abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34502875
Kan je nu niet vast checken of je zo'n ding kan huren?
Want het is een groot bedrag ineens toch?

Mocht ie kapot zijn dan....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34502879
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

15 jaar is wel enorm oud
ja vandaar mijn vraag hier ook al Het groot Centraal Verwarmde topic.
wat voor een ketel je nou eigenlijk moet kopen, ik heb er totaal geen verstand van en er zijn er gigaveel.
pi_34502895
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:03 schreef Oblivion het volgende:
Kan je nu niet vast checken of je zo'n ding kan huren?
Want het is een groot bedrag ineens toch?
ja maar huren is uiteindelijk heeeeeeeeel duuur
pi_34503024
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:03 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja vandaar mijn vraag hier ook al Het groot Centraal Verwarmde topic.
wat voor een ketel je nou eigenlijk moet kopen, ik heb er totaal geen verstand van en er zijn er gigaveel.
Dus het staat zw/w dat hij het doet? Klaar toch dan, leeftijd maakt niet uit, dan moet ie werkend opgeleverd worden

Tegenwoordig is elke HR combi ketel wel goed te noemen. je kan het ook laten berekenen: ruimte te verwarmen + verwacht warmwater gebruik in de pieken geeft wel een bepaalde ketel. offertes kan je altijd vrijblijvend opvragen en dan komen er wel een paar uitrollen. Laten installeren moet je hem toch. Wat onderhandelen over de (installatie) prijs natuurlijk
pi_34503036
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:04 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja maar huren is uiteindelijk heeeeeeeeel duuur
Hmmmm, hoeft niet...
Met jullie (on)geluk stuit je op een blauwe maandag ding en dan heb je dit niet:
quote:
Comfort zonder zorgen
Wanneer u een boiler bij DELTA Comfort Service huurt, profiteert u van een goede en snelle storingsservice. Deze service zit bij de huurprijs inbegrepen. Bovendien worden eventuele reparaties kosteloos uitgevoerd.
pi_34503104
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:08 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Hmmmm, hoeft niet...
Met jullie (on)geluk stuit je op een blauwe maandag ding en dan heb je dit niet:
[..]
ja maar bij een koopketel kun je ook een onderhoudskontract afsluiten en daarnaast zijn er ook pechverzekeringen die je kan afsluiten voor dit soort dingen en dan komen ze het ook verhelpen.
pi_34503209
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:10 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja maar bij een koopketel kun je ook een onderhoudskontract afsluiten en daarnaast zijn er ook pechverzekeringen die je kan afsluiten voor dit soort dingen en dan komen ze het ook verhelpen.
Voor een onderhoudscontact betaal je vlot 75 in het jaar.
Maar als je het met je hypotheek mee kan berekenen, is het op lange termijn wel de beste oplossing 1 te kopen.

(Denk ik...)
pi_34503213
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:07 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Dus het staat zw/w dat hij het doet? Klaar toch dan, leeftijd maakt niet uit, dan moet ie werkend opgeleverd worden
yep zover ik me dat nuherinner wel, heb er iets over gelezen. Geen zin om nu de papieren er bij te pakken. kijk het morgen nog een keer na,
quote:
Tegenwoordig is elke HR combi ketel wel goed te noemen. je kan het ook laten berekenen: ruimte te verwarmen + verwacht warmwater gebruik in de pieken geeft wel een bepaalde ketel. offertes kan je altijd vrijblijvend opvragen en dan komen er wel een paar uitrollen. Laten installeren moet je hem toch. Wat onderhandelen over de (installatie) prijs natuurlijk
ja, maar ik hoopte gewoon wat ervaringe te horen, ik heb altijd het gevoel dat bedrijven je de ketel aansmeren waar zij het meest op verdienen of die nou het meest optimale is of niet.

de ketel die er nu in zit is naar ik meen geen HR ketel maakt dat overigens nog uit kwa aansluitingen (al zouden we hem het liefst sowieso verplaatst zien)
pi_34503276
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:10 schreef knorretje het volgende:

[..]

En je hebt de wet consument en koop waarin staat dat je redelijkerwijs bepaalde verwachtingen bij een produkt mag hebben (stel de ketel gaat stuk binnen 2 jaar). Dan mag de leverancier aantonen dat het misbruik zou moeten zijn anders sta je in je recht (zou niet weten hoe je een CV kan misbruiken dus sowieso zit je wel ff veilig dan).
pi_34503298
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:13 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Voor een onderhoudscontact betaal je vlot 75 in het jaar.
Maar als je het met je hypotheek mee kan berekenen, is het op lange termijn wel de beste oplossing 1 te kopen.

(Denk ik...)
we hebben een klein bedrag mee laten financieren, daarmoet wel het een en ander sowieso van gedaan worden, maar we willen kijken of we her en der kunnen bezuinigen en dan toch een nwe ketel erin zetten. Mocht ie het overigens nu niet doen, stoken we eerst nog gewoon op gas voordat er direct op een aanschaf wordt overgegaan, dat komt verder op in de verbouwing wel denk ik. (maar god mag weten hoe het allemaal gaat lopen straks)
pi_34503380
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:13 schreef knorretje het volgende:

[..]

yep zover ik me dat nuherinner wel, heb er iets over gelezen. Geen zin om nu de papieren er bij te pakken. kijk het morgen nog een keer na,
[..]

ja, maar ik hoopte gewoon wat ervaringe te horen, ik heb altijd het gevoel dat bedrijven je de ketel aansmeren waar zij het meest op verdienen of die nou het meest optimale is of niet.

de ketel die er nu in zit is naar ik meen geen HR ketel maakt dat overigens nog uit kwa aansluitingen (al zouden we hem het liefst sowieso verplaatst zien)
Als je een nieuwe koopt kan je de verplaatsing erbij bedingen natuurlijk Aansluitingen en zo moet je niet over in zitten: een CV ketel moet (overheidswege) door een gecertificeerd bedrijf geplaatst worden, daar zit aansluiten bij in. Over het aansmeren: natuurlijk moet je offertes opvragen bij meerdere bedrijven en vergelijken! Dan komt dat gauw genoeg uit.
pi_34503384
knor, wij sonden vorig jaar ook voor de onprettige verrassing van een kapotte ketel. we hebben een AWB-VR gekozen, na uitgebreid advies van allerlei ervaringsdeskundigen in onze omgeving. die was relatief goedkoop, zeer onderhoudsvriendelijk, en het rendement is heel goed. (wel geen HR dus maar dat schijnt niet eens zo heel veel uit te maken, hangt een beetje af van hoeveel je verbruikt).
pi_34503390
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:15 schreef knorretje het volgende:
(maar god mag weten hoe het allemaal gaat lopen straks)
Blijven ademen!
En offertes aanvragen en wat teleur (of zoiets... ) zei: Onderhandelen.
pi_34503466
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:18 schreef bixister het volgende:
knor, wij sonden vorig jaar ook voor de onprettige verrassing van een kapotte ketel. we hebben een AWB-VR gekozen, na uitgebreid advies van allerlei ervaringsdeskundigen in onze omgeving. die was relatief goedkoop, zeer onderhoudsvriendelijk, en het rendement is heel goed. (wel geen HR dus maar dat schijnt niet eens zo heel veel uit te maken, hangt een beetje af van hoeveel je verbruikt).
hmm mijn vader riep ook al zoiets dat HR niet perse het meest goedkope hoeft te zijn in gebruik. Ik heb dus totaal geen idee wat ons gebruik gaat zijn, altijd alleen maar een gaskachel gehad. en die zit hier ook weer in en zal dus ook vast wel gebruikt gaan worden.
pi_34503506
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:18 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Blijven ademen!
je hebt de afgelopen weken meegelezen, dit hebben wij al een jaar of 6, dus ik weet zeker dat we de komende maanden nog heeeeeeel wat gaan meemaken.
pi_34503657
Knor, op Marktplaats worden ook (tweedehands) ketels verkocht. Heel misschien zit daar nog een koopje / tijdelijke oplossing tussen?
Of bij online winkels zoals http://www.stetech.com/Do(...)etels/cv-ketels.html misschien nog.
pi_34503673
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:22 schreef knorretje het volgende:

[..]

je hebt de afgelopen weken meegelezen, dit hebben wij al een jaar of 6, dus ik weet zeker dat we de komende maanden nog heeeeeeel wat gaan meemaken.
Nee, het stopt nu gewoon!
Positief gaan denken.
Enjoy the ride, wees creatief.
Anders blijf je hangen in een negatieve spiraal.
Het laatste wat je wilt is een hekel aan je huis krijgen omdat alles heeft tegen gezeten.
En het huis verdiend het om van te houden. Een poepie van een huis hebben jullie!

En ja ik weet wat het is "alles" tegen je te hebben....Maar genoeg is genoeg.
pi_34503831
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:28 schreef poemojn het volgende:
Knor, op Marktplaats worden ook (tweedehands) ketels verkocht. Heel misschien zit daar nog een koopje / tijdelijke oplossing tussen?
Of bij online winkels zoals http://www.stetech.com/Do(...)etels/cv-ketels.html misschien nog.
maar bij een 2de hands kun je nergens op terug vallen volgens mij, vraag ik mij af of je een onderhoudscontract kan krijgen die een beetje redelijk geprijst is en tevens ook spoed doet. en dan zit ik nog met installeren, ik weet bij wijze van nog net de stekker te vinden en de rest is abracadabra (en zelfs die stekker moet ik dinsdag nog maar zien te vinden )
pi_34503886
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:28 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee, het stopt nu gewoon!
Positief gaan denken.
Enjoy the ride, wees creatief.
Anders blijf je hangen in een negatieve spiraal.
Het laatste wat je wilt is een hekel aan je huis krijgen omdat alles heeft tegen gezeten.
En het huis verdiend het om van te houden. Een poepie van een huis hebben jullie!

En ja ik weet wat het is "alles" tegen je te hebben....Maar genoeg is genoeg.
ik heb ook best wel zin in het huisje, maar nu het zover is zit ik ff te stressen gewoon. het gaat opeens zo snel er moet vanalles opnieuw aangevraagd worden en we zijn opeens niet meer een stapje voor op evt problemen maar gaan overal achter aan hobbelen. Bv geen internet direct, geen aannemer die de volgende dag staat te poppelen etc etc. We hebben alles moeten cancellen en zijn nu afh van wanneer anden weer tijd hebben.

ow en ik vertrek dinsdag natuurlijk naar zwolle, terwijl de rest hier blijft en moet daar dus ook mezelf op voor bereiden enzo..
pi_34504161
Ja dat is vervelend natuurlijk..

Ideaal is het zeker niet, maar ik weet niet hoe duur dat installeren ed is.. dus vandaar. Maar het is goed mogelijk dat een nieuwe ketel op termijn goedkoper is natuurlijk.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:18:40 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_34510885
Knor, wat betreft de ketels: zo'n onderhoudscontract is wel leuk, maar zelfs dan kan het nog best lang duren voordat je ketel weer gemaakt is. Mijn ouders hebben ook zo'n contract maar hebben tot twee keer toe lang in de kou gezeten omdat juist het onderdeel wat kapot is besteld moest worden enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34510976
ja maar daar hebben we de gaskachel dan weer voor
pi_34511925
onderhoudscontract heeft ook te maken met ONDERHOUD, niet alleen reparatie. maar als je een nieuwe ketel koopt hoef je geloof ik de eerste 2 jaar officieel geen onderhoudscontrole te laten plaatsvinden (omdat het die eerste jaren nog wel vanzelf goed werkt allemaal), dus dat kan je weer even abonnementsgeld schelen.
  Jubileum moderator dinsdag 31 januari 2006 @ 13:55:22 #99
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34646085
Ik durf het bijna niet te vragen maar is het passeren gepasseerd?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 31 januari 2006 @ 13:56:11 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34646106
Vandaag toch??
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 13:59:49 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34646215
Oh ja!
De grote dag!

Ben heel benieuwd of de oplevering verder goed gegaan is!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:19:14 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_34652372
Notarissen enzo sluiten toch gewoon om 17:00 uur?

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:20:49 #103
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34652422
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:19 schreef Troel het volgende:
Notarissen enzo sluiten toch gewoon om 17:00 uur?

Ja en ze heeft vast meteen spontaan internet in het nieuwe huis!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator dinsdag 31 januari 2006 @ 17:38:09 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34652934
Meejompelen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:43:32 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_34653091
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja en ze heeft vast meteen spontaan internet in het nieuwe huis!!
Dat mocht ze willen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34658906
ok het korte verhaal: we hebben een huis

lange verhaal volgt (had ik al getypt maar inet vloog eruit en moet dus ff opnieuw beginnen)
  Moderator dinsdag 31 januari 2006 @ 20:30:51 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34659045
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:27 schreef knorretje het volgende:

lange verhaal volgt (had ik al getypt maar inet vloog eruit en moet dus ff opnieuw beginnen)
Nu maar hopen dat daar een beter internetkabeltje ligt

Oftewel

GEFELICITEERD
pi_34659325
het lange verhaal:

De inspectie,
elktra was er, meterstanden ogenomen, waterleidingen niet bevroren. Wel wat vocht in de kruipruimte en de buurman meld lekkage bij ons vandaan. Over dat laatste wordt nog gebabbelt. De cv gaan we morgen aandoen, dan is mijn paps erbij. Verder stond er nog wat troep van de vorige eigenaar en er is ons vriendelijk verzocht of wij daar zorg voor wilden dragen; nou vooruit dan maar.

Op naar de overdracht,
na een kop koffie en wat flauwe notarisgrappen en makelaarsgeintjes aangehoord te hebben, werd de akte dus voorgelezen, verkoopster was er niet bij ging relatief snel. ff krabbeltje hier en krabbeltje daar, ja gefeliciteerd, veel plezier hier heb je de sleutel, daaaag.
(zo had het moeten zijn, maar we kregen dus de verkeerde sleutel, achteraf bleek van een vrijstaande villa en ach die had ik best willen hebben hoor )

Na de koopakte, de hypotheekakte
En ook dat ging niet vlekkeloos, uiteraard niet. De bank had het bedrag incl bouwdepot overgemaakt naar de notaris, dus de notaris moet het weer terugstorten waardoor wij vertraging op lopen voor we er over kunnen beschikken (is gelukkig voor ons geen grote ramp daar er morgen niet ala minuut betalingen gedaan hoeven te worden)

Na nog wat flauwe grapjes stonden we eindelijk buiten als trotse eigenaars, inmiddels met de juiste sleutels. Op weg naar het huis.

Daar aangekomen, zou ik de deur als eerste open mogen maken, maar dat gaaat zo extreem zwaar dus de eer doorgeschoven naar Danny.
Op de deurmat wachtte verrassing nummer zoveel voor ons, een brief van Essent, gericht aan de nieuwe bewoners, met de mededeling dat per 1 februari zowel gas als elktra afgesloten gaat worden

Inmiddels was het al half 5, direct in de foon geklommen en het blijft een grote twijfel of het allemaal morgen nog aanwezig is, maar ze gingen hun best doen (aldus de aardige meneer aan de andere kant van de foon). De afsluiting stond bij hun ook al in het systeem en ondanks het in alleraast afgesloten energiecontract kon hij die melding er niet uit krijgen.

Dus ben benieuwd, wordt weer vervolg
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:40:25 #109
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34659401
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:27 schreef knorretje het volgende:

Halleluja praise the lord
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34660464
Op naar de volgende ronde!!

Gefeliciteerd met jullie huis!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:17:42 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34660747
Jaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
En nu idd maar hopen dat de electra snel gefixed kan worden!
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:32:40 #112
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_34667908
Men wat gaat het moeizaam bij jullie. Het zit jullie echt tegen. Maar nu dan toch:

gefeliciteerd!
  woensdag 1 februari 2006 @ 08:05:52 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_34670912
Gefeliciteerd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34671165
tnx allemaal
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:03:03 #115
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_34671398
Gefeliciteerd!

Kijk je wel uit voor dat water in je kruipruimte...kan betonrot veroorzaken.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:26:21 #116
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34672912
Knor had je niet toevallig foto's gemaakt?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:51:52 #117
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34675109
het huis is van jullieeeee gefeliciteerd!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:52:52 #118
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34677801
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gefeliciteerd!

Kijk je wel uit voor dat water in je kruipruimte...kan betonrot veroorzaken.
heb geen beton

het water komt overigens uit de waterleiding van de keuken.
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:31:32 #120
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34683939
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:24 schreef knorretje het volgende:

[..]

heb geen beton

het water komt overigens uit de waterleiding van de keuken.
leiding kapotgevroren??
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 20:16:53 #121
43556 miss_dynastie
pi_34691745
Gefeliciteerd !!!
pi_34697559
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:38 schreef knorretje het volgende:
een brief van Essent, gericht aan de nieuwe bewoners, met de mededeling dat per 1 februari zowel gas als elktra afgesloten gaat worden
Dat doen ze ter plaatse in de meterkast. Dus zorgen dat je er bent, situatie uitleggen en vervolgens de monteur de deur wijzen

Trouwens nog bedankt voor de foto's van de meterkast. Was een goed idee van je
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:34:30 #123
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34697597
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:33 schreef Creative1972 het volgende:

[..]

Dat doen ze ter plaatse in de meterkast. Dus zorgen dat je er bent, situatie uitleggen en vervolgens de monteur de deur wijzen
dat zou kunnen werken jah, zorg (als dat kan) dat je "bewijsstukken" hebt ...
pi_34697731
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:34 schreef gateway het volgende:

[..]

dat zou kunnen werken jah, zorg (als dat kan) dat je "bewijsstukken" hebt ...
Jij bent snel
Ja, bewijsstukken.... Normaal gesproken bij een afsluiting is dat inderdaad wel erg belangrijk, maar in dit geval gaat het om nieuwe eigenaren, waardoor 1 of 2 telefoontjes evt. in bijzijn van de monteur meestal wel voldoende zijn hoor.
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:17:52 #125
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34699494
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:37 schreef Creative1972 het volgende:

[..]

Jij bent snel
Ja, bewijsstukken.... Normaal gesproken bij een afsluiting is dat inderdaad wel erg belangrijk, maar in dit geval gaat het om nieuwe eigenaren, waardoor 1 of 2 telefoontjes evt. in bijzijn van de monteur meestal wel voldoende zijn hoor.
ja ok... dat zal maybe wel, heb er geen ervaring ofzo mee hoor, maar ik bedoel, al sje toch brieven enzo hebt wrom zou je die er dan niet bij meenemen??
pi_34705963
de hele dag gisteren niemand gezien dus ik denk dat het goed is gegaan dinsdag aan de telefoon

kom later terug met een update van de werkzaamheden tot nu toe
pi_34724968
Feli knorretje Zit al twee topics mee te lezen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_34740024
Ook hier wordt er nog steeds een beetje geklust, niet zo snel als bij sommige anderen als ik dat her en der lees, maar ach we komen er vanzelf.

Het muurtje in de woonkamer is er inmiddels uit, en ben tot de conclusie gekomen da we een fout hebben gemaakt, de bestelde keuken gaat niet passen. Die moeten we dus verkleine met minimaal 2 kasten minder. Jammer van de bergruimte, maar niets aan te doen.

De andere muur die we er uit hadden willen hebben voor wat leefcomfort kan er helaas niet uit, dat ministukje van 80 cm blijkt een draagmuur te zijn. Dus de woonkamer kan toch niet groter gemaakt worden dan dat ie nu is. Dus moeten maar eventjes zien hoe we dat gaan oplossen kwa meubelen en ruimte enzo.

Vandaag zijn we in alicia d'r kamertje aan het schuren en plamuren en aan het schuren geweest, een gedeelte van het oude stucwerk liet geheel los dus dat nog ffies beetje gerepareerd en de plint en kozijn staan in de grondverf.

Op naar morgen
pi_34741386
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:55 schreef knorretje het volgende:
Ook hier wordt er nog steeds een beetje geklust, niet zo snel als bij sommige anderen als ik dat her en der lees, maar ach we komen er vanzelf.

Het muurtje in de woonkamer is er inmiddels uit, en ben tot de conclusie gekomen da we een fout hebben gemaakt, de bestelde keuken gaat niet passen. Die moeten we dus verkleine met minimaal 2 kasten minder. Jammer van de bergruimte, maar niets aan te doen.

De andere muur die we er uit hadden willen hebben voor wat leefcomfort kan er helaas niet uit, dat ministukje van 80 cm blijkt een draagmuur te zijn. Dus de woonkamer kan toch niet groter gemaakt worden dan dat ie nu is. Dus moeten maar eventjes zien hoe we dat gaan oplossen kwa meubelen en ruimte enzo.

Vandaag zijn we in alicia d\'r kamertje aan het schuren en plamuren en aan het schuren geweest, een gedeelte van het oude stucwerk liet geheel los dus dat nog ffies beetje gerepareerd en de plint en kozijn staan in de grondverf.

Op naar morgen
Succes
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 21:41:32 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34741744
Welk muurje van 80cm dan voorin?
pi_34752529
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:55 schreef knorretje het volgende:

Op naar morgen
Is het geen optie om een stalen draagbalk te plaatsen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:14:13 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34753000
Ow, da's wel balen dan Knor van dat draagmuurtje.
Heb je niet nog een paar foto's ter illustratie?
  zondag 5 februari 2006 @ 11:22:15 #133
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34753124
Volgens mij wonen jullie daar zo op 100 meter van één van mn beste vrienden. Gezellig.
For great justice!
pi_34770240
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:36 schreef Joene het volgende:

[..]

Is het geen optie om een stalen draagbalk te plaatsen ?
vast wel, maar zou niet weten hoe dat moet, dus tja dan maar niet

ik breng de oudste zo naar bed en heb foto's van de afgelopen dagen van de camera gehaald en dan zal ik ffies wat laten zien van de vorderingen. We hebben vandaag twee muurtjes behangen van alicia d'r kamer en het knapt er zienderogen van op, lekker fris

De komende dagen zal daar niet veel meer gebeuren, links heb ik weer een slijmbeursontsteking in mijn schouder/rugflank en rechts een opgezette spier in de onderarm Maar goed, dan gaan we gewoon weer rustig verder met inpakken ofzo in r'dam.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:40:20 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34770502
Sterkte Knor en veel succes met klussen! Lekker dat je al zo'n dankbaar klusje als het behangen hebt gedaan. Dat houdt je op de been: af en toe iets constructiefs doen waar je resultaat van ziet, tussen het slopen of schuren ed. door!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34770569
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Sterkte Knor en veel succes met klussen! Lekker dat je al zo\'n dankbaar klusje als het behangen hebt gedaan. Dat houdt je op de been: af en toe iets constructiefs doen waar je resultaat van ziet, tussen het slopen of schuren ed. door!
jullie ook veel succes met het klussen

hier wordt overigens alles behangen gaat sneller
pi_34777753
Dag 1 (1 feb)

In de woonkamer was een extra slaapkamertje gebouwd voor hogere opbrengsten uit de kamer verhuur,
Het is de bedoeling dat daar onze keuken komt, dus slopen.

De lichtopbrengst is flink verhoogd nu de hele muur eruit is
Helaas bleek de bestelde keuken niet geheel naar wens uit te vallen, (veeeeeel te groot) dus we gaan er 2 a 3 kastjes weglaten.

Achter wat hardboardplaatjes kwam deze deur tevoorschijn
Aan deze zijde nog goed, aan de andere kant geheel onherstelbaar beschadigd door er stukken uit te zagen.
Dus met de tijd moet daar een nieuwe voor gekocht worden.

Dag 2 (vandaag behang, verf etc gekocht en grof vuil in gepakt, de hele zolder stond daar mee vol )

Dag 3 (3 feb)

Schuren, plamuren, schuren, plamuren/kitten en gronden. We zijn begonnen in alicia d'r kamertje,
waar heeeeeeeeeel veel gaatjes zaten in het stucwerk, en helaas ook flink vee stucwerk losliet
resultaat een mooi geel wit gestippelde kamer

dit alles onder toeziend oog van de toekomstige bewoonster

De buizen vanuit de meterkast

dag 4 (4 feb)

Nog meer schuurwerk, Alicia maakt hier de plintjes 'stofvrij'

Ze zijn ook in de grond gezet, net als de afdeklatjes aan het plafond en de deurkozijnen.

dag 5 (vandaag)

Na vandaag en zeker na morgen, begint het kamertje echt op te knappen, plafond is gewit en al twee muurtjes behangen

de lijm aanmaken,

in de tussentijd het plafon gewit

laatste restje vloerbedekking uit de kamer

De eerste muur biggetjes roze

Jong geleerd is oud gedaan

En de andere kant is wit geworden

pi_34778120
Wat een werk Knorretje Maar 't gaat wel mooi worden zo te zien!
pi_34778148
Netjes allemaal
  zondag 5 februari 2006 @ 22:58:40 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_34778161
Ziet er goed uit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 februari 2006 @ 22:59:12 #141
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34778184
Mooi Knor!
Wat zal ze blij zijn met haar kamertje!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 6 februari 2006 @ 09:59:29 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34786654
Jee wat een verschil in dat kamertje zeg!
Oh wat lekker is dat toch altijd als het zo duidelijk verbetering oplevert!
pi_34866911
ziet er mooi uit Knorretje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:51:04 #144
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34951114
ok we hebben nu al een aantal dagen een cv probleem. Hij slaat niet aan
na een truccage van heet water pakken slaat ie aan en als ie de gevraagde temperatuur bereikt hebt slaat ie uit en hij slaat gewoon niet meer van zichzelf aan, tenzij we zelf in de gaten houden en voordat het echt stervenskoud is de heet water kraan aan doen.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:46:15 #146
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34953310
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:56 schreef knorretje het volgende:
ok we hebben nu al een aantal dagen een cv probleem. Hij slaat niet aan
na een truccage van heet water pakken slaat ie aan en als ie de gevraagde temperatuur bereikt hebt slaat ie uit en hij slaat gewoon niet meer van zichzelf aan, tenzij we zelf in de gaten houden en voordat het echt stervenskoud is de heet water kraan aan doen.
Ik denk dat de driewegklep kapot is.....
pi_34960260
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:46 schreef gateway het volgende:

[..]

Ik denk dat de driewegklep kapot is.....
Wat kost zo'n klep ongeveer en is die evt. eenvoudig zelf te vervangen? Zou natuurlijk het proberen waard zijn
pi_34961520
Als je een ander husi betrekt en de history van de cvketel neit kent doe je er (denk ik) verstandig aan om een reparateru te laten komen die hem helemaal nakijkt, repareert en afstelt. Je bent er dan bijna zeker van dat je de hele winter en zomer weer doorkomt.

Het onderhoud moet toch, en pleisters plakken is met een cv ketel geen echte oplossing. Het is namelijk je comfort in je huis.
pi_34961537
ja maar over een week of 6 komt er een nieuwe ketel, dus hem laten nakijken en repareren vind ik zo'n zonde geld De ketel die er nu hangt moet ons alleen maar door de verbouwing heen helpen tot we aangekomen zijn bij de plek waar hij hangt.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 09:41:27 #150
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34961755
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 08:58 schreef knorretje het volgende:
ja maar over een week of 6 komt er een nieuwe ketel, dus hem laten nakijken en repareren vind ik zo'n zonde geld De ketel die er nu hangt moet ons alleen maar door de verbouwing heen helpen tot we aangekomen zijn bij de plek waar hij hangt.
dan zou ik er idd ook niks aan laten doen. je kan proberen of je de driewegklep kunt zien zitten, en er iets tegenaantikken met de steel van de hamer, of foorzichtig met de hamer.

Kan zijn dat er rotzooi of dat ie zwaar loop/klemt van het lange niet gebruiken.....

(hier doet ie zowat dagelijks zijn werk, en soms doettie moeilijk....)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')