Ooooh, je zou eens moeten weten hoe vaak verkrachting in een relatie voorkomt hoor!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:52 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Dan verkracht je je partner ook niet nee logisch, maar dat is namelijk zo dat verkrachters vaak geen vriendin hebben of kunnen krijgen en dan gaan ze vaak ook zo te werk,
Vaak heeft kleding er juist veel mee te maken, het maakt het in ieder geval een stuk verleiderlijker![]()
Sterker nog, er wordt amper gebashed. TS gaat een beetje te veel op in zijn slachtofferrol ofzo. Beetje vreemd.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ach, kom. Je poneert de stelling dat "verkrachting wellicht niet helemaal verwereplijk is" en je verwacht dat íedereen hier normaal reageert? Stel je niet zo aan man. Als je zo`n discussie voert, lees dan gewoon tussen het gebash door.
Geen idee wat er bij je nichtje is gebeurd en daar ga ik me ook zeker niet mee bemoeien maar...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:53 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
De verkrachter van mijn nichtje was getrouwd en had 2 kinderen.
Ik zeg toch niet dat alle verkrachter zo denken zoals ik net al zei (goed lezen a.u.b).quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:53 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
De verkrachter van mijn nichtje was getrouwd en had 2 kinderen.
Maar dat zal die haai een rotzorg zijn en DAT is mijn punt! Probeer het anders eens te begrijpen! Is die haai slecht omdat deze zijn behoeften bevredigt ten koste van dat visje?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:46 schreef Rnej het volgende:
[..]
maar de vis vindt het nog steeds goed klote om opgegeten te worden door een haai.. of niet dan?
ik vind dat je nogal moeilijk doet ...![]()
Nou idd, gisteren riep je nog hele andere dingen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Normaal vind ik een relatief begrip, maar ik vind het inderdaad niet wenselijk nee. Wat mij betreft is het een goed iets dat verkrachting strafbaar is.
Zo mensen, het valt nog wel mee met mij of niet?
Dat zegt toch nul komma nada over een moraal?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:53 schreef FuifDuif het volgende:
Oh nee, bepaalde apensoorten hebben anders behoorlijk complexe sociale systemen waarin bepaalde rituelen een belangrijke rol spelen.
Gaat precies zo, (machts positie) !!!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ooooh, je zou eens moeten weten hoe vaak verkrachting in een relatie voorkomt hoor!
Ja, en heeft dus geen reet met kleding te maken.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:57 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Gaat precies zo, (machts positie) !!!
Dat is een gebrek aan abstractievermogen aan de kant van de geïrriteerden, daar kan ik niets aan doen. Beschouw deze topic in dat geval vooral als een educatieve.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:51 schreef sefer het volgende:
[..]
Is er dan nog een reden waarom je verkrachting hierbij gebruikt? Dit kun je je natuurlijk bij heel veel dingen afvragen. Verkrachting niet per definitie als 'slecht' benoemen is nogal controversieel, of maakt dat het leuker? Je punt komt niet beter over, namelijk.
achterlijkheid bij wie? ik ga toch ook niet de amsterdamse diamantbuurt in om de plaatselijke jongeren daar te vragen of het misschien absoluut gezien niet zo hoeft te zijn dat alle etnische groepen gelijkwaardig zijn? dat marokkanen misschien wel minder zouden kunnen zijn en dat racisme misschien niet 'slecht' is?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:52 schreef FuifDuif het volgende:
Ongelofelijk wat een achterlijkheid.
Als ze alleen een fiets vinden bij een brug met haar tas, ze op brute wijze verkracht en mishandeld word bij hem thuis (vrouw en kids waren er niet) en met het mes in haar zij naar een kanaal reden, en gelukkig onderweg nog eruit kon springen uit de auto denk ik niet dat je hier kunt praten over een relatie, vooral omdat ze die hele man nog nooit gezien had.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Geen idee wat er bij je nichtje is gebeurd en daar ga ik me ook zeker niet mee bemoeien maar...
In veel van dát soort gevallen is er sprake van een ongelijke relatie. Is er dan gelijk sprake van verkrachting?
Sukkelquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:15 schreef FuifDuif het volgende:
Naar aanleiding van een tip van Lupa_Solitaria in een andere topic open ik een eigen topic over het onderwerp:
Is verkrachting slecht?
Dit onderwerp was het resultaat van een 'zij-discussie' over (seksuele) moraal en dat iets wat als goed of slecht wordt gezien niet objectief goed of slechts is. Onder andere 14.gif en ik opperden derhalve dat verkrachting wellicht als slecht (of onjuist) kan worden ervaren, maar dat het dat daardoor nog niet is. Want: de moraal van het slachtoffer is overduidelijk niet de moraal van de dader (op dat seksuele vlak)... wie hangt de juiste moraal aan? Geen van beiden.
Dus wel, dit maakt het alleen maar aantrekkerlijker voor de dader !quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, en heeft dus geen reet met kleding te maken.
Die haai heeft ook weinig andere keus, aangezien zijn dieet gewoon uit vissen bestaat he. Een verkrachter heeft wél een andere keus, namelijk niet verkrachten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar dat zal die haai een rotzorg zijn en DAT is mijn punt! Probeer het anders eens te begrijpen! Is die haai slecht omdat deze zijn behoeften bevredigt ten koste van dat visje?
Ok ik zal eens uitleggen waarom het bij mij meteen al kwaad bloed zet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:52 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, hier heb je gelijk in. Deze vorm is omstreden en zet direct al kwaad bloed, zonder dat mensen de moeite nemen om te lezen en proberen te begrijpen. Maar nee, mensen maken mij liever voor rotte vis uit. Ongelofelijk wat een achterlijkheid.
die haai gaat dood alstie niet eetquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar dat zal die haai een rotzorg zijn en DAT is mijn punt! Probeer het anders eens te begrijpen! Is die haai slecht omdat deze zijn behoeften bevredigt ten koste van dat visje?
Verkrachting in een relatie hadden we het nu over he? Nou ik kan je vertellen dat kleding daar échrt geen reet mee te maken heeft hoor, dat is alleen macht, zoals je zelf al zei. Ja en seks dus.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:59 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Dus wel, dit maakt het alleen maar aantrekkerlijker voor de dader !
As said, in dat geval is het dus gewoonquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
Als ze alleen een fiets vinden bij een brug met haar tas, ze op brute wijze verkracht en mishandeld word bij hem thuis (vrouw en kids waren er niet) en met het mes in haar zij naar een kanaal reden, en gelukkig onderweg nog eruit kon springen uit de auto denk ik niet dat je hier kunt praten over een relatie, vooral omdat ze die hele man nog nooit gezien had.
Macht, Kleding, Uitdagend gedrag, dit heeft er allemaal mee te maken ook in relaties hoor !quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:01 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Verkrachting in een relatie hadden we het nu over he? Nou ik kan je vertellen dat kleding daar échrt geen reet mee te maken heeft hoor, dat is alleen macht, zoals je zelf al zei. Ja en seks dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |