maar zie je het enkele keren per week?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:57 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb hetzelfde met het oude mobiele nummer van mijn vader. Hij is 2 jaar geleden overleden, maar ik kan zijn mobiele nummer maar niet wissen. Gek he.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:02 schreef Croupouque het volgende:
En als je "Theo" nou in "Dode Theo" verandert?
Theo??!?!?! Ben jij dat?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:11 schreef NITROHOSS het volgende:
Gebeld worden door iemand die in je Phone staat maar waar het nummer van is gerecycled geeft hele rare gesprekken...
Het heeft denk ik niet zo veel met respect te maken maar meer het het idee dat als je dat nummer wist, dat je hem dan ook uit je 'leven' (gedachten etc.) wist.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:11 schreef LennyKravitz het volgende:
Serieus bedoeld... en zeker niet tegen het zere been willen trappend... maar toch...
Je vriend is overleden... waarom wil je zijn nummer niet wissen... je zult het niet meer bellen, en om telkens met dat nummer geconfronteerd te worden lijkt me ook niet handig...
Wat is dat piëteit of respect gedeelte in je hoofd dat veroorzaakt dat je Theo niet wist??? Zou het nummer wissen repectloos zijn?... waarom dan? Daar kan ik niet bij. ...Er zijn vast wel foto's en andere leuke herinneringen van Theo niet?
Wees een kerel en wis het... sorry als dat te grof klinkt, maar ik snap zoiets niet...
not even the faintest smilequote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:05 schreef Zwansen het volgende:
SMS Dode Theo:
Ik kom vandaag wat later...
Hou toch op, we hebben het hier over een telefoonnummer die in je mobiel staat.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:55 schreef Sakura het volgende:
Je kan in dit topic iig al wel goed zien wie er het geluk gehad heeft nog geen ouders of goede vrienden ter grave te hoeven dragen.
Ik hou zelf best wel van harde humor, maar over dit soort dingen blijf ik het volledig ongepast vinden.
ik vind dit ook best ziek eigelijk,quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:55 schreef Sakura het volgende:
Je kan in dit topic iig al wel goed zien wie er het geluk gehad heeft nog geen ouders of goede vrienden ter grave te hoeven dragen.
Ik hou zelf best wel van harde humor, maar over dit soort dingen blijf ik het volledig ongepast vinden.
Harde humor is leuk, maar niet als het maar flauwtjes is zoals in dit topic.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:55 schreef Sakura het volgende:
Wie heeft het over humor? Je bent toch wel rijp voor het gesticht als je een telefoonnummer niet wil wissen omdat de persoon is overleden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Harde humor is leuk, maar niet als het maar flauwtjes is zoals in dit topic.
De persoon die ik quote.quote:
Doet mij opeens denken aan een topic op GoT een aantal jaar terug, een jongen verongelukte op de heenreis naar zijn wintersport. In zijn laatse bericht schreef hij:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:32 schreef The_Mavericks het volgende:
ik heb dat ook met een colega, en het ergste is dat hij in het zelfde uur dat hij overleed nog naar mij sms'ste: ik ben wat later, kom er zo aan
Jeetje, wat een ongepaste grap.. zoiets had ik niet van jou verwacht.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:02 schreef Croupouque het volgende:
oh daar gaat je perfecte wereldquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:18 schreef Untitled1 het volgende:
[..]
Jeetje, wat een ongepaste grap.. zoiets had ik niet van jou verwacht.
Ja, dat licht moeilijk, en ik hoop echt dat jij dat voorlopig nog niet begrijpt, dat jij voorlopig niet het verdriet krijgt een zeer goede vriend, vader, moeder of ander familielid op veel te jonge leeftijd te moeten begraven.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:21 schreef _Denker het volgende:
Misschien iets voor R&P?
Ik snap niet waarom je dat nummer niet gewoon uit je telefoon haalt? Of ligt dat zo moeilijk?
Omdat het foto's zijn die veel voor je betekenenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:21 schreef FiveseveN het volgende:
Wij hebben een collega, die ligt al ruim een jaar in coma en zal daar waarschijnlijk niet meer uit ontwaken.
Toch staat zijn bureau met apparatuur nog klaar. En hij staat nog in de urenverantwoording. Zijn account is er ook nog steeds. Hij zou maandag zó weer kunnen beginnen.
Waarom doen we dat allemaal?
Mijn screensaver haalt afbeeldingen op uit mijn fotobestand. Daar staan ook foto's van overleden familieleden. Telkens zie je die.
Waarom haal ik die foto's er niet uit?
Het gaat om een nummertje in een telefoon, je doet net alsof het om grafschennis gaat.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:27 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ja, dat ligt moeilijk, en ik hoop echt dat jij dat voorlopig nog niet begrijpt, dat jij voorlopig niet het verdriet krijgt een zeer goede vriend, vader of ander familielid op veel te jonge leeftijd te moeten begraven.
Dat lijkt me idd ook niet prettig om te doen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:18 schreef Againzender het volgende:
Ik kwam van de week bij een speurtocht naar een mogelijke fout in de applicatie opeens de inlognaam van mijn overleden collega Jaap tegen.... ik vond het destijds al erg vreemd om hem te moeten verwijderen uit de lijst van geautoriseerde gebruikers, puur omdat hij er niet meer was.
En dit najaar onze overleden stamgast Kees verwijderd uit mijn e-mail lijst.
Ik heb geprobeerd er nuchter tegenaan te kijken: je gebruikt de telefoonnummers/logins/e-mail adressen toch nooit meer, maar ik kreeg er toch een heel naar gevoel bij
TS heeft hier niets aan, maar ik heb dit weer even van mij af geschreven.
Ik heb al 5 jaar dezelfde sim kaartquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:37 schreef peenenui2 het volgende:
maar gooi je je sim kaart nou ook nooit meer weg? Dat ding gaat ook wel eens kapot hoor
dat is juist het probleem: het is niet zomaar een nummer.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:32 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Het gaat om een nummertje in een telefoon, je doet net alsof het om grafschennis gaat.
Lees mijn vorige posting, dat gaat echt op voor iedereen die het geluk heeft dit niet te begrijpen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:32 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Het gaat om een nummertje in een telefoon, je doet net alsof het om grafschennis gaat.
Dude!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:43 schreef xman het volgende:
Misschien dat een vaarwel ceremonie helpt. Zijn telefoonnummer opschrijven en dan begraven ofzoiets. Ik bedoel dit serieus.
Het wordt tijd dat je hem laat gaan.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:40 schreef Sakura het volgende:
[..]
Lees mijn vorige posting, dat gaat echt op voor iedereen die het geluk heeft dit niet te begrijpen.
Wat? Het hoeft niet letterlijk te gaan zoals ik zei. Iedereen heeft zijn eigen manier van rouwen. Maar op een gegeven moment wil je niet elke keer geconfronteerd worden met een herinnering. Je wilt diegene positief herdenken. Dit is negatief. Hij wordt nu als een last gezien in iemands telefoon. Dat is niet hoe je iemand wilt herinneren.quote:
Het gaat meer om de gedachten en gevoelens die je hebt bij een dergelijk persoon en die je tot je eigen dood met je meedraagt, dan dat je ieder al dan niet materiëel spoor van leven dat die persoon op aarde heeft achtergelaten aanbidt als een in een glazen potje gevangen scheet waar je op een ziekelijke manier af en toe even aan kunt ruiken. Het heeft weinig zin om op een overdreven manier vast te klampen aan datgene wat je niet meer kunt terugdraaien.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:40 schreef Sakura het volgende:
[..]
Lees mijn vorige posting, dat gaat echt op voor iedereen die het geluk heeft dit niet te begrijpen.
gemeen persoontjequote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:02 schreef Croupouque het volgende:
Ik hoop echt dat jij nog heel lang zo mag blijven praten. Je gaat me vanzelf een keer begrijpen ben ik bang. Maar ik hoop echt voor je dat dat nog heel lang gaat duren.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:55 schreef Dirkh het volgende:
Echt waar, dit gaat nergens over.
Iemand gaat dood en het eerste wat je verdomme regelt is de begrafenis en hoe dat betaald gaat worden.
Je bent dus meteen bezig met het uitzoeken hoe je iemand mag opruimen binnen het verzekerd bedrag (want ja, je zal maar bij moeten betalen). Dan heb je een paar dagen rouw en is alles afgelopen, onder de grond of in afwachting van een mooie urn.
Het huis moet opgeruimd worden, spullen moeten weg... Maar een telefoonnummer? Tja, dat gaat toch ff te ver.
Echt, een fucking telefoonnummer! En dan heb je nog zo'n aanstaande borderliner die hier loopt te verkondigen dat de mensen met een beetje normaal verstand niet datgene meegemaakt hebben. Me dunkt, zij zijn waarschijnlijk niet zo labiel.
Zoals ik zei, iedereen heeft zijn manier van rouwen. Sommige dingen hebben gewoon emotionele waarde. Zoals je eerste sms-je van je grote liefde. Gaat het uit, is het toch moeilijk om te wissen, want soms zijn bepaalde herinneringen je toch dierbaar en stiekem zou je willen dat het niet over ging. Het kan ook dat je blij bent dat diegene uit je leven is en je het prompt delete. Het hangt af hoe je in elkaar steekt.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:52 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Het gaat meer om de gedachten en gevoelens die je hebt bij een dergelijk persoon en die je tot je eigen dood met je meedraagt, dan dat je ieder al dan niet materiëel spoor van leven dat die persoon op aarde heeft achtergelaten aanbidt als een in een glazen potje gevangen scheet waar je op een ziekelijke manier af en toe even aan kunt ruiken. Het heeft weinig zin om op een overdreven manier vast te klampen aan datgene wat je niet meer kunt terugdraaien.
Zo is dat, ik mag hopen dat het nog heel lang gaat duren voordat ik zo labiel word en dat ik zo enorm overloop van zelfmedelijden.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:00 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat jij nog heel lang zo mag blijven praten. Je gaat me vanzelf een keer begrijpen ben ik bang. Maar ik hoop echt voor je dat dat nog heel lang gaat duren.
Ik zie hier niet iemand met zelfmedelijden. Hij mist zijn vriend gewoon. Gewoon menselijk.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:03 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Zo is dat, ik mag hopen dat het nog heel lang gaat duren voordat ik zo labiel word en dat ik zo enorm overloop van zelfmedelijden.
En vooral mis ik mijn vaderquote:Op zondag 22 januari 2006 00:10 schreef xman het volgende:
[..]
Ik zie hier niet iemand met zelfmedelijden. Hij mist zijn vriend gewoon. Gewoon menselijk.
Sorry dat ik het moet zeggen... maar dan zit er gewoon een steekje los bij je hoor...quote:Op zondag 22 januari 2006 00:15 schreef E.T. het volgende:
't heeft 3 jaar en een maand geduurd voor ik 't telefoonnummer van m'n ouderlijk huis kon verwijderen uit m'n telefoon.
het ouderlijk huis dat sinds 't overlijden van m'n vader door vreemden bewoond werd.
Bij de KPN bestond het telefoonnummer niet meer, in mijn telefoon wel.. en ik kon het niet weghalen.
quote:Op zondag 22 januari 2006 00:28 schreef Sakura het volgende:
[..]
En vooral mis ik mijn vader![]()
Maar ja, die gast zal misschien nog wel eens aan dit gesprek terug denken als hij ook een zeer lief iemand moet verliezen, en dan ontdekken dat het niets met labiel te maken heeft, maar alles met herrinneringen aan je dierbare.
Maar ik heb niet boos op hem, hij weet niet beter. Je weet pas wat het is als je het meegemaakt hebt. En ook dat heeft niets met zelfmedelijden te maken, want ik ben absoluut niet zielig, heeft er zelf helemaal niets mee te maken.
Ik mis alleen mijn vader die veel te jong is overleden nu 5 jaar terug.
Je zal misschien nog wel eens aan dit gesprek terugdenken als je zelf zulk verdriet mee hebt moeten maken.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:34 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Sorry dat ik het moet zeggen... maar dan zit er gewoon een steekje los bij je hoor...Kan gewoon niet anders reageren... Verman je zelf verdomme en wees niet zo'n watje
![]()
Het overlijden van een naaste is heel erg, maar je moet je echt niet druk maken om het verwijderen van een telefoonnummer... als iemand zegt dat hij/zij het moeilijk vind om een telefoonnummer te verwijderen en dat 3(!!!) jaar lang, dan vind ik dat onbegrijpelijk...quote:Op zondag 22 januari 2006 00:38 schreef Sakura het volgende:
[..]
Je zal misschien nog wel eens aan dit gesprek terugdenken als je zelf zulk verdriet mee hebt moeten maken.
Maar ik ben blij voor je dat je nog de onschuld hebt dat je dit soort uitspraken kan doen.
Ieder zijn eigen rouwproces, respecteer dat.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:42 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Het overlijden van een naaste is heel erg, maar je moet je echt niet druk maken om het verwijderen van een telefoonnummer... als iemand zegt dat hij/zij het moeilijk vind om een telefoonnummer te verwijderen en dat 3(!!!) jaar lang, dan vind ik dat onbegrijpelijk...
Kijk je hoeft niet op de begravenis bij het zakken van de kist het telefoonnummer te wissen... maar naar 3 jaar ... nee dat slaat gewoon nergens op...![]()
Met het risico voor mijn allereerste ban, jammer dan...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:55 schreef Dirkh het volgende:
Echt waar, dit gaat nergens over.
Iemand gaat dood en het eerste wat je verdomme regelt is de begrafenis en hoe dat betaald gaat worden.
Je bent dus meteen bezig met het uitzoeken hoe je iemand mag opruimen binnen het verzekerd bedrag (want ja, je zal maar bij moeten betalen). Dan heb je een paar dagen rouw en is alles afgelopen, onder de grond of in afwachting van een mooie urn.
Het huis moet opgeruimd worden, spullen moeten weg... Maar een telefoonnummer? Tja, dat gaat toch ff te ver.
Echt, een fucking telefoonnummer! En dan heb je nog zo'n aanstaande borderliner die hier loopt te verkondigen dat de mensen met een beetje normaal verstand niet datgene meegemaakt hebben. Me dunkt, zij zijn waarschijnlijk niet zo labiel.
Herinneringen zitten soms in de kleine dingen, en een sleutelhanger die hij altijd bij zich had, en die ik nu altijd bij me heb.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:40 schreef Biene het volgende:
Met het verwijderen van zijn telefoonnummer verwijder je de herinneringen aan hem niet. Een telefoonnummer zegt niets over de persoon. Als je er aan toe bent, verwijderen en zolang je nog twijfelt het nummer laten staan maar wel bewust zijn van de confrontatie. En vraag me af, die zal er ongetwijfeld ook wel zijn zonder dat je z'n nummer tegen komt....
Geloof me, ik begrijp het maar al te goed, helaas...quote:Op zondag 22 januari 2006 00:46 schreef Sakura het volgende:
[..]
Herinneringen zitten soms in de kleine dingen, en een sleutelhanger die hij altijd bij zich had, en die ik nu altijd bij me heb.
Tuurlijk is het niet een wezenlijk iets van hem, maar het is wel een deel van de herinnering. En hoe langer de tijd sinds het overlijden,hoe vager de herinneringen worden, maar daarom niet minder belangrijk.
Alle kleine dingen bij elkaar maken het totaal van de herinnering.
Ik heb ook nog steeds zijn verjaardag in mijn agenda staan, die kan je ook wissen, hij is immers nooit meer jarig, maar ook dat is een deel van die herinnering. Een bezoekje aan zijn graf, een witte roos op zijn graf leggen, die kleine dingen.
Heeft het nut? Nee, niet echt, het is slechts het aardse omhulsel wat nog in het graf licht, niet hij zelf. En toch is het belangrijk.
Maar zoals gezegd, dit soort dingen begrijp je pas als je het zelf mee hebt moeten maken.
Net zoals een kleinigheid als een kaartje sturen naar iemand die net een dierbare verloren heeft. Kan je ook van zeggen wat heeft dat voor nut, ik spreek hem toch regelmatig, en toch haal je er echt heel erg veel troost uit op dat moment, ik weet het echt niet uit te leggen waarom dat is, maar een ieder die in die sitauatie zit, zal te beamen.
Wat ben jij een zielig persoontje. Denk je nou echt dat iedereen die iemand heeft verloren zich zo gedraagt zoals jij hier schrijft? Zo vol zefmedelijden is, dat het verwijderen van een telefoonnummer nog te moeilijk is?quote:Op zondag 22 januari 2006 00:38 schreef Sakura het volgende:
[..]
Je zal misschien nog wel eens aan dit gesprek terugdenken als je zelf zulk verdriet mee hebt moeten maken.
Maar ik ben blij voor je dat je nog de onschuld hebt dat je dit soort uitspraken kan doen.
Okee, je hebt je mening gegeven. Ik zou het erg respectvol vinden als je hier verder bij laat.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:54 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wat ben jij een zielig persoontje. Denk je nou echt dat iedereen die iemand heeft verloren zich zo gedraagt zoals jij hier schrijft? Zo vol zefmedelijden is, dat het verwijderen van een telefoonnummer nog te moeilijk is?
Ik zou als ik jou was, meteen hulp gaan zoeken.
Dat is niet eens zo raar hoor, bij ons thuis wordt er juist op dagen waarop (groot)ouders geboren waren gedacht aan ze, we bellen de "tussenliggende" generatie zelfs wel op die dagen, hoewel die dagen bij mij dan weer niet in een agenda staan (ik heb niet eens een verjaardagkalenderquote:Op zondag 22 januari 2006 00:46 schreef Sakura het volgende:
Ik heb ook nog steeds zijn verjaardag in mijn agenda staan, die kan je ook wissen, hij is immers nooit meer jarig, maar ook dat is een deel van die herinnering.
Ah kijk! Daar heb je de man van staal. Stopt al z'n gevoelens weg. Omdat je een man bent, mag je zeker ook niet huilen hè? En ziet mensen die emotie tonen als zielig en medelijwekkend.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:54 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wat ben jij een zielig persoontje. Denk je nou echt dat iedereen die iemand heeft verloren zich zo gedraagt zoals jij hier schrijft? Zo vol zefmedelijden is, dat het verwijderen van een telefoonnummer nog te moeilijk is?
Ik vind jou een veel meelijwekkender figuur eigenlijk.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:54 schreef Dirkh het volgende:
[..]
"Wat er niet aankomt, komt er ook niet af !"quote:Op zondag 22 januari 2006 01:53 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Slijt bij jou ook niet weg denk ik.....
Toen empathie werd uitgedeeld stond jij niet vooraan in de rij hè?quote:Op zondag 22 januari 2006 00:54 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik noem Sakura een zielig persoontje om deze reacties:quote:Op zondag 22 januari 2006 09:20 schreef Tinkepink het volgende:
Het feit dat iemand iets doet wat jij niet begrijpt betekent niet meteen dat je zielig bent.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:55 schreef Sakura het volgende:
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:27 schreef Sakura het volgende:
... en ik hoop echt dat jij dat voorlopig nog niet begrijpt, dat jij voorlopig niet het verdriet krijgt een zeer goede vriend, vader, moeder of ander familielid op veel te jonge leeftijd te moeten begraven.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:40 schreef Sakura het volgende:
quote:Op zondag 22 januari 2006 00:00 schreef Sakura het volgende:
Ik hoop echt dat jij nog heel lang zo mag blijven praten. Je gaat me vanzelf een keer begrijpen ben ik bang. Maar ik hoop echt voor je dat dat nog heel lang gaat duren.
quote:Op zondag 22 januari 2006 00:28 schreef Sakura het volgende:
Maar ja, die gast zal misschien nog wel eens aan dit gesprek terug denken als hij ook een zeer lief iemand moet verliezen...
... Je weet pas wat het is als je het meegemaakt hebt.
Zoals je ziet, hebben mensen met een iets andere mening nog niet de ellende meegemaakt die hij heeft meegemaakt. Dát heet zelfmedelijden.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:38 schreef Sakura het volgende:
Mss moet Sakura zo respectvol zijn in te zien dat iemand niet per se zijn verdriet hoeft te etaleren...quote:Op zondag 22 januari 2006 00:56 schreef Biene het volgende:
Okee, je hebt je mening gegeven. Ik zou het erg respectvol vinden als je hier verder bij laat.
Mijn vader is in mei alweer 5 jaar dood. Toch heb ik in m'n telefoon nog steeds Pa en Ma staan. Kan mezelf er niet toe zetten het te wijzigen. Hij hoort er toch nog steeds bij.... En nee, het doet geen zeer om 't te zien. Het 'hoort' gewoon zo voor m'n gevoel.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Snap het wel!
Hoe langer er je er mee wacht hoe moeilijker dat het wordt, dus gewoon doen.
Toen mijn vader overleed heb ik 2 dagen erna Pa&Ma vervangen door Ma.
Doen, want het doet alleen maar zeer als je het altijd ziet.
Nee deze is net niet leuk croupouquequote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:02 schreef Croupouque het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |