Volgens mij is dat niet goed in rust heb ik een hartslag tussen de 55-65 als ik ga sporten oid dan loopt hij makkelijk op tot 140+quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:55 schreef Robbiej het volgende:
Hey. ik kwam er net achter dat ik in rusttoestand een hartslag heb van zo'n 100-115...
en als ik ff 3 minuten ga fietsen op de hometrainer dan zit ie zo op de 170-190...
Ik ben 17.
1m84 bij 89,5 kg.
hoe komt dit? en moet ik me zorgen maken? het schijnt dat mn bloeddruk ook wat te hoog is..
Hebben meer ADHD'ers dit?
das latijd een goed vooruitzicht!!quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
mijn rusthartslag ligt ongeveer op 55.. m'n bloeddruk weet ik zo niet, maar m'n huisarts zei me dat ik er oud mee kon worden
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Hoe kom je daar eigenlijk bij?quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:30 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
Het snel warm hebben hoort wel bij adhd....
In een poging te ontdekken of deze vormen van hypersensitiviteit vaker voorkomen bij mensen met ADHD, heb ik een "niet-wetenschappelijk verantwoorde" test gedaan met 65 ADHD-volwassenen die ik heb ontmoet op een conferentie.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:03 schreef Conflict het volgende:
[..]
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Hoe kom je daar eigenlijk bij?
zegt genoeg.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:18 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
In een poging te ontdekken of deze vormen van hypersensitiviteit vaker voorkomen bij mensen met ADHD, heb ik een "niet-wetenschappelijk verantwoorde" test gedaan met 65 ADHD-volwassenen die ik heb ontmoet op een conferentie.
Dit zijn de resultaten:
Overgevoeligheid voor kleding (o.a. elastiek, etiketjes, wol, synthetische materialen) 44%
Overgevoeligheid voor voedselstructuren 6%
Allergieën 39%
Overgevoelige huid 67%
Overgevoeligheid voor koud en warm 56%
Overgevoeligheid voor geluiden 50%
Overgevoeligheid voor aanrakingen 22%
Claustrofobie 39%
Maagdarmproblemen 50%
google maar eens op adhd en warm... zie je genoeg dingen
Je kunt me aan elke groep toevoegen, behalve claustrofobie. Wel hoogtevrees.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:18 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
In een poging te ontdekken of deze vormen van hypersensitiviteit vaker voorkomen bij mensen met ADHD, heb ik een "niet-wetenschappelijk verantwoorde" test gedaan met 65 ADHD-volwassenen die ik heb ontmoet op een conferentie.
Dit zijn de resultaten:
Overgevoeligheid voor kleding (o.a. elastiek, etiketjes, wol, synthetische materialen) 44%
Overgevoeligheid voor voedselstructuren 6%
Allergieën 39%
Overgevoelige huid 67%
Overgevoeligheid voor koud en warm 56%
Overgevoeligheid voor geluiden 50%
Overgevoeligheid voor aanrakingen 22%
Claustrofobie 39%
Maagdarmproblemen 50%
google maar eens op adhd en warm... zie je genoeg dingen
Zeker weten!quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:02 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
das latijd een goed vooruitzicht!!![]()
welk programma is dat?quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:22 schreef Conflict het volgende:
Er komt zo iets op twee vandaag over een nieuwe kliniek voor mensen met ADHD
Is straks ook via uitzendinggemist terug te kijken![]()
geen id zie op 2 niets... bijzondersquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:31 schreef Roeji het volgende:
hoe laat? Die van 19.55u of die wat al is geweest?
*grin* zoooo herkenbaar.quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:03 schreef MouseOver het volgende:
Ik had vroeger veel enorm veel puistjes. Nu ziet het er prima uit maar als ik me elke dag ipv 1x per 2 dagen zou scheren dan heb ik een ontstoken huid. Desondanks lijkt het me echt toeval.
Wel zit ik haast per definitie niet lekker en blijf ik heen en weer schuiven of m'n broekriem steeds nog verder omhoog trekken of m'n staart elke 2 minuten goedleggen omdat hij kriebelt en dat soort dingen. Maar volgens mij heeft dat weinig met gevoeligheid maar meer met onrust/spanning icm met perfectionisme te maken.
quote:Het enorme succes van Beren op de weg maakt één ding overtuigend duidelijk: er veel behoefte aan een methode om beter om te gaan met werksituaties die stress, frustraties, en niet-productief gedrag opleveren. De Rationele Effectiviteits Training, de RET, is zo'n methode. In Hoe maak ik van een olifant weer een mug? bouwen IJzermans en Bender voort op Beren op de weg. Ze herhalen kort de uitgangspunten van de RET- waardoor het boek ook voor beginners goed te vervolgen is - en bespreken de functies van verschillende emoties en de irrationele gedachten die daar vaak de oorzaak van zijn. Daarna gaan ze dieper in op veelvoorkomende problemen als uitstelgedrag, weerstand tegen verandering, schuldgevoel en onzekerheid. De vele voorbeelden, de prettig leesbare stijl en de herkenbare problematiek maken van dit boek een potentiële bestseller.
Zometeen ga je ook nog zeggen dat je bepaalde platen urenlang op repeat laat staanquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:08 schreef Roeji het volgende:
[..]
*grin* zoooo herkenbaar.
Bij mij noemen ze het adhdook al ben ik perfectionistisch. Het is een van de adhd trekken van mij. Als ik hyper ben zit ik ook continu te friemelen, te bewegen, mn kleding goed te doen, met mn haar te klooien, mn burostoel 500 keer per uur verplaatsen, mn pennen slopen, mn pennen zoeken (ik vergeet waar ik ze neerleg), mn papieren ordenen/rangschikken en voor de zekerheid het nog eens doen, tig keer mn mail checken ook al komt er een envelopje te staan als ik mail heb, en zo kan ik nog wel een dag doorgaan met mijn idioteriën op te sommen.
Acne is hier ook altijd (nog steeds helaas) een horrorstory geweest. Nu enigzins onder controle, tot ik weer iets eet waar ik niet tegen kan. Dan voel ik me weer een pubertje van 14 ofzo. Echt lamlendig. En ik kan maar niet ontdekken waar ik nu allemaal allergisch op reageer wat eten betreft. Ga dan ook maar een voedings-dagboek-achtig iets bijhouden vanaf het komend weekend.
hou eens op... dit is engquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:38 schreef Roeji het volgende:
is t ook erg dat ik totaal uit mn dak kan gaan door idiote liedjes, neem bijv jingle cats, kerstliedjes ingemiauwd door katten. Als ik dat hoor, lig ik dus totaal in een lachstuip.
![]()
Of cabaret stukken van bijv youp vt hek en harrie jekkers en bert visscher. Sommige stukken kan ik gewoon nadoen/zeggen.![]()
*herkent zichzelf ik kan ook hele stukken uit mijn hoofdquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:38 schreef Roeji het volgende:
euhhh; ja dus.![]()
Ik heb oooooit een heel cassettebandje volgestopt met everything i do van bryan adams, in alle mogelijke varianten/remixes ed. En als ik al mn mp3 cds uit de auto naast mekaar leg, dan zitten er toch wel verdomd veel dezelfde nummers op. Mijn muziekcollectie op mn pc is zo'n 100gb groot, en nog luister altijd t zelfde of 'heb ik niks om naar te luisteren'.![]()
is t ook erg dat ik totaal uit mn dak kan gaan door idiote liedjes, neem bijv jingle cats, kerstliedjes ingemiauwd door katten. Als ik dat hoor, lig ik dus totaal in een lachstuip.
![]()
Of cabaret stukken van bijv youp vt hek en harrie jekkers en bert visscher. Sommige stukken kan ik gewoon nadoen/zeggen.![]()
Ooh wat ben ik toch erg. Gewoon kansloos, reddeloos verloren![]()
Ze komen me halen... ik kom nooit meer buiten![]()
Leuk te horen ik dacht dat het mijn eigen tik was... ik heb dat bij idd bepaalde films, friends, theo maassen, youp van het hek, hans teeuwen en ga zo maar door...quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:53 schreef -chefke- het volgende:
[..]
*herkent zichzelf ik kan ook hele stukken uit mijn hoofdIk heb het met films ik kan echt dezelfde film wel 100 x kijken
totdat ik iedere zin uit mijn kop ken ( met name alle 20 de bond films)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |