Ja en ze heeft vast meteen spontaan internet in het nieuwe huis!!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:19 schreef Troel het volgende:
Notarissen enzo sluiten toch gewoon om 17:00 uur?
Dat mocht ze willenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja en ze heeft vast meteen spontaan internet in het nieuwe huis!!![]()
Nu maar hopen dat daar een beter internetkabeltje ligtquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:27 schreef knorretje het volgende:
ok het korte verhaal: we hebben een huis
lange verhaal volgt (had ik al getypt maar inet vloog eruit en moet dus ff opnieuw beginnen)
Halleluja praise the lordquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:27 schreef knorretje het volgende:
ok het korte verhaal: we hebben een huis
lange verhaal volgt (had ik al getypt maar inet vloog eruit en moet dus ff opnieuw beginnen)
heb geen betonquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gefeliciteerd!
Kijk je wel uit voor dat water in je kruipruimte...kan betonrot veroorzaken.
leiding kapotgevroren??quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:24 schreef knorretje het volgende:
[..]
heb geen beton
het water komt overigens uit de waterleiding van de keuken.
Dat doen ze ter plaatse in de meterkast. Dus zorgen dat je er bent, situatie uitleggen en vervolgens de monteur de deur wijzenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:38 schreef knorretje het volgende:
een brief van Essent, gericht aan de nieuwe bewoners, met de mededeling dat per 1 februari zowel gas als elktra afgesloten gaat worden
dat zou kunnen werken jah, zorg (als dat kan) dat je "bewijsstukken" hebt ...quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:33 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Dat doen ze ter plaatse in de meterkast. Dus zorgen dat je er bent, situatie uitleggen en vervolgens de monteur de deur wijzen![]()
Jij bent snelquote:Op woensdag 1 februari 2006 22:34 schreef gateway het volgende:
[..]
dat zou kunnen werken jah, zorg (als dat kan) dat je "bewijsstukken" hebt ...
ja ok... dat zal maybe wel, heb er geen ervaring ofzo mee hoor, maar ik bedoel, al sje toch brieven enzo hebt wrom zou je die er dan niet bij meenemen??quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:37 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Jij bent snel![]()
Ja, bewijsstukken.... Normaal gesproken bij een afsluiting is dat inderdaad wel erg belangrijk, maar in dit geval gaat het om nieuwe eigenaren, waardoor 1 of 2 telefoontjes evt. in bijzijn van de monteur meestal wel voldoende zijn hoor.
Succesquote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:55 schreef knorretje het volgende:
Ook hier wordt er nog steeds een beetje geklust, niet zo snel als bij sommige anderen als ik dat her en der lees, maar ach we komen er vanzelf.
Het muurtje in de woonkamer is er inmiddels uit, en ben tot de conclusie gekomen da we een fout hebben gemaakt, de bestelde keuken gaat niet passen. Die moeten we dus verkleine met minimaal 2 kasten minder. Jammer van de bergruimte, maar niets aan te doen.
De andere muur die we er uit hadden willen hebben voor wat leefcomfort kan er helaas niet uit, dat ministukje van 80 cm blijkt een draagmuur te zijn. Dus de woonkamer kan toch niet groter gemaakt worden dan dat ie nu is. Dus moeten maar eventjes zien hoe we dat gaan oplossen kwa meubelen en ruimte enzo.
Vandaag zijn we in alicia d\'r kamertje aan het schuren en plamuren en aan het schuren geweest, een gedeelte van het oude stucwerk liet geheel los dus dat nog ffies beetje gerepareerd en de plint en kozijn staan in de grondverf.
Op naar morgen
Is het geen optie om een stalen draagbalk te plaatsen ?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:55 schreef knorretje het volgende:
Ook hier wordt er nog steeds een beetje geklust, niet zo snel als bij sommige anderen als ik dat her en der lees, maar ach we komen er vanzelf.
De andere muur die we er uit hadden willen hebben voor wat leefcomfort kan er helaas niet uit, dat ministukje van 80 cm blijkt een draagmuur te zijn. Dus de woonkamer kan toch niet groter gemaakt worden dan dat ie nu is. Dus moeten maar eventjes zien hoe we dat gaan oplossen kwa meubelen en ruimte enzo.
Op naar morgen
vast wel, maar zou niet weten hoe dat moet, dus tja dan maar nietquote:Op zondag 5 februari 2006 10:36 schreef Joene het volgende:
[..]
Is het geen optie om een stalen draagbalk te plaatsen ?
jullie ook veel succes met het klussenquote:Op zondag 5 februari 2006 19:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Sterkte Knor en veel succes met klussen! Lekker dat je al zo\'n dankbaar klusje als het behangen hebt gedaan. Dat houdt je op de been: af en toe iets constructiefs doen waar je resultaat van ziet, tussen het slopen of schuren ed. door!
Ik denk dat de driewegklep kapot is.....quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:56 schreef knorretje het volgende:
ok we hebben nu al een aantal dagen een cv probleem. Hij slaat niet aan
na een truccage van heet water pakken slaat ie aan en als ie de gevraagde temperatuur bereikt hebt slaat ie uit en hij slaat gewoon niet meer van zichzelf aan, tenzij we zelf in de gaten houden en voordat het echt stervenskoud is de heet water kraan aan doen.
Wat kost zo'n klep ongeveer en is die evt. eenvoudig zelf te vervangen? Zou natuurlijk het proberen waard zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:46 schreef gateway het volgende:
[..]
Ik denk dat de driewegklep kapot is.....
dan zou ik er idd ook niks aan laten doen. je kan proberen of je de driewegklep kunt zien zitten, en er iets tegenaantikken met de steel van de hamer, of foorzichtig met de hamer.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 08:58 schreef knorretje het volgende:
ja maar over een week of 6 komt er een nieuwe ketel, dus hem laten nakijken en repareren vind ik zo'n zonde geldDe ketel die er nu hangt moet ons alleen maar door de verbouwing heen helpen tot we aangekomen zijn bij de plek waar hij hangt.
OK, dat wist ik niet. ZOals al geschreven kun je een voorzichtige tik tegen de behuizing van de driewegklep eens proberen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 08:58 schreef knorretje het volgende:
ja maar over een week of 6 komt er een nieuwe ketel, dus hem laten nakijken en repareren vind ik zo'n zonde geldDe ketel die er nu hangt moet ons alleen maar door de verbouwing heen helpen tot we aangekomen zijn bij de plek waar hij hangt.
nou we zijn een heleboel dagen verder en wat telefoontjes verder, maar het bouwdepot is nog steeds foetsiequote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:38 schreef knorretje het volgende:
En ook dat ging niet vlekkeloos, uiteraard niet. De bank had het bedrag incl bouwdepot overgemaakt naar de notaris, dus de notaris moet het weer terugstorten waardoor wij vertraging op lopen voor we er over kunnen beschikken (is gelukkig voor ons geen grote ramp daar er morgen niet ala minuut betalingen gedaan hoeven te worden)
yep dat wordt alicia d'r kamerquote:Op zondag 12 februari 2006 13:03 schreef Syytön het volgende:
Wordt die kamer met roze muur Alicia's kamer? Ziet er mooi uit, mooi licht!
En wat helpt ze goed, een echte klusser !
Ik bewonder je tomeloze inzet.... Ik had geloof ik allang bij die bank aan de balie gestaan, en niet meer weggegaan totdat het is opgelost. Wat een galbakken zeg....quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:24 schreef knorretje het volgende:
[..]
nou we zijn een heleboel dagen verder en wat telefoontjes verder, maar het bouwdepot is nog steeds foetsieDe notaris heeft het teruggestort naar de bank en tja waar de bank het heeft gelaten is de grote vraag...
Wat hij zegtquote:Op maandag 20 februari 2006 20:44 schreef Q. het volgende:
Wat een klus. Niet te zuinig.
zit net jullie topic door te kijken, maar jullie gaan ook lekker zeg. mooie vloerquote:Op maandag 20 februari 2006 20:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Zo jullie gaan goed Knor!!
nee nog niet, maar komt vast wel als ik tussen de puin ga slapen 6 mrt moet alicia naar school en af of niet dan slaap ik er.quote:Voelt het al een beetje als je eigen huis? Klussen versnelt dat proces meestal wel
Ja JOUW HUIS! JULLIE HUIS!! (Hier mag de Caps Lock wel even voor aan)quote:Op maandag 20 februari 2006 21:01 schreef knorretje het volgende:
[..]
zit net jullie topic door te kijken, maar jullie gaan ook lekker zeg. mooie vloer
[..]
nee nog niet, maar komt vast wel als ik tussen de puin ga slapen 6 mrt moet alicia naar school en af of niet dan slaap ik er.
Heb wel vanmiddag opgeschoten tienerjongelui weggejaagd die op mijn voordeur zaten te rammen, en toen ze vroegen waarom zei ik: omdat het mijn huis is
half uur later ofzo drong pas tot me door watik zei: MIJN HUIS
quote:Op maandag 20 februari 2006 21:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja JOUW HUIS! JULLIE HUIS!! (Hier mag de Caps Lock wel even voor aan)![]()
Gaaf gevoel is dat toch hè? Langzaam gaat dat inzinken![]()
volgens mij vermaakt hij zich nog opperbest daar in het westen al begon hij nu wel zo zachtjesaan nieuwsgierig te worden naar alicia d'r kamer, maar dat doet de dame in kwestie ookquote:Kan Danny zich aardig inhouden om te komen kijken??
we hadden nog van de oude kamer in r'dam behang over 3 verschillende kleueren, dat witte, dat blauwe en streepjesquote:Op maandag 20 februari 2006 21:21 schreef Igraine het volgende:
Ziet er goed uitT Leuk dat blauw in Jayden z'n kamer, hoe heb je dat gedaan?
En die trap ziet er al gelijk 10X beter uit zo in de grondverf zeg![]()
Leuk ideequote:Op maandag 20 februari 2006 21:27 schreef knorretje het volgende:
en verder puur alles niet vertikaal behangen, maar horizontaal (en flink veel vloeken)
Afgelopen weekend heb ik de meterkast voorzien van een nieuwe groepenkast en alle stopcontacten in de keuken aangelegd incl. 2 extra groepen t.b.v. de vaatwasser en fornuis. Het was me het weekendje wel, maar ook heel veel lol gehad met Danny.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:45 schreef Dinus het volgende:
Deze stille lurkster heeft wel weer zin in een update![]()
altijd weer die electriciens hequote:Op dinsdag 28 februari 2006 03:20 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Afgelopen weekend heb ik de meterkast voorzien van een nieuwe groepenkast en alle stopcontacten in de keuken aangelegd incl. 2 extra groepen t.b.v. de vaatwasser en fornuis. Het was me het weekendje wel, maar ook heel veel lol gehad met Danny.
De rest van de update laat ik aan Knorretje over, gezien het over haar huis gaat![]()
Ben je al een wezen snuffelen in de Drakentoren in Zwolle? Als je daar iets niet vindt van jouw gading, dan vindt je het nergens.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:56 schreef knorretje het volgende:
Dit type deur zoeken we nu dus ook voor de rest van het huis, in elk geval voor beneden, maar dan voor de wc bv EN smaller (richting de 73-75 hooguit 77) EN korter, deze is 240! en dat gaat er dus nooit niet in passen.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:37 schreef knorretje het volgende:
[..]
ik heb ook best wel zin in het huisje, maar nu het zover is zit ik ff te stressen gewoon. het gaat opeens zo snel er moet vanalles opnieuw aangevraagd worden en we zijn opeens niet meer een stapje voor op evt problemen maar gaan overal achter aan hobbelen. Bv geen internet direct, geen aannemer die de volgende dag staat te poppelen etc etc. We hebben alles moeten cancellen en zijn nu afh van wanneer anden weer tijd hebben.
ow en ik vertrek dinsdag natuurlijk naar zwolle, terwijl de rest hier blijft en moet daar dus ook mezelf op voor bereiden enzo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |