Even mijn angsten bold gemaakt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:35 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Op alfabetische volgorde, anders weet ik niet wat ik bovenaan moet zetten etc.:
- Agorafobie
- Geluidsfobie (Vuurwerk vind ik zo eng en zelfs als er alleen nog maar een ballon in de buurt is.)
- Laagtevrees (Bijvoorbeeld als er ergens een hoog plafond is dan heb ik het gevoel dat ik bijna omval. Vroeger op de basisschool bij gym durfde ik ook niet een koprol aan de touwen de maken omdat ik het plafond te hoog vond.Iets later (ook nog op de basisschool) ben ik het wel gaan durven.)
- Roltrapfobie (Al is dat nu íets minder sinds kort omdat ik (al wel met veel moeite) de leuning weer durf aan te raken.)
- Sociale fobie
- Telefoonangst (Ik durf de telefoon niet op te nemen en niemand te bellen.)
Dus omdat jij ergens geen last van hebt, heb je geen respect voor hen die er wèl last van hebben? Wat ben je? Een contactgestoorde achterlijke, ofzo?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:22 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb geen irrationele angsten, heb dan ook maar zelden respect voor mensen met een fobie.
Iemand met angst voor mensen met irreële angsten? Een fobiefoob?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:24 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dus omdat jij ergens geen last van hebt, heb je geen respect voor hen die er wèl last van hebben? Wat ben je? Een contactgestoorde achterlijke, ofzo?
quote:Op donderdag 6 april 2006 22:40 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik heb echt een fobie voor ziekten. Zodra ik een pijntje of steekje voel, ben ik overtuigd van een hartaanval, hersenbloeding, andere inwendige bloeding, kanker of andere enge ziekte. Er waren tijden dat ik hele potten vitaminepillen per week leegvrat, om te voorkomen dat ik iets kreeg. Ik werd er alleen maar ziek van![]()
Tegenwoordig is die fobie redelijk onder controle.
Dat had ik andersomquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:01 schreef Syheriat het volgende:
Ik was altijd te bang dat er iets zou gebeuren of misschien zelfs verschijnen als ik m'n ogen dicht deed. Dit betekend dus dat het uren duurde voordat ik m'n ogen liet zakken om te gaan slapen, en altijd brandende shampoo in m'n ogen liet stromen tijdens het douchen. Een soort wantrouwen, angst of drang naar controle zou het geweest kunnen zijn.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:54 schreef Mustard_Man het volgende:
vergeetangst: dit heeft zich net zoals smetvrees pas in de laatste jaren ontwikkeld, ik ben bang om dingen te vergeten en schreef daarom miljarden briefjes aan mezelf voor het slapen gaan. als ik dat niet deed kon ik niet slapen, zelfs dingen als: "morgen je nagels knippen" schreef ik op. (ja ik schrijf in de 3e persoon aan mezelf) nu heb ik het wat minder en typ ik veel dingen in mn pc agenda-ding (rainlendar) een stuk makkelijker, bovendien begonnen mn ouders zich zorgen te maken over al die debiele briefjes die overal in mn kamer lagen. (ik las ze eigenlijk ook nooit want wist toch wel wat erop stond)
oh wacht, ik kan er ook niet tegen als ik iemand heel sloom een pc zie gebruiken (je kent ze wel, de mensen die ALLES lezen wat op het beeldscherm staat en vervolgens gaan nadenken waar ze op moeten klikken en die muis heeeeeel langzaam bewegen en niet normaal kunnen dubbelklikken)
daar word ik echt hélèmaal gestoord van.
Hypochondrie; komt volgens mij veel voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:02 schreef -Strawberry- het volgende:Die heb ik ook heel erg. Dan denk ik meteen dat ik een tumor heb enzo, bij een beetje hoofdpijn.
En daar ben ik dan ook echt van overtuigd.
Heb je dan last van duizeligheid als je op de roltrap stapt?!quote:Op dinsdag 24 januari 19:30 schreef Twinky het volgende:
Ik kan gewoon niet op een roltrap. Heb het ooit aan de dokter gevraagd en die zei dat mijn reacties (trillen, hyperventileren) lijken op een traumatische ervaring, maar die heb ik nooit gehad. Ik probeer me heel vaak te vermannen, maar toen we op schoolreisje in Londen waren en ik dacht 'doen we effe' in de metro en dat dan die roltrap echt gigaaaantisch lang is, ik viel echt bijna flauw. Ben dus de zeven keer daarna de trappen opgerend, en dat is ver. In sommige stations kun je alleen maar met de roltrap. Wat minder eng is, is tegen de richting in rennen, dus dat is dan het uiterste redmiddel. Of tegen iemands rug aangedrukt staan, ogen stijf dicht. Kan er echt, echt, echt niet tegen.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:01 schreef Syheriat het volgende:
Ik was altijd te bang dat er iets zou gebeuren of misschien zelfs verschijnen als ik m'n ogen dicht deed. Dit betekend dus dat het uren duurde voordat ik m'n ogen liet zakken om te gaan slapen, en altijd brandende shampoo in m'n ogen liet stromen tijdens het douchen. Een soort wantrouwen, angst of drang naar controle zou het geweest kunnen zijn.
Dat heb ik ook. Als ik ooit kinderen krijg moet m'n vriend maar met ze naar Sinterklaas.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:58 schreef Typmuts het volgende:
Collega van me heeft een fobie voor clowns, althans: mensen in een pak waarvan ze niet weet wie het zijn. Zwarte pieten of de mascotte van (bijvoorbeeld) PSV vindt ze ook verschrikelijk!
Bellen zelf ben ik nooit zo bang voor ik vind alleen het opnemen zwaar kut. Ik denk dan altijd direct na of er wat ergs is gebeurd met iemand die ik ken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:20 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Even mijn angsten bold gemaakt.
Vuurwerk vind ik supermooi, maar dan moet het niet te dichtbij en onverwacht zijn en moet ik hele harde muziek op hebben. Op 31 december durf ik nauwelijks naar buiten, overal van die kutjochies met rotjes....aargh. Met ballonnen ben ik ook altijd bang dat ze knallen, ze delen vaak ballonnen uit in de stad en dan lopen al die kindjes met hun ballon over straat te slepen...![]()
Ben niet specifiek bang voor roltrappen, maar dat is meer onderdeel van hoogtevrees. Omdat een roltrap niet zo breed is sta je altijd veel te dicht bij de 'rand'. En ik durfde eerst de leuning nooit aan te raken omdat ik dan zo vaak schokken kreeg.Maar ik ga altijd wel gewoon met de roltrap.
Ik vind mijn hoogtevrees zo dom en soms doe ik dingen die ik eigenlijk niet durf, maar dat levert alleen maar stress op en het wordt daarna nooit minder.Zo ben ik in Cambodja na enig wikken en wegen toch zo'n trap in het binnenste van Angkor Wat opgeklommen, maar toen durfde ik niet meer terug. Huilen, huilen...maarja, er zat niks anders op dus ik ben uiteindelijk krankzinnig mompelend weer naar beneden gegaan.
Telefoonangst is ook zoiets. Waar ben je nou eigenlijk bang voor??? Geen idee, en toch is bellen ontzettend eng.
bellen is voor mij ook altijd een hele opgave. Gebeld worden eigenlijk niet, maar als ik iemand zelf moet bellen sta ik eerst een hele lange tijd te wikken en te wegen voordat ik het doequote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:36 schreef Banthum het volgende:
[..]
Bellen zelf ben ik nooit zo bang voor ik vind alleen het opnemen zwaar kut. Ik denk dan altijd direct na of er wat ergs is gebeurd met iemand die ik ken.
Als je bang bent om te bellen kun je een kleine notitie maken zodat je weet wat je moet zeggen. Kennis van mij doet dat ook en het schijnt te helpen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:37 schreef DjinN het volgende:
[..]
bellen is voor mij ook altijd een hele opgave. Gebeld worden eigenlijk niet, maar als ik iemand zelf moet bellen sta ik eerst een hele lange tijd te wikken en te wegen voordat ik het doe
Ik heb ook iets met bellen. Niet bang, maar ik heb gewoon echt een gigantisch hekel eraan. Geen idee waarom... Ik laat ook altijd mn vriend bellen overal heen en of de telefoon opnemen , haha.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:47 schreef Maisnon het volgende:
Bellen is voor mij ook heel eng
Zelfs met beste vrienden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |