abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 januari 2006 @ 14:09:03 #76
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_34376999
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Die 40 GB schijf he, hoeveel ruimte heb je daarop nog als je je OS en Office installeert? Ik heb niet veel nodig, maar een beetje ruimte is niet verkeerd.
Ik meen me te herinnneren dat het gehele OS en randsoftware hooguit een gig of vijf inneemt. Meer dan genoeg dus. Ik heb nu nog 9,5 gig van de 27 (geformatteerd) over.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  maandag 23 januari 2006 @ 14:12:49 #77
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34377126
Ah, 35 GB over is inderdaad prima.

Nu alleen wachten tot ik mijn IBG lening kan opschroeven. Even kijken hoe ik ga betalen (cc heeft een limiet van 1000 euro en ik heb al bestellingen staan deze maand). Maar er is vast iets met mijn ouders te regelen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 23 januari 2006 @ 14:40:26 #78
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_34377945
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Die 40 GB schijf he, hoeveel ruimte heb je daarop nog als je je OS en Office installeert? Ik heb niet veel nodig, maar een beetje ruimte is niet verkeerd.
Je kan veel overbodige troep eruit gooien. Ik had iets van 10 Gb in gebruik toen ik deze iBook kreeg, maar daar stond echt *alles* opgeinstalleerd.

Je kan het prima terugschroeven naar 5 Gb ofzo.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:46:27 #79
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34378148
* Tomasso nieuwe iWork legaal heeft

Nu alleen nog m'n ouders ompraten zodat ze een iMac gaan kopen... Iemand tips?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_34379110
Wat kut.

MacHouse lijkt wel i-spy, een stel leugenaars!

Goed, Powerbook terug gebracht. De Powerbook is helemaal niet gebruikt op 1 demodag, dit ding is 3 maanden lang verkocht geweest, de eigenaar heeft 'em terug gebracht toen de SuperDrive kapot ging en heeft een vervangend exemplaar gekregen. Deze (die 'defecte' dus) hebben ze dus gewoon zo weer in de verkoop gedaan (welliswaar als 'refurbished' ??) en hebben niet eens de moeite genomen om de HD te formateren. Als smoes vertelden ze mij dat zoiets 'vreemd' is omdat 'Apple' de HD normaal gesproken wel formateerd. (Leugenaars, dat ding is nooit teruggeweest naar Apple)

Nu wordt het nog mooier. Ze gaan de Powerbook opsturen naar 'Apple' (ze hebben zeker hun schuurtje 'Apple' genoemd), en over 2 of 3 werkdagen kan ik de Powerbook weer komen halen. Als ik even na ga hoelang het met mijn iPod heeft geduurt toen er niets kapot was (zo bleek) heeft het 2 weken geduurt voordat ik 'em weer terug had. Hier leid ik vanaf dat ze gewoon ergens anders een SuperDrive vandaan plukken, en zelf 'em erin proppen.

En een vergoeding voor deze gebreken en leugens? Nee hoor, een excuus.

Ik had een Mighty Mouse goed kunnen gebruiken.

MacHouse. Be afraid, be very, very afraid.
Ik post om het posten.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:24:14 #81
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_34379456
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:15 schreef Furious het volgende:
Wat kut.

MacHouse lijkt wel i-spy, een stel leugenaars!

Goed, Powerbook terug gebracht. De Powerbook is helemaal niet gebruikt op 1 demodag, dit ding is 3 maanden lang verkocht geweest, de eigenaar heeft 'em terug gebracht toen de SuperDrive kapot ging en heeft een vervangend exemplaar gekregen. Deze (die 'defecte' dus) hebben ze dus gewoon zo weer in de verkoop gedaan (welliswaar als 'refurbished' ??) en hebben niet eens de moeite genomen om de HD te formateren. Als smoes vertelden ze mij dat zoiets 'vreemd' is omdat 'Apple' de HD normaal gesproken wel formateerd. (Leugenaars, dat ding is nooit teruggeweest naar Apple)

Nu wordt het nog mooier. Ze gaan de Powerbook opsturen naar 'Apple' (ze hebben zeker hun schuurtje 'Apple' genoemd), en over 2 of 3 werkdagen kan ik de Powerbook weer komen halen. Als ik even na ga hoelang het met mijn iPod heeft geduurt toen er niets kapot was (zo bleek) heeft het 2 weken geduurt voordat ik 'em weer terug had. Hier leid ik vanaf dat ze gewoon ergens anders een SuperDrive vandaan plukken, en zelf 'em erin proppen.

En een vergoeding voor deze gebreken en leugens? Nee hoor, een excuus.

Ik had een Mighty Mouse goed kunnen gebruiken.

MacHouse. Be afraid, be very, very afraid.
Ja zo'n verhaal had ik eigenlijk wel verwacht, omdat hij niet geformatteerd was.
En dat ze hem zelf repareren is toch geen probleem? Daardoor duurt het alleen maar korter, reparatie afdelingen hebben een magazijn, en de kans is groot dat hun gewoon een nieuwe superdrive hebben liggen, of een werkende 2e hands SD erin gaan zetten.

Als dit door kundige reparatuers wordt gedaan heb je gewoon zonder schade weer een prima superdrive in je PB zitten.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:26:08 #82
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_34379525
op MacOSX.nl heb ik trouwens al ERG vaak klachten gehoord over Mac House Woerden
pi_34379678
Het gaat er niet om of het gerepareerd wordt ja of nee, ik weet namelijk dat dat vast wel gebeurd. Ze moeten dan alleen geen lulsmoes gaan ophangen dat het ding terug naar Apple gaat.

En een tegemoet koming lijkt mij wel op z'n plaats, maar nee, ho, kost dat geld? (net zoals het opsturen naar Apple zelf) Laat dan maar maar zitten, denken die lui daar!
Ik post om het posten.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:33:33 #84
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_34379802
ja je krijgt een erg vervelend smaakje aan je aankoop zo
pi_34379894
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:33 schreef Hugster het volgende:
ja je krijgt een erg vervelend smaakje aan je aankoop zo
Zeker weten. Als ik 'em woensdag of donderdag weer ga ophalen ga ik toch proberen er een Mighty Mouse uit te slaan. Dit is geen stijl.nl .

Of kan ik de Consumentengids bellen ofzo?
Ik post om het posten.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:05:41 #86
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_34381034
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:36 schreef Furious het volgende:

[..]

Zeker weten. Als ik 'em woensdag of donderdag weer ga ophalen ga ik toch proberen er een Mighty Mouse uit te slaan. Dit is geen stijl.nl .

Of kan ik de Consumentengids bellen ofzo?
Ik denk niet dat dat zal lukken

Dat hij refurbished is zegt niets over het feit hoe oud de onderdelen mogen zijn. Rufurbished is gewoon in elkaar gezet met onderdelen die overblijven van reparaties of laptops die na prijsopgaaf voor reparatie niet meer teruggenomen worden door de klant.
pi_34381671
hmm, mn broertje gaat morgen naar Woerden (echt waar dit keer )
Maar als die iBooks ook kapot zijn
Op wat moet hij het allemaal controleren als hij er 1 gaat kopen? iig de CD-rom speler
  maandag 23 januari 2006 @ 16:34:23 #88
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34381935
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef super-muffin het volgende:
hmm, mn broertje gaat morgen naar Woerden (echt waar dit keer )
Maar als die iBooks ook kapot zijn
Op wat moet hij het allemaal controleren als hij er 1 gaat kopen? iig de CD-rom speler
Ik zou hem zoiezo ff aan zetten. En dan gewoon ff kutten met die iBook, ff ermee spelen.

En natuurlijk vragen of er mankementen aan de iBook zitten. Als ze zeggen dat het niet zo is en het is opeens wel zo, hebben ze je lekker voorgelogen en zou ik wat gaan eisen
pi_34382696
Aanzetten zal niet lukken. Deze batterij was ook compleet leeg. Wat je wel kan doen is vragen of je 'em even aan het lichtnet mag hangen.

En uiteraard gewoon een CD erin hangen.
Ik post om het posten.
pi_34383924
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:56 schreef Furious het volgende:
Aanzetten zal niet lukken. Deze batterij was ook compleet leeg. Wat je wel kan doen is vragen of je 'em even aan het lichtnet mag hangen.

En uiteraard gewoon een CD erin hangen.
maakt die CD er in hangen nog uit als die iBook uitstaat?
pi_34383962
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:31 schreef super-muffin het volgende:

[..]

maakt die CD er in hangen nog uit als die iBook uitstaat?
Als-ie uitstaat werkt het slik-mechanisme niet, toch?
Ik post om het posten.
  maandag 23 januari 2006 @ 18:01:58 #92
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_34384953
wat lopen jullie moeilijk te doen

Gewoon dat ding uit de doos, lader eraan
ff checken of de dvd drive het doet
Open "about this Mac" en check of de superdrive de snelheid heeft als wordt beweerd
Check op aanwezigheid van voldoende ram en evt bluetooth als dat er ook in hoort te zitten.
  maandag 23 januari 2006 @ 18:22:26 #93
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_34385562
Als je een nieuwe iBook koopt dan zou ik het niet eens proberen. Gewoon meenemen en je ziet het thuis wel. Die dingen komen toch rechtstreeks uit de fabriek (met een volle batterij trouwens).
  maandag 23 januari 2006 @ 18:28:39 #94
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34385802
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:22 schreef Anthraxx het volgende:
Als je een nieuwe iBook koopt dan zou ik het niet eens proberen. Gewoon meenemen en je ziet het thuis wel. Die dingen komen toch rechtstreeks uit de fabriek (met een volle batterij trouwens).
Volgens mij is het ook zo'n net niet nieuw iBook die er bedoelt wordt. Als het een nieuwe is dan gewoon mee naar huis meenemen. Dan doet alles het gewoon.
pi_34390086
Jeetje wat een gekut allemaal. . Da's niet zo leuk.

Voor mensen in Utrecht trouwens nog even, als je een goeie winkel wil moet je naar de Apple Centre op de Mariaplaats gaan, niet naar die op de Bakkerstraat, dat zijn een stel amateurs die de voor- en achterkant van een computer nog niet uit elkaar kunnen houden.
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 23 januari 2006 @ 20:28:50 #96
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34390221
Keynote is tof
pi_34390281
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:26 schreef AudreyHepburn het volgende:
dat zijn een stel amateurs die de voor- en achterkant van een computer nog niet uit elkaar kunnen houden.

"Kut...waar zit dat knopje ook alweer...argh..."

Ik post om het posten.
pi_34391330
Misschien wel leuk om te vermelden dat de verkoper schichtig om zich heen keek als een bange kat toen we daar weer binnen stonden met de manager te praten.

Dus super-muffin, als je een gast ziet die schichtig is, suf uit z'n ogen kijkt, en niet tegen je praat of de minste moeite doet om je te helpen; vraag of de andere verkoper je kan helpen.
Ik post om het posten.
pi_34391371
tvp!
  maandag 23 januari 2006 @ 20:54:43 #100
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34391410
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:30 schreef Furious het volgende:

[..]

[afbeelding]

"Kut...waar zit dat knopje ook alweer...argh..."