abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34625078
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat doen jullie in een vlaag van extreme woede?
Ik ben zelf net weggefietst..
ik heb ADD, nooit last van woede. ik ben echt bijna niet kwaad te krijgen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_34625420
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:29 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

ik heb ADD, nooit last van woede. ik ben echt bijna niet kwaad te krijgen.
Ik wou dat ik dat had ...dat bijna niet boos te krijgen gedeelte dus
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34627747
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ik wou dat ik dat had ...dat bijna niet boos te krijgen gedeelte dus
komt ook wel raar over soms hoor.
ik gooide laast een glas sinaasappelsap over mijn toetsenbord, ik reageer dan echt
alsof het me elk uur gebeurt. ieder ander mens zou op mijn minst raar opkijken of iets roepen.
een huisgenote zat er bij en vroeg hoe ik nou zo rustig kon blijven.
't is ook moeilijk enthousiast te zijn voor leuke gebeurtenissen, van jezelf of anderen.
soort hoog acceptatieniveau van alles wat je overkomt.

soms ook handig, zoals toen onlangs een meisje knockout ging en over me heen viel in de kroeg.
rustig blijven bij een ongeluk of calamiteit is wel handig.
pi_34628312
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:25 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

ik gooide laast een glas sinaasappelsap over mijn toetsenbord, ik reageer dan echt
alsof het me elk uur gebeurt. ieder ander mens zou op mijn minst raar opkijken of iets roepen.
't is ook moeilijk enthousiast te zijn voor leuke gebeurtenissen, van jezelf of anderen.

soms ook handig, zoals toen onlangs een meisje knockout ging en over me heen viel in de kroeg.
Ik reageer waarschijnlijk paniekerig als ik iets over m'n toetsenbord gooi, bang dat iemand boos op me is, of last van me heeft..
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:04:02 #130
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_34629537
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:57 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

dit heb ik ook enorm. eindelijk heb ik uitgevonden waarom ik zo leip ben.
verklaart opeens ook enorm veel mbt studies, werk, gedrag als puber, etc.
ik heb nu door de diagnose alleen al innerlijke rust, ik zie de toekomst rooskleurig in
terwijl ik dat nooit heb gehad.
het kan me ook niet echt boeien dat ik nu werkloos ben en mijn studie heb afgekapt, 't komt allemaal goed.
Klopt, die innerlijke rust. Dat is op dit moment voor mij het belangrijkste. De rest komt vanzelf is ook mijn idee er nu over. Ik zie het allemaal wel, laat het lekker op zn beloop gaan.

De ritalin werkt redelijk. Nog niet perfect. Maar de afgelopen 2 weken (en deze week ook nog) zijn gewoon een ramp. Op mn werk is het zo druk en om het kwartier wijzigt mn planning doordat er weer iets tussendoor komt. Ofwel van mijzelf uit ofwel van iemand anders uit. Ik krijg dus niet echt de kans om de ritalin zn werk te laten doen, al zou ik het willen. Door de drukte vergeet ik notabene mn ritalin de laatste paar dagen te nemen. Althans er zit totaal geen regelmaat meer in.

Ik heb ook tegen mn psych gezegd dat ik pas na deze week weer, als de zaak tot rust is gekomen, eens ga kijken of ik nog wat ga stoeien met de dosering. En hoe het dan gaat. Nu heeft het totaal geen zin. Ik zou bij wijze van een emmer ritalin kunnen innemen, dan nog zou het niet werken op dit moment.

Op zich vind ik mn 'stuiter-buien' niet al te storend. Vaak zelfs zinvol omdat ik aan rottige klussen begin. Maar het in evenwicht houden of stabiel houden van die buien, dat ik dus niet ineens mn halve huis ga verbouwen in een voor-de-middag, dat is een probleem. En als het langer duurt dan ik had gedacht, om er dan een dag of wat later weer aan te beginnen. Dat wil nog niet helemaal lukken. Het is nu nog vaak : of alles of niets.
Verleden week zondag bijvoorbeeld, heb ik mezelf zo enorm in de nesten gewerkt door een mega-hyper-bui. Pas 's middags op gang gekomen en zin gekregen om iets te gaan doen. Dat íets werd/werden 5 íetsen en uiteindelijk 10 íetsen. Met als gevolg dat ik 's avonds laat nog stond te strijken mn kledingkast compleet opnieuw in te ruimen (had immers alles in een opwelling op mn bed gegooid en met een kledingkast van 2,5m hoog en 1,5m breed krijg je toch een aardige stapel ) en verder nog weet ik hoeveel dingen was aan het doen. Gevolg dag erna moest ik werken (6uur op), ik had door die hyper + ritalin die uitgewerkt was in de avond, geen oog dicht gedaan. Ben de halve dag op mn werk total loss geweest. Toen ik thuis kwam moest ik nog op kraamvisite. Dagen erna weer werken, weer weinig geslapen. Oftewel sinds vrijdag lig ik al bijna elke avond om 21u uiterlijk 22u in bed. En slaap als een blok. Zelfs zo vast, dat ik een soort van ramkraak bij mn buren totaal niet heb meegekregen gister nacht. Ze hebben daar schijnbaar de halve tent leeggehaald. Politie stond gisteren in alle vroegte op de stoep, of ik iets gehoord had. Euhhh wat zou ik gehoord moeten hebben?? Die kerel kijkt me aan alsof ik uit een ei kom. Oke het was vroeg, ik was nog niet wakker. Maar goed. Had dus niks gehoord/gezien.

Zooo ik heb weer genoeg geleuterd voor vanavond. Het is weer een veel te lang epistel geworden.
Trusten mensen, tot morgen maar weer

Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  maandag 30 januari 2006 @ 22:12:38 #131
63411 Roeji
pi_34629960
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:25 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

oke nog even een stukje erbij dan maar

Tja kwaad worden. Ik kan ontzettend opvliegerig zijn. Om niks soms. Ik kan enorm schelden, tieren, koken van woede. Heel vaak houd ik het binnen, krop ik het op. Maar soms kan ik gewoon ontploffen. Mijn ex had er een handje in om me vaak te irriteren met de meest idiote dingen. En dan bij iets kleins ging het mis, dat was de spreekwoordelijke druppel. Dan was het gewoon *boem*. Schreeuwen, schelden etc. Slaan niet. Als ik dan zo was ontploft kwam bij mij vervolgens precies de tegenovergestelde reactie: negeren. Dan kon ie op zn kop gaan staan, jammer. Ik vertrok dan meestal naar mn pc en zat daar de eerste paar uur of ik ging in bed liggen.

Als ik me zelf stoot, pijn doe of iets omgooi dan is het hek van de dam. Dan word ik enorm kwaad. Gewoon op mezelf omdat me dat (meestal iets stoms) is gebeurd.

Ook ben ik heel vaak allergisch voor de stommiteiten/dommigheden van andere mensen. Dan begrijp ik dus niet waarom iemand zo is/doet. En word ik wel eens boos. (houd ik dan wel voor mezelf)

Als er iets gebeurd dan blijf ik meestal vrij rustig. Vlak voor kerst in een mega-knokpartij verzeild geraakt in het café waar ik altijd ga darten. Dan ben ik zo kalm als het maar kan, heb de juiste dingen gedaan. Wat mensen gekalmeerd en politie gebeld (die eikels hadden hun auto nl in de achteruit staan, terwijl wij werden bedreigd door een stelletje idioten). Maar de dag na die knokpartij kwamen bij mij de zenuwen pas. Zelfde als met een auto-ongeluk of als iemand tegen de vlakte gaat. Ik blijf rustig. Zolang ikzelf er niet direct bij ben betrokken.

En nu ga ik echt slapen!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34630206
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:12 schreef Roeji het volgende:

[..]

oke nog even een stukje erbij dan maar

Tja kwaad worden. Ik kan ontzettend opvliegerig zijn. Om niks soms. Ik kan enorm schelden, tieren, koken van woede. Heel vaak houd ik het binnen, krop ik het op. Maar soms kan ik gewoon ontploffen. Mijn ex had er een handje in om me vaak te irriteren met de meest idiote dingen. En dan bij iets kleins ging het mis, dat was de spreekwoordelijke druppel. Dan was het gewoon *boem*. Schreeuwen, schelden etc. Slaan niet. Als ik dan zo was ontploft kwam bij mij vervolgens precies de tegenovergestelde reactie: negeren. Dan kon ie op zn kop gaan staan, jammer. Ik vertrok dan meestal naar mn pc en zat daar de eerste paar uur of ik ging in bed liggen.

Als ik me zelf stoot, pijn doe of iets omgooi dan is het hek van de dam. Dan word ik enorm kwaad. Gewoon op mezelf omdat me dat (meestal iets stoms) is gebeurd.

Ook ben ik heel vaak allergisch voor de stommiteiten/dommigheden van andere mensen. Dan begrijp ik dus niet waarom iemand zo is/doet. En word ik wel eens boos. (houd ik dan wel voor mezelf)

Als er iets gebeurd dan blijf ik meestal vrij rustig. Vlak voor kerst in een mega-knokpartij verzeild geraakt in het café waar ik altijd ga darten. Dan ben ik zo kalm als het maar kan, heb de juiste dingen gedaan. Wat mensen gekalmeerd en politie gebeld (die eikels hadden hun auto nl in de achteruit staan, terwijl wij werden bedreigd door een stelletje idioten). Maar de dag na die knokpartij kwamen bij mij de zenuwen pas. Zelfde als met een auto-ongeluk of als iemand tegen de vlakte gaat. Ik blijf rustig. Zolang ikzelf er niet direct bij ben betrokken.

En nu ga ik echt slapen!
Weltrusten

Je hebt trouwens een heel herkenbaar verhaal neergezet hierboven...
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:37:51 #133
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34631143
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ik reageer waarschijnlijk paniekerig als ik iets over m'n toetsenbord gooi, bang dat iemand boos op me is, of last van me heeft..
terwijl ik waarschijnlijk mn hele toetsenbord aan gort ram.. (serieus)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:11:27 #134
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_34642031
Mijn driftbuien onystaan vaak als mij iets niet lukt bijv. als ik een spelletje mario deed en het lukte niet in 2 x dan vloog de joystick/gamepad door de kamer met als gevolg dat ik weer nieuwe moest kopen erna ben ik maar op mijn been gaan slaan scheelde mij een hoop geld... tegenwoordig heb ik het minder en dat heb ik te danken aan de ritalin anders kan ik nog zo opvliegend zijn..

als de hond bijv. mijn koffie uit mijn hand stoot kan ik uit mijn dak gaan een minuut erna ben ik het gelijk weer kwijt... en denk hmmm was ook weer nergens voor nodig... met rit heb ik daar helemaal geen last van dan ga ik het opruimen en zeg mijn hond dat ie rustig moet doen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:54:36 #135
63411 Roeji
pi_34643093
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:11 schreef Vinnie_31 het volgende:
Mijn driftbuien onystaan vaak als mij iets niet lukt bijv. als ik een spelletje mario deed en het lukte niet in 2 x dan vloog de joystick/gamepad door de kamer met als gevolg dat ik weer nieuwe moest kopen erna ben ik maar op mijn been gaan slaan scheelde mij een hoop geld... tegenwoordig heb ik het minder en dat heb ik te danken aan de ritalin anders kan ik nog zo opvliegend zijn..

als de hond bijv. mijn koffie uit mijn hand stoot kan ik uit mijn dak gaan een minuut erna ben ik het gelijk weer kwijt... en denk hmmm was ook weer nergens voor nodig... met rit heb ik daar helemaal geen last van dan ga ik het opruimen en zeg mijn hond dat ie rustig moet doen.
Same here. Het heeft me al flink geld gekost. Vooral aan toetsenborden en muizen
Maar ik heb het in één keer afgeleerd. Mn ex en ik hadden een huis gekocht, waren aan het verbouwen/renoveren. Hij lag nogal dwars had geen zin meer om te verbouwen, wilde niks meer doen. Maar we konden dus niet zo in het huis trekken. Zowat alleen de buitenmuren stonden nog. Maar goed, ik was het traphekje aan het verven en was al pisnijdig door dat ge-etter. Stoot ik mn hoofd best hard. Toen ontplofte ik, ik wilde met mn vuist op de dikke pilaar van het traphekje slaan. Maar omdat ik me verdraaide sloeg ik met volle kracht met mn pols op de punt/rand van de pilaar. Gevolg, pijn en janken en schelden van de pijn. Kon niks meer met mn pols. Heb m zelf toen stevig verbonden zodat ik verder kon met verven. Twee dagen later hield ik het niet meer uit. Foto's laten maken, was niet gebroken. Zwaar gekneusd. Kreeg een lullig rekverbandje. Week later, nog steeds veel pijn. Pols de gips in, verkeerd gezet ook nog. Twee dagen later zat ik weer bij de ehbo, gips eraf. Schaaft me die kerel met die gips-zaag mn pols open. Weer terug de gips in een paar dagen later, goddank een spalk die er ook af kon. Heb er uiteindelijk een half jaar mee in de gips gelopen, scanner in geweest. Niks te zien. Volgens die arts was het mn meniscus die kapot was. En post-traumatische-dystrofie of iets dergelijks noemen ze het. Kunnen mn polsgewricht fixeren en een paar centimeter eronder een nieuw polsgewricht maken. Heb ik niet laten doen. Ik zit in de it en kan het me niet permitteren dat ik misschien mn pols straks niet meer kan gebruiken. Dan liever pijn.

Nu bijna 3 jaar later nog vaak last van mn pols. Dat herinnerd me eraan dat ik dus niet meer moet flippen. Dus nee, ik flip nog wel maar smijt nergens meer mee en sla al helemaal nergens meer op. Ik houd het bij schelden en schreeuwen.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:19:53 #136
127956 Robbiej
pi_34643747
Zo herkenbaar

heb vroeger eens toen ik een jaar of 6-8 was. een keer de computer kast ingeslagen aan de voorkant. waar die klepjes zitten waar je dus een CD-Rom kon plaatsen. mn hand stak tot en met mn elleboog in de kast

reden?
Ik kon het spelletje niet winnen
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:31:03 #137
63411 Roeji
pi_34644017
Daarom speel ik geen pc-spelletjes. Vooral niet zoiets als tombraider. Heb ik me ooit gekocht. Na een half uur in level 1 of 2 rondgebanjert te hebben en niet snel genoeg verder gekomen te zijn. Heb ik het opgeborgen. Aangezien mn hartslag tegen de 500 zat. Kaartspelletjes of Worms zijn wel te doen. Van die simpele spelletjes die geen boekwerk van een handleiding hebben en waar ik ontspannen mee bezig kan zijn.
Ook carmageddon dat was een heerlijk spel. Daar kon ik mn irritaties in kwijt. Ben er mee opgehouden omdat ik op een gegeven moment als ik in de auto zat te denken/fantaseren hoe geweldig het wel niet zou zijn als ik dat in t echhie ook zou mogen doen.

Nee, is niet goed voor me. Ik heb nu een lading kaartspellen en notabene lingo op mn pc staan. Om mn hersens een beetje te kraken en fit te houden. Ook dat hele sudoku gebeuren is super. Alleen slaat het weer om in een verslaving, kan de boekjes niet meer wegleggen dan. Heb mn puzzelboekjes verstopt (en dan is het best handig als je een slecht geheugen hebt)
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:52:40 #138
127956 Robbiej
pi_34644506
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:31 schreef Roeji het volgende:
Daarom speel ik geen pc-spelletjes. Vooral niet zoiets als tombraider. Heb ik me ooit gekocht. Na een half uur in level 1 of 2 rondgebanjert te hebben en niet snel genoeg verder gekomen te zijn. Heb ik het opgeborgen. Aangezien mn hartslag tegen de 500 zat. Kaartspelletjes of Worms zijn wel te doen. Van die simpele spelletjes die geen boekwerk van een handleiding hebben en waar ik ontspannen mee bezig kan zijn.
Ook carmageddon dat was een heerlijk spel. Daar kon ik mn irritaties in kwijt. Ben er mee opgehouden omdat ik op een gegeven moment als ik in de auto zat te denken/fantaseren hoe geweldig het wel niet zou zijn als ik dat in t echhie ook zou mogen doen.

Nee, is niet goed voor me. Ik heb nu een lading kaartspellen en notabene lingo op mn pc staan. Om mn hersens een beetje te kraken en fit te houden. Ook dat hele sudoku gebeuren is super. Alleen slaat het weer om in een verslaving, kan de boekjes niet meer wegleggen dan. Heb mn puzzelboekjes verstopt (en dan is het best handig als je een slecht geheugen hebt)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 13:27:53 #139
63411 Roeji
pi_34645276
Ja, ik kan er ook niks aan doen. Mijn irritatie aan sommige weggebruikers was toen erg hoog. En dan ga je gekke dingen denken.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 31 januari 2006 @ 13:50:32 #140
127956 Robbiej
pi_34645948
Ik heb een vraagje..

Op de eigen verklaring van het CBR (rijbewijs)

staan de volgende vragen. bij vraag 3 moet ik dan ja invullen ofzo? want met ritalin/concerta ga ik stoppen dus 9 is niet van toepassing. en ben eigenlijk ook niet onder behandeling.. maar heb wel ADHD
quote:
Eigen Verklaring:

1. Lijdt u of hebt u geleden aan epilepsie, ernstige hyperventilatie, flauwvallen, aanvallen van abnormale slaperigheid of andere bewustzijnsstoornissen?

2. Lijdt u of hebt u geleden aan evenwichtsstoornissen of duizelingen?

3. Bent u onder behandeling of bent u onder behandeling geweest voor een psychiatrische stoornis, een hersenziekte of een ziekte van het zenuwstelsel?

4. Maakt u misbruik van of hebt u misbruik gemaakt van alcohol, geneesmiddelen, drugs of andere geestverruimende of bedwelmende middelen of bent u daarvoor ooit medisch onderzocht of onder behandeling geweest?

5. Bent u onder behandeling of bent u onder behandeling geweest voor inwendige ziekten als suikerziekte, hart- en vaatziekte, verhoogde bloeddruk, nierziekte en longziekte of hebt u een hart- of vaatoperatie ondergaan?

6. Hebt u een functiebeperking waardoor het normale gebruik van een arm, hand of vingers, dan wel van bijbehorende gewrichten beperkt of afwezig is?

7. Hebt u een functiebeperking waardoor het normale gebruik van een been of voet, dan wel van bijbehorende gewrichten beperkt of afwezig is?

8a. Hebt u een verminderd gezichtsvermogen van een of beide ogen, zelfs als u gebruikt maakt van een bril of contactlenzen?

8b. Bent u onder behandeling of onder behandeling geweest van een oogarts of hebt u een laserbehandeling van de ogen ondergaan?

9. Gebruikt u geneesmiddelen die vogens de bijsluiter de rijvaardigheid kunnen beinvloeden, zoals slaapmiddelen, kalmeringsmiddelen, anti-depressieve middelen, opwekmiddelen en dergelijke?

10. Hebt u andere aandoeningen of ziekten die het besturen van motorvoertuigen bemoeilijken en waarvoor mogelijk speciale voorzieningen nodig zijn?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:03:28 #141
63411 Roeji
pi_34646333
tja het is hoe je het leest. Heb je ooit echt een psych gehad die je ook echt behandelt heeft? Oftewel, ik zou dus lezen: heb je gesprekken e.d. gehad. Wat ik me kan herinneren is dat jouw huisarts jou de medicijnen voorschrijft. Ik zou dat niet als een therapie willen aanduiden.

Ik zou zelf niks invullen. Ik weet dat je als je ook maar iets over adhd of medicatie daarvoor invult. Dat je maar een rijbewijs krijgt voor 1 of 3 jaar (weet t niet meer precies). En na die tijd moet je weer een of andere keuring ondergaan om te beoordelen of je nog wel een verlenging mag krijgen. Hoop gezeur allemaal.

Maar je moet alles tegen mekaar afwegen. Ik kan je daar geen echte raad in geven.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:35:14 #142
127956 Robbiej
pi_34647367
Ik ga ook niks invullen. wat ik ook heb. mn rijbewijs betekend op dit moment bijna alles voor me.

maarja nog 6 maanden wachten voordat ik 18 word..
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:01:29 #143
63411 Roeji
pi_34648109
En dat duurt lang... Die 6 maanden. Maar je kunt hier uiteraard terecht voor een flinke dosis steun!!!!
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:14:07 #144
127956 Robbiej
pi_34650334
6 maanden wachten.. dat sloopt me gewoon...
pi_34651806
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:31 schreef Roeji het volgende:
LOL!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:02:38 #146
63411 Roeji
pi_34651874
ja ja ja, lach maar om me.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34652232
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:02 schreef Roeji het volgende:
ja ja ja, lach maar om me.
pi_34652257
ik heb me trouwens ook kostelijk vermaakt met dat spel.
die auto van Vlad pakken en dan met 300 km per uur een ramp opstormen zodat je een minuut door de lucht vliegt en onmogelijk hard crasht.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:46:19 #149
63411 Roeji
pi_34654964
oja, heerlijk. Ik denk dat ik het toch weer eens ga opzoeken. Weer eens even lekker racen.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:55:42 #150
127956 Robbiej
pi_34666742
Hey. ik kwam er net achter dat ik in rusttoestand een hartslag heb van zo'n 100-115...
en als ik ff 3 minuten ga fietsen op de hometrainer dan zit ie zo op de 170-190...

Ik ben 17.
1m84 bij 89,5 kg.

hoe komt dit? en moet ik me zorgen maken? het schijnt dat mn bloeddruk ook wat te hoog is..

Hebben meer ADHD'ers dit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')