abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 januari 2006 @ 08:01:22 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34436564
We moeten harder werken en de tijden zijn moeilijk in de afgelopen vijf jaar. Dat zou wel eens het verband kunnen zijn wellicht. Dit soort onderzoeken zeggen helaas nooit wat over de oorzaken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 januari 2006 @ 08:17:33 #52
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_34436665
Ik vraag me af hoeveel stress dat arme kind wel niet ondervindt door zo tussen 2 vuren te zitten. Moeder zet kind op tegen vader en ik krijg nou niet bepaald de indruk dat vader zich onthoudt van opmerkingen over de moeder. Resultaat: Kind is de klos, zoals ook al blijkt uit het feit dat het kind inmiddels het nodige mankeert.
Vraag me af wanneer je leert dat het niet om jou gaat, wat jij wilt, wat jij denkt, wat jij voelt, maar om het belang van je kind en wat het beste is voor hem.

Ongenuanceerd dit? Absoluut, maar ik vraag me serieus af hoe dit kind later op zijn jeugd gaat terug kijken. Heb zo het idee dat dit geen happy picture wordt.
pi_34437310
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 08:17 schreef Maerycke het volgende:
Ik vraag me af hoeveel stress dat arme kind wel niet ondervindt door zo tussen 2 vuren te zitten. Moeder zet kind op tegen vader en ik krijg nou niet bepaald de indruk dat vader zich onthoudt van opmerkingen over de moeder. Resultaat: Kind is de klos, zoals ook al blijkt uit het feit dat het kind inmiddels het nodige mankeert.
Vraag me af wanneer je leert dat het niet om jou gaat, wat jij wilt, wat jij denkt, wat jij voelt, maar om het belang van je kind en wat het beste is voor hem.

Ongenuanceerd dit? Absoluut, maar ik vraag me serieus af hoe dit kind later op zijn jeugd gaat terug kijken. Heb zo het idee dat dit geen happy picture wordt.
en niet te vergeten dat papa als zorro rondloopt
Maar ik heb ook meer het idee dat mr partijrechtenkind beter zijn naam kan veranderen in partijrechtenvader.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  Moderator woensdag 25 januari 2006 @ 10:23:35 #54
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34438890
Buiten dat zie ik hier alleen maar zijn verhaal, nog niet eens, het zijn hoogdravende brieven aan zijn advocaat.
Wat zijn de argumenten van moeder en grootmoeder?
Ik zie beschuldigingen van vader aan moeders adres maar ik zie nergens de reden waarom moeder de omgang beperkt zou willen houden.

Zoals ik al eerder zei, als een man zijn kinderen vreselijk misbruikt (ik zeg absoluut niet dat het hier zo is, ik haal het alleen aan ter voorbeeld), kan hij als de omgang is stopgezet ook als batman op een gerechtsgebouw gaan staan.
Een collectieve vereniging van zielige vaders ten strijde tegen al die stoute moeders vind ik belachelijk, ieder verhaal staat op zich en je kunt niet zomaar iedereen over één kam scheren zeker niet in het geval van gezinnen.

Verder wil ik je de volgende vraag voorleggen.
Stel, je hebt gelijk en je bent inderdaad een vader die zijn kind niet mag zien van zijn ex.
Hoe had je dan gewild dat dit word opgelost? je hebt het over sancties, hoe had je dat in gedachten?
Kind die door de politie uit huis en naar jou word toegebracht?
Vertel mij dan, is dat in het belang van je zoontje?

Je bent bezig met een persoonlijke kruistocht, vergeet niet dat elk verhaal twee kanten heeft en voordat je iedere vader gaat steunen die geen omgang heeft bedenk je dan nog eens goed dat er ook moeders zijn die de omgang echt alleen stop zetten in het belang van hun kinderen.
Ben benieuwd hoe jij onder je medestanders het kaf van het koren wil scheiden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_34439485
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:23 schreef senesta het volgende:
Buiten dat zie ik hier alleen maar zijn verhaal, nog niet eens, het zijn hoogdravende brieven aan zijn advocaat.
Ik zie beschuldigingen van vader aan moeders adres maar ik zie nergens de reden waarom moeder de omgang beperkt zou willen houden.

Zoals ik al eerder zei, als een man zijn kinderen vreselijk misbruikt (ik zeg absoluut niet dat het hier zo is, ik haal het alleen aan ter voorbeeld), kan hij als de omgang is stopgezet ook als batman op een gerechtsgebouw gaan staan.
Een collectieve vereniging van zielige vaders ten strijde tegen al die stoute moeders vind ik belachelijk, ieder verhaal staat op zich en je kunt niet zomaar iedereen over één kam scheren zeker niet in het geval van gezinnen.

Verder wil ik je de volgende vraag voorleggen.
Stel, je hebt gelijk en je bent inderdaad een vader die zijn kind niet mag zien van zijn ex.
Hoe had je dan gewild dat dit word opgelost? je hebt het over sancties, hoe had je dat in gedachten?
Kind die door de politie uit huis en naar jou word toegebracht?
Vertel mij dan, is dat in het belang van je zoontje?

Je bent bezig met een persoonlijke kruistocht, vergeet niet dat elk verhaal twee kanten heeft en voordat je iedere vader gaat steunen die geen omgang heeft bedenk je dan nog eens goed dat er ook moeders zijn die de omgang echt alleen stop zetten in het belang van hun kinderen.
Ben benieuwd hoe jij onder je medestanders het kaf van het koren wil scheiden.

Hadden zij maar argumenten,dan wist ik waarom

Op de barricade
voor de kinderen
Door GUUS VAN RIJSWIJCK

Vaderdag zal voor kinderombudsman Jos Aalders (52) geen groot feest zijn: sinds vijf jaar ziet hij zijn achtjarige zoontje maar nauwelijks. Aalders: "Noem mij geen dwaze vader, ik ben niet dwaas?."

Jos Aalders. - Foto: Marc Pluim

Ooit fietste hij met een aanhanger ruim 1600 kilometer door Nederland om handtekeningen te verzamelen voor zijn grote missie: het verbeteren van de rechten van kinderen. En woensdag werd hij nog weggestuurd van de Dam in Amsterdam, omdat hij de demonstratievergunning niet tijdig had aangevraagd.

Een vlag op het balkon van zijn Velpse appartement herinnert nog aan de protestactie: 'Voor veel kinderen weer geen vaderdag! Dat is psychische mishandeling!' Jos Aalders vertelt: "In totaal zijn er morgen zo'n 850.000 mensen opa's en oma's meegerekend die hun (klein)kinderen niet kunnen zien. Veel ouders en kinderen worden in dit land gedwongen om met groot onrecht te leven."

Een foto van zijn achtjarige zoon op een bijzettafeltje "zet zijn naam maar niet in de krant, dat is voor hem niet leuk" staat als stille getuige symbool voor de strijd, waar hij 24 uur per dag mee bezig is.

De website. www.partijrechtenkind.nl geeft een goed overzicht van Aalders' bezigheden. Die variëren van het voeren van juridische procedures tot het houden van ludieke protestacties zoals het bezetten van het gebouw van de Raad voor de Kinderbescherming in Alkmaar.

"Die baas van de Raad zei dat onze actie hem teleurstelde. Ik heb hem geantwoord dat wij al decennia lang teleurgesteld zijn." Aalders ergert zich soms groen en geel aan de instantie: "Alleen de naam is al een leugen. De Raad voor de Kinderbescherming moet niet bij een echtscheiding betrokken worden. Hij moet worden ingeschakeld bij strafbare feiten als kindermishandeling en -verwaarlozing."

Het opkomen voor kinderen is volgens de Velpenaar altijd al een roeping geweest: "Wanneer er vroeger bij mij op school een jongetje werd gepest, ontfermde ik me over hem. Dan was het pesten meteen over."

Aalders oefende tot nu toe vele beroepen uit: hij was kok, zelfstandig ondernemer en portier in een discotheek. Hij omschrijft zichzelf als een 'doorzetter' en een 'vechter'. Met deze laatste kwalificatie doelt hij niet op zijn portiersperiode of de tijd dat hij als bokser in de ring stond: hij knokt enkel nog voor kinderen.

Vier van zijn vijf kinderen ziet Aalders gelukkig nog wel, vertelt hij. "Toch beleef ik vaderdag ieder jaar weer met gemengde gevoelens. Laatst ging ik met enkele kinderen en kleinkinderen naar De Efteling. Dat was leuk, maar ik liep de hele tijd rond met de gedachte dat mijn achtjarige zoontje er ook bij had kunnen zijn."

De strijd om zijn zoontje kostte de kinderombudsman vijf jaar geleden bijna zijn leven. "Mijn derde vrouw kreeg een nieuwe vriend. Vanaf die tijd mocht ik mijn kind niet meer zien. Ik had om een verklaring gevraagd waarom dat ineens niet meer mocht. Vervolgens kwam ik hen hier in de buurt tegen. Haar vriend sprong uit de auto en schoot zonder succes vijf keer gericht op mij. Hij heeft daarvoor tweeënhalf jaar moeten zitten."

De woede die dit incident bij Aalders opriep was mede de aanleiding voor zijn felle protesten. "Veel ellende kan je voorkomen als je er voldoende aandacht op vestigt." En daar zorgt Aalders voor: hij voerde gesprekken met Tweede Kamerleden Femke Halsema, Agnes Kant en Boris Dittrich. En met minister Donner van Justitie. "Ik kreeg Donner via de e-mail en de telefoon maar niet te pakken. Toch wilde ik hem een brief onder zijn neus houden. Toen ik in Den Haag was, zag ik hem ineens fietsen. Hij was natuurlijk veel sneller, en vloog de deur van het parlementsgebouw in.

"In plaats van die brief zomaar op zijn fiets achter te laten, heb ik in het stadscentrum een slot gekocht en zijn fiets afgesloten", vertelt Aalders. "Toen hij weer naar buiten kwam en wilde wegrijden, merkte hij dat er nóg een slot op zijn fiets zat.

"Ik zei: kijk eens meneer Donner, hier heeft u de sleutel. Hij kleurde rood en vroeg: 'Hoezo, heb ik hem niet op slot gezet?' Ik antwoordde dat ik er nog een slotje had bijgedaan. Toen gaf ik hem de brief, die hij zeker zou gaan bestuderen. Toen hij mijn slot wilde teruggeven, zei ik dat hij het mocht houden. Daar voegde ik aan toe: 'Dan weet ik zeker dat u mij nooit meer vergeet'."
  Moderator woensdag 25 januari 2006 @ 10:55:48 #56
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34439858
Ja goed, maar weer gaat dit weer om jouw acties, dat zegt mij niets, je geeft geen inhoudelijke antwoorden op de vragen.
Als je alleen een klankbord zoekt voor jouw boosheid denk ik dat je verkeerd zit.
De omgang kan niet zo beperkt blijven als er van moeder geen argumenten zijn.
Je staat hier al je frustaties uit te schreeuwen maar op andere verhalen of gerichte vragen antwoord je niet.
Wat is jouw doel nu eigenlijk? je gelijk halen tegenover je ex of het welzijn van je kind?
Ik lees grotendeels jouw!! verhaal, jouw frustratie, jouw boosheid, dit gaat niet over jouw zoontje, over zijn welzijn, zijn zielsrust, zijn gevoel.
pi_34439992
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:55 schreef senesta het volgende:
Ja goed, maar weer gaat dit weer om jouw acties, dat zegt mij niets, je geeft geen inhoudelijke antwoorden op de vragen.
Als je alleen een klankbord zoekt voor jouw boosheid denk ik dat je verkeerd zit.
De omgang kan niet zo beperkt blijven als er van moeder geen argumenten zijn.
Je staat hier al je frustaties uit te schreeuwen maar op andere verhalen of gerichte vragen antwoord je niet.
Wat is jouw doel nu eigenlijk? je gelijk halen tegenover je ex of het welzijn van je kind?
Ik lees grotendeels jouw!! verhaal, jouw frustratie, jouw boosheid, dit gaat niet over jouw zoontje, over zijn welzijn, zijn zielsrust, zijn gevoel.
Wat weet jij hoe mijn zoontje zich voelt,ik hoor regelmatig van familie dat hij naar mij vraagt!
Ik ga ze niet lastig vallen,maar blijf op deze wijze knokken voor hem en alle andere die die helaas moeten mee maken!

Trouw van 07-01-2005

Pagina 13 de Verdieping Portret

Tot het uiterste getergd
Lotte Salome

Jos Aalders, alias Zorro

Op het moment dat de nieuwe vriend van zijn ex-vrouw hem wilde neerschieten, realiseerde hij zich dat hij in een omgekeerde wereld leeft. Toen besloot hij om de rechten van het kind tot zijn levenswerk te maken. Jos Aalders zegde zijn baan op om zich in te zetten voor de rechten van het kind.

De 52-jarige Jos Aalders staat sinds tweede kerstdag bekend als Zorro. Gekleed in het bekende zwarte kostuum inclusief masker beklom Aalders die dag het dak van paleis Soestdijk. Met deze actie vroeg hij opnieuw aandacht voor de rechten van het kind en de, volgens hem, verknipte wetten over omgang en co-ouderschap. ,,Ik koos voor de held Zorro, omdat hij opkomt voor de zwakken in de samenleving, en omdat het een echte kinderheld is. Natuurlijk speelden ook de voorbeelden uit Engeland een rol: daar voeren de Fathers 4 Justice, een organisatie voor vaders die hun kinderen niet mogen zien, regelmatig actie als Batman of Spiderman.''

Aalders' actie op 26 december staat niet op zich. Eerder deelde hij flyers uit in zijn woonplaats Velp en fietste hij in juli 2001 meer dan 1500 kilometer om handtekeningen in te zamelen. Daarnaast voerde hij meerdere malen gesprekken met Nederlandse politici.

,,Omdat ik zelf ervaring heb met omgangsregelingen, weet ik hoe frustrerend dat alles kan zijn. Uit mijn tweede huwelijk heb ik 2 zoontjes, van 8 en 11. De jongste heb ik al jaren niet gezien. Inmiddels zijn er zeven rechterlijke uitspraken geweest die alle zeggen dat ik contact mag hebben. Toch werkt mijn ex-vrouw dusdanig tegen dat ik mijn zoon nog steeds niet heb gezien.'' Op zijn eigen manier probeert Aalders mensen bewust te maken van de problemen waarmee veel gescheiden ouders kampen. ,,Ik werk voor iedereen die problemen heeft zijn eigen kinderen of kleinkinderen te zien, maar in de eerste plaats gaat het om de kinderen zelf. Die hoeven niet te kiezen tussen beide ouders.''

J.F. Schouwenaar, jarenlang zijn advocaat: ,,Hij is ontzettend betrokken als ouder, en ik snap heel goed dat hij tot het uiterste gaat voor het contact met zijn zoon. Hij heeft inmiddels de beschikking over een omgangsregeling, maar mevrouw wil hierin niet meewerken. Omdat ik hem als advocaat heb bijgestaan in een veelheid van procedures, weet ik als geen ander dat deze man tot het uiterste getergd is. Eigenlijk ben ik al lang blij dat hij niet allerhande dingen uithaalt die hem straatverboden en gerechtelijke procedures zouden opleveren.''

Met het voorstel voor een minister van jeugd- en kinderzaken en het instellen van een kinderombudsman in 2004, bereikte Aalders dat er een debat in de Tweede Kamer op gang kwam. Hij vond steun vanuit verschillende hoeken, waaronder bij Boris Dittrich, die binnen D66 het omgangsonrecht op de politieke agenda heeft geplaatst.

Toch worden er naar Aalders' mening te weinig concrete stappen gezet. ,,Nog steeds worden er fouten gemaakt bij Jeugdzorg, en worden in de rechtszaal te snel conclusies getrokken die gevolgen hebben voor het verdere leven van het kind. Vaak verdraaien moeders de verhalen, om zo te voorkomen dat er contact kan

komen tussen vader en kind. Justitie lijkt dit klakkeloos over te nemen. Het is nog steeds niet vanzelfsprekend dat kinderen recht hebben op contact met beide ouders, oma's en opa's en op hun eigen mening.''

Leonie Verhoeff, persvoorlichtster van de Raad voor de Kinderbescherming: ,,Ondanks een verschillende benadering staan wij op goede voet met mensen als Jos Aalders. We hebben tenslotte hetzelfde uitgangspunt: gezamenlijk gezag en gezamenlijke omgang met beide ouders. Daarbij kijken wij als raad puur naar het belang van het kind, terwijl ouders als Jos Aalders ook een eigen belang nastreven. Zij willen per slot hun kinderen zien. Toch wijzen we acties als die van Zorro niet af. Ik vraag me alleen af of er met praten uiteindelijk niet meer bereikt zal worden.''

De oprichting van Family 4 Justice, naar het Engelse voorbeeld, heeft nog niet het beoogde effect. Het gebrek aan leden komt volgens Aalders door het feit dat veel mensen zich schamen voor hun situatie, en geen hulp durven te zoeken. Zich aansluiten bij een dergelijke organisatie is voor velen al helemaal uit den boze. Coen Xhofleer sloot zich wel aan bij de organisatie. ,,Toen ik in Velp woonde, kwam ik met hem in contact via de flyers die hij overal verspreidde. Het is een doorsnee-Hollander, net zo gewoon als jij en ik. Het enige verschil is dat hem al jaren een ontzettend groot onrecht wordt aangedaan, en dat hij daarvoor tot het uiterste wil strijden. Het komt recht uit zijn hart, dat zie je zo. Het enige wat voor hem telt, is het recht van het kind.''

Peter Tromp, woordvoerder van de Nederlandse tak van de Engelse beweging Fathers 4 Justice, meent: ,,Zorro is een solofiguur, hij handelt het liefst op zichzelf. We zijn in mei nog bezig geweest om te gaan samenwerken, maar vanwege verschillende meningen zijn we toch ieder een andere kant opgegaan. Desondanks staan we als stichting zeker achter de actie van Jos Aalders; we kunnen dergelijke initiatieven alleen maar aanmoedigen!''

Een mijlpaal in Aalders' kruistocht is de erkenning van het Algemeen Meldpunt Kindermishandeling, dat een contactverbod tussen kinderen en ouders een vorm van psychische mishandeling is. Aalders ziet dit als een stap in de goede richting, maar weet dat zijn gevecht nog niet is afgelopen. ,,Ik zal tot het einde doorknokken voor de kids.''

ILLUSTRATIE TOM JANSSEN

--------------------------------------------------------------------------------

Op dit artikel berust copyright! © 2005 Salome, Lotte

Restricties: Nee
Copyright: Salome, Lotte
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:05:11 #58
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_34440133
Nog steeds geen enkel argument waarom jouw ex-vrouw én zijn grootouders vinden dat jij je kind niet zou mogen zien. Ook geen enkele reactie op de gevolgen die jouw persoonlijke kruistocht hebben op jouw kind. Ergens snap ik de wanhoop, maar inmiddels gaat dit meer over jou, wat jij wilt en verder niets anders meer...
pi_34440250
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:05 schreef Maerycke het volgende:
Nog steeds geen enkel argument waarom jouw ex-vrouw én zijn grootouders vinden dat jij je kind niet zou mogen zien. Ook geen enkele reactie op de gevolgen die jouw persoonlijke kruistocht hebben op jouw kind. Ergens snap ik de wanhoop, maar inmiddels gaat dit meer over jou, wat jij wilt en verder niets anders meer...
Nee het gaat over waar kinderen recht op hebben,en dat is op beide ouders ook na een (echt)scheiding!
Je moest eens weten hoever exen soms gaan,te misselijk om op te noemen!
pi_34440313
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:09 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Nee het gaat over waar kinderen recht op hebben,en dat is op beide ouders ook na een (echt)scheiding!
Je moest eens weten hoever exen soms gaan,te misselijk om op te noemen!
Lees nou eens wat senesta en maeryke schrijven man!
Variety is the spice of life
  Moderator woensdag 25 januari 2006 @ 11:17:13 #61
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34440472
quote:
Precies mijn punt.
Ook vraag ik me dan af wat hij wil bereiken, ik bedoel als moeder echt niet mee wil werken hoe wil hij dat dan gaan afdwingen?
En hoe kun je dat doen in het belang van het kind?
Plus alle andere vragen die ik al gesteld had.

[ Bericht 3% gewijzigd door senesta op 25-01-2006 11:24:35 ]
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:26:45 #62
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34440761
quote:
Des te meer ik van hem lees, des te meer ik begin te begrijpen waarom hij zijn kind niet mag zien van zijn ex en de grootouders...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34440952
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Des te meer ik van hem lees, des te meer ik begin te begrijpen waarom hij zijn kind niet mag zien van zijn ex en de grootouders...
Helaas snap je er geen reet van!
Maak het maar eens mee dan piep je wel anders!
Slaap lekker verder
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:44:19 #64
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34441279
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:33 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Slaap lekker verder
Ik ben een vrouw, dus ik zal het niet meemaken.
Blijf jij maar lekker dat bord voor je kop vasthouden, dan hoef je nooit de redenen te zien waarom jou ex en grootouders kennelijk vinden dat je je kind beter niet kunt zien.
Slaap jij ook lekker.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34442247
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:33 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Slaap lekker verder
Waarom ga je niet op tegenargumenten in en spam je dit topic lam met allerlei eenzijdige propaganda? Fok! is een discussieplatform, geen billboard.

En nee, ik ga niet om 12 uur 's middags slapen
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_34446675
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom ga je niet op tegenargumenten in en spam je dit topic lam met allerlei eenzijdige propaganda? Fok! is een discussieplatform, geen billboard.

En nee, ik ga niet om 12 uur 's middags slapen
Zou ik graag doen,maar als dit al niet te begrijpen is wat moet ik dan nog vertellen?
pi_34447230
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef partijrechtenkind het volgende:
Zou ik graag doen,maar als dit al niet te begrijpen is wat moet ik dan nog vertellen?
Ik ga 1 poging doen....

Je doet niets anders dan nieuwsberichten spammen hier op Fok. Vervolgens interpreteer je elk nieuwsbericht naar je eigen situatie. In bijna elke post spam je nog meer nieuwsberichten of artikelen over jezelf of je situatie mee. Nog afgezien van het feit dat aan die overvloed bijna niet door te komen is, is het ook typografisch gezien 'onleesbaar'.

Alles spitst zich toe op jou en je situatie. Hoor nou eens, er is haast geen kip die niet kan begrijpen hoe klote je situatie moet zijn. En dat je er aandacht voor vraagt is begrijpelijk. Echter, Fok is een discussieforum, waar je van gedachten met elkaar wisselen kan.

En, zie mijn eerste alinea, dat doe je dus niet!! Je plempt wat nieuwsberichten neer waar wij maar een antwoord uit moeten destilleren. Dat lukt dus niet. Je komt niet tot de kern in je eigen bewoordingen en rechtstreekse vragen ontloop je door weer nieuwe verhalen en artikelen te plaatsen.

Mijn tip: vraag aandacht voor jouw situatie op je eigen site, probeer je stokpaardje op Fok wat breder te trekken en niet alleen toe te spitsen op jouw situatie, probeer eens te lezen wat men werkelijk vraagt (de vraag is dus: hoe is het met je zoon? wat doet deze situatie met hem? de vraag is dus niet: wat doet het met jou?) en probeer aub wat minder artikelen te plaatsen.
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 22:13:29 #68
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_34463249
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:43 schreef partijrechtenkind het volgende:

Jos Aalders (52) geen groot feest zijn: sinds vijf jaar ziet hij zijn achtjarige zoontje maar nauwelijks. Aalders: "Noem mij geen dwaze vader, ik ben niet dwaas?."
quote:
IK MAG MIJN ZOONTJE ZIEN VAN VEERTIEN UUR DERTIG TOT ZEVENTIEN UUR,OP IEDERE WOENSDAGMIDDAG!
Je begrijpt niet dat je je zoontje in het begin 3 uren per week mag zien en dat men na een paar maanden rustig het aantal uren gaat opvoeren zodat je zoontje kan WENNEN aan deze hereniging?

Je bent 52 Jos, snap je werkelijk niet dat je zo'n jochie niet opeens een week mee op vakantie mee kunt nemen ? Hij zal enorme heimwee krijgen naar zijn moeder en daarbij moet hij je ook nog eens leren kennen ...
quote:
U ZULT BEGRIJPEN DAT IK DAAR NIET GELUKKIG MEE BEN!
Neen, daar heeft niemand begrip voor, jij denkt aan jezelf en niet in het belang van je zoontje.

[ Bericht 11% gewijzigd door Loedertje op 25-01-2006 22:33:04 ]
pi_34464578
Hoe kunnen mensen zo gemakkelijk een oordeel hebben over de situatie van een ander?

De verhalen van de vaders zijn meestal verzuurd en dat vertroebelt de discussie vaak omdat het irritatie oproept. Maar ik vind dat we daar een beetje door heen moeten proberen te kijken.

Het is toch evident dat er een probleem is als het om vaders gaat en dat onze wetgeving daar niet op toegerust is.
pi_34464761
Ik vind een onderzoek onder 500 mensen inderdaad absoluut niet representatief. Misschien net genoeg voor een stad of provincie, maar zeker niet voor heel Nederland. Juist omdat er in Nederland miljoenen verschillende gezinnen zijn hadden er zeker veel meer mensen ondervraagd moeten worden.

Maar dit is typisch weer zo een onderzoek die alleen als zeer geloofwaardig, representatief en correct zal worden beoordeeld door de mensen die het eens zijn met deze stelling.
Voor degenen die neutraal zijn (zoals ik) en degene die het niet eens zijn met de stelling zal het onderzoek weinig betekenen. Meer woorden wil ik er dan ook niet meer aan vuil maken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator woensdag 25 januari 2006 @ 22:56:35 #71
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34464872
Ik denk dat de problemen tegenwoordig heel erg meevallen, er is al een hoop verbeterd en een hoop dingen gebeuren ook niet zonder reden.
Als je geen tegenspraak wilt hebben moet je niet op een openbaar forum gaan zitten, je weet dat je daar ook mensen tegen kunt komen die de andere kant van de medaille gezien hebben.
Hij blaast hoog van de toren en gooit iedereen met zijn eigen quotes om de oren.
Als ik serieus een gesprek aan wil gaan geeft hij niet thuis.
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 23:17:41 #72
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_34465747
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:56 schreef senesta het volgende:

Hij blaast hoog van de toren en gooit iedereen met zijn eigen quotes om de oren.
Als ik serieus een gesprek aan wil gaan geeft hij niet thuis.
Hopende dat hij IRL toch enigzins volwassen kan reageren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 januari 2006 @ 23:20:35 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34465880
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:56 schreef senesta het volgende:
Ik denk dat de problemen tegenwoordig heel erg meevallen, er is al een hoop verbeterd en een hoop dingen gebeuren ook niet zonder reden.
Sorry, maar wat is dat voor een ingenomen mening? Er zijn duizende concrete verifieerbare verhalen bekend van vaders welke hun kinderen gewoon niet te zien krijgen omdat moeders dat niet wil. Ondanks gerechterlijke bevelen, omgangsregelingen, etc.

Dat TS dat misschien niet zo goed brengt doet niets af aan deze schandelijke feiten.
quote:
Als je geen tegenspraak wilt hebben moet je niet op een openbaar forum gaan zitten, je weet dat je daar ook mensen tegen kunt komen die de andere kant van de medaille gezien hebben.
De andere kant van de medaille wil nog niet zeggen dat deze problemen daarom niet bestaan. Dan ben je zelf niet anders dan TS.
pi_34465962
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sorry, maar wat is dat voor een ingenomen mening? Er zijn duizende concrete verifieerbare verhalen bekend van vaders welke hun kinderen gewoon niet te zien krijgen omdat moeders dat niet wil. Ondanks gerechterlijke bevelen, omgangsregelingen, etc.

Dat TS dat misschien niet zo goed brengt doet niets af aan deze schandelijke feiten.
Shitterdeshit, ik ben het helemaal met Swets eens.
  Moderator donderdag 26 januari 2006 @ 09:22:51 #75
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34472096
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

De andere kant van de medaille wil nog niet zeggen dat deze problemen daarom niet bestaan. Dan ben je zelf niet anders dan TS.
Ik heb er in mijn omgeving de laatste tijd veel van gezien en ik denk dat een hoop instanties, waaronder de kinderrechters en raad van kinderbescherming zijn zich de laatste jaren een stuk beter in zijn gaan zetten voor de rechten van de vader, dat bedoel ik te zeggen.
Je kunt als moeder zijnde niet zomaar meer de vader buiten beeld zetten, ik zeg niet dat het nooit gebeurd is maar ik vind wel dat de afgelopen jaren mensen zich meer bewust zijn geworden en dat de problemen NU een stuk minder zijn.
Als moeders nu niet mee willen werken gaat de omgang vaak onder toezicht, het is best lastig je daar aan te onttrekken.

Feit blijft gewoon wel, dat als een moeder aan de omgang helemaal niet mee wil werken het een probleem blijft.
De ts heeft het over sanctie's die daarop zouden moeten staan, ik snap dat hij het zo voelt maar het is wel heel moeilijk daar een weg in te vinden en ondertussen het beste voor het kind te blijven doen.
Hij zet zich neer als organisatie die in gevecht is tegen rechterlijke dwalingen en kinderleed maar een oplossing heeft hij zelf blijkbaar ook niet voor het probleem.
En dan heel heftig een discussie beginnen en vervolgens nergens op in gaan vind ik een beetje zwak.
Hoe kun je uiteindelijk zonder een kind te beschadigen een omgang afdwingen?
Een kind door politie uit huis laten halen is ook niet in het belang van een/zijn kind lijkt mij.

Maar de rechter heeft hem voorlopig een vrij beperkte omgang toegezegd, ik weet niet of dit onder toezicht is, maar ik neem aan dat als dit goed gaat het vrij snel opgebouwd kan worden.
Wat ik me wel gisteravond zat te bedenken is dat ik een zoontje van 8 heb, wat vriendjes en andere kinderen van hem vinden word op deze leeftijd heel erg belangrijk voor hem.
Wat zal het met zo'n jochie doen dat zijn vader als zorro op een gerechtsgebouw staat, dat hij vervelende verhalen verteld over zijn moeder in de krant, en ook dat hij met naam en toenaam op een openbaar forum word genoemd?

Mijn mening was inderdaad wat zwart-wit maar op eerdere vragen ging hij niet in, was een beetje aan het uitlokken.

Daarbij vind ik hem erg ongenuanceerd en stellig.

[ Bericht 1% gewijzigd door senesta op 26-01-2006 09:36:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')