Ik was niet echt moslim, maar heb wel op een Christelijk basis/middelbaar school gedaan.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:33 schreef Quarks het volgende:
Zo te horen heb je jezelf wel radicaal veranderd.
Ben je al langer moslim of hing je eerst een ander geloof aan?
Je was niet echt moslim en nu wel?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik was niet echt moslim, maar heb wel op een Christelijk basis/middelbaar school gedaan.
Ik doe het dan ook niet zeer om te laten zien dat ik met geloof bezig ben, maar omdat het "soennah" is voorbeeld naar Mohammed.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:34 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik vraag me wel af waarom iedereen altijd moet zien dat iemand sterker bezig is met geloof.
Inderdaad de baard en de kleding. Ik ben er ook veel mee bezig, maar ik laat dat ook niet zien.
En de laatste tijd is iedereen bang voor ''praktiserende'' moslims blijkbaar. Maar ja, alleen de explosief praktiserende soort is echt gevaarlijk natuurlijk.
Mijn vader is wel moslim, maar hij was niet bij mijn opvoeding.. Dus in mijn genen wel moslim maar tot me 16e had ik er absoluut niets mee.quote:
Soennah niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:38 schreef STORMSEEKER het volgende:
Is het dan dus verplicht?
Ik vind je icon niet echt passen bij zo'n baardje en de hele handel.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn vader is wel moslim, maar hij was niet bij mijn opvoeding.. Dus in mijn genen wel moslim maar tot me 16e had ik er absoluut niets mee.
Zo een icon geeft niet verder veel weg over mijn persoonlijkheid toch?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:39 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik vind je icon niet echt passen bij zo'n baardje en de hele handel.
Persoonlijk gruwel ik trouwens een beetje van die baardjes en die kledij
Nou ik vind een icon wel altijd iets persoonlijks eigenlijkquote:Op zondag 22 januari 2006 22:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zo een icon geeft niet verder veel weg over mijn persoonlijkheid toch?
En je gruwel.. Tsjaah.. zullen we het maar op smaak gooien?
Wat betreft me houding enzo handel ik niet zo zeer naar hoe me omgeving er naar zou reageren.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:42 schreef STORMSEEKER het volgende:
Maar je doet het wel, ondanks dat het wrijving kan opleveren met je omgeving?.
Je staat in principe in je recht het te doen, maar als het niet verplicht is en het niet doen/dragen ervan maakt de omgang met de omgeving beter, tja.
Voor Nederlanders blijft het wat vreemd. Ik kan ze net geheel ongelijk geven. Als een (zwaar) bebaard figuur met een gewaad aan naast je komt zitten in de trein, dan heb je wel zo iets van: "mmkaaay".
hehe het geeft dus niet veel weg van me moslim karakter hoor enkel en alleen dat ik haar een mooie lach vond hebben. Maar goed hoe meer ik praktiserend word hoe meer ik zulke dingen zal verlaten denk ik.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:42 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nou ik vind een icon wel altijd iets persoonlijks eigenlijk
En als ik dat dan combineer met je actieve moslim bestaan vind ik dat maar raar.
Bekijk het vanuit de ogen van de "normale" burger.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat betreft me houding enzo handel ik niet zo zeer naar hoe me omgeving er naar zou reageren.
Over mijn kleding enzo heb ik ook niet echt kritiek gekregen. Alleen een vriendin hoorde dus 2 collega's over mij hebben.
Nee nee, geen Mohammed B baard ofzo.. Integendeel redelijk kort. Maar gaat mij vooral om sinds wanneer is het praktiseren een stap naar radicalisme?
hehe wat dat betreft ben ik dan ook nie echt gesloten mensje ofzo hoor, ben ook gewoon tussen de "normale" burger. Zowel jongen als meisje, maakt niet zoveel uit zolang er maar chemie is.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Bekijk het vanuit de ogen van de "normale" burger.
Die ziet iemand in een gewaad rondlopen net zoals al die enge mannetjes daar in de bergen met snode plannen. Dat roept gewoon (ongewenste ? ) associaties op.
Overigens is het voor je carriere gegarandeerd geen goede stap
gelukkig hoeft dat ook niet want die islam is schijnbaar multi-interpretabel genoeg.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hehe wat dat betreft ben ik dan ook nie echt gesloten mensje ofzo hoor, ben ook gewoon tussen de "normale" burger. Zowel jongen als meisje, maakt niet zoveel uit zolang er maar chemie is.
hehe, misschien is het wel een tijdelijke iets, maar ik zal dan ook geen richting kiezen die mijn islam in de weg staat.
Dit soort uitspraken vinden mensen dus gewoon eng.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:52 schreef Triggershot het volgende:
ik zal dan ook geen richting kiezen die mijn islam in de weg staat.
dan zijn ze kortzichtig. als een veganist zegt: ik eet geen honing, dan schrikt niemand ervan. ik vind dat beide gewoon voor hun principes staan.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:53 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken vinden mensen dus gewoon eng.
Voor me docenten is er dan sprake van Radicalisering, alhoewel ik nog evenveel met niet religieuze groepen omga.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:50 schreef zoalshetis het volgende:
zo te horen radicaliseer je niet, maar ben je je met opzet aan het vervreemden van een niet-religieuze samenleving.
Zie het zelf meer als verdiepen in de islam in praktijk.quote:sommige psychologen zouden het radicaliseren of psychose kunnen noemen.
zie het extreme meer als psychose en tijdelijke indoctinatie.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor me docenten is er dan sprake van Radicalisering, alhoewel ik nog evenveel met niet religieuze groepen omga.
[..]
Zie het zelf meer als verdiepen in de islam in praktijk.
Wat een vergelijkingquote:Op zondag 22 januari 2006 22:54 schreef egoipse het volgende:
[..]
dan zijn ze kortzichtig. als een veganist zegt: ik eet geen honing, dan schrikt niemand ervan. ik vind dat beide gewoon voor hun principes staan.
I know, maar kom dan met mij erover praten.. Die gasten vonden me altijd een "fijne knul" enzo en dan achter je rug om wat lulle is wel nogal laag.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:51 schreef STORMSEEKER het volgende:
Men heeft de "praktiserende" moslims op tv gezien (nogal veel de laatste tijd en nogal negatief) en dat waren ook jongelui met baardjes en bijzondere kleding vaak. Tja, dan gaat men al snel parallellen trekken. Meestal onterecht natuurlijk. Helaas niet altijd.
niet voor mij.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelukkig hoeft dat ook niet want die islam is schijnbaar multi-interpretabel genoeg.
Had je dat niet verwacht dan?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
I know, maar kom dan met mij erover praten.. Die gasten vonden me altijd een "fijne knul" enzo en dan achter je rug om wat lulle is wel nogal laag.
Ik bedoel alleen dat ik mee kan gaan met de integratie zonder dat mijn islam er onder lijdtquote:Op zondag 22 januari 2006 22:53 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken vinden mensen dus gewoon eng.
al een tijdje meerderjarig.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:57 schreef MouseOver het volgende:
Bij elke extremere kledingsoort gaan mensen vaak van het worstcase scenario uit. Gabbertjes worden ook door veel mensen als per definitie agressief gezien.
Hoe oud ben je eigenlijk?
Wat Islam betreft sta ik alleen open voor de visie van de soennah en metgezellen van Mohammed naast de koran.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:58 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dus je bent inmiddels al blind voor de visie van een ander?
ik vind radicalisering hier overtrokken. kijk naar christelijke groepen waar de vrouwen geen broeken dragen. dat is ook een soort van religieuze kleedwijze. kijk naar staphorst of volendam waar vrouwen nog in klederdracht lopen. dat vinden de meesten eerder schattig dan radicaal. ze vinden het waarschijnlijk niet heel normaal. ik denk echter dat ze zich door angsten laten leiden.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor me docenten is er dan sprake van Radicalisering, alhoewel ik nog evenveel met niet religieuze groepen omga.
zo zou ik het niet noemen.. Het gaat om iets wat ik zelf op zoek.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zie het extreme meer als psychose en tijdelijke indoctinatie.
hehe, gaat niet om de kleding.. Ook niet om trots ofzo.. Maar om triest gedrag, door je meteen als radicaal te bestempelen wanneer je er zo bij zou lopen.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:58 schreef Jett het volgende:
Wtf, je kan geeneens meer in traditonele kleding lopen en je word al verdacht als terroristik zou gewoon zo blijven lopen in de kleding die je loopt en schijt hebben. trots zijn op je geloof
Ik kan me voorstellen dat leraren zouden schrikken als je plotseling in vol moslim-tenue aan komt lopen, als ze je voorheen kende als braaf westers gekleed jongetje.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hehe, gaat niet om de kleding.. Ook niet om trots ofzo.. Maar om triest gedrag, door je meteen als radicaal te bestempelen wanneer je er zo bij zou lopen.
ten koste van mijn religie wel ja:(quote:Op zondag 22 januari 2006 22:50 schreef egoipse het volgende:
mensen worden echter graag bang gemaakt.
Ten koste van wel veel meer.. hun veiligheidsgevoel bijvoorbeeld.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ten koste van mijn religie wel ja:(
Did cross my mind, maar ja dan krijg je weer van dat ze er over gaan bemoeien en allemaal iritterende vragen gaan stellen. En volgens mij zijn er niet veel manieren om "Radicaal" te interpreteren.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:02 schreef egoipse het volgende:
maar, praat er eens over met die docenten. er kan sprake zijn van een verkeerde interpretatie, halve context? of zeg ze dat je het fijn vindt dat ze het in je gezicht zeggen.
En dat komt dan weer door een enkel aantal moslimsquote:Op zondag 22 januari 2006 23:03 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ten koste van wel veel meer.. hun veiligheidsgevoel bijvoorbeeld.
Ondanks dat ik deels Nl benquote:Op zondag 22 januari 2006 23:03 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat leraren zouden schrikken als je plotseling in vol moslim-tenue aan komt lopen, als ze je voorheen kende als braaf westers gekleed jongetje.
Misschien is dat wel het probleem, dat er nooit eens over gesproken wordt.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Did cross my mind, maar ja dan krijg je weer van dat ze er over gaan bemoeien en allemaal iritterende vragen gaan stellen. En volgens mij zijn er niet veel manieren om "Radicaal" te interpreteren.
door een klein achterlijk groep van debielen die mijn religie belijden.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:03 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ten koste van wel veel meer.. hun veiligheidsgevoel bijvoorbeeld.
Prima, maar als me al eens verteld dat hij achter me rug om mij een radicale heeft genoemd. Dan word het voor mij al automatisch heel wat moeilijker om met hem een "goed gesprek" te hebben.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:06 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Misschien is dat wel het probleem, dat er nooit eens over gesproken wordt.
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet. Ik zou je ook gewoon als een radicaal blijven zien, maar misschien stel ik mijn mening wel bij na een goed gesprek.
Nee, dat komt voornamelijk door de mensen die de pr-stunt eromheen bedacht hebben.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:05 schreef Fliepke het volgende:
[..]
En dat komt dan weer door een enkel aantal moslims
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |