quote:Op maandag 23 januari 2006 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zit NET even in eeeh... Koerdistan. Beroerde telefoonlijnen hier.
Ik zie je al zo'n reepje geheugen doormidden brekenquote:
Ik zou er graag foto's van maken zodra ik 'em binnen heb. Maar helaas gaat dat een beetje moeilijk, want de enige camera die ik dan heb, is de ingebouwde iSightquote:Op maandag 23 januari 2006 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij..., jij... ISPY!
Beetje allemaal leuke MAC speeltjes bestellen
Ben je bekend met het fenomeen 'spiegel' ?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou er graag foto's van maken zodra ik 'em binnen heb. Maar helaas gaat dat een beetje moeilijk, want de enige camera die ik dan heb, is de ingebouwde iSight
Ja, dat wordt vast schitterendquote:Op maandag 23 januari 2006 22:26 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ben je bekend met het fenomeen 'spiegel' ?
Even je spiegel oppoetsen.quote:
Mijn wishlist is ook aardig uitgebreid. En niet alleen beperkt tot Apple, trouwens. Wat er als eerste gaat komen is denk ik een 350D. En daarna...quote:Op maandag 23 januari 2006 22:30 schreef Furious het volgende:
[..]
Even je spiegel oppoetsen.
Heeft niemand een iSight over toevallig?Gratuit uiteraard.
Eerstvolgende aankoop: ergens in April.![]()
Iemand moet hij echt aan een dwangbuis leggen half Februari, zo lang zonder iets te kopen gaat mij echt niet lukken.
Wil een Nikon hoor!quote:Op maandag 23 januari 2006 22:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mijn wishlist is ook aardig uitgebreid. En niet alleen beperkt tot Apple, trouwens. Wat er als eerste gaat komen is denk ik een 350D. En daarna...
Ik heb al een PowerBook en wil inderdaad met Aperture spelen ooit, maare, waarom is een Nikon beter dan een Canon? (Ik ben overigens serieus van plan een dSLR aan te schaffen, dus advies is welkom.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:38 schreef Furious het volgende:
[..]
Wil een Nikon hoor!Anders vind ik je niet meer lief.
D70s op RAW + Powerbook met Aperture =.
Ik zeg niet dat het beter is hoor, ik wil alleen dat je een Nikon neemt omdat ik er ook eentje heb.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb al een PowerBook en wil inderdaad met Aperture spelen ooit, maare, waarom is een Nikon beter dan een Canon? (Ik ben overigens serieus van plan een dSLR aan te schaffen, dus advies is welkom.
En als iemand een Tatra ergens weet te staan is die ook welkom, maar ik denk dat voorlopig bij 'wish' blijft
Nou goed, maar op grond waarvan heb jij voor die Nikon gekozen dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:45 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het beter is hoor, ik wil alleen dat je een Nikon neemt omdat ik er ook eentje heb.
'Verkapte-pimp'
Goede ervaring met Nikon camera's door de jaren heen, genoeg lenzen om uit te kiezen. Zit prima in de hand in tegenstelling tot de 350D (zonder grip, klein!!!). Degelijke behuizing, relatief weinig ruis, de kit is een prima keuze omdat de kitlens in tegenstelling tot Canon-kitlenzen gewoon goed is.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou goed, maar op grond waarvan heb jij voor die Nikon gekozen dan?
Is dat voor meenemen niet juist beter?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:48 schreef Furious het volgende:
[..]
Goede ervaring met Nikon camera's door de jaren heen, genoeg lenzen om uit te kiezen. Zit prima in de hand in tegenstelling tot de 350D (zonder grip, klein!!!).
Heb je misschien ergens een vergelijking online gevonden op basis waarvan je deze keus hebt gemaakt?quote:Degelijke behuizing, relatief weinig ruis, de kit is een prima keuze omdat de kitlens in tegenstelling tot Canon-kitlenzen gewoon goed is.
Graag, het is toch een flinke aanschaf dus alle adviezen zijn welkomquote:Later meer.
Nee hoor, in gewicht maakt het weinig uit. En als je een dure DSLR koopt, koop je ook wel een dure tas, en dure lenzen. En dan wil je toch wel graag dat het allemaal goed in de hand ligt. Als je graag iets kleins wil moet je uberhaupt niet aan een DSLR beginnen.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:52 schreef De_Hertog het volgende:
Is dat voor meenemen niet juist beter?
Hier zie je even kortweg de specificaties naast elkaar. Op verdere ruisvergelijkingen kom ik later op terug.quote:Heb je misschien ergens een vergelijking online gevonden op basis waarvan je deze keus hebt gemaakt?
Kom ik ook op terug.quote:Graag, het is toch een flinke aanschaf dus alle adviezen zijn welkom
De 300D is dan ook een stuk breder dan de 350D.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik, of eigenlijk E.T., heeft een canon 300D. Ik vind het wel een prettig ding eigenlijk. Maar ik heb weinig verstand van fotograferen dus....
Ja ik wilde die 300D al inruilen voor een 350D want ik ben eigenlijk een sucker voor het kleinst mogelijke cameraatje. Maar ja hij moet wel superfoto's maken.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:04 schreef Furious het volgende:
[..]
De 300D is dan ook een stuk breder dan de 350D.
[afbeelding]
Links de 300D, rechts de 350D.
1gb gaat niet in je Powerbook, je hebt namelijk 256mb ingebouwd dat er niet uit kan.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:59 schreef Furious het volgende:
[..]
Zoiets werkt niet aan de telefoon. Ik moet daar dan gewoon heen gaan en de verkoper het lekker ongemakkelijk maken, bijvoorbeeld lange stiltes tussen je zinnen in totdat de verkoper zelf iets zegt, geen suggesties geven.
Eigenlijk moet ik heel droog zeggen donderdag, 'en, wat heb ik gratis gekregen voor al dit gedoe?'
Ik sla er wel iets uit, maar ik denk niet dat het 1GB of 1.25GB geheugen is.
Ik had het voornamelijk over formaat, omdat jij daar over begon. En formaat is inderdaad zeker niet mijn eerste eis, maar wel een (mogelijke) afweging wanneer de keus tussen twee dSLRs gaatquote:Op maandag 23 januari 2006 22:57 schreef Furious het volgende:
[..]
Nee hoor, in gewicht maakt het weinig uit. En als je een dure DSLR koopt, koop je ook wel een dure tas, en dure lenzen. En dan wil je toch wel graag dat het allemaal goed in de hand ligt. Als je graag iets kleins wil moet je uberhaupt niet aan een DSLR beginnen.
Specificaties zijn natuurlijk leuk, maar vergelijkingsfoto's zeggen veel meer. Hier zie ik vooral dat de Nikon duurder is, minder MP heeft, een CCD ipv een CMOS, en een sluitertijd van 1/8000. Dat is leuk, maar zegt me verder weinig.quote:Hier zie je even kortweg de specificaties naast elkaar. Op verdere ruisvergelijkingen kom ik later op terug.
Balen.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:08 schreef super-muffin het volgende:
[..]
1gb gaat niet in je Powerbook, je hebt namelijk 256mb ingebouwd dat er niet uit kan.
Ik heb een Canon Powershot A510. Een fijn, klein dingetje.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ik wilde die 300D al inruilen voor een 350D want ik ben eigenlijk een sucker voor het kleinst mogelijke cameraatje. Maar ja hij moet wel superfoto's maken.
Ik denk dat ik er maar gewoon 1tje bijkoop voor mezelf(niet de 350D maar gewoon een digicammetje... ik ben geen I-Spy
)
Nog een tip, verkijk je zeker niet op de megapixels. Dat is de stomste fout die je je kunt begaan.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik had het voornamelijk over formaat, omdat jij daar over begon. En formaat is inderdaad zeker niet mijn eerste eis, maar wel een (mogelijke) afweging wanneer de keus tussen twee dSLRs gaat
[..]
Specificaties zijn natuurlijk leuk, maar vergelijkingsfoto's zeggen veel meer. Hier zie ik vooral dat de Nikon duurder is, minder MP heeft, een CCD ipv een CMOS, en een sluitertijd van 1/8000. Dat is leuk, maar zegt me verder weinig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |