abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:20:33 #276
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_60973585
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:35 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Op alfabetische volgorde, anders weet ik niet wat ik bovenaan moet zetten etc. :

- Agorafobie
- Geluidsfobie (Vuurwerk vind ik zo eng en zelfs als er alleen nog maar een ballon in de buurt is.)
- Laagtevrees (Bijvoorbeeld als er ergens een hoog plafond is dan heb ik het gevoel dat ik bijna omval. Vroeger op de basisschool bij gym durfde ik ook niet een koprol aan de touwen de maken omdat ik het plafond te hoog vond. Iets later (ook nog op de basisschool) ben ik het wel gaan durven.)
- Roltrapfobie (Al is dat nu íets minder sinds kort omdat ik (al wel met veel moeite) de leuning weer durf aan te raken.)
- Sociale fobie
- Telefoonangst (Ik durf de telefoon niet op te nemen en niemand te bellen. )
Even mijn angsten bold gemaakt.

Vuurwerk vind ik supermooi, maar dan moet het niet te dichtbij en onverwacht zijn en moet ik hele harde muziek op hebben. Op 31 december durf ik nauwelijks naar buiten, overal van die kutjochies met rotjes....aargh. Met ballonnen ben ik ook altijd bang dat ze knallen, ze delen vaak ballonnen uit in de stad en dan lopen al die kindjes met hun ballon over straat te slepen...

Ben niet specifiek bang voor roltrappen, maar dat is meer onderdeel van hoogtevrees. Omdat een roltrap niet zo breed is sta je altijd veel te dicht bij de 'rand'. En ik durfde eerst de leuning nooit aan te raken omdat ik dan zo vaak schokken kreeg. Maar ik ga altijd wel gewoon met de roltrap.
Ik vind mijn hoogtevrees zo dom en soms doe ik dingen die ik eigenlijk niet durf, maar dat levert alleen maar stress op en het wordt daarna nooit minder. Zo ben ik in Cambodja na enig wikken en wegen toch zo'n trap in het binnenste van Angkor Wat opgeklommen, maar toen durfde ik niet meer terug. Huilen, huilen...maarja, er zat niks anders op dus ik ben uiteindelijk krankzinnig mompelend weer naar beneden gegaan.

Telefoonangst is ook zoiets. Waar ben je nou eigenlijk bang voor??? Geen idee, en toch is bellen ontzettend eng.
...as always
pi_60973690
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:22 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb geen irrationele angsten, heb dan ook maar zelden respect voor mensen met een fobie.
Dus omdat jij ergens geen last van hebt, heb je geen respect voor hen die er wèl last van hebben? Wat ben je? Een contactgestoorde achterlijke, ofzo?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:13:47 #278
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_60974684
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:24 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dus omdat jij ergens geen last van hebt, heb je geen respect voor hen die er wèl last van hebben? Wat ben je? Een contactgestoorde achterlijke, ofzo?
Iemand met angst voor mensen met irreële angsten? Een fobiefoob?
...as always
pi_60990209
Bang voor Teken, maar dan ook echt gestoord bang. En soweiso voor allerlei kleine kriebelbeestjes die je misschien niet ziet als ze op je zitten/ Ik ben ook licht claustrofobisch. Tijdens de werkweek in frankrijk moesten we door grotten heen en de meest nauwe gangetjes. Vond die leider het ook nog leuk om zonder zaklamp door zo'n nauw gat terug te kruipen... dat was echt een hel.
Voor de rest kan ik niet echt iets bedenken.
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:40 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik heb echt een fobie voor ziekten. Zodra ik een pijntje of steekje voel, ben ik overtuigd van een hartaanval, hersenbloeding, andere inwendige bloeding, kanker of andere enge ziekte. Er waren tijden dat ik hele potten vitaminepillen per week leegvrat, om te voorkomen dat ik iets kreeg. Ik werd er alleen maar ziek van
Tegenwoordig is die fobie redelijk onder controle.

Die heb ik ook heel erg. Dan denk ik meteen dat ik een tumor heb enzo, bij een beetje hoofdpijn.
En daar ben ik dan ook echt van overtuigd.

[ Bericht 26% gewijzigd door -Strawberry- op 20-08-2008 20:27:19 ]
pi_60990570
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 00:01 schreef Syheriat het volgende:
Ik was altijd te bang dat er iets zou gebeuren of misschien zelfs verschijnen als ik m'n ogen dicht deed. Dit betekend dus dat het uren duurde voordat ik m'n ogen liet zakken om te gaan slapen, en altijd brandende shampoo in m'n ogen liet stromen tijdens het douchen. Een soort wantrouwen, angst of drang naar controle zou het geweest kunnen zijn.
Dat had ik andersom Dan dacht ik, als ik niet snel mijn ogen dicht deed en in bed lag wanneer het licht uit ging, zo'n wezen mij zou vinden of zou verschijnen.. En dan ademde ik ook heel zachtjes en langzaam.

Ohja, en belangrijk....theedoek tussen je tanden hebben! *rilt*
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 00:54 schreef Mustard_Man het volgende:
vergeetangst: dit heeft zich net zoals smetvrees pas in de laatste jaren ontwikkeld, ik ben bang om dingen te vergeten en schreef daarom miljarden briefjes aan mezelf voor het slapen gaan. als ik dat niet deed kon ik niet slapen, zelfs dingen als: "morgen je nagels knippen" schreef ik op. (ja ik schrijf in de 3e persoon aan mezelf ) nu heb ik het wat minder en typ ik veel dingen in mn pc agenda-ding (rainlendar) een stuk makkelijker, bovendien begonnen mn ouders zich zorgen te maken over al die debiele briefjes die overal in mn kamer lagen. (ik las ze eigenlijk ook nooit want wist toch wel wat erop stond)

oh wacht, ik kan er ook niet tegen als ik iemand heel sloom een pc zie gebruiken (je kent ze wel, de mensen die ALLES lezen wat op het beeldscherm staat en vervolgens gaan nadenken waar ze op moeten klikken en die muis heeeeeel langzaam bewegen en niet normaal kunnen dubbelklikken)

daar word ik echt hélèmaal gestoord van.

Heel herkenbaar

Ik heb toch wel veel fobies blijkt nu...

[ Bericht 12% gewijzigd door -Strawberry- op 20-08-2008 20:30:13 ]
pi_60999761

[ Bericht 15% gewijzigd door Manono op 21-08-2008 04:15:46 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_61000117
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:02 schreef -Strawberry- het volgende:

Die heb ik ook heel erg. Dan denk ik meteen dat ik een tumor heb enzo, bij een beetje hoofdpijn.
En daar ben ik dan ook echt van overtuigd.
Hypochondrie; komt volgens mij veel voor.
Als je wat leest of op tv ziet over een bepaalde ziekte direct de symptomen van die ziekte bij jezelf herkennen had ik toen ik klein was vaak last van.
pi_61000138
Bruggen. En liften, vooral liften besterf ik het in.. Bruggen vind ik meer vervelend en ''eng'' om op te staan.. Heel leuk met de auto
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:02:26 #284
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_61005157
quote:
Op dinsdag 24 januari 19:30 schreef Twinky het volgende:

Ik kan gewoon niet op een roltrap. Heb het ooit aan de dokter gevraagd en die zei dat mijn reacties (trillen, hyperventileren) lijken op een traumatische ervaring, maar die heb ik nooit gehad. Ik probeer me heel vaak te vermannen, maar toen we op schoolreisje in Londen waren en ik dacht 'doen we effe' in de metro en dat dan die roltrap echt gigaaaantisch lang is, ik viel echt bijna flauw. Ben dus de zeven keer daarna de trappen opgerend, en dat is ver. In sommige stations kun je alleen maar met de roltrap. Wat minder eng is, is tegen de richting in rennen, dus dat is dan het uiterste redmiddel. Of tegen iemands rug aangedrukt staan, ogen stijf dicht. Kan er echt, echt, echt niet tegen.
Heb je dan last van duizeligheid als je op de roltrap stapt?!
Ik heb het namelijk ook, maar ik kan evengoed niet tegen de lopende band op de sportschool.
(Soms vind ik het wel grappig om erop te stappen en vreselijk draaiierig er weer af te komen )

O ja, vroeger vond ik boosaardige graffiti vreselijk. Ik weet nog dat ik als kind de metro uitstapte, het hele metrostation voor renovatie bedekt was met houten muren.
Alles was ondergekalkt met donkere tekeningen, en waar ik precies langs moest lopen was er een enorme tekening van een doodskop en allemaal kwade figuren.
En dat komt ook nog een levensgroot op je over als je zelf nog maar één meter zoveel bent

Nu ik toch bezig ben : ik kon vroeger ook niet tegen lage viaducten en tunneltjes met een laag plafond.
En de koprol, want ik was bang om te blijven hangen op mijn nek en dat beeld van een omgekeerde zaal te zien

En dan nog iets geks: ik had ook een pauwenfobie. Het idee dat zo´n kreng achter je aanzit en zijn veren uitzet, gruwelijk.. En klasgenootjes die met een pauwenveer in je gezicht zaten te kriebelen.
Ik had ook een boekje, en sloeg het precies open waar een pauw paginagroot met zijn veren in stond..brrrr.

[ Bericht 16% gewijzigd door Countess op 21-08-2008 12:17:03 ]
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_61064125
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 00:01 schreef Syheriat het volgende:
Ik was altijd te bang dat er iets zou gebeuren of misschien zelfs verschijnen als ik m'n ogen dicht deed. Dit betekend dus dat het uren duurde voordat ik m'n ogen liet zakken om te gaan slapen, en altijd brandende shampoo in m'n ogen liet stromen tijdens het douchen. Een soort wantrouwen, angst of drang naar controle zou het geweest kunnen zijn.

Ik heb heel lang een erg serieuze angst gehad om mijn ogen dicht te doen. Het was bij mij niet zo dat ik dacht dat er iets zou gebeuren, waarom ik er zo bang voor was kon ik zelf niet eens echt uitleggen. Ik ging er op letten wat ik allemaal zag als ik mijn ogen dichtdeed en daarover nadenken . Als ik er rationeel over na ging denken kwam ik tot de conclusie dat het volslagen onzin was, maar toch was ik er dagelijks mee bezig en was het altjd eng om naar bed te gaan en te gaan slapen. Maar dat is al erg lang voorbij.

Verder krijg ik rillingen bij het idee een vis vast te pakken. Vooral van die koi karpers . Ik had eens guppen en die sprongen over de kom, panisch dat ik was
En zwemmen in diep, donker water. De zee gaat nog wel omdat die niet donker is, maar een meertje ofzo, brr... . Ook al genoemd is de onderkant van een schip, dat vind ik ook eng. En hele massale schepen of gebouwen, daar word ik duizelig van. Maar die angsten zijn er eigenlijk alleen als die dingen in de buurt zijn, dus veel minder heftig.
pi_61064763
vroeger toen ik nog heel klein was en ging slapen dan hoorde ik mijn hart wel eens kloppen in mijn oor
toen dacht ik dat et een heks was die naar me toe kwam lopen om me op te eten of zow
maar ze heeft me gelukkig nooit te pakken gehad want ik dacht dan altijd maar dat als ze aan de andere kant van de wereld stond ze nooit zo snel bij mij zou kunnen komen
pies on joe toe
pi_65923286
Ik heb zo veel fobieen, niet normaal.

Kaasfobie:
Wat was ik blij om te lezen dat meer mensen dit hadden! Mensen hebben me altijd raar aangestaard als ik hun vertelde dat ik minstens een meter van kaas af moest zitten. Ik heb nu zelf nog moeite met het opschrijven van het woord. Het is gewoon vies. Ik had vroeger heel vaak van die dictee-toetsen, en als ik het woord-dat-niet-genoemd-mag-worden moest opschrijven, schreef ik daar altijd 'NEE'. Veel mensen doen ook echt alsof ik me aanstel en gek ben, maar ik heb dan zoiets als ja, jij bent bang voor de boogieman. Ik heb al sinds mijn 4e geen kaas gegeten. Op mijn vierde realiseerde ik me opeens dat het echt eng spul was. Tot mijn tiende kon ik niet aan tafel eten als er kaas op tafel stond, histerisch werd ik! Ik ging helemaal gillen en boos worden. Mijn vriendin had een keer een stukje kaas tegen mijn broek gegooid, ik werd HELEMAAL gek. XD zij lachen. Maar die broek heb ik wel 3 keer gewassen eer ik hem weer aan durfde te doen. Nu is dat gelukkig een stuk minder geworden. Maar vandaag was er weer iets stoms. Mijn broer heeft een tosti-maker, en ik een broodrooster (zodat er geen kaas in de mijne komt). Wat denk je? Heeft ie tostis proberen te maken in de broodrooster. IK WERD GEK. Ik weet dat ik nooit meer brood uit die broodrooster zal eten...

Happen uit brood-angst en broodangst:
Deze fobie is minder bij mij dan die kaasfobie, maar toch best sterk. Het heeft zich ontwikkeld in de eerste, en aangezien ik nu in de derde zit, is het er nog steeds. Happen uit brood, die tandafdrukken, uhl. Ik kon eerst niet eens dicht in de buurt van zon broodje komen. Nu heb ik dat alleen nog maar met broodjes met kaas.

Zee-angst:
IIEEH. Ik vind de zee echt eng. Al drijft er iets tegen mn been ofzo, of ik voel een schelpje, ren ik echt meteen weg. Mijn broer is een x aangevallen door krabben. Ik heb het gevoel dat die zijn bloed lekker vonden en achter mij aankomen. (Drinken krabben bloed? XD)

Angst voor de kleur geel:
Deze is nu gelukkig over, maar had ik vroeger heel erg. Waarschijnlijk kwam dat door kaas XD
Deze smilies vind ik nog steeds vies: ze zijn geel. WAAROM?

Voorderest heb ik misschien nog wat kleine fobietjes, maar niet echt denk ik. Ik vind clowns echt stoer, heb totaal geen hoogtevrees, vind spinnen niet eng,... Tja.
pi_65923329
oh, al een jaar ofzo niet gebruikt XD XD XD
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:59:18 #289
30252 Soempie
Procreating
pi_65924828
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:58 schreef Typmuts het volgende:

Collega van me heeft een fobie voor clowns, althans: mensen in een pak waarvan ze niet weet wie het zijn. Zwarte pieten of de mascotte van (bijvoorbeeld) PSV vindt ze ook verschrikelijk!

Dat heb ik ook. Als ik ooit kinderen krijg moet m'n vriend maar met ze naar Sinterklaas.

Een paar jaar geleden liep ik rond kerst door de stad. Het was druk en ik was niet aan het opletten. Voor ik het wist had een kerstman me aan m'n arm gepakt om met me te dansen. En daarna werd hij afgetikt door een vent in rendierpak. Eerste paar minuten vond ik het verschrikkelijk en heb ik me nog los proberen te wurmen.

Stomme angst.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_65929034
Leuk topic

- Vroeger moest ik weleens wat ophalen van zolder, en was dan altijd als de dood daarvoor. Met belachelijke snelheid altijd naar beneden rennen
- Het eerder genoemde gordijnen open doen, of deur open doen en dan iemand zien (zal wel door de grote hoevelheid horror-films komen )
- Een slang in de wc/kussen/onder je bed ofzo
- Zwemmen in een heel leeg zwembad
- In zo'n ouderwetse coupé van een trein zitten. Altijd bang dat er een of andere leip naar binnenkomt die die deur gaat dichthouden

[ Bericht 14% gewijzigd door Urquhart op 10-02-2009 21:53:48 ]
pi_65930536
Ik heb een angst voor bepaalde maskers, van die gewone geglitterde dingen vind ik niet erg, of carnavalsdingen, maar van die witte brrrrrr Ik weet waar me fobie vandaan komt, het is ook de reden dat ik niet zo even tv ga kijken (meer zeg ik er niet over, kwil geen dingen triggeren ofzo ) .
Opgehangen mensen kan ik ook niet tegen...helemaal niet als ze blauw zijn, dan krijg ik een totale paniekaanval Dat gaat zelfs soms zo ver dat ik ga hyperventileren van schrik..

Ook ben ik doodsbang voor trappenhallen, en gewoon een trap oplopen in het donker. Hier in huis is maar 1 toilet, en die is helemaal beneden, en aangezien mijn kamer op de zolder zit is dat nog een heel probleem soms Ik ren dan als een gek de trap op, met als gevolg dat de buren weer hier aan de deur staan om te vragen waar dat gebonk bij ons vandaan komt
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_65931115
Dingen die je aanstaren met een te grote glimlach. Die afbeeldingen die je even aan kijkt waarna ze in je hoofd blijven steken.
pi_65931251
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:20 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Even mijn angsten bold gemaakt.

Vuurwerk vind ik supermooi, maar dan moet het niet te dichtbij en onverwacht zijn en moet ik hele harde muziek op hebben. Op 31 december durf ik nauwelijks naar buiten, overal van die kutjochies met rotjes....aargh. Met ballonnen ben ik ook altijd bang dat ze knallen, ze delen vaak ballonnen uit in de stad en dan lopen al die kindjes met hun ballon over straat te slepen...

Ben niet specifiek bang voor roltrappen, maar dat is meer onderdeel van hoogtevrees. Omdat een roltrap niet zo breed is sta je altijd veel te dicht bij de 'rand'. En ik durfde eerst de leuning nooit aan te raken omdat ik dan zo vaak schokken kreeg. Maar ik ga altijd wel gewoon met de roltrap.
Ik vind mijn hoogtevrees zo dom en soms doe ik dingen die ik eigenlijk niet durf, maar dat levert alleen maar stress op en het wordt daarna nooit minder. Zo ben ik in Cambodja na enig wikken en wegen toch zo'n trap in het binnenste van Angkor Wat opgeklommen, maar toen durfde ik niet meer terug. Huilen, huilen...maarja, er zat niks anders op dus ik ben uiteindelijk krankzinnig mompelend weer naar beneden gegaan.

Telefoonangst is ook zoiets. Waar ben je nou eigenlijk bang voor??? Geen idee, en toch is bellen ontzettend eng.
Bellen zelf ben ik nooit zo bang voor ik vind alleen het opnemen zwaar kut. Ik denk dan altijd direct na of er wat ergs is gebeurd met iemand die ik ken.
pi_65931292
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:36 schreef Banthum het volgende:

[..]

Bellen zelf ben ik nooit zo bang voor ik vind alleen het opnemen zwaar kut. Ik denk dan altijd direct na of er wat ergs is gebeurd met iemand die ik ken.
bellen is voor mij ook altijd een hele opgave. Gebeld worden eigenlijk niet, maar als ik iemand zelf moet bellen sta ik eerst een hele lange tijd te wikken en te wegen voordat ik het doe
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_65931711
Bellen is voor mij ook heel eng

Zelfs met beste vrienden
pi_65931902
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:37 schreef DjinN het volgende:

[..]

bellen is voor mij ook altijd een hele opgave. Gebeld worden eigenlijk niet, maar als ik iemand zelf moet bellen sta ik eerst een hele lange tijd te wikken en te wegen voordat ik het doe
Als je bang bent om te bellen kun je een kleine notitie maken zodat je weet wat je moet zeggen. Kennis van mij doet dat ook en het schijnt te helpen!
pi_65932226
Doe ik ook, het helpt wel, maar meer van te voren, want zodra ik dan aan de telefoon ben dan kijk ik er niet meer naar
pi_65935191
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:47 schreef Maisnon het volgende:
Bellen is voor mij ook heel eng

Zelfs met beste vrienden
Ik heb ook iets met bellen. Niet bang, maar ik heb gewoon echt een gigantisch hekel eraan. Geen idee waarom... Ik laat ook altijd mn vriend bellen overal heen en of de telefoon opnemen , haha.
pi_97731451
RE Kaasangst en tegelijkertijd toch ook juist fascinatie ervoor.

LXIV Heb precies hetzelfde. Benieuwd hoe het verhaal dat je erover schreef verder ging.

Aan de andere kant heb ik naast angst een fascinatie voor het produkt. misschien dus ook wel omdat ik er niet echt van houd. tenminste gewoon "rauw" niet echt. gesmolten heb ik er geen probleem mee.

Daarom probeer ik mijn angst voor kaas juist aan te gaan door in de supermarkt bij de kaasafdeling toch een blokje te nemen en te proeven. Is altijd een heel vreemde sensatie in mijn mond. Maar eigenlijk smaakt jong wel een beetje naar Roombrie of Port salut. dus dat gaat nog wel. Nou nog de confrontatie met belegen tot overjarig durven aangaan.

Om me met mijn angst voor kaas te confronteren probeer ik nu ook een zaterdagjob juist in een kaas/deli winkel te krijgen. Mócht iemand in de buurt van Haarlem dus nog vrienden / kennissen of vage vrienden hebben die mensen kennen die zo'n winkel hebben en nog wel een hulpkracht kunnen gebruiken PB me gerust.

[ Bericht 3% gewijzigd door Haarlemmer73 op 05-06-2011 12:43:29 ]
pi_97731496
Overduidelijk autist :Y
fijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')