieneuken!
Was het maar zo...quote:Op maandag 23 januari 2006 21:19 schreef pyl het volgende:
Jij vroeg aan een gids waar de Renaissance zich bevond?
In een museum vol met schilderijen van madonna's met kind vroeg jij aan de gids waarom het altijd een jongetje is?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:23 schreef Tokay het volgende:
Was het maar zo...![]()
Veel, véél erger.
De running gag in mijn vriendenkring...
Je vroeg waar de Sint Pieter stond?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:23 schreef Tokay het volgende:
[..]
Was het maar zo...![]()
Veel, véél erger.
De running gag in mijn vriendenkring...
jammer dat Fok! dubbele spatie automatoisch weg haald ...quote:Op maandag 23 januari 2006 21:24 schreef Z het volgende:
A c h t e r e l k e l e t t e r e e n s p a t i e i s d a t n i e t w a t?
Whehe.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:25 schreef pyl het volgende:
In een museum vol met schilderijen van madonna's met kind vroeg jij aan de gids waarom het altijd een jongetje is?
Ja; da's zeker niet wat.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:24 schreef Z het volgende:
A c h t e r e l k e l e t t e r e e n s p a t i e i s d a t n i e t w a t?
Jij bent geen voetbalkenner, hè TH?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:34 schreef Treinhomo het volgende:
Een (Schotse) tribune achter een rugby-goal
Dat zeker!quote:Op maandag 23 januari 2006 21:35 schreef wyccie het volgende:
Er hoort geen spatie!
En toch ben je lief
quote:Op maandag 23 januari 2006 21:35 schreef wyccie het volgende:
Er hoort geen spatie!
En toch ben je lief
Dát kenmerkt dan ook een groot kunstenaar/filosoof; dat-ie z'n publiek aan 't denken zet...quote:Op maandag 23 januari 2006 21:38 schreef pyl het volgende:
Maar ik krijg wel bedenkingen bij zijn gevoel voor esthetiek.![]()
Heel goed, Tong. De curva Fiesole op de dag dat Giancarlo Antognoni afscheid nam.quote:
Ik wil het wel vertellen, maar dan sta ik zo gigantisch voor lul...quote:Op maandag 23 januari 2006 21:39 schreef pyl het volgende:
Of was het op de dag van de kapitale vakantieblunder van Tokay?![]()
quote:Op maandag 23 januari 2006 21:42 schreef Tokay het volgende:
Ik wil het wel vertellen, maar dan sta ik zo gigantisch voor lul...![]()
Lager dan het Felicity Huffman debacle kun je toch al niet meer zinken...quote:Op maandag 23 januari 2006 21:42 schreef Tokay het volgende:
Ik wil het wel vertellen, maar dan sta ik zo gigantisch voor lul...![]()
Dus ik durf niet zo goed.![]()
Daar zit 'm nou net de kneep, pyl.....quote:Op maandag 23 januari 2006 22:08 schreef pyl het volgende:
Hij is goed, Tokay!!!![]()
Ik heb eens precies hetzelfde meegemaakt.Nou ja, precies hetzelfde ... ik hing als 10-jarig jochie op een middag urenlang met mijn hoofd boven de kaart van Italië in de atlas, op zoek naar Firenze.
![]()
Ach, valt best meequote:Op maandag 23 januari 2006 22:02 schreef Tokay het volgende:
Ja-haa!![]()
![]()
Zout. Wonden. En zo.
Afijn...
Lang, héél lang, geleden maakte Tokay eens een treinreis door Europa. Zwitserland, Hongarije en Joegoslavië werden bezocht, en het toetje was Italië.
Na Venetië en Pisa (leuk, maar erg toeristisch, dus vrij snel weer weg daar) werd er koers gezet richting Rome. Er waren nog een paar reisdagen over, dus wat te doen? De zus van Tokay had haar verteld dat Florence erg mooi was, dus daar wilde ze graag naartoe.
Maar hoe ze ook zocht op de kaart, ze kon de stad Florence niet vinden...
"Wat een dom-me zus, zeg!Ze zal zich wel ver-gist heb-ben!", dacht Tokay.
En zo gebeurde het dat Tokay tot twee keer toe (hoe dat kan weet ik nog altijd niet) met de trein het station van Firenze aandeed, en beide keren bleef zitten.![]()
Jullie zien het jongelui, een goede reisvoorbereiding is onontbeerlijk.![]()
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:19 schreef wyccie het volgende:
Maar ik heb nog nooit twee mensen zóóóóóóóóóóóó dom zien kijken..
quote:
Ze gaven je een doos slagroomsoesjes?quote:Ik vroeg net in de Albert Heijn of ze ook sushi hadden. Dat ze niet meteen wisten wat dat was, oké, dat kan gebeuren.....
Maar ik heb nog nooit twee mensen zóóóóóóóóóóóó dom zien kijken..
In deze ogen kun je zien dat ze niet totaal onwetend is. Maar de blik die ik net te zien kreeg..... dat was echt helemaal leeg. Totaal nietszeggend. Best eng eigenlijk.quote:
Hihi, nee joh!quote:Op maandag 23 januari 2006 22:42 schreef Treinhomo het volgende:
Vanessa ?
Inderdaad. Een naam, zo vreselijk...quote:Op maandag 23 januari 2006 22:53 schreef tong80 het volgende:
Dan...dan...dan..... en dan komt er een naam. Dat wil je niet weten.
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:59 schreef Berkery het volgende:
Oh, da's die dame die tassies vasthoudt voor anderen![]()
Een vrouwelijke tasjesdief ?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:59 schreef Berkery het volgende:
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:59 schreef Berkery het volgende:
bron: AMGquote:In 1999, Annie and her boyfriend/producer, Erot, made a slippery-sexy single called "The Greatest Hit." Though it came out of Norway, it sounded more than a little American, sampling Madonna's "Everybody" while also echoing the nonchalant ecstasy of Patrice Rushen's "Forget Me Nots." It didn't take off, at least not in the traditional sense. It floated around the underground, saw release on labels in different territories, and eventually became a pseudo-secret smash. Within a couple years, dancers and DJs in a few countries began to wonder what became of Annie. Erot's life was claimed by a heart defect in 2001; his partner, quite understandably, went quiet for a while. She picked herself up, took a very active role in the Bergen, Norway, music community, and recorded Anniemal with production help from Richard X, Röyksopp, and Op:L Bastards' Timo Kaukolampi.
"The Greatest Hit," thankfully reprised here, is indicative of the album as a whole, bursting with sparkling melodies (often spiked with just a hint of melancholy) over mostly danceable rhythms that are either wholly modern or mischievously referential to early-'80s club hits (Tom Tom Club, the Human League, Arthur Russell's Dinosaur L). Annie's voice might be a little thin, but that's no real factor when it's so sweet and likable. The topics — teasing, aching, longing — aren't unfamiliar, yet they're often dealt with in a clever manner. Take "Chewing Gum," in which a dumped boy gets sort of objectified and verbally slain at the same time ("You think you're chocolate when you're chewing gum"), or "The Greatest Hit," containing the most foolproof come-on you could ever give a record geek ("C'mon, baby, you're my greatest hit"). As cunning as it is, Anniemal is also deeply affecting. "Heartbeat" is the least resistible of all, glowing with anticipatory pulses, tremulous sighs, and quivering electric piano vamps.
quote:Op maandag 23 januari 2006 23:09 schreef tong80 het volgende:
Lijkt me wel een klein sletje die Annie
Ehm, nee.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:48 schreef sooty het volgende:
Jack Jones ?
Hmmm, die grote hit van hem 'Love is in the air', is misschien ook wel van vóór jouw tijd, wyc.quote:
Ik word hier gediscrimineerd op leeftijdquote:Op maandag 23 januari 2006 23:56 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hmmm, die grote hit van hem 'Love is in the air', is misschien ook wel van vóór jouw tijd, wyc.
quote:Op maandag 23 januari 2006 23:57 schreef dartfanaat het volgende:
John Paul Young
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar 't staat niet geweldig.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:58 schreef Gellius het volgende:
Mag ik even? ik zie dat er een kleine, doch storende misvatting onder de leden-abonnees leeft. Achter de smiley hoort wel degelijk een punt hoor.
Niet mokken!quote:Op maandag 23 januari 2006 23:58 schreef wyccie het volgende:
Ik word hier gediscrimineerd op leeftijd![]()
Wordt tijd dat ik naar bed ga. Op een normaal tijdstip, zonder tussendoor geslapen te hebben![]()
Welterusten![]()
Jij mag dat gerust doen hoor, Gellius, ik stoor me er niet aan.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:58 schreef Gellius het volgende:
Mag ik even? ik zie dat er een kleine, doch storende misvatting onder de leden-abonnees leeft. Achter de smiley hoor wel degelijk een punt hoor. Achter een plaatje overigens ook. Maar dat is niet meer dan logisch.
Het is niet optioneel, Tok.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:01 schreef Tokay het volgende:
[..]
Jij mag dat gerust doen hoor, Gellius, ik stoor me er niet aan.![]()
Je kalt raas, waarde Surrealistius....quote:Op maandag 23 januari 2006 23:58 schreef Gellius het volgende:
Mag ik even? ik zie dat er een kleine, doch storende misvatting onder de leden-abonnees leeft. Achter de smiley hoor wel degelijk een punt hoor. Achter een plaatje overigens ook. Maar dat is niet meer dan logisch.
Dat kan wel zijn, maar tòch vind ik het een beetje raar staan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:02 schreef Gellius het volgende:
Het is niet optioneel, Tok.
Tja, maar zinnen beginnen wel met een hoofdletter. En vaak eindigen ze ook nog eens met een punt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:17 schreef Diaan73 het volgende:
goedemorgen
en voor een ? en ! hoort geen spatie
Alle weddenschapposten negerend.... wil ik Tokay bedanken voor dit topicquote:Op maandag 23 januari 2006 11:40 schreef Tokay het volgende:
Goedemorgen, een topic voor de kersverse 'familie peaceman-Diaan73'.![]()
Daar ben ik het ook mee eens.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:23 schreef pyl het volgende:
[..]
Tja, maar zinnen beginnen wel met een hoofdletter. En vaak eindigen ze ook nog eens met een punt.![]()
Hmpz....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:25 schreef Diaan73 het volgende:
Alle weddenschapposten negerend.... wil ik Tokay bedanken voor dit topic![]()
erg lief van je.
Dat is het correcte antwoord, denk ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:24 schreef pyl het volgende:
Die van Tokay is Rudyard Kipling, dacht ik.
Het heet voor verhuizersquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef pyl het volgende:
[..]
Hmpz....![]()
Kijk ook eens naar het vorige topic.
Kijk eens hoe dat heet.
Bedenk eens op wie dat slaat.
Kijk eens wie dat geopend heeft.
![]()
Dat is een scène uit de film Swimming with Ducks.quote:
Jazeker!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:37 schreef Berkery het volgende:
Is dat een Nederlands bandje?
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:01 schreef Berkery het volgende:
Volendams?
Berkery!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:30 schreef Berkery het volgende:
Die vent in 't midden is net Boudewijn Buch![]()
Dan zou je denken dat dat Mick Jagger is, maar dat zal niet ...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:39 schreef pyl het volgende:
[..]
Berkery!![]()
Ik weet dat jouw kennis van de popmuziek groot is, veel groter dan die van mij. Daarom weet ik ook dat jij je straks voor je hoofd zult slaan als je bemerkt wie je niet hebt herkend, sterker: wie je voor Boudewijn Büch hebt aangezien.
![]()
Ik zou je graag een hint geven, maar dat is bij deze band volstrekt overbodig.![]()
Inderdaad. Ze zijn het dan ook!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:59 schreef Berkery het volgende:
Het zouden de Golden Earrings kunnen zijn
Aha, zonder spatie zie ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:33 schreef Scrutinizer het volgende:
!
quote:the scientist. The greatest British architect of all time was born in East Knoyle, Wiltshire, in 1632, the son of the rector of Knoyle.
attended Westminster School and Wadham College, Oxford, where he graduated with a masters degree in 1651. At this stage
was a pure scientist (by the standards of the time) focusing on astronomy, physics, and anatomy. He experimented with submarine design, road paving, and design of telescopes. At the tender age of 25 he was offered the Chair of Astronomy at Gresham College, London.
In 1660was one of the founding members of the Society of Experimental Philosophy. In 1662, under the patronage of Charles II, this body became known as the Royal Society.
A first stab at architecture. It was not until 1663 thattried his hand at architecture, and his first commission was literally the result of nepotism. His uncle, then Bishop of Ely, got him the job of designing Pembroke College Chapel at Cambridge University. Next was the Sheldonian Theatre in Oxford, based on the classical design of the Roman Theatre of Marcellus. This was the work that made
's reputation as an architect.
's plan for London. In 1666
's plan for the reconstruction of St. Paul's Cathedral in London was accepted. Just six days later the Great Fire of London took matters out of
's hands by destroying the cathedral completely. Within days of the fire
presented a plan to Charles for rebuilding the entire city of London along classical lines, with broad tree-lined avenues cutting through the former warren of twisting streets and alleys.
The churches of London. Such a drastic renovation was not surprisingly rejected, butwas appointed to be one of the architectural commissioners overseeing the rebuilding of the city. In this capacity
designed and supervised the rebuilding of 51 city churches over the next 46 years. Each church was different, though all were classical in style.
evolved a uniquely British "wedding cake" style of steeple based on classical Roman temples. Part of
's success was due to his personal involvement in the work under his supervision. He insisted on the finest materials and a very high standard of workmanship.
St. Paul's at night
St. Paul's was's masterpiece. He submitted several designs - the "Great Model" of 1673 was his favourite, but the huge domed structure was rejected by the commissioners as too Catholic. Undeterred,
made a new plan which toned down the dome and topped it with a steeple. The royal warrant approving this design allowed for "variations, rather ornamental than essential."
exploited this loophole to perfection, gradually and surreptitiously slipping in many of his Great Model ideas without advertising the fact. By the time anyone realised what he had done, it was too late to change.
And more than churches...did far more than churches. He was responsible for Tom Tower at Christ's Church, Oxford, the library at Trinity College, and the Royal Hospital at Chelsea. He also enlarged and remodeled Kensington Palace, Hampton Court Palace, and the Naval Hospital at Greenwich. He is rightly regarded as the most influential British architect of all time.
Dag pyl.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:44 schreef pyl het volgende:
Ha die Tokay!![]()
Tja, wie is dat ook alweer?Iemand die we vooral van foto's op oudere leeftijd kennen, neem ik aan?
Schrijver? Welnee!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:51 schreef pyl het volgende:
Hmmm.....en nog bedankt voor het informatieve antwoord.![]()
Meneer was een schrijver, natuurlijk. Of een beeldend kunstenaar, dat kan ook. Een Fransman vermoedelijk, maar ik houd het ook voor mogelijk dat hij gewoon uit de Hollandse klei was getrokken.
Gelieve een heldere reactie te formuleren.![]()
Tuurlijk. Momentje...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:06 schreef pyl het volgende:
Hmmm....geen idee. Glas ..... hij maakte ramen? Of bloemenvazen?
Mogen we eens iets van hem zien?![]()
Daar verkopen ze vast geen spulletjes van meneer.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:33 schreef pyl het volgende:
Ik ken een antiekzaak (een veredelde uitdragerij) genaamd Gerart Deco.![]()
bron: wikiquote:(6 april 1860 - 5 mei 1945 ) is een sieraad- en glasontwerper wiens werk tot de Jugendstil en de Art Deco wordt gerekend. Veel van zijn juwelen maakte hij in opdracht voor bijvoorbeeld Sarah Bernhardt en zijn belangrijkste opdrachtgever: Calouste Gulbenkian.
Op zestienjarige leeftijd gaatin de leer bij de Parijse juwelier Louis Aucoq. Daarna studeert hij tussen 1878 en 1880 aan het Sydenham Art College in Londen. Na zijn terugkeer in Frankrijk werkt hij voor onder andere Aucoq, Cartier en Boucheron.
In 1882 wordt hij freelance ontwerper voor verschillende huizen en vier jaar later opent hij zijn eigen bedrijf. In 1890 geldtals een van de belangrijkste juwelenontwerpers van de Franse Art Nouveau. Hij maakt innovatieve ontwerpen voor de Parijse winkel van Samuel Bing: La Maison de l'Art Nouveau.
Flora en fauna vormen de grote inspiratiebronnen van de Art Nouveau;maakt sieraden die zijn gebaseerd op pauwen, libelles en gebruikt daarbij materialen die tot op dat moment ongebruikelijk zijn in de haute joaillerie: glas, emaille, leer, hoorn (materiaal) en schelpen. Ook geeft hij vaak de voorkeur aan halfedelstenen boven edelstenen; hij kiest stenen op hun kleur, glans en vorm, en niet noodzakelijkerwijs op hun exclusiviteit. Zijn getekende ontwerpen wordt uitgevoerd door een groep ciseleurs, emailleurs en beeldhouwers die hij rekruteert.
Nadateen winkel heeft geopend aan de Place Vendôme, begint hij met het ontwerpen van glazen parfumflesjes. Hij was daarmee de eerste die voorzag dat dit luxeproduct in een luxe verpakkingen een commercieel succes zou kunnen worden. Daarnaast maakt hij kunst(nijverheid)objecten in serie, waardoor zijn kunst voor een grote kring afnemers bereikbaar wordt.
Naast seriewerk maakt hij in 1929 voor de Oriënt-Express glazen panelen, ramen voor de Sainte-Niçaise in Reims en een glazen interieur voor de St. Matthew's Church op Jersey (The Glass Church). Op het hoogtepunt heeft de fabriek vanin Wingen-sur-Moder factory meer dan 600 werknemers in dienst. Na zijn dood neemt brengt zijn zoon Marc
de productie van de fabriek, die tijdens de Tweede Wereldoorlog gesloten was, weer op gang.
Hé UIO!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, een pvdt-geval. Is dit voor dummies trouwens?
Gevorderde dummies, inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, een pvdt-geval. Is dit voor dummies trouwens?
Gelukkig maar, dacht al even dat zelfs de kwalificatie dummie te hoog gegrepen was.quote:
Jouw tong ?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Nou, dat was niet wat op het puntje van mijn tong lag.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:21 schreef tong80 het volgende:
Die vent uit Nepal die z'n familie uitmoordde ?
zekerzzz en met stokkies kan ze ook goed overwegquote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:01 schreef pyl het volgende:
Moet dat trouwens niet samenwonenden zijn, in de topictitel?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |