het hangt er maar net vanaf naar welke voorspelling je kijktquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:02 schreef 6liNes het volgende:
volgens de voorspellingen gaat de wind in de loop van de week draaien naar oostenwind. Dat biedt enigzins mogelijkheden voor een koude periode. We wachten het af
Volgens mij mag je die zelf uit je duim zuigenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:47 schreef indahnesia.com het volgende:
waar kan ik die joki-index berekenen?
quote:Ja, en dan hebben we natuurlijk Jorrit, die zich onsterfelijk heeft gemaakt bij alle lijders aan het wintervirus. Hij is namelijk de geestelijke vader van het zogenaamde “Joki-getal” waarbij “JOKI” een afkorting is voor “JOrrit-Kans-Index”. Dit getal, lopende van “0” tot “10” geeft aan in hoeverre er kans is op winterweer, of niet, en hoe daar wellicht op het forum mee wordt omgegaan. Bij de zeer lage getallen is de huidige atmosferische situatie zeer tot behoorlijk hopeloos, absoluut anti-winters en wellicht ook gedurende tenminste de komende twee weken. Bij een cijfer van rond de “5” kan het letterlijk vriezen of dooien. Er is weliswaar nog geen sprake van winterweer, maar in de vooruitzichten zijn, in tenminste een paar modellen, een aantal winterse scenario’s verschenen. Bij een cijfer van “8” of meer is de kans erg groot of is het zelfs (nagenoeg) zeker dat de Lage Landen tenminste een aantal dagen met écht winterweer tegemoet gaan. De Joki van “9” die ik gisterenochtend uitdeelde, staat bijvoorbeeld voor: “Uitgangssituatie is uitermate kansrijk. De kans op winterweer is zeer groot. Kou zit al geruime tijd in de modellen en wordt in de 5-daagse meegenomen. Ware feeststemming op het forum.”
Heerlijk he? Was net buiten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:46 schreef Lariekoek het volgende:
Het lijkt nu wel lente buiten
aah.. okay.. een 6.5 dan.. vooral de depressie van di/wo wordt spannend..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Volgens mij mag je die zelf uit je duim zuigen.
Dat klopt wel met Rusland.,. daar wordt het maandag iets warmer ( nog in de -20 ofzo) eb daarna wordt het een stuk kouder daar!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:39 schreef i2Them2 het volgende:
Dit is dan wel een Deens weerkaartje, maar als het hier er ook zo uit gaat zien ben ik tevreden. Eerst koud, dan rond woensdag weer wat warmer, en dan weer naar beneden met die temperatuur.![]()
[afbeelding]
Bron: weerwoord.be
Zolang het maar niet gaat sneeuwen. Dan krijg je van dat kutijs en kan er helemaal niet (goed) geschaatst worden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:51 schreef erkel het volgende:
Het mag nu wel eens echt winter worden, dus lichte vorst overdag en strenge vorst snachtsDit kwakkelweer is ook helemaal niks..verdomme, echt winter of lente die nu intreedt. (liefst winter
)
tvp enzo
Een mogelijke afzwakking zie je in meer modellen. We zullen wel zien wat het wordt, voorlopig komt er in ieder geval wat vorst.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 10:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Let op GFS.... laatste run geeft na woensdag verzachting. Die kleine depressie gooit roet in het eten en de structuur van het hoog is dan niet meer zo sterk. Ik ben zeer benieuwd wat de andere modellen vandaag gaan laten zien, GFS is meestal de trendsetter en de rest draait dan bij, laten we hopen dat dat nu een keer niet zo is![]()
Kloptquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:18 schreef Caesu het volgende:
de kou komt er langzaam al aan vanuit het noorden.
[afbeelding]
Die afzwakking is tijdelijk volgens de modellen. Daarna wordt het nog kouder. Natuurlijk als... en misschien... maar toch.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:03 schreef Keromane het volgende:
[..]
Een mogelijke afzwakking zie je in meer modellen. We zullen wel zien wat het wordt, voorlopig komt er in ieder geval wat vorst.
Het gaat erom of het na de verzachting tot directe transportkou komt of niet. Komt het op gang dan hebben we matige tot strenge vorst. Komt het niet op gang dan houden we licht winters weer door een koude plaklaag aan de grond.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Die afzwakking is tijdelijk volgens de modellen. Daarna wordt het nog kouder. Natuurlijk als... en misschien... maar toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |