abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2006 @ 22:10:38 #101
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_34596030
oh heerlijk he, iemand die je begrijpt. Iemand die gewoon je gedachtengang volgt, ook al is het nog zo'n enorm wazig verhaal.

Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_34596049
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:10 schreef Roeji het volgende:
oh heerlijk he, iemand die je begrijpt. Iemand die gewoon je gedachtengang volgt, ook al is het nog zo'n enorm wazig verhaal.

Ja.
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:07:54 #103
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34598274
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:04 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

De pest is dat je de hele dag vis loopt te boeren...
Ik ben er na 3 dagen alweer mee opgehouden.
Wisselt per merk. Ik heb hier Sunwell daarbij heb je het niet, ook niet een beetje. Om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt super enthousiast over de werking maar misschien pakt visolie in z'n algemeenheid gewoon niet bij me.
Vampire Romance O+
pi_34598647
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:10 schreef Roeji het volgende:

ik heb heel veel sterke verhalen gehoord over adhd, maarja dat zijn van die mensen die met adhd'ers omgaan, ik denk dat een adhd'er het zelf het beste kan vertellen en denk ook dat alleen de echte adhd'ers het alleen begrijpen!!
PS4 online: micro_nl
  zondag 29 januari 2006 @ 23:56:38 #105
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_34600128
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:07 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Wisselt per merk. Ik heb hier Sunwell daarbij heb je het niet, ook niet een beetje. Om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt super enthousiast over de werking maar misschien pakt visolie in z'n algemeenheid gewoon niet bij me.
Hee!
Da's misschien wel een goede dan.
Want ik hou al niet van vis, en dan zeker niet om 08:00 s'ochtends.... *burp* *vissss*
Kan het iiig. is proberen...
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  maandag 30 januari 2006 @ 00:34:36 #106
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_34601444
Oke daar gaan we.

-chefke- heeft dus ook adhd.

Op de basisschool (groep 5/6) was ik altijd druk, impulsief, onrustig, geen concentratie, snel boos, totaal niet in staat om te gaan met teleurstelling en veranderingen, slechte cijfers.

De leraren op school dachten achterstands leerling helpen we met speciaal programma bla bla werd geen suc6. Totdat een leraar mijn ouders vertelde dat ik mogelijk ADHD zou kunnen hebben en werd ik meegesleept naar het RIAG en daar werd ik op van alles onderzocht en der kwam ADHD uit.

Medicijnen worden voorgeschreven ritalin overdag en s`avonds voor het slapen gaan clonidine. Dit was kwa slapen al een stuk beter maar ik bleef thuis lastig en op school ging het ook niet geweldig.

Ben uiteindelijk door mijn ouders en twee leraren tegen de wil van het schoolbestuur naar een ZMOK ( Zeer Moelijk Opvoedbare Kinderen) school gestuurd. Op deze school hebben ze me zowel op leerprobleem gebied als in omgaan met ADHD ontzettend goed geholpen.

Maar toen was er paniek de combinatie van medicijnen die ik slikte had in de VS al twee levens geëist en ik moest meteen stoppen met de ritalin en overgaan op alleen clonidine. Hierdoor heb ik een flinke terug val gehad . Maar na een half jaar aan alleen clonidine gewend te zijn ging het weer de goede kant op

Heb op de ZMOK school spel therapie gehad . Ook werd er gewerkt aan mijn leerachterstand die ik had opgelopen. Dit ging al snel de goede kant op. Heb op de Zmok-school gezeten tot groep 8 + 1 extra jaar groep 8. Ondertussen ging het thuis ook een heel stuk beter gelukig.
Toen kwam de tijd dat ik naar de midelbare school moest.

Dit was een LOM school ( mavo/vmbo) en hier ging het uitstekend en kreeg na twee jaar het advies(aangezien er geen 3de en 4de klas gestart ging worden) om te verhuizen naar een gewone VMBO school en ook daar ging het uitstekend was 1 van de beste van de klas en van mijn lastige gedrag was niks meer te merken ze hebben daar nooit geweten dat ik adhd heb .
Heb daar mijn VMBO T/G diploma gehaald met goede cijfers.

Nu zit ik al 3 jaar op het MBO niv 4 afd. AOT (oude machinisten opleiding) en ook hier weet school niet dat ik adhd heb en zijn ze super tevreden over me . en heb uistekende cijfers.

Heb dankzij de Zmok-school allerlei trucjes geleerd dat ik ook van de dingen als:
vergeetachtigheid, planning en structuur weinig tot geen last meer heb.

het enige waar ik nog een beetje last van heb is een negatief zelfbeeld maar daar ben ik me momenteel op aan het focusen. Ook dat gaat de laatste tijd een stuk beter.

Gebruikt overigens nog steeds clonidine en ben bang dat ik daar de rest van mijn leven afhankelijk van blijf. Merk voor mezelf nog wel het verschil maar voor de buitenwereld is er al geen verschil meer.
  maandag 30 januari 2006 @ 01:05:30 #107
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34602215
Ken je dat "trucje" w.b.t vergeetachtigheid, planning en structuur
eens uitleggen?

ben zeer benieuwd..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  maandag 30 januari 2006 @ 01:27:44 #108
127956 Robbiej
pi_34602589
http://www10.antenna.nl/h(...)DHD,%20een%20ziekte?

Ik ga dr weer mee stoppen denk ik...

mn OCS word er ook niet beter op (juist slechter heb ik het gevoel)..
  maandag 30 januari 2006 @ 09:56:40 #109
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_34605834
quote:
Op maandag 30 januari 2006 01:05 schreef Robbiej het volgende:
Ken je dat "trucje" w.b.t vergeetachtigheid, planning en structuur
eens uitleggen?

ben zeer benieuwd..
komtie

stap 1 als je iets gaat doen je loopt ergens weg je gaat iets doen.

STOP. dan ga ik even nadenken ik ga nu daarheen wat moet ik meenemen wat moet ik doen voordat ik wegga.

stap 2 controleren of alles klopten nog een keer het rijtje langslopen.

stap 3 doen wat je moet doen.

das het truukje met vergeetachtigheid.

En het andere trucje is kwa planning een strakke planning aan te houden met een agenda en zoveel mogelijk vastigheid
  maandag 30 januari 2006 @ 12:17:21 #110
63411 Roeji
pi_34609257
oke klinkt goed. Maar toch lukt dat niet in elk geval.
Hoe doe je het als je een 'spoedgeval' er tussendoor krijgt, terwijl je met iets bezig was? Hoe lukt het je dan om weer te denken aan die 1e klus/taak? Want daar loopt het bij mij dus vaak spaak.
Er komt eigenlijk áltijd wel weer iets tussen wat ofwel belangrijker is ofwel leuker is ofwel.....

die planning heb ik wel, maar doordat ik zo snel afgeleid kan worden loopt dat ook vaak mis.

Maar ik ben nog lerende
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 30 januari 2006 @ 12:54:39 #111
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_34610190
pffff plannen is niet mijn sterkste kant het liefst heb ik een lege agenda maar ja dat kan nu eenmaal niet!

Ik moet mezelf echt af en toe een schop onder mijn hol geven dingen te gaan doen en door te zetten vergeetachtig tja ik weet niet beter.....
Anders doe ik het liefste waar ik op dat moment zin in heb dus idd structuur is bij mij wel wenselijk een planning maken en die nakomen eerst is het moeilijk om je er toe te zetten eenmaal bezig ben ik moeilijk te stoppen en heb ik ook geen rust voor ik het af heb!
  maandag 30 januari 2006 @ 13:28:09 #112
63411 Roeji
pi_34611161
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:54 schreef Vinnie_31 het volgende:
pffff plannen is niet mijn sterkste kant het liefst heb ik een lege agenda maar ja dat kan nu eenmaal niet!

Ik moet mezelf echt af en toe een schop onder mijn hol geven dingen te gaan doen en door te zetten vergeetachtig tja ik weet niet beter.....
Anders doe ik het liefste waar ik op dat moment zin in heb dus idd structuur is bij mij wel wenselijk een planning maken en die nakomen eerst is het moeilijk om je er toe te zetten eenmaal bezig ben ik moeilijk te stoppen en heb ik ook geen rust voor ik het af heb!
Zooo herkenbaar!!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34614665
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:54 schreef Vinnie_31 het volgende:

Zoooooooooo mij achtig
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:37:46 #114
63411 Roeji
pi_34614975
*grin*

Kunnen we het topic niet beter noemen: Kijk wij zijn een kopie van elkaar!!
Of: Ontmoet hier je klonen!

Werkelijk, ik vind het zo raar. mn leven lang krijg ik te horen: gedraag je eens normaal, doe dit, doe dat, stel je niet aan, je valt uit de toon, je bent anders, etc etc etc. En nu, zoveel herkenbaarheid. Zoveel gelijkgestemden.

Ik heb ook het gevoel dat ik 'mn plek' heb gevonden. Of mn draai heb gevonden in mn eigen leven. Hoe je het ook omschrijft. Mijn zoektocht naar wat er 'mis' is/was is voorbij. Ik heb een flink stuk rust gevonden. En ja; ik ben/denk/doe anders. Maar dat ben ik, samen met mn adhd. En die er niet in wil geloven of me niet wil accepteren, die heeft pech. Die gaat mijn persoontje missen.

Oh wat voelt het goed om dit te kunnen zeggen. Net zo'n gevoel als je heel lang weg bent geweest en je komt thuis. Mjah, ik denk ook dat het dat is, een vorm van thuiskomen
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34615153
Relaxed dat het goed met je gaat joh! Ik zit na een paar depressief zijn in een opwaartse spiraal.

Voelt idd alsof je thuiskomt
AquaDiGio heet vanaf nu w8jij17
  maandag 30 januari 2006 @ 16:22:24 #116
127956 Robbiej
pi_34616369
Alsof ik mezelf terug zit te lezen Vinnie
  maandag 30 januari 2006 @ 16:41:58 #117
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_34616964
Tja, het gaat om erkenning en herkenning dat is prettig, Ik heb toevallig het geluk dat ik een vriendin met adhd heb, en die is wel heel netjes in huis een beetje ocs qua schoonmaak heeft dus dat is al prettig... verder heb ik ook vrienden en familie met adhd dus wat dat betreft herkenning genoeg..

ook altijd heel gezellig op feestjes maar ook zo vermoeiend hahahaha....

maar idd prettig dat er genoeg mensen zijn met dezelfde adhd trekjes....
  maandag 30 januari 2006 @ 16:46:06 #118
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_34617095
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:37 schreef Roeji het volgende:
*grin*

Kunnen we het topic niet beter noemen: Kijk wij zijn een kopie van elkaar!!
Of: Ontmoet hier je klonen!

Werkelijk, ik vind het zo raar. mn leven lang krijg ik te horen: gedraag je eens normaal, doe dit, doe dat, stel je niet aan, je valt uit de toon, je bent anders, etc etc etc. En nu, zoveel herkenbaarheid. Zoveel gelijkgestemden.

Ik heb ook het gevoel dat ik 'mn plek' heb gevonden. Of mn draai heb gevonden in mn eigen leven. Hoe je het ook omschrijft. Mijn zoektocht naar wat er 'mis' is/was is voorbij. Ik heb een flink stuk rust gevonden. En ja; ik ben/denk/doe anders. Maar dat ben ik, samen met mn adhd. En die er niet in wil geloven of me niet wil accepteren, die heeft pech. Die gaat mijn persoontje missen.

Oh wat voelt het goed om dit te kunnen zeggen. Net zo'n gevoel als je heel lang weg bent geweest en je komt thuis. Mjah, ik denk ook dat het dat is, een vorm van thuiskomen
Ja, maar pas op dat je dit gedrag niet te normaal gaat vinden he hahahaha

Topic naam kan ook zijn: "adhd welkom thuis"

[ Bericht 3% gewijzigd door Vinnie_31 op 30-01-2006 16:55:08 ]
pi_34619233
dit weekend waren mijn antidepressiva op (sertraline, 100 mg). normaal kan ik wel een dag zonder, maar drie bleek toch niet zo relaxed.
de ritalin leek ook niet meer te werken, ik was zo onrustig als de pest.
mensen merkten het ook aan me, ik was ongeďnteresseerd, keek niemand aan, geen geduld, als een mongool autorijden, etc.
vreemd dat dat zo werkt, zal eens vragen aan de psych hoe dat kan.

Roeji, die ritalin werkt niet bij jou heb ik het idee? je stuitert nog evenveel heb ik het idee als ik het zo lees.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_34619307
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:37 schreef Roeji het volgende:Ik heb ook het gevoel dat ik 'mn plek' heb gevonden. Of mn draai heb gevonden in mn eigen leven. Hoe je het ook omschrijft. Mijn zoektocht naar wat er 'mis' is/was is voorbij. Ik heb een flink stuk rust gevonden. En ja; ik ben/denk/doe anders. Maar dat ben ik, samen met mn adhd. En die er niet in wil geloven of me niet wil accepteren, die heeft pech. Die gaat mijn persoontje missen.

dit heb ik ook enorm. eindelijk heb ik uitgevonden waarom ik zo leip ben.
verklaart opeens ook enorm veel mbt studies, werk, gedrag als puber, etc.
ik heb nu door de diagnose alleen al innerlijke rust, ik zie de toekomst rooskleurig in
terwijl ik dat nooit heb gehad.
het kan me ook niet echt boeien dat ik nu werkloos ben en mijn studie heb afgekapt, 't komt allemaal goed.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_34620746
Wat doen jullie in een vlaag van extreme woede?
Ik ben zelf net weggefietst..
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34620849
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat doen jullie in een vlaag van extreme woede?
Ik ben zelf net weggefietst..
hmmz komt niet zo vaak voor , als het voorkomt op bed gaan liggen en heel hard onder de dekens in mijn kussen schreeuwen ofzo
  maandag 30 januari 2006 @ 18:56:50 #123
127956 Robbiej
pi_34621181
ik sloop het liefst dingen.
heb dan echt zin alles aan gort te rammen..
pi_34621357
ik ben niet echt iemand die z'n handjes gebruikt
ik ben wel erg in heel chaggie gaan doen en degene op dat moment zo zwart mogelijk maken...
pi_34622308
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:01 schreef guitarist.nl het volgende:
ik ben niet echt iemand die z'n handjes gebruikt
ik ben wel erg in heel chaggie gaan doen en degene op dat moment zo zwart mogelijk maken...
Dat ken ik...dat je zulke rake opmerkingen maakt tegen de persoon die je zo hard uitdaagde dat 'ie zich 2 weken later er nog kut door voelt?
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')