Thanxz, moet helaas nog wel werken vanavond, maar vanmiddag nog even tijd genoeg om te fotosoepen. Lekker wat klooien en back grounds maken ... maarja .. ben zo ziek als een hond, dus consentreren wil niet helemaal. Voor mijn doen mag ik wel te vreden zijn met deze explosiequote:Op maandag 3 april 2006 13:25 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Ok. graag gedaaneen stofwolk weet ik ook zo niet uit me hoofd, moet ik gewoon even wat proberen. Zal waarschijnlijk deze ringen in heel fijne noise omzetten, dan zal het al de goede kant op gaan. Maar beterschap dan maar, als het wat word met dat stof post ik wel.
netjes! wat heb je precies gebruikt? geen tut hoorquote:Op maandag 3 april 2006 16:11 schreef soulsurvivor het volgende:
ben ook maar een beetje gaan spelen.![]()
[afbeelding]
hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet meer.quote:Op maandag 3 april 2006 17:25 schreef Eastwood het volgende:
[..]
netjes! wat heb je precies gebruikt? geen tut hoormaar welke tools/filters?
okquote:Op maandag 3 april 2006 19:28 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet meer.![]()
ongeveer zo:
circels selecteren
mask
fill
gummen
grain
blur [radial] [geloof ik]
De 3 circellayers gekopieerd en ze twee verschillende blendmodes gegeven.[weet niet meer welke sorry]
Damn je vraag doet me denken aan de eerste opdracht die we kregen voor een wedstrijd.quote:Op maandag 3 april 2006 11:44 schreef Dr.Droxz het volgende:
Klein vraagje,
Ik ben bezig met "explosies", maar krijg het niet voorelkaar er een "drukgolf" omheen te krijgen ...
Ik hoop dat jullie het snappen, als een bom in het begin afgaat, zie je eerst (of om de explosie heen) een drukgolf... Dit wil ik combineren met dit experiment:
[afbeelding]
Het liefste een MAC, mar gezien een PC kom je al met een pentium 3 800 mhz met 256 mb in de goede richting hoor. Een Matrox kaart zou het heel goed doen, maar zelf zou ik voor een Nvidia of Ati kaart gaan als je naast 2d bewerkingen ook 3d bewerkingen wilt doen, denk bijvoorbeeld aan OpenGL.quote:Op maandag 3 april 2006 21:42 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Wat voor pc heb je nodig, om een A0 document van 300 DPI normaal te kunnen bewerken...
Dat vindt ik nou een goede tip.quote:Op maandag 3 april 2006 21:42 schreef DarkManta het volgende:
Wat ik wel mee kan geven is, dat wanneer je je een explosie wilt maken, in welke vorm dan ook.ga op onderzoek uit. Onderzoek hoe een explosie er uit ziet, kijk hoe een explosie ontwikkeld. Wat leuk is om te doen is bijvoorbeeld een film op dvd te kijken waar veel explosie in voor komen.
Kijk in slowmotion hoe zo`n explosie ontstaat. Stel je die explosie van begin tot eind voor.
het is kiezen of delen he.. pompen of verzuipen.. je meot er iets voor over hebben. Ik zou hem nu op 100 % zetten als ie zo druk bezig is. Kan je hem vanavond ofzo terug zetten en ga je dan toch lekker surfen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:15 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Die staat al op 85% ik wil ook nog wat overhouden om als ie bezig is ff te kunnen surfen
Ja dat snapt mijn neusquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:19 schreef Eastwood het volgende:
[..]
het is kiezen of delen he.. pompen of verzuipen.. je meot er iets voor over hebben. Ik zou hem nu op 100 % zetten als ie zo druk bezig is. Kan je hem vanavond ofzo terug zetten en ga je dan toch lekker surfen?
ik heb een AMD 3800 en 1024ramquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:26 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ja dat snapt mijn neusIk zit meer aan een long term solution te denken, omdat ik dit vaker wil doen. Dus de vraag is hoe ik het een heel stuk sneller kan krijgen. Ik heb deze knip en plak sessie net afgerond, en de volgende keer moet het gewoon sneller
![]()
Iemand tips...
Als dat het geval is kun je beter geen Photoshop gebruiken, maar bijv. Illustrator.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:28 schreef soulsurvivor het volgende:
Ben je met een poster bezig die je naar een drukkerij gaat brengen of zo?
ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom je een bestand van 1 bij 2 meter gebruikt?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:58 schreef Devolution het volgende:
[..]
Als dat het geval is kun je beter geen Photoshop gebruiken, maar bijv. Illustrator.
quote:Op maandag 3 april 2006 21:42 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Damn je vraag doet me denken aan de eerste opdracht die we kregen voor een wedstrijd.
We moesten een planisphere ontwerpen op geheel eigen fantasie, dus planeten en meteorieten en inderdaad van die explosies en sterren en weet ik niet wat allemaal.
We mochten geen 3D studio-max gebruiken, maar het moest er wel zo uit zien, alsof we dat wel hadden gedaan. Het enige wat we mochten gebruiken was Photoshop 7 zonder zelf geschreven plugg ins of 3th party plugg-ins.
Ik kan je natuurlijk weer een hele tutorial gaan schrijven over hoe je zoiets voor elkaar krijgt, maar daar gaat echt veel werk inzitten vooral als je explosies natuur getrouw wilt maken.
Dat zou me te veel tijd kosten, dus dat doe ik niet.
Wat ik wel mee kan geven is, dat wanneer je je een explosie wilt maken, in welke vorm dan ook.ga op onderzoek uit. Onderzoek hoe een explosie er uit ziet, kijk hoe een explosie ontwikkeld. Wat leuk is om te doen is bijvoorbeeld een film op dvd te kijken waar veel explosie in voor komen.
Kijk in slowmotion hoe zo`n explosie ontstaat. Stel je die explosie van begin tot eind voor.
Stel je de benzine in een tank voor, stel je voor dat wanneer er vuur bij komt wat die benzine gaat doen, wat er in die tank gaat gebeuren voordat de explosie komt.
Misschien klinkt dat allemaal overtrokken, maar hoe meer je met explosie bezig bent hoe natuur getrouwer en eerder je tevreden bent met jouw ontworpen explosies.
Maar je zult merken, je zult nooit tevreden zijn met je ontwerpen, het kan zltijd beter en dat is drijfveer om het steeds beter te willen en kunnen doen.
TIP: google eens naar: planets photoshop / explosions photoshop
Er zijn altijd wel tuts in het engels die uitleggen hoe en wat, en daar kom je ook explosies in tegen.
Deze komt er wel in de buurt, heb je in ieder geval iets...
http://www.tutorio.com/tutorial/photoshop-brushed-fire-explosion
succes![]()
Ik zou in eerste instantie denken aan meer geheugen, en SNEL geheugen (low latency ed)quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:26 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ja dat snapt mijn neusIk zit meer aan een long term solution te denken, omdat ik dit vaker wil doen. Dus de vraag is hoe ik het een heel stuk sneller kan krijgen. Ik heb deze knip en plak sessie net afgerond, en de volgende keer moet het gewoon sneller
![]()
Iemand tips...
En Wat is er niet goed aan het bestand?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:19 schreef Fiorenza het volgende:
Ik begrijp niet wat ik fout doe....
Ik moet een .eps bestand aanleveren, er wordt gevraagd om een vektorieel bestand.
Helaas heb ik niet de beschikking over illustrator, wel over photoshop.
De afbeeldingen in het .psd bestand zijn 350 dpi en CMYK, opgeslagen als .eps maar het bestand schijnt toch niet goed te zijn.
Kan iemand me uitleggen wat ik gemist heb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |