Dus als jij een gasaansluiting wil laat je die aansluiten als dat niet kan is het butafles of verhuizen. Zo simpel is hetquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:27 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk niet voor alles op, al vindt jij van wel denk ik. zoals iemand al aangaf, als je een beige muur wilt ga je niet net zo lang zoeken totdat je er 1 vindt, je schildert hem zelf.
En je zeurt net zo veel of meer over allochtonen dan allochtonen die ''moord een brand schreeuwen''.
Vreemd, de meesten van mijn vrienden zitten in een koopwoning, maar 3 van hen wonen echter in het buitenland en hebben in Nederland een huurwoninkje, en aan dat huurwoninkje zijn en worden eisen gesteld voordat het contract ondertekend wordt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:30 schreef LostFormat het volgende:
En bart, huren wat je nodig hebt, is tegenwoordig niet meer zo simpel. Leuke uitspraak maar zo werkt het gewoon niet.
Of aannemen, met gasflessen sjouwen (degenen die het doen hebben het ervoor over), en het punt aankaarten bij de instanties die maken dat er huizen worden opgeleverd zonder aardgas.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dus de afweging is aannemen, of weigeren en wachten tot er een 3-bed met gas beschikbaar komt. of Aan nemen en met van die lekkere grote butaflessen gaan lopen sjouwen.
Ah jij bent ook goed op de hoogte van toewijzingsbeleid van woningen in de sociale sector, bij somige wbv's mag je maar maximaal 3 * een toegewezen huis weigeren anders verdwijnt je 5 jaar inschirijvingsduur . Maar dan zoek je toch zo een andere verhuurderquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:52 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Vreemd, de meesten van mijn vrienden zitten in een koopwoning, maar 3 van hen wonen echter in het buitenland en hebben in Nederland een huurwoninkje, en aan dat huurwoninkje zijn en worden eisen gesteld voordat het contract ondertekend wordt.
Je weet van tevoren waar je inkomt, niet eerst tekenen en dan gaan lopen zeuren. En inderdaad er zijn wachtlijsten voor hartje binnenstad. Maar sla je niet direct om de hoek van de sociale dienst hoeft te wonen, Kun je iets verder in voorsteden en dorpen vrij vloit een huis vinden.
Mijn broer is onlangs gaan samenwonen en na twee maanden het eerste huis, dat ze geweigerd hebben, badkamer te klein en....geen gasaansluiting, en hoewel de pijp voor de deur ligt mogen ze het niet aan laten sluiten.
Mijn zusje en haar man werken beide.. maar in onze wijk zijn helemaal geen gezinswoningen te huur in de private sector. Ze zouden het niet kunnen betalen ook, met hun twee opvretertjes.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:31 schreef desiredbard het volgende:
Sociale sector...nuf said.
Werken is een oplossing dan hoef je niet over de sociale sector te huren?
Als je het zowat voor nop krijgt moet je maar niet te veel eisen stellen.
En die voorsteden valt dus best mee. Als je dus tussen den Haag en Rotterdam boinnen twee maanden een woning vind via de woningbouw vereniging.... maar inderdaad zowel mijn broer als zijn vriendin werken...dus geen sociale sector
Ach het schijnen met name de nieuwbouw appartementen te azijn met blokverwarming. Dus de "standaard" is aan het veranderen. Die instantioes kiezen voor blokverwarming en geen gasaansluting, dat is een overweging die ze gemaakt hebben. En als huurder accepteer je dat zodra je de huurovereenkomst aangaat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Of aannemen, met gasflessen sjouwen (degenen die het doen hebben het ervoor over), en het punt aankaarten bij de instanties die maken dat er huizen worden opgeleverd zonder aardgas.
Het nemen van verantwoordelijkheid heet dat, desiredbart.
handiger kan dan blokverwarming....hmmmm ...goedkopere GWL rekening sowieso, en meet de afname van fossiele brandstoffen. Het is nogmaals een overweging die de verhuurder gemaakt heeft en die iemand accepteert bij het aangaan van de huurovereenkomst.quote:Wat had jij gewild? Dat je hele wijken krijgt zonder aardgasaansluiting, iedereen sjouwt zonder onvertogen woord met flessen, en niemand zegt ooit dat dat handiger kan?
zou goed kunnenquote:De mensen die eventueel klagen over het gesjouw met flessen zijn trouwens waarschijnlijk de mensen die anderen zien slepen met flessen..
Ik lees dat anders.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Besides, je lijkt het punt te blijven missen, opzettelijk?.. die mensen klagen niet dat ze willen dat hun woning wordt aangepast naar hun wensen, ze geven door dat de keuze voor opleveren van woningen zonder aardgas consequenties heeft: gesleep met gasflessen.
IDDquote:Ik heb jaren op flessegas gekookt, zoveel werk is dat slepen niet, een gemiddeld gezin heeft meer te tillen aan bier dan aan gas. Duur is het ook niet, zeker niet in vergelijking met elektrsich koken.
Huis of appartement, en de norm voor appartementen in de binnesteden lijkt aan het veranderen te zijn.quote:Maar.. het past niet bij de Nederlandse norm, huizen standaard zonder gasaansluiting opleveren.
Kan allemaal best zo zijn, en waarschijnlijk denk een politicus dat het voor het bestwil van de mensen zelf is dat ze lekker op elektriek kunnen koken en goedkope verwarming hebben.. en hebben ze er nooit aan gedacht dat mensen dat niet willen, en dus zelf gas gaan aanvoerenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:40 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ach het schijnen met name de nieuwbouw appartementen te azijn met blokverwarming. Dus de "standaard" is aan het veranderen. Die instantioes kiezen voor blokverwarming en geen gasaansluting, dat is een overweging die ze gemaakt hebben. En als huurder accepteer je dat zodra je de huurovereenkomst aangaat.
[..]
handiger kan dan blokverwarming....hmmmm ...goedkopere GWL rekening sowieso, en meet de afname van fossiele brandstoffen. Het is nogmaals een overweging die de verhuurder gemaakt heeft en die iemand accepteert bij het aangaan van de huurovereenkomst.
En die hebben zeker niet getekend voor buren die hun leven inrichten zoals zij willen, met lekker koken op gas, ook als gas niet door vadertje Staat aan huis wordt bezorgdquote:[..]
zou goed kunnen![]()
Of mag een gasfles + butagasstel nemen. Geen regering die mij vertelt hoe ik mijn eten kookquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:58 schreef Basp1 het volgende:
In tilburg is het al jaren standaard dat de huizen in de reeshof (een nieuwbouw woonwijk met 40.000 inwoners ) geen gas aansluiting in huis hebben. Daar zit ook niet eens meer de infrastructuur in de straten voor gaslevering. Iedereen zit verplicht aangesloten op de stadsverwarming en moet dus eletrisch koken.
Je kan ook denken: Misschien moet je even wachten met opvretertjes nemen tot je comfortable zit, wel zo fijn voor die koters....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn zusje en haar man werken beide.. maar in onze wijk zijn helemaal geen gezinswoningen te huur in de private sector. Ze zouden het niet kunnen betalen ook, met hun twee opvretertjes.
Je vat het punt niet. De keuze voor een huis is in Nederland door allerlei mechanismen beperkt. Zaniken over iets wat je zozeer zelf in de hand hebt als koken op de gewenste brandstof is dan niet iets waarop je de keuze van een huis laat afhangen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Je kan ook denken: Misschien moet je even wachten met opvretertjes nemen tot je comfortable zit, wel zo fijn voor die koters....
Nee, Nederlanders die zeiken natuurlijk nooit over dit soort futiliteiten.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Bull, degene die dat praatje verkoopt, gas koken is voordeliger dan electra.
En ja gas kookt fijner, Kan nog geenb eitje koken electrisch
verder is het gewoon pech gehad als je geen gas kunt koken.... om hierover te gaan lopen jammeren...dan huur je maar ergens anders....wat een gezeik.
Mén, sommigen vinden het normaal dat mensen in burqua lopen, of de godsdienstvrijheid willen afschaffen, of andere rariteiten. Da's toch geen reden dat ik of we dat ook maar normaal moeten vinden?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:17 schreef desiredbard het volgende:
Als je op een gasfles kan koken, prima ga dan niet verder lopen klagen en publiciteit zoeken. Het si standaard in die woningen!
Zoals blijkbaar normaal tegenwoordig worden er zelfs woonwijken neergezet zonder gasaansluiting.
Ik niet, denk maar aan studentenhuizen die nauwelijks behoefte hebben aan aardgas, want uitgebreid koken doen ze toch niet zo vaak. En blokverwarming voldoet uitstekend in een huis waar de servicekosten inbegrepen zijn. Voor hun is het gewoon fijn dat de huur lager uitvalt, omdat er bezuinigd is op een aardgasnet. Het is niet de overheid die moet bepalen of huizen een aardgasaansluiting krijgen, maar de marktwerking. En daar schort het aan in Nederland:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:23 schreef sigme het volgende:
Ik vind nieuwbouw zonder aardgas idioot, en ik zal eraan bijdragen dat het niet normaal wordt (gevonden). Door publiciteit te zoeken bijvoorbeeld, anders komen vele mensen er helemaal niet achter dat er aardgasloze woningen worden gebouwd.
Een gasleiding aanleggen van de keuken naar het dichtsbijzijnde aansluitpunt, is misschien wat veel werk, en dan verwacht ik nog een stapeltje papieren ook.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:40 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Of je pakt een kwast en een pot verf...... oh nee dat is werk
Mee eens.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is niet de overheid die moet bepalen of huizen een aardgasaansluiting krijgen, maar de marktwerking. En daar schort het aan in Nederland
Datzelfde (duppie eerste rang) geldt voor politici, projectontwikkelaars, woningbouwverenigingen en zo nog een paar partijen met boter op hun hoofd. Ik zou, als fanatief op hout-of-gas kookster, niet zo'n probleem hebben met een huis zonder aardgas.quote:Als je huis geen aargasaansluiting heeft en dit een vurige wens is, dan dien je te verhuizen of zelf aan te leggen als dit opweegt tegen de gemaakte kosten. Als je te weinig te makken hebt, dan moet je concessies doen en dat is wat bepaalde mensen niet willen doen. Ze willen alles hebben, het liefst voor een duppie. Zo gaat dat helaas niet. Wie geld heeft kan zich makkelijk voorzien van alle gemakken, dat is al sinds mensenheugenis zo.
Blijkbaar hebben er tot nu toe weinig andere mensen problemen gehad met het feit dat hun nieuwbouwwijk binnenstadsappartement niet op het gasnet zat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik niet, denk maar aan studentenhuizen die nauwelijks behoefte hebben aan aardgas, want uitgebreid koken doen ze toch niet zo vaak. En blokverwarming voldoet uitstekend in een huis waar de servicekosten inbegrepen zijn. Voor hun is het gewoon fijn dat de huur lager uitvalt, omdat er bezuinigd is op een aardgasnet. Het is niet de overheid die moet bepalen of huizen een aardgasaansluiting krijgen, maar de marktwerking. En daar schort het aan in Nederland:
Inderdaad en nu dus niet achteraf gaan zeuren dat je het niet hebt.quote:Als je huis geen aargasaansluiting heeft en dit een vurige wens is, dan dien je te verhuizen of zelf aan te leggen als dit opweegt tegen de gemaakte kosten. Als je te weinig te makken hebt, dan moet je concessies doen en dat is wat bepaalde mensen niet willen doen. Ze willen alles hebben, het liefst voor een duppie. Zo gaat dat helaas niet. Wie geld heeft kan zich makkelijk voorzien van alle gemakken, dat is al sinds mensenheugenis zo.
Het is dan ook een relatief nieuwe ontwikkeling waarover ik overigens wel eens eerder een stuk in de krant heb gelezen. Maar toen waren het keurige witte middenklassers die er moeite mee hadden. Maar dat is lang zo interessant niet schijnbaarquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:36 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben er tot nu toe weinig andere mensen problemen gehad met het feit dat hun nieuwbouwwijk binnenstadsappartement niet op het gasnet zat.
[..]
Dus geen belangenverenigingetjes met woordvoerders?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:26 schreef du_ke het volgende:
Klagen in de krant en hopen dat de woningbouwvereniging het op zou lossen.
In dit geval gaat het vooral om renovaties, waarbij huizen gelijk zijn aangesloten op de stadsverwarming. Mensen zaten er dus al, en kookten eerst op gas in de keuken. Dat kan nu dus niet meer, omdat blijkbaar de complete gasaansluiting is verdwenen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:40 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ach het schijnen met name de nieuwbouw appartementen te azijn met blokverwarming. Dus de "standaard" is aan het veranderen. Die instantioes kiezen voor blokverwarming en geen gasaansluting, dat is een overweging die ze gemaakt hebben. En als huurder accepteer je dat zodra je de huurovereenkomst aangaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |